-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Piftuka #287397 üzenetére
Mivel a telón írja, hogy oil damping, arra tippelek, hogy úgy működik a lock, mint a Rockshox középkategóriás xc telóin: a csillapításban olaj van, amit ha kizársz, hogy ne áramoljon összevissza, a kizárt olaj tartja mereven a telót. Hátránya, hogy nagyon érzékeny az olaj mennyiségére, ha idővel kezd elfogyni belőle az olaj, egyre kevésbé lockolható, lezárva is egyre több lesz a rugóút. Az enyém ha lockolva nagyobb terhelést kap, nem lesz baja, de utána le kell szervizelni a felső lábat (csillapítást), újra fel kell tölteni olajjal. Ez én sem értem pontosan miért van, de gondolom a tiéd is így működik. Valószínűleg ilyenkor át tud szivárogni az olaj a csillapításból az alsó lábakba (?). Szóval szerintem első körben elég lenne neki egy nagyszervíz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #287387 üzenetére
Probalkozom azzal is, de most mar nagyon kellene valami országúti nyereg, elvileg 143-145-os kellene. Van valami tippetek amin egesz napi tekeres is abszolvalhato?
-
balintbaba
tag
válasz jjeahh #287390 üzenetére
XC500, igen. Szeretek mászni, de nem tekerek annyira teljesítményorientáltan, és jól jönne egy kis plusz kényelem. Tudom, kényes vagyok, de nem szeretem, ha könnyebb, kissé köves lefeléken is szétrázza a kezemet a bringa. Plusz le szeretnék jönni olyan traileken, amiken a Rockriderrel nem tudok (inkább dolgozza ki helyettem a bringa, minthogy technikában fejlődjek ).
Nézegettem fully xc-ket is, de ott vastagabban fog a ceruza, és szeretném azt hinni, hogy egy trail bicóval is lehet gyorsan mászni, csak erősnek (és vékonynak) kell hozzá lenni.
-
lsebestyen
addikt
válasz balintbaba #287367 üzenetére
Nem értek a montikhoz, de maga a bicó tetszik, szóval vedd meg.
-
Roland861010
addikt
válasz Dark Archon #287400 üzenetére
Miért a 300k bringa mennyit ér? 100at hogy 88€ a szállítás?
-
Ringman
nagyúr
válasz f4lcon #287406 üzenetére
nem volt lehetőségem kipróbálni, de ahogy néztem, sok helyen dicsérik. a redshift az elasztomeres, nem?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
itouchfan
senior tag
válasz balintbaba #287367 üzenetére
Ez nagyon jó vétel. Nekem volt Radonom, 183 cm-hez a 20" tökéletes volt.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
addikt
válasz Roland861010 #287405 üzenetére
Nem, normális helyeken nincs beépítve a bringa árába az "ingyenes" szállítás. De jelentkezhetsz hozzájuk, hogy szívesen szállítasz ingyen bringákat, biztos felvesznek.
Külföldről bizony 70-90€-ba kerül egy bringát szállítani, de ez csak az átváltás miatt tűnik nekünk drágának. Én például 1600€-ért rendeltem bringát, már nem vágott földhöz +70€ a szállításért.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Roland861010 #287405 üzenetére
Engedd el, nincs ingyen leves, pláne ezekkel az olajárakal. ...ingyen azt szállítják amit nem tudnak eladni, vagy az árba van építve a szállítás költsége.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz balintbaba #287403 üzenetére
Amikor átültem a fullyra az volt egyből a legfeltűnőbb, hogy a tag mintha kivasalná a lefeléket. Pedig a mai standardok szerint "régimódi" azaz 2023-as bringám van
Szerintem 130 mm rugóút itthonra a mindenre is elég kategória, de ha ez van jó áron meg tetszik, akkor hajrá.
Mondjuk lehet szörföznék előtte egyet aprón hátha valami jót ki lehet fogni, én láttam pl Luxot hírdetve. De ez megint kinek mi a preferenciája kérdés. -
ReFleXx
addikt
válasz Dark Archon #287400 üzenetére
Canyonnál meg 70€ a szállítás, ebből 20€ a doboz.
Kiveve amikor free shipping napok vannak, akkor csak a dobozt fizeted.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Piftuka
veterán
válasz jjeahh #287401 üzenetére
Nagyon köszönöm az info-t! Hálás vagyok érte!
Az a helyzet, hogy a bringában szemmel láthatóan csak pár tekerést tett bele az előző tulajdonosa, (ezért külön örültem neki, hogy ilyen olcsón egy ennyire frankó bicajt tudtam vásárolni), emiatt az olajfogyás esete valószínűleg nem állhat fenn.
De képzeld el a szituációt... eljön hozzád látogatóba a legjobb barátod, aki nagy bringás, trekking és országúti bringája is van... kedvességből engeded, hogy felüljön rá az udvarban, majd egyszer csak azt látod, hogy kiáll a nyeregből, és rángatja a kormányt, hogy ugráltassa a bringát és az első kereket.
Mindezt lock-olt villa mellett (hiszen úgy állítottam be, amikor letettem a bicajt a garázsba).Köpni-nyelni nem tudtam a megdöbbenéstől (hogy egyáltalán ilyesmi eszébe jutott), annyira, hogy nem is szóltam rá, nem korholtam le... Némileg megzavarodva, kedélyesen elbeszélgettem vele.
Aztán rögtön megnéztem a lock funkciót, és már nem működött. Rákérdeztem, hogy nem gondolja-e, hogy ettől a művelettől, de persze mondta, hogy nem.Pedig szinte biztosan az tett be a lock-nak. (Hiszen előtte egy fikarcnyit sem mozdult a teleszkóp lock-olt állapotban.)
Ez nem egy MTB, nem egy Trail bringa. Még a Suntour is ráírta a villára a "Warning" felirat alá, hogy "lépcsőzni" vele, rögös-köves talajon használni, ugratni vele, stb. nem szabad, mert nem arra való. (Teljesen jogos észrevétel a gyártó részéről.)És akkor most vihetem szervizelni, és ki tudja, mennyit költhetek rá úgy, hogy még nem is "avattam fel" a bringát, mert mióta elhoztam, még nem mentem vele.
Hát nagyon el vagyok keseredve, az az igazság...
(És ez még csak a "jéghegy" csúcsa mindazon xar események közül, amelyek az elmúlt fél év alatt történtek velem. Jó volna, ha már valami jó is történne velem...!)
"Aquila non captat muscas."
-
addikt
válasz Ringman #287407 üzenetére
rugós/elasztomeres ebből a szempontból szerintem lényegtelen
én elég idős vagyok, hogy emlékezzek a Girvin Flexstem-re meg a Softride-ra, és köszi nem kérek a konstans geometria változásból, főleg lefelé
lehet, hogy 1-2 centi "rugóút" nem érződik ennyire durván, de azért vannak fenntartásaim“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Friczy
senior tag
válasz Piftuka #287334 üzenetére
Mert felesleges. Eleve nem gyakori az esés (versenyzés kicsit más téma, de amatőr szinten az ember ritkán megy annyira határon), az meg még kevésbé, hogy a térd sérüljön. Könyöknek némileg több esélye van, de a legtöbbször egy horzsolás és kész, az meg begyógyul idővel. A kulcscsont sokkal esélyesebb a törésre, azt meg nem nagyon lehet védeni. És minden védőeszköz plusz súly, valamennyire a mozgást is korlátozza, nyáron meg túl meleg is.
-
jjeahh
nagyúr
válasz balintbaba #287403 üzenetére
Szerintem is vedd meg és számolj be a hosszú távú tapasztalatokról merev xc-hez viszonyítva . A jelenlegi montiba próbáltál 2.4" gumikat rakni? Esetleg 27.5x2.8"? . Elvileg belefér, a gyártó ajánlja, Zolkow is használja pluszos gumikkal a Trek-et.
#287415 Piftuka: egy felső láb szerviz nem hiszem sokba kerülne és arra tippelek, hogy megoldja.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz Piftuka #287415 üzenetére
Bocsi, de ez csak egy mondás és ne vedd magadra: Nőt, biciklit, autót stb .. nem adunk kölcsön, mert meghúzzák.
Amúgy sajnálatos a történet, vidd el egy jó szervízeshez és innentől ne add oda senkinek ha lehetséges ..Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
nagyúr
válasz Piftuka #287332 üzenetére
Sajnos nem. Szinte semmire sem szentelnek nagyobb figyelmet, itt nincs gazdája semminek. Bár ebben az országban ez a jellemző a legtöbb helyen.
Napfénysüti: Még mindig tetszik a bringád! Előbb-utóbb biztos, h lesz egy Canyonom nekem is.
balintbaba: Nem szeretnélek lebeszélni róla, nagyon jó vételnek tűnik! Olyannyira, h be is ajánlottam haveromnak, aki épp ilyen bringát keres.
Korábban ezt ajánlottam neki, de a tiéd jobb vételnek tűnik. Csak nekem eddig radar alatt volt a Radon. Bár az ő szintjén (full kezdő) lehet, h a szín fog dönteni.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #287421 üzenetére
Az ismerős nyugodtan írjuk le, egy idióta! Minek ugrálgat más biciklijével? Azt sem értem, miért kéne ráhagyni a dolgot. Igenis ő vágta tönkre, az lenne a minimum, hogy állná a javítási költséget.
De arcitec írta jól le, vannak dolgok, amiket nem adunk kölcsön.
ReFleXx: Na ilyen barát inkább nem kell.
[ Szerkesztve ]
-
Roland861010
addikt
Köszi mindenkinek a segítséget.
Elengedtem ezt a bicikli dolgot.
Nem vagyok hozzá elég mániákus és nem vagyok elég elhivatott sem.
Nem akarok kiadni többszázezer forintot egy új biciklire és nem vagyok hajlando két- háromszázezret sem kiadni egy tízen x éves használt elvileg karbantartott bicikliért sem. -
Tin
veterán
válasz Roland861010 #287425 üzenetére
2 nap alatt le is mondtál róla? Komoly lehetett az elhatározás...
-
lsebestyen
addikt
válasz Roland861010 #287425 üzenetére
Három nap után szerintem kár temetni a dolgot. Van aki 2 éven át keresett bringát.
És akkor most gyalogolni fogsz, vagy mi? -
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz Roland861010 #287425 üzenetére
Ha nem lehet 26-os fully, inkább semmi? . Szerintem itt mindenki lebeszélne a régi 26-os fullykról, de ha te mégis arra vágysz, akkor ne hagyd magad, vegyed meg. Maximum ha rákapsz a rendszeres terepezésre, később rájössz, hogy mégis valami jobb, aktuálisabb kéne.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
senior tag
válasz balintbaba #287403 üzenetére
Én végigjártam az XC Hardtail->>Trail FS->>XC FS utat, és azt mondom, hogyha valóban XC a felhsználás, tehát a sebesség a prioritás, nem a kényelem, akkor egy XC bringa kell neked.
Az, hogy hardtail, vagy FS, szinte másodlagos.
Egy trail bringa visszalépés lesz sebességben. Nekem egy karbon Canyon Neuron volt (140/130), onnan léptem "vissza" alu Orbea Oizra (120/120). Felfelé gyorsabb, lefelé sem lassabb, csak technikásabb részeken nem annyira bolondbiztos, mint egy Pike-al, traktorgumikkal.
Pofátlanul drágák a FS XC bringák, de egy karbon HT-vel se lehet mellélőni, ha az még belefér a budgetbe, ugyan sokkal olcsóbb az se lesz.Ha tényleg XC-re kell, és veszel egy trail bringát, akkor előbb-utóbb elkezdesz rákölteni, könnyíteni, pénzben ugyanott leszel végül és lesz egy kicsit könnyebb trail bringád...
Szerk: hogy végképp összezavarjalak, ott vannak "arany közép(tév)útnak" a Trai HT bringák is, vastagabb gumival, hosszabb rugóúttal, azok azért vagy 1.5-2 kilóval könnyebbek a Trail fullynál, olcsóbbak, és mindenho, is lejönnek
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Piftuka #287415 üzenetére
Bugyit, fogkefét, zasszonyt és bringát nem adunk kölcsön egy percre sem...bár a harmadik bizonyos esetekben engedélyezett.
6030D...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Roland861010
addikt
válasz lsebestyen #287427 üzenetére
Járok kocsival Azt akartam kiváltani a városban rohangálásra meg néha munkába.
Úgy hogy néha a Duna partra meg ha úgy van Budaörsön a "dombokra" fel lehessen menni vele meg le a bokrok között.De mivel 105kg vagyok és pont a méret határon 182 így egy 26 os fullyt néztem ami régi és szerintem is drága de viszonylag normális cucokkal.
Majd nézegettem az ajánlott más bringákat és nem hogy olcsóbban lenne vagy hasonló áron hanem még drágábban.
Viszont annyira nem érdekel a dolog hogy több száz km-et menjek hogy kipróbáljak egy elvileg jó állapotba lévő kerékpárt...
Mivel nem értek hozzá így simán meg tudnak vezetni..és lehet 1 hét múlva ketté törik alattam...
Ez olyan mint a használt autó azt is a közelben néztem mert ha gáz van akkor még vissza lehet vinni esetleg de 3-400km-re mart azt se fuvarozgatod. -
Ringman
nagyúr
válasz Roland861010 #287433 üzenetére
a fully szükségessége hogy függ össze a tömeggel?
a 26->29-est meg nem hinném hogy nehéz lenne megszokni, kb mindenkinek sikerül.
esetleg menj 1 kört bubival, annál biztosan lejjebb lesz a tömegközéppontod egy hardtailnél.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #287430 üzenetére
Tényleg durva, hogy egy ilyen szintű xc fully legalább 1000 (?) euróval drágább. Remélem a Radon olvassa a fórumot és kihívásnak veszi . Egy hasonló szintű xc fully árából lehet venni egy ilyen trail Radont, egy hardtail xc Radont és lefödted a gyorsaság és kényelem igényeket
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Piftuka
veterán
Köszönöm a tanácsokat, hozzászólásokat!
Találtam két ilyen videót:
Suntour Fork Lockout RepairSR Suntour: How to solve lock-out issues
Úgy nézem, hogy egy lehetséges megoldásnak (csak a kilazult imbusz csavar esetében) jó lehet. Nagyon óvatosan igyekszem ezt a részt megnézni.
És mindettől függetlenül elviszem egy szervizeshez, hiszen jó, ha egy szakember is ránéz, ellenőrzi, hogy tényleg minden rendben van a fékekkel, váltóval, miegymással. Plusz mivel nem vagyok kerékpár szerelő, évente átnézetem majd mindig szakemberrel, hogy legyen rendben, és biztonságos a bringa.
(Ami a dolog emberi oldalát illeti... A barátság éppen attól az, hogy ilyen dolog nem állhat közé.
Tényleg a legjobb barátomról van szó, aki egyébként egy jólelkű, aranyos ember, és sokat köszönhetek neki. Ám most felelőtlenül csinált egy butaságot. Ami annyira meglepett, hogy akkor és ott nem is tudtam az ijedtségen és zavartságon kívül máshogyan reagálni. Utána nyilván megírtam neki, hogy nem tetszett a dolog.
Emberként nem vagyunk tökéletesek, időnként hibázunk... hogy helytelen volt így "tesztelnie" a bringámat, azt én meg is beszélem vele.
Ám mindez természetesen nem jelenti azt, hogy repesnék örömömben, hogy így tett, és hogy ez lett a végeredmény. Mert egyébként nem maga a lock meghibásodása a leginkább bosszantó, hanem hogy egyáltalán eszébe jutott ez a kerékkel rugózás, vagy ugrálás egyáltalán.Ahogyan mondtátok is: megtanultam a leckét, és a bringámra más nem ül fel rajtam kívül ezentúl. Őt ismerve szerintem szintén tanult az esetből.)
"Aquila non captat muscas."
-
mauimagic
senior tag
válasz jjeahh #287435 üzenetére
Nem akarok összeesküvés-elméleteket gyártani, de szerintem abszolút piaci alapú a dolog.
Az egész bringás műfajban az ebike meg a gravel eladások emelkednek, az összes többi kategória rovására, ezért olcsóbb a trail bringa, mert a "kocabringás" átlagGünther hozzácsap 1500-2000 EUR-t, akkor kap hozzá motrot is, az az egyheti fizu különbség nem a világ
Arról nem beszélve, hogyha sikerül rásóznod gyártóként egy 15 kilós hintalovat a balekra, akkor sokkal könnyebben átülteted egy ebikera 1-2 év múlva, megváltás lesz neki
Vagyis a trél bringa az ebike kapudrogjaAz XC bringák meg lehetnek k.rvadrágák, mert aki egy kicsit is kompetitív, az nem fogja a "sárnehéz trél bringával" égetni magát a Pechvogelkirchen MTB Fest 2024 rövidtávján, mert az milyen lenne mán, úgyhogy tessék zsebbe nyúlni
Nemzetközi téren nemtom mi a helyzet, de itthon ha belenézel egy MTB maraton előnevezési listájába, ott egyrészt látod a születési éveket (kb mindenki MAMIL), illetve a lista is elég rövid
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Roland861010 #287436 üzenetére
105 kilóval kezdtem, meg egy Cube Hyde-al, ami így volt éppen súlyhatáron. Előtte 2 évig öklendeztem azon, hogy drága a bringa, és mikerülezenennyibe, meg nehogymárötvenezernéldrágábbanneátverniakarjanak.
Igazából kár, hogy próbáltam olcsón megúszni, mert akkor most 1 helyett már 3 éve bringázhatnék. Ja, ha komolyan csinálod, nem a bringa lesz a legdrágább, hanem a mindenféle kiegészítő. Ha meg csak kocabringázni akarsz néha, akkor vegyél nagyjából akármit, évi párszáz km-t még az Alzás akciós karbonok is kibírnak.
Egy dolgot dönts el: akarsz bringázni, vagy sem. Ha igen, akkor nyeld le a békát és költsd el a szükséges összeget, ha meg nem, akkor inkább tényleg autózz meg álmodozz.
-
Piftuka
veterán
válasz Dark Archon #287428 üzenetére
"Hát, nem tudom. Ha egy lockolt villa tönkemegy ennyitől, akkor eleve sz@r volt szerintem."
Nyilván ennek is van egy minimális esélye, de szeretném hinni, hogy egy szinte gyári új, minőségi villa esetében nem erről van szó.
Tudom - hiszen olvasgatom a cikkeket, híreket, a topic-ot immár közel egy éve -, hogy ez nem egy 800 dolláros "RockShox LYRIK", de egyrészt a Suntour egyik legkorrektebb villája, és nem is ugyanarra a célra készül a kettő.
Kérlek, javítsatok ki, ha tévednék, de egy akármilyen trekking bringa lockos teleszkópja nem arra való, hogy bárki a bringán állva "rugóztassa", teleszkóp tesztelje a villa lockolt állapotában!
Bárhogy is... csak arra kérlek Téged, és mindenkit a legnagyobb tisztelettel, hogy ne menjen el abba az irányba a dolog, hogy "a Suntour úgyis vacak.. cseréld le egy profi Rockshox-ra!"
Tudom, hogy mindenből lehet mindig jobbat venni... a világ összes pénzét el lehet költeni akár egy biciklire is, de kérem, hadd örüljek már annak, hogy egy minőségi, német bringát sikerült 200.000 forint alatti áron megvásárolnom! Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
balintbaba
tag
válasz mauimagic #287430 üzenetére
Nekem nem számít a súly, ma reggel 92 kiló voltam (úgy hogy már lassan három hete 1000 kalóriás deficitben nyomom minden nap). Erről szeretnék lemenni 80, de inkább 75 kilóra. Bőven van még tartalék a dagadtágom miatt, és magában a wattok sem annyira jók.
4,5 w/kg-os FTP alatt én nem fogom nézni mennyi a kerékpár súlya.
Piftuka: szerintem nem arra értette, hogy szar a Suntour, mert nem az. Ennyitől szerintem sem kellett volna, hogy baja legyen, tipikus shit happens eset. Egyébként ha megnyugtat, nem nagyon számít, hogy lockolod-e az első telót, a közhiedelemmel ellentétben nem leszel vele szignifikánsan gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
válasz gordonfreemN #287386 üzenetére
Esetleg ha valakinek van ide ötlete, szivesen fogadom. Végül is, annyi a kérdés, kell-e a duggattyukat megmozgatni olajcsere után, hogy az összes levegőt kidolgozza, vagy ha átnyomom rajta az olajat teljesen visszatolt dugattyúkkal és az olaj fent már nem buborékozik (csövek, féknyereg, fékkar átkocogtatva), akkor légmentesnek tekinthető-e a rendszer?
Más: ismeri valaki ezt a downhill pályát? Lehet ide saját bicóval is menni? Mikor lehetnek nyitva?
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Apophis
őstag
válasz Piftuka #287440 üzenetére
Nekem is alap Suntour villám van, és minden alkalommal azzal kezdem elindulás után, hogy fék és teló check, azaz jól ránehezedek és megrángatom, koppanásig (beállítva úgy van, hogy normális használatnál bőven nem koppan). Soha semmi baja nem volt. Nem lehet, hogy ez garis hiba?
Szerk: látom, hogy ő lockolva tette mindezt, sry.
[ Szerkesztve ]
All was naught but to serve the void...
-
Csokicsibesz
tag
válasz balintbaba #287441 üzenetére
Baszki 92 kg-hoz a 250 w Np azért nem akkora májerság
-
balintbaba
tag
válasz Csokicsibesz #287444 üzenetére
Nem is írtam, hogy olyan nagy király vagyok soha. De ha lefogyok, akkor még több watt lesz, mert a szívemnek nem kell ellátnia a kis zsírpárnákat a testemen, legalábbis hasonlókban reménykedek. Ezért halogatom a Divide nevezést is, nagyjából 3-4% emelkedés az, ameddig nekem kényelmes, utána már keményen visszahúz a belem.
Amúgy meg a w/kg nem minden, a paraszt wattok is számítanak ám! Minden olyan dagadék, mint én ezzel nyugtatja magát!
[ Szerkesztve ]
-
peetie1
aktív tag
válasz balintbaba #287445 üzenetére
Azt mondták vmelyik touron a szakkommentátorok, hogy kb. 8% emelkedőig az számít ki tud több wattot leadni Utána kezd bejönni az hogy hány kg vagy mellé.
-
mauimagic
senior tag
válasz balintbaba #287441 üzenetére
Nem a súlyra volt kihegyezve a válasz, akkor rosszul jött át...
A lényeg, hogy pl a tag csak kézzel zárható, emiatt tényleg lassabb lesz felfelé, mint egy sportosabb gép.
A Canyon Neuronom meg a mostani Oiz egyébként egy súlyban van, mégis gyorsabb az utóbbi, gondolom részben a propedal meg a lockout miatt.De ettől függetlenül szerintem nagyon jó árban van a Skeen, mindenes bringának szuper! Ugyanez a villa volt a Neuronon, igazi god mode lefelé egy spagetti XC villához képest
-
Csokicsibesz
tag
válasz balintbaba #287445 üzenetére
Helyes, helyes kell a motiváció!
Pont a "paraszt wattok" miat írtam Az emberek nagy része azt hallja h 250w és húú hűűű. De azt nem értik meg, hogy ha te 60 kg vagy és tudsz 190w akkor gyorsabb leszel, mint aki 95 kg és 250w ad le.
Meg bíztam a hsz-id alapján, hogy nem sértődsz be ezen és veszed a lapot
-
balintbaba
tag
válasz mauimagic #287447 üzenetére
Értem, köszi a segítséget! Igazából már eldöntöttem, hogy megveszem, de még 1 évig fogok lamentálni rajta és teleszemetelni a topikot a már ezerszer megválaszolt kérdésekkel.
Csokicsibesz: Főleg, hogy csak NP, a sima átlag azért nem ilyen szép. Azt is olvastam, hogy a Strava által súlyozott mérvadóbb, de én azt nem szeretem, mert alacsonyabb.
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #287444 üzenetére
Mi a májerság szintje?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest