-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Orion
veterán
válasz vendingo #7601 üzenetére
Figy, milyen váltókar van e mellé az első váltó mellé társítva? Keress már róla egy képet pls. Szerintem nem a váltó lesz ott a ludas, hanem a váltókar. Gondolom mindezt azért, mert az első váltó, mint maga a szerkezet egy faék egyszerűségével működik. Tulajdonképen egy U alakban meghajtott fém lap is el tudná végezni a váltást mivel ez csak megemeli és tolja a láncot. Kell mellé egy feszes/jó bowdenes váltókar és egy megfelelő tányér.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Cathfaern #7655 üzenetére
Nem csak a magasságól függ szerintem, hanem a láb-törzs arányaitól is.
Én 182 vagyok és elég hosszúlábú (egyforma széken ülve egyforma magasak vagyunk a ~175 centis haverommal), így inkább rövidebb vázakat szeretem magasra állított üléssel.
Igaz, én tudtam valamit javítani az ülés előrébb állításával is a jelenlegi bringámon, de így kicsit fejreesős pozícióban tekerek.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
kovsol
titán
28"x1,5" gumit mekkora nyomásra szabad felfújni?
May the Force be with you!
-
Gyufaaa
veterán
Tegnap kinyírtam magam. A DIGITALisan kódolt kerékpár computer... Felszereltem a CATEYE első villogómat, bekapcsoltam és egy idő után vettem észre, hogy nem mér semmit a computer. Eszembe jutott egy komment valamelyik fórumon, hogy a villogó bezavarja. Tényleg! Kinyírt! Tehát tök mindegy, hogy analog vagy digitális a jelátvitel, ha agydinamót vagy villogót használsz, akkor kompromisszum van!
-
lukaszokni
aktív tag
Állítgatnám be az alkatrészeket a testemhez, de előtte biztonság kedvéért csináltam egy kalkulációt ezzel.
62,4 - 64 cm-ig ajánlja nekem a felsőcső hosszokat, erre megmérem a bringát, 56,5 cm...
Éreztem, hogy valami nem kóser, gondolom a 130-as stucni miatt nem jött még ki annyira.
Vegyem komolyan ezt az ajánlást? 186 centihez tényleg kell akkor ekkora váz?mAtx4ever!
-
Jarod1
addikt
ehhez sárvédőhöz mit szóltok, használ valaki ilyet?
[link] -
Zebu
addikt
válasz lukaszokni #7664 üzenetére
Szerintem ez jó támpont, de amennyiben nem kényelmetlen a bringád, akkor ne foglalkozz vele.
Én ez alapján választottam, kb ez alapján lőttem be a felsőcső hosszomat. Azért mondjuk felültem néhányra kipróbálni élőben is. Kb hasznos volr, igaz pár perc alatt ez egy bringaboltban nem nagyon derül ki. Láttam mennyire takarja ki a kormány az első agyat.. avagy sem.Sőt én még bodyscanning-re is elmentem az Alpinbike-ba. Az én esetemben sok értelme nem volt, de megerősítette a döntésemet. Amúgy ha beviszed oda a bringádat, akkor végigmérnek és a bringádat rádállítják. 2e HUF az ára.
Én 183 vagyok, 85-ös belső lábhosszal. Igaz mértem már 182, és 84-et is. (Rövid a lábam a tesemhez képest) Ehhez nekem az 56-os felsőcső a megfelelő 110-zes stucnival kb. Bár ez függ a kormánytól is. Jelenleg asszem 100-zas stucnim van, amivel talán kicsit kicsi. De pont a határon vagyok, szóval nem babrálom, mert semmi baj vele. A kormány előtt van az első kerékagy kb fél cm-re, szóval nem para Inkább kicsit kisebb legyen, mint nagyobb.
A korábbi bicómon 59,5 volt a felsőcső és a stucni 110-zes volt. Na ez nem volt kényelmes. Lecseréltem a stucnit egy rövidre, 80-asra ha jól emlékszem. Jobb lett, de valahogy nem lett az igazi.
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz lukaszokni #7665 üzenetére
azt lenne jó látni, hogy pár nap múlva ni érheti el MO-t
az idokep.eu-n van .... de hátha lenne más is ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
csabi94
őstag
válasz vendingo #7634 üzenetére
Ha már így szóba hoztad, én ezzel járom a várost, mert az előző városbajárósomat ellopták, pedig az egy olcsó monti volt:
Találtam a sufniban egy orosz outit, 5 ezret költöttem rá, és ez lett belőle, teljesen működőképes. Megállni nehéz vele, mert 1 fék van rajta, és az sem fog, de ott a pedál, azzal fékezek.
-
-
cekkk
veterán
válasz vendingo #7676 üzenetére
A legolcsóbb az lenne ha cserélgetnéd a gumit, bár azt nem tudom, hogy ez mennyire járható út
Viszont az is érdekes, hogy akkor a fogaskoszorú és a lánc összekopása miatt majd lehet , hogy az újjal néha szalajtani fog, na majd ezt egy tapasztaltabb ember megmondja.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #7624 üzenetére
A kettő nem ugyanaz? Vagy Te úgy fékezel, hogy meghúzod a féket és egyből blokkol mindkét kerék?
Hőtermelés, melegedés akkor van, ha súrlódik vagy csúszik a fékbetét a felnin. Ha a fék gyengébb minőségű, nem elég erős, ez az idő meghosszabbodik, tehát könnyebben felmelegszik.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Vasinger! #7680 üzenetére
Csúszást én úgy értem (meg eleve a köznyelv szerint), hogy nem fog a fék.
Te a súrlódásra célzol.Ha a fék gyengébb minőségű, nem elég erős, ez az idő meghosszabbodik, tehát könnyebben felmelegszik.
Szerintem nem. Én úgy gondolom ugyanazt a mozgási energiát kell abszorbeálnia a féknek akkor is, ha rövid, vagy hosszú a fékutad (értsd: adott lassulást ha gyorsabban érsz el, akkor gyorsabban növekszik a tárcsa hőmérséklete is egységnyi idő alatt). Most hogy lassan, vagy gyorsan termeled a hőt az mindegy abból a szempontból, hogy ugyanannyi hőt fogsz termelni adott energiák elnyeléséhez. Ebből a szempontból meg azt gondolom, hogy előnyösebb a rendszer üzemeltetése szempontjából, ha lassabban fejleszted a hőt és így a féktárcsa el tudja vezetni azt kiugró hőcsúcsok nélkül a felületen, amik felületi károsodást okoznak.Ezért is nem értem a mai napig, hogy miért előnyösebb elvben szakaszosan fékezni.
Ez kiugró tüskéket eredményez, ha grafikonon ábrázoljuk a hőmérsékletet és így pillanatnyi időkre elérheti a tárcsa a károsodás küszöbét, valamint a tárcsa integritásában is folyamatos változások keletkeznek a periodikus hőtágulás miatt. Ezzel szemben a lassúbb egyenletes és folyamatos hőfejlesztés sokkal kiszámíthatóbb változásokat eredményez a tárcsa anyagában, úgy vélem így ellenállóbb lehet az igénybevétellel szemben, ha a lehetőségekhez képest kicsit kevésbé dinamikusan terheljük. Vmint a hőmérséklet grafikon is lineárisabb lesz, kiszámíthatóan éri el a kritikus hőmérséklet küszöbét.Aztán ennek olyan egyéb előnyei is lehetnek, mint hogy egyenletes a tapadásunk, nincs ideges fék tépés az utolsó pillanatban, kevesebb a kockázat. Nem kell feltétlenül a határon egyensúlyoznunk folyamatosan és a szerencsénket próbálgatni.
Szumma szummarum, ha a betét kevésbé fog, annak az egyetlen komolyabb mellékhatása, hogy nagyobb nyomást kénytelen elviselni a hidraulika azonos fékerőhöz.
[ Szerkesztve ]
-
lukaszokni
aktív tag
válasz Teasüti #7681 üzenetére
Bar nekem csak v-fek van a montimon, de nem igy nez ki a melegedes, ahogy leirtad. Tehat ha hasrautok, egyenletesen 1NM-rel huzom a feket folyamatosan, 10 percen keresztul, mert olyan lejton jovok le, akkor nekem nem tartja stabilan a hasrautok 70°C fokot, hanem az ido mulasaval egyre melegebb es melegebb, mind a felni, mind a fekpofa- igy romlik a fekhatasom. Viszont ha hutom menetkozben, akkor mindig visszajon a fekerom. Sztem mas is tapasztalta mar ezt.
mAtx4ever!
-
lukaszokni
aktív tag
Igazad van, nem foglalkozom vele. Egyelore kenyelmes is, bar most akartam kormanyzast cserelni, majd kikalkulalom, h lenne a legidealisabb.
Amugy meg merlegelve az anyagi helyzetemet, mostanaban nem fogok tudni uj vazat venni, ezen bringavasar elott kellett volna gondolkodni sajnos...
Amugy meg nagyon megszerettem, egyedi festest csinaltam ra, igy mar nagyon kozel all hozzam, nem valnek meg tole.mAtx4ever!
-
venember83
nagyúr
válasz Teasüti #7681 üzenetére
Ha folyamatosan húzom a féket, akkor x idő után túlmelegszik és használhatatlan lesz. Azzal, hogy néha elengedem, esélyt adok arra, hogy lehűljön és ismét fogjon. Folyamatos fékezéssel túl hamar eléri azt a hőmérsékletet, amikor már nem akar fogni, és nincs hogyan lehűljön, és ez így nem kicsit veszélyes, mert ha, teszem azt, ekkor növelni akarom a fékerőt, nem tudom, ellentétben a szakaszos fékezéssel, amikor is van ideje lehűlni a tárcsának.
Nálam sokkal tapasztaltabb bringások (nem mintha ez olyan nagy szó lenne) is a szakaszos fékezés mellett teszik le a voksukat, akkor én miért ellenkeznék? Megtapasztaltam már azt, amikor folyamatos fékezést követően elfogyott az egyik fék, nem kellemes dolog, egyáltalán nem.
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz venember83 #7684 üzenetére
És akkor mi van, ha olyan a lejtő, hogy a szakaszos fékezéssel nem tudod megfelelően lelassítani, hanem folyamatosan húzni kell? Az a szopó kategória, ha elmelegszik és elmegy a fékhatás?
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
vendingo
veterán
válasz deicide #7685 üzenetére
Ugyan így jártam én is.
3x 100 méter 20-40%-os lejtő, de az utolsó lejtőnél vagy folyamatos satufék, vagy szaggatottan húzom. Ha szaggatottan húzom, akkor a lejtő alján ráfutok a keresztbe menő útra ahol engem is szétszaggatnának kocsival. Muszáj volt satufékkel mennem különben esélyem se lett volna megállnom. A fék éppen hogy kitartott, tojást lehetett volna sütni a tárcsán. Percekkel később jött vissza a teljes fékerő.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz fi:zi'k #7688 üzenetére
Csak tippre mondtam, nem tudom mekkora azért írtam 20-40%-ot. Elég brutál szintkülönbségek vannak néhol, amerre bringázni járok.
Konkrétan fertőrákoson volt ez az incidens.
Sajna street view-en nincsen rajtaHa pl endomondoval megyek arra, akkor az kimutatja a szintkülönbségeket?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Bati0501
őstag
40%-os lejtőről bringával nem "esel le"?
-
lukaszokni
aktív tag
Fasza. Olasz középrész kontra anya menet megszakadva.
Mehetek haza a néhézgépágyússal.Valakinek van ilyen olaszos kontra anyája otthon elfekvőben?
(#7691) D.Orion: Nemrég valahol tekertem és viccesen egy táblán a 6% át volt ragasztva 60%-ra. Vagy nagyon fáradt voltam és benéztem.
[ Szerkesztve ]
mAtx4ever!
-
vendingo
veterán
Csak tippre mondtam, nem vagyok a számok embere, matekból is mindig megbuktam
Legközelebb majd lefotózom nektek, aztán eldöntitek.
A lényegen nem változtat, igazi fékfőző meredeksége van.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
pengemetal
aktív tag
Valami baromállat a Fehérvári úton, a Hengermalom úttól a Kalotaszeg u. - ig (lehet tovább is, de ott lekanyarodtam) üvegszilánkkal szórta fel az út jobb oldalát!!! Vigyázzon aki arra jár!
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
Zoli133
őstag
válasz pengemetal #7696 üzenetére
Köszi a figyelmeztetést, sűrűn járok arra.
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
csƵ
őstag
Hogy szedjem le a markolatot a kormányról, hogy ne kelljen szétvágnom? Hiába cibálom, meg sem mozdul.
-
dqdb
nagyúr
Valamivel nyúlj alá kicsit, aztán szappanos vizet spriccelj be a felemelt részbe, és ismételd meg körben. Ezután sok szenvedés, mozgatás és tenyérről lekopó bőr áldozatával lejön. Ha nagyon megszenvedtél, én a helyedben vennék csavaros rögzítésű markolatot.
[link]
Itt vannak a meredek utcák, a Diós árok mellett a hatodikat is ismerem két keréken, de vannak még ehhez fogható szadizmusok a János-hegy lejtőin.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Milyen autót vegyek?
- PlayStation 5
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- iPhone topik
- Mini-ITX
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest