-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #81509 üzenetére
Na jó, néha akad. De amikor sztárfotót készítek a bicajról, akkor hogy nézne má' ki, ha egy fának, vagy ilyesminek van nekitámasztva..
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #81503 üzenetére
Hát akkor a papné, mert nálam sose zörög, nincs útban, és nem fölösleges, mert sosincs hova támasztani.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #81500 üzenetére
de...ilyen bringára nem teszünk kitámasztót
Miért nem?
Nekem valami ilyesmi van: [link], és borzasztó hasznos dolog.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #81365 üzenetére
Te hogyan szoktad tisztítani a láncot/fogaskerekeket?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #81359 üzenetére
Testbike-on a Shimano HG71-ről azt írják, hamar nyúlik. SRAM nem lehet jobb lenne?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Köszönöm szépen mindenkinek az eddigi válaszokat!
Akkor láncot cserélek. Esetleg ha tudtok ajánlani típust, illetve hogy a hátsó koszorút (ill. első tányért) milyen technikával tisztítsam (előzőleg petróleumos fogkefével tisztítottam), azt megköszönném.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Runner_fxr #81352 üzenetére
Jelenleg a km óra pont 1234km-t mutat augusztus óta, akkor került hozzám a bicikli használtan, de még szőrös volt akkor a gumi.
Egy szervizben megnéztük már nyúlásmérővel, és rögtön rávágta a csákó, hogy ez a lánc kuka, mert már szinte lötyög benne a nyúlásmérő, de használjam tavaszig, és akkor majd cseréljem a sorral/tányérral együtt.
Egyébként én valamiért úgy érzem, hogy a koszorú rendben van.Hasaggymeg: a koszorú sem volt még cserélve. Igen, azt én is néztem, hogy a tányér amortizáltabb, mint a hátsó. Apropó, többször is előfordult már, hogy (első)váltáskor a lánc mint ha beszorult volna a váz és tányér közé, ez sajnos a vázon is meglátszik, pár helyen leszedte a festéket is (még jó, hogy alu a váz..). Ez ha jól sejtem, annak tudható be, hogy valahol megakad a lánc, és próbál a legrövidebb úton maradni.. De ennek orvoslása már végképp meghaladta képességeimet, főleg hogy nem tudtam sose produkálni a hibát.
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Runner_fxr #81348 üzenetére
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Hali,
Mostanában elég ritkán járok bicóval, akkor is csak a városban, de lánctakarítást követően szinte pár km után teli lesz a lánc apró (kavics?)őrleménnyel, nyilván amiatt, mert mindenféle cuccot kiszórtak az utakra/járdákra. És bár a lánc csereérett, meg akartam várni vele a tavaszt, mert még egy jó darabig kavicságyon kell menni a hülye tél miatt. Egyébként ahogy tekerem a pedált, lehet hallani, hogy ropog/recseg a sok kis őrlemény a teljes hajtás-körön. Sajnos ahhoz nem vagyok elég szaki, hogy szemre megmondjam, mennyire kopott a fogaskerék, de azon gondolkozok, hogy tavaszig veszek valami olcsó láncot, utána pedig a teljes hajtás-kör (lehet a váltógörgőkkel együtt) cserélve lesz.
Szerintetek cseréljem most a láncot, vagy "ennek má' úgyismindegy" alapon várjam meg a tavaszt?
Előre is köszi!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz TomMusic #81202 üzenetére
Na kivettem, megnéztem a fékbetéteket, úgy néz ki, mégsem kell őket cserélni. Szóval máshol lesz a bibi. Viszont kérdés, hogy a tárcsát, és fékbetéteket a kettő közül lehet valamelyikkel tisztítani: izopropil alkohol, petróleum ?
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Ilyen fékem van: Tektro Draco.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Na jó, a végén az lesz, amitől a legjobban félek. Lehet be kéne vinnem szervizbe, nem pedig találgatni.
Kérdés, hogy városban tavaszig lehet-e menni vele (az kb. még 500km).
Szerk.: egyébként ezeket néztem ki, már voltam az üzletükben, korrektnek tűnnek: Bikemen és Mesterbike. Van egyáltalán lényegi különbség a szervizek között?[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #81170 üzenetére
Én is ettől félek.
De mihelyst kiszedem, megnézem, mennyire kopott. Egyébként kb. 1300km van benne mióta nálam van (használtan vettem, de még szőrös volt a gyári gumi).ivana: de a hajtás tuti csereérett, mert ahogy tekerek, bizonyos sebességeknél érzem, hogy "ropog a lánc", vagy legalábbis kicsit daráló érzés. Ja és nem az olaj hiánya miatt.
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Kissé összetett kérdésem lenne.
Szóval van egy MTB (29ER, ~150k értékű, nyáron megyek vele árkon-bokron), ami már megérett egy kiadós karbantartásra. Olyannyira, hogy a hajtáslánc nagy része cserére szorul (a lánc biztosan, de állítólag nem árt vele együtt cserélni a fogaskoszorút is). Sőt, a szervízben ránézésre azt mondták, hogy ha tavaszig megyek vele, akkor ajánlatos lesz az első tányért is cserélni, ami viszont szegecselt ( ilyen van most rajta), szóval hajtókarral együtt kell egy új (hajtómű).
Nade a hátsó (hidraulikus) fék sem az igazi, már nem fogja meg a kereket olyan jól, sokáig kell húzni a féket, hogy megálljon a kerék, persze kis sebességnél még nagyjából működik is, csak ha gyorsan megyek, akkor már eléggé érezhető a "gyengesége".
A terv az, hogy tavasszal, tehát "szezon" előtt kap egy felújítást, addig darálom, úgyis csere lesz a fogaskoszorú is. Viszont a fékkel lehet nem kéne addig várni, bár ha helyzet van, meg tudok állni, de jobb szeretem, ha rögtön fog. Szóval szerintetek cseréljem a fékbetétet, vagy megvárjam a tavaszt? Egyébként ezzel a mostani állapotában csak a városban tekerek, terepre egyáltalán nem fogok menni, majd karbantartás után, illetve amikor jön a jóidő.
Ha cseréljek fékbetétet most, akkor milyen az ajánlott? 5k alatt van minőségi? Kell tudni a fék márkáját, vagy ugyanaz megy mindegyikbe?
Előre is köszönöm!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz korcsillio #81150 üzenetére
Szia,
Na én meg pont azt hallottam, hogy jó állapotúak.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz ---Lasali--- #81137 üzenetére
Huh, ez azért hardabb sztori.
Ezért szeretek kint a terepen bicajozni, bár a túrista útvonalak közelében is hemzsegnek a gyalogosok, főleg jó időben.
Erről eszembe jutott, hogy ősszel másztam valamelyik Budai-hegyet, de szó szerint, valami atommeredek vízmederben cipeltem a bicajt (29"), de még gyalog is hard volt. Bele se mertem gondolni, hogy jövök majd vissza, de hát nem bírtam magammal, muszájnak éreztem felmenni a csúcsra.
Aztán mikor felértem, mit látok? Egy nyugdíjas klub ül ott a csúcsnál, éppen tízóraiztak, sztorizgattak, "Irmuska, adjál már még abból a májkrémből".. ilyenek. Én meg mint aki most mászta meg az Everestet, mondom hát ezt hogy.. Aztán kiderült, hogy a másik oldalt kényelmesen fel lehet sétálni...Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #81122 üzenetére
Ajjmár, olyan izék vagytok.
Egyébként csak annyi, hogy augusztós óta március végéig ki jön be többször keróval. Viszont most így a szutykos idő miatt kezd éleződni a helyzet.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #81120 üzenetére
A nekem dörzsölődőkkel nincsen baj, csak ez valahogy bennem maradt..
Ha egy nagyvárosban...
De még elég jól bírom, ugyanis ez a Rákóczi híd közelében történt, az Infoparknál.
Bár azt hozzá kell tenni, hogy alapvetően nem szeretek a városban tekerni, csak kint a terepen. De muszáj, mert belementem egy fogadásba.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Because #81116 üzenetére
Hát hogy komolyabb baj nem lett, azt csak sejtem, mert nem volt olyan durva a szituáció, csak nagyon kellemetlen. De mivel tényleg nagyon gyorsan lezajlott, nem volt semmilyen kommunikáció köztünk, még annyi se hogy "mukk".
Szerk.: már arra is gondoltam, kirakok oda valahova egy papírt, amire ráírom hogy nagyon sajnálom, meg hogy minden oké-e, és otthagyok egy tollat, vagy ilyesmi..[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok!
Reggel jöttem be keróval melózni, és egy emberkének picit nekimentem. A hibás én voltam, vagy legalábbis döntően én, mert járdán mentem, ráadásul egy buszmegálló mellett, ahol éppen szálltak le az emberek a buszról. Láttam én, hogy nem lesz jó, úgyhogy végülis lelassítottam gyalog tempóba, de annyira bele volt merülve az ember a telefonba, nem látta, hogy jövök, így jobb oldalról ahol fogom a kormányt, egymásnak mentünk, de igazából éppen hogy hozzáért a hasához a kezem. Bocsánatot kértem, és gyorsan tovább tekertem, mert már nagyon késésben voltam meg satöbbi, az egész kb. 1-2 másodperc alatt lezajlott.
Utána hogy beértem, elkezdett furkálni a lelkiismeret, hogy legalább a reakcióját meg kellett volna várni, vagy valami.
Végülis mondhatnám azt, hogy miért nem nézett a lába elé, meg az úton amúgy sem lehet menni, mert 1 irányú.. stb. De én nem szeretek mentegetőzni.
Szóval megy a lelkifurka, az embernek nyilván nem lett semmi baja, hisz csak hozzáértem kb., de azért bánt a dolog.
Elássam magam, vagy próbáljam magam túltenni a dolgon?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #80555 üzenetére
A Kilimanjaro szerintem az X-Fact-on belül van.
Ilyen van nekem is (mármint Kilimanjaro, bár relatíve egy elég spéci verzió), és teljesen meg vagyok vele elégedve, minden egyes része minőségi alkatrész (az árához képest), sehol nem nyikorog, a váz is szabványos.
Én egyébként aláírom, a többszázezres bicóknak is meg van a létjogosultságuk, mert mint mindenhol, minőségben (és így árban is) határ a csillagos ég.
OFF példa: nem mindenki vesz GTX1080-at sem, pedig a többi kártya hozzá képest gagyi.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
MTB-n Ti milyen szelepes belsőt használtok? Autó vagy presta (szingó)?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Na kimozdultam végre, sajnos mióta bejött ez a rossz idő (=tél), nem nagyon mentem sehova bicóval, max melóhelyre, mikor száraz volt az aszfalt. De most egész jó idő volt, a szél sem fújt annyira. Viszont mikor a zsebemből elővettem a müzliszeletet, meglepődtem, hogy milyen kemény, na meg a lábujjaim picit fáztak, de nem vészes. Egy 30km-es kört nyomtam Budán, most nem merészkedtem ki a városból, Margit-sziget, Gellért-hegy, ilyesmik, hogy ne csak a kocsik/gyalogosok mellett menjek.
Lehetne már nyár, nekem a télből ennyi elég is volt.
Szerk.: sokan írjátok az öltözést, én nem nagyon bonyolítom túl, egy régi sportcipő, egy sima hosszú nadrág (picit vászon feelingű, de annál jobb), egy póló, egy szélkabát, sapka, meg egy menő munkavédelmi szemüveg. Ha komolyabb terepen mászok fölfele, ez is sok lett volna, sajnos hamar kimelegszek, és vetkőzni meg nem merek ilyenkor.
Apropó, az útvonalrögzítős programokat okostelóval használjátok? Kell hozzá mobilnet is, vagy elég a telóban lévő GPS?[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Egyszer ki kéne próbálni egy ilyet.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
-
TomMusic
őstag
válasz Vasinger! #80374 üzenetére
Hát szerintem ki lehet próbálni, nekem az első MTB-t ha jól emlékszem engedték, hogy kipróbáljam. Egy kis boltban, ez nyilván macerás, mert max felülni tudsz rá, tekerni nem, azt meg lehet tényleg nem engedik, hogy elhajts vele.
De én inkább arra értettem, hogy ráülni a biciklire, még ha nem is tekerni vele, de legalább érezni a kormányt.. stb.Szerk.: Hp Canon
Pont írni akartam, hogy olyan sose lesz, amit mindenki ajánl, Neked kell majd dönteni..
De azért szerintem ez tényleg elég nyomós érv. Ehhez nem kell semmilyen tudás meg tapasztalat. Ráülsz, és ha kényelmes ok, ha nem, akkor szívás.
Szóval én a többieknek is azt üzenném, hogy lehetőleg olyan kerót linkeljenek, amit ki lehet próbálni.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Utóbbi képet elnézegetve: nyarat akaroook!
Tothgera30: szép a bicikli, aranyos a kutya.
Szerk.: mit csinál a vázon a gyorskötegelő?[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Így is lehet fölfele menni: [link]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz -=RelakS=- #79916 üzenetére
Engem az ára is zavar. Ennyit nem érhet egy ilyen lámpa.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz -=RelakS=- #79914 üzenetére
Hát elvileg német: [link].
Van benne Bluetooth.
Szerk.: télen jól jöhet, mert a "45W" jól átfűti a kormányt, ami melegíti a kezed.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Ha már világítás..
Van egyáltalán olyan, aki ilyet vesz: link?
Ennyiért 2 biciklit is kap az ember. Ja és "a kerékpár kormányra szereléshez külön rögzítő szett is kapható". Ja ennyiért az már nem fért bele.
Egyébként én is akarok venni előre valami normálisabb világítást, mert most csak a gombelemes villogó van, aminek a fénye kb. 50cm után elvész.
Ezt néztem ki, egész jónak tűnik: Blackburn Local 75. Tavaszig kb. csak városban (Bp.), utána meg valszeg beáldozok valami fényágyúra, hogy ne nagyon tévedjek el este a János-hegyen.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Strezi #79881 üzenetére
30 rugó
Az enyém ennek kb. ötöde, de most hogy belegondolok, 1000-2000 km szerintem kevés egy koszorúnak, sőt egy láncnak is. Szóval lehet mégse lesz csere.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Strezi #79874 üzenetére
Én is gondolkoztam azon, hogy új láncot rakok rá, elég reménytelennek tűnt a mostani. Augusztus óta (akkor vettem használtan, bár még szőrös volt a gumi) 1096 km van benne, sose tisztítottam azóta, csak olajoztam.
De annyira jól sikerült a tisztítás, hogy nem volt szívem "kidobni", így visszakerült.
Egyébként ez a gyári lánc, így ki kellett szedni egy szemet, és venni egy újat.
Tavasszal viszont lehet kéne egy új lánc, viszont állítólag érdemes a hátsó fogaskoszorúval együtt cserélni.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Strezi #79870 üzenetére
A képeket elnézve nem fogok bírni magammal, és előveszem én is a kerót. Főleg hogy most lett megtisztítva a lánc.
Csak ez a nyavalyás téli idő..Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz maximilian4 #79854 üzenetére
mert zavart a csuklómon
Én biciklizés közben érzem ezt, ezért akkor nem is viselek egyáltalán órát.
Szerk.: ja meg a km óra úgyis mutatja az időt.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Tothgera30 #79851 üzenetére
Nekem kiskoromban digitális óráim voltak, egészen érettségiig (2010) akkor kaptam egy ilyet: [link], azóta is hordom. A 6 év alatt 2x kellett elemet cserélni, és csak a téli-nyári időszámításnál kell állítani. Nem tudom hogy csinálták, de ijesztően pontos.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Because #79768 üzenetére
Igen, sajnos tudom.
Igazából még le se akartam venni a láncot a bicóról, de rájöttem, hogy nincs más választás. Aztán a többi jött magától.
A hátsó váltót is megtakarítottam, a görgőket is szétszedtem, meg mindent igazából, ahol jár a lánc.
Elég pepecselős munka (főleg bent a lakásban ), de úgyis olyan ramaty az idő, hogy még melóba se megyek be most keróval.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz -=RelakS=- #79765 üzenetére
Köszi, máshol is hasonlót írtak, inkább nem kockáztatok.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Strezi #79758 üzenetére
Köszi a választ, bár a vízzel picit gyorsabban amortizálódnak a fém (acél) részek.
Más:
Elkészültem a lánc takarítással (petróba áztatás, petróval öblítés, ronggyal megtörlés, és most van a szárítás fázisban).
Előtte:
Utána:
Aztán jön a felszerelés, újrakenés.Más: a petróleummal lehet tisztítani a vázat is? Nem bántja a festéket?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Tárcsaféknél a fékbetétet kiszedni mennyire macerás? Vagy ne szedjem ki, elég, ha a tárcsát megtisztítom?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz -=RelakS=- #79710 üzenetére
Nem, még nem rozsdul.
Viszont most hála cimborámnak lett hirtelen lánc-leszedő szerszámom, amivel le tudtam szedni a láncot. De maximalista leszek, és mára (érted, éjfél előtt fél órával.. ) már így hagyom a láncot, félig szutykosan - brigósan, és holnap veszek petróleumot, mert azt nem kell öblíteni. Szóval leoldom vele a dzsuva nagy részét, aztán egy másik befőttesüvegben átmosom, és kiszárítom. A vízben nem bízok, egyszerűen nem tudja befogadni az elmém az acél és víz találkozását (mondjuk már kapott belőle, de holnap a petró majd helyre teszi).zoli03: köszi a választ. Még megpróbálom petróval, hogy tovább bonyolítsam a dolgot.
Egyébként tényleg elég jól oldotta a retket a brigó..
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz TomMusic #79701 üzenetére
Na jó, ez hülye ötlet volt.
Nyilván utána jövök rá mit kellett volna csinálni, miután megcsinálom a hülyeséget. Szóval a legjobb megoldás lehet a petróleum lenne. Ez a brigó cucc hülye ötlet volt, meg szerintem bármi, aminek köze van a vízhez.
Másik nagy butaság a dologban, hogy nem vettem le a láncot. Szóval így a fogaskerék is olyan lett, bár azt amúgy is meg akarom tisztítani, mert az is elég dzsuvás.
Hát nem gondoltam volna, hogy ilyen béna vagyok.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Akkor marad a brigéciol. Viszont még a gyári lánc van rajta, és tavaszig nem akarok újat felrakni, illetve ezt leszedni. Ha brigéciol-al átsikálom, majd vízzel, utána kiszárítom és beolajozom, jó lehet?
zoli03: köszi Neked is a választ!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz zoli03 #79677 üzenetére
Ördögi kör. Ha vízzel leöblítem (a tiszta fémfelületet), akkor még kedvezek a rozsdának is. De aláírom, az se biztos hogy jobb, ha nem öblítem le.
Hát lehet marad a száraz rongy + kefe módszer.
Szerk.: vagy ja, benzin. Holnap úgyis tankolni kell a melóhelyen a kocsit..[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
-
TomMusic
őstag
válasz rétisün #79673 üzenetére
Ha lenne melóbajárós keróm, én is raknék rá. (Lehet jövőre beáldozok egyre). Ami most van, azt inkább hegymászásra-túrázásra vettem, de ahhoz képest az eddig vele megtett távolság ~80%-át a melóba járás teszi ki.
Szerk.: teljesen más téma: lánctisztítással kapcsolatban, olvastam más fórumokon is, hogy a Brigéciol-t ilyen célra igen hatékony, és jól alkalmazható. Szóval ha ezzel bepermetezem a láncot, hagyom egy 10-15 percet, majd kefékkel (pl. olcsó teszkós) leszedem a szutyok nagy részét, áttörlöm ronggyal, majd beolajozom (van láncolaj), jó lehet?
Bár ennek az állapotnak gondolom már bármi jó[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Jó, akkor sárvédő.
Egyébként sajnos hazafele nem mindenhol volt száraz az aszfalt, így sok helyen kénytelen voltam lassan menni. Viszont az eredmény magáért beszél: nem lett dzsuvás a váz.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #79653 üzenetére
Jaja, de ahogy kinézek az útra, nagy része már felszáradt, szóval nem kell BKV-zni.
Egyébként direkt nincs sárhányó a biciklin, továbbá nem szeretem ha koszos a bicikli.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Remélem 3 órán belül felszárad Budapesten az aszfalt, és utána nem kezd el esni.
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Szóval akkor jó lesz az olcsóbb mosó is.
Benzinre gondoltam először én is, de ha van használható "gyári" lötty, akkor inkább azt.Szerk.:
Tothgera30: ezt ma? Legalább nem fogsz egy darabig unatkozni.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok!
Van valakinek bevált lánctisztítója?
Ilyenre gondoltam, nem tudom mennyire jobb a drágább. Illetve ez a kérdésem a tisztító folyadékkal kapcsolatban is.
MTB-hoz lenne.
Előre is köszönöm!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Vásárolt már valaki innen lakatot?
www.kerekpar-lakat.hu
Garancia ügyben esetleg valakinek tapasztalata?
Venni akarok egy U lakatot, és itt egész olcsók, főleg hogy ingyen szállítanak. Csak ha mégis valami gebasz lenne a lakattal, ne legyen gond a cserével..Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
A hátsó belsőgumira ez van írva: 700x50/52C. Mit jelentenek ezek a paraméterek?
Előre is köszönöm!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Hát igazából én a legrosszabb fajta vagyok, mert a terep az egészen a városi aszfalttól a durvább sziklás-hegyoldalas környezetig bármi lehet. Najó, mondjuk nem DH-zok (bár amit most szombaton műveltem, az már majdnem az volt ), de ez a keró nem is arra való.
Most a gyári (Kenda 700x50/52C) hátsó adta meg magát, mióta nálam van, ez az első ilyen (az előző emberke meg nem sokat használta, mert még szőrös volt a külső), én meg ~650km-t mentem vele eddig. Ennek nagyobb részét mondjuk városban (bár nem kímélem).
Lehetőleg 2k alatt meg akarom úszni.
Anno a korábbi bicómnál nem igazán néztem a belső márkáját vagy ilyesmit, amit adtak a sarki vas-műszakiba, azt beraktam, azt' csókolom. De akkor egyrészt nem mentem olyan terepen mint most, másrészt meg bicikli ára ötöde volt a mostaninak.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Tudnátok jó minőségű belsőt javasolni? 29-es MTB-hoz kellene.
Előre is köszönöm!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Nyugtassatok meg, hogy szombaton bicózásra alkalmas idő lesz.
Mert az időkép szerint nem
Bár, kb. amit az időkép "jósol"..
Néha még az sem igaz, amit a jelen időjárásra írnak..Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Egy pár hete furcsa, "daráló" hang jön ki a biciklimből (MTB, bő 1 hónapja vettem, alig használt állapotban, azóta bő 500km-t mentem vele), valahonnan a hajtás részből. Attól félek, hogy a hajtómű tengelyénél darálódik bent valami, viszont a lábammal nem érzem, hogy akadozna vagy ilyesmi, nagyon finoman lehet tekerni.. Ha első - hátsó váltón közép tájékon van a lánc, akkor a leghangosabb. Váltó beállítás kb. 400km-el ezelőtt volt.
Az lehet, hogy ismét szükség lenne rá, vagy elég lehet egy olajozás/zsírozás? Ez utóbbi esetben mindegy mit kenek a láncra? Illetve a hátsó váltó mozgó alkatrészeit (főleg a feszítő fogaskeréknél) mivel érdemes zsírozni (olajozni?) ?
Nyilván először le kell törölni a dzsuvát, csak nem tudom hogy olaj, vagy zsír, vagy mi kell..
Illetve láttam a neten, hogy ha nem jól van beállítva a váltó, akkor is tudnak fura hangok kijönni.. (ki gondolta volna.. ).Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #73437 üzenetére
Ha jól látom, gyakorlatilag ez egy biztosítás. Aki sokszor lakatolja le, annak szerintem pár ezer Ft egy évre simán megéri, feltéve, hogy ha tényleg kifizetik, és nem állítanak fel csacska feltételeket (nem olvastam a kritériumot).
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Hidrós tárcsafékem van, és használtan vettem, szóval nincs hozzá sajnos távtartó.
Illetve a kerék kiszedéstől félek hogy nem tudom úgy visszarakni, hogy jó legyen (bár gyorszáras, de tudjuk jól, hogy főleg a tárcsaféknél pár mm is mekkora távolság..).
Szóval na, beszari vagyok (de inkább az, hogy féltem a kerót ).Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Ha kocsi csomagtartóban (kombi, szóval jó nagy) akarom szállítom a biciklit, akkor az mennyire jó ötlet?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Az azonos kategóriájú (MTB) pedálok mennyire szabványosak? Értek itt a szerelésre. A multkori szerelgetésnek az lett a vége, hogy kiderült: eltört egy műanyag(féle) gyűrű/kosár, ami a csapágygolyók kiesését akadályozza meg, illetve a pedálnak is ad egy plusz stabilitást. Ezt még sikerült is megcsinálni (kókányolni), de mivel a másik oldalon nincs porvédő kupak (egyik pedálnál sem), és nincs otthon igazán normális eszközöm (szerszámok, gépzsír..stb), így arra jutottam, hogy veszek új pedált. Kérdés, hogy ez jó lesz e helyett? Mármint, elsősorban a menetre gondolok.. Nem tudom, az mennyire szabványos..
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Pedál ügyben.. nem túl nagyok ennek a fogai? MTB-ra kéne, és egyelőre nem akarok külön biciklis cipőt venni.
BBB BPD-15 MOUNT & GO
Testbike-on olvastam róla véleményt, de erről nem írtak, csak hogy hosszú távon zsibbad a talpa a srácnak.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Pttypang #72961 üzenetére
Akkor már csak azt kell remélni, hogy jobbak, mint ami gyárilag a kerón van.
6030D: még nem próbáltam, és tudom szégyen, de egyáltalán nem vagyok kerékpárszerelésre berendezkedve. Még az is jó kérdés, hogy szedem szét.. talán a melóhelyemen vannak valami szerszámok.. Lehet kénytelen leszek emiatt is elvinni egy szervízbe (ott meg jó hülyének néznek, hogy nézmá', ez még egy pedált se tud megcsinálni.. ).
De lehet az lesz a vége, hogy x tízezerért veszek szerszámokat, meg mindenféle kutyafülét, csak mindig lesz olyan, hogy valami nincs.. És azok úgyis szombat délután jönnek elő, amikor semmi sincs nyitva.
Szóval az ilyenek miatt nem is nagyon rendezkedtem be..Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
A bal pedálomból (viszonylag új állapotú MTB kerón) elkezdett ma kattogó hang jönni minden egyes tekerésnél. Egy picit érzem a talpammal is. Ilyesmi van a kerón, gyári. Levettem a külső részt ("U" alakút, amin van a 2 prizma), majd visszaraktam, jól meghúzva a csavarokat, de továbbra is jön a kattogás, ami roppant nyugtalanító tud lenni.
Létezik minőségi pedál 4-5k-ig bezárólag? Lehetőleg olyasmi kialakítású kéne, mint ami a linken van, mert a cipőt viszont iszonyat jól fogja. Persze aki tud jobbat, az ne habozzon!
Előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz -=RelakS=- #72843 üzenetére
Egész jól bírta a fék. Bár azért odaírhatta volna a pontos típusát.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #72837 üzenetére
Jujj basszus, azt jól bedarálta!
Saját?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #72761 üzenetére
kiderült miért nem engedte a többi képet végül?
Nem, most rányomtam hogy szerkesztés, ott volt a feltöltött kép, meg még 2 fájlfeltöltési lehetőség, ott kiválasztottam amit eredetileg is fel akartam rakni, nyomtam egy okét, és már jó volt.
Vagy lehet először én néztem el valamit. Mindegyis, a lényeg, hogy végül sikerült.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #72755 üzenetére
Ja neem, nem a képet szerkesztettem, hanem a testbike-os írást.
Egyébként olvastam a teszteket.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #72683 üzenetére
Rájöttem hogy lehet szerkeszteni, szóval sikerült feltölteni a másik képet is.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #72666 üzenetére
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #72650 üzenetére
Echowell BRI-8
Pedig az elején nagyon tetszett, aztán a fene gondolta volna, hogy ennyi baj lesz vele.
De már remélhetőleg így jó lesz.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz -=RelakS=- #72639 üzenetére
A kép csalóka, 2-3 mm van a mágnes és érzékelő között. Próbálgattam, és hacsak nem törik ki a kerék, nem érnek egymáshoz.
De sajnos muszáj így, mert a kereszt fölött már pont határértéken (5, de inkább 6mm) volt, és ha egy picit elmozdul (márpedig el fog), akkor úgy mér mint eddig: bizonytalanul. Eddig órával mentem 230km-t, és ebből kb. 80-at mért.. És az érzékelővel volt a gond, mert a kijelzőn megjelenik egy kis ikon, ha mozgás van. Na, sokszor volt olyan, hogy a kis ikon meg se jelent.. Meg mentem 30-40-el, és mutatott random értékeket..
Így most viszont jónak tűnik.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz szjoci #72626 üzenetére
Köszönöm a választ!
Végül az lett, beraktam a kereszt alá. Viszont a a fékcsöves oldalra nem tudtam rakni, mert ott picit (kb. 5mm) távolabbra vannak a küllők a villától, ráadásul a féktárcsa miatt ott nem tudok nagyon lejjebb menni.
Viszont most ahogy megoldottam, már tényleg jó kell, hogy legyen. Bordázott gumilapból kivágtam egy olyan alakú részt, mint a szenzor (illetve a gyári harmat vékony gumilapja) alátétnek, és így a távolság már le ment 5mm alá, amit a "használati útmutató" is ír.
Kapott még egy kötegelőt a kábel, ami a képen még nincs rajta, de így sem olyan vészesen néz ki, sőt. Ajánlom a fekete színű villát.Tendd: köszönöm Neked is a választ!
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Úgy néz ki, mégis túl távol van a km óra érzékelője a mágnestől, és az előző megoldás nem vált be (kis szivacsdarabokat raktam alá, de időközben kilapult, meg deformálódott, meg elmozdult.. stb).
Van erre valakinek már bevált megoldása?
Szerk.: a képen látható távolságra kéne rakni kb. az érzékelőt a villától.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Hűtésre (fagyasztó spray, jégkockával dörzsölés..) megdermed, és le lehet morzsolni gyakorlatilag.
Szerk.: de azért nem vállalok felelősséget.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Csokicsibesz #72417 üzenetére
Áhhá, na erre nem gondoltam volna.
Köszi!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Lehet most nagy butaságot kérdezek, meg kicsit szégyellem is hogy nem tudom, de mi az az "ER" jelölés a pl. 29ER kerekeknél?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz IMIIKE1998 #72364 üzenetére
Véleményem szerint van. Nekem egy 29-es MTB van, vásárlásnál az összes többi, amit próbáltam, mind kisebb volt, és egyiknél sem tudtam normálisan "kinyújtózkodni" (na, értitek.. ). Továbbá, öröm vele átmenni a kis gödrökön (is), egy 26-ost könnyeben megfog a terep. Nyilván, a 26-os fürgébb (bár ebben sem vagyok biztos).
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #72243 üzenetére
Így van, ezért az új bringámmal biztos nem megyek még a sarki vegyesbe sem. Egyedül a melóhelyre viszem, de ott meg bezárom a raktárba (szó szerint, onnan tuti nem viszik el).
Szombaton csináltam egy elég merész mutatványt, mégpedig beugrottam egy sarki vegyesbe, de úgy, hogy le sem lakatoltam a kerót, mert mellette volt egy üzlet, ahonnan kint volt az eladó, megkértem hogy vigyázzon rá, amíg beugrok a boltba. Szerencsére nem lett semmi baj, de utána gondoltam bele, hogy mennyire felelőtlen voltam, ráadásul én, aki mindig osztom az észt (lásd fentebb )... Mondjuk a boltból szinte végig rálátásom volt a keróra, meg nem az a környék, ahonnan kerókat lopnak (najó, ez tulzás, mert fogalmam sincs).
Szóval na, ez olcsó lecke volt szerencsére. És azért írom le, mert abba belegondolni, hogy mi van ha amikor kijövök, és sehol senki, a biciklinek hűlt helye, az valami borzasztó!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz geotigris9 #72225 üzenetére
Igen, a GPS ad egy pluszt, de ha nem tudsz azonnal reagálni, akkor bukta, vagy szerezni kell gyors rendőrcimborát, aki tud segíteni..
Szóval elég necces.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz IMIIKE1998 #72166 üzenetére
Én egy viszonylag rendes környéken lakom, Budán (társasház jellegű épület). A kapu nem számít, mert hát azt bárki átmássza, az épületbe kódzáras ajtón át jutsz be, amit este még kulccsal is zárunk.
Ennek ellenére én mindig felviszem a lakásba a kerót, pedig nyilván lift nincs, 3. emelet, de elég furcsán van, normális szintekkel/fordulóval számolva inkább a 6. emelet.. Mondjuk ez egy 20 emeletes panelnál már nehezen kivitelezhető. De biciklizés után ez levezetés, biciklizés előtt meg bemelegítés.
Szóval én nem hagynám a kerót nagyon sok helyen, még lezárva sem (a 20 emeletesbe meg van lift).
Cimborámnak a keróját aszem valamelyik Auchan parkolóból lopták el úgy, hogy a kamera alá volt lakatolva, és nem az 500Ft-os lakattal, és csak pár percre. És tökmindegy mennyit ér a keró a tolvaj szempontjából, ha kiszemel egyet, akkor kiszemel. Az lehet egy 15 000Ft-os rozsdás kemping, meg egy 320 000Ft-os DH-s keró is. Ugyanúgy elviszik bármelyiket. Nyilván a 15ezres kemping ha 3 drága U-lakattal van lezárva, meg még lánccal is körbe van tekerve, de mellette van a 320ezres keró, amit egy vacak sodrony fog, akkor "lehet" a 320ezrest viszik el (csak a példa miatt..). Szerintem.
Szerk.: ha éppen nem fogod a biciklit, és nincs is rálátásod, illetve nincs teljesen elszeparálva a csúnya, gonosz valóságtól, akkor bármikor elvihetik. A lakat jó dolog, de az csak a türelmetlen tolvajoktól véd, amik a tolvajoknak csak egy "kis" része.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest