Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8575 üzenetére
Köszi, de nincs teteje ennél pontosabban, mivel nem teljesen
lineáris, így inkább arra lőttem, hogy 36 körül legyen pontos...
Szerk: 45 km/h után picit fölé mér, de annyival nem megyek...Ugye a vezérlő méri a motor egy-egy ciklus idejét, beszorozza
a mágnesek számával, és küldi fel a kijelzőnek ms-ban. Ebből
pontosan kéne adódnia a fordulatszámnak, de nem tökéletes:
alsó fordulatszám tartományban alá, fent meg már fölé mér...Viszont az nem különösebben zavar, hogy 16-nál 15-öt mutat,
szóval ezzel játszva lőttem be pontosra, úgyse nézegetem, ha
megyek normálisan. Addig volt érdekes, amíg kerestem, hogy
melyik gumi lesz nekem a jó: sebesség/tapadás/fogyasztás.*Ez a 200x60, bár nehezen ment a helyére, eddig nekem bevált,
tehát mondhatom véget ért a kísérletezés: ezzel megyek, pont.*: természetesen a távolság mérést se szeretem ha hamisítja,
inkább ilyen szempontból vagyok háklis a kalibrációra.Szerk: korábban dilemma volt, hogy inkább kisebb fogyasztás,
nagyobb végsebesség, de rosszabb komfort és tapadás (sima
S1), vagy ennek fordítottja (Pro). (Dupla Pro nagyon nem ment,
azt kb. 1 út után visszacseréltem...) A Raptor mindenre IS jó.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8578 üzenetére
Saccra. 13.5 km távon 100 méteren belül van a pontossága a GPS-hez és a Google gyalogos útvonalterveihez képest (ha épp hajlandó adott útvonalra tervezni: a Duna partra istennek se lehet lerángatni). Mivel eleve 100 méter pontossággal olvasható le (nem tudhatod, mikor váltott/fog váltani tizedest), azt hiszem korrekt.
Kugoo vs. GPS
2.9 km - 2896 m
4.0 km - 4054 m
6.4 km - 6435 m
11.9 km - 11783 m (hiba a mátrixban: épp válthatott 11.8-ról)
12.0 km - 11935 m
13.0 km - 12928 m
13.5 km - 13397 m (ha nem ugrik át, azt hihetném*, hibátlan!)Útvonaltervvel a Szerémi úton 3500-at ír egy jókora szakaszra (Dombóvári-Mezőkövesd). Nekem az Kugoo-méterben 6.4 és 2.9 közé esett, GPS adatokból 3539-et számoltam. Azt hiszem, erre mondja a művelt német, hogy good enough!
Ui: azt tudja valaki, miért nem lehet kerékpáros útvonaltervet csinálni Budapesten? (Miközben azért rajzolgat határozottan bicikliút szerűségeket, de akkor sem...)
*: ha nagyon sokat mennék "lépésben", lehet, elmászna kicsit. Marginálisan...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #68216320 #8593 üzenetére
Kugoo S1-et 100 kg fölött én nem igazán ajánlanék. A kormány beállítható,
de a legmagasabb állásában se olyan magas, mint mondjuk egy M4 Pro-n.
Ha kifogsz egy régebbi verziót, szarul van meghegesztve, kitörhet a kereke.A rugózás sem valami acélos (de legalább van), az első villa nyaka kikopik.
Hosszú távú nyektetéssel el lehet törni a hátsó rugóstagot is. A sima S1
hátsó kereke borzalmas, kemény műanyag, nem tapad, csúszik, és zörög.Szokták cserélni E-Twow hátsó kerékre (1:1 belemegy, ennek a klónja), az
puhább, így sokkal komfortosabb, viszont valami 15K (ha egyáltalán kapni).Alternatíva a pneumatikus hátsó kerék, amivel még komfortosabb. De ugye
ezzel az ember bevállalja a defekt lehetőségét. Az S1 Pro jobb választás...
(Erősített villa, szélesebb, puhább kerekek...) Mondjuk a puhább abroncs is
lehet hátrány, főleg 100 kg fölött. Nyöszörög, mert deformálódik, melegszik,
és viszonylag sokat fogyaszt emiatt. (Erről amúgy a gyártó is tud, mivel tök
ugyanakkora hatótávot adnak meg, miközben 25%-kal nagyobb akkuja van.)Inkább az M4 felé kéne nézelődni, ha relatíve olcsó modell kell, rugózással.
A Xiaominak semmilyen felfüggesztése nincs, csak a felfújható kerék segít,
de az se tökéletes, ha meg tuningolod Monorimmel, úgy alsó hangon +30K.
Csak az első kerékre, de szoktak rakni a hátsóra is: összesen min. 50K.Szerk a szerkre: hatótáv a vázat koppra kiterhelve a béka segge alatt lesz...
Kiegészítő akkupakkot lehet hozzá venni persze, vagy egyedileg gyártani.
Nálam összegyűlt az elmúlt hónapok során vagy 2kWh-nyi 36V akku...
Szerk: de ezen a képen nincs is rajta még egy S1 Pro akku, ami táskában
simán felrakható a kormányra, úgy dupla hatótávolsággal lehet számolni.
De nem a reklám helye csak mondom: a szerelgetéssel el lehet szórakozni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Roller Sheriff, ez jó... Hogy kéne-e Bp-re? Természetesen.
Lépten-nyomon kretének által "leparkolt" Lime-okat látni.
Az se segít, hogy bringások úgy oldják meg a problémát,
hogy lerúgják a bicikliútról az útonálló rollert. Persze tuti
nem így volt, csak a szél fújta el. (Egy Sheriff nem Sheriff,
viszont nem lehet minden pofon mellé rendőrt állítani.) -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8600 üzenetére
Ez az utolsó felhasználót büntessük dolog teljes képtelenség... Csak ha
rajtakapás esete forog fenn: eleve a GPS követő rendszerük egy fos...
Anno megbüntettek (pár száz forinttal), mert a hülye GPS szerint a HÉV
túloldalán raktam le a rollert (ami akkor még tiltott terület volt), miközben
a Duna Ház előtt álltam meg. Hiába reklamáltam, ilyen fos az applikáció.Ezt a "sheriffet" természetesen a cégnek kellene alkalmaznia, és amikor
a kretén rosszul parkol, akkor (tettenérve: egy nem elég!) figyelmeztetnie.Megjegyzem: fotót is kell készíteni a parkolásról. Elvileg. Nem ezért kell?
Renitens felhasználókat meg tiltani, mert hiába a profit, ha a repuctáció a
béka segge alá esik... De olyan szinten, hogy a rolleresek is betiltanák a
retekbe (én tuti), olyan agyatlan felhasználókkal találkoznak napi szinten.t.zolka: simán kinézem, hogy ezt nem a felhasználók csinálják, hanem a
Lime-ellenesek: azt se hiszem, hogy aki amúgy használója a rendszernek
bedobná a bokorba, meg ilyen helyekre. Ezek önbíráskodók lehetnek, akik
szerint ha nekik nem tetszik, hogy útban van mondjuk a járdán, kirakják az
útra. Ha balhé lesz, még örülnek is, mert esetleg hosszú távon betilthatják.Persze oké, el tudok képzelni részeg turistát, hogy az autóúton hagyja.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8607 üzenetére
Egyébként jobb lenne, ha az egész Lime dolog nem lenne, mert miattuk nagyon rossz a rolleresek megítélése.
Ebben sok igazság van. Arra jó, hogy az ember kipróbálja, de ahhoz drága, hogy napi szinten érdemes legyen használni, szóval feltételezem, hogy legtöbbet a koca-használók/turisták nyomulnak vele, ami egyet jelent a rutintalansággal, a helyismeret hiányával, és persze az esetlegesen totál rossz helyre parkolással (meg talán a leszarom mentalitással is).Arról ne beszéljünk, hogy milyen műszaki állapotban vannak (amikor 3-ból 1 vitt el az úti célhoz, de közben a feloldási díjat mindig fizethettem), eléggé kiábrándító volt. Le is töröltem az appot... Hosszú távon a saját roller sokkal jobban megéri (és arra az ember nagyjából vigyáz, de legalábbis javítja, ha valami beszarik). Az, hogy hibakóddal leáll, meg nincs rajta semmilyen működő fék, nem csak bosszantó, de konkrétan életveszélyes. És mégis forgalomban marad.
-
DigitXT
félisten
válasz csokaym #8613 üzenetére
Egészen biztos, hogy hátul 20A van, tol mint a disznó...
A segg-dyno általában nem túl pontos, ám a borda nem
hazudik: azonnal jelezte a gyorsulást a fájdalom.Nekem a hátsó kerékkel most konkrétan gyengébben lő
ki, mint a gyári vezérlővel. Finoman indul: gyógyroller.Ui: hazafelé aztán leállt. Fék/gáz nuku, kijelző villog...
Mondom oké, meghalt az első vezérlő. De a hátsó is???
Nyomtam neki restartot, hátha szoftveres, de semmi.
Csak az maradt, hogy leszakadhatott a gyújtás vezeték.És valóban. Megblankoltam körömmel, összetekertem,
mint kezdő autótolvaj, röffent és jöttem haza: ez ilyen...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bordi10 #8618 üzenetére
Ha nem rendes kikapcsolás volt, hanem áramszünet, akkor jellemzően
nem mentik le a megtett távot a roller kijelzők (Xiaomi sem). Ettől még
az app tudhatja, ha menet közben lejelentette. (Persze, gondolom, nem
merítetted csutkára, rendesen kikapcsoltad...úgy izgalmasabb a miért.)Szerk: ezen amúgy hol kéne látszódnia (kétféle) távolságnak
egyszerre?Szerk2: manuálban sem igen tér ki távolság kijelzésre, helye sincs neki.
Persze lehet, hogy nagyon kínai a manuál, és nem is ilyen verziód van...
A honlapon már más kép van, miközben a manuál még a régi: röhej...
Ja igen, a Trip mindig nullázódik ezeknél kikapcsolás esetén. Nem úgy
van, hogy számol, ameddig szeretnéd (vagy mondjuk a töltés nullázza).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8627 üzenetére
Ha emelkedőn gyorsan* akarsz menni, oda kevés 600-800W egy motorral, főleg,
ha nem 65 kg vagy vasággyal. Nagyjából kétszer ennyi teljesítmény lenne arra jó.*: ha viszont csak annyi az elvárás, hogy felvigyen (nem baj, ha lassan) úgy elég.
45 környéke azért elég nagy tempó. Ahogy az előttem szóló írta, inkább 40 max.
(Kettős az oka, egyrészt a teljesítmény a limit, másrészt a 48V akkupakk...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz BabMester #8666 üzenetére
Ennek nagyon csúnya hangja van, iszonyat idegesítően sípol...
Kicsit olyan, mintha már csapágyas is lenne... de mivel nem tudom,
hogy mind ilyen-e, nem mondom, hogy nem normális! Csak csúnya.Ui: Kugoonál akkor durvul így be a hang, ha kihagyod a hézagolót, s
mondjuk picit beleér a kerék a villába, akkor tud így darálni: ha csak
kézzel* megforgatod, nem érzed rajta úgy, mintha valami szorulna?*: hogy kizárjuk a hajtásból eredő (sajnos normális!) zümmögést.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz V.Stryker #8729 üzenetére
de bakker, ez egy roller. Nem atomfizika.
Valóban... De veszel egy gyenge szart nehéz pilóta alá, akkor fantasztikus
élményben lesz részed. Erőlködik, lassan gyorsul, hegyre tuti nem visz fel.
Ha ezt még "megfűszerezed" egy olyannal, amin csak elektromos fék van,
lévén olcsó kell, nem baj, ha belépő szint, akkor lejtőn meg nem áll meg...Ja és ha kimaxolod a terhelhetőséget, akkor sanszos, hogy szét is törik.
Szóval jah, el lehet karistolni 100K-s "gyerekrollerrel". De csak ideig-óráig.
-
DigitXT
félisten
Kijelző jobb felső sarkában a 4 piros ikon közül világít-e folyamat
valamelyik. Ha pl. veszi a fék jelet, a vezérlő visszaszól, hogy oké,
és arra is van egy piros ikon... Ha viszont kábel sérülés miatt nem
érzékeli a motort, akkor az "M" ikon. Ha a vezérlő is hibásnak érzi
magát, akkor az ECU ikon. Van elvileg egy negyedik, az talán még
a gázkar hibát tudja jelezni. De így, hogy egyszerre halt le minden,
és nincs hibajelzés inkább a kijelző lehet a rossz. (Vagy a vezérlő.)Esetleg lehetne fékkar hiba is, mert ha azt nem jól érzékeli, inkább
befékez, ha jól tudom, és a fék ugye tiltja a gázt. Tolni könnyű így? -
DigitXT
félisten
Oké, csak a minap egy kolléga olyan ajánlatot kapott egy szerviztől, hogy!
Töltő csatlakozó csere... Anyagköltség <500 Ft, munkaidő igény <15 perc.
Idézem: "Hát 20000 Ft-ba bele kellene férjen." Kicsit pofátlan árak vannak.Ha csavarhúzót azért kézbe veszel, akkor vedd le a nyak műanyag takaró
lemezét (töltőcsatlakozóra vigyázz), s nézz rá a vezérlő 5 eres kábelére.
Ha erősebben nézed, még az is lehet hogy meggyógyul a kontakthiba.Ha nem, és ki tudod szedni, akkor fel tudok ajánlani egy csere darabot.
Ha azzal már működik, öröm-bódogság... a rosszat majd megforrasztom
később. Ha viszont úgy sem jó, tovább kell nyomozni. Nagy baj tuti nincs. -
DigitXT
félisten
36V-on még félig van az akku, akkor még ne aggódj.
31V körül fog nagyon lassulni, 30V alatt már nem hajt,
de ha nem hibás* az akku, még olyankor se kapcsol ki.
(Ergo van világítás, távolság mérés, és működik a fék.)*: sérült akku esetén nagyobb terhelésre kikapcsol, és
nem jutsz el oda, hogy 29.5V-ot láss még a kijelzőn. -
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8867 üzenetére
Főleg a hidraulikus fékek.
Főleg, ha beharap az első, és tigrisbukfencelsz a kormányon át...
Nem tudom, milyen felhasználásnál van valódi előnye, hogy "egy
ujjal" blokkolni tudod a kereket, de itt nem mozog akkora súly, és
nem olyan a súlyeloszlása sem, hogy akkora fékerő "kelljen".Aztán ez csak elmélet: remélhetőleg teljesen jól adagolható lesz
az új fék, így valóban élvezeti értéket jelent, nem extra szívást. -
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8870 üzenetére
Szerintem is jó döntés, nekem is tetszene az a vas, csak sajnos
anyagilag nem fér bele. Viszont láttam már olyan videót, hogy a
hidraulikus első fék miatt bukfencezett kolléga... kizárólag ezért
"kötöttem bele" abba, hogy ennek csak élvezeti értéke lehet.Megjegyzem, a Kugoo S1-en egy normális fék sem volt, gyárilag,
most már legalább hátsó dobféket raktam rá: lehet vele csúszni. -
DigitXT
félisten
válasz Játékos #8882 üzenetére
Egész biztos, hogy 50-60 km-t végig akar küzdeni egy rolleren?
Főleg, hogy nem versenytempóban: ez órákat jelentene. Durva.50 kg-ot akksival is el lehet mozgatni, kényelmesen 50+ km-re,
nem is kell hozzá pedálozni, csak 12 Ah fölött legyen az akku...
Mondjuk egy Xiaomi M365 Pro 2 gyárilag 45 km hatótávot ígér.
(Gyerek alatt biztosan tudja is. Viszont gyereknek talán nagy...)Ui: lábbal hajtás esetén 15 km/h biztos nem lesz meg, két órán
keresztül hajtani (ha 30 km lenne így a cél) elég nagy szívás. -
DigitXT
félisten
válasz Skynet258 #8886 üzenetére
S1-et rövid távon felnőtt simán hajt lábbal. Gyerek: passz!
Neki arányosan sokkal nagyobb az egész hóbelevanc...
De hogy 10-20-30 km-t nem terveznék lábbal az ziher.Játékos: Motor nélküli rollerrel
Azért az nagyon más világ. Ott van fasza csapágy, könnyű
az egész szerkezet, kigurul a világból. Ezek az elektromos
rollerrek sokkal* rosszabbul gurulnak, jóval nehezebbek is.*: a motor, amikor nem hajt, akkor sem pörög úgy, mint egy
csak csapágyazott kerék. (A mágnesek folyamatosan feszt
gerjesztenek a tekercsben, az meg Lorentz óta problémás.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8889 üzenetére
Miket cseréltél rajta?
Egyszerűbb lenne felsorolni, hogy mit nem... Dupla motoros, 48V-os, kb. 2.5kW csúcsteljesítménnyel, valós 40 km/h utazósebességgel (és emelkedőn is 30+).Szélesített kormány, szélesebb gumik, független működtethető elektromos fékek, hátul visszatöltés, elöl gyári, ill. hátul egy extra a dobfék, amivel meg lehet állni. Ja és egy 24Ah akku, amivel nagyjából 50 km a hatótávolsága egy töltéssel. Értsd úgy, hogy nagyjából 100 kg vagyok, nyélen gyorsulva, 40-es végsebességgel.*
Az "úgymond motorfék" attól függ, hogy milyen kialakítású: ami visszatölteni tud, az csak nagyobb sebességnél erős, de akkor komolyat tud fékezni, kis tempónál szinte semmit nem ér, és állóra fékezni se tud. Ami fogyaszt fékezésnél is, az kis sebességnél is használható, és szinte állóra tud fékezni... De ha nagyon meg kell állni, úgyis csak a mechanikus fék marad, mint alternatíva. Csak óvatosan az esti csapatással, főleg, ha első roller és első út: a sötét extrán meg tudhat tréfálni...
Kolléga ma újított egy G2 Pro-t. Éppen gratuláltam hozzá, hogy fasza a gép, erre ír vissza, hogy megvolt az első esés, 45 km/h-nál fogott egy kátyút. Óvatosan na!
Ui.: az egész átalakítás jó móka volt, de semmiképpen nem tartós: hiába az 5mm acél, már látom, hogy ez a vékony villa nem lesz jó a dobfékhez, szét fog esni...
40-nél úthibákon meg akkorákat felüt elöl, hogy csoda, hogy nem tört el megint...*: lejtőn megy 46-47-et, de semmiképpen nem egészséges ekkora tempóval.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Játékos #8890 üzenetére
Meg lehet úszni 100K körül, csak nem feltétlen gyári megoldásban. Ahogy írod,
tudsz magadnak szerelni akkut 18650-ből, párhuzamosan tudod kötni a gyárival
és akkor semmi cserebere, kimegy a világból. Gyereknek bőven elégséges egy
S1 is, amit felnőttnek nem szívesen ajánlanék, mert viszonylag gyenge a váz.Veszel rá egy kieg akkut egy 20-asból, és már ott is vagy a 12Ah-nál...
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8896 üzenetére
mikor megvetted akkor nem gondoltad hogy ennyi mindent fogsz rajta fejleszteni?
Dehogy gondoltam. Lassan 2 éve vettem az (első) S1-emet, újonnan... 1 napot bírt, másnap összefosta magát a kijelző. Használgattam, de végül visszakaptam a zsét. A második S1 már használt volt: ez már bizonyított jeligére! Régebbi szériás, gyengébb összeszereléssel, de erősebb vezérlővel. Jó páros...Párszáz km-t elkaristoltam vele, amikor beszart az akku. Aztán még sikerült meg is ázni, amitől a vezérlő is gajra ment... szerencsére mindkettőt kaptam gariban, de ekkor már erősen fogalmazódott bennem, hogy ebbe a vasba dupla motor kell...
szimplán az erő kevés volt, meg amit nyújtott
Egyrészt a gyorsulás miatt, igen, másrészt mert durván kevés 1 db elektromos fék. Ha két motor van, az kapásból duplázza a fékerőt, így kb. megfeleződik a fékút.Szóval a ~80K-s roller mellé lőttem egy kereket innen a fórumról 20K-ért. A beszart akkut meg javítani terveztem, hiszen dupla motor mellé dupla akku is dukál... Aztán csak húzódott a projekt... vettem egy S1 Pro hátsó villát a 2. motornak: bele is faragtam, de se két akku, se két vezérlő. Egy rosszat vettem a fórumról, hátha javítható, de sajna zárlatosként eldurrantotta a Pro motor csatlakozóját: nem nyert.
Végül az áttörést egy jó fogás hozta meg, 30K-ért egy szinte új, alig törött S1: olyan jó állapotban volt, hogy nem az volt a donor, hanem arra építettem rá az én vasamról a dolgokat, a többi már történelem. (A dupla motoros teszt vmiért elég sok érdeklődőt vonzott, pedig csak megyek egy 5-6 percet és élvezem... 2x11A)
A többi átalakítás (gumi pl.) tesztek során alakult így. A Pro gumi kényelmes, viszont rosszabbul gurul, nagyobb a fogyasztás vele, és kisebb a végsebesség... A sima S1 gumi kényelmetlen, de jobban gurul. Viszont kevésbé tapad. Végül a Raptor gumi volt a befutó, ami szélesebb, jól tapad, kényelmes, mégis jól is gurul. Csak nem fér be a villába. Legalábbis necc: kellenek a kompromisszumok. Mindig.
Közben játszottam vezérlő tuninggal, rendszeresen égettem le 30A-est, ami ne feledjük közel 3x-osa a gyári teljesítménynek: nincs csodálkoznivaló... Nagyon durvákat tudott vele indulni mindenesetre... M4 Pro-s kolléga épp csak kipróbálta, de majdnem lepotyogott róla... Azóta "lightosabb" vezérlő van hátul, ami indulásnál nem rúg oda. Ez kíméli a kormányt, a gumit, meg a bordámat... Utóbbi egy első kerék kitörés utáni pofára esésnél megrepedhetett. Utána már nagyon nem esett jól a nagy gyorsulás. Szóval ami bug, végül feature lett, azaz összességében barátságosabb, kezelhetőbb a gép és még visszatöltést is tud. Ja és külön kezelhető a fék, ami "klónozott" gyári vezérlőkkel nem lenne triviális. Nyilván ez magával vonzza, hogy kezelőszervekben se gyári hüvelykujjas karok vannak már (amiatt is estem majdnem), hanem rendes fékkar, és félmarkolatos gáz. A rendes fékkar meg nem igazán fér el a gyári keskeny kormányon, így logikus lépés, hogy szélesebbre alakítottam. Jó, magukban a fékkarok még elférnének talán, de vannak egyéb kezelőszervek, motorok kapcsolója, meg a reflektor. Utóbbi meg azért kellett, mert rendszeresen jártam haza munkából este 8 körül, már tök sötétben. A gyári lámpa meg semmire se elég, nemhogy ~36 km/h csapatáshoz...
Ja, amúgy plusz akku már csak azért is kellett, mert kb. 2x messzebb költöztem a mukahelyemtól, így ami addig egy töltéssel oda-vissza elég volt, az most már csak egy út lett volna. Igaz, közben megoldódott a töltés a cégnél, de azért nem jó, hogy a végén haldokló akkuval ér be az ember. Nem beszélve a hazaútról. Szóval, ha már úgyis dupla motor (ez meg az emelkedőn kell hazafelé), akkor minimum dupla akku. Egy időben 3 db gyári akku volt benne, plusz egy külön a másik motornak. Összesen 26Ah. Az is tudott ~50 km-t végig maximális fokozaton... Ez a 48V átalakítás meg a végsebesség növelése miatt volt jó ötlet. Rácsodálkoztam, hogy a gyári vezérlő elbírja (pedig névleg 36V-os), de azért annyiból lehetett sejteni, hogy a kijelzőben kiválasztható a 24/36 és 48V mód is.
Számolgattad amúgy hogy a roller árán felül mennyit kellett ráköltened?
Mostanában nem. Anno kérdezték, és akkor utána számoltam. Azóta azért befigyelt a 21700-as akkupakk (cellák 50K, dobozok csillió), meg még egy eBike vezérlő (20K), és persze további "apróságok". Meg vettem egy hegesztőt is, igaz, azt másra is lehet használni, nem csak rollerszerelésre, de az is volt egy 50K...Ja és ponthegesztőkre is költöttem némi pénzmagot (főleg annak meghajtására, mert akármilyen akku nem jó hozzá, stb.). Viszont így tudok akkut gyártani magamnak, ami nem hátrány, kollégának is készült (több) akku, lényegében ő csinálta magának, én csak a helyet, eszközt, meg a
szakmaitámogatást adtam.Ami kimerült 8 óra anekdotázásban, és némi balance kábel forrasztgatásban.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #8903 üzenetére
Mindig azt mondom, hogy kis pénz, kis foci: kitartottam, mert nem volt más.
Ha lenne 5-600K kifejezetten rollerre, akkor nagyon meggondolnám, mi legyen.Elsőre rávágtam volna, hogy persze építenék, viszont nem triviális nulláról: egy
jó váz kéne alapból, aztán onnan indul a buli. Szívesen megcsinálnám, de nem
igazán adódott rá lehetőség, tankot meg nem szívesen építenék. Persze, jó az!
Csak szerintem nem roller. Ahogy a nagyon nagy vasakat hajtók pálcika néven
emlegetik a kicsi, könnyű rollereket...én inkább úgy látom, hogy a nagyvas már
nem roller (próbálj meg egy Dualtron Thundert lábbal hajtani), szóval ez van.Jó vázat meg nemigen találni, sokan ezért építenek tankot. Az kapható.
Megjegyzem, a Thundert is lefikázzák a hozzáértők, hogy gyárilag jó nagy szar.Szerk: dehogynem tudok fejleszteni, sőt, sajnos kell is, mert már látszik, hogy
a hátsó villa, ezzel a felfogatással nem lesz nagyon tartós. Az eleje meg még
a gyári, tehát nagyon szar. Készül egy dupla telós villa, az talán jó lesz. Talán!
De mondom, maga a váz gyenge: tört már el a hátsó rugóstag is meg minden.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Játékos #8908 üzenetére
Attól függ: Xiaominál úgy tudom, hogy firmware-t kellett hekkelni az ilyen külső
akkus megoldáshoz, mert valóban töltésnek érzékelte, és letiltotta a hajtást.
Kugoonál meg szimplán nincs ilyen okos ECU, annyi akkut kötsz rá, amennyit
akarsz (persze célszerű azért nagyjából egyformákat használni, tuti ami fix).De amúgy nem értelek: az 1S kb. 125K. Ha építesz plusz akkut, az se áll meg
25K alatt. Akkor már nem célszerűbb megvenni a gyári nagy akkus Pro 2-t? -
DigitXT
félisten
Ezt egy másik topikban találtam, de ide vág. Valaki nagyon részegen parkolt:
Szerk: én csak egy ilyet láttam ma (szerintem nem a felhasználó törte el):
Ja és még valami: ez vmi új szolgáltató?
Szerk2: az a középsztender nekem is megfordult már a fejemben...
Főleg azért, mert a kormányon lévő akku miatt oldalsztenderről eldől.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Játékos #8916 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a külső akku azonos feszültségre töltve simán párhuzamosan köthető a gyárival, és onnantól kvázi egy nagy akkuként funkcionálnak... És éppen azért fontos, hogy egyformák legyenek, hogy ne legyen olyan helyzet, hogy egyik tölti a másikat. Ha egy nagy gyári mellé egy kisebb kiegészítőt raksz, nem ideális! De fordítva sem! Mondjuk nem szakmám, de így tudom... Ezért én csak egyforma akkukat kötöttem párhuzamosan. Igaz, előfordult, hogy azokból hármat is.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #8923 üzenetére
A pontos időpont elvileg a screenshot nevében benne kell legyen.
Egész véletlenül feszültség értéket nem mutat rajta? Az segíthetne.Akku töltöttséget közelítően a mindenkori töltőáram és az eltelt idő
integrálja mutatja. Mivel CC/CV a töltési metódus, ezért az elején
jól becsülhető a max. áram (esetedben 1.7A), és az idő szorzatával.Ergo úgy 80%-ig tök lineárisan kellene eljutnia, utána lassul, ahogy a
töltő áram csökken, amikor szépen a végfeszültséget tartja a töltő...
Mondjuk a feszültség változása pont nem lineáris, ráadásul ha meg
sincs állítva a töltés, akkor az nem is az akku üresjárati feszültsége.
(De majd kijavít vmi elektro-szaki, ha valamiben tévednék. Viszont a
"töltésszámláláson" alapuló mérés nekem teljesen jól bevált... Adott
távon adott Ah jött ki, miután ez visszament az akku 100% lett: 42V)Egy pár nevezetes feszültség használható becslésre, de közte kicsi
mérhető különbségek vannak, nagyon sokáig 38V körül dolgozik.
Nyilván terheléstől függően, de adott alacsony terhelésre igen.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PociAti #8930 üzenetére
Ebből egyértelmű, hogy az a százalék vmi konvertált érték. Hiszen
98% töltöttséget jelez, miközben bőven nincs 4.2V közelében sem
cellánként, és 6951/7800 az 89%. Valószínűleg kíméli az akkut, és
nem tolja valóban 100%-ra: ezzel ahogy majd degradálódik ki tudja
tolni a használt feszültség tartományt, hogy ne vegyed észre.
(Úgy tudom az elektromos autók is így csinálják. Okos megoldás.)Szerintem teljesen pontosak az adatok* (jól látszik, hogy tökéletes
balanszban vannak a cellák stb.), egyedül a százalék nem az igazi!*: mondjuk ha továbbra is azt állítja, hogy ~fél óra alatt +1700 mAh
töltöttséget regisztrált, akkor visszavonom, mert az védhetetlen.A többi pl. ami a megtehető távolságot illeti gondolom egy becslés
az eddigi adatokból. Ha nehéz pilóta alatt érzékeli, hogy töredéke a
megtehető távolság a gyárihoz képest, feltételezem, utána megy. -
DigitXT
félisten
válasz Laca1212 #8941 üzenetére
A Design Capacity értékénél 7800 mAh van. Az, hogy mit mutat az
app csak annyit jelent, hogy mennyit számolt... Ha nem nulláról indul,
ez sosem lesz teljesen pontos... Azt meg ki akarja, hogy kikapcsoljon
menet közben, nem igaz? (Btw. nem is lehet teljesen lemeríteni, HA a
roller "túl nagy teljesítményű"...) Nekem kövér gázra össze tud omlani
a csoda-akkum, pedig még van benne kiaknázatlan kapacitás... Csak
kivenni így nem lehet, hogy ráengedsz 50A-t, mert megfexik... Inkább
csak egy motorral jöttem fel az emelkedőn. Lassú volt és szenvedős,
de kibírta legalább: kicsit okosabb lenne a vezérlőm el tudna játszani
a kikapcsolás határán, így marad az, hogy én legyek az okos. Aztán
kiderülhet, hogy megint vmi balansz vezeték bajom van, mint múltkor
(akkor konkrétan leszakadt az egyik, emiatt tiltott a BMS full akkunál).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Amúgy kipróbáltam ma ezt a Bird-öt. Az app egy vicc,
valami Google fordítós megoldás, teljesen uldaba...
Viszont a 10" pneumatikus tömlő nélküli kerekek elég
jól gurulnak. Maga a vas komótosan teszi oda magát,
de van benne menni akarás aztán! Nyilván okkal fogy
el a kraft 25 km/h-nál, de előtte rendesen húz. Sajnos
a gázelvétel reakcióideje ennél se* nulla, de kibírható.
Rugózás ugyanaz, mint a Lime esetén (nincs), viszont
az abroncsok okán a komfort ég és föld. Nagyjából
ugyanaz a tarifa: rohadt drága**. De ár/értékben jobb.
Tárcsafék cicereg, de hát ez ilyen... Motorfékük nincs.
*: M365-nél nem tetszett, hogy 1 mp-ig gondolkodik...**: 4 perces tesztkarikára fizettem nekik 470 Ft-ot.
Abszolút nem volt rá szükségem, de kíváncsi voltam.
(A felépítmény jobban tetszik, és az ereje is elég oké:
egész biztosan tudna 30 fölött menni, de korlátolt.)Gyorsulás alapján minimum 750W csúcsban (érzés!),
de akár kW is lehet... Nulláról nem igazán indul, kicsit
meg kell lökni, és az elején rém gyenge. Aztán húz jól. -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #8945 üzenetére
Mentem még egy karikát (újabb 4 perc, tiszta vidámpark):
Borároson az emelkedőn simán gyorsul 20 km/h-ra. Hogy
legyen viszonyítási alap, megnézem mit tud a "Kugoo" ott.Szerk: viszont a felfüggesztés hiánya para! Igen kis úthiba
elég ahhoz, hogy megdobja, és elcsússzon az ember lába!
Az ilyeneket a Kugoo simán kirugózza, soha nem ütött így.Ez megfejelve azzal, hogy nincs motorfék, és FB-n olvasva
B-L-A-C-K balesetét az elszállt tárcsafékkel elég veszélyes.
Oké, Kugoo S1 gyári e-fék harmatos szar, és ha túl gyorsan
mész, akár ki is kapcsol, de legalább van taposó (vész)fék.A Dual motoros gépen ha az egyik vezérlő el is dobná hiba
miatt a féket, még mindig ott a másik. Így biztonságosabb.
A dobfék meg nem túl bonyolult szerkezet: nem száll el.
(Max. ha elszakad a bowden, de akkor még ott a taposó...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #8991 üzenetére
Ez nagyon kitekert érvelés... Napok óta a bicikli út mellett fexik
egy törött Lime. Ez kinek jó? Nem indok a vandalizmusra, hogy
amúgy a bunkó júzer az útba rakta. Egyébként meg tiltsák be...
De tényleg. Vagy legyen dokkoló, mint a Bubinál. (Tudom, hogy
az a "szabadságát" ölné meg. De látjuk, hogy visszaélnek vele.) -
DigitXT
félisten
válasz csokaym #9009 üzenetére
Nem lehet, hogy ez szimplán valami bekapcsoláskori tranziens?
A.k.a. mérési hiba? Van ugye a "precíziós feszmérőm", ami pont
ilyen a mérés elején, de nem fölé mérésről indul, hanem fordítva:
a kontakt elején elsőre kisebb értéket ír ki. (Mellesleg ma jöttem
rá, hogy alacsony fesznél messze nem olyan precíz sajnos.)Ellenőriztem a balance-ot a pakk javítása után, és nem adta ki...
4.126-ot mért szinte* az összes cellára, ám a vége 53.63 helyett
53.13... (Érdekes egybeesés, hogy megint egy 0.5V.) A lényeg,
hogy 2 cellánál is már látszott mi a baj, multiméter megmutatta:
4.126+4.126=8.252 ≠ 8.191
4.08 + 4.08 = 8.16 (≠ 8.191)*: ahol meg nem, ott 4.119, mintha nem lenne több lépcső, hiába
3 tizedesig mér. Sebaj. Nagyobb fesznél teljesen jól használható.
A gázkar dolgon nem nagyon pörögnék... úgysem lehet a feszből
túl pontosan megmondani a töltöttséget. Amúgy meg kit érdekel.
Természetesen amíg nincs kikapcsolás határon a dolog.terheletlenül, max töltöttség mellett 45km/h-ig pörög ki
Szerk: levegőben ez teljesen reális. Lejtőn meg is fogja futni.
Mondjuk nem jó ötlet kitesztelni, mert meg is kellene tudni állni...
(Btw. nekem ma befelé 40-41-et ment síkon. A GPS szerint is.)
Hazafelé viszont a villamos sín "megütötte az akkut", és kakukk...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali médialejátszót?
- E-roller topik
- Microsoft Excel topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- OTP Bank topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs