-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Van értelme egy euro 4-es, 2.0 szívó benzin, Nissan M4R motorba 100-ast tankolni, vagy esetleg csak hébe-hóba? Most ugye bőven 10% alatt van a különbség a puruttya és a prémium üzemanyagok ára között, így eddig csak 100-ast tankoltam, de nem tudom, hogy van-e értelme egy ilyen egyszerű motornál. Havonta kb. 5k megy el pluszban a prémiumra, tehát évente ~60k.
2.0CRTDI-nél egyértelmű volt a választás.
Csak OMV-nél tankolok, ha ez számít. -
vzsryl
nagyúr
Két különböző esetet vázoltam, csak a példa kedvéért. De ezt oda is írtam: "Egy egyszerű példával le tudom írni."
"csak azért, mert PHEV, nem kell vele lassan menni, az baromság"
Nem is írtam ilyet.
#228608: Nincs ilyen beütésem. Van egy elképzelésem arról, hogy mi észszerű, és mi nem. Természetesen elfogadom, ha ezzel valaki nem ért egyet. Nekem is lehet egy saját véleményem erről is, akkor is ha itt sokan nem ezt gondolják.
Továbbra sem szeretnék senkit megbántani itt, de ha magára ismert abban, amit negatív kritikával illettem, attól nem fogom magam rosszul érezni, és természetesen bocsánatot kérni sem, mivel nem értek vele egyet.
#228605 Tsebacsi: Ez egy korrekt kérdés. Kielemezni azért nincs értelme, mert amiről a konkrét példát írtam, ott 90km/h volt a maximális megengedett sebesség (Pécs előtt a 6-oson), és ahogy említettem, még én is túlléptem kb 10km/h-val.
Keretek közé azért szorítom, mert alapvetően a környezetszennyezés vagy annak megakadályozása is keretek közé szorítja. Számomra ez így logikus. De természetesen elfogadom, ha te nem így gondolod.#228609 MunezXBK: Semmi értelmét nem látom annak, hogy most nekem ugrik itt a fél bagázs, aztán menjenek ilyen "magasröptű" beszólások, mint valami tinédzser buliban.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz
szőröscica #228602 üzenetére
Különbözőek vagyunk. Ez ilyen.
-
vzsryl
nagyúr
Van itt egy nagy különbség köztünk (és még néhány fórumtárs között), ami miatt félreértesz.
Egy egyszerű példával le tudom írni. Ha kihajtok pl. az autópályára, és ebben segít számomra az autópályán már fent közlekedő egyén azzal, hogy kihúzódik a belsőbe, akkor én mindig visszaengedem a külsőbe, magam elé. Ha ezek után azt érzékelem, hogy kisebb tempóval fog haladni, mint ahogy én szeretnék, akkor szabályosan áthúzódok a belső sávba, és megelőzöm. Talán valami ilyesmivel foglalkozik a KRESZ is, de ebbe kár belemenni.
Ha valaki egyértelműen kisebbségi komplexusos, és a szabályosan közlekedő egyént mégis azonnal meg akarja előzni már a külsőben, azt továbbra is tajparasztnak tartom. Ha ezt azzal súlyosbítja, hogy elvileg környezetkímélő, zöld rendszámos autóban teszi, akkor pedig fokozza bennem az érzést. Nem sajnálom, hogy ezt érzem, és nem kérek elnézést emiatt.Sokszor kerültem már olyan helyzetbe, amikor egyértelműen kúpolni akart valaki. Viszonylag kezdő sofőrként előfordult, hogy nem engedtem magam, de szégyellem is a pofám miatta, és már teljesen túltettem magam azon, hogy ilyen hülyeségekkel foglalkozzak az utakon. Láttam már elég balesetet, inkább szeretném elkerülni. Nem sajnálom a felfogásom ezzel a dologgal kapcsolatban, viszont azt sajnálom, hogy túl sok vadbarom van az utakon, pl. a mindenáron racsézni' akarók.
Lehet, hogy idiótának vagyok most itt beállítva, de inkább maradok így idióta, minthogy egyetértsek egy számomra teljességgel elfogadhatatlan dologgal. -
vzsryl
nagyúr
Neked ez a véleményed, nekem meg nem.
#228560 bulikavagyok: Én voltam ott az adott szituációban, és teljesen egyértelmű volt a helyzet. Én is szoktam sportosan vezetni, de ésszel. Fiatalabban, viszonylag friss jogsival csináltam 1-2 eszetlen dolgot, de azóta fejlődtem. Ha valaki szerint visszafele, az engem nem zavar.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Tsebacsi #228543 üzenetére
+[vilike]:
A PHEV-ekkel semmi bajom, sőt...
A bajom azokkal van, akik nem rendeltetésszerűen használják. Azt tartom észszerűnek, ha valaki "zöld" autót vesz, akkor az "zöld" autóként használja, tehát megpróbál spórolni az üzemanyagon, és így "segít" a környezeten. Ha arra használja, hogy dombon felfelé padlózzon, akkor az az én szememben egy tajparaszt. Ha ezzel a kijelentéssel megbántok valakit, akkor örülök. -
vzsryl
nagyúr
válasz
Tsebacsi #228530 üzenetére
Nem, nagyon nem érted jól.
A szituációt még egyszer vázolom:
Dombon felfelé haladtam kultúrátlan, és láttam, hogy jobbról, mellékútról ki szeretne kanyarodni egy jármű. Emiatt átsoroltam a belső sávba, hogy nyugodtan megtehesse. Ő ki is jött, de akkor már megmutatta, hogy őt bizony nem kell kiengedni, mert a PHEV ki tud lőni, mint egy rakéta, és majd a külsőben szépen elszáguld mellettem bőven a megengedett sebességet meghaladva, mivel én is kb 100-zal gurulhattam. Ha nem lenne egyértelmű, akkor a sötétzöld muki gyorshajtással, jobbról előzve közlekedett. Mindezt azért, hogy egy környezetvédelem jegyében létrehozott autóval megmutassa, hogy ki a Jani.
Nekem így megvan a véleményem róla, és nem pozitív. Értem én, hogy kúpolhatnéka lehet bárkinek, csak kissé tajparasztos tud lenni némely esetben (minden esetben). Ha neked ez így oké, és szerinted én vagyok a lúzer, mert megkúpolták a dízelem, akkor természetesen elfogadom a véleményed, de nekem is kialakul rólad egy. -
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
Engem egy ilyen: [link]
Tavaly Pécs előtt, a 6-oson a kapaszkodó sávba kijött elém, ezért besoroltam a belsőbe, és akkor úgy gondolta a “környezetvédő” citromos a PHEV-ről, hogy az ~1500-1600-as fordulaton guruló dízelt megkúpolja. Én se tudtam róla, hogy verseny van, ezért szépen visszasoroltam mögé. Én eldöcögtem 5-6 literből, a sötétzöld meg sejtésem szerint 3x annyiból. -
vzsryl
nagyúr
válasz
brumi1024 #228276 üzenetére
De a 8-asnak nincs olyan ronda, 100nm2-es veséje.
Meg minél szélesebb és laposabb egy autó, annál szebb. Ilyen szempontból nagyon jól sikerült a 8-as. Etalon az AMG GT.
Vismajor: Annak nem a legjobbak az arányai, kicsit bumfordi. De egyébként nem rossz verda.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
Nem is ugyanannyi az áruk (majdnem dupla annyi a bömi), de ahogy a fórumtárs írta, az a C5 is patika, nagyon jól felszerelt, és van benne 6 henger is, ráadásul egymás ellenfelei voltak az E39-cel. Ettől függetlenül egyetértek veled, sőt sokkal inkább ez az E39 kéne, mint az X6M.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
szőröscica #227319 üzenetére
Na, ha ez kettőfél', akkor Ádám16 C5-ös a6-osa is ér másfelet.
#227320 Qru: Komolyan mondom, ha jobban beüt a válság, mint kéne, akkor a Superb-et lecserélem egy B6-os kombira. Pedig a B6 és a Golf 5 a két legrondább VW szerintem.
Ha kiderül, hogy lódítasz, akkor meghívsz Baján a Petőfi-szigeten egy halászlé + hátszín steak kombóra.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz
bandus #227315 üzenetére
Ne magadból indulj ki.
Ültem már 25 éves W124-esben. Simán veri a nála 10-15 évvel fiatalabb kisebb kategóriás verdákat kényelemben, futóműben és minőségben. Természetesen felszereltségben a technikai lemaradás miatt általában elmarad, de ez érthető. Értem én, hogy valakinek az utolsó tétel a legfontosabb, de nekem pl. az első 3 az esetek 99%-ban sokkal lényegesebb.
Emiatt azt is el tudom képzelni, hogy az 5 éves Mazda 6-hoz vagy Passat-hoz képest visszalépés a Ceed. Amúgy ebben a Ceed-ben még nem, de a facelift előtti i30-ban ültem már, és a Mazda 6-hoz képest elég észrevehető visszalépés sok mindenben, a B8-as Passat-hoz képest meg még jobban.#227316 [vilike]: Egyik kollégámnak E39 525TDS-e volt, amit eladott, mert kapott céges autónak egy C-Elysse-t. A két autó között majdnem 20 év van, de a török szedán így is térugrásnyira rosszabb volt szinte mindenben, mint a bömös. Szidta, mint a bokrot. Szerencsére tudott váltani, egy új Ceed-re.
[ Szerkesztve ]
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
dellfanboy #227260 üzenetére
Jelenleg biztos, hogy nem ér 1.5M-t, de mivel ritkább darabról van szó, jó állapotú, jól felszerelt, ezért lehet, hogy a későbbiekben megindul felfelé az ára.
Továbbá ha belegondolok abba, hogy az üzemanyag valódi árának beállítása után inkább polírozva lesz, mint használva, akkor az értéke még tovább nőhet. -
vzsryl
nagyúr
válasz
tboy93 #227138 üzenetére
Ezért hagyom fent a télit mindig április második feléig. Tegnap a Mecsekben jártam, és ott már akkor is nagy pelyhekben hullt a hó, amikor előtte fél órával még esett az eső a Tolnai-hegyháton. Kb 5 fok volt a különbség a két hely között. Most már Szekszárdon is hó-havaseső van.
Sosem bízok a bolondok havában, nem véletlenül vannak ilyenkor az országgyűlési választások… -
vzsryl
nagyúr
válasz
Gergőke88 #226911 üzenetére
Camry. Van itt a szomszédos cégnél egy ilyen toyotafehér’ színű, és mocsok jól néz ki, pedig nem szeretem a területi képviselő színt. Az infotainment szokást igényel.
Leon ezekhez képest kicsikocsi kategória. Annak minden előnyével és hátrányával (hátsó sorban nincs hely).
Rav4 feleslegesen magas, fel akar borulni, undi… -
-
vzsryl
nagyúr
válasz
hülyegyerek #226128 üzenetére
Lexus.
Legmegbízhatóbb, és a 3 közül neki a legolcsóbb a fenntartása. Igen, a szopó benzines Mazdánál is. Kevesebbet fogyaszt, jobban megy, kb. csak kopó alkatrészeket kell benne cserélni, és nem prémium áron dolgozik a márkaszervize, pl. bármilyen VAG márkaszerviz drágább. -
-
vzsryl
nagyúr
válasz
tboy93 #225158 üzenetére
Nekem ma országúton és falvakon keresztül sikerült egy 5.0-t elérni, pedig egy pötyikét gyorsabban mentem, minthogy ide lemerjem írni mennyivel. A valóságban ez 5.4L, mert fixen 4dl-t csal a fogyasztásmérő. Superb 2.0 CRTDI CFFB. Eddig egyszer sem sikerült 5.5L alatt maradnom, max autópályán, de az más tészta, mert ott 5L körül van télen-nyáron tempómat 140-nél.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
radi8tor #224923 üzenetére
Főleg a covid előtt jártam sűrűn a fővárosban, de akkor is előfordult olyan, hogy 2 óra volt egy 10km-es szakasz.
Pedig direkt Waze/Google térképpel közlekedtem, hogy minél gyorsabban célba érjek.
Nagyon sokáig nem éreztem együtt az automata fétises emberekkel, de amikor kifogtam ilyen "kellemes kikapcsolódást" BP-n, akkor megértettem, hogy miért sírnak ennyit a manuális ellen. Szerencsére itt vidéken semmilyen hátrányát sem érzem a manuálisnak, sőt számomra kifejezetten élvezetes.Ja, és nem kell görcsöljek azon, hogy 2.0 CRTDI 1100-as fordulatszámon veret végig a városon.
-
vzsryl
nagyúr
Makulátlan állapotú gumival kb 20km/h-val is megcsúsztam már enyhén nedvesedő porréteg miatt körforgalomban. Eddig kétszer fordult elő, és mindkét alakalomnál könnyedén tudtam korrigálni, de csak azért, mert első kerekes autókkal voltam, amik szó szerint kihúzták a kocsi seggét a csúszásból. Ezért is gondolom úgy, hogy minden biztonságos, családi autóban kellene legyen első kerék hajtás is, de inkább minden autóban.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
nandow #223430 üzenetére
Nekem a csomagtartó hossza nagyon fontos, és abban már jobb egy kicsit az ES. Az a +30cm az autó hosszában a puttonyban is észlelhető.
#223431 rbalint88: A bőrbe varrt Toyota annyiban hamis megállapítás, hogy ennél jóval nagyobb a különbség menetkomfortban és főleg zajszintben. A külleme az ízlés kérdése, de egyértelmű, hogy a németes egyenruhához képest kissé cyberpunk. Viszont a CC sem annyira eminens, mint a sima Passat.
Az elektronika tényleg sokkal logikátlanabb, de pár hét után teljesen megszokható. Egy autótesztelő csak szidni tudja, a hosszan vele élő tulajok pedig egy idő után megszokják és megszeretik.
#223433 Vismajor01: A gondtalan luxus sokak számára ennyi pénzt is megér.
Főleg, hogy a gondokkal teli luxus is ugyanennyibe fáj, sőt...
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz
simonjoe #223427 üzenetére
A Lexus hibridbe is "olaj meg víz kell", de a márkaszervizek nem dolgoznak vészesen drágán, és a hibrid garancia miatt megéri odavinni őket.
Egyébként a modern autók között nem igazán létezik megbízhatóbb technika a Toyota hibrideknél, és tényleg elég beléjük a kötelező. Még féket is ritkábban kell bennük cserélni a rekuperáció miatt. Tavalyelőtt IS300h-t is nézegettem (akkor még tele volt a piac 5M körülivel), de sajnos túl kicsi a csomagtartója az ikerbabakocsikhoz. Az ES már lehet jobb lett volna, de az 2018-ban jelent meg, ezért a legolcsóbb akkoriban 11M volt hahu-n. Tőlünk 1-2 utcányira van egy ES, amivel sűrűn összefutok. Teljesen bele vagyok szerelmesedve, egyszer kell vennem egyet, de most nagyobb ház projekt van.#223428 bandus: Abból a PHEV 20M felett van, ami egy Passat-ért kissé túlzás.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz
rbalint88 #223415 üzenetére
Ha már használt, prémium, hibrid SUV, akkor legyen megbízható típus: [link]
De egy szép CC-t inkább egy autó váltson le, ne egy dömper: [link]
Illetve, hogy a VW topikban tartózkodó, fanatikus PHEV Golf rajongó is örüljön: [link]
(Bakker, egy ilyen kicsi, nem prémium autóért ennyi pénzt elkérni elég elmebeteg.)
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz
stickermajom #223392 üzenetére
Az Astra-val ~250km/hó. Csak városi rohangálás és 11L feletti fogyasztás.
-
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz
bulikavagyok #223111 üzenetére
Az meg főleg nem fog csökkenni.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
bulikavagyok #223107 üzenetére
Autópiaci szakértők szerint még nincs vége a drágulásnak, illetve amint eléri a plafont, akkor úgy marad, azon a szinten. Csökkenés nem várható. Ez ésszerű, hiszen ennyiért is elviszik.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
Az ős-Quattro hóban még mindig tündököl
Gyönyörű az egész.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
szőröscica #222671 üzenetére
A Seat is VW, hiába erőlködnek.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Puma K #221608 üzenetére
Ez így nem teljesen igaz, de lényegtelen. Ott lett elcseszve az egész, amikor a szülei nem tudták megmutatni neki, hogy mi helyes, és mi nem.
Egy 16 éves gyerek tetteiért igenis felelősségre kell vonni a szüleit. A gyerek pedig láthatóan nem tanult a dologból, mert még ő vádaskodik ahelyett, hogy nagyon bekussolna évekig.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
Gondolom a CC-s csinált valamit előtte, amiért az audista ezt a revansot érezte megfelelőnek.
Mindkét IQ negatív képződménynek el kell venni a jogsiját, pár évre hűvösre tenni őket, és örökre eltiltani a vezetéstől. Gondolom azzal mindenki egyetért, hogy ilyen idióták nem valók az utakra.Btw. a bunyó tényleg jobban hasonlított ölelkezésre, mint harcra. Tinédzser korunkban kb így nézhettünk ki, amikor részegen ölelkeztünk a haverokkal.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
MrSealRD #221573 üzenetére
Ezért kell dízelt használni, ha nagyobb tempóval is tudsz közlekedni. Nekem a 2.0CRTDI CFFB tempómat 140-nel átlagosan 1L-rel kevesebbet kér, mint 120 alatti sebességnél. Valószínűleg az ideális fordulatszám, és így a legjobb hatásfok arra a sebességre van belőve. 160-nál is olyan fogyasztás jött ki, mint ~110-zel, tehát az már nem optimális.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Vismajor01 #221550 üzenetére
Évente, hacsak nem vagy benne biztos, hogy beleversz legalább 15k km-t a dízelbe. Évente akkor is kell cserélni, ha alig használod.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz
ngaba #221390 üzenetére
Szerintem egyáltalán nem véleményes.
Fekete és fehér/ 0 vagy 1.
Követési távolság az azért van, hogyha előtted vészfékez valaki, akkor is meg tudj állni úgy, hogy ne történjen kontakt.
Büntető fékezésnél és - ahogy Reggie0 fórumtárs írta - előzés utáni azonnali fékezésnél más a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz
szőröscica #221113 üzenetére
Én már azon gondolkozom, hogy a 370k-ért vásárolt G Astra-t (nagyobb hibája nincs, friss műszakis)+ a lakásunkat eladom, és veszek egy budai villát.
A Superb megmarad családinak, vagy beköltözünk abba, ha nem jön össze az üzlet.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
Értem én, hogy felmentek a használt autó árak, de ez dimenziót ugrott.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
stickermajom #220980 üzenetére
VW-nél egy egyszerű vezérlés csere majdnem ennyi.
-
vzsryl
nagyúr
Hozzánk közel, pár utcával arrébb vettek egy fekete Mach-E-t. Először azt hittem, hogy egy tucat SUV gurult be a perifériámba, és igazam volt, mert több mp után esett csak le, hogy miért van a nyihaha a hátuljára rakva. Ez élőben még kevésbé Mustang, mint a felvételeken.
TAB-os rendszáma volt már. -
vzsryl
nagyúr
válasz
Peter.70 #220640 üzenetére
Értelmetlen.
1. Pici Suzuki rohadt drágán, tehát ennyiért már inkább valami kényelmesebb, halkabb, jobban felszerelt autót fognak venni az emberek.
2. Annyival drágább az amúgy sem rossz fogyasztású 1.4 turbós változatnál, hogy évtizedekben mérhető a megtérülése.
3. Dinamikában drasztikus különbség várható a turbóshoz képest.
4. Csak elektromos módban ez sem tud túl sokat gurulni, tehát a lokális kibocsátása sem sokkal jobb a sima lágy hibridhez képest.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz
macilaci78 #220628 üzenetére
Ismerősöm X5-öse új kora óta (legújabb X5), folyamatos szoftverfrissítés után még mindig random satufékez az autópályán, pedig egy szúnyog sincs előtte. (M6-oson járt vele főleg.) Az övfeszítő kellemetlen hatásait párszor megsínylette.
Eddig úgy áll a szitu, hogy autócsere lesz, de ugye várnia kell.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest