Új hozzászólás Aktív témák
-
IgnisFatuus
aktív tag
VW ID BUZZ LWB Pro
Unokák is beférnek
-
bteebi
veterán
válasz
IgnisFatuus #104 üzenetére
Köszi, néztem azt is. Nem rossz az se. Na egy attól 15-25 centivel nagyobb, 7 személyes autó kellene igazán.
-
-
Bog
HÁZIGAZDA
Hát őszintén a Seal annyira nem érdekel, meggyőződésem, hogy az e-autós piacnak az olcsóbb modellekre van inkább szüksége, Magyarországon különösképp. De majd kérek, ha túl leszünk a két húzócuccon. (És Atto2 és Seagull is kéne, de azoknak még errefelé se híre, se hamva.)
-
worxland
addikt
válasz
IgnisFatuus #96 üzenetére
Nagy nevekről volt szó. A BYD tényleg ígéretes, de hát majd meglátjuk.
-
bteebi
veterán
A szarrá veri az talán költői túlzás, de egyelőre valamivel jobbak. De ezen könnyen lehet változtatni. Leginkább amúgy nem is annyira a cw a meghatározó - bár baromi fontos! -, hanem hogy mekkora akkukapacitást milyen tömeg és tölthetőség mellett tudnak belepakolni. Mert ha a Teslákhoz képest beléjük menne +20-30 kWh akkumulátpr -100 kg tömeg mellett, és 0 lenne a felára (hát persze...
), akkor pont senkit se érdekelne, hogy a fogyasztás a normálisabb, élhetőbb forma miatt mondjuk +2-4 kWh/100 km (mert hatótávban még mindig ugyanott vagy, ha nem előrébb, mint a Teslák).
-
-
Hát szerintem a Teslák is szopott gombócok. De ez ilyen műfaj. Ha az alakot próbálod jóra csinálni, akkor a forma nem lesz jó, ha pedig részlet optimalizációt csinál az ember, akkor annyira sokat nem lehet nyerni ha picit is áramvonalas a forma. De pl az új G Merci esetén működött.
De az EQS/E esetén nagyobb gond hogy nincs benne hőszivattyú, nem tud hulladékhő hasznosítást se. -
worxland
addikt
-
Megy az nekik. De egy nagy SUV sose lesz olyan jó mint egy kombi vagy szedán például. Elég megnézni az Audi Q6-ot amiből van rendes SUV és kupé SUV, és az utóbbi többet megy el. Meg alacsony légellenállást könnyű csinálni, de úgy hogy stabil maradjon az autó közben már nehezebb.
A másik hogy például a prémium gyártók szeretik a hatalmas felniket, amiknek a forgatása sok energiát visz el. BMW-knél a legnagyobb hatótáv a legkisebb felnivel van, amit csak a full alap szinten lehet rendelni gyárilag. -
worxland
addikt
válasz
IgnisFatuus #89 üzenetére
Oszt mégse megy nekik a Tesla kivételével.
-
válasz
IgnisFatuus #82 üzenetére
Szerintem inkább csak az segíti hogy nem SUV fölöslegesen nagy homlokfelülettel és nagy kerekekkel.
-
Sirus86
aktív tag
válasz
IgnisFatuus #74 üzenetére
Audi E-tront ne. Van ismerosm (ultem abban ), ami leerohadt ket honapra egy sieles alatt,es az Audinak fogalma sem volt mit csinaljanak. Az auto fel eves volt. Meg nezz szet neten, ahogy az Audi E-tron akkuja kb kicsusszan egy kisebb utkozes utan, oriasi karokat okozva. Az az auto nem jo!
-
válasz
IgnisFatuus #72 üzenetére
Vagy van Peugeot kabáttal is.
-
tthom
senior tag
válasz
IgnisFatuus #74 üzenetére
Azért basszki, hogy ezek 2.5t tömeggel vannak.. Persze, nehéz az akksi, de akkor is. A végén figyelni kell a hidaknál a kiírást, hogy ráhajthat-e az ember.
-
bteebi
veterán
válasz
IgnisFatuus #74 üzenetére
Nem lenne az rossz... csakazár.
Használtan persze nem kizárt, hogy talán beleférne talán 1-2 év múlva.
Ez amúgy egy megdöbbentően jó adatbázis. Még korábban találtam, bár akkor akku szerint sorbarendezve nézegettem az autókat. De nagyon jól lehet szűrni benne bármire. Mint ahogy az a linknél is látszik, ott pl. épp kombikra is.
-
IgnisFatuus
aktív tag
Én is nézelődöm pont ebbe az irányba, német keresőkben vettem észre
.
Ha 2-3 éves használt is szóba jöhet, akkor még az Audi e-tron 50 basis csomagtere 660l a hatótáv közepes, de menő a minőség és a megjelenés. -
bteebi
veterán
válasz
IgnisFatuus #72 üzenetére
Vóv, nem is rossz!
Utánanézek, mert első körben egész tetszetős. Köszi!
Szerk.: Jobbnak tűnt elsőre, mint amilyen. Tetszeni persze tetszik, de nagyjából 17-21 millióba kerül, ami azért már egyáltalán nem kevés pénz.
És csak 54 kWh akku, az szerintem 300 km ha van nyáron. Azért kipróbálnám persze, de erre tutira nem cserélném le rá a régi csöves kombimat.
-
IgnisFatuus
aktív tag
Ez talán közelebb áll, bár ez is egy szinttel drágább: Opel Astra Sports Tourer
-
-
setup
tag
Értem én, hogy jobb a fényerő, csak a kár 2,8millió HUF, mert nem sikerült megmenteni a törött fényszórót.
A magyar piacra gondoltam, hogy ezen a piacon, ahol emberek tömegei spórolnak évekig, hogy tudjanak venni egy használt autót, ami 16 évesnél idősebb átlagéletkorú, mert Magyarországon vagyunk és ennyi az átlagéletkor a valóságban, amivel érintkezni kéne. Szóval ezen a piacon jelennek meg LED lámpás autókkal, hogy aztán abból a kötelező biztosítási díjbefizetés képezte bevételből térítsék meg a kárt (KGFB) amit mind fizetünk. A biztosító akivel muszájból szerződünk, miközben egy 20 éves lefingott ronccsal járunk be melózni, vagy ki az állomásig. Az ilyen bejárók az egyek a millióból itthon és nem a LED lámpáért kardoskodók, akiknek az a legnagyobb gondjuk milyen új autót vegyenek a szalonból. Ezzel a valósággal kéne érintkezni.Hogy a biztonsághoz sorolod e vagy a kényelemhez azt, hogy jól látsz nézőpont kérdése. A valósággal érintkezés része, hogy tisztában vagy érvelés közben azzal, hogy a többség egy lefingott 20 éves roncsból néz ki egy pár centis lyukon reggel a roncsából, mert a szélvédő többi része lepárásodott éjjel és nem tudja az ablakra állítani a levegőt, mert pl. eltört az a műanyag szar és nincs pénze megjavíttatni, miután megemelték a kötelezőjét, a kajáját, a mindenét... és akkor ebben az országban terjesztik éppen ki a kötelező biztosítást a rollerekre, azaz a gyerekekre.
Ebben az országban, ahol szabályosan vadásznak már emberek a forgalomban másokra, mert akkora biznisz a mediánbérhez képest biztosítónak számlázni.
Tegyük fel a Te gyereked húzzák majd be a csőbe és zöldfülűként elismeri a helyszínen, hogy valami volt. Utána kihoznak sok milliós számlát a biztosítónak, de a rollert biztosító mondjuk talál valami okot és kibújik a fizetés alól és onnan Te, mint gondviselő fizetheted majd a több milliós számlát. Akkor kíváncsi leszek mennyire kardoskodsz majd az ilyen horror értékű LED lámpákért.Aki használt autót vesz annak a jelentékeny része kényszerből vesz valamit, amire futja. Látja ő is, hogy szar, csak nincs pénze jobbra, valami meg kell.
A másodlagos piacon sem, de nagyon nem mindegy mit hozol forgalomba újonnan és mennyiért. Aki látja a valóságot az látja, hogy ide nem a 10 millás Swift kell. -
.Szaki.
addikt
"Szerintem nálunk azért van hybrid ledes Swift 10milláért, hogy a német idehozhassa a roncsát, de a zöld bolygó az persze jobban hangzik.
Írhatnám, hogy érdekelne, hogy ha az új Swift "indiai felszereltséggel" már ha kapható lenne nálunk is 3,5m-ért újonnan, akkor vajon ki adna egy 10 éves német autóért ugyanennyit vagy még többet csak, mert félmillióról vissza van tekerve kétszázezerre?
Nem sokan."
Írtad, hogy szeretsz érintkezni a valósággal. Akkor beavatlak.Először is nekem volt hybrid Swiftem GL+ felszereltséggel, ami halogén fényszóróval volt felszerelve. A fényereje egy gyertyaláng fényével ért fel. Nem is értettem, hogy ezt így ebben a formában hogyan lehetett értékesíteni. Teszem hozzá parabola LED-es fényszórókból is van harmatgyenge verzió. Ettől függetlenül elképesztően príma autó volt.
Másodszor nézd meg, hogy az indiai felszereltségű autók mit tartalmaznak és mit nem. Nem az a lényeg, hogy kurblis-e az ablak, vagy van-e benne nagyTV. Az indiai piacon nem csak ezen spórolnak, hanem a biztonságon is. Ide tartozik a megfelelő világítás, de például a légzsák megléte is. Nézz meg egy indiai piacos Suzuki, Ford, vagy akár VW töréstesztet. YouTube-on millió+1 van fent, ki tudsz bontakozni. Ezekben az autókban a vezetői oldalon sincs légzsák. Ezt azért mi itt már a kilencvenes évek elején olyan szinten ugrottuk meg, hogy már a belépő kategória is alapfelszereltségként adta ezt a feature-t.
Harmadszor: Aki használt autót vesz, az az esetek nagy részében meggyőződésből vesz. Egy része ordítja, hogy amint kijössz a szalonból a felét éri az autó, másrésze meg úgy gondolja, hogy különb autót tud venni azon az áron, használtan. Ez pedig egy szubjektív dolog, bizonyos esetekben akár még igaz is lehet. Arról nem is beszélve, hogy Magyarországon sok ember úgy vesz autót, hogy próbál a szomszéd fejével gondolkodni, hogy mi válthat ki belőle irigységet. Ami szerintem szomorú, de ez van.
Egyébként én nem gondolom, hogy az probléma lenne, hogy Európában olyan autókat akarnak értékesíteni újonnan, amiben az alapvető biztonsági funkciók megvannak. Legyen benne bőven légzsák, legyen jó a világítás, és legyen vezetést támogató asszisztens, amennyiben az tényleg megfelelően működik. Utóbbi kényelmi funkció is, ami nem jelenti azt, hogy olyanok üljenek a volán mögé, akik nem tudnak vezetni, másrészt pedig azért is fontos, mert egy F Astrából még valóban baromi jól kilehetett látni, a mai bunkerformából adódóan viszont már tényleg limitáltabb a kilátási lehetőség, erre pedig tényleg jók az olyan funkciók, mint például a holttérfigyelő rendszer, vagy akár a kamerarendszerek.
Az egy más kérdés, hogy az Unió önmagát nem meghazudtolva ebben az esetben is túltolta a biciklit, mint oly sok mindennel kapcsolatban. Lásd 2030-as átállás. A 3 tonnás EV környezetbarát, mondjuk egy jó kis kei car az környezetszennyező.
-
Alaaf Pi
senior tag
Ha szeretsz a valósággal folyamatosan érintkezni érvelés közben, akkor jelenleg is el kéne kezdened, de nagyon gyorsan. A reális autó fejlesztésről beszélek úgy, hogy több területen is érintett voltam, vagyok már benne, lévén 15+ éve vagyok autóipari mérnök, voltam fejlesztő, gyártás oldalon is, beszállító és OEM területen is.
"6-8 évekről Te akkor beszélhetsz egy cég élén, ha ott van a szám a lapod tetején a mai napon. Ha nincs ott, akkor meg úgy beverik a részvényeid árát a tőzsdén, mint a sz@rt. Mehetsz Te a sunyiba a 6-8 éves meséddel együtt. Ennyit erről szerintem."
Ebből látszik, csak süketelsz, fogalmad sincs semmiről, de valóságot vársz el mástól.
Eme információk eleve nem mennek ki a részvényesek el´, mert a napi operatív működés részei. Ami egyedül megjelenhet az a megcélzott profithányad, és volumen. Semmi más, de a volumen sem szokott közzétéve lenni, csak komplett gyártói összessítésként, éves mennyiségként.
"A politika a tőkét szolgálja ki. Indiában észrevehetően ott tud lenni a "régi" Suzuki Swift halogén lámpával 3-4 milla közötti áron, mint új autó simán.
Szerintem nálunk azért van hybrid ledes Swift 10milláért, hogy a német idehozhassa a roncsát, de a zöld bolygó az persze jobban hangzik."
Hülyeség, érvelni sem kell ellene, akkora sötétséget mutat. Egyetlen márka sem abból él, hogy Béla és Joci, meg Mehmet romokat árul a magyaroknak. Csak a te fejed kényszerképzete ez.
"Írhatnám, hogy érdekelne, hogy ha az új Swift "indiai felszereltséggel" már ha kapható lenne nálunk is 3,5m-ért újonnan, akkor vajon ki adna egy 10 éves német autóért ugyanennyit vagy még többet csak, mert félmillióról vissza van tekerve kétszázezerre?
Nem sokan."
Rengeteg dologban nem felel meg az a Suzuki a jelenlegi előírásoknak, amit teljesíteni kell, anyagok, alkatrészek, műszaki követelmények mentén. És nem az autógyártók követelték ezeket. Nem az autógyártók követelték a totál értelmetlen CO2 alapú flottaátlag kibocsátási kényszerítést, nem az autógyártók követelték a kisautók kinyírását, nem az autógyártók követelték az eszetlen EURO7-et.
"Az nem úgy van, hogy a gyártónak semmi köze a gyári alkatrészhez, ha azt egy beszállító gyártja. Mindig a gyártónak kell elismerni, hogy az alkatrész gyári minőségű és hiába gyártasz Te jobb minőségűt random kisvállalkozóként, attól az még nem lesz gyári. Azért nem, mert nem a minősége miatt lesz az, hanem attól, hogy pl. a márkaimportőr azt mondja és melyikre mondja? Az általa forgalmazottra. A márkaimportőr, a márkaszervíz benne lehet a zárt láncban, amíg a gyártó megengedi és szépen mindenki tejel. A dolgok már csak így működnek."
Atya ég! Nem az importőr mondja meg, mi gyári alkatrész, hanem a gyár. Amelyik a gyár által előírt követelményeket teljesíti, a gyár által előír teszteken bizonyítottan átment, a gyár által hitelesített és elfogadott- és egyébként a gyár által a sorozatgyártásnál is használt. Még akkor is, ha esetleg más cikkszámon. És olyan alkatrész ez, amit jogszabályi kötelezettség miatt a gyártás befejezése után 10-15-20 évig még biztosítani kell a gyárnak.
"A márkaimportőr, a márkaszervíz benne lehet a zárt láncban, amíg a gyártó megengedi és szépen mindenki tejel. A dolgok már csak így működnek."
Kurvára nem így működnek a dolgok, nem tejelnek a népek. És nem ebből élnek az autógyárak.
Egyébként el tudnád mondani, honnan tudsz fél oldal karosszériát venni javításhoz, mert megzúzzák a küszöböt, random autóhoz? -
setup
tag
Nem tudom Te hogy vagy vele, de én szeretek folyamatosan érintkezni a valósággal érvelés közben. Amikor a cégek jelentenek az bázis alapú. Ehh? Előző negyedévhez képest, a tavalyi évhez képest stb.
6-8 évekről Te akkor beszélhetsz egy cég élén, ha ott van a szám a lapod tetején a mai napon. Ha nincs ott, akkor meg úgy beverik a részvényeid árát a tőzsdén, mint a sz@rt. Mehetsz Te a sunyiba a 6-8 éves meséddel együtt. Ennyit erről szerintem.
A politika a tőkét szolgálja ki. Indiában észrevehetően ott tud lenni a "régi" Suzuki Swift halogén lámpával 3-4 milla közötti áron, mint új autó simán.
Szerintem nálunk azért van hybrid ledes Swift 10milláért, hogy a német idehozhassa a roncsát, de a zöld bolygó az persze jobban hangzik.
Írhatnám, hogy érdekelne, hogy ha az új Swift "indiai felszereltséggel" már ha kapható lenne nálunk is 3,5m-ért újonnan, akkor vajon ki adna egy 10 éves német autóért ugyanennyit vagy még többet csak, mert félmillióról vissza van tekerve kétszázezerre?
Nem sokan.
Azt érteni vélem, hogy a villany sok országnak jobban tetszik már csak amiatt is, hogy nem kell hozzá import orosz olaj. A nap süt, a szél fúj, a tenger hullámzik az elektromos energia termelését lehet a nemzetgazdaságokon belül növelni, de a zöld bolygós szöveget nem nagyon kérem mellé.
Ami az alkatrészt illeti a gyári alkatrész az az, amit a gyártó annak ismer el lásd pl. megmarad e a garancia, ha beépítik. Tagországonként a márkaimportőr dönti el, hogy melyik alkatrész "viselkedhet" majd az általa leuralt piacon gyáriként. Ez egy zárt lánc kőkemény gazdasági érdekekkel.
Az nem úgy van, hogy a gyártónak semmi köze a gyári alkatrészhez, ha azt egy beszállító gyártja. Mindig a gyártónak kell elismerni, hogy az alkatrész gyári minőségű és hiába gyártasz Te jobb minőségűt random kisvállalkozóként, attól az még nem lesz gyári. Azért nem, mert nem a minősége miatt lesz az, hanem attól, hogy pl. a márkaimportőr azt mondja és melyikre mondja? Az általa forgalmazottra. A márkaimportőr, a márkaszervíz benne lehet a zárt láncban, amíg a gyártó megengedi és szépen mindenki tejel. A dolgok már csak így működnek. -
bteebi
veterán
Az EV-knek igazából semmi sem a jó barátja. Bocs, egy lejtős, rekuperációs városi út kellemes melegben igen. Más viszont nem. De nem azt írtam, hogy az autópálya a barátja lenne, hanem azt próbáltam - volna - kifejezni, hogy ha tölteni akarod, akkor autópálya mellett tudod gyorsan (pl. Superchargeren), és ráadásul nagy - akár több 10 km-es - kitérő nélkül megtenni azt. Amint viszont elhagyod a civilizáció legmagasabb fokát, onnantól könnyen szívássá válhat az egész elektromos autósdi.
Mert tök jó, ha pl. a Balkánon szlalomozol a hegyekben, aztán viszont kell tenned egy 80 km-es kitérőt (40-40 oda-vissza), hogy ne 12-16 óráig kelljen töltened a következő útig a szállásodon az autót hosszabbítóról, illegálban. És ehhez el kell indulnod legalább 30, de akár 40%-os akksival, nehogy az legyen a vége, hogy ott nincs hely, vagy nem is működik a töltő, és tovább kelljen menned még 5-10-20 km-rel, hogy aztán végül majd a mobilodról kelljen feltöltened inverz töltéssel.
-
bteebi
veterán
válasz
Döglött Róka #58 üzenetére
Leginkább azért, mert azok a politikusok NEM foglalkoznak vele, nem tesznek ellene semmit. Úgy meg nehéz megfékezni.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz
Döglött Róka #58 üzenetére
Az Alföld sztyeppésedését, szavannásodását már a nyolcvanas években mondták tudósok. Szóval eléggé késő minden.
-
bteebi
veterán
Ha itt is, ott is tudod tölteni, és amúgy (soha) nem mész vele hosszabb távokat, akkor arany élet. Minden másra ott a kommentem vége.
"A legnagyobb hátul ütoje hogy, hogy fogja pótolni a költségvetés a kiesett adót. Ha napelem van megadóztatják? Km után fizetek X adót?"
Nagyjából így, szép sorban.
Az nem kérdés, hogy így LESZ-e (mert így "KELL" lennie sajnos; súlyos 10, de talán inkább 100 milliárdok kieséséről beszélnénk), hanem az, hogy mikor. Talán 10 év múlva, amikor már valóban elég sok elektromos autó (és még több napelem) lesz. De még az is lehet, hogy előbb; a magyar kormány érzékenyebb a költségkiesésekre, pláne a szabadság elleni szabadságharcunk közepette.
#48: Többnyire igen, sajnos. De van, ahol ennek nincs alternatívája. Pl. Teslák. (Mondjuk azok nem is "rendes" bőrülések, csak olyanok.)
#49: Hátul valóban elég ritka, hogy legyen ülésfűtés, a hűtés meg még attól is ritkább. A Tesláknál azt hiszem van ez is, az is, de kb. bárhol máshol ez még akár 20-25 milla felett is sok 100 ezres extra lenne.
#50: Ez mind oké így ebben a formában. Leginkább épp ezek miatt éri meg EV-t venni (mert hogy nem a "tankolás" miatt, az is biztos). Rétegprobléma, és engem ugyan (sajnos) többnyire kevésbé is érint - még -, de amúgy a legfőbb problémám nekem pont az az EV-kkel, hogy hosszabb távokra, meg nem autópályán gyakorlatilag NEM lehet velük menni. Nyugat-Európába autópályán oké, de bármilyen más esetben már hatalmas szívás tud lenni. Ingázásra meg városi közlekedésre kiváló.
-
Alaaf Pi
senior tag
Az autógyárak nem jókedvükben kezdtek downsizingolni. Nem jókedvükben aggattak minden szart a dízelmotorokra, és újabban a benzinesekre is. Idióta politikusok döntése miatt jöttek ezek a lépések. És az árképzés sem úgy megy, hogy mennyi profit kell termelniük összegre, hanem mennyibe kerül az autó, mi a megcélzott ár, mekkora százalék profit mekkora volumen mellett kell keletkezzen, figyelembe véve a befektetést a gyártásba, fejlesztésbe. Na ezt a döntést SOP -6-8 év időpontban kell meghozni. Azzal együtt, mi kerül bele, milyen felszereltségi szintek legyenek stb.
Profit a gyárnak nem fog hozni a karbantartás, pótalkatrész. -
setup
tag
"Minden amit írsz az nem elektromosautó specifikus."
Valójában semmi sem az. Hiába próbálsz belekapaszkodni a saját prekoncepciódba, attól még az iparági összbevétel lesz a lap tetején. Te és a többi vásárló dobjátok össze azt az összbevételt jövőre is és azután is.
Ha a gyártók elektromost gyártanak, ha nem, azt a gyártást úgy fogják elkövetni, hogy a végén kijöjjön nekik a matek. Kár reménykedni, ott lesz a lap tetején az a szám.
Nem lesz neked olcsóbb, mert a végén Te fizetsz és annak ki kell jönni.Az átmeneti állapotnak persze lehet ettől még a része, hogy az üzemanyag árát és a robbanómotor üzemben tartásának árát felverik a bürokraták szabályokkal így presszionálva az embereket az áttérésre. De ez a része nagyon változékony. Egyszer ezt mondják, egyszer azt.
Az agyonturbózott 900-as motor a másfél tonnás autóban nem annyit fog elmenni a bicikliláncos vezérléssel, mint a szívó 2 literes 1 tonnás benzines. Ezzel a részével nem vitázom és a dízeleket is jól agyonbonyolították.
Nyilvánvaló, hogy drága fenntartású autót könnyebb venni, mint olcsót.
Ettől még viszont számtalanszor kiderült már, hogy lehetne sokkal tartósabbra gyártani a bármit is, de nem teszik, mert akkor túl sokáig nem veszel újat.
Miért pont az elektromos autó lenne a kivétel? Nem lesz kivétel. -
cucka
addikt
Minden amit írsz az nem elektromosautó specifikus.
Ami nagy előnye a villanynak, hogy ha rövid távokat mész, sok hidegindítással, az nem nyírja úgy ki, mint a belső égésű motort.
De a gumi és a műanyag ugyanúgy megreped idővel minden autón. Éz az állapotfelmérőnek sincs röngten szeme és varázsgömbje, a benzinmotorba ugyanannyira lát bele, mint a fedélzeti töltőbe.#52 Alaaf Pi
A korai szériás Teslákban ennyit bírtak a motorok, azóta elvileg javítottak a tartósságon.#51 Donki Hóte
A mondanivalóm, hogy máshogy kopik és használódik egy elektromos hajtáslánc egy belső égésűhöz képest.
Hogy összességében x kilométeres futásnál megtérül-e a vételár különbség az alacsony karbantartás igénynek köszönhetően, azt nehéz megmondani.
Milyen autó? Kell-e drága javítást csinálni rajta? Az autószerelő haverodhoz viszed, vagy a Pappas-hoz márkaszervizbe? Stb. -
setup
tag
Ez számvitel, azaz egyszerű matek. Amit nem keres meg a vételáron azt megkeresi az alkatrészen. Többet akar keresni mindegyik és ha nincs ott neki a kockás lapon a szám, akkor kitalálja neked mit fizess MÉG.
Megnézem melyik állapotfelmérő szól, hogy ezt az elektromost ne vedd meg, mert az egész töltőelektronikát cseréltetni kell majd 1 hónap múlva. Egyik sem látja előre, pedig az lesz a nagy költség, nem az a lengőkar a futóműben, amit jól megnéznek neked állapotfelmérés címén...
Az van, hogy a legtöbb elektromos autó tulaj nagyon fiatal autót használ, fiatalon meg azért a legtöbb autó tartósnak tűnik. Hiába jössz azzal, hogy a taxis is használ elektromost és az mennyit megy. Nem a méteren múlik, hanem a naptári napon, mert az a ragasztó, az a gumi, az a műanyag az mind-mind az idővel reped meg, enged el stb. ami miatt utána olyan helyre jut be a pára, ahová nem kéne és nyírja ki pl. a töltő elektronikát. -
nincs folyamatos szervizköltség, egy modern belsőégésűhöz képest majdhogynem gondozásmentes
Ja, mert előre kifizeted a vételárban ezeket a költségeket
Akárhogy is csűrjük-csavarjuk, egy Dacia Sandero vételára 5 millió ft, egy hasonló méretű, felszereltségű, tudású elektromos Dacia Spring meg 9 millió ft
-
cucka
addikt
Van már elég tapasztalat elektromos autókkal, például taxik, bérautók nagyon sok kilométerrel, és hát azt lehet látni, hogy az akksi degradáció messze nem akkora gyakorlati probléma, mint amennyire túl van lihegve.
Valóba, belső égésűhöz képest szokatlan. Mert ott az van, hogy monduk 300k kilométer alatt cserélni kell a vezérlést, az egr-t, a gyertyát, a generátort, meg még a tököm tudja mit, ami kopik, koszolódik és fogy a motorban.
Egy akksis hajtásláncban az akksi meg mondjuk ennyi idő alatt degradálódik 80%-ra, viszont nincs folyamatos szervizköltség, egy modern belsőégésűhöz képest majdhogynem gondozásmentes.
-
dionaea
őstag
Ha otthon vagyok töltöm. Munka helyen töltöm. Az autó 24 órából minimum 21 et áll. És ez a nagy átlag. Elektromos autó nem mindenkinek. De ha az marad akkor mindenki alkalmazkodni fog. A legnagyobb hátul ütoje hogy, hogy fogja pótolni a költségvetés a kiesett adót. Ha napelem van megadóztatják? Km után fizetek X adót? Biztos kitalálják. Sok potenciál lesz az egészben akár a 10 éves akkukra is. De hát a nyomorult flakon újra hasznosítását sem sikerült megoldani 30 év alatt normálisan.
-
bteebi
veterán
Vedd úgy, hogy 2 naponta mindenképp töltened kell. Ha nem töltöd sok pénzért sokáig vagy otthon, jóval kevesebb pénzért nagyon sokáig, akkor biza' NEM mész vele sehova. És nem tudsz elmenni a legközelebbi trafóházhoz egy kanna elektronért.
#40: Bocs, az vegán bőr.
Szerintem amúgy viszonylag ritka, hogy valaki a szövetet preferálja, de persze nem érthetetlen. Kevésbé rohad bele az ember, bár valószínűleg egy perforált bőr és az üléshűtés ezt megoldja, sőt. (Már amíg működik persze.)
#43: Tulajdonképp erről van szó. Meg baromi jól hangzik az, hogy lesz otthon 2000 töltési ciklusos 40 kWh-s akkum, de nem lesz. Ki és hogy fogja azt beépíteni?? Mert tutira mindenki a mi érdekünket fogja nézni.
És aligha lesznek majd adott autókhoz "custom built" akkuk, vagy majd max. meghekkelheted a gyári szoftvert, hogy egyáltalán hajlandó legyen fogadni bármilyen third party megoldást, még akkor is, ha az amúgy az gyakorlatilag ugyanaz is, mint a gyári. Reménykedni lehet persze, csak szerintem felesleges.
#45: Meglátjuk majd azt. Egy darabig még tudnak a pufferből gazdálkodni, addig látszólag nulla, vagy legalábbis minimális a degradáció. Ami egyébként valószínűleg ~~80-85% körül fog brutál mód beindulni, vagy amikor elérik a gyártói specifikációban lévő értékeket. Mert minden nagyon el lesz használódva, és kb. egyszerre döglik be minden. De az is lehet, hogy nem így lesz, sőt inkább az a valószínűbb. Jobb lenne, ha tovább/jobban bírnák. Egyelőre azért elég jók a tapasztalatok, remélhetőleg ez a jövőben se fog nagyon romlani.
-
cucka
addikt
válasz
fabris1234 #41 üzenetére
A modern akksik sokkal lassabban degradálódnak ennél.
Évi 20 ezer kilométerrel számolva 10 év után kb. 90%-os lesz az akksi.Amit jelenleg látunk a villanyautóknál, az pont az, hogy az akksi és az elektromos motorok lényegesen tartósabbak, mint egy modern downsizing-olt belső égésű motor.
-
dionaea
őstag
Az elektromos autó fejlesztése tízen éve kezdődött komolyan előtte tolták a dizelt aminek kellett vagy 40 év mire "kiforrott" 20 év múlva lehet majd magyarázni hogy mi volt jó rossz az e autónál Most az a legnagyobb bajuk hogy a szegény európai fostalicska gyártokkal mi lesz, most kapkodnak a szabályozással mindennel.lPróbálkoznak de minden megváltozott a vásárlók igenye, a piac. Meg minden. De jó lenne ha a többségnek gyártanának már autókat nem csak a gazdagoknak. És erre ez egy jó kezdés. A lobbi majd eldönti helyettünk mi lesz nekünk a jó.
-
worxland
addikt
válasz
fabris1234 #41 üzenetére
"Remelhetoleg 10 ev mulva egy uj akkupakk nem a kocsi aranaka a fele lesz hanem joval kevesebb" - ezzel hitegettek 10 éve is. Meg hogy az egyszerűbb felépítés és kevesebb alkatrész miatt jóval olcsóbb lesz a villanyautó. Az is hogy bejött...
-
fabris1234
újonc
Alaaf, bocsanat, setup-nak akartam valaszolni.
-
fabris1234
újonc
A villanyautok aranak esesevel es a belsoegesu motoros autok aranak novekedese miatt ma mar lassan ott tartunk, hogy az elektromos nem vagy alig dragabb mint egy dizel vagy benzines. Az 50-60 kwh-s akkupakkot meg miutan kb. 10 ev alatt ledegradalodik annyira, hogy a kocsiban mar nem akarsz szivni vele felhasznalhatod otthon a napelemes rendszerhez tarolonak.Ha 40 kwh marad hasznalhato egy 10 eves akkupakkban az otthoni buffernek par napra telen boven eleg. Remelhetoleg 10 ev mulva egy uj akkupakk nem a kocsi aranaka a fele lesz hanem joval kevesebb igy talan a kocsi se lesz akkucsere eseten gazdasagi totalkar. Persze ezt majd az ido donti el, hogy 10 ev alatt lesz e jelentos fejlodes akkutechnologia fronton.
-
setup
tag
Ha majd ott tart a történet, hogy mindegy mennyit megyek az autóval, tökmindegy a méter, mert éjjel-nappal használom az autó pakkját, mert az az otthon elektromos rendszerének a része állandó használatban, akkor lesz nekem értelme.
Amíg ez van, hogy arra kell megvenni egy (nekem) nagyon drága akksit, hogy az néha megmozgassa a bódét... így magának az pakknak az értékvesztése, ami csak attól van, mert eltelik az idő akkora, hogy vetekszik az üzemanyag árával. Egyszerűen olyan az elektromos nekem emiatt, mint a dízel, hogy nem megyek ahhoz elég sokat, hogy megérje. -
dionaea
őstag
Én napi 150 km-t megyek. Nem mondom hogy ez nagyon sok de ebből semmi nem pálya tehát ha 2 naponta töltöm az elég. Én azt várom hogy kb ilyen áron lehessen venni hasonló méretű autót. Suv nem suv kit érdekel? Minek nevezzük az is lenyegtelen.A hazai utakon suv kell egyébként. Ott nem kell felni a padkatol, katyuktol, diletacios csíkoktól.
-
bteebi
veterán
Nem voltam benne teljesen biztos, hogy van-e másik. Valószínűleg van még több is, csak nem (annyira) közismertek. Ami szomorú, hogy nem igazán vannak.
De az i5-öt inkább ne keverjük ide, egészen más kategória. 29 milláról indul, de az M60 xDrive-os alapváltozata már 41 millió. És az még közel sem a vége. Sikerült felkonfigurálnom 54 millióra:
Abból majdnem 5 (öt) db MG5-öt veszel. És hiába M modell alapból 41 milláért, de még csak egy csöves kormányfűtés sem fért bele (az alig egy százas - 115k konkrétan). Fényezés 838k, felni 938k (télikerék szett 1,6 milla!), bőr ülés 842k (41 milláért szövetet kapsz az M-es bömösbe
), karbon csík belül 153k, kívül 440k, vonóhorog 460k, panorámatető 624k, sportfutómű 1,57 milla, hővédő üveg hátra (néhány 100 Ft anyagköltségű fólia) 203k, napfényvédő roló ugyanoda 115k. 5 év szerviz 1,22 milla - mondjuk ez utóbbi valószínűleg nagyon megéri.
Tegyük hozzá, érdemes lenne ahhoz tudni a kisbetűs részeket, mert jó eséllyel nagyon könnyen fizetőssé válhat minden javítás az 5 éven belül is.
-
bteebi
veterán
Háátt... azért az autópályán <300 km hatótáv nyáron elég vékonyka, de a 400 se brutál sok. 600-ra már azt mondanám, hogy so-so, pláne ha télen is tudna belőle legalább 550-et (de nem fog). Kicsi az akkuja, ráadásul a nagyobb akku NMC-s, olyat már inkább nem vennék.
Nekem ráadásul az összes műanyag bazárinak hat, aminek nem örülök.
Ráadásul kombinak se olyan brutál nagy, egy jó 10, de akár 20 centivel lehetne nagyobb - és az nyugodtan mehetne akár egy az egyben a puttonyba. Összességében azért nem rossz autó ennyi pénzért, de akkor már inkább vennék helyette valami mást - jobbat - használtan, akár ettől kevesebbért. Tegyük hozzá, (full) elektromos kombik nincsenek, szóval a maga nemében ez talán vagy unikornis, vagy pedig majdnem az.
-
bteebi
veterán
válasz
Döglött Róka #15 üzenetére
De neki nem 21°C kell, hanem a leghidegebb (ami egyébként egészen brutál). Ilyen szempontból (neki) gyakorlatilag mindegy, hogy manuális vagy digitális. És nem a digitális ellen van, csak azt mondja, hogy nem adna ki érte plusz pénzt.
-
Bog
HÁZIGAZDA
5 (öt) cm az eltérés.
Az volt az eredeti problémád, hogy ez mitől kombi. Egyrészt azért, mert még mindig nem olyan magas, mint egy SUV, másrészt azért, mert valóban egy limuzinból csinálták. Harmadrészt pedig ezen az elven a Subaru Outback, az Audi Allroad Quattro, meg a Dacia Logan MCV sem kombi nálad, szóval azon rugózni, hogy ezt miért nevezzük kombinak szerintem vihar a biliben és meglehetősen felesleges. -
HThomas
őstag
Egyébként ha a klímát és a pár bosszantó apróságot nem néztem, akkor alakul ez szépen... 10-12 millió körül mennek a hasonlóan felszerelt benzines kompakt kombik is. Ha otthon töltöm napelemről és nem megyek rendszeresen napi 300 km felett, akkor simán megéri az elektromos.
-
-
Yeffy
veterán
válasz
Döglött Róka #22 üzenetére
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
Donki Hóte #25 üzenetére
Asszem az pont benne van, hogy az ülés manuális, a hátsó lábtér nagy, a hátsó üléseket viszont nem lehet síkba dönteni. Csináltam fotót a csomagtérről, csak nem töltöttem fel a teszthez (mert sz#r lett, ez hiba), meg a hátsó lábtérről is, meg minden, legközelebb ezek is benne lesznek az anyagokban.
-
ROBOTER
addikt
A hatótáv csökkenés a sebesség és a forma függvénye. 95km/h-nál lehet 10%, de 145-nél inkább 20%. Tudom, mindenki 130-cal megy az autópályán...
Ha egy Tesla tud 1445mm lenni, akkor bármi lehet jóval 150cm alatt. És ugye a hatótávban némileg versenyképes.
Bocs, de nekem ez továbbra sem kombi. A kombi az, amit egy limuzin átalakításából nyernek. Ez nekem egy fél SUV.
-
Hát igen,ez egy tipikus techie teszt, csak arról van benne szó, ami elektromos, a mechanikus dolgok (csomagtartó méret, fej/láb tér, ülés/kormány állítási lehetőség, előre/hátra/oldalra kilátási lehetőség, stb.stb.) se említve, se fényképezve
Ezekről csak akkor nem szoktak megemlékezni, ha mind vita nélkül tökéletes, de félek, hogy ennél az autónál nem így van
-
cucka
addikt
A padlóban van az akksi, azért nem tudják alacsonyabbra csinálni.
Vagy tudnák, de akkor az utastér lenne kényelmetlenül szűk.
Vagy a hasmagasság nagyon alacsony, ami városban és rossz úton nem előnyös.
A hatótáv csökkenés emiatt legfeljebb pár %, szóval tényleg kár ezen derpegni. -
HThomas
őstag
Ha már kombiról van szó, akkor jól jött volna a tesztbe egy fotó a csomagtérről, említve, hogy hány literes, vannak-e padló alatti rekeszek, kampók, csomagrögzítő, stb...
A manuális klíma gyászos, egy 10 millió feletti kocsiban...
-
Alaaf Pi
senior tag
Digitklíma előnye: reagál a változásra. Pl. Szuttyos időben ablakot leengeded valami miatt, amikor felhúzod, elkezd párásodni a szélvédő, de a klíma már azelőtt kapcsol, hogy neked bármit állítani kéne. Nem valami űrtechnika, 2003-ban hülye olaszok már alkalmazták.
Nem tudom merre és hogy szoktál utazni, de nekem van, hogy igen gyakran kell állítani, mert oda süt a nap, vagy nem, egyik nagyon meleg, másik esetén fázom a klíma azonos pozíciója mellett.
-
dionaea
őstag
Klíma hatalmas probléma, ki mihez szokott. De a fontosbb, hogy végre egy normális mértetű kombi szerü elektromos autó normális hatótávval, árral. Én ennek örülök. Talán más gyártót is ösztökél, hogy hasonló áron adjon ilyesmi autót. Egy 70-100ekm es használt teszttel vissza lehetne térni pár hónap, év múlva, hogy akkor milyen a paripa.
-
válasz
Döglött Róka #15 üzenetére
Az hát
-
tthom
senior tag
Az igazi klasszikus kombik magasabbak voltak, mint a most elterjedtek, cserében nem kellett annyira mélyre ülni. Csak ugye ha alacsonyabb, kevesebbet is fogyaszt.. Meg a SUVoknak kb. papíron akkora a csomagtere, mint ezeknek..
A jelenlegi Pug 307 kombink kb. centire ilyen magas és a fényévekkel tágasabbnak érzem, mint a mai hasonló kategóriás kombikat. Tehát van azért előnye.. Csak emiatt lecserélni se egyszerű, mert nem hozza azt a komfortot belső térben egyik se. Főleg sötét kárpittal a mostaniak mint egy bunker. -
cs.zs.
veterán
válasz
Döglött Róka #11 üzenetére
Nem kell "tekergetni".
1 úton te is jellemzően egyszer állítasz hőfokot.
De nekem pl mindig legalul van, leghidegebben, ha digitális, ha kézi. Sajna én nagyon nem bírom a meleget. Tavasszal egyik nap még fűtök, másnaptól meg hűtök.
Ezért mondtam azt, amit mondtam:
(nekem) 5 Ft-ot nem ér a digitális, mert nem lesz tőle hidegebb.
Másik, amivel rendszeresen találkoztam, sok autóval, a fűtés télen. Digitális. Beállítva mondjuk 24-re. Ha csak egy kicsivel is fölé megy, akkor beenged némi hideget, hogy kompenzálja. Na az a halálom...
Mindegy, hagyjuk -
cs.zs.
veterán
Nekem nem ég és föld. Én vezetek ilyet is, meg olyat is. A simát szeretem, a gombnyomkodóst meg nem. A digitális egyetlen előnyét a 2-zónásban látom, másban nem.
21 évig dolgoztam márkaszerviz ügyfélszolgálatán, napi 10-20 autó ki-be, próbautak, tesztek, stb. Jelenlegi autómban is automata váltó, tempomat, stb stb stb - és manuális klíma.
(nem vagyunk egyformák, na)
Bog:
"...egy ponton már fázol, akkor kikapcsolod, de megint melegszik az utastér, megint hűtened kell..."
Ebben az esetben manuálisnál rátekersz egy kis meleget. Oda állítod ahová akarod, semmit nem kell kapcsolgatni. -
sfefe
addikt
Használtam már ilyen meg olyan autót is... Nekem tökmindegy milyen klíma....csak legyen benne
-
plömplöm
őstag
azt az ntc-t el is kell helyezni valahol, és ez nem annyira magától értetődő, ráadásul több is kellene belőle. a mit és hová fújjon állítókat is motorizálni kell. a belsőlevegő-keringetést is.
amit viszont nem értek, hogy ha jól értem, akkor app-ról lehet hűtést és fűtést indítani, ez viszont manuális légkondival fura, nincs célérték °C? on vagy off, és kész, lesz, ami lesz?
-
strogov
senior tag
-
Gynt
tag
Igen, a manuális klíma kevés szolgáltatás. 12 millióért biztosan az.
Valóban nem vagyunk egyformák, korábban én magam is azt gondoltam, hogy teljesen felesleges a digitális klíma, mert minek?
Aztán lett olyan kocsim, amiben az van, és akkor rájössz, hogy sokkal egyszerűbb és kényelmesebb. Annyi a dolgod, hogy bekapcsolod, és beállítod a kívánt hőfokot. Télen rendkívül hasznos, mert az automata páramentesítő bekapcsol, ha szükséges (nekem ez jó, mert sokat használom télies körülmények között a kocsit). Nem kell törődnöd a különböző beállításokkal, azzal tudsz foglalkozni, ami igazán fontos: a vezetéssel. A hőfokkal sem szoktam variálni, télen-nyáron általában 22-24 fok közé állítom, kétzónás, ha éppen van mellettem valaki, akkor állítgathatja ő is, ahogy akarja.
Mindemellett persze kapcsolgathatsz rajta bármit, ha úgy tartja kedved, de teljesen felesleges, mindig kellemes hőfok van a kocsiban.Az már egy más kérdés, hogy mennyit adnék érte, ha nem lenne alapból a kocsiban.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Hát ezt kell. Mert mondjuk a napon állt az autó indulás előtt és megpukkansz benne a melegtől, akkor elkezded hűteni, egy ponton már fázol, akkor kikapcsolod, de megint melegszik az utastér, megint hűtened kell... a digitklímával meg ezt megoldja egy ún. termosztát, aminek az ára elhanyagolható, még fizikai kapcsoló sem kell hozzá csak át kell rajzolni a UI-t...
(Amúgy engem sem zavar a manuális klíma, ha egy mozdulattal egy tekerőn állítok egyet anélkül, hogy le kéne néznem az útról, de azzal, hogy beleerőltették az érintős menübe már konkrétan veszélyes.)
-
ROBOTER
addikt
Ha egy autó 8 (vagy több) centivel magasabb, mint a klasszikus kombik, magasabban ülsz benne, és az autópályás használatban ennek minden hátránya tapasztalható is (durva hatótáv csökkenés), akkor az mitől kombi? Ezen az alapon ha egy traktorra teszek egy hátsó ajtót, az is kombinak számít?
-
cs.zs.
veterán
A manuális klíma talán kevés (mint szolgáltatás)?
Nem vagyunk egyformák: soha nem adnék 5 Ft-ot sem a digitális klímáért (de néha nincs más). Sem hidegebb, sem melegebb nem lett vele...
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Elitebook 840 G3 laptop (14FHD/I5-G6/8GB/256SSD/Matricázott) - Akku X
- Asus Rog Strix Gamer laptop makulátlan állapotban
- ThinkPad T14 Gen4 14" FHD+ IPS érintő Ryzen 5 PRO 7540U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- 16GB-os SODIMM (notebook) DDR4 RAM bazár - nézz be, lesz, ami kell neked!
- HP 15-af105nh laptop (15,6FHD/AmdQuad/4GB/128SSD/Magyar) - Akku X
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest