-
Fototrend
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
travix
aktív tag
válasz Oppenheimer #49196 üzenetére
Tesla jövőre eléri az 1000 dollár/ részvény szerintem, de 2000 sem kizárt (teljes vezetőmenetes irányítás és áruszállítás a következő nagy lépés) és valóban trillió dolláros cég lesz, mivel a legtöbb fejlett országban amugy is nagyon nyomják a környezetvédelmet, egyre több is fog fogyni belőlük. Én vettem nio-t meg xpenget is szerintem mindkettő stabil (nio mert a kínai állam támogatja, xpeng meg mert már vannak gyárai és továbbiakat terveznek építeni)
A többi ev stockba viszont nem nagyon hiszek, már lassan minden fán terem egy, látják a többi cég sikerét is jönnek az újabb minimális alappal rendelkezők. Nikola-t se értem ki vesz olyan cégtől részvényt aki trükközik, hazudozik (dombról legurított kamion) stb.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz travix #49201 üzenetére
Nio BaaS szolgáltatása első olvasatra jól hangzik, de ha belegondolsz hogy milyen sebességgel fejlődnek a töltési lehetőségek, és az akkumulátorok ára is hogy csökken, nem biztos hogy jó biznisz lesz 2-3 év múlva is. Ez, és az önvezetés teljes hiánya a probléma a céggel nekem.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Pá
addikt
Nah, úgy látom Tesla átütötte az ingerküszöböt és lassan már mindenki reálisnak, esetleg alulértékeltnek tekinti.
Jöhet az összeomlás.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
htomi85
tag
válasz Oppenheimer #49197 üzenetére
Egy pillanatra érdemes megállni és értelmezni, amit te most ide leírtál.
-
Stanlee
őstag
A nemeteknel nem igazan jon fel a Tesla. Oktoberig 121,5 ezer EV-t helyeztek forgalomba, ebbol 11500 volt Tesla. Ami igy nem is hagzik olyan rosszul, mert majdenm 10%-os reszesedes a piacbol.
Ami viszont elgondolkodtato, hogy csak oktoberben 23 ezer volt a forgalomba helyezett EV-k szama, ebbol mindosszesen 252 db volt Tesla. Ez 1,1%. A magasabb arkategoriaban (MB GLK, GLC, vagy a Taycan) is tobb kelt el, mint a Teslakbol.
Ez nem egy globalis statisztika, tehat USA-ban biztosan jobban all a Tesla szenaja, de ha az ertekesitesek darabszamat nezzuk, akkor bizony vannak orszagok, ahol a Tesla nem vezet mar. Es minnel tobb regi gyarto jon ki a sajat elektromos autojaval, annal nagyobb szeletet vesznek el a Teslatol.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Thony.80
tag
Hali! Bocs, ha rossz fórumba írok, de nem találtam ehhez hasonló témát!
Van 19 db teljesen új és hibátlan 5000-esem (2020-as, automatából, szóval 99%, hgy én vagyok az első "tulajdonos"), amiknek ráadásul egymás után jönnek a sorzsámai. Azt tudom, hogy az új és hibátlan papírpénzek névértéken felül vannak, illetve az egymás követő sorszámozottak is (az hogy 19 db legyen egymás után, szerintem baromi ritka). Akinek esetleg komolyabb tapasztalata van az ügyben el tudna navigálni valamerre, hol próbáljam meg értékesíteni vagy felbecsültetni? Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
travix
aktív tag
válasz Oppenheimer #49202 üzenetére
Akkucserélgetést én se értem, komolyan gondolják -e, hogy ez a legjobb megoldás
Thony: kétlem hogy többet ér, mint amennyi rá van írva, viszont ha befekteted akkor többet fog
[ Szerkesztve ]
-
Zoty4
őstag
válasz travix #49208 üzenetére
a legnagyobb hátránya az EV a hagyományos kocsikkal szemben a lassú tankolás. Odamész a kútra , kb 2 perc alatt telerakod, majd fizetsz, 5 percet se töltöttél ott. Ellenben egy EV-vel baromi gyors töltéssel is min 30 percet vesz el az életedből és még tele se raktad. Továbbá általában egy kúton van 4-6 töltőállomás, ha lenne ugyanennyi EV töltő (márpedig nem nagyon van itthon kutaknál) akkor is milyen sorok alakulhatnak ki az előbb említett okokból. Lehet csak 2 óra múlva tudod elkezdeni ott a töltést. Gondold el ha csak lizingelné az ember az akksit a kocsihoz és mindenhol lenne feltöltve egy akku, amit kivesz-berak (kicsit mint az ötödik elemben ) akkor ezt a nagy hátrányt pillanatok alatt el tudja tüntetni. Persze ez még csak scifi, de én is ebben látnám a jövőt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Mercutio_
félisten
Idővel ez biztos probléma lesz, de itthon pl. pont ennyi időt töltenek el az asszonyok a Lidl/Aldi/Pennyben vásárlással, és mindegyik parkolójában ott az ingyenes töltő
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Brandynew
őstag
Azért mész oda és tankolsz a benzinkúton 5 perc alatt, mert tudod, hogy 5 perc a tankolás, ergo felesleges előre kitalálni, hogy mikor fogsz tankolni. Ez ugyanolyan, mint amikor tudod, hogy 5 percenként jár a busz, tehát nem nézed meg a menetrendet. Ha falun élsz, akkor tudod, hogy 1 óránként jár a busz, tehát eltervezed, hogy mikor mész ki a buszmegállóba. Ez csak rutin, megszokás kérdése. Sokan egyetlen töltéssel kihúznak egy hónapot.
Ugyanez van az elektromos autóknál is, tudod, hogy 20-30 perc feltölteni 80%-ra, tehát 300 kilométerenként céltudatosan ott hagyod valahol 20-30 percre. Ha nem tudtad megoldani, akkor csak 5 percig töltöd, arra, hogy hazamenj vele, 5 perc alatt is belemegy elég nafta. A hagyományos kocsit sem töltöd mindig csurig.
Plusz az elektromos autó előnye, hogyha nagyon kell, akkor otthon este, a hagyományos konnektorból is fel tudod tölteni, ezt nem tudod megtenni egy robbanómotorossal, ha nem tartasz otthon mindig friss naftát.
Amúgy szerintem probléma soha nem lesz, hogy nincs elég töltő, mert az elektromos autók számával párhuzamosan a töltőállomások számát is növelni fogják és maguk a töltőállomások/akkumulátorok is egyre hatékonyabbak lesznek. 10 év múlva már 1000 kilométert is meg lehet tenni egy töltéssel.
[ Szerkesztve ]
-
SzGee
aktív tag
válasz Thony.80 #49207 üzenetére
hali
bocsi de ebben semmi extra nincs, gyakorlatilag naponta előfordul, hogy az ATM-eket vadiúj, egymás követő sorszámú pénzzel töltik fel, semmilyen értéke nincs ennek pluszban, senki nem fog ezért egy fillért sem fizetni pluszban, max ha találsz valami balekot
50 év múlva esetleg érthet valamitIf you leave me, can I come, too?
-
zharkanyi
tag
Azt felejted el, hogy az emberek döntő hányada az év nagy részében otthon töltene. Nem mindenki, de aki megteheti. A jelenlegi/első vásárlók nagy része tuti ilyen.
Nekem pl. a heti rutinom során biztos csak itthon töltene egy elektromos autó, pedig jelenleg is tankolok (ok, nem Covid alatt, de mondjuk előtte) heti egyszer, mert összejön a 600km/hét.
Elektromos kocsit ennek megfelelően itthon valószínű minden nap/este tölteném. Nagy vágyam, hogy az legyen, mert 2 autó van a családban. Az egyik simán lehetne elektromos, csak még kicsit drága az, ami meg is felelne (hatótáv kell legyen legalább 120km akkor is ha klímázok és sietek). A másikkal meg lehet menni nyaralni és akkor konkrétan soha nem töltenék nyilvános töltőnél. Napelem már megvan, inverter tud annyit, hogy évi 25eKm-nyi e-autózásra elég bővítést fel tudjak még rakni.Persze ahol 1 autó van ott a nyaralási/rokonlátogatási szokásoknak megfelelően többször kell tölteni nyilvános töltőn, de mivel nekik is otthon a legolcsóbb tölteni, így ők is igyekeznek majd a lehető legkevesebbet ilyen gyorstöltőket használni. Ugyanakkor ott vannak a lakásban élők. Azért egy lakótelepi parkolóban elég futurisztikus elképzelés, hogy annyi töltő legyen ahány parkolóhely. Lassú folyamat lesz ez és még a pontos irányokat se látjuk.
Jó kérdés, hogy ha már az elektromos autó lesz a legtöbb új autó akkor hogyan alakulnak az arányok, de ez azért a törvényhozóktól/töltőhálózatoktól is nagyban függ.
Ha éttermem/panzióm vagy bármi olyan üzletem lenne ahol elfér egy elektromos töltő tuti telepítenék. Még ha nem is ingyen adod akkor is hatalmas vonzerő lesz a vendégek számára. Ott az 5 perces benzinkúton töltött idő (ez a benzines idő, de elektromosnál 20-60 is lehet) lecsökkenne az autós szempontjából 1-2 percre.
-
Zoty4
őstag
válasz zharkanyi #49221 üzenetére
jelenleg az vett/vesz elektromos autót döntő többségben aki otthon tudja tölteni, családi házban lakik. De amit vizionálunk, a közeli jövőben amikor majd 80% EV lesz akkor mindenki vesz magának családi házat is mellé?
"Ha éttermem/panzióm vagy bármi olyan üzletem lenne ahol elfér egy elektromos töltő tuti telepítenék. Még ha nem is ingyen adod akkor is hatalmas vonzerő lesz a vendégek számára."
Brutálisan avulnak a töltők, ráadásul egy dc-s töltő több millió ft nagyságrend. Olyan léptékben fejlődik ez a piac, hogy ami ma a legjobb, 1-2 év múlva senki se akar majd azzal az elavúlt töltési technológiával tankolni. Meg behozza e vajon a panzió/étterem forgalma ezt a beruházást.[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
Sok nyugati ország jelentős támogatásokat ad töltőlehetőségek kiépítésére. Első lépésként a közületi helyeken (pl. mélygarázs) építenek ki minden parkolóhely mellé töltési lehetőséget, azután a társasházakban, végül pedig talán még az utcai parkolóhelyek mellé is. Kb. úgy, mint a 90-es és 2000-es években történt az internettel. Feltúrnak mindent amit kell, és kiépítik a csatlakozási pontokat.
Az igazán nagy áttörést viszont a valódi önvezető autók megjelenése jelenti. Onnantól megjelennek az óriási (több tízezer autós) flották, amelyek kiváltják kb. az összes jelenleg ismert közlekedési formát. Nem lesz érdemes saját autót tartani, nem lesz értelme a fix. viszonylatokon járó tömegközlekedésnek, és taxisokra sem lesz szükség többé. Minthogy a járművek saját magukat vezetik, ezért amelyiknek szüksége van rá, elmegy a megfelelő töltőállomásra. Nem lesznek 10+ év átlag életkorú autóflották sem az utakon, mivel a bérautók olyan sokat fognak menni, hogy 5 éves korukra úgyis elkopik bennük minden.
A Tesla kapcsán nekem nem abban van a kételyem hogy az EV-nek óriási jövője van (ld. internet 2000 körül), hanem hogy a Teslának olyan óriási technológiai és működési előnye lenne amely miatt a konkurencia labdába sem rúghat (ld. Netscape vagy AOL).
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Zoty4
őstag
válasz Ixion77 #49223 üzenetére
az önvezető megoldás lenne a jövő, egy appal rendelsz egy kocsit és elmész fillérekért A-ból B-be. tömegközlekedést is kiváltja hosszútávon. De még nagyon gyerekcipőben jár ez a dolog. Max nagy városokban működhet, földutas faluknál, vagy belterületbe vont, de még térképen sem jelölt utcáknál nem hiszem hogy egy jó darabig ez működne. A jogi szabályozás is kérdéses, ki a hibás egy esetleges balesetnél? A kocsiban levő személy (tulajdonos/utas), a önvezető softwaret írok, vagy ki? Szüleim már nem fogják ezt az önvezető ficsőrt használni
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz Ixion77 #49223 üzenetére
Kicsi esélyt látok rá, hogy a városokban megvalósítható lenne a tömegközlekedés kiváltása önvezető autókkal, mert egyszerűen akkora plusz terhelést/forgalmat jelentene, amit már most se bírnak el a nagyvárosok.
A másik fele az egész EV-témának, hogy az a brutál mennyiségű áramot/töltést milyen formában/forrásból (fosszilis, megújuló, stb.?) fogják előállítani és hogyan, milyen költség (beruházás, üzemeltetés) mellett eljuttatni a végfogyasztókhoz?
Ezek a költségek mind rárakódnak az árakra, mert puszira senki nem fogja meglépni és bizonyos mennyiség fölött a kormányok se fogják támogatni, egyszerűen a méretek/költségek nagysága miatt.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Csabroncka
addikt
A probléma ott van, hogy mindenki úgy képzeli a jövőt, hogy otthon majd rádugja (ahogy eddig) a gépet a hálózatra és szépen töltődik. Ahogy fent említetted ez felejtős. Amennyiben a következő 50 évben kikopnak a belső égésű motorok, mi lesz a jövedéki adóval (?). Józan paraszti ész mellett az általad is vizionált energiacella. Ennek oka, hogy a töltési idő a fizikát ismerve mindig időigényesebb lesz az anyagok energiasűrűségének ismeretében, mint a hagyományos tankolás (ahol nincsen egyből kémiai átalakulás). Az áram ára, ha és amennyiben megoldják a fúziót érdemben nem fog drágulni.
Tehát veszel a kúton az autódba szabványos energiacellát X KW teljesítménnyel, amire kiszámolják szépen a jövedéki adót. A csere még talán gyorsabb is lesz, mint a hagyományos tankolás, de olcsóbb nem lesz a közlekedés. Az energiacellát te mezei user-ként otthon nem fogod tudni tölteni.
Abban hiszek, hogy képesek lesznek előbb utóbb megoldani, hogy 40 liter üzemanyag energiája beleférjen 20Kg energiacellába (nevezzük akkunak akár).
"in medias res"
-
Ijk
nagyúr
válasz Csabroncka #49226 üzenetére
Nem kell aggódni a tömeges töltés energiamennyiségétől. Lakosság 2/3-ada egyszerűen kiárazódik a jövőben az autópiacról. Nem lesznek jövőben 8-10 milliónál olcsóbb autók, főleg elektromosból. Persze használtpiac mindig lesz, de értelemszerűen ha jelentősen csökken az új autót vásárlók száma, akkor a használt autók száma is csökken majd, kereslet meg lesz rendesen rájuk.
Ilyen játék járművek piaca viszont nőhet mint az e-robogók, elektromos mopedautók, kerékpárok./人◕ ‿‿ ◕人\
-
net91
senior tag
Sziasztok,
Szerintetek érdemes iShares Core MSCI World mellé Vanguard FTSE All-World-öt is vásárolni?Az ember feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét. És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és a
-
concret_hp
addikt
válasz Mercutio_ #49225 üzenetére
a tömegközlekedést nem hiszem, hogy ki kéne váltani kis járművekkel, miért ne lehetne a villamos ugyanúgy önvezető, mint egy kisautó?
ha az lenne, hogy senkinek nincs saját autója, vagy csak egy nagyon szűk rétegnek és az a szolgáltatás, hogy érted megy egy autó, elvisz oda ahova akarod, akkor nem vennék el a parkoló autók a sávokat (nagyon sok helyen ez kapásból egy *2 kapacitás, de bp egyes részein *3, ahol az egy sáv két oldalán parkoló autók foglalják a helyet, amik az idő 95%ában egy helyben állnak, amikor a legnagyobb dugó van egy nagyvárosban akkor is az autók aránylag kis %a mozog épp). másrészt ha csak önvezető autó van, akkor a forgalom szabályozás is extrém sokat tud javulni: amerre nagyobb a forgalom arra fele egy sok sávos úton lehet rugalmasan növelni a sávok számát (szembe irány csökkentése) + a legtöbb idő azzal megy, hogy az emberek bénán indulnak el a pirosnál. ez persze utópia, de
vagy fullba vagy sehogy :D
-
PredatorZoli
Topikgazda
Ezt a videót itt hagyom, eléggé aktuális most éppen a villanyautókkal meg önvezetős szutyival kapcsolatban
https://www.youtube.com/watch?v=UZnVt_CvL3k -
zharkanyi
tag
Én nem is arra gondoltam, hogy egy rendes DC töltőt tennék fel, de egy jobb fajta otthoni töltő szint 3 fázissal simán elfér. Vendégháznál/panziónál ez 100%-ra tudja éjszaka tölteni a kocsit, de még egy étteremnél is számít az a kb. 1,5 óra töltés. Inkább a különböző töltőszabványok miatt lehet gondban az ember, ha ilyet akar.
-
bernel
tag
válasz concret_hp #49231 üzenetére
a tömegközlekedést nem hiszem, hogy ki kéne váltani kis járművekkel, miért ne lehetne a villamos ugyanúgy önvezető, mint egy kisautó?
Vagy éppen a busz. Lehetnek pl. önvezető kisbuszok, amik nem fix útvonalon járnak, hanem igény szerint mennek az emberekért, és ha hívsz egyet, akkor a legközelebb levő, amelyiken van szabad hely, és aminek a többi utasa is arra a környékre tart, ahova te, felvesz téged.
Ez a szolgáltatás olcsóbb lenne, mint az önvezető taxi, mert nem egyedül utazol, illetve nem nyilegyenesen visz a célodhoz, hanem közben letesz, felvesz embereket, az útvonalat úgy optimalizálva, hogy azért reális idő alatt te is eljuss a célhoz.
Várhatóan ilyenek fognak keringeni a városokban leginkább, mert egy elfogadható kompromisszum lesz (olcsóbb, és csak kevéssel több idő, mntha egyensen a célhoz mennél).
Aki meg nem akar másokkal együtt utazni, vagy minél gyorsabban el akar jutni a céljához, az önvezető taxit fog hívni, ami drágább lesz, mert a buszhoz képest prémium szolgáltatást ad.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz concret_hp #49231 üzenetére
Én se gondolom, hogy ki kellene az eredeti hsz szólt arról, amire reagáltam. Szerintem is logikus, hogy ha az autók egy önvezető rendszer részei, akkor a tömegközlekedési eszközök is
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
net91
senior tag
Zoli, mgoogyi köszönöm a választ.
Az ember feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét. És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és a
-
golfvariant
aktív tag
válasz Oppenheimer #49202 üzenetére
Kis olvasni való a Kínai 2021 EV támogatásról:
[link] -
bernel
tag
válasz bernel #49234 üzenetére
Ha lesz egyszer tényleg 100%-ban övezető jármű, akkor a közlekedés valószínű olyan lesz, hogy pl. el akarsz menni valahova, akkor beírod egy appba a címet, és erre feljön majd egy lista a különböző szolgáltatók ajánlataival (önvezető személyautós flották, buszos flották, stb.), amin lehet látni, hogy melyik jármű mikor tud ott lenni érted, mennyi idő alatt visz el a célhoz, és ennek mi az ára.
A listát pedig lehet szűrni/rendezni igények szerint, hogy te gyorsan, kényelmesen, de drágábban akarsz menni, vagy inkább busszal, amivel tovább tart, de olcsóbb, stb.
-
Ixion77
őstag
válasz golfvariant #49238 üzenetére
Oké, melyik cég gyárt EV buszokat?
Amúgy teljesen igazuk van, a helyi buszok a legnyilvánvalóbb célpontjai kellene legyenek az EV gyártásának. Állandóan gyorsítanak-lassítanak, nem mentek gyorsan, rengeteget mennek, és elfér bennük akármekkora akkupack. A végállomás lehet az akkupack-csere állomás: használt ki, új be, mint egy gyerekjátékban. Csak nem AA elemet cserélnek, hanem egy köbméteres akkucsomagot, villástargoncával.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
őstag
válasz bernel #49234 üzenetére
Szerintem a busz fő előnye hogy sok utasra is csak egy vezető jut. A taxi azért drágább főképp, mert egy-két utasra jut egy vezető. Márpedig az ember a drága, nem a hardware. Az teljes önvezetéssel szerintem okafogyottá valók a buszok létezése.
Sokkal valószínűnek tartom a nagyon kicsi, egyszemélyes járművek elterjedését.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
bociusz
aktív tag
válasz Ixion77 #49241 üzenetére
Szerintem ugyanilyen fontos a másik hatása a tömegközlekedésnek, a forgalomkötegelés. Egy álló autó kb. 10 négyzetmétert, egy mozgó ennek is a többszörösét veszi el a közlekedési felületből. Egyszerűen nincs elég terület arra, hogy minden utas ekkora részt kihasítson a közösből és ezt vagy az alapterület csökkentésével (bicikli/robogó/roller) vagy a forgalom kötegelésével (busz/villamos/roller) tudod megoldani.
-
Lex Icon
senior tag
válasz Ixion77 #49241 üzenetére
Márpedig az ember a drága, nem a hardware.
Nem egészen. Számold ki, hogy pl. egy 20 személyes EV kisbusz mennyibe kerül és mennyibe 20 EV taxi. Plusz ezek fenntartási költsége, üzemeltetése, áramfogyasztása, nem is beszélve a helyfoglalásról az utakon, parkolókban garázsokban. + út/gumi kopás -> veszélyes anyag, ... stb.
[ Szerkesztve ]
-
bernel
tag
válasz Ixion77 #49241 üzenetére
Ahogy mások is írták, nem lehet teljesen autókra építeni a közlekedést, mert azt nem bírják el az utak. Ezért lesznek buszok is, amik egyszerre több embert visznek, és több megállóval juttatnak el a célhoz, ahogy szállnak le/fel az emberek, de cserébe olcsóbb is lesz.
-
Stanlee
őstag
válasz Lex Icon #49245 üzenetére
Nemetorszagban egy taxis minimalberen 2000 euroba kerul a cegnek. Itt nalunk repter miatt az autokat hajnal 2 es 4 kozott nem hasznaljak az esetek tobbsegeben, igy hogy legyen benne mindig valaki, legalabb 3 taxissal kell szamolni havonta (ami nem biztos hogy jo gondolatmenet, mert itt Munchenben 3400 taxira 20000 taxis jut, de valoszinuleg nem mindegyik taxis ebbol el). 3 ember munkabere 6000 euro, eves szinten 72000 euro.
Nagyjabol 60000 km-t tesz meg egy taxi evente, igy egy jobb elektro taxi majd 4-5 evig lehet legalabb uzemben. A humanoidra a taxis tarsasag ennyi ido alatt legalabb 300000 eurot ki fog fizetni. Innentol kezdve az onvezeto taxi gyorsan megterulhet, ha lenne.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
Zoty4
őstag
[link] na ettől megint emelkedni fog a tesla 20%-ot
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- OLED TV topic
- iPad topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- Eleglide C1 - a középérték
- Lightyear - befektetési app
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...