Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
A fotga márka is jó szokott lenni.
Ja és ha nem arra áll az obin a skála mint amerre szeretnéd (pl lent van) azt egy imbuszkulcs segítségével az adapteren lehet állítani. Ez nem hiba, hanem forgatható az m42 betét. Amelyiken ez fix ott a szerencsén múlik hogy épp milyen pozícióban kapta el a menetmetsző. -
Mercutio_
félisten
-
Mercutio_
félisten
A fix is megtanít fényképezni az adott látószöggel komponálni, vagy épp felismerni, hogy egy képet azzal az obival felesleges meglőni.
A manuál csak annyiban különbözik, hogy macerásabb fókuszálni, a rekeszállítás lassabb így kevésbé spontán a folyamat + több a szívás (street/szocio témában legalább is), de mindenkinek van analógos korszakaEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Pedig a manuál obi olyan mint az aranyér: egyszer mindenkinek lesz, csak az a kkérdés mennyit szenvedsz vele
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
80hun
addikt
A 24 és 28mm f2-ők aranyárba mennek. F2.8-as-t már találsz viszonylag olcsón.. Itt egy lista kb-ra van választék bőven
-
Muerte68
addikt
Csak egy kérdés milyen géppel fotózol végül is?Láttam a sony topicba videóhoz kerestél vettél -eladtál egy gépet-utána a samu topicban vettél manuálozni akartál utána gyorsan eladni.Most a m4/3-ban ugyanez
Nem kötözködésképp akkor most mire keresel cuccokat-vagy mindhárom gépet használod?
Amúgy a helios teljesen jó manuál obi ha élesebbet akarsz Minolta MD 1,7-de ellentétben az APSC-vel itt nem 1,5-hanem 2-szeres(50=100)Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Muerte68
addikt
Akkor ez a vége?Mft-vel mindenképp érdemes megpróbálni a manuált-bár úgy vettem észre hogy neked fontos a stabi meg az AF-és hát a pana nem vázstabis Lehet hogy a gyári fixet érdemes inkább próbálnod elég jók bár nem olcsók.
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
#31733248
törölt tag
"GH2 lett a vege az utkeresesnek "
Mondtam én, hogy Pana lesz belőle. Az "útkeresés" akkor lett volna igazán elmélyült, ha már nem kell feltenned a fotózás legalapvetőbb ismereteire vonatkozó kérdéseidet, így inkább csapongásnak nevezném, ami végre nyugvópontra ért. Sok örömöt az új géppel!
-
őstag
"...ami nem igényel saját energiaforrást..."
Vigyél magaddal egy keverőt, az ellátja fantom táppal a kondi mikrofonokat a 230V-os tápfeszültségéről.
Szerintem nincs, mivel a fényképezőgépek levő jack csatlakozó nem mikrofon tápellátására lett tervezve. A dinamikus mikrofonok meg nem jobbak, mint a gépek beépített mikrofonjai.
Szerk: a mikrofonokra és a hangtechnikára van egy bizonyos szintű "rálátásom", de (fényképező)gépekhez sosem kerestem még mikrofon, mivel nekem ez nem igényem.
[ Szerkesztve ]
-
-
MrChris
nagyúr
-
asdf_
veterán
De ha egy jack-kel összekötöd és simán külső mikrofonként használod, akkor már csak analóg hanganyagod lesz, lévén a jack nem digitális jeltovábbító eszköz.
??? A ketto kozti kulonsbeg, hogy amig a kuslo rogzitovel biztosan tudsz felveteli szintet szabalyozni es velhetoen eleg sok lepcsoben is, valamint valoszinu siman rogzit 48 kHz 320 kbps-ben hangot, addig ha kulso mikrofonkent -ha van ilyen modja a rogzitonek, hogy csak atmegy rajta a jel (a fules kimenete nem ez!)- befarkalod a gepbe jack-en, akkor mar a fenykepezogep rogziti a hangot, amivel vagy jol jarsz, vagy nem (jellemzoen nem). Mert a fenykepezon vagy lehet rendesen felveteli szitnet szabalyozni, vagy nem, egyaltalan, van-e normalis visszajelzesed a szintrol, vagy csak ugy mutatoba valami, aztan a fenyekepezo limiterje mikor, es mennyire avatkozik be es teszi tonkre a rogzitendo hangot, es nem mellesleg, milyen minosegben kepes rogziteni (most nem gugliznam ki az adatlapbol)? Mert ha mondjuk 44.1 kHz 128 kbps sztereoban, akkor biza nem kulso mikrofonkent kene hasznalni a cuccot, hanem felvetelnel legalabb egy tapssal csapozni, es majd kesobb editalas soran a hangrogzito altal rogztitett hangsavot bepofozni a video ala (meg persze beszinkronizalni). Es persze kurvara figyelni ra, hogy innentol kezdve ket record gombot kell nyomkodni, meg ket stop gombot. Ha a fenykepezo kepes normalis hangrogzitesre, akkor az elozo ertelemszeruen targytalan.
[ Szerkesztve ]
-
vape1
csendes tag
Gondolom auto limiter/compressor van a GH2-ben, aminek ha nem tudod állítani a release time idejét (vagyis kb. hogy egy erősebb hanghatás után mennyi idő alatt állítsa újra a jelszintet) végig "pumpálni" fog a hang a videó alatt.
Egyébként szerintem is egy külön felvevő a legjobb megoldás, ha normális minőséget akarsz. Ha koncertet videózol, és a helyed is változtatod, akkor a hangosítástól függően (milyen láda hol van) a hangerő arányok is változnak folyamatosan. Dinamikus mikrofonnal a mélyed meg magasad nem igazán lesz jó minőségű, kondenzátor mikrofonhoz meg kell valami mobil fantomtáp megoldás... Egyértelműen legegyszerűbb egy H1, vagy valami hasonló megoldás, ami sztereó kondenzátor mikrofonnal viszonylag jó hangot tud felvenni. Egy használt H1 kb annyi, mint két ugyanilyen minőségű kondenzátor mikrofon.Nekem egy kis Tascamom van, azt koncert előtt lerakom a hangosítónál a keverőpult mellé, és koncert végén meg összeszedem. Közben lehet videózni, esetleg más számok alatt tömeget/helyszínt venni, és egy kamerával is egész jó felvételt lehet összerakni. Vagy felveszed GH-2-vel a koncertet, és közben egy sima vonalbemenetes mp3 felvevővel felveszed a keverő hangját is. A GH2 közönség+koncert + a keverő direkt hangjából - ugyan fázis szempontjából problémás - de youtube-ra bőven elegendő amatőr hangot lehet rakni a videó alá.
A jó hangfelvétel és annak a lekeverése meg egy más műfaj, ha jól akarod csinálni, ugyanúgy bele kell tanulni, mint a videóba vagy a fényképezésbe.
-
jmakk
őstag
Azért én erre rákérdeznék vagy megnézném, nem elírás-e véletlen. A neve alapján az, viszont a G5-t egy évvel korábban adták ki, mint magát ezt az obit, nem hiszem, hogy kitben együtt csomagolva lennének. Ha igen, akkor tényleg jó vétel.
MrChris: most az obit nem kapod meg 330GBP alatt és az erősen 140e. És főleg azért mert 20%-t romlott a forint a fonthoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
tuctuc
aktív tag
Ha kell a zoom, akkor érdemes, ha nem, nem. Egy 14-42 II + 45-150 árából majdnem veszel egy 14-140 II-t, ami alig nagyobb, mint egy 45-150 (Gx1-en is simán jó volt), nem kell cserélgetni és fényerőben is jobban jársz azonos gyutávon, mint a 2 obival.
[ Szerkesztve ]
21 éve a PH-n
-
"kellett volna rátennem az 1.8-as FD Canon lencsét, most semmi bajom nem lenne vele"<-
Én is hasonlóan jártam, amikor rápattintottam a 105-ös micro nikkort az Olyra. Új világ, új szemüveg.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
.mf
veterán
"Kérdésem az lenne, hogy ez az újabb összeszerelés/technológia miatt volt, vagy minél nagyobb fókusztávolságban fotózok/videózok fixszel, annál remegősebb lesz a dolog (?)."
Egyrészt az utóbbi. Minél távolabbra fókuszálsz, az elmozdulás abszolút értéke annál nagyobb. Másrészt függ az objektív hosszától. Ld. a sokat emlegetett "hosszú obik", amikkel nehezebb hosszabb záridőt remegés és bemozdulás-mentesen kitartani. Túl hosszú a tubus, nagy a kilengés a végén. Úgyhogy mindenképp a vékony kivitelű, "pancake" obik ajánlottak, mint amilyen a 20-as is. Az új Pana 35-100 is kompaktabb, mint a Voigländer 17.5, aminek elég hosszú a tubusa. Esetleg az Olympusnak van még kisebb szériája, a "Body Cap Lens"-ek. Ha sokallod az árukat, hasonlóan kis méretben ebayen kapni "Holga" és "Pinhole" objektíveket is, azok is ám elég rövid objektívek.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
MrChris
nagyúr
Van a dpr-n a video still image test, ott le lehet ellenőrizni, hogy a legtöbb váz felkonvertált 720p-ből csinálja az 1080p-t, szinte pixelre megegyezően azonos. Ezt úgy értem, hogy a tesztábrát le lehet tölteni teljes méretű fotóként, azt lekonvertálod 720p-be majd felinterpolálod 1080p-be és megkapod a Canonok/Nikonok/Olympusok fhd videó élességét. A Pana nem ilyen.
-
MrChris
nagyúr
Sonynál nekem vegyesnek tűnik, van amelyiknek nagyon jó az élessége, samut te ismered, fuji viszont kb alkalmatlan. De ez az élességre vonatkozik, másik része a színek kezelése, meg hogy milyen tartalékok maradnak az utómunkára. Elég összetett a dolog. Meg ugye ott van még a hang...
-
.mf
veterán
Igaz ez nem lett olyan átlátszóan bullshit és vicces, mint a halszemlélő objektív, meg úgy látom a többiek is vagy ennyire felületesen olvassák, vagy ennyire érdekli őket.
Sokan mondtuk már, ideje lenne utánajárnod, beletanulnod végre egy kicsit. Az alapfogalmakat is kevered (fókusztávot írtál most is gyújtótávolság / látószög helyett), és a dolgok logikája sem állt össze. Utána sem nézel a dolgoknak, különben gyorsan leesett volna, hogy csak a bolondját járatom veled.
Előző kérdésedre pedig a valódi válasz: stabi nélküli obiknál a gyútáv avagy látószög határozza meg, hogy fényképnél mit lehet beremegés nélkül kitartani (ökölszabály: 1 / (FFe gyútáv), azaz a Pana 20-asnál 1/40, az Oly 45-ösnél 1/90), illetve videónál, hogy mennyire erősödik fel a remegés. Gondolj csak logikusan bele: egy széles obi, mondjuk m43-on egy 17 (FFe 34) látószöge 64.5°, egy 150 (FFe 300) pedig 8.1°, szerinted egy pár fokos behimbálózás melyiknek fog jobban betenni?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Mercutio_
félisten
Olvasgasd Die Roboter fotóelmélet cikkeit
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest