Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
.mf
veterán
válasz HollyBoni #37903 üzenetére
Itt a tesója, egyelőre még sokkal olcsóbban (de ez licit)
9-117 mm végig f1.6 kezdős, parfokális, fokozatmentes blende, makró mód
Aztat írja, hogy a beépített kétszerezővel, 18-234 módban már nem vignettál m4/3-on. Most már tényleg utána kell néznem ezeknek a B4 bajonettes cuccoknak, brutálisak ezek a speckók[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz HollyBoni #37963 üzenetére
2/3"-es szabvány mérethez. Annyira azért nem lesz kerek a kép az saccra 1/3" vagy kisebbhez készült obi lehet, esetleg nem is m4/3-on készült.
Az ebayen gyakori vendég olcsó Fujian 35/1.7-es, szintén 2/3"-es cctv-hez készült obi is csak sötétedik és ken a szélen. Lerekeszelve talán minimálisan kerekít a sarkokban. Ezekkel inkább a sarok környéki életlenség, elkenődés a gond. Egy professzionális broadcast obinál talán jobb a helyzet.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
b.vr
őstag
válasz HollyBoni #38305 üzenetére
Videózni nem szoktam, de a kisgyerekek (legalábbis az unokahúgom mindenképp ) elég gyorsak, szóval ott állóképnél nem használom az e-shuttert. A 25-ösnél (ami nem egy nagy gyutáv) simán (és elfogadhatatlanul) kijön a dolog.
(videóhoz tényleg nem értek, de szerintem a videokamerákon erre van minden kihegyezve, plusz gondolom a kisebb szenzorméret is számít (aztán ha rosszul gondolom, majd valaki kijavít aki alaposabban ismeri a témát) Ugye az egész jelenség azért jön elő, mert nem egyszerre, hanem folyamatosan (mondjuk fölülről lefelé) történik a kiolvasás, és mire a rendszer eljut a szenzor aljáig, közben a mozgó téma már máshol van, csak addigra a felső tartomány képe már rögzítve lett)
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Studi
addikt
válasz HollyBoni #38754 üzenetére
Ezek a frontlencsén levő karcok leginkább a lencsét közvetlenül érő fény hatására tudnak érdekes effekteket produkálni, ez ellen némiképp lehet védekezni napellenzővel. Ezen felül ahogy írtad: az erős fényforrások (erős kontrasztok) tudnak ellenségei lenni az ilyen obiknak, valamint a bokeh-ban jelenhet meg valami furcsa mintázat.
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #38822 üzenetére
persze, hogy jól ha már van, gombafotónál, makrónál végképp, de ahogy Schanyee is fogalmazott, "1 fillérrel se fizetnék többet, hogy legyen" vagyis vásárlásnál nem befolyásolja a döntésemet
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
hegyimorc
senior tag
-
Mercutio_
félisten
válasz HollyBoni #38825 üzenetére
Maszatolás ellen simán beforgatod kijelzővel befelé
Tapicska jó fókuszpont pakolgatásra, a hajtogatós kijelzőt meg a lesifotókhoz, talajszinten lévő dolgok fotózásához szeretem nagyon.
jjeahh: Csak nem a kis FB-addikt?
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #38834 üzenetére
nekem 44-2 van, lehet ezért más a képe...ez még nem olyan vad, mint mondjuk a zuiko-m, de már elég ideges...az én helios-om eddigi legdurvább bokeh-je is simább ennél...de ha valaki direkt erre törekszik, meyer trioplan 100/2.8 oszt csókolom, lehet polgárpukkasztani
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
need
addikt
válasz HollyBoni #38866 üzenetére
ha nyomok 1 bátor sorozatot az ahogy látom 54 kép..sac/kb. akkor lesz tele az agya..majd utána csak ír és ír..és.ír..
ezért gondolkozom hogy gyorsabb kártyára hogyan dolgozna.. ill. kelne 1 nagyobb kártya..D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73
-
.mf
veterán
válasz HollyBoni #38866 üzenetére
Ez biztos? A PL3 is kinyomott magából 720p-n 2+ MBps, azaz ~16-18 Mbps-os videót.
/ Amit amúgy teljesen váratlan mivolta miatt vicces módon egy régi telefonból kipottyant, class-jelzés nélküli 2 GB-os microSD tartalék-kártyára vettem de meglepő módon bírta.Neeed: biztos 54 kép az? Mintha ott is x kép után megtelne a puffer és utána alacsonyabb burstre kapcsolna.
Közben megnéztem: még annál is több Sequential L (6 fps) jpg only - 134 képS különben is, minek ekkora géppuskatűz, nem így kell mozgóképet felvenni
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz HollyBoni #38964 üzenetére
Oké, mondjuk én is bringával voltam ma is, de olyan lehangoló ez a folyamatos szürke és fényképezni is kevesebb kedvem van. Pedig lenne még pár cucc, amit kipróbálnék, pl. ezekkel a Cokin-másolat szűrőkkel sem lőttem még kültéren.
Amúgy ez is egy vicces sztori. Régen már párszor lebeszéltem magam róla, hogy minek ilyen szűrők, néhányat utólag digitálisan is elég jól lehet utánozni. Elég egy ND8, ha az egész túl fényes, és egy Grad-ND, ha csak a fele, és kész. Persze legalább két méretben (46 a 37-46-os átmérőjűekre, 58 a 49-58-asokra), s ezen kívül C-PL szűrők is kellenek, meg majd egy IR-szűrőt is szeretnék, ez már 7 szűrő... kéne valami értelmes tartó hozzájuk. Ebayen rengetegen árulják ezt a lapos tárcaszerűt, nekem is van egy, annyira nembegyere. Aztán ilyen 1-, 2-, max 3-as kis tartók. Nem csak silányak, de még kevés is. Aztán találtam egy tök jó, praktikus, variálható, értelmesen kialakított szűrős kistáskához, amit Cokinokhoz kínáltak.
Megrendeltem, aztán gondolkoztam, hogyha már itt vagyok... nem is olyan drágák ezek a másolatok. 1 USD a tartó, 1.5 USD volt a két szűrőmenetre felszerelő tárcsa, lapok darabja 1.5 USD... Bevásároltam hát ebből-abból.
Aztán megérkeztek először a lapok, egész gyorsan. Kipróbálni csak kézzel tartva tudtam.
Aztán megjött a két szűrőmenetre felszerelő.
Aztán egy hétig semmi. Röhögtem magamban, hogy pont a fő alkatrész ne jönne meg.
Aztán végre megjött a tartó, összeállt a rendszer.
Azóta másfél hét telt el, és a kistáska, amivel az egész elindult, még mindig sehol, pedig már rég meg kellett volna érkeznieFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
MLaca
őstag
-
k1csi
senior tag
-
HollyBoni
veterán
válasz HollyBoni #39749 üzenetére
Félreírtam. Na, szóval általános videózásra szerintem 30p vagy 50/60p a legjobb, mert lehet belőlük mindenféle veszteség nélkül 24/25p-t csinálni.
(#39750) k1csi: Ha 30p-nél használsz mondjuk 1/50 záridőt, sokkal kevésbé mos el mint a 24/25p 1/50 vagy 1/60-on, rövidebb záridőnél pedig sokkal kevésbé szaggatós. A második dolog meg nem a záridőtől függ? Az én tudomásom/tesztelésem alapján tök mindegy milyen fps-en videózok, 1/50-nél nem villognak, csíkozódnak a lámpák, pl 1/60-nál igen.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz HollyBoni #39751 üzenetére
Hát nekem az a tapasztalatom, hogy 30/24p otthon villog különböző mértékben. Meg igazából én pl nem akarok azzal foglalkozni, hogy kijavítgassam a rögzítés fogyatékosságait. Mintha mindig túl/alul expós képeket lőnék és utólag ezeket korrigálnám. Minek, ha egyből lehetne jó is?
-
k1csi
senior tag
válasz HollyBoni #39751 üzenetére
Alapszabály, hogy a záridő az fps duplája (azaz 25p-nél 1/50; 180° shutter). El lehet térni tőle (sőt kevés fénynél kényszerből el is szoktam és 1/50-re téve a záridőt tényleg segít, de nem ez kellene legyen a megoldás).
Az 50/60p módok nagyon nem szoktak meghatni mert kevés fénynél (jellemzően találkozok vele) nem hiányzik a rövidebb záridő ami vele jár (ha lassítani kellene az más lenne).
A konverzió szintén extra macera (a rosszul beállított záridőn meg nem is segít).Szerk
MrChris tömören összefoglalta a lényeget én sem a rögzítés fogyatékosságaival szeretném az időmet rabolni.
[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
k1csi
senior tag
válasz HollyBoni #39755 üzenetére
A nagyobb fps-en nyersz 1 Fé-et, az ND8-as szűrőn meg nyerek hármat (ha kell 2x3-at), szóval vsz. amíg fotóra fényerős obihoz erősen ajánlott addig videóra kb. kötelező (több ND szűrőm is van) vagy darabos lesz.
A jövőben sem szeretnék fps konverzióval foglalkozni, max egyszerű vágással.
A 24p-t sosem használom bármennyire mozis is (felőlem lehet az). Kevés fényben a 30p-t sem szeretném használni, mert ha nincs hálózati villódzó fényforrás kevésbé tudok vele lemenni a záridővel mint 25p-vel (igen tudom ez nem jó gyors mozgásra).
Ha van villódzó lámpa akkor tényleg jobban meg van kötve a kezem és 50Hz-es hálózatnál a tuti biztos az 1/50 (vagy többszöröse) záridő.
[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
-
-
k1csi
senior tag
válasz HollyBoni #39760 üzenetére
Valahogy úgy érzem jól bevált ismert módszerek helyett valahogy mindent az fps-re kihegyezve akarsz megoldani. Egy pillanatig sem kétlem, hogy ha 50p-t használsz 25p helyett 1 Fé-el jobban toleráns lesz a felvétel a rövidebb záridőre (vagy 30p 25p helyett még kevesebb hatással). Viszont ennél én tovább nem mennék és egy napsütéses napon fényerős obival ez az 1 Fé előny nagyon kevés vsz. nem itt kellene megfogni.
De hogy ne legyek annyira off íme egy tényleg kicsit sarkított fotós példa mFT obikkal. Valahogy úgy érzem az egészet mintha valaki elkezdené azt feszegetni egy hobbi portréfotósnak, hogy mi van akkor ha nincs fényerős portré obija (pl. 45 1.8) megoldható az a 12-50-el is, végülis gyutáv megvan.
Ugyis meg lesz nyitva a fájl photoshopban mert a pattanásokat retusálni kell, meg a vérereket a szemfehérből meg úgyis rá kell dobni egy kis kontrasztot. Max elmentés előtt kijelölöd a hátteret és rányomsz egy kis gauss blur-t. Tetszik ugye? .
Egyébként én már ott leakadok amikor hobbista olyan SW-eket használ amit ha tisztán szeretné megszerezni simán összemérhető, hogy példánál maradjunk a portréobi árával.
Pl. tegnap mikor erről kezdtünk diskurálni azért ültem gép előtt mert pont GIMPet használtam és ezzel egy pillanatig sem szeretném a photoshop érdemeit vitatni, vagy azt, hogy a photoshop sokkal jobb mint a GIMP, viszont nekem hobbira pont ingyé volt a GIMP és bőven tudta amit kellett.Egyébként mivel az mFT software-ileg vsz. a legfejlettebbek közt van, szenzorilag meg inkább a kisebbek közt nem lennék meglepve ha ez pl. hamarabb jelenne meg valami art szűrőként belépő vázakon (ugye face detekció már rég van, onnan lehet nem olyan nagy lépés ez már) mint pl. a rektilineár vagy a Panini defish (amit személy szerint hasznosabbnak tartanék és fun kategóriában is versenyképes lenne persze a marketinges azt se tudja eszik-e ezt vagy isszák...).
Szóval röviden én annyi mindennel égettem meg már magam videónál (rossz záridő is rég megvolt már), hogy inkább maradnék a jól bevált ismert módszereknél.
Nemcsak villogás lehet, lehet sötét/világos sávok vándorlása, darabos mozgás vagy csak egyszerűen nem szép. Hogy miért azt nem mindig tudnám definiálni, ahogy valakinek egyfajta háttérmosás jobban bejön mint egy másik.
Ha meg már eljutottunk nagyon szubjektív dolgokhoz akkor én itt le is zárnám részemről a beszélgetést. Nincs arra időm, hogy különböző izlésekről hosszasan diskuráljak.
Ha neked a 50/60p a megoldás, felőlem hajrá.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest