Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Mióta csak a fotózás létezik azóta minden formátumban a képátlóból számolják az alap objektívet.
Persze ehhez képest mindig is voltak eltérések +/- irányban. Viszont csak azért az 50mm-t kikiáltani A nagybetűs alap obinak, mert kisfilmen az volt a legelterjedtebb az minimum csúsztatás.
Egyrészt, mert a megszokáson és a nagy elterjedtségén túl ennek semmi alapja, másrészt meg azért a kisfilm csak egy a sok formátum közül. Ráadásul az iagzi klasszikusok jellemzőn a 24x36 formátum felett keresendők. Ott meg már egyáltalán nem meglepő ha egy alap obi tényleg szinte egyezik a képátlóval.
Itt van például ez a 6x6-os Hasselblad 80/2,8-as alap objektívvel.
Ha most gyorsan kiszámolod a képátlót akkor hamar ki fog derülni, hogy itt ugyanúgy egy hajszállal a képátló alatt van ez az alap objektív, pont mint nálunk a Lumix 20-as esetében.
Végül ha nem hinnél nekem, hogy ez ebben a rendszerben egy alap objektív, akkor itt egy hivatalos Zeiss dokumentum amiben bizony pont arra hivatkoznak, hogy ez nagyjából fedi a képátlót és ezért ez egy standard objektív.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Nagylátón inkább a fényerő és az ebből eredő alacsonyabb ISO így jobb képminőség az előnye az F2-nek. meg amennyire rémlik a 12-es épp a látószög miatt nem tud akkora döbbenetet okozni még ha éles is mint mondjuk egy 45-ös.
Ha van fény, vagy a szenzor jól bírja a magas ISO-t akkor praktikusabb persze a 9-18 vagy az új 12-32Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
FEDman
addikt
Már a Oly 12/2 fix obival való eseted is kísértetiesen hasonlít valamire, már tényleg csak az hiányzik, hogy rendszert válts és bele vágj egy FF Nikonba..
Csak aztán nehogy az legyen a vége, hogy tele lesz a tököd az egésszel és végül eladsz mindent és csak egy kompaktot hagysz meg és inkább elmész futni fotózás helyett.
-
b.vr
őstag
"en itt mar inkabb kacsingatnek a ff fele"
Hát igen, itt már kezd összecsúszni az ár-tartomány, viszont más legalább ilyen fontos szempont miatt ez a dolog bonyolultabb (legalábbis számomra mindenképpen)
Először is, ez a két obi (pana 12-35, oly 12-40), mindkettő nagyon rendben van! Persze drágák, sőt nagyon drágák, de sokkal, szerintem _nagyon_ sokkal racionálisabbak mint mondjuk az oly 12/2 800 euro nagyságrendben (bár most asszem épp akciózzák, így már "csak" 700), vagy épp a 75/1.8, 950-1000 euróért (pedig ez az utóbbi mindig is bortasztóan tetszett, de hát egyelőre még nem 100 dollárossal gyújtok rá a kubai szivarra, és a józan eszem még tudja hogy ez az obi kb. szinte hasonló luxus )
Ráadásul ezek az obik (legalábbis számomra biztosan nem) nem válthatóak ki FF-re áttéréssel. Elsőre mindig csábítóan hangzik az "engem inkább nem érdekel a méret", de amikor legutóbb ez szóba került még idéztem is amikor RabiMiki blogján hoztam ezt szóba, az óriási Nikon 16-35 kapcsán, szembeállítva a kis Oly 9-18-at - és hát a legelső dolog amitől megvált az pont a 16-35 volt, le is írta hogy a mérete, tömege miatt szenvedés volt. És a 9-18 pont olyan ami városban (is) szinte mindig nálam van, és a kis mérete miatt büntetlenül nálam is lehet, és szintén az összesített kis terjedelem miatt, több más m43 obi társaságában. Ez az amire FF-en esélyem sem lenne. És mivel ez nekem fontos, így általános használatra nekem eszembe sem jut a FF.
(Persze ha valaki meg képes albumot fotóz mondjuk az esti Prágáról, Budapestről, stb, akkor nyilván megéri cipekedni, mert dinamikában, és fényerős obikkal zajban is, büntetően jó képminőséget fog nyerni. Szóval ez nyilván személy- és szituáció-függő hogy kinek mikor mi mit ér meg, pénzben is, macerában is)Ezzel szemben ami tényleg drága, az az E-M1. Viszont (a világklasszis stabi mellett, ami az e-m5 óta persze nem újdonság) van benne hatalmas raw-buffer, gyors sorozat, és kiemelt szempontból egy kiválóan működő hibrid AF (a FF Nex a példa hogy ez mekkora érték) Hát az megintcsak személyre szabott hogy ezek kinek mennyire fontosak (nekem eléggé) és hogy mennyit ér meg (de hát ugye a pénz mindig a legkevesebb )
És itt jön amit tegnap már írtam, hogy _ha_ valaki szeretne fényerős alapzoomot (én pl szeretnék), és elfogadja hogy ez sehol sem olcsó, m43-on konkrétan mindkettő 1000 euro, akkor viszont "kit"ben az e-m1-gyel lejön 300 euro, azaz mintha a váz nem 1500 lenne hanem 1200. Az pedig szerintem már közelít a kimondottan fair árhoz (egy D7100 ugyan most már "csak" 900 euro, viszont komolyan lehet érvelni hogy a fentebb sorolt funkciók megérik a többlet árat)[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
scarabaeus
őstag
Na, jó reklámot hoztál össze, ahogy nézem, az épp eladó 12-esemnek
(Mivel nem vagyok rászorulva, hogy eladjam, így nem olyan nagy gond, ha nem megy el, csak épp mostanában gondoltam, hogy mégis átállok 12-35-re, amikor látom, hogy ecsetelted az esetedet a 12-essel )Quoth the Raven "Nevermore."
-
b.vr
őstag
Ezt már korábban egyszer kérdeztem (én a 35-100nál néztem hogy mennyivel olcsóbb) hogy ez pontosan mit jelent? Nem tudom az amazon.de mennyire ellenőrzi partnereit, de ez nem valami trükközős szürkeimportos homályzónában járkálás? Ezekhez vajon van normális számla meg garancia?
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
-
HÁZIGAZDA
-
b.vr
őstag
Egy csudát.
Mindig a _rendszert_ kell nézni.
A FF-nek az az előnye hogy nagy választékban vannak rá _relatíve_ fényerős üvegek. A "relatíve" fontos, mert (nyilván a filmes örökség miatt) a FF vált "A" sztenderdé, mindent ehhez egyszerű viszonyítani.Ha emberi áron (de akár csak annyira drágán, mint a nekik pont _mindenben_ megfelelő FF ekvivalensek) burjánzanának a minőségi natív m43 üvegek, pl. 25/0.9 és (főleg ha megtartaná a képminőségét) annyiba lenne mint egy 50/1.8 - kit érdekelne a FF?
Ugyanez 42/0.9-ben, stb, stb.Most ez a fent leírtak abszolut sci-fi kategória (mielőtt valaki véletlenül komolyan venné) - de ami a lényeg, hogy gazdasági okokból sci-fi, mert amúgy semmi _fizikai_ akadálya nincs hogy ilyen üvegek lehetnének.
(mint ahogy persze vannak is, a Voigtlanderek, csak AF nélkül, és hát természetesen méregdrágán)Ellenben a FF üvegek _mérete_ meg nem csökkenthető (mint ahogy nyilván a m43 üvegeké sem, egy bizonyos határ alá. Csak épp az a határ jóval kisebb.
Szóval ezért gondolom hogy _önmagában_ nincs értelme a szenzort nézni, hanem csak egészként a teljes rendszert.[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
HÁZIGAZDA
hát, oké, csak ugye az van, hogy ott a sony rx10, a rajta lévő obi pedig, ha csak 1 fé-nyit növelsz a szenzoron (azaz kétszer akkora felületű szenzort nézünk), akkor már úgy néz ki, hogy panasonic 12-32/2,8 + 35-100/2,8. máris nem olyan nagy az a sony. és akkor most nézzünk meg egy jó minőségű 24-200/2,8 zoomot ff szenzorra. még mindig kell az ff?
a dinamikás részt meg sem hallottam, az új 24 mp-es sony dinamikában kb. mindent agyonver, de igazából a 16 mp-es sony lapka óta perverz a dinamikaátfogás már. iso 6400-nál már elhúz a ff lapka, na bumm.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
én sem azt mondtam, hogy a sony rx10 a szívem csücske, csak próbáltam érzékeltetni, hogy mennyire irreális elvárás ugyanezt ff lapkával akarni. persze, 28-70-nel az ff gép is lehet kisebb is, csak hát részemről százszor inkább egy bitang üveg kisebb lapkával, mint fordítva.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
b.vr
őstag
(#35440) b.vr: "ki mondta, hogy nem a rendszert kell nezni " íhát a folytatásból az derül ki hogy Te mondtad és Te mondod...
Parcinak volt egy kérdése: "magyarázd már el nekem légyszi, hogy végre megértsem, hogy egy nem cserélhető objektíves gépnél miért fontos pont az ff szenzor? (a kérdés egyébként cserélhető obis gépekre is aktuális, de bridge-nél aztán végképp)" és arra próbáltam rámutatni hogy téves válasz hogy a "szenzorban? nagyobb jobb... (majdnem) mindig." , mert nincs értelme önmagában a szenzort nézni (és minősíteni) hanem csak az obival _együtt_ És pont egy bridge-nél, ahol a "ráforrasztott" obi miatt elválaszhtatalan rendszert képez a szenzor + az obi, nem értelmes számon kérni önmagában a szenzort. Ha FF lapka lenne benne (sőt, ha akár csak m43), de még közel ilyen tudású objektívet sem tudnának "ráragasztani", főleg nem ekkora méretben, akkor is "inkább legyen FF"? Ez nem jó irány, mert nem a szenzorral fényképezel, hanem a rendszerrel.
Ez az RX10 teljesen rendben van, teljesen jó párosítás az a szenzor és az az obi. Én speciel nem szeretem a bridge-eket, de ez én vagyok.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
"de ne akarjatok mar meggyozni, hogy mi nekem a jo"
??? Hogy Neked mi a jó arról szerintem senki sem szeretett volna meggyőzni, de én aztán biztosan nem.
Én mindössze annyit állítok hogy a "szenzorban? nagyobb jobb... (majdnem) mindig" és a "teljes rendszert kell nézni", azok _összeegyeztethetetlen_ állítások, és szerintem az utóbbi az igaz. Pont ugyanannyi értelme (értelmetlensége) van ömagában a szenzort számonkérni mint önmagában az objektívet. (ennyi erővel azt is mondhattad vola az RX10-re hogy tök jó a szenzor, csak miért nem fix 1.4-et tud az obi. Sőt, 0.7-et. Sőt stb.)
De nem ragozom tovább mert ezek szerint nem nagyon megy át a mondanivaló..."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Mercutio_
félisten
Ami után én sóvárgom az ott a piacon, csak a szemét pana nem egy vázba rakta lényegében a G3-ba kérném a G5/G6 /GX7/GM1 szenzorát és jpg motorját +a kukucska érzékelőt.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Lassú Víz
őstag
Egyetértek. Többször volt, hogy megvettem valami alig olcsóbbat mondván, hogy egy szolgáltatásra úgysincs szükségem. Aztán elkezdtem használni és jött a . Meg a vágyakozás. Csakhogy a pénz nagy része már el volt költve...
Ha ehhez még hozzáveszem, hogy a pro szegmens kameráinak kezelhetősége mennyivel jobb mint ami alattuk van és, hogy 3-4 évente frissülnek, akkor egy pro eszköz birtokában a kütyümánia sem tud annyira elhatalmasodni. Szerencsémre más rendszer teljesen hidegen hagy.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
.mf
veterán
Talán nem minden esetre húzható rá ez a séma.
Pl. az E-M5-re sem, szvsz. Nincs közvetlen utódja - jött ki azóta újabb és jobb az E-M1 személyében (a szebb már nem biztos, hogy illik rá ), s érkezik majd alá egy kisebb, olcsóbb, butított váz - amiben pont az egyik, ha nem a legfőbb erényét, a vázstabiját nyirbálják meg. Amit ez a váz nyújt, az alapján még mindig kurrens.
Másrészt, nem csak azt kell nézni, hogy mi a legújabb-legszebb, hanem azt is, hogy mire van szükség. Ha az új ezekben nem nyújt semmivel se jobbat, akkor lehet, hogy a régebbi, olcsóbb is ugyanolyan jó.2. A kérdező már eleve nem megjelenéskor, hanem most venné meg, bő másfél évvel a megjelenése után. Azt ugyan nem írta, hogy hol, de ha itthon, itt most nem éppen érdemes. Még mindig a megjelenéskori árán van. Ellenben pl. Angliában már elkezdett esni, onnan már most is megrendelheti a kitet Mo-ra szállítással 620-640 GBP-ért. De ha továbbra is itt venné, hamarosan már talán beindulhat itt is az áresés. Azért egy ~60-100k-s különbség már szvsz meggondolandó.
A 3. már csak én vagyok: nekem például sok hobbim van, amik elég rendesen tudják vinni a pénzt. Ha egyikről se szeretnék lemondani, mindegyiknél határokat és költségvetéseket kell meghúznom, illetve végiggondolnom, hogy indokolt-e, van-e értelme túllépni egyes kitűzött határokat. Esetemben most éppen nincs, mert úgy igazából csak jövő januárban fogom használni a gépet és lenne szükségem az új képességeire; addig pedig még van időm várni, pl. a Boxing Day Sales és egyéb Karácsony utáni vagy január eleji kiárusításokra.
Btw: jók azok a Mallorcai képek, s exif alapján úgy láttam, hogy döntő többségüket a 14-150-essel készítetted. Miért adod mégis el? Nekem bőven elég élesnek tűnnek (igaz eléggé le is voltak rekeszelve, f7.1-11-ig)
Praktikusak ezek a szuperzoomok utazásra, nappalra, csak azt sajnálom, hogy nem 12-ről kezdődnek és nem időjárás-állóak. Emiatt gondolkodom csak a 12-50-es kitben, mivel a 12-40-esen kívül az az egyetlen időjárás-álló univerzális obi.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
tacto
aktív tag
Detto a nagynenemnek vasarolt Olympus kiskompakt, meg 2001-ben vettem magamnak. Szigoruan az en peldamat emlitve, sem a Nikon D50-rol, sem a D2h-mrol nem mondhatom el ugyanezt. Ez nem mervado, csak szemelyes tapasztalat. Egyik ismert fotomuszeresz praxisaban meg tenykent kezelt tapasztalas. Fene tudja.
-
OPiiPO
addikt
-
titán
Itt van mellettem egy 2002-es, lassan 12 éves Apogee MiniDAC, aminek kellően bonyolult a nyákja, bonyolult az elektronikája, több célprocesszorral stb. Évek óta alig volt kikapcsolva, mert mert lassan melegszik, én meg türelmetlen vagyok, ha zenét akarok hallgatni. A szomszéd szobában egy 2004-es gép (idióta Celeron D) megy évek óta 0-24-ben. Megvan még a 2000-es Olympus C3030-am is. Minden oké.
Egy fényképezőgépnek egy-két évtizedet alapvetően ki kell bírnia, nem professzionális használat mellett az idő 90-99%-át a polcon töltik. Persze lehet hibás darab köztük, ami idővel megdöglik, de ez nem lehet sorozatos. Az elektronikában egyedüli problémás dolog a szenzor lehet, ott elképzelhető gebasz, de egyelőre nem sok jel utal erre még a régi dslreknél sem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Gondwana
addikt
(Te sem érted a gazdasági konstrukciót: kell neki a normális üveg is, de mivel EU-n kívüli lakhelyű, az EU-határon bemutatja a magyar vámosnak, hogy amit vett, kivitte az EU-ból, a szerb oldalon meg jól eldugja, hogy nehogy vámot fizettessenek rá, és akkor 180 napja van rá, hogy visszamenjen az üzletbe, ahol visszakapja pár jó használt üveg árát egyben, cashben, amit mingyárt vihet elkölteni apróhirdetések alapján. Lásd még Mehrwertsteuer. Ehhez képest egy Gen.I. G 20 f/1.7 kb. 12.000-rel drágább így, mint használttan, és továbbra is kérdéses, hogy a 200km-re érvényes garancia mit ér. Így vettem én is X100s-t 1000€ alatt közvetlenül megjelenéskor, nesze nektek EU... )
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
sebgutkopf
őstag
Az a bajom vele, hogy ez már nem 24-70, hanem rövidebb és nem az a fényerő, amit a 24-70-ek adni szoktak. Ilyen tendenciával legközelebb jön a 24-55, a 24-50 .... a végén meg a 24-28?
Ugyanaz a bajom vele, mint a 6,3-as végű obikkal. A klasszikus értékeken még tovább spórolva a kis különbségre hivatkoznak. -
.mf
veterán
"az em5 sem kapott utolag, pedig az ujabb masina. enelkul en nem is ertem, hogy lehet manualozni kicsit is dinamikusabb temat."
Nehezen? De szerintem nem lehetetlen, csak alacsonyabb lesz a siker-arány.
Pár helyen azt hallottam, hogy az E-M5-ből valamelyik kreatív szűrőkkel elő lehet csalogatni egy emulált focus peakinget? Ezt itt próbálta már valaki? [link] [link]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
MrChris
nagyúr
engem ez a trükközés nem zavarna úgy is rawban lövök. Ha em5-öm lenne...
Jobban ki tudnám használni a meggyarapodott OM szettem. -
Gondwana
addikt
Látom, szép lassan más is eljut oda, ahova én: amit nem lehet 35mm-en lefotózni, azt minek. Röviden iksszázess.
(Jó, persze, rákészülősre nekem itt a GH1 + 14x0.75mm + 45mm + 135mm tilt, meg az EOS1v+16-35 meg a céges 7D+11-200 3 üvegből, de a proktológus meg az érsebész se szereti hazavinni a munkáját, újabban sokszor már én se,)... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
HÁZIGAZDA
most nem pont azt csinálod, amiről mondjuk hifiben azt mondanád, hogy nem szabad?
amúgy szerintem, ha nagylátó, akkor igenis számolni kell a 12-32-vel, pláne, hogy az még mást is tud a 12 mm-en felül. azt viszont, hogy kell-e nagylátó, neked kell tudnod. a 14-140 mellé például biztosan nem vennék azért a pár képért, akkor inkább egy előtét, oszt legfeljebb nem lesz saroktól sarokig éles. de nekem elég az ekv. 28 mm is, tudom, hogy ma már nem divat, de ha elég jól elrendezi az ember a dolgokat, nagyot húz a perspektíván az is.
egyébként egyre több olyan cucc van, ami kéne és kész. mindegyik másért. például gm1 kit. vagy gx7 + 14-140. vagy nikon 1 aw1 + 10-100. vagy fuji x-e1 + 18-55. vagy stylus 1. stb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Háztartási gépek
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
- Demót kapott a Steel Seed (PC)
- Kibővítik a várost az ASML kedvéért
- HP notebook topic
- E-roller topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...