-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
a mk2 Punto 1.4-se az nem az az 1.4-s motor, mint ami a Bravo 1.4 12v-ben volt
a kettonek semmi koze egymashoz azon kivul, hogy egy volt gyartojuk
a mk2 Punto-e 1368ccm 72x84, ez egy FIRE* motor, 16v-kent SuperFIRE-kent is nevezik, ezt robotok rakjak ossze amiota vilag a vilag, ezert ez is a neve
a Bravo-é 1370ccm 82x64.9, ez egy eleve tok masik blokk is, ez valoban egy halom fos, 3-4 ev utan ki is lett kukazva
a mk1 PuntoGT-e Tipo/Tempra/Uno 1.4-se meg 1372ccm, 80.5x67.4, es ez is egy tok masik blokk* The FIRE (for "Fully Integrated Robotised Engine") is a series of automobile engines from Fiat Powertrain Technologies, built in FCA's Termoli, Betim and also in Dundee (only in 1.4 Multiair versions) plants. It was designed by Italian design firm Rodolfo Bonetto. It is constructed by robot assembly plants ("Robogate") to reduce costs.
több drón kell ;P
-
Zewa
senior tag
válasz hobizoli #122402 üzenetére
Igen, ez megvan, csak elég össze-vissza írogattam. 1.4-es Sporting Punto II/B-t vezettem már a Mecseki szerpentinen és szerettem. Minőségi 195/50-es abroncsokon gurulva vicsorogva tudod kinyomni a szemét. Egyedül a kicsit túl szervózott kormánya rontja az élményt de nem veszélyes. Sajnos kevés van belőle a piacon, pedig nem bánnám ha dúskálna benne a Hahu.
Nem tudod véletlenül, a blokkban, dugattyúkban, hengerfejben van valami különbség a Tjet verzsönhöz képest? Illetve a 120 és 150lovas teljesítmény szint között van mechanikai eltérés?
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
hobizoli
nagyúr
1.4 16v 9.6sec alatt van 100-n, azert az nem szar
van vmi diffi a TJET-knel is, de a 120lovasra siman feltoltik a 150lovas sw-t
szoval olyan tul nagy trukk nem lehetha jol emlexem vmi olyan diffi van, hogy a dugattyuban a hajtokar csapszeg furata direkt nem teljesen kozepen van, de ez lehet a szivo es a turbos kozotti diffi, mar nem emlexem
evekkel ezelott beszelgettem errol egy mukival, aki markaszervizes szerelo, neki is 120lovas GP TJET-n van a 150lovas Bravo TJET sw-e vagy 5-6evetöbb drón kell ;P
-
lsc
nagyúr
sokkal kevésbé bírja a rossz utakat. Akkor ha finomabban fogalmazok kényes, ha őszintén akkor gyenge vagy rosszul tervezett. Csak ezt már sok helyen láttam/hallottam hogy mindenről a magyar utak tehetnek, de akkor egyes autók /nem csak az avensis/ meg miért bírják ugyanezeken az utakon?
Az élet kegyetlen .
-
adatfalo
senior tag
Hello!
A hónap végére, jövő év első hónapjaiban tényleg aktuálissá válik az autó nézése/vásárlás számomra is. Már többször érdeklődtem a hónapok során, de most újból feltennék egy-két kérdést.
A keret jelenleg 1 millió de türelmes vagyok és az az 1-2 hónap nem számít, így a lélektani határ lehet az 1,5 millió.
Fiatalos, (esetleg) sportos, első saját autót szeretnék (eddig mk1-es focussal vannak hosszútávú tapasztalataim, meg egy 96-os toyota corollával, de vele már nem járkálunk). Főleg városi használatra, de havi 1-2 alkalommal kalkulálni kell a Miskolc- Budapest úttal, valamint szabadidőtől függően nyaralásokkal. Viszont így se gondolom, hogy évi 15.000 km-nél többet mennék vele, ergo szerintem egy benzines autó volna jobb.Amiket néztem, és ezek mind inkább a még spórolok(1-2 hónapot) kategóriába tartoznak, de ha szembejönne egy "gyorsan kell a pénz ezért áron alul adom" akkor lecsapnék rá:
Honda Civic Gen7 1.6i LS (Sport) pl
Seat Leon (mk2) pl ezek az ársáv alja, ezért lehet ezek kilőve (de az mk1 annyira nem tetszik)
Mazda 3 1.4/1.6 pl
VW Golf V (ha szembe jönne ilyen áron valami normális darab)Ezen kívül ha van még valami ajánlott autó (ebben az ársávban), akkor szívesen várom a tippeket, valamint ha a fentebb felsoroltak közül van ami nem ajánlott, vagy, hogy mire érdemes odafigyelni akkor azt szívesen fogadom!
Nincs még gyerek, csak barátnő, viszont a nyaralásoknál számolni kell 4 fővel,ebből kifolyólag egy olyan autó kéne amiben ha nem is mindig de tudnak utazni(~kényelmesen) hátul is. Első blikkre 4-5 évre tervezem a kocsi megtartását.
Előre is köszi!
www.adatfalodesign.hu
-
TaaT
veterán
Valamelyik alfánál volt aki azt írta hogy rosszabb esetben akár fél évente is fel kell újítani az első futót, na ez annyira abszurd hogy nehezen akarom elhinni.
Az ominózus passat soklengőkaros futóhoz meg aszem 4év kelet magyarországi használat után kellett hozzányúlni. És ha az eredeti cucc volt benne akkor kibírt majdnem 10évet.
Give them hell Ukraine!
-
Zewa
senior tag
Sokadlagos piac vagyunk, mondhatni szinte nem is látszunk a sales térképen. Németországban 2-300e km-t elmennek futóműfelújítás nélkül. Örül a user mert a tempósabb kanyarokat és szépen veszi a gép és nem betegen a seggét mint egy csatolt lengőkaros futóművel megáldott modell. Szerintem nincs ezzel különösebb majd mert akinek van pénze majomra legyen pénze banánra is. Más kérdés hogy egy 156-os futóműve még a Passaténál is hamarabb elfogy. (A nemrég említett E46 futóműve se kedveli éppen a 18"-as görgök +Magyarország kombonációt.. : /)
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
lsc
nagyúr
4év kelet magyarországi használat után kellett hozzányúlni.
Akkor utoljára, gondolom van nem egy más autó amelyik ugyanazokon az utakon fut de mégis bírja, akkor most nem a passaté gyenge? Ha mondjuk veszek két akksit és az egyik csak 3 évet bír a másik meg mondjuk 7-et akkor a 3 évet bírót nem igényesnek mondanám hanem sz@rnak, de gondolom én aberrált vagyok azért jutnak ilyenek az eszembe.Mod Zewa: Németországban 2-300e km-t elmennek futóműfelújítás nélkül. Ha ezt elhinném akkor az említett avensishez meg az egész élettartama alatt nem kellene hozzányúlni /amit megint nem hiszek/.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
-v-
addikt
akkor egyes autók /nem csak az avensis/ meg miért bírják ugyanezeken az utakon?
Azt vágod, hogy többféle felépítésű futómű van, ugye? Az igényesebbek jobb úttartást és/vagy nagyobb kényelmet nyújtanak, de általában kényesebbek .. mesélj, min van elöl multilink felfüggesztés, ami lényegesen jobban bírja a passátnál a magyar utakat?
Az említett avensisen elöl macpherson van. Almát a körtével.[ Szerkesztve ]
-
lsc
nagyúr
Nos miattam nevezhetik bárminek a futóművet, de ha nem ad annyival többet mint amivel karbantartásigényesebb akkor az számomra nem jobb.
Az igényesebbek jobb úttartást és/vagy nagyobb kényelmet nyújtanak, Ezt nem igazán vettem észre egyik passatban sem, viszont több tulaj ugyanezzel a "sz@r magyar utakkal" nyugtatta magát amikor megkapta az árajánlatot a felújításra.
Ráadásul aha visszaolvasnál az avensist nem én dobtam be.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
-v-
addikt
Az kit érdekel számodra jobb-e vagy te észreveszed-e?
Ennyi erővel hasonlítsd a 4 hengeres 1.4-es szívóbenzint a V6-os biturbó dízelmotorhoz nem?
Előbbi elmegy ridegtartáson sokkal többet, utóbbi meg megkotlik egy idő után és drága hozzá nyúlni, akkor az utóbbi szarabb mint az első mert nem bírja annyit, nem? Ennyi a te egyszerű okfejtésed ... az hogy kicsit mást nyújt a kettő, az mindegy ... na sebaj, végülis csak a megszokott hozzáértés és stílus tőledEdit:
Bezony, itten sajna csak erre futja.[ Szerkesztve ]
-
Zewa
senior tag
Milyen állapotú autókat próbáltál ki?
259 ezer kilométerrel hozunk be egy Passat 2.5 TDI-t még 4-5 évvel ezelőtt, kellet már neki a felújítás de mivel megtartósnak lett véve így az a tuti amit te magad cserélsz. Teljesen más az elhasználódása egy autónak amit ráraknak a pályára és 5év alatt beletekerik a 200e km-t. Ne legyenek illúzióink, jellemzően ezeket a nagy jürgenvágeneket azért veszik hogy használják őket és nem évi 10-20e km-t mennek.
Aki ült már ilyen 2-3-4kilót futott megbecsült, viszonylag fiatal autóban tudja miről beszélek. A kereskedésben álló "150ezres" példányok egy lelakott foschtalicskák hozzájuk képest.ps.: Persze nem érdekel senkit hogy milyen futómű van alatta de amikor elmegy a szalonokba kipróbálni az újonnan 25-30 ezer eurós autókat a vásárló egyből megmondja csukott szemmel hogy "ezt valahogy sokkal jobb vezetni" (bár ebbe sok tényező is szerepet játszik de alappillére a futómű)
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
lsc
nagyúr
Egy autó alapján elég meredek általánosítani, ráadásul a boldogabbik felén az eu-nak még divat márkaszervizben cseréltetni a cuccokat, tehát nem tudom mi garantálja hogy még gyári volt. De legyen volt egy olyan, de ezzel az erővel az sem kizárt hogy szinte csak pályán volt használva, arról semmilyen szervizkönyv nem tájékoztat.
Találkoztam bontatlan és nagyon ducató dízellel 650e-es futással /a kasztni már szó szerint lyukas volt/, de azért nem általánosítanék hogy mindegyik ezt tudja.Fordok, bmw-k, mercik szintén nyűgösek? Ott is azért sok típus van már multilinkkel, ennyire nem kényesek ahogy hallom/látom, pedig az utak nem másak azoknál sem.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
TaaT
veterán
Pedig igaza van az alsógatya gnómnak
Ha valami bonyolult és összetett az nem fogja addig bírni mint a kő egyszerű verzió, cserébe nem is nyújt annyit az utóbbi.
Ezért is van az hogy 105Le alatt a hetesgolf hátul csatolt lengőkaros, felette meg már multilink.
Give them hell Ukraine!
-
Zewa
senior tag
Nem egy autó alapján általánosítottam, volt több is amit elvittünk márkaszervizbe átvizsgáltatni, szerviztörténetet nézni, "jobbkéz-nepperünk" is megerősített abban hogy jellemzően nem nyúlnak a futóműhöz 200k alatt. Van kiépített ingyenes autópálya-hálózat, még sz@rni is azon járnak. Voltam kinn én is elég sokat, kinn él nővérem, saját szememmel látom. Persze nem 100% pálya de a megtett kilométerek legnagyobb része.
Az megint más tészta hogy a _jó_ használatautónak nyugaton is megkérik az árát de itthon nem szeretik megfizetni az emberek. Így behozzák a sok km-es, kicsit már lelakott de még tartással rendelkező vasakat, polír, bőr ápolás, órapörgetés és örül a magyar hogy ő csinálta az év bizniszét. (később pedig anyázik hogy miért kell pl futóművet felújítani "130 ezernél" és fosdízel 200k-nál behányt"
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
-v-
addikt
Fordok, bmw-k, mercik szintén nyűgösek? Ott is azért sok típus van már multilinkkel, ennyire nem kényesek ahogy hallom/látom, pedig az utak nem másak azoknál sem.
Melyik Fordon van elöl multilink? Nem baszogatás, csak hogy elolvastad-e amit írtam, és megértetted-e, vagy sértődötten puffogtatod, hogy jajbántanak mer nincsenekérvek. Én az érveket és tényeket mondom neked, más kérdés érted-e, sajnos utóbbival nem tudok mit csinálni
Hátul a multilink pedig de, kényes a Focuson is, elmegy egész sokat viszont ha nyúlni kell hozzá ugyanúgy zsebbenyúlós eléggé a sztori. -
lsc
nagyúr
A végével egyetértek amit írsz, jellemzően a nagy többség csak hajtja a passatot /~bmw vagy a kívánttal behelyettesítendő/, de ha költeni kell akkor arra már nincs se akarat se tehetség.
Kivételek mint írtam/ad vannak, csak nem ez a jellemző, sajnos a passat futóműve nem a magyar utakra való, külföldön lehet jobban bírja, de sajnos mi itthon élünk.
Mod #122423) [rvilike] : OK, ezek bmw-k, mercik, de írhatnám még a konszerntestvér a4, a6 a8-at is, azok sem bírják? Ezen még rugózhatsz egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
-
hobizoli
nagyúr
vkinel ez abbol all, hogy kicserel benne egy vmit, ami eppen szar
meg megveszik bele az ebay-s lengokart vmi bovli kinai szilentekkel, aztan csodalkoznak, hogy jaj hat szetporlik benne a gumi
Lemförder-l kell összerakni 1x, és akkor jó
uj korukban sem cserelgettek ezekben mar fel evesen a futomuvet, mert akkor vki rég kapott volna egy levágott lófejet az ágyába
több drón kell ;P
-
Integrale
veterán
válasz hobizoli #122425 üzenetére
Na ja, az Alfaba 22-25 e ft darabja a lengokaroknak, 120e km van bennuk es nem kopog, nem log. A Lanciaba ugyan ennyi korul volt a ketto, az egyik 1 evet birt, a masik kozel.kettot.
Nagy kedvencem a jofogasos 156 hirdetese, ami aztan radioba is elhangzott, neg facebookon terjedt. "Szar, viszi a penzt, csak milliomosoknak ajanlott" cimszavakkal.
Felhivtam a fickot, a kozel 300e km-t futott autoban az elmult evben kuplungot, gyertyakat, legtomegmerot, lengokarokat meg talan valami kipufugorendszert erinto alkatreszt kellett cserelni, illetve hozza kellett nyulni a valtohoz, mert reccsent a kettes.
Csak ebben az evben rakoltott bo 400e ft-ot, ami csak a szerviz.
Na ezert szar, fos, penznyelo.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
GoTReX
őstag
Ugy látszik nehezet kérdeztem...
XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet
-
-
Integrale
veterán
730E km szar HDi
"Bad reklám is reklám too"
-
GoTReX
őstag
Sziasztok!
Egy kezdő kérdéssel fordulnék hozzatok. 98-as Mazda 323-al kapcsolat. Gyujtás ráadásakor ahogy kell ég a töltés, olajnyomás és fézifék kontrolllámpa. Ismerőseim ujabb autóinál a motor kontrolllámpa is és majd kialszik,nálam ez nem villan fel. Lehet ,hogy kiégett vagy csak akkor kell világítaniuk régebbi autóknál ha aktívak?XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet
-
hobizoli
nagyúr
az tokmind1
ha kell akkor kell
es 1x megveszed a jot bele, es az sokkal tovabb birja benne, mint a szar 3x kicserelve 3x munkadijjal meg 3x futomualliatassal
a szar csak rovid tavon olcsobb csak, aztan meg lehet sirdogalni, hogy hatdehatdehatde mar megint kolteni kell ra, es fuu de szartöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
Laraxior
titán
Laguna problem folytatás:
Mivel rohadtul bosszant a dolog, ezért igyekeztem minden tőlem telhetőt megtenni.
Kerítettem egy automata váltót 70ezer forintért. A vezérlőegység cserére szorul benne, de az az enyémben most volt cserélve, tehát problem solved. Felhívtam a jelenlegi tulajt, hogy ez van, jó árban van, hajlandó vagyok belefizetni pár 10ezer forintot.
Köszöni szépen, az autó 2 napja szerelőnél van, jött másik szaki is, és azt mondják nem is váltó...Fingjuk nincsen mi a baja az autónak...
Nem tudom milyen autószerelők...lehet pékek, vagy tetőfedők[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
válasz Integrale #122445 üzenetére
Találtam. Beszeltem is az eladoval. Megadtam neki a srac számát, majd ha kiderul mi a baja akkor megveheti, már ha váltó hiba...
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- DIGI kábel TV
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- Windows 10
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ukrajnai háború
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- XPEnology
- További aktív témák...