-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz von toth #162349 üzenetére
Ízlésről akarsz vitázni úgy hogy bárki akinek más az értékrendje hülye (és azért kicsi országunkban jellemzően többen vesznek használt autót mint újat) ? Szerintem nem jó alap és kezdés. De ez csak az én véleményem, és persze lehet ignorálni.
(#162352) molnarpeter : erre írtam h egy bizonyos szegmens a neve ellenére sem prémium , csak branded. Attól mert valami drága volt új korában még nem biztos h jó, jobb másnál különösen nem használtan.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
BigBlackDog
veterán
válasz von toth #162346 üzenetére
Én is valami hasonló véleményen voltam még egy évvel ezelőtt. Viszont 11 éves Volvókából (S60) átülve a vadiúj S-Crossba azért érzem a különbséget. És nem az új autó javára. Ráadásul azért az S60 nem éppen a prémium kategória.
A másik ezzel kapcsolatos élmény az egyik kolléga 2012-es Mondijával volt. Míg megvolt az UFO Civic, az a Mondi volt az áhított tökéletesség. Aztán pár hónappal ezelőtt megint beültem egy közepes távra és elcsodálkoztam. Feltűnően hangos volt, kemény, kényelmetlen üléssel, elég furcsa rugózással. Erre nekem is írta Bitmalac az öreg prémium vs. újautó szindrómát.
Azért 10-12 évesen még egyáltalán nem lélekvesztő egy minőségibb autó, viszont tény, hogy rejt magában nem kevés kockázatot már. De, ha normálisan meg volt tervezve és le volt gyártva, akkor már csak a gazdán múlik az, hogy mit tud nyújtani ilyen idősen.
Persze ez is csak saját vélemény, értelemszerűen megértem, ha valaki másképp látja.
Egyébként végigolvastam a múltkor is linkelt "Prémiumkategóriás autóvásárlás..." TDK dolgozaton. Vannak benne elég furcsa részek, de volt egy-két meglepő, új gondolat is számomra.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SSJmeszes #162348 üzenetére
Ennyiért inkább olyat keress, amit számlával igazoltan már felújított valaki. Mind céges, gyártói előírás miatt esélytelen olyat találni, amiben volt olajcsere. Ebben a kategóriában volt a 238-at futott is egyébként, 2013 első forgalomba helyezés (magyar újautó), teljesen leinformálható előélettel.
-
válasz BigBlackDog #162354 üzenetére
De azt valld meg őszintén, hogy megbántad a volvót? Megkapod azt amit akartál és nem találtál meg egy frissebb ótóban akár drágábban is?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
BigBlackDog
veterán
-
von toth
tag
válasz BigBlackDog #162354 üzenetére
15 plusz. Ez volt az alap felvetés.
-
-
Xero
nagyúr
válasz von toth #162358 üzenetére
Egy 3M-ós 15 éves hétszentség, hogy kényelmesebb és kulturáltabb lesz mint egy új 3M-ós gép (vagy mennyi most a legolcsóbb fiszfasz). Lehet, hogy nem lesz benne holttér figyelés, meg radaros tempomat, meg google navi, de sokkal jobb lesz az összeszerelési minősége, az anyagai, a futása, a járáskultúrája még mindig. A beépített anyagokat évekkel nem nagyon lehet kiváltani.
Alapvetően én sem vásárolok semmiből használtat, de az autó pont belefér, mert irtózatosan nagyokat lehet spórolni.
Jelenleg is egy 13 éves öreggel járok, de az új autó kínálat legalább 20-30%-ánál tuti kényelmesebb. A következő autó is egy használt 1-3 éves hasonló kategóriás autó lesz. Az árán lehetne venni egy fullos mondeot újonnan, de nekem megér annyit a kényelem, hogy nem feltétlenül én fingom először tele az autót.
-
mdani01
aktív tag
válasz stickermajom #162333 üzenetére
Fekete autón minden meglátszik, nem baj😃
Meg aztán az első ilyen autóm, hadd mossa csak azért vaniPhone 6S SpaceGray
-
von toth
tag
Az lehet, de nem is a suzuki zellert hasonlítottam egy 15 éves xc90-hez, hanem a saját kategóriáját, ha figyelmesen végigolvastad. Egyébként a verdiktet nem a magyar közállapotok hozzák meg az autóra, hanem a salzburgi hegyek, ahonnan egyszer hazajöttem egy ilyen 15+ "hülyének is megéri" típusú autóval 3 hengerrel. Azóta köszi szépen.
-
von toth
tag
válasz BigBlackDog #162365 üzenetére
Jó volt 50-nel jöttünk (de legalább szinte minden táblába belefértünk)
richie900812: most egy vitarám van. előte skoda feliciám volt. Ég és föld.
[ Szerkesztve ]
-
-
HKorn
addikt
válasz Kickass #162370 üzenetére
Kinek mi. Nekem sem kellene 15 éves prémium, például azért, mert én attól vagyok rosszul, amikor a legkisebb hiba is jelentkezik és ott motoszkál az agyamban, hogy meg kellene csináltatni, de már megint mikor vigyem el szerelőhöz és akkor megint hogy megyek melóba, meg aztán majd a szerelő sok pénzért elkezd megint találgatni, hogy biztos ez a baja, ja mégse. És akkor a nagyobb hibákat nem is említettük.
Ugyanakkor a tükörre fogdosott kormány, kopott belső dolgok is ugyanúgy zavarnak, nem tudnám ugyanúgy élvezni egy öreg prémiumot, mint egy újat.
Meg - ez biztos csak szemlélet kérdése - de nekem valahogy, ha meglátok egy 15+-os nagy batár prémium kocsival feszítő embereket mindig az jut eszembe, hogy itt a tulaj meg akarja mutatni, hogy ő valaki, csak ugye újra, vagy legalábbis pár éves használtra nem telik, így marad a levedlett öreg vas.
Persze az új 4+ milliós kisebb autóval járókat természetesen lesajnálják.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Csabroncka #162225 üzenetére
Padlólemez függő. Pl. Golf alapú A3 fenntartása kb ugyanaz, de felsőbb kategóriában jellemző, hogy drágább megoldásokat alkalmaz az Audi, szóval átlagosan a modellpaletta egésze drágább, de nincs is RS6 a VW-nél 2004 A4 esetén Passattal egyezik, ott tényleg nincs eltérés különösebben.
-
válasz von toth #162375 üzenetére
Csak annyira hogy onnan vettem most kocsit. Meg Hamburgba-Flensburgba és Dánba járok dolgozni.
Egyszer az életben felejtsétek már el a fiatalsággal és tapasztalatlansággal járó mindent tudás érzését! Nem ti vagytok az elsők akik szembekerülnek ezekkel a gondolatokkal, és nem is mi leszünk az utolsók akik azt hiszik mindent is tudnak a kérdésről.
Attól mert ti nem igénylitek azokat a pluszokat amiket mások igen, még nem biztos h mások futóbolondok. Az hogy másoknak mire telik vagy mire nem, sem rátok sem másra nem tartozik alapvetően - a zsebben turkálás , pláne előítéletek alapján jó magyar szokás. Ugyanakkor igen csak árulkodó ha mellé rakjuk azt, hogy nem meri vki megvenni a neki jobban tetsző idősebb autót mert retteg a bármitől is meg azt hogy azért mert nem felső kategóriás autót tudott venni úgy érzi h lesajnálják. Ha szabad, akkor erre csak annyit mondanék h hagyjátok a heréiteket leszállni a gyomrotokból!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
HKorn
addikt
válasz bitpork #162379 üzenetére
Ne értsd félre az én véleményemet, az eddigi hozzászólásaid alapján nekem te pont az a kivétel vagy, aki azért vesz öreg prémiumot, mert tényleg kell neki az a plusz, amit ezek nyújtani tudnak, egy fiatal, de kisebb/alacsonyabb kategóriással szemben és nem azért, hogy megmutassa, hogy ő valaki. Illetve, te be is vállalod az ezzel járó esetleges "prémium" kiadásokat is.
Viszont ettől függetlenül, tartom a véleményem, hogy ezen tulajok nagy része sajnos lesajnálóan tekint másokra.
Run&Ride
-
von toth
tag
válasz bitpork #162379 üzenetére
Eddig nem akartam felvenni e kesztyűt, mert alapvetően a topic gondolom nem azért jött létre, hogy a mi polemizálásunkkal legyen tele, de az ellentmondásokkal teli mondataid megérnek pár szót. Szóval szerinted azért nem vettem 20 éves hetes olajos béemvét mert nem mertem? Közben meg tetszik? Mi? Ami nem kell? Én azt veszem meg ami kell, vagy annak a rentábilis kivitelét. Nyilván az x3-ra nincs pénzem, ezért vitara. De ki is turkál kinek a zsebében? Ki akarja elkölteni az én pénzemet? Na ugye.
....Ugyanakkor igen csak árulkodó ha mellé rakjuk azt, hogy nem meri vki megvenni a neki jobban tetsző idősebb autót mert retteg a bármitől is meg azt hogy azért mert nem felső kategóriás autót tudott venni úgy érzi h lesajnálják.
Ez ilyen önkomplexus magyarázat?
Mert ha veszek egy széthajtott tyurbódízel bökőt akkor én leszek panelisztán királya?
Na, annyit még megteszek, ha valami ismeretlen hibakóddal lerohadsz az út mentén "dánba" menet majd elviszlek a vitarával, amihez 150E+-ig hozzá sem kell nyúlni.
Én meg csak annyit kyívánok hogy nőjön be a fejed lágya és ne akrd megmodnani ilyen magas lóról, hogy ki mit vegyen.
-
OPiiPO
addikt
válasz von toth #162382 üzenetére
azzal hogy felvetted a kesztyűt, sikerült teljesen személyes irányba terelned az eddig rendes mederben futó vitát, gratula nem lehetett volna ezt a részt privátban elintézni?
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
-
-v-
addikt
Mi van itt emberek
-
HKorn
addikt
-
Xero
nagyúr
válasz von toth #162364 üzenetére
Rendben nézzük a Te példádat. Egy Suzuki Vitara átlagára legyen mondjuk 6M forint. Ár/érték arányban kiemelkedő a piacon, de üsse kavics. Ennyiért kapsz egy 100e km alatti futású 5 éves X3-at. Tény, hogy valószínűleg többet kell költeni az elején rá, így számolhatunk úgy is, hogy legyen 6-7 éves és 150e km, hogy azonos árban legyünk.
Tehát akkor a Vitara milyen kényelmet is biztosít egy X3-hoz képest?
Ha valaki elhanyagolja az autóját, az lehet 1 de akár 20 éves is, akkor is fos lesz. Érdekes módon én havi szinten tolok bele a 13 éves öregbe 3-5000 km-t, mégsem három hengerezik, nem döglik meg, csak megy, kényelmes. Kopó-fogyó dolgokon túl egy termosztátot kért 20e km alatt, plusz kicseréltetem az AT olaját.
Értem én, hogy ideologizálni kell a dolgokat, csak kicsit már izzadtságszagú a dolog. Családban is volt szalonból kigurított X5M. Szép-jó, de ha nem cégre lízingelem, akkor minden nap lábon hordanék ki egy agyvérzést az értékvesztés miatt, és marhára nem nyújt annyival többet mint a fele annyiba kerülő 3 éves használt darab.
(#162387) HKorn: Innen indult a story:
(#162283) von toth: Ezt mondjuk - és nem flémet akarok generálni- se sosem értettem, hogy 15+ éves prémiumokat minek megvenni? HOgy a lakótelepen megmutassuk ki a császár? Hol ad többet? Meg főleg minél.A prémiumnak pont az a lényege, hogy újonnan veszed. Te fi+!%tad be az pingvin-lazac bőrülést, nem tapperolták össze a kormányt. Minden hangtalan, megy és teszi a dolgát. Amikor már kétszer porrá törve józskapistakarcsi egy cigivel a szájában sejtelmesen belefúj a motorháztetőbe és csak annyit mond; húhhha, akkor az már nem prémium.
Na ez a netto faszság, már bocsánat. Külön megmosolyogtató annak fényében, hogy hősünk egy Ignist hajtva, Daciakkal szemezve mondta meg az igazi tutit. Látjuk az ellentmondást?
(#161766) von toth:Sziasztok véleményt szeretnék kérni három opcióról. Egy ignis 1.3-at tervezek lecserélni az alábbi verziókra. Tapasztalatokat gyűjtök és ezért érdeklődöm mi a véleményetek ezekről;
1. opció dacia 1.6 114 LE (valami nissan motor) duster
2. opció dacia (1.2 tce) duster
3. opció dacia sandero (0.9 motor)
4. új ignis
Ezeket ha mákom van újonnan, ha nem pár évesen szeretném megvenni. Melyik javallott, melyik kerülendő?
kösz
Lehet sztereotípiásat játszani, de amit fent vázolt hősünk az az 500.000 Ft-os elhanyagolt, lelakott szar. Ha valaki új autó árában vásárol mondjuk 2-10 éves prémiumot, és ne adj Isten normálisan kifizeti azt amire szüksége van (nem a unix alsó polcáról veszi rá még a fékeket is), akkor lényegesen jobb élményt fog kapni. Technológiában lehetnek elmaradások, mert nagy változások voltak az utóbbi években (radaros tempomat, lane keep assist, self driving, stb), de a kényelem és az anyagminőség attól még ott lesz.
[ Szerkesztve ]
-
válasz von toth #162382 üzenetére
Veled ellentétben én nem megyek át személyesbe
Ugyanakkor tartom amit írtam, és nagyon szívesen várom az esetleges válaszod a kérdésben, ami független személyemtől. A bátorság meg ahhoz kell, hogy felvállalja magát és az érzéseit az ember. Akarsz fogadni h lehetett volna a vitara árából megbízható X3-t venni? Már csak azért mert itt ph vett egy barátom közel 300k futással és használja azóta is boldogan.Az eddig leírtakat annyival fűszerezném meg, hogy a használt sz@romat sem hitelre vettem
(#162381) HKorn Nem is vettem magamra És azért is osztom meg a ph nyilvánossága előtt mindig a kocsival kapcsolatos dolgaimat, mert jobb ha tisztán lát az ember vásárláskor.
Azt nem cáfolom h vannak akik ezzel különbnek tartják magukat, de az ilyen ember szavára nem kell adni. Tudod mennyi szarozás-roncsozást kapok PM-ben? Ha bármit is számítana már régen felkötöttem volna magam, már csak az önérzetem miatt is(#162380) alázógyík De ugye a k.rvából lesz a legjobb családanya
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
mettyuz
tag
Sok nézelődés és sok beszédnek sok az alja után változott a helyzet.
Páromnak csak egy bizonyos színben tetszik a Ceed, ebből már nem nagyon van szalonokban, max kombi, ami nem tetszik formára. A jelenlegi generációra már nem vesznek fel rendelést, csak az újonnan bemutatottra, így jó eséllyel más lesz.
Ami jó (?) hír, hogy abban változott a felállás, hogy 7-8 évig nem tervezzük cserélni az autót, viszont így a budget is emelkedhet, valamint bekerültek a képbe 50k körül futott 1-3 éves autók is.
Amit az elmúlt egy hétben nézegettünk online és személyesen, és tetszik:
-Opel Insignia Grand Sport
-Mazda 6 3gen
-BMW 3 F30
-Ford Mondeo Mk VAzt sejtem, hogy viszonylag "fiatal" modellciklusuk miatt konstrukciós hibák jó eséllyel nem ismertek, vagy még rejtettek. Az az elsődleges kérdés, hogy a régi hibák, úgy mint a Mazda legendásan rossz korrózióvédelme; a BMW marha drága motorba való kopóalkatrészei; a Mondeo generátor-ékszíjtárcsa, vagy elektromos hibáit milyen mértékben "örökölhették" az új modellek?
Ezen kívül, jól gondoljuk-e, hogy ha ezek közül választunk autót, normálisan használjuk (nem nagygáz-nagyfék, nem odabaszva), megfelelően szervizeljük, karbantartjuk, akkor 7-8 évig ezek teljesen jó autók lesznek?
Beteg ez a világ, őrültnek titulálnak, ha nem állsz be a sorba, téged is kiutálnak
-
őstag
Szerintem ez a használt autó vásárlás is alapvetően azon múlik mint olyan sok más. Szakértelmen. Ha tud az ember megfelelőt venni (nem verik át mert ért hozzá, és olyat vesz mely körülményei és használata során megfelelő) akkor egyértelműen megéri.
De én nem értek hozzá. Veszek újat, megadok neki mindent és eddig egész jó áron el tudtam adni használt autóim. De nyilván így kisebbnek kell lennie az igényeimnek.
De legtöbb esetben amit vitát láttok ebben a kérdésben az a süketek párbeszéde ("a használt elromlik" / "az az új meg gagyi ehhez képest" végtelen variációi).
Lehetne döntetlenre adni?
-
stickermajom
addikt
válasz HKorn #162373 üzenetére
Én is hajtottam ~2,5 évig propellerest.
Futotta banánra, de egyet nem tudtam megemészteni: soha nem lett tökéletes. Nem hagyott ott sehol, kényelmes volt, öröm volt hajtani. Viszont mindig volt valami apróság, ami a korából/futott kilométerekből fakadóan előjött. Hol egy ablakemelő szerkezet, hol egy kábelszakadás a csomagtér ajtóban, ilyesmi. -
-
Xero
nagyúr
válasz Tom1939 #162392 üzenetére
Na látod, így teljesen más a lányka fekvése pl. Ha valaki valóban belátja, hogy nem ért kellően hozzá, vagy nincs türelme, embere a vadászatra, akkor újat kell venni és kész.
Viszont ahogy fentebb is szerepel, az újjal is lehetnek gondok bőséggel. Csak ismeretségi körben tudok mondani 60e km alatti motorcserét, vagy pont garanciaidőn túl kifingó váltót. Mind a kettő szalonból kigurított új autó volt. Persze, egy új termékkel némileg be vagy biztosítva, de az sem az örök élet titkos megoldása.
(#162394) stickermajom: Na most ez is olyan, hogy ha szerencsésen vásárol az ember, és kicserél mindent ami rizikós, rendesen tmk-zik, akkor ilyesmikkel is relatív ritkán találkozik.
Egy ablakemelő, egy klímapanel, egy kábel ugyan úgy meg tud kotlani egy új autóban is, bár nyilván a wear&tear ott még nem játszik. Cserébe játszanak a gyári hibák, amik jó esetben egy pár éves gépnél már javításra kerültek.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz mettyuz #162391 üzenetére
Szerintem:
-új Insignia ok, kell bele egy jó motor, kb csak céges autónak veszik
-Mazda rozsda miatt nekem fázós, új motorokkal kevés a tapasztalat
-3er pöttöm a többihez képest és 150-200e felett kockázatosak a motorok
-Mondeo sok a céges (legalább látod a szerviz számlákat), amúgy viszont ésszerű kompromisszum, hibrid is van belőle
Végső soron Opel és Ford között választanék. -
HKorn
addikt
Igen én meg tudom érteni azt, aki így dönt, ugyanakkor azt nem szeretem, aki emiatt lesajnálja a csóró Vitarást, holott valszeg a Vitara többe került, mint az ő autója. De persze tisztelet a kivételnek.
Példádban azért annyit korrigálnék, hogy a Vitara átlagára nagyon messze van a 6M-tól, legtöbb eladott példány a GL+ 2WD-ből van, ami nagyjából 4.2M Ft. Tehát így nézd a dolgot.
Az az igazság, hogy ennyiért még használtam sem kapsz nagyon fiatal prémium autókat, csak tényleg több százezer km-t futott 10-15 éveseket, ami azért már komoly ellenérv egy új autóval szemben.
Ha 4.2M-ért lehetne venni mondjuk 3-4 éves X3-as BMW-t 100e Km-el, még lehet én is meggondolnám, pedig nekem a gondtalan autózás és alacsony fenntartási/szervizköltségek többet érnek, mint némi presztízs, de sajnos nem lehet.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
Új hozzászólás Aktív témák
- Renpho talpmasszírozó
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer