-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
_ak_
addikt
Tegnap sikerült megnéztem egy pár új autót, nem lettem boldogabb.
Suzuki S-Cross / Vitara párosból csak az utóbbiból volt jó kilátás, kár, hogy velem 3 személyessé alakul (na jó, mögém egy gyerekülés befér). Ha jól értettem most várható egy facelift a Vitarából és nem kell már az S verziót venni az 1.4t-ért.
S-cross, bár helyből ugyan azt kínálja, máshogy lejt a szélvédő, így rosszabb helyre kerül a visszapillantó. Vitarára nincs meg konkrét ár, de az S-Cross-ból kiindulva az is 5-6m közé esik automataváltóval.
A Skoda is csalódás volt. Az Octavia minden szempontból kicsi volt elől, de még a Superb-nél is értetlenkedtem, mert hiába a nevetséges lábtér és a magasabb fejtér, ennek is alacsonyan van a szélvédője. (úgy tudom, hogy az egyel régebbi, jobb ebből a szempontból).
Kodiaq bejövős, de ez nem fér bele a keretbe.Honda, mind ugyanolyan, jó tér kínálat, de rossz kilátás.
Nagy meglepetés volt viszont a Seat Ateca, simán jobb pozíciót tudtam belőni magamnak, mint bármelyik másikba. A Vitara után ez lenne a következő lépcső, de ez meg már 9m, ezt már sehogy sem tudom igazolni magamnak.
Az egész abból indult, hogy a szerelő ismerős inkább lebeszélne a 10en éves terepjárókról. Felmerültek a Suzukik és vagy 10k euróért már meg lehet csípni akár 2015-ös Superb-et is. Aláírom, hogy gondozásmentesbb lehet egy pár éves Skoda, ez szimpatikus nekem is, csak azért abba is le kell ülni.
Úgyhogy most nem is tudom, hogy hogyan tovább. Megnézem a 2-es faceliftes Superb-et, hogy mit kínál.
Let's begin, de gozaimasu!
-
-
gurabli
senior tag
Sziasztok!
A családban új autó vásárlás lesz, tesóméknak szeretnék segíteni. Sajnos ebben az árkategóriában nem igazán vagyok otthon, ezért kérnék szépen javaslatokat, tippeket.
Keret: max 9,1 millió
Csak is új autó jöhet számításba, magyarországi vétel.Elvárások:
- automata váltó
- minél nagyobb és praktikusabb csomagtér (gyerekekkel rengeteg cucc)
- minél komolyabb biztonsági felszereltség (nem száguldozni akarnak, háromgyerekes család, biztonság mindenek előtt)
- megbízhatóság, motorikusan és minden más szempontból (előny a sok év + km garancia, jó szervizháttér)
- három gyerkőc hátul, így előny, ha hátul is több a hely (+2 felnőtt elöl)
- francia vagy olasz ne legyen (erre nem kérek kommentet, köszönöm)
- minden ismertebb márka játszik (kivéve a fent említett Francia vagy Olasz).Előny a reálisan alacsonyabb fogyasztás, egy kellemes kompromisszum kellene lóerő vs fogyasztás téren. Nem kell valami sportos, hatalmas motor, de ne legyen lomha, lassú sem -> az ideális normál használatú motor a cél. Elsősorban dízel, de lehet hibrid is, valamint benzines is, ha van értelme.
Elsősorban városi terepjáróra vagy kombira lett szűkítve a keresés.
Pl.: Hyundai Tucson, VW Tiguan, Ford Kuga, Ford Mondeo Turnier, Volvo V60, Skoda Kodiaq, VW T-ROC, Mitsubishi Eclipse, Toyota RAV 4 Hybrid, Skoda Octavia kombi. De lehet bármi más, ami belefér a keretbe.Elég sürgős lenne, a segítséget előre is köszönöm! Aki tud segíteni, az kérem, hogy egy adott típusnál indokolja meg, hogy szerinte miért pont az a jó választás.
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
von toth
tag
válasz gurabli #162757 üzenetére
A rav 4 faceliftje mintha jövőre érkezne, úgyhogy szerintem akcióznak is. A hybridet javasolnám, ha nem kellenek extra kiegészítők ennyi pénzért elég jól felszerelteket lehet kapni. Azok amúgy is automaták és lehet üzemanyagot spórolni valamennyit. Az akku élettartama ne zavarjon a priusokban is majdnem 20 évig elvoltak és azut hiszem átlagban talán a 15-20% kellett cserélni 15+ év után. De addigra ki tervez ebben a világban.
Nekem ennyi keret nem volt én leragadtam a vitara/ignis kombónál, de a fentit melegen ajánlom, mert pl a Kia Niro sem rossz, de jóval kisebb ennyi pénzért.
[ Szerkesztve ]
-
gurabli
senior tag
Köszönöm a két tippet!
Igen, valóban szimpatikus volt már elsőre is a RAV4 Hybrid. Városban, rövid távra, stb. tényleg jó dolog a hybrid. Kérdés, hogy hosszabb, autópályás útnál mennyire lesz éhes a benzines?
Emígy ugye az kellene, ahol a legnagyobb a csomagtér. A RAV4 nem a kisebbek közé tartozik?
A Skoda Kodiaq még nagyon szimpatikus.Emígy még abban kérnék megerősítést, hogy a városi terepjáró a felsorolt kritériumok alapján jó választás-e vagy sem? Mert tesóm (részben joggal) idegenkedik tőle (focista feleség-autó, khmm), ő inkább kombikat néz, Octavia, SuperB. Mondjuk egy Octavia kombi feketében jó nagy hajó, szerintem nehezebb vele parkolni, közlekedni, elférni, mint egy városi tereppel?
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
von toth
tag
válasz gurabli #162760 üzenetére
Nekem amióta magasabban ülök és belátom az utat, senki nem tudna semmilyen kombira rábeszélni, még ha többet is tudsz bele pakolni. Meg nyilván nem terepre használnád, de majd a moderált dzsindzsásba ha egyszer bemész és rájössz, mit bír nem fogod megbánni. De ha mindig autópályán és kiváűló minőségű úton jársz (ami itt kizárt) akkor kombi. Pályán a hybrid is többet fogyaszt, de az egy félig-meddig terepjáró, tehát az építés adja. (A városi terepjáró körülbelül olyan hülye elnevezés,mint a komolyzene).
Én egyszer-kétszer mentem tökön-paszulyon és nem bántam meg. De ezeket mérlegeld. Meg azt is, hogy 178km/h-nál le vagy korlátozva rav 4 hybriddel (ha jól emlékszem). Mondjuk én nem is hajtanám 130 felett ....
-
gurabli
senior tag
válasz von toth #162762 üzenetére
Részben pont a leírtak miatt próbálom a terepjáró felé terelni a bátyámat. Ami az útviszonyokat illeti: gyalázatos utakon lesz a közlekedés, aránylag ritkán lát majd minőségi autópályát. Emígy a terep is kizárva, tényleg inkább amolyan klasszikus kisvárosi használat, nagycsaládosok részére: bevásárlás, ovi, iskola, sok-sok kirándulás, rengeteg csomaggal, minden nap használatban. Ezért elég szimpatikus is a hibrid.
A 170+ sebesség nem gond, kétlem, hogy 140-nél többel mennének. De azt bírja nagyon, húzzon, menjen, klímástól Szóval ne érezzék normál használat mellett a motor korlátait."Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
zoo8800
veterán
-
őstag
válasz gurabli #162760 üzenetére
Dízelben én lehet hogy bevállalnám a skoda kodiaq-ot ha az szimpatikus és a dízel az ésszerű a felhasználáshoz (sok autópálya kevés város), mert ha jól tudom a 2.0 dízelhez "olajos" a dsg. Száraz dsg-s autót nem vennék.
Meg plusz +1, olyat kell venni ami tetszik, sokkal megbocsátóbbá teszi az embert mint a full objektivitás.
Szerk: újabb válaszod alapján nem hiszem hogy dízel kellene
[ Szerkesztve ]
-
gurabli
senior tag
válasz Tom1939 #162767 üzenetére
Igen, szerintem is erre a felhasználásra jobb választás a benzin+hibrid, mint a dízel.
Olyan nincs, ami sok rövid útra is jó, de autópályán is az. Ezt kell mérlegelni, hogy melyik van túlsúlyban. Ráadásul egyik dízel sem szereti a sok rövid utat, tudtommal ez igaz a mai új konstrukciókra is.RAV4 Hybrid: kb. mikor és meddig érezni a hibrid előnyét? Milyen körülmények, sebesség, stb. mellett?
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
von toth
tag
válasz gurabli #162769 üzenetére
Át fog alakulni a vezetési stílus, mert grafikonszerűen mutatja, mennyit spórolsz. A legalapabb hybridet érdemes (2.5 l benzinnel). A plug-int (nem tudomn, hogy rav 4--ből van-e egyáltalán) zöld rendszámmal érdemes, de az elég húzós. Mármint nem a vizsgáztatás, hanem az olyan autó. Az nem jön ki csak 10+millából. Alacsony sebességnél az elektromos motor megy javarészt, aztán kapcsol a benzin ha gyorsítani kell. Ezeket fogja elfelejteni és úgy vezetni, mint egy villamosvezető. Viszont mivel új autó, kérdezzétek meg a fenntartási költségeket, meg egy komolyabb riasztó is befigyelhet, mert a hybrideket előszeretettel lopják. 17 coll felni felé meg szerintem ne menjetek, nem lesz olcsó a gumi. Viszont, mivel a jaszkarizás a spórolás miatt elmarad ugye, érdemesebb egy 4 évaszkos szettet venni rá, én most a nexen n'blue-t használom és kurvajó.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gurabli #162763 üzenetére
Nyilván a nagy légellenállás miatt nem fog keveset enni de pályán is besegít a villany, így nem olyan vészes. Főleg, hogy cvt váltós, ezért nem kell agyonpörgetni, hogy haladjál is. De ha főleg városoztok akkor ez amúgy is csak marginálisan szempont.
mod:
Lassításnál visszatölt így elég sok mozgási energia vissza alakítható elektromos árammá amit az akksiba szépen betáraz amivel besegít gyorsításnál amikor a benzin motor a legtöbbet enné.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
-
proof88
addikt
Milyen előnyöket és hátrányokat lehet állítani szerintetek használt autó vásárlás esetén magányszemélytől, illetve kereskedőtől ?
Illetve, van-e előnye ill. hátránya márkakereskedésben venni használt autót szemben random kereskedésből?
-
veterán
válasz proof88 #162777 üzenetére
A kereskedőt köti a garancia, nyilván csak ha papíron is tőle veszed a kocsit nem biankó adásvételivel vette és az eladó nevéről kerül a tiedre. Persze ha félévente papíron becsődöl és csinál új Kft-t akkor semmit nem ér, mint ahogy ha peres útra kerül a sor, mert nem ismeri el, akkor is eléggé iszonyatos tortúra állhat előtted.
Általában behozzák az ezer eurós autókat és millióért árulják.
Magányszemélynél csak jótállás van amit bizonyítanod kell. Ha egy önjelölt kereskedővel van dolgunk aki havonta hoz 1-2 kocsit "németből" vagy olcsón megveszi kápéra "tesó" akkor a hivatalos kereskedővel jobban járunk.
Olyan magánszemélytől viszont akinél már jópár éve nála van a kocsi, és bele van buzulva, első nyikorgásnál rohan a szerelőhöz, nagyon szívesen vennék autót, míg kereskedőtől vagy önjelölt neppertől nem. Más kérdés, hogy 10 hirdetésből nagyon max 1 ilyen.https://tinyurl.com/rasoapro
-
vzsryl
nagyúr
válasz BigBlackDog #162781 üzenetére
Magyarországon csak jótállás és szavatosság van, tehát jól tudod.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Johnny198612
tag
Sziasztok,
Dillemázásban kérnék segítséget.
Nem értek az autókhoz, sosem érdekelt. Szüleimnek is csak akkor lett kocsija, mikor már nem otthon laktam. Szóval minuszból indultam.
Végül szakértelmem híján, fizetett átnézetés után 1,5-2 éve 750ezerért vettünk egy 2007-es Swiftet 163.000 km-el, alap GC AC felszereléssel. Kuplungcserét emelte ki a szerelő, hogy az legyen, meg általános dolgok, egyébként jó vétel.
Cseréltettünk benne mindent, ami ajánlott: gyertyák, bordázott szíj, összes ablaktörlő, szűrők, olajak, fékbetétek. Kapott új téli és nyári gumiszettet. Tavaly vizsgázott is.
Nagy dolgok: Kuplungszett csere is megvolt utángyártottal. + a hűtőt is cserélni kellett
Jelenlegi hibái: a sebességmérő elszállt, aminek lehetésges oka, h a váltó/kuplung szerkezetben valami szétb*szta. Villamosságis srác nem szedte szét most, csak kimérte, hogy ott a gond. Az üzemanyagjelzéssel is van valami, ami lehet a tanknál, vagy szintén a jeladóval. A váltó 5ösben rezonál egy ideje, tehát valszeg tényleg van gond a váltó/kuplung szerkezetnél ismét. Utóbbi mondjuk ezen Swiftek típushibája is lehet.
Az autó ezektől függetlenül jól megy, motorikusan jó, a futómű jó, jó elektromos értékeket ad vissza, szervó, abs satöbbi megfelelően működik.. A-ból B-be mindig elvisz, még sebesség-visszajelzés nélkül is az elmúlt hetekben.
Viszont most dilemmában vagyok, h lenne pénzünk venni egy fiatalabb autót, és ezt eladnánk. De nem tudom, hogy bukok kevesebbet..
Ha ezeket a hibákat kijavítattom akár 200ezerért, vagy ha eladom így és elmondva a vevőnek rábízom a javításokat? Vagy mondjuk beszámítattom a kereskedőnél?
Még mindig 700e - 1.4M -ig mozognak az árak a HAHU-n
Egyáltalán lenne-e erre a kocsira potenciális vevő, aki talán magának javítgatja, mert ért hozzá, és boldog lenne vele? Nem akarok átverni senkit.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz Johnny198612 #162784 üzenetére
valto volt mar felújítva benne?
1.3-s Swift /Ignis valto szeret meghalni
ket fele van, ami mar meghalt es ami meg foghugi Ignis-eben 5 evesen koszont el a valto anno, de amiota megcsinaltak jo (9 eve)
leirod a hibakat es akit igy is erdekel, mert megcsinalja maganak fruttibol az megveszi akkoris
csak nyilván olyan, annak megfelelo arat kell kialmodni ra
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
von toth
tag
válasz Johnny198612 #162784 üzenetére
Bordásszíj? Az láncos motor.
-
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Johnny198612 #162788 üzenetére
Anyagilag legjobban akkor jársz, ha megtartod, de eladásra is megcsináltatnám mindenképp, legtöbb ember hibátlant keres és az a kevés is csak áron alul venné meg (érthető, neki kell utánajárni). Csere esetén mennyi lenne a keret? Mondjuk ha sok a város, és égeti a zsebed a pénz, egy Ampera fenntartása még jól kijönne, de odáig van pár lépcső, Prius megtérülése talán lassú lenne, tehát 3,5m alatt szvsz maradjon
-
gzbotii
veterán
válasz molnarpeter #162789 üzenetére
Amúgy nézegettem Prius fogyasztást Spritmonitoron - Hybrid rendszer mennyit dob hozzá, mert ha jól rémlik, így is 7l körül fogyaszt átlagosan.
Akkor annyit segít rá a HSD mint az önsulya?When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
_ak_
addikt
Kb. 194-195 körül, és úgy tűnik hogy ez pont annyival több, hogy már nem érdemes foglalkozni vele.
Beültem egy Rav4-be, de abból is szar a kilátás. Ma voltam a Kia-ban is, meglepő módon a Sportage egész jó volt. 4 hónap és 8,6m ha automatát szeretnék, ha biztonsági csomagot is, akkor 10m.
Amúgy szimpatikus az autó, bár ahhoz képest sok a műanyag.Let's begin, de gozaimasu!
-
-
őstag
ha automatát szeretnél ezekbe az autókba, amik nem úgy vannak kitalálva/árazva Európai piacra, akkor brutális felárat fogsz fizetni
én 5-6 évvel ezelőtt azt hittem (reméltem) hogy szinte csak automata lesz a piacon 5 év múlva, és a kézi lesz az opciós, de sajnos nagyon nem így alakul
pedig borzasztó baromság a kézi váltó, sportautós élvezeti értéken kívül semmi értelmecryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz molnarpeter #162794 üzenetére
első tulaj általában nem kell ezzel foglalkozzon
cryptot minden termékemért elfogadom
-
_ak_
addikt
válasz bitpork #162792 üzenetére
Ezt sajnos én is csak megerősíteni tudom. Ettől függetlenül, ha nem is mindenbe, de sokba beültem és ettől függetlenül áll a fenti. Amúgy a ki-be szállás miatt szerettem volna egy nagyobb hasmagasságot, ezért fókuszáltam jobban a SUV irányba.
LuckyL
Ugye? Konkrétan nincs készleten szinte srhol, mert a felárat a többség nem akarja megfizetni. Pedig én is úgy érzem, hogy már simán jobb is lehet egy tök átlagos automata, már ami a fogyasztást illeti. Illetve nincs egyáltalán kőbe vésve, hogy ez márpedig 2 év múlva elszaródik és jöhetnek a milliók.Let's begin, de gozaimasu!
-
stickermajom
addikt
válasz hülyegyerek #162748 üzenetére
Opelnél kb. két hete volt a határidő a rendelésre Euro 6.1-gyel, de nem tudták még mi lesz az utód.
-
hülyegyerek
addikt
válasz stickermajom #162798 üzenetére
Az is baráti húzás a kereskedésekkel meg a vevőkkel szemben...Értem én, hogy fontos a LEAN betartása, de hogy lassan a szoci hiánygazdaságból megismert várakozási időkkel dolgozzon mindenki, na az valahogy nem fér a fejembe, hogy miért is jó.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
ACAB95
tag
Üdv
Jelenleg egy 1.9PDTDi Audi A4 B6 s-line tulajdonosa vagyok. Összességében megvagyok vele elégedve, de idén pár kopó alkatrész már érik a cserére. Előreláthatóan kb. 300e ft. szükséges a javításokra. Mit tanácsoltok szerintetek érdemes meghagynom, vagy a feltüntetett hibákkal adjam el és vegyek egy A4 B7? Az újabb modellből melyiket érdemes nézegetni az 1.9 PDTDi 115ló, 2.0 TDi 170ló vagy a 3.0 TDi quattro hajtással?"Ami nem öl meg, az megerősít."
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Fujifilm X
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Építő/felújító topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- További aktív témák...