-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz Whoops #167898 üzenetére
Ugyan nem a kérdésre válasz, csak némi "adalék". A dízel, meg a francia, meg az olasz sem biztos, hogy ördögtől való és ugyanúgy lehet szívni a némettel, japánnal meg a szívóbenzinnel is. Ilyen ársávban inkább csak 8-10 (vagy még idősebb) autók fognak szembejönni normális állapotban szvsz, így itt még inkább tartanám magam ahhoz, hogy karban tartott és megvigyázott állapotot és problémamentes konstrukciót keresnék.
Ha nem dugózol/tötymörögsz sokat vele, akkor lehet, hogy dízeleket is számításba venném, de értelemszerűen ott azért fejben kell tartani, hogy nagyobb eséllyel jelenhetnek meg nagyobb összegű kiadások is.
Jól értem, hogy méretben akkor egy személyre és minimális mennyiségű csomagra kéne optimalizálni? Egyéb elvárás van (pl. valami extra, felszereltség, ami kéne mindenképpen)? Eddig milyen típusok jöttek szóba?
-
Whoops
újonc
válasz BigBlackDog #167901 üzenetére
Értem, köszi, akkor nem zárom ki őket!
Méreténél két opció van, csak nem tudom mennyire reális:
- vagy ahogy Te is írtad, 1 személy, minimális csomag
- vagy hosszú távra, és akkor 3-4 év múlva gyerekkel számolva gondolom valami nagyobb, esetleg kombi, csak nem tudom hogy ez az ársáv jó-e ilyen tervekre (gondolom ebben az esetben megkapná a feleségem, és a mostani 17 éves autónkat cserélnénk le egy újabbra)Egyéb elvárás a biztonság (mármint ne a papír régi swift vagy hasonlók, faternak volt csúnya karambolja vele, majdnem ott maradt), szervókormány, esetleg egy klíma, ABS, illetve hogy elférjek benne (186cm).
-
Gombinyó
őstag
válasz Whoops #167902 üzenetére
Ha hosszú távra tervezel ekkora keretből én csak olyan autókat néznék amik karosszériában egyben vannak (nem volt még ropira törve), jellemzően nem rohadnak még 10+ évesen és a töréstesztjük is rendben volt, főleg ha lesz gyerek. Az hogy francia vagy olasz vagy japán nagyon sokadlagos szempont lenne. Szívóbenzines is lehet szívás, de jellemzően azok azért olcsóbban szervizelhetőek egy modern dízelhez képest.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Whoops #167902 üzenetére
Mi nemrég keresgéltünk 600-800e Hufos ársávban (két személy + minimális csomag volt a méret terén, illetve klíma + légzsák a felszereltség terén a minimális elvárás). 800e Hufig a VAG csoportból eléggé leélt darabokat találtunk (rozsda és/vagy olajzás, illetve nem működő dolgok voltak). Focusból szerintem már 800e-1M Huf között szép, megkímélt darab (ott azért az 1.6-osnál az olajfogyasztás tud kritikusabb méreteket ölteni).
Ha rövid távra lenne elsősorban, akkor amit én néznék, az szerintem elsősorban egy Fiesta lenne 1.4-1.6-os benzinmotorral. Ilyen árban 1.4-esből már kellene legyen szép darab. Vagy esetleg francia vonalon egy Clio/Thalia 1.4 16V (98 lovas) motorral is megérhet néhány kört.
Viszont pl. egy Focusszal azért hosszabb távon is el lehetne lenni szerintem, egy kombiba már sok minden beleférne.
[ Szerkesztve ]
-
Whoops
újonc
válasz Gombinyó #167903 üzenetére
@Gombinyó:
Értem, akkor ezeket is figyelembe veszem, köszi!@BigBlackDog:
Köszi, akkor megnézem ezt a 4 típust. Esetleg van köztük olyan motor/évjárat amit messziről kerülni kellene?@F-ECT$:
Ok, akkor maradok az első verziónál. Fiesta/Clio mellett tudnál még pár típust ajánlani, vagy ezek az abszolút best-buy a kategóriában?@molnarpeter:
Köszi, megnézem ezeket is! Ez az 1.9SDI motor lenne annyira megbízható, mint egy 1.4/1.6 benzin valami jó konstrukcióból? Csak a fenntartási költségek végett kérdezem. -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Whoops #167907 üzenetére
5-6 (pályával) litert eszik, cserébe nincs trafó, ami a benzinesekben folyamat hullik - megkockáztatom, szerintem megbízhatóbb. Negyed alatt ne legyen a tank, és rakd tele mindig, akkor az adagolóval sem lesz gond. Turbó nincs, kettőstömegű nincs, egy kuplung elmegy 250 ezer km-t minimum (nálunk 280-nál lett cserélve, más miatt lent volt a váltó, de még nem csúszott). A 64 lovas régebbi, kevesebbet szoktak enni, a 68 lovas újabb konstrukció, bár jellemzően nehezebb lett a kasztni is, szóval valószínű ott is rejlik pár deci a többletfogyasztást illetően. Ha 120 utazó elég, próbálj ki egyet.
-
Integrale
veterán
válasz molnarpeter #167909 üzenetére
Mondjuk az a 20 másodperces 0-100 megdöbbentő.
"Bad reklám is reklám too"
-
kovacsroli
senior tag
Hali,
egyik ismerősőm keres max 3,5m vételárig 150le körüli benzines kombit évente kb 15k km futásra automata váltóval.
Jó lenne minél fiatalabb, de a megbízhatóság fontosabb szempont. Ti mit ajánlanátok?Köszi!
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
tboldi
nagyúr
válasz Integrale #167910 üzenetére
Ehhez képest nem is tűnik olyan rossznak a Jazz 12 mp-e, le is fogom szedni a “slow as f*ck” matricát.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kovacsroli #167911 üzenetére
Auris TS HSD? Erőben nem teljesen az elvárt, de a villany nyomaték kárpótol, és elég megbízható, automatával sem szokott gond lenni.
-
footy
addikt
válasz kovacsroli #167911 üzenetére
Astra J 1.4T ST
-
8th
addikt
válasz Whoops #167902 üzenetére
Audi A2 1.4 benzin. 800e körül kezdődnek a vállalható példányok, én tuti azt venném évi 10ezres rohangálásra és nem valami dízelt. Csomagtartója egy nagyméretű babakocsit táskákkal együtt simán elnyel szóval nem para ha később bővül a család. Alumínium az egész így a rozsda ismeretlen fogalom a számára, lakatosra sosem kell majd költeni és olcsó kommersz egyen Volkswagen technika dolgozik a lemez alatt. Töréstesztje és az alapfelszereltsége is teljesen jó. Hátul is van függönylégzsák ami oldalütközés esetén megóvja a gyerekülésben helyet foglaló utódot is. Szög egyszerű szívóbenzines és fogyaszt vegyesben 6.3 litert. És még könnyű is így sokkal erősebbnek érződik 75 lónál.
-
HookR
addikt
Az igazán korrekt kereskedő előre tekeri az órát... - [link]
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
3L1T3
addikt
Sziasztok,
Vélemény? [Ford Focus 1.6 (2009)]
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #167919 üzenetére
meg focvis tanácsát is
-
Gabi 8906
senior tag
Azt mondta beszél egy lakatossal a beázásról. Azt remélem tényleg sikerül el intéztetnem vele. KM állást nem kérdeztem le. Magyar rendszámú, amivel itt került forgalomba, nem külföldről hozott. Meg alapból volt benne kb 307000 km.
Apple IPhone 13 Promax+Lenovo Thinkplus-GM2 Pro+B&O Beoplay A1
-
Segíjjetek plíz! Gastra helyett kellene valami ami kisebb szelessegben , igenytelen a ridegtartasra es magasabb az ulespozíciója. Ötleteket kerek szepen varosi hasznalatra evi max tízezer km.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Yiggdrasil
aktív tag
Hahó!
Ismét én, jó lassú nekem ez az autó-választás sajnos.
Továbbra is Érd-Kelenföld vonalra keresek a 307-esünk mellé (később helyette) egy második kocsit (más irányban dolgozunk párommal, 2 kocsival lényegesen kényelmesebb lenne).
Kb napi 45, évi 15-25ezer km-re kellene egy olyan autó, ami megbízható, viszonylag olcsó fenntartású.
A keret továbbra is 1millió, ha jól értem akkor olyan 800-850ezer környékén tudok nézelődni belőle.
Eddig kisebb típusokat néztem:
- Yaris (1. vagy 2. gen. 1.3 Benzin)
- Jazz (1. gen, 1.2/1.4 Benzin)
- Colt (2005től, 1.3 Benzin)
- Almera (csapott hátú 2. gen 1.5 Benzin)
- Fiesta (2002-től, 1.4 / 1.6 Benzin)
- Audi A2 (1.4 Benzin)
- Mazda 2 (2004től, 1.3 Benzin)
- Micra (2003tól, 1.2 Benzin)
- Corsa C (1.2 TwinPort)
- Clio (2002től, 1.4 16V Benzin)
- 206/207 (1.4 / 1.6 Benzin)
- Wagon R+ (1.3 Benzin GLX)De elkezdzünk gondolkodni azon is, hogy mi van ha egy nagyonbbat nézünk, ami esetleg hosszabb távra is jó lehet és könnyebben pakolható mint a kisebbek:
- Focus (2002-2005, 1-4 / 1.6 Benzin, akár kombi is)
- Fusion (1.4 Benzin)
- Civic ( 2004től, 1.4 / 1.6 Benzin)
- Primera
- Astra G (1.4 /1.6 Benzin, akár a Caravan is)
- 406/407 (1.4 / 1.6 Benzin, akár az SW verzió)
- Fabia / Octavia (1-4 Benzin, akár kombi is)
- Carisma, Lancer (1.4 / 1.6 Benzin, Lancerból kombi is)
- Corolla (béka vagy E12, akár a Verso is)
- Note (1.4 Benzin)
- Yaris Verso
- Volvo S40 / V40 ( 2002től, 1.4, 1.6 Benzin, kombi is)Félkövérrel azok amik jobban tetszenek külsőre és/vagy családban volt jó tapasztalat velük.
A problémám hogy minden típusról találok hideget-meleget a neten, és mivel rengeteg típust nézek, borzasztő időörlő nézelődni.
Tudnátok segíteni szűkíteni a mezőnyt? (ha valami nagyon jó típus felett elsiklottam akkor azt is belevehetem a listába, csak legyen kisebb )[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz bitpork #167923 üzenetére
Apám ilyen igények - kis külső szélesség, magas üléspozíció, faék motor - alapján vett Matchboxot* 73 évesen.
*Suzuki Ignis
Keret függvényében: Suzuki WagonR / Opel Agila, Jazz, új Twingo, más most nem ugrik e.
A Smart nem autó; a szerelése se egyszerű, nincs olaj leeresztő csavar, stb.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Yiggdrasil #167925 üzenetére
G Astra 1.4 90LE.
Ennyiből már lehet jobbat is vadászni, gombokért lehet kapni alkatrészt, korrekt a fogyasztása és az 1.4-es nem zabálja az olajat, mint az 1.6-os változat. Az üléseit én kapásból kidobnám, és szerválnék valami normálisat.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Gombinyó
őstag
válasz Yiggdrasil #167925 üzenetére
Még egy 307-es?
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz vzsryl #167928 üzenetére
Koszi, korbenezek akkor ennel a tipusnal.
A tobbi tipus abszolut felejtos emellett?Gombinyó
Bar szeretjuk a kis 307-est, mert alkalmi vetel volt (8 evesen 90ezer km-el hibatlanul 450ert, es az elmult 8 ev alatt kb ugyanennyit koltottunk ra), 800 korul mar nem biztos hogy ezt valasztanam
-
Alakula kínálat. A keskenyebb azt jelenti h a gastránál kell keskenyebbnek lennie mert a garázsban apósom nem bír kiszállni már belőle. A magasság is a gastrához mérve magasabb. Új autó kizárva még így is el kell passzolnom majd valahogy a gasztrát amiről senki nem fogja elhinni h 2003 óta 130k van benne pedig az Öreg gurította ki a szalonból - ráadásul a legszarabb létező felszereltséggel
A merci kilőve 19 mm-rel szélesebb a gasztánál.
Ford fusion kilőve 21 mm-rel szélesebb.
C-max kilőve hosszú és gyanítom széles is bár nem találtam vonatkozó adatot.focvis: az Ignis eddig a legjobb ötlet a ddis motor mennyire jó?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz LuckyL #167935 üzenetére
Megvannak a preferenciák az én oldalamról- ugyanakkor após az alany és mivel VAG vonalon kívül nem (lányosan mondjuk csak) vagyok naprakész, no meg több szem többet lát alapon nyitott vagyok minden megoldásra. Ezt összegyűjtöm leülök az Öreggel elmondom neki és választ. VAG oldalon már megvan amit én rámelegítenék
(#167936) rbalint88 : nem terepjárás miatt kell a magas üléspozíció hanem mert nagyon nehezen mozog a vizes lábaival. ÉS a mélyre ülés már nem olyan könnyű nekije.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
veterán
válasz bitpork #167934 üzenetére
Nem ismerem a ddis motort, a Suzukikat sem; az 1.3 dízel az Fiat motor (Opelbe is tették).
Faternak ~5 liter 95-öst eszik az (új típusú) Ignis, kb. fele városi nagyon rövid táv, másik fele Zeg-Balaton. Az Adriáról 4,6-tal fordult @autópálya120.
Tudtommal nem szokott kamuzni.@Pumma: Ignis és Swift made ín Japan; csak a Baleno és Celerio made ín India.
-
(jan)
őstag
Sziasztok!
Jelenleg egy skoda feliciám van, amit szeretnék lecserélni. Hetente ingázok vele 250km-t amúgy városban használom.
Sajnos elkezdtem benne félni, a sok kedves autóstársamnak köszönhetően...
Olyan autót keresek amiben van ABS, és légzsák, valamint nem kell ingem gatyám rákölteni (se rozsda se műszaki probléma) a többi nem érdekel, cipőként tekintek egy autora . Elsősorban benzinest szeretnék de a dízeltől se riadok vissza.
Sajnos nagyon tanácstalan vagyok. uj-swift? fabia? jazz? A-merci? yaris ? ignis ?
kb 800k-t szeretnék rááldozni de ha kevesebb az se baj
Köszi előre is!
Legszebb öröm a söröm és az áramköröm!
-
-
gzbotii
veterán
válasz szőröscica #167945 üzenetére
Nem kell rá költeni rész erre mennyire valid?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Integrale
veterán
válasz (jan) #167943 üzenetére
Alkudj erre, szerintem szazat enged. Muszakilag nem nyugosek, 10 legzsak, abs, ebd, dsc. Sok extra stb.
Bontott dolgok vannak hozza (par belterit nehez talalni, ami altalaban mindenkinek kell, pl hamutarto ebbe is kell masik, kepen nyitva van, eltort a belul a szerkezete).[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
fabri07
aktív tag
válasz molnarpeter #167942 üzenetére
omg, sorry, [link] Ő lenne az