-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Lacy6
senior tag
válasz diegho #167150 üzenetére
43-as lábam van, de nem vettem észre ilyen problémát.
Oldalirányba kevés a hely?
Nem lehet, hogy eleve olyan a cipőd hogy széles a pereme?[ Szerkesztve ]
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
őstag
Ez jó szöveg
A mazdánál szerintem különben nem elkurvulás van hanem random number generator... Ha nyerőt dob akkor van rozsdavédelem ha nem akkor nincs. Ezt arra mondom hogy 2 féle tapasztalatot látok. Vagy gyorsan és drasztikusan rohad (már 2-3 évesen, és nem osztrák hanem magyar új 3-as...) vagy ez az eset hogy 15 évesen még egész pöpec (de az újakból pl. pár éve az autobildnek a 100 ezres teszten darabokra szétszedve is jó volt a cx-5 korrózióvédelme, ők meg azért nem japán bérencek).
Fogalmam sincs hogy csinálják.
-
Klemens
őstag
Sziasztok!
Gondolkodom autó váltáson. Jelenleg egy 3 ajtós 1.6 benzin Focus Mk2,5 tulaja vagyok.
A kiszemelt az egy Astra J GTC. 1.6T vagy 1.4T, diesel-t nem akarok.
Sajnos nagy választék nincs hahun. Van egy fekete 1.6T, garantált km futással (majdnem az összes autójuknál garantált a km és mindnél kb. meglepően alacsony a mutató állása). Meg is van adva alvázszám. AutoDNA-nál le is kérdeztem, de sokkal okosabb nem lettem. Egyetlen km leolvasás történt amin persze a 108 ezer km szerepel ami most is az autóban van. Törés vagy bármi más nem látható. Amik fotókat felhoz, azok is ugyan azok, mint a hirdetésben.
1 évvel ez előtt vettem a Focus-t és mondjuk akkor is ugyan ez volt.
Hirtelen ami feltűnt, hogy a hirdetésben 2011/11 a gyártási év, autoDNA meg 2012-t ír.
Alvazszam.hu-nál nem kérdeztem le, de ott sem látni ilyeneket, csak felszereltséget meg ilyen alap dolgokat. Káreseményt, km leolvasást nem.
Valami okos ötlet?Van amúgy tapasztalat ezekkel az 1.4T és 1.6T motorokkal?
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
jagofett
tag
Sziasztok,
Egy ideje már gondolkodom rajta, hogy érdemes lenne megvennem első saját autómat (családban van egy, azt vezettem eddig, de nem jó, ha függés van). Egy ideje már követem a fórumot, szívtam magamba valamennyi tanácsot, de még így is úgy érzem hogy nem értek az autókhoz. Szeretnék segítséget kérni, hogy a lehető legjobb autót tudjam választani.
Amik a kritériumaim:
- 1-1,5M Ft (csak a kocsi ára, kicsit lehet több, de nagyságrendben ennyi)
- külső kerületből járok be dolgozni, napi 2x 20-40 km, egy részben M0-on. + ezen felül néhány kirándulás országon belül (pl Balaton) -> ez alapján inkább benzines játszana?
- legtöbb esetben 1 max 2 fő használná, de azért ha 4en elférnénk benne rendesen, az jó lenne (nyaralás pl)
- minél olcsóbban fenntartható legyen, nem a vagányság számít
- lehessen azért előzni vele
- magas, nagydarab vagyok, (196cm, 110+), szeretnék kényelmesen elférni, pici kocsik ezért kizárva
- HaHu-n nézegettem, és ami leginkább tetszett: Kia Ceed / Hyundai i30, úgy vettem ki ezek ajánlottak is. (pl: ceed, i30)Ha a Ceed/i30 megfelelő lenne, akkor mire kell figyelni náluk, milyen motorral ajánlottak? (ez a rész ahol teljesen sötétben vagyok..)
Ha nem jó, mi lenne ajánlott helyette?Vásárlás mellett milyen költségekre kell még számoljak? (sry ebben ennyire kezdő vagyok, amikre gondolok: átírás, szervíz, felmérés. Ezek kb menynit tesznek ki? )
Előre is köszönöm a segítséget és a tanácsokat.
[ Szerkesztve ]
-
Elképzelhető, hogy egy második, keveset használós autóra van szükségünk a nagy, kényelmes, stb. dízel mellé ha nem is sárdagonyászni, de földutakra, erdei utakra, csúszós utakra, illetve téli hidegben rövid utakra, amikre a dízel be se melegszik:
- csak benzines
- csak automata
- csak összkerék-hajtás
- 500.000 környékén, alatt
- nem böhöm méretű autó, szűk helyeken is kell férni vele
- lehetőleg kombi, de ez nem annyira fontos
- megbízható (mi más, de persze második autóként nem annyira fontos ez mint elsődleges használatra)Ezek így nekem egy olcsó Subarut adnak ki, egy régi Legacy, van is a neten több is.
Esetleg van más tipp?[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Kalandor #167166 üzenetére
Swift vagy swift alapu subaru justy, esetleg ignis. Automata nem tudom van-e belole, de 500-ig nem hiszem, hogy van ertelmesebb valasztas ezeknel. Regi rendes subarut biztos nem vennek, az mind ralliautokent volt hasznalva, lehetoleg karbantartas nelkul. Ugyhogy ra lehet kolteni az arat rogton. Ketszer.
-
-v-
addikt
válasz rbalint88 #167167 üzenetére
Ugyhogy ra lehet kolteni az arat rogton. Ketszer.
Azért nem minden olyan, mint az alfa
Nem hiszem, hogy egy régi outbacket, ami magas is, menni se megy, nagyon ralliautóként használtak volna ... vagy ezt milyen tapasztalatból meg tényekből véled leszűrni, hogy így kijelentük?
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Ellenben tízből kilencet baromira elhanyagoltak mert a lelkiismeretes tisztességes karbantartása az autó piaci értékéhez képest meglehetősen sok pénzbe kerül. A java része a saját lábán állva is már gazdasági totálkáros és nem éri meg foglalkozni vele. Tudom mert rokon gyerek másfél évig keresett egy Forester turbót mire talált egy olyat amivel egyáltalán megéri foglalkozni pedig ő a kínálat tetejéről mazsolázott. Már önmagában az is kőkemény pénzbe került mire kijavíttatott rajta minden korábbi kókler taknyolást. Szerinted milyen műszaki állapotnak örvend egy alig félmilliós példány?
-
-v-
addikt
a lelkiismeretes tisztességes karbantartása az autó piaci értékéhez képest meglehetősen sok pénzbe kerül
Ez meg tetszőleges, 20 éves 500e-res autóra igaz ... kivédeni csak úgy lehet, ha minél egyszerűbb technikát vesz valaki ebből a kategóriából, de itt benzines automata összkerekes kell, ha jól olvasom
De én nem erről beszéltem most, hanem a ralliról (az alfa csak vicc volt, ha nem ment volna át)
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
3 es 5 eve is nezegettem legacyt es outbacket, mar akkor is mind szet volt hajtva, ami masfel milla alatt volt. A masfel millasak meg csak siman korukbol adodoan voltak problemasak kicsit. Nem gondolom, hogy akik akkor vettek, felhoztak top allapotra 1-2 millioert es most 500-ert akarjak eladni...
-
-
-
őstag
válasz gzbotii #167181 üzenetére
Hát a saját bevallásai a jazz-nél (1,3-as manuál) 5,7 az scrossnál 8,1 (1.4t allgrip automata) a vegyes. Nem méregetem a kútnál, de pályán 120-130ig az utazások alatt jóval kisebb arányában a különbség. Szóval városban szerintem közelít a dupla. Én olyan 10 (nyár)-12 (tél) mondanék az én durva városi ciklusomra az scrossnak, de szerintem a jazz itt is megvan 7-ből vagy az alatt nyáron (tele még nem volt a drágának).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kalandor #167180 üzenetére
Akkor csak a miheztartás végett, próbálva megóvni téged:
- a vezérlés csere olyan 180-200k között van ha szíjas (ha láncos akkor több), mivel álltában is öregszik ezért 5 év után fixen cserés. Nos egy 500k-s autónál ez már kb gtk...
- az automata örök élet kb, ha volt cserélve benne az olaj 60 ezrenként. Ha nem akkor csak a wandler felújítás 200k de inkább picit feletti árral számolj mert az automataváltó gatyába rázás nem csak a turbinakerékből áll, van ott pár érzékelő is amiből 1-1 simán meghalhat ennyi idő után.
- hátsó difi szintén zenész, ha nem volt cserélve benne az olaj 60 ezrenként akkor jó eséllyel az is cserés lesz. Az megint 100k-s árszint.
- ha beszarik az automata szintezős hátsó teló annak a cseréje 270k. Van utángyártott kb a feléért de az nagyon hamar tönkre megy.
Tovább inkább nem is sorolom mert a végén még a sajátomat is inkább felgyújtom. Ha ezekből 1-nél többet beszívsz jobban jársz ha inkább árokba lököd a gépet... a fb tele van bontásra meghirdetett ilyen Subarukkal, nem véletlenül. Mivel ritka autó kb semmiből nincs utángyártott alkatrész a gyári meg horror.
Nekem pl elrepedt az egyik ablakmosó fúvóka (ügyesen eltörtem), kicserélem elvégre csak egy 5 cm-es műanyag bizbasz. Aha 7,2k volt az 1 db gyári fuvóka amire amúgy 1 hetet vártam mert meg kellet rendelni Németországból. Utángyártott nincs.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Matska
senior tag
Sziasztok. Korábban Mazda 2 kapcsán már kérdezősködtem, most folytatnám.
Audi A6 1.9 tdi helyett kellene egy autó 2-2,5MFt-ig.
A lényeg:
- minimum 4-5 évig használnám, ez idő alatt nem akarok évi 2-300.000Ft-ot beleönteni, mint most az audiba.
- évi 20.000km bele megy.
- méret, fogyasztás nem számít
- ne kelljen motorfelújításra vinni, ha autópályán 3-4-5 órát utazok 140-el, ergo ezt a sebességes kényelmesen tartsa
- dízel vagy benzin mindegyAzt hiszem ennyi
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
-
barnam_
nagyúr
Nekem is egy örökre elment a kedvem a Subaru-tól
Miből van az az automata szintezős hátsó teló, amiért 270k-t kérnek? Ez minden Subaru-ban van?(#167185) Kalandor: Justy vagy Swift/Ignis 4x4 lenne a jó választás Azt nem tudom, hogy van-e belőle automata.
Esetleg valami Golf 4Motion vagy Audi Quattro? Mindenesetre ezek fenntartása biztos drágább, mint a kis Suzié.[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz barnam_ #167186 üzenetére
Vagy Rav4?
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/rav_4/toyota_rav_4_rav4_2_0_automata-13383128
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/rav_4/toyota_rav_4_rav4_2_0_automata-13400295
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/rav_4/toyota_rav_4_rav4_2_0_automata-13375209600-ig ez jött ki, ami benzines, automata, és összkerék.
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #167189 üzenetére
Láttam, de azért fér be 500 alá.
-
outsiders
aktív tag
válasz barnam_ #167186 üzenetére
Egy pár kerül annyiba SG Foresterbe, faceliftesbe. Régebbibe drágább, OBK árakat nem tudok. 170-180k futást bír a gyári, utána cserés általában. Maga a megoldás elég egyszerű, csak hát ugye kizárólag gyári van belőle, amik utángyártottak vannak egyik sem szintszabályozós, keményebb rugókat és erősebb lengéscsillapítót raknak alájuk, ennek hála elpattog a kocsi feneke, oda a komfortnak. Gyárit kell venni bele, ennyi az ára sajnos
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
-
outsiders
aktív tag
válasz Matska #167193 üzenetére
Menj kicsit lentebb árban és akkor E12 Corolla 1.6 benya, vagy 1.4 dizli. Bagóból fenntartod, megbízható. Itt egy pl [link]
Aggregátor: Jaja Igazából az olyan dolgok drágák csak hozzá, amikből nincs nagyon utángyártott, vagy nem érdemes azt rakni bele (vezérlés kapcsán pár dolog például).
[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
#94529552
törölt tag
válasz barnam_ #167187 üzenetére
Ezekhez még hozzájönnek a Qru által számolt költségek:
- a vezérlés
- az automata
- hátsó difi, ezekre biztos kell költeni az összes szűrő, összes többi folyadék és még ami hiba van rajtuk. Még ha a karbantartása olcsóbb is a Subarunál, azért az autó ára még lehet, hogy alapból mégegyszer rámegy, de már csak az utolsó van fenn(a 402.000 km-es) a hahun. -