-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
freeknight
őstag
Sziasztok!
Munkahelyváltás miatt kellene egy másik kocsi. Jelenleg egy 1.4-es Chevrolet Lacettit használok, ami városban járkáláshoz tökély, de ingázáshoz sokat eszik, dízel kéne.
Napi 70-90 km menne bele, és a keret 1 millió forint átírással. Sok elvárás nincs, csak nem akarok betegágy motort bele, meg jó lenne, ha nem a lakatosnál kéne kezdeni.
A probléma az, hogy a jelenlegi kocsim tökéletes, újkora óta nálunk van, gombokért fenntartható, kopó dolgokon kívül nem is kellett még hozzányúlni. 11 éves kora ellenére a rozsdát hírből sem ismeri. Szóval nagyon nem szívesen adom el, főleg, hogy a brutál értékvesztés miatt sokkal régebbi és rosszabb kocsiba ülhetnék csak át.
A Lacetti sajnos elég sokat, 7-8 litert eszik vegyesben, egy dízelmotoros autóval mennyit tudnék vajon spórolni? Megéri váltanom? -
barnam_
nagyúr
válasz freeknight #167351 üzenetére
Szia,
Jó esetben egy dízellel megcsípnél egy 6 literes átlagfogyasztást.
Számold ki, hogy emiatt megéri-e az értékvesztés + az új autó vételét (ebbe számolj bele átírást, biztosítást, plusz az esetleges javítani valókat).Ha csak a fogyasztás a lényeg a váltásnál, nem cserélném le az 1,4 benzines autót.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz freeknight #167351 üzenetére
Sztem nem éri meg. 1M-ért egy lefingott dízelt kapsz amire biztos hogy költened kell. Én nem ugranék bele.
#nincsbennetarcsi
-
Integrale
veterán
válasz freeknight #167351 üzenetére
Én még megtartanám, és gyűjtenék a kerethez. 7-8 liter vegyesben nem vészes, veszel egy valamilyen dízelt 1 millióért, vagy idősebb lesz mint a Lacetti, vagy betegágy (legrosszabb esetben mind a kettő).
és eljár majd 6 liter körül vegyesben. 1-2 liter fogyasztáscsökkenésért nem vállalnék be egy kitudja milyen dízelt, kitudja milyen rejtett/tudott, de eltitkolt hibával."Bad reklám is reklám too"
-
nagyúr
válasz freeknight #167351 üzenetére
Tartsd meg. Egy hasznalt auto sok buktatoval jarhat, nem veszes az a fogyasztas
-
8th
addikt
válasz freeknight #167351 üzenetére
-
veterán
válasz freeknight #167351 üzenetére
Rakass LPG-t a Lacettibe. (ötlet)
-
freeknight
őstag
Köszönöm szépen a válaszokat, nem gondoltam volna, hogy ennyire egyöntetűen mindenki a maradás mellett van .
8th: nekem is volt ilyen megfontolásom. Kollégámnak Cordoba van, pont 1.9 SDi-vel, és teljesen korrekten eljárkál vele. Viszont VW-csoportnál nagyon kell figyelni a rozsdára, neki éppen szerencséje volt, olyat fogott ki, ami még épp csak rügyezett, ás most 50k-ból meg tudta oldani lakatolás nélkül a gyenge pontokat. De szerencse kell ilyet találni. És akkor az is ott van, hogy csak régebbi, valószínű klíma nélküli (Lacettiben van az is) kocsiba tudok csak átülni. Szóval meg kell fontolnom erőteljesen.
focvis ésoutsiders: nekem lpg eszembe se jutott, de tény, hogy főleg lacettiből rengeteg gázost látok szaladgálni. Ez ellen két dolog szól: az új munkahelynek van saját mélygarázsa, ami ingyenes , és hogy semmit sem tudok a témáról.
De az biztos, ha a parkolást meg tudom majd oldani, akkor a gázosítás nagyon jó irány lehet majd. Szóval köszi a tippet![ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
válasz freeknight #167359 üzenetére
Ma reggel tankoltam gázt, 218Ft/l-ért, nem rossz.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz freeknight #167359 üzenetére
Rozsda fals infó jelen formájában. Amit 1 körül kapsz, tehát Golf 4, Bora, Leon 1, Toledo 2, Octavia 1, A3 galvanizált, kb csak az első sárvédők alja szokott rohadni, ha nem tisztítják a dobbetét alatt (vagy a teteje, ha benne marad a szivacs).
-
#94529552
törölt tag
-
nagyúr
válasz #94529552 #167367 üzenetére
De mindig ott a para, hogy éppen milyen állapotú használt autót sikerül kifogni, a jól ismert saját karbantartott példányod helyett. A gázosítás nem egy nagy nyűg, leadod kb. másnap hozhatod is el, kövi műszakinál beírják oszt csoki. Az egyetlen valós hátránya hogy a pótkerék helyére megy a tartály és vagy nem viszel magaddal plusz kereket vagy a csomiból veszi el a helyet. Már mélygarázsokba is le lehet állni velük, LPG meg minden sarkon van kb.
-
freeknight
őstag
válasz tboy93 #167368 üzenetére
Ezt nem tudtam, de most kicsit utána olvastam. Tehát ha van egy biztonsági szelep a gázos kocsin, akkor be lehet vele most már hajtani mélygarázsba is?
Mert akkor nagyon elgondolkodom a gázosításon. Alapból is fázok lecserélni a kocsit, főleg, hogy idén házfelújítás meg sírkőkészítés mellé nem volt betervezve autóváltás, szóval a lacetti árán kívül nem sok pénzem lenne erre a célra.
Ha legalább egy hasonló korú, állapotú, felszereltségű kocsiba, pl c vectrába akarok átülni, akkor kellene még legalább 1 milla, (1,6 milla körül mennek a vállalhatóbb dízel vectrák, átírással meg szervizzel együtt benne lenne 2 millióban, de lehet még többen is sajnos). És akkor még bármikor belefuthatok egy óriási f*szerdőbe egy ismeretlen előéletű dízel kocsival sajna.1.9 sdi-vel szerelt autók tényleg jó alternatívák lehetnek, de gondolom értitek, hogy a klímás lacettiből nem szívesen ülnék át egy legalább 5 évvel idősebb fapadosabb kisautóba (pl polo vagy fabia).
Úgyhogy vagy gyűjtök még, és addig benyelem a magasabb üzemanyagköltséget, vagy gázosítom a lacettit, vagy marad a kisebb autóra váltás (de én szerintem ezt kizárom, már csak az eddigi véleményeket is olvasva)
-
nagyúr
válasz freeknight #167369 üzenetére
Így van, már be lehet hajtani jó pár éve. Számolgass, hogy hány évig akarod még megtartani a Lacettit, 15.000 km alatt behozza az árát az LPG, utána meg dízel áron közlekedsz az autóddal.
-
outsiders
aktív tag
válasz freeknight #167369 üzenetére
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
8th
addikt
válasz freeknight #167369 üzenetére
Ne is gondolkozz kisautóban. Egyebek mellett az Octavia, Leon, Toledo, Golf és a Bora is megkapta az 1.9 SDI motort szóval bőven van választék. A többségükben benne van a klíma is. Belső térben ugyanakkorák ha nem nagyobbak mint egy Lacetti. Azt mondod átlag ~80km-t ingáznál munkába naponta. Az éves futásteljesítményben nem kevés. Elmondásod szerint 7-8L között fogyaszt az autód, mivel gázból 20-25%-al többet fog enni egy 9,5-10 literes lpg fogyasztással nyugodtan számolhatsz. Értem én, hogy sokaknak nagyon csábító a 250 forint alatti lpg ár de ha tíz litert megeszik belőle a kocsi akkor megette a fene az egészet. Semmivel sem vagy előrébb mint ha egy SDI motoros Octavia vagy Golf kombiba ülnél. Az hosszabb távokon amire te is használnád elgurul bőven öt liter alatti fogyasztással és még ha dupla annyiba kerülne a gázolaj mint az lpg akkor is maximum csak egálban lennél költség szempontból. Használati értékben egy dízel mindig felette lesz egy lpg-s kocsinak mert oda állsz be vele ahová csak akarsz, nem kell lemondani sem a csomagtérről sem a pótkerékről és az említett SDI motor pont ugyanolyan faék egyszerű szerkezet mint egy random szívóbenzines. Annyi hátránya van, hogy hangosabb és gyengébb. Cserébe lpg ár alatt vígan elautózol vele. Komolyabb meghibásodástól félmillió kilométerig nem igazán kell számolni azokat szerencsére még nem a fogyasztói társadalomnak hanem az örökkévalóságnak tervezték. Manapság ilyen motor már nincs.
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Régi vágyam egy V6-os autó, mostanában egyre többször gondolkozom el, hogy meglépjem a kellemes duruzsolás miatt.
A jelenlegi autóm azért vettem anno, mert tetszett (G Astra Cabrio), de több olyan V6-os motorral szerelt autó van, ami tetszik, nincs egy konkrét típus.
Nem tudom itt mennyire vannak hozzáértők/tapasztalattal rendelkezők, de azért megpróbálom.
Kb. 1,5 -2 millióig (ha kintről, akkor papírozással együtt) keresegélek, 2002-2008 évjrat között nagyjából.
Amik tetszenek:
- VW 2.8 V6 motorja. Jókat hallottam róla, egy passatban tetszene pl. Manuálissal
- Audi 2.4 V6 - állítólag nem mennek, de megbízhatóak.
- Audi 3.0 V6. Erről nem sok mindent tudok.
- Mondeo MK3 - 2.5 V6, 3.0 V6 (nem az ST). A 2.5 régi, megbízható konstrukció, amennyire tudom.
- A nissan 3.5 v6 motorja is jó lehet, azt rakták sok vasba, de annyira nem ismerem.Ezekkel a paraméterekkel mit lenne érdemes néznem? Elsősorban manuális váltóval, és olyan nagy ritktaságokat sem akarok, hogy fél évig kutassam a bontókat egy szellőzőlamelláért.
Köszi a tippeket előre is.
-
freeknight
őstag
"Semmivel sem vagy előrébb mint ha egy SDI motoros Octavia vagy Golf kombiba ülnél"
Na ez itt a lényeg, mert a saját kocsimat alakíttatom át, amiről tudom, hogy valós 128k km van benne, és mindig megkapott azonnal mindent, amire szüksége volt. Ezt lecserélhetem egy 15 évnél is idősebb 1-es octaviára pl, amivel ki tudja hányszor kerülték már meg a földet 1 liter olajjal. Most nyilván túloztam, de gondolom érted az analógiát.
Valahogyan nem érzem, hogy ez annyira megérné nekem. Más lenne a kérdés, ha annyiért tudnám eladni a Lacettit, amekkora értéket valóban képvisel, de sajnos ennek a márkának brutál az értékvesztése.
Plusz nem hinném, hogy egy kisautókra tervezett 1.9 dsi 5 literrel elvinné az octavia kasztniját. Persze lehetséges, én nem értek hozzá. -
nagyúr
válasz freeknight #167377 üzenetére
Elviszi amúgy, országúton 90-el, de ettől függetlenül racionálisabbnak tartom az ismert autó átalakítását én is. Legalább több nézőpont lett leírva
-
Johnny_vT
senior tag
Igaz amiket írsz. De a bekerülési költség és a váltság költsége itt ami kritikus. Ha most nincs pénz rá, akkor most nem érdemes erőltetni a cserét.
"oda állsz be vele ahová csak akarsz"
Tudom, ez még csak az utópia, de kedvenc törvényhozóink gondolhatnak egy nagyot és bevezethetnek mindenféle fasza dízeltiltást. Tudtommal nagy szmogban már most is él valami hasonló Budapesten. LPG-vel ilyen nincs.(#167377) freeknight
A Lacetti értékvesztése csak még rosszabb lesz később, hiszen a Chevrolet hivatalosan kivonult az európai piacról és - legalábbis én személy szerint - nem vennék olyan használt autót, aminek X időn belül már az alkatrészellátásával is gondok adódhatnak.Az SDi pedig simán elmegy 5 literből, sőt!
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #167384 üzenetére
Benzineseknél nincs szigorítás, az Euro3-as még behajthat, az alatta lévők (Euro0-1-2) nem.
Fontos infó, hogy a korlátozás az adott napon 6-22h között van csak érvényben, illetve eltörölték az ingyen parkolást és ingyen utazást a máv/volán/bkk járatain az érintetteknek. Továbbá a 2ütemű járművekre is vonatkozik (pl segédmotorkerékpárok).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
8th
addikt
válasz freeknight #167377 üzenetére
Értem persze, én csak felvázoltam egy másik lehetőséget is.
Azt már csak félve teszem hozzá, hogy hasonló helyzetben megtartanám a lacettit és vennék egy váltóhibás Lupo 3L-t munkásautónak ingázni. Háromszázért jó állapotút kapni magyar papírral jó motorral jó bódéval de szar robottal. Egy százasból át lehet alakítani kézi váltósra és boldogság van mert az autó egyetlen gyenge pontja ki lett ütve. Olcsó a biztosítása, olcsó hozzá az alkatrész, olcsó felgumizni stb. hosszabb távon is kényelmes és brutálisan keveset fogyaszt. Egyenletes 90km/h-nál 2.8 litert eszik. Nem vicc. Azt lehetetlen überelni. A jelenlegi 417 forintos üzemanyagárral számolva kilométerenként tizenkét forintból elgurul miközben kilenc forint a munkáltatótól igényelhető üzemanyag költségtérítés. Aprópénzből járnék be melóba.
Kár, hogy otthon dolgozom.
-
8th
addikt
válasz alázógyík #167383 üzenetére
Náluk voltunk bent anno egy Astra Classicot gázosíttatni. Ott azt mondták nagy átlagban 20%-al lehet számolni. Ez elsősorban beállítás függő de az sem mindegy milyen motorról van szó. Akár 25% is lehet a többletfogyasztás ha az ügyfél nem akar lemondani egyetlen kóbor lovacskáról sem és azt szeretné, hogy az autója ugyanúgy menjen gázzal is mint benzinnel. Akinek tökmindegy mert csak közlekedik és nem zavarja vagy észre sem veszi, hogy picit gyengébb az autója annak másképp állítják be nyilván a többlet fogyasztása is jóval kisebb lesz. Az 1.4 8v asztma 15% körül evett többet gázból mint benzinből. Mondjuk az egy központi befecskendezős őskövület volt egy modernebb hengerenkénti befecskendezős motor biztos sokkal jobb ilyen szempontból.
-
Jakab66[hun]
senior tag
Sziasztok! 2015ös Megane Grandtour Gt line dci 131 motorral és manuál váltóval jó választás lehet?
Gipsz Jakab
-
alázógyík
őstag
válasz Jakab66[hun] #167391 üzenetére
Az egy dolog, hogy qrta jól néz ki a GT Line, de igen megbízható autó.
-
MPowerPH
félisten
Nekem ezzel is szenvedes, pedig biztos nem annyira rossz. Boros, navis, szal jol felszerelt, de katasztrofa a motorja, gyenge mint a harmat, elozest nagyon meg kell gondolni, mellette kulturalatlan, hangos, es varosban nem tudsz 4. et kapcsolni, mert 1500 alatt tartva a fordulatot szetesik. Autorol alkotott fogalmamtol nagyon messze van.
Ma Bp. -n jartam, egyetemtol nem messze volt ez, megneztem. Rozsda volt, tuti visszatekert oras az allapotabol tippelve. Az auto maga fantasztikus, kezre all minden, szepet lep allorol, es jo volt vezetni. Nem is tudom, hogy fogtam e mar valaha ilyen jo valtot. Igazi short shift. De ezt nem vennem meg... Azt mondtak, erdemes lenne megnezni azt, amelyiknek meg lett bontva a motorja, mert azt lehet huzni egy nagyobb turboval.
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
-
elod22
senior tag
Sziasztok. Holnap megyek, hogy megnézzek egy 2009-es kiadású Mitsubishi Lancer X , 1,8-as szívó benzines autót. Esetleg ha valakinek közületek volt már ilyen autója, megírhatná, hogy milyen dolgokra érdemes odafigyelni. Köszönöm.
-
fabri07
aktív tag
Sziasztok,
Egyik ismerősünk eladja kímélt autóját, főleg emiatt elgondolkodtató, mert ismerjük a gazdáját, hogyan használta stb. Renault fluence 1.6 benzinesről lenne szó 77K km-rel, 2M-ért. Szerintetek megérné 2005 1.4 Polorol váltani(rozsdálni kezd a küszöb+sárhányó is)
Válaszaitokat előre is köszi