-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
Azt észrevettem, hogy mindenben a kevés kilométerest keresik. Az átlag magyar egy álmot kerget. 10-15 éves dízelt akarnak 120-al.
Facebookon már két embertől is megkaptam, hogy sok a km a kocsimban, mert ők 3 millióért akarnának ilyet ami 40-50-et futott. Teljesen abszurd pár ember elképzelése.
Tényleg emiatt tekerik vissza a nepperek a kocsikat. Mert inkább megveszi átlag magyar az órában keveset mutató, de papír nélküli autót.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
gzbotii
nagyúr
válasz Doki16 #177101 üzenetére
Hogy is van? A magyar autóvásárló hülye? Én pontosítanék egy annyival, hogy nem csak a magyar és nem csak az autóvásárló, hanem az emberek többsége minimum egy burokban él
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Doki16
addikt
válasz MunezXBK #177103 üzenetére
Tudom, tudom. Én is inkább ezt a kocsit vettem meg mint a sok 60-100-at futott mert azok tuti tekertek voltak, vagy csak ütöttek vágták őket. Aki tényleg ért hozzá az megveszi a többet futottat is. Csak az a baj, hogy az évtizedek óta berögzült alacsony futás a legjobb, a vásárlok 90%-ára igaz inkább. Sokan még mindig ez alapján keresnek kocsit. Meg a mühelyprn-ba is már ebből a kevés merítésből is látszik, hogy 10 km-t nem akarnak a kocsiért megmozdulni. Nem a kevés kivételről beszélek. A nagy átlag autóvásárló az ez.
(#177104) gzbotii: Nem nagyon bírom a Kopaszt, mert elég arrogáns, nagyképű, de van benne igazságtartalom.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Doki16 #177105 üzenetére
200k felett itthon nincs élet, kortól, típustól függetlenül, nem létezik ilyen autó, ennek ellenére az átlag magyar ilyen autóban ül, csak nem tud róla. Hisznek az álomban, hogy a neppereket megelőzve ők veszik meg a tuti vételt, a vak házaspár autósmoziba járós autóját. A nyugati ember is hülye, kolbászból van a kerítés, természetes, hogy a drágán vett dízeles autókat 3-5 évesen 50-80k km-rel adják el bagóért, csak neki.
A becsületesnepper állapotot veszünk szövegét is úgy értelmezték anno a nepperek, hogy itthon a km óra azt mutatja meg, hogy a nepper szerint milyen állapotban van a gépsárkány. Meló miatt túl vagyok néhány autón, látom megöregedni a gépeket, látom, hogy milyen állapotban van egy 150k körüli futással rendelkező autó, ezért is tartom "viccesnek" a hazai kínálatot, pedig ha kell, én nem sajnálok lemenni egy jónak tűnő vételért az ország másik felébe. Kroneraff úr egyébként számomra is felemás, én úgy vélem, hogy elég jól megél a TC miatt, az a 20-30%os felár, amit kér az autóiért annyira nem reális, kintről se hoz be olcsón és emailben is általában sablon szövegekkel válaszol.
Hányok attól, hogy telefonon nem bírják kinyögni az emberek az igazságot, még akkor sem, ha egyértelmű és nekem kell a nyomozót játszanom. Amikor már a fotókon látom, hogy volt valami hóka-móka az autóval, tuti, hogy sérült, rákérdezek és hadovál, hogy ez biztos gyári, csak úgy látszik. Megnézem élőben (ezt már sokan nem teszik meg), lemérem, javítva volt. Áh, ezt tuti a gyárban csinálták, sérülésmentes az autó. 'nyád az. Persze ez is "érthető", itthon azon kívül, hogy nem mehet bele évi 5000 km-nél több egy autóba (még akkor sem, ha ő 20k-t tesz bele a napi rutinnal), nem lehet elemsérült se egy autó, mert az vétek, az már rossz vétel és eleve hogy gondolja az ember, hogy egy parkolási sérülés után nem a bontóban adja le az autót?
Én nagyon remélem, hogy az Auris és az Twingo RS sokáig marad, mert nincs kedvem megint elmerülni a mocsokba.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Doki16
addikt
válasz CactuS #177109 üzenetére
Aki behozta az Aurisom Hollandiából egészen konkrétan ő mutatta nekem azt az oldalt ahol először megjelennek az autók a kereskedők/nepperek részére. Külön fizetős szolgáltatás, de az igazán jó vételek az átlag ember meg sem látja. Mesélte, hogy ilyen autókat magánszemélynek esélye sincs megvenni. Azt mondja van egy hetük eldönteni, hogy kell-e nekik és ha nem jelentkezik rá kereskedő akkor, megy ki használtautós oldalra.
Maximálisan egyet értek veled én mire megtaláltam a megfelelő vételt nagyjából 1500 km-t leautóztam az országban. Nem azon a két tank gázolajon fog múlni egy jó autó.
(#177108) gzbotii: Ohh értem. Igen a jelenség igaz sajnos.
(#177106) MunezXBK: Hát ez komoly Nekem a Vitarámért 350 km-ről jöttek, na az messzi az országon belül. És ráadásul kétszer kellett jönniük mert csak elsőnek foglalóztak
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz gzbotii #177111 üzenetére
Igazából a gömböc Auris volt az első, az jött a Prius mellé. Eredetileg magamnak néztem, azért is lett full-fullos darab (félbőr, nagynavi, 17" felni, xenon), de úgy voltunk vele, hogy el kéne adni a Priust, mert 300k felett még azoknak is esik az áruk egy kicsit. Akartam egy olcsóbb kisautót magamnak, aztán asszony benyögte, hogy tőle akár vehetek akármit magamnak. Na mondom, akkor lesz egy pici irányváltás a Prius után, még a villany előtt és elkezdtem nézegetni a pici hot hatch-eket. Gyakorlatilag nem sok maradt a Prius árából így, de, hogy őszinte legyek még mindig nem bánom. Gyerkőccel sem vészes, mert jobb egyben van egy fix gyerekülés (az is Isofixes, ami nem túl gyakori dolog), a vezető ülés is memóriás és előre tolható (nem úgy, mint az SSSnél, ahol csak a jobb oldali ugrik vissza az eredeti pozícióba), így hátra simán bemászik a kisebbik is, és még tetszik is neki a mászókázás. Egyedül az ajtókkal kell vigyázni, mert akkora fesztávja van kinyitva, mint egy rohadt boeingnek.
Szeretem mindkét autót, bár két teljesen más világ. Most költözéskor a kisebb dolgoknál zavaró, hogy egyiknek sincs akkora puttonya hátul, bár ugye a twingo csomagtere is 230-960 liter között variálható, ami egy 3,6 méteres autóhoz képest nem rossz. Évi néhány alkalom miatt nem járnék egy batárral a városban, főleg, hogy melóból ha kell és éppen van bent fogható, akkor hozok egy áruszállítót vagy ha utazunk vidékre, akkor akár egy 9 fős kisbuszt is.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Cserélném őszig legkésőbb jelenlegi szétrohadt Polo3-asom.
Használat: napi 40km ingázás autoplyán 90%ban, városon belül ide-oda futkározni
Keret: tokkal vonóval 600.000 erős magyar forint
Igények: klíma, szervókormány, alacsony fogyasztás, olcsó fenntarthatóság (ez utóbbit hozta a Polo eddig)Mennyire reális az elképzelés? Csak azért gonolkodom ebben mert a feleségem 307ese se került nagyon többe és a fogyasztáson kívül teljesít mindent a fent írtakból.
Tudtok pár típust ajánlani hogy miket érdemes keresni?
Köszi! -
runner 125
nagyúr
válasz Tom1939 #177047 üzenetére
Igen, az első T8 XC90-ekkel tényleg volt probléma, sőt az egyik tulaj csinált egy blogot róla, plusz felmatricázta, h "ez egy selejt". Aztán végül úgy tudom h csak egyezségre jutott a Volvo-val és visszavásárolták tőle az autót.
tboy93
Az én én ismerettségi körömben 1 XC90 van, 2016 nyári, egy tüzép tulajé. A tegnapi kommentek után este még frácsörögtem, az övé is diesel, legerősebb D5, 78.000km-nél tart, 1x volt egy ABS lámpa felvillanása, ami másnapi indításnál már nem volt jelen. Más gondja nem volt.
Persze ettől még elképzelhető, h problémás az XC90, főleg a diesel..
Illetve, csak elmélet szintjén, simán el tudom képzelni azt, h mint abszolút csúcsmodell megbízhatatlanabb egy gyártó legfelső kateógriája.. Mercinél, BMW-nél láttunk erre példát éveken át, sőt.. Azok az idők már régen elmúltek, h a drága(bb) autó egyenlő volt az örök, gondtalan élettel, megbízhatósággal. Ettől függetlenül persze a blokkrepedés gáz.
Nagyon mélyen nem folytam bele a mai Volvo-k komponenseinek gyártásba. Nem tartom elképzelhetetlennek, h az elektromos egységek, panelek, vezérlők egésze / része Kínában gyártódhat (mint nagyjából minden költségoptimalizált európai autómárkánál), és azt sem állítom, h nem voltak kezdeti elektromos (javarészt szoftver alapú bug-ok). De az biztos, h az autógyártás, motorgyártás Svédországaban és Belgiumban folyik most is. Tehát, ez a "kínai Volvo" egy teljesen indokolatlan, alaptalan, degradáló jelző.
Attól, h a világpiac egyik leggazdabb, legtőkerősebb országából egy cég üzleti érdekből fantáziát látott a svéd márka felvásárlásában, főleg úgy, h a gyártósorok maradtak ott ahol voltak, nem jelenti azt, h attól már kínai lett. Főleg azért tartom fontosnak az ilyen kijelentéseket tisztába tenni, mert az európai ember agyában a kínai = szar. Miközben a komplett európai, amerikai márkákból álló háztartásának és a ruháinak 90%-a ott készült.
Ettől függetlenül köszönöm, én is bízom a legjobbakban!
CactuS
Köszi az infokat, ha szoftver apróságok lesznek, abból nem fogok én sem ügyet csinálni.
olajbogyo, tboldi, köszi Nektek!
bitpork
Rá kellett keresnem, h mégis mijjaz a Max. De meglett. Szép nagy dög."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nagyúr
válasz runner 125 #177115 üzenetére
Részben egyetértek az általad leírt dolgokkal. Azt viszont vitatom, hogy a Kínai kézbe kerülő Volvo, nem szenvedett volna komoly változásokat a minőségben. Az a gond, hogy hiába marad Svédországban a gyártás, ha a vezetőség mentalitása totálisan más.
Mindkét ismerősöm a régi XC90-ről váltott az újra. Az előző generációval 400e km felett jártak, amikor elkezdődtek a bajok (forrt a víz, az automata is ott kezdett halódni, turbó mondjuk többször halt meg mindkét autón). Az elektronika pedig közel sem volt ennyire bajos.
Franc tudja. Lehet neked van igazad és a csúcsmodellel van csak ennyi probléma.
-
őstag
válasz tboy93 #177116 üzenetére
A teljes tervezési folyamat is Svédországban maradt, a vezetők is európaiak, ugyan azokkal a beszállítókkal dolgoznak, mint a többi prémium márka, Kína csak a pénzt adta a fejlesztésekhez, aminek most szüretelik a gyümölcsét, mivel nagyon jól fut a szekér.
Szerintem is baromság ez a "kínai Volvo" szöveg, abban az értelemben, ahogy sokan gondolják, semmi alapja nincs.
Szerk.: egyébként személy szerint én is elkezdtem nézegetni konstruktőri pozíciókat Göteborgban náluk, ha úgy alakulna, hogy elhagynám az országot a közeljövőben.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz tboy93 #177116 üzenetére
Pedig a Volvo példája pont az az eset, amikor a kínaiak csak a pénzt öntötték a márkába. Nem akarták otthon megoldani a dolgot, saját tervezőkkel, mérnökökkel. Mindent Európában hagytak.Most látom, hogy xEon1337 már leírta ugyanezt.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
NB2
aktív tag
-
CactuS
Arcképgyáros
Ja, csak kimaradt pár "apróság" a típusról. Pl: az, hogy 4-5 évesen már 85% körül jár az akkupakk, jó eséllyel 8 éves korára már alig marad villany hatótávja, amit szoftveresen baromira nem fog tudni visszahozni, lévén nem sok tartaléka van a rendszernek a használható kapacitás felett. Arányaiban pl: a híresen rossz leaf kb. 8 évesen jár kb .85% körüli degradációnál. Utána meg sok sikert a 10 liter feletti fogyasztáshoz (4,5-6,5, hogyne, egy 1900 kg-os SUVtól...). Hátul szűkös a helykínálat, bármekkora batár is, nem nagyobb a 2. sor, mint egy sima P3. És még pár apróság.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Doki16
addikt
Átolvastam nem rég. Azért szebbnek van beállítva mint ami valójában, már már szinte tökéletes, bombabiztos autónak
A közösség része tetszik mondjuk, ez csak megerősített benne, hogy ez kell a Q5 után. Beléptem én is csoportba pont a héten és nagyon korrektek segítőkész emberek[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Laraxior
titán
válasz Doki16 #177101 üzenetére
Az enyémre is pont ezt ajánlották, ha egyszer el akarnám adni. Tegyek bele még vagy 50-70ezret, lesz benne közel 280k km, a belseje úgy néz ki, mintha 60k lenne... otthon meg is oldják, hogy annyi legyen az órában, pikkpakk elviszik
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Doki16
addikt
válasz Laraxior #177122 üzenetére
Nem olyan rég kerestem egy ismerősömnek autót olyan fél millió környékén. Azoknál amire egy kicsi esélyt is láttam, hogy értelmes lehet lekértem a JSZP rendszerben. 5 autóból 3 tekerve volt biztosan. Most már aki nem hülye és lekéri simán ki lehet szűrni. De itthon ez még nagyon kevés embernek jut eszébe. Olyan ordító tekerések vannak, hogy az elképesztő.
Amúgy meg miért lenne könnyebb eladnod úgy a kocsi, hogy már 280k lesz benne?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
NB2
aktív tag
válasz Doki16 #177121 üzenetére
Panelgyerek lévén nekem a hibridek kiesnek az érdeklődési körömből, de mivel itt népszerű gondoltam megosztom. Bár gyaníthatóan sokan olvasták már az én linkem előtt is
Egyébként ezt akartam is kérdezni (remélem mgé nem kérdeztem), de ti milyen oldalakat nézegettek? Akár olvasmányos, akár videós oldalakra gondolok?
Alapban én azt vettem észre, hogy akár tv-ben akár neten nézek autós oldalakat néha kiérzem, hogy ki finanszírozza
Tv-ben megnézem a 2 hasonszőrű Supercar (TV2) Autogram (RTL) műsorokat.
Neten: totalcar, autonavigator, vezess, illetve a győri tv-nek van egy gázfröccs című műsora amit feltesznek yt-ra.Amit engem baromira zavar (főleg a videós anyagosoknál), hogy látszik ki szponzorálja őket. A tv-s a Duna Auto, az ő márkáik vannak túlnyomó részben, illetve olyan totál megfizethetetlen autók amiket nem is értem miért van benne a műsorban A győrieket meg a Porsche Hungária szponzorálja, ebből kifolyólag rogyásig van ódi, VW gépekkel. De Ford is volt benne bőven.
-
Doki16
addikt
Már miért esne ki? Én is panelban lakom. A Toyota HSD öntöltő hibrid. Pont ezért használják ennyien. Csak plug-in hibridekhez célszerű a közeli töltő vagy az otthontöltés megléte.
Én amúgy csak a totalcart olvasom/nézem. Nagy ritkán vezess.hu. TV-ben nem nézek ilyeneket már. YT mindenben veri.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Doki16 #177125 üzenetére
Mondjuk manapság már kb. egyik sem pártatlan, TC is tud hülyeségeket írni, felhígult az a banda is. A vezess.hu is (ők többet inkább), illetve a speedzone-osok is. Pl: Vályi Pista nálam a Stinger tesztnél esett nagyot lefelé a hitelesség létráján.Ami egy érdekes perspektíva lehet és ajánlom az a Karotta Közlöny, főleg, hogy neki is azért elég sok benzin folyik a vérében, mégis tud átfogó képet adni az autóiparról és annak hátteréről.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
NB2
aktív tag
Én valahogy jobban szeretek eltespedni a tv előtt és nézni ezeket. Mondom ezt Chromecast felhasználóként
Totalcar egy jó sorozat volt, mindig röhögök, hogy hány csatornán is mentek már ők. Most néztem, hogy vannak új részek, de azok nem új autókkal foglalkoztak.
-
molnarpeter
nagyúr
Szórakoztató és tájékoztató jellegű két külön dolog, Top Gear és Grand Tour műsorként jók, de ha infót szívnék magamba, kevés az univerzális forrás (pl az említett Karotta), inkább specifikus dolgokat keresek, pl Mondeo és 2.0 HDi ügyben Alan Howatt jó anyagokat csinál, Diagnose Dan hibakeresésben egy jó csatorna, stb. Másik, hogy nagyon hasznos infókhoz lehet jutni különböző típusok facebook csoportjaiban. Tc-n Csikós cikkeit élvezet olvasni, de a YouTube videók is korrektek szoktak lenni. Típus összefoglalókban a vezess erős, és az értékbecslő videókat is egy realitás talaján mozgó történetnek tartom, gyakorlatias és informatív tartalom, mindig ugyanazzal a szakemberrel. Azért random nézek Draskovics, Vályi, H. András videókat is. Amire újabban rá vagyok függve, az a Rich Rebuilds (Tesla specialista) és Samcrac (Amerikában biztosítós árveréseken vett autókat újraépít), hébe-hóba pár karosszériás vagy kamionos /erőgépes dolog is beesik, mint pl V-Tuned, RustyCracker, Adept Ape...
Jobban végiggondolva lassan többet fogyasztok angolul, mint magyarul.
-
gzbotii
nagyúr
válasz molnarpeter #177128 üzenetére
Kösz a tippeket, jegyzeteltem
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Integrale
veterán
válasz molnarpeter #177128 üzenetére
Ezeket meg kiegeszitenem a VW-s HumbleMechanic, Italia autos, Davide Cironi, PapadakisRaving es persze Engineing Explained csatornakkal.
"Bad reklám is reklám too"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Integrale #177130 üzenetére
Közben nekem is jutott még eszembe, hogy amolyan egész estés szórakoztató programnak a Mighty Car Mods is hangulatos. Drive tribe meg nem is tudom, hogyan felejtettem el plusz garage 54 bolondozások.
Magyar vonalon még az MHVlog és a Simson Life jópofa, de ezek már a másik véglet, messze a TV-s produktumoktól. Nameg a becsületest is nézem néha.Milyen autót vegyek? Hát csakis olyat, amiben lehet netről videót nézni. Főleg Tesla.
-
runner 125
nagyúr
válasz molnarpeter #177131 üzenetére
Az MHVlog-os srác meglepően jó videókat csinál. Nekem ő volt a legnagyobb pozitív csalódás. Elsőre nem néztem volna ki belőle, de tényleg van jó néhány szórakoztató anyaga.
Ezt a részt pont tegnap láttam. Számomra felfoghatatlan kategória, h ilyen "cég" és műhely létezhet."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
gzbotii
nagyúr
válasz molnarpeter #177132 üzenetére
Irónia nélkül, komolyan írtam. Talán rossz volt a smiley választás.
Amúgy én is 80% angol tartalmat fogyasztok úgy mindenből.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Qru
MODERÁTOR
Fejezzétek be az offolást.
#nincsbennetarcsi
-
gzbotii
nagyúr
válasz runner 125 #177133 üzenetére
Hát ez kész. Ilyen nincs
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
runner 125
nagyúr
válasz tboy93 #177116 üzenetére
Leírták ketten is, ha egy kínai cég tőkét tol egy másikba, nem jelenti azt, h az egész filozófia, vezetőség, irányítás, gyártásminőség cserélődik /romlik.
A svéd - kínai kollaboráció eredményét meg szerintem nem kell magyarázni senkinek. Azóta iszonyú léptekben fellendületek az eladások, évről évre jobb eredményeket produkálnak és a Ford idők után végre újra szép autók születtek/nek..
Józan paraszti ésszel gondolkodva, ha tényleg romlik a minőség, rosszabbak az autók, akkor szvsz nem nőhet évről évre az eladás ilyen ütemben.
XC 90 kapcsán, azért 2003-ban a megjelenésekor, töredék extra, elektronika volt benne egy maihoz képest. Nem volt Android alapú infotainment (troll on: ami lehet akár önmagában is nagy, mindenre kiható bug ), nem volt ennyi biztonságtechnikai eszköz, stb. Ismétlem, nem védeni akarom a típust, mert az is előfordulhat, h tényleg rosszabb lett mint az előd, vagy szimplán direktmód van így tervezve, kivitelezve, gondolván, h ha már csúcsmodell, akkor fizessen vastagon a user továbbra is.
De ha nagyon kehes lenne az XC90, szerintem találkoznánk jó néhány blogpost-tal, cikkel, mert a sorozatos blokkrepedések 3 milliós kárral nem veszhetnének el az éterben."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
BaLee
addikt
Pár hete nézelődök már, mert van két öreg kocsi a családban és az egyiket le kellene cserélni. A cél egy nagy csomagtartóval rendelkező kocsi, lehetőleg biztonságos (légzsákok) és isofix rögzítési rendszerrel rendelkezzen a gyerekülés számára. További kritérium lenne a tempomat ill. szívó benzines kocsit szeretnék.
Kombi vs. egyterű játszma még nem dőlt el, de egyelőre az előbbi felé húz a szívem.10-11 évnél idősebb kocsit nem szívesen vennék, árban 2 millió környékre a cél.
Amiket eddig nézegettem:
Mazda 5, 1.8-as benzines motorral. Ez ugye egyterű, de minden kritériumnak megfelelne, hatalmas a csomagtere. Hátránya, hogy szinte csak import autókat látok, amiket ha Ausztriából ill. Németországból hoznak be az már kapott kiképzést bőven lehet, hogy rohad, vagy rohadni fog. Mazdám van most is, nem félnék egy magyar vay épp olasz példánytól, az enyém most épp 21 éves és 1 éve látta először lakatos, akkor is csak a két hátsó kerékívet kellett megcsinálni rajta.Mazda 6. 2.0-s benzin motorral. Jó lenne a 2008 utáni széria, bár ezek inkább 2.2 körül vannak, a probléma, hogy nincs túl nagy választék, ami van ott meg sztem erős óratekerés gyanú van (egyik hirdetésben pl. a 168 ezerrel hirdetett kocsi műszerfaláról készült képen 197 ezer van), másik kocsin meg valami cégnek a logója, szerintem az sem 200 ezret futott 10 év alatt...
Ford Mondeo gen4 (2007-). Itt a műszerfal kicsit oldschool de a kocsi hatalmas, viszont kizárólag rengeteget futott példányokat lehet belőlük találni (250k-350k körül). Dicsérik amúgy a hármas generációhoz képest sokat javítottak rajta.
Ford Focus gen 2. (2008-2009) 2000-es motorral. Műszerfal hasonlóan a mondeohoz elég ódivatú meg rondán is öregszik (klíma gombjain már szinte mindenhol le van kopva a felirat). Fogyasztása sem kevés, 9-10l körül. Titanium ill. Ghaia felszereltséggel néztem, nincs túl nagy választék. Ill. árban is elég drágák (1.7-1.9 milla köröl vannak 200k körül futott példányok)
Ford Focus 1.6TI-VCT (2011-) Ez utóbbi az egyik favoritom a Mazda 6 mellett, mert a 1.6os szívó 125LE-s motor állítólag egész kellemesen fogyaszt, az autó szép, beltér, műszerfal sokkal modernebb és már találni példányokat 2.1-2.2 millió körül.
Franciát nem szeretnék, Subaruk, Hondák sajnos még drágábbak, Toyota is ár miatt nem játszik, Opel elég uncsi, VW meg kicsit túlárazott.
Melyiket ajánljátok, nem ajánljátok? Esetleg érdemes külföldről behozatni kocsit valakivel? Az itthoni választék elég szűkös és drága plusz rutinszerű óratekergetéssel nem tudod mit veszel. Persze az ok, hogy állapotot vesz az ember nem km-re kell menni de azért jó belőni km alapján, hogy milyen kiadások várnak majd rá vásárlás után.
Itt a nyugati határ szélén (Szombathely) pl. két érdekesebbnek tűnő kocsit találtam, egyik sem volt fent a megtalálásától kezdve 1 napnál tovább a hirdetési oldalon. Amúgy meg az általam állított kritériumok alapján semmi választék, legközelebb Székesfehérvár magasságában ill Budapesten, meg az ország másig végén.
-
Zola007
veterán
válasz Doki16 #177123 üzenetére
ránéztem egy BMW 120d-re, köze nem volt az óraállásnak a hirdetéshez és eddig 9 bejegyzett tulajdonosa volt.
Gondolhatod meddig őrlődtem rajtaMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Gondolkozunk egy 318D Gt BMW-n, 2015-16 körülin. Az, hogy beválna-e, hosszútávon derül ki, de ha mégsem, mennyire nehezen eladható gépek ezek? Van esetleg tapasztalatotok róla?
-
nagyúr
Tegnap összeomlottam...
Autószerelővel beszéltem, hogy hát tervezgetünk tervezgetünk.... Úgy éreztem, hogy nincs nagyon elájulva a mai autóktól.
Ami ledöbbentett, az az, hogy "motorikus alkatrészeknél egyre több a műanyag" - nem tudom mire gondolt, de fura.
Lehet, hogy ő (is) nagyon szkeptikus, de azt is mondta, hogy a garancián túl úgyis széthullik, mindegy milyet veszek.
Valahol jogosnak érzem a félelmét, de talán túlzásak is egyben.
Szerintetek ennyire rossz a helyzet?B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
BigBlackDog
veterán
válasz cappa72 #177145 üzenetére
Hát, van benne valami, de azért nem annyira szörnyű még a helyzet szerintem. Pl. egy 1.3-as Jazzel nem csak a garanciaidő végéig terveznék, de szerintem is igaz, hogy vannak bonyolultabb konstrukciók (sőt, általánosságban ez mindegyikre igaz szvsz), amik 6-8 évesen már veszélyesebbek lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cappa72 #177145 üzenetére
Pl a szívósor régen fém volt, ma már műanyag (néha van is belőle gond), ilyenekre gondolhatott. Bár ebben azért van egy jó adag, bezzeg régen miden jobb volt noszalgiázás. Sztem nem kell ettől tartani, azért kiszűrhetőek azok a típusok amik nem tartósak.
Pl a Suzuki 3+7 év gari, Kia 7 év gari...
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest