-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz a_tesz #43748 üzenetére
Nekem a nyomatékcsúcs (ha jól emlékszem, de van itt linkelve nyomatékgörbe) 3500-3800 körül van, a teljesítménycsúcs 4200-4500 körül.
Ezzel a logikával üveghangon kellene mennem kopptól koppig. De legalább is boyrészer fokozatban.
2-2,5 között "érzem" én jónak. De amatőr vagyok, és meggyőzhető. Ellenben 3000 fölött főleg 4000 körül felejtős, de ezt szerintem érzed.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
-
tomcsi23
veterán
válasz Napfénysüti #43753 üzenetére
Jó, hát akinek 5500-tól kezdődik az élet...
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
a_tesz
Korrektor
A gazdaságos nem egyenlő az optimális hatásfokkal, ez sajnos tény. Viszont ha nem akar koromban tocsogó-szuttyogó dugattyúkat, sajnos tenni kell érte. Meg kell nézni kornelka tapasztalatait, az ő motorja egy viszonylag kis fordulatra tervezett motor, de ha nincs kikormolva, az is elkezd prüszkölni... Meg volt ismerősi körben is 1.0 swift (tudom, másik véglet), 2000 alatt használva, 7 literes fogyasztással, aztán javasoltam, hogy egy kicsit merje pörgetni is, mínusz másfél liter mutatta a teória nem egészen légbőlkapott voltát.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
-
Kornel
veterán
válasz a_tesz #43758 üzenetére
ennyi...
ki kell kormolni...
1500-2500 között használtam eddig, lustult is sokat, 105k helyett 75k-nál gyertyát kellett cserélni... (nem volt vészes, de tiszta se)
és nálam lustult el, mert spóroltam.
most 2500-3000 között használom, többet fogyaszt pár decivel, de többet buknék, ha elkormolódna az egész motor.
persze ezzel nem kormolod ki, ahhoz kell néha egy kis pálya, vagy kettőbe végignyomni a hungárián 80-90-el, utána még a fogyasztás is csökken -
-
nagyúr
-
qdak
addikt
válasz #27813376 #43654 üzenetére
nagyobb diesel kinalatukban?
bar 1. autosnak eleg lehet ez is (szomszednak nezegetek)
o mondjuk IS200 at nezett, arrol se olvastam annyira rosszat, de ugy neztem mostansag a best buy a honda jazz + superb(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Szplöttyy
senior tag
Ezt a forgassuk a benzines ideologiat azert reklamozzatok ugy, hogy a KIS benzinest. Mar egy 2literes motort se kell annyira forgatni. De pl egy nem annyira "mindennapi" pelda, amit szemelyesen tapasztaltam. Az E38. Alapjarat kb 400rpm, norhal hasznalatnal 1500fole se forog sose. Ha dinamikusan mentem akkor elhorogtettem 2000-2500ig is akar. Es benzines volt, es boven 300ezer felet. Es nem kormolodott el. Szovel nem mindegy hogy milyen az a benzines.
Smoke & Torque
-
spyduck
nagyúr
Sziasztok!
Hova erdemes menni Budapesten nyari gumit venni es felrakatni?
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
2002-2004 körüli 1.5 dci Clioval van valakinek közelebbi tapasztalata? Ha nincs vele nagy gáz, akkor 600-650k körül nem tűnik rossz választásnak, ha kicsi, olcsón eltartható autó a cél.
-
Szplöttyy
senior tag
válasz SpeedR #43772 üzenetére
Nagyon jok az 1.5DCI cliok, tobb autoval is van tapasztalatom, de szerintem kicsit dragabban nezz. Es ha "jot akarsz" akkor a 82lovasat vedd, ugyanannyit eszik mint a 65lovas csak megy is. Noveremnek az elovarosi munkabajarassal 4.2 az atlag, elotte csak pesten 4.8volt. Viszont az olcsokkal vigyazni kell, kolegam 500korul vett nemreg egy 65lovasat, legzsakok hianyzonak elektronika osszeganyolva, de ami nagyob bajj, random izzitaslampa vilagit, nemmegy, kormol, es kegyetlenul csattog mintha hajtokarcsapagyas lenne. Szoval ha jot veszel hosszu evekig szinte koltsegmentes auto(noverem kb ot eve vette 1,4misiert, 2004 es azhiszem, 104e volt benne most mar 200korul jar, es eddig semmi hiba, most lesz egy futomufelujitas.) viszont ha tul olcson veszed az nagyvaloszinuseggel szar, arra meg alsohangon fel misit is rakolthetsz.
Smoke & Torque
-
Typhoon47
őstag
válasz Szplöttyy #43768 üzenetére
hát igen, ugye E38ban szinte egyik motor sem forgott 50nél 1000-nél többet, legalábbis a váltó így volt hozzá programozva. részben ennek köszönhető, hogy a blokk maga elnyűhetetlen volt, főleg a V12 m73b54.. még az életbe nem láttam olyat, hogy az a moci megállt volna.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
SpeedR
őstag
válasz Szplöttyy #43773 üzenetére
Thx az infókat. Van nekik valami típushibájuk/nyűgük amire érdemes lehet vásárlásnál odafigyelni? Ezekben van már kettőstömegű? Váltóról, futóműről, fékről mit tudsz mondani?
Szart semmiképpen sem veszek. Szűkös a keret, de ha szükséges, akkor némileg fölé tudok menni. Az erősebb(80le), klímás, jobban felszerelt darabokat nézegetem. pl.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Az autó életében a bontó előtti utolsó stáció Csonti kereskedése.
Cikk:[link]
#nincsbennetarcsi
-
Szplöttyy
senior tag
válasz Typhoon47 #43774 üzenetére
V12 volt. Szemtelenul nem forgott. Mondjuk 24szelepes volt "csak" 326hp/500nm. 255km/hnal forgott valami 4500korul. Az viszont biztos hogy kickdown kozben 245km/hnal valtotta az otodiket. De nem volt szivbajos, 100nal padlogazdra(de nem kickdownra) elkezdte horogtetni 2500-3000 kozott nem valtogatott, mert minek.
SpeedR:
Tipushiba annyira nem jellemzo, legalabbis en meg nem talalkoztam kirivo dolgokkal. Klima bekapcs gomb szeret elkopni pl. Viszont lampak mattulnak foleg elol ha nem matt akkor vagy cseres volt vagy meg uj a kocsi, ha csak az egyik matt akkor ugye tores. Elegge sok sokat futott/ torott van, oldal legzsak szinte mindbol hianyzik. At kell nezetni szervizbe mindenkepp. Foleg a motorra kell figyelni, poccre induljon, ne remegjen nagyon(csak amennyire egy dizelnek kell) nem fustolhet, semennyire. Se korom se semmi nem jon ki belole semmilyen fordulaton padlogazra se. Nyilvan ha sokat futott picit fustolhet de a "persze hogy kormol hat dizel" annak ne dolj be. Valto francias az remeg ossze vissza menet kozben, az normalis. Fek harap, de (nekem) gyenge. Futomu atlagos, inkabb kenyelmes mint sportos. Tulkepp a motor es az elektromos(foleg a biztonsagi) rendszer atnezetese a legfontosabb mert ha egy szar motorosat veszel az nagyon zsebbe nyulos. Ha harom ajtosat nezel ott tipushiba h vilagit a legzsak hibajelzo mert a sok dontogetestol kilazul a csatlakozo az ules alatt. De meg kell nezni, h nehogy arra fogja aztan legzsak sincs benne. Meg hat szokasos mindent megnyomkodni megrangatni, stb. Mas igy hirtelen nem jut eszembe, de ha igen leirom majd.Smoke & Torque
-
neduddki
nagyúr
HI!
megkovelte a rndes sok es draga olajat a hutovizet rendesen kellt volna cserelgeni fagyalloval es a azert a taposast annyira nem tett neki jo ha ezeket nem kapta meg, raadsull mitha ezekkel is trukkoltek volna reszterhelesen mint a v8asokal /azoknal 110fok/
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Integra
titán
válasz spyduck #43769 üzenetére
attól függ milyen gumit akarsz venni.
ha kommersz, nagy mennyiségben gyártott gumiméreted van, akkor automax.hu etc.. és ott akcióban valszeg találsz jó gumit olcsón, mert sokat tartanak belőle. ha elbaszott egy spéci gumiméreted van (tipikusan japán autókra jellemző), akkor menni kell utána jobban, hogy jó áron kapd meg a jó gumikat..
nekem 3. kerületben a mozaik utcánál a felüljáró alatt van gumis cimborám, ő szereli, illetve ő újítja fel, festi, fényezi a felniket is, kompletten, gyönyörű munkái vannak.
gumit venni meg egy másik barátomon keresztül intézem, mert olyan kedvezményei vannak, amit én sosem tudnék elérni, ő meg ebből él, és beszerzni nekem a spéci, ritka gumikat is....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz a_tesz #43758 üzenetére
persze, hogy nem légből kapott, minden motornak megvan az ideális használati tartománya. csak sokaknál a majré program felülírja a józan paraszti észt és azt, amit a gyár is ajánl, mindenki mindig mindent jobban tud, ne pörgessük picit jobban, mert akkor sokat fog fogyasztani, a nyál bele meg kurva drága... ellenben szétkúrja a motort, mert a motor nem kap megfelelő kenést sem fordulatszám hiányában, a fogyasztás is elmarad és idő előtt szétkopik az egész ahogy van.. így megy ez
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
neduddki
nagyúr
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Integra
titán
válasz DeFranco #43784 üzenetére
nem kell szerintem, felesleges. átlagos 1.6 benyás motor max fordulata 6300-6500. 2500-2800 között elvált az ember és így tovább. városi közlekedésben bőven elég, még így is gyorsabban fogsz közlekedni az átlagnál, akiknek a tej is megalszik a szájukban, olyan lassúak. és a kenés is biztosított. de annak már nem látom értelmét, hogy 50 kmh-nál ötödiket szúrj, oda negyedik kell.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
DeFranco
nagyúr
válasz Integra #43787 üzenetére
OK, én is így gondolom, de amit a_tesz írt (nyomatékcsúcs és teljesítménycsúcs közé lőni a fordulatot) az nálam a 3500-4500 közötti tartományt jelenti. Ezért írtam amit írtam. A 2k-3k közötti tartomány, az OK.
szerk: nekem 50-nél 4.-ben pont hogy 2000 alá forog a motor egy kicsit, innen indult az egész balhé, hogy 1.8-2.0 között elpörög, de egyszer kell valamiért egy 45 és egyből megyünk az 1.5 tartomány felé. Csak mint példa. Nyilván akkor maradok 3. ban.
[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
válasz DeFranco #43788 üzenetére
Azért írtam a végére, hogy "Pörgesd rendesen, legalább néha...", mert tudom, hogy nem életszerű folyamatosan 4000 környékén hajtani, meg ez a két csúcs közötti tartomány is csak 100%-ig nyitott fojtószelepállásra vonatkozik. Integrának sikerült jobban megfogalmazni, én egyetértek a mondókájával
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Integra
titán
válasz DeFranco #43788 üzenetére
ezt mindig érzed az adott autónál. hol forog "lelkesen", ahol már élet van benne, és azt is érzed, hogy hol rángat, hol erőlködik, remeg.. még benzineseknél is más és más, mert a motor karakterisztikától és a váltó áttételtől is függ. integrámban is eltudok váltani 2500-nál, de igazából első és második fokozatban inkább 3000 felett váltok, mert annyira rövid a váltóáttétel és így érzi jól magát. a mitsuban már teljesen másképp kell vezetnem, mert az meg turbo, ott 3000 alatt dög halött, bár 2800 körül elváltva is gyorsabb vagyok a forgalomnál, de a turbo karakterisztika miatt ennél már nem járja annyira a 2500, inkább a 2800, ahol éppen felpörögne. ráadásul egy érzéketlen gázpedál van benne, megkell szokni, hogy nincsen meg alacsony fordulaton az a spontán, közvetlen gázrakció, mint egy jó szívó motornál, ami ebben a tekintetben a létező legjobb mai napig és ez valszeg így is marad. a legjobb sportmorok mindig szívók maradnak. vagy talán még a kompresszoros feltöltöttek, ha jól vannak megcsinálva. de a turbo semmiképpen sem.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Szplöttyy
senior tag
Azert, ha kinyomtad a szemet mar par autonak(en igen mert gyoker boyracer vagyok ) akkor eszrevehetted hogy a papiron meghatarozott teljesitmeny csucs utan se kokad le csak ugy hipp hopp. Foleg egy amugyse annyira letvanyosan eros szivobenzin. Nekem az M13A pl 6500es 7000kozott lomhult be, pedig "joval" alatta volt a teljesitmeny max. De jobb benzinnel nem volt annyira erezheto. G13BA meg ford mero nelkul volt, de ott is epp csak revlimit elott(2esbe 105a revlimit es 95 folott egy picivel) kezdett lomhulni. De pl haver VTijet mikor meghajkurasztam az 1-2-3ba vegig revlimitig tolt. Ahogy szamomra meglepoen az 525TDS is vegig 5ezerig tolt, kitartott nyomassal, pedig tudtommal gyari volt a kipufogot leszamitva.
Smoke & Torque
-
Typhoon47
őstag
az a w140 volt. soha nem volt semmilyen gond az m73(se bmelyik más) magas hőtermelésével. persze a hátsó két henger be van tolva a tűzfalhoz, hogy elférjen egyáltalán a blokk, de egyáltalán nem annyira zsúfolt a motortér. 100fok fölött van az üzemije, de... jól meg volt az tervezve na : ) na persze KASZA mester mondogatja ezt a melegedés dumát mindig pwf.-en és én elhiszem tényleg, hogy sok bömöst szedett már szét/ rakott össze, de aki azon a véleményen van, hogy nem szereti az automata váltót e38ban mert azzal nem lehet olyan szép két gumicsíkot húzni az aszfalton a lámpánál.. attól talán nem annyira releváns " melegszik az m73 duma " : ))
"Education is important but big biceps are importanter"