-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
válasz Dluinet #89381 üzenetére
HI!
az volt a tribomokus allaspontja, hogy inkabb 08as magnatec mint 04es edge, ha a paramreterk mindke tolaj esetebe nmegfleleok mod: en hun a 12???:- )
udv
neduddki
mod: LógaGéza: akkor ma rinkabb angol civic, ez ugyen keretik over-t inzultalni:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
giigz
veterán
Van egy 2.2 HDI motor.
1500 kg-os autóban 150 km/h konstans tempó mellett fogyaszt 7 litert.
1000 kg-os autóban 150 km/h konstans tempó mellett szerintetek 7 litert fog fogyasztani?Most ha nekem bemagyarázzátok, hogy konstans tempó mellett ugyanannyit fogyaszt azonos motorral egy autó súlytól függetlenül, széttépem a fizika 5-ös bizonyítványom...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
-
LógaGéza
addikt
válasz neduddki #89405 üzenetére
6genes Civicre mondod, hogy inkább az angol 7genes, vagy a Stilora? Sajnos 7genesből nem találok ennyiért, még angolt se...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
giigz
veterán
De ti ezt nem hiszitek el, ugye? Most akkor ne 500 kg súlyt rakjunk a Focus-ba, hanem legyen 2000 kg plusz tömeg. A ~3,3 tonnás Focus 1.6 benzin is 6 litert fog fogyasztani konstans 100-as tempónál?
Én komolyan mondom nem tudom hogy ezt most csak álmodom-e vagy tényleg ilyeneket írkáltok, hogy konstans tempónál mindegy a tömeg...
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Az erő csak ahhoz kell, hogy felgyorsítsad az adott tömeget. Ha állandó a tempó akkor tényleg voltaképp mindegy, mert állandó a tempó. A motornak csak azt a tempót kell tartani, ami ellen a légellenállás dolgozik meg a tapadási-súrlódási együttható a gumik által stb... De az autó tömege nemigazán.
Azt se hinnéd el, hogyha a Holdon leejtesz egy bowling golyót meg egy tollpihét akkor egyszerre érnek földet? (akarom mondani Holdat )
-
nagyúr
1. már a legkisebb emelkedőnél is óriásit számítana, de tökéletesen sík terepen már nem
2. azért a kerekek gördülési ellenállása jelentősen megnövekszik ekkora tömeg növekedésnél
képzeld el, hogy a holdon leejtesz egy tollpihét és egy vasgolyót akkor egyszerre érnek földet pedig a tömegük között 100×-os a különbség
és igen 110km/h felett a légellenállás legyőzéséhez kell a legtöbb erő
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
giigz
veterán
Akkor azt hiszem mi sokszor meghazudtoljuk a fizikát, ugyanis sík úton, autópályán, nagyon kevés várossal, többet fogyaszt a Focus 4 emberrel csomagokkal, mint üresen...
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
válasz neduddki #89416 üzenetére
Nemtudom, de első ránézésre nekem nem tetszenek annyira
Ezt kellene megnézni, hogy mennyire lehet letaposva... Valaki nem tudná leellenőrízni? Tőlem sajnos ~250km-re van feleslegesen nem akarok ennyit menni...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
nagyúr
Juteszembe, tanulmanyok szerint az atlag auto 20%-al fogyaszt tobbet 120-nal, mint 100-nal. Szoval az altalam szallitott szamok egyaltalan nem rosszak, sot. A pillanatnyi fogyasztas lehet barmennyi, szerintem nagyon keves auto fogyaszt 8 liter alatt tartos 160-as tempo mellett. A Toyota Prius pl. 8.2-t fogyaszt 160-nal, es jelentosen kisebb (aerodinamikusabb) auto, mint az enyem.
Nezzetek meg ezt:
Az 535d BMW 10 litert fogyaszt 160-as tempo mellett. A 2.0 TDI Golf 8 folott. Az 1.8-as Zafira 12-t.
Es az is szepen latszik, hogy az autok kb. 50%-al tobbet esznek 160-nal, mint 100-nal.[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
neduddki
nagyúr
válasz LógaGéza #89427 üzenetére
HI!
engedelmeddel ez meg nemaz az osseg aminel a teccesre kik adni, ha ez jo oto len emar addigra gadaj lenen mire felrete netre, de ha nayon szeretned hetkozpein leet rola szo
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
őstag
-
giigz
veterán
Meggyőztetek, széttéptem...
Viszont a gyakorlatban konstans sebesség sosem lesz, tehát érvényesülni fog, hogy nagyobb tömeg nagyobb fogyasztás.
Mint pető bá' írja, nem menet közben ugrunk be az autóba, tehát gyorsítás mindig lesz, autópályán is van előzés stb, szóval konstans sosem lesz, és ez esetben már nehezebb autóval nagyobb lesz a fogyi mint könnyebb autóval.
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
válasz neduddki #89431 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok, ha tetszésre mennék, akkor vennék valami lepukkant BMW-t, amivel lehet villogni, de az udvarra már be kell tolni De azért csak én fogom mindennap nézni még pár évig, azért annyi csak lehet benne, hogy tetszen ha már ránézek.
Én szeretném, ha véletlen arra jársz, és megnéznéd, akkor megköszönném
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
neduddki
nagyúr
-
nagyúr
Persze, sose lesz teljesen konstans. De most en pont ilyet akartam merni.
Gyakorlatban 130-140 szamomra az optimalis, mert ott meg nagyon csondes az auto, es az altalam hasznalt autopalyaszakaszokon ezzel a tempoval lehet belso/kozepso savban haladni.
while (!sleep) sheep++;
-
runner 125
nagyúr
-
m3tr0
senior tag
válasz runner 125 #89439 üzenetére
Festve volt amikor a hátsó íveket csinálták.
Enyémen kb. 4 szín van. Ezüst.[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dany007
veterán
válasz hobizoli #89426 üzenetére
Lol. Hát ez volt a lényege a példámnak!
Mivel a Holdon nincs közegellenállás, ezért csak a gravitációs erő ha a tollra is meg a bowling golyóra is. Ezért a Holdon(!) egyszerre érnek földet (Holdat).
Itt a Földön pedig nem, mert a tollpihét megfogja a légellenállás.Ezért hoztam fel példának, hasonlatnak a témában, mert adott két különböző tömegű tárgy, amire konstans erő hat (gravitáció), más nem és egyszerre érkeznek meg úgymond.
Szerk.:
Egyszer pedig kifogom próbálni, hogy beállok 100-ra a legkülső sávban és úgy nyomom végig az M7-et csak kíváncsiságból a fogyi miatt... De annyira nehéz...
Úgymond visz magával a forgalom és amikor eldöntöm hogy finoman megyek, akkor is már csak azt veszem észre, hogy megint 160-nál figyel a mutató.. mert mindig van egy autó amit még megelőzök és akkor beállok fix tempóra, aztán azelőtt is van egy akit beérek, na még ezt is megelőzöm, közben meg jön mögöttem mondjuk egy BMW és nem akarok akadály lenni hát nyomunk neki még egy picit és megint 160-nál járunk már... :S
Mondjuk így is jóval 9 alatt volt a fogyasztása pályán tehát nem vészes, csak kíváncsi lennék mire "képes" fogyasztásban az autó.[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Dare2Live #89441 üzenetére
Gyakorlatban igen, ők viszont egy olyan elméleti konstans tempóról beszéltek, ami a valóságban sosem történhet meg. Nincs ugyanolyan szélviszony, egyik helyen érdesebb az aszfalt, másik helyen simább, attól függ hogy van kikopva, 100% tökéletesen egyenes sem lesz sosem, stb. stb. a valóságban a fentebb említett konstans tempó sosem fog megtörténni, ezzel pedig ugrott is az elmélet, és csak ott tartunk, hogy minél nagyobb tömeg, annál nagyobb fogyasztás, de akkor legyen nem konstans tempónál a kijelentés. Ez a nem konstans tempó akár egy több 100 km-es autópályás haladás is lehet, amire rá lehet fogni, hogy konstans, de az sem konstans... Mert ebben a helyzetben a valóságban konstans nincs.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
béláim az MPG nem liter/100km
nem gyanus, hogy 60nál meg 30litert eszik?
sebeség oldal is mphban megadva. Priusnak 110nál vége is van és kb annyi is a vége (180km/h)giigz: Elméletileg sincs igazuk. Konstans tempónál is számít a tömeg. Sok ok miatt, nem csak mert nő a gördülési ellenállás ami megint sok ok miatt nő.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
és hogy jött ki?
Én akárhogy szorzom, használok US vagy imperial gallont nem jön össze. 10literes fogyasztás az vagy 23.52 vagy 28mpgre jön ki attól függően, hogy US vagy Imperial galonnal számolok. Táblázaton meg mondjuk 16van.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban