-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
Ez igy tul altalanos. Ez akkor igaz ha egy reszecskeszuro nelkuli dieselrol es nem direktbefecskendezesu motorrol van szo. Viszont a modern motorok eseteben (diesel+reszecskeszuro VS direktbefecskendezesu benzines) eseteben fordul a dolog. Regebben linkeltem is egy Vox riportot a temarol, ahol kimertek a karosanyag-kibocsatast, ha jol emlekszem akkor direktbefecskendezesu benzines 1000 (vagy 10.000)x annyi koromreszecsket bocsat ki mint egy modern diesel.
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Viszont amint figyelembe vesszük, a mikro korom részecskéket, máris ugyanott van a dízel, ha nem fentebb. Tehát dízeleket alapvetően be kell tiltani. Főleg azért, mert a dízel állományt nem 1-2 éves dízelek teszik ki a világon.
A jövő a hibrid szívóbenzinesekben van, majd az elektromosban, vagy egy teljesen másik üzemanyagban.
-
nagyúr
végkövetkeztetés:
szívódízelt a traktorba, autóba pedig indirekt befecskendezésű szívó motort"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MunezXBK
nagyúr
-
beci
őstag
Sziasztok.
VOLKSWAGEN JETTA 1.4 TSi motorokról vélemény?Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
ReSeTer
senior tag
Lehetséges, hogy egy autó azért nem húz annyira, mert 7 éve nem volt benzinszűrő cserélve benne, és nem jut elég benzinhez nagy gázadásnál magas fordulaton?
-
válasz runner 125 #89964 üzenetére
Na ja, főleg ha még francia is!
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Typhoon47
őstag
válasz runner 125 #89964 üzenetére
Igen szerintem is, bant nekijük
"Education is important but big biceps are importanter"
-
hdman
őstag
válasz runner 125 #89964 üzenetére
Akkor fél topik helló szia
Holnap végre lecseréltetem az olajat, meg a szűrőket. 12e km.
Megint elkapott az inger, hogy chippeltessek
Ott van a cég a bécsi munkahelyemtől 3 km-re, 150le és 320nm helyett 185le és 400nm-t igér. Ez a Stage1, a Stage2 200le, 435nm. Azt már nem merném ráiratni.
FLAME ON!
A külföldi fizus témához: kint dolgozni, otthon költeni. Ebben mindkét oldalról csak az előnyt látod: külföldi fizu, magyar terhek. Persze, értelemszerű, hogy egész MO nem költözhet a nyugati határhoz
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
-
runner 125
nagyúr
Ne tedd, mert elfossa magát. Többször is írtam már, az 1.9-es dieseltől a 150le is korrekt teljesítmény, már már véleményem szerint túlhegyezett.
Ha, ennyire kell a power, nézz valamilyen 2.5-ös dieselt, ahol még vállalható a fogyi (Ope-hez képest + 1 - 1,5l) cserébe sokkal üzembiztosabban, módosítás nélkül hozza ezt a teljesítményt.
Persze a te döntésed."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
hdman
őstag
válasz runner 125 #89969 üzenetére
Főleg Te tartasz vissza
Én innen minimum 3,0 s6 vagy v6 dízelre váltok
Sopron city :)
-
giigz
veterán
185/400 helyett kérj egy 165-170/350-360-at, az még talán belefér
Viszont igaz amit runner ír, az 1.9-től az a 150 paci is bőven jó, Munez-nek a 2.5 tud ennyit... Főleg hogy a tied már jópár éves, akkoriban az 1.9-hez nem nagyon raktak 150 lónál többet, kb. bőven elég. De ha ez minden vágyad, amit írtam 165-170/350-360, még beleférhet, kinek mennyi kockázatot ér meg a teljesítmény...
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz runner 125 #89969 üzenetére
hujeseg
van itthon 1.9-s tunnerolt dizel is, ami 280 losot, a Ibiza Cupra 1.9TDI gyarilag volt 1.9-bol 160lo ezelott 10 evvel, es a gyari (!!) Adrenaline! csomaggal 190lo es 400Nm, gyari garival
vagy 2.0 dizelbol miert jobb vagy kevesbe hegyezett technika a 170 meg 183lo? amit akarmeliyk nevesebb tunnerceg csuklobol felhuz 200loig 10perc alatt garivaltöbb drón kell ;P
-
runner 125
nagyúr
válasz hobizoli #89977 üzenetére
Nyilván, meg 330 és 380.
A "chipgarancia" mindig egy mókás szolgáltatás. Vajon ki fogja azt bebizonyítani bármelyik műhelynek is, h a módosítás miatt következett be egy egy probléma? Senki. Gyakorlatban olyan, h chiptuningarancia nem létezik.
Az az 1.9-es egy jobb konstrukció, mint a szóban forgó műanyag lamellarendszeres Fiat.
Párszor már végezte neki trailen, én továbbra is amondó vagyok, h ne piszkálja.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
hobizoli
nagyúr
válasz runner 125 #89979 üzenetére
Seat-nal mar a szalonbol mar ugy vehetted at az autot 0km-sen, hogy gyarilag fel van okositva az ECU benne, mert ez az extra listan volt egy opcio
több drón kell ;P
-
#03969024
törölt tag
válasz Dluinet #89982 üzenetére
Kicsit benéztem, azt hittem, mostani a post...
A dízelek "befeketítése". Nézzük csak a környezetvédelmi felülvizsgálatot: A benzineseket stabil fordulatszámon, míg a gázolajost "szabadgyorsításon" méricskéljük. Mi lenne, ha megfordítanánk? Állandó fordulaton egy megfelelően karbantartott dízel szinte nem is füstölne, gyorsításkor pedig meglepő dolgok jönnek ki egy benzinesből is... Az meg csak hab a tortán, hogy az én szidott fekete plakettes "olajkályhám" német, vagy osztrák gázolajjal csak jókora terheléssel füstölget, míg a hazaival... -
neduddki
nagyúr
válasz Kornel #89985 üzenetére
HI!
a gyermeki lelkelm azt varna hogy varazsutesre a fisszilis alapu berendezkedes, atadja ahejejt egy tiszt a wassertrop-ra
a eveim szma meg aszt mutassa hogy en mar nem elem meg a 30%ot sem:- ((((udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
beci
őstag
-
Rivaul
addikt
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
TaaT
veterán
válasz Kornel #89985 üzenetére
"a légkörbe jutó szennyező anyagok mintegy 50 százalékáért a közúti közlekedés felelős."
Üvegházhatású gázból nagyságrendekkel többet termel a mezőgazdaság.
A szmogriadóért is minden bizonnyal az autósok (elsősorban a dízelek) a felelősek. [link] [link]
Give them hell Ukraine!
-
Kornel
veterán
válasz #03969024 #89986 üzenetére
Érveket szeretnék, hogy miért kell erőltetni a modern dízeleket és a modern benzineseket.
Ott van helyette a hybrid (szívó benzinnel közvetlen befecskendezés nélkül), teljes egészében ki tudná váltani az előbbieket, és meglevő technológiáról beszélünk. A plug in hybrid még jobb megoldás. Persze aki nem tud ilyet, mert nincs olyan technikai színvonalon, az megcsinálja a downsizing turbót, hogy papíron meg legyen oldva a probléma.
Érdekes USA - ba camry hybrid-el és priussal járnak, nem tdi-vel meg ecoboost-al. -
Dare2Live
nagyúr
válasz Kornel #89992 üzenetére
pl mert sokkal-sokkal olcsobb rárakni egy 1.2/1.4es blokkra egy turbot meg egy start stoppot.
Technikailag ~bárki megcsinálná. Egyrészt Toyota baromira körbebástyázta szabadalmakkal, másrészt Priusnál 1.5misi az aksi, egy plug in priusnál összevetve a két kocsi árát ~4.5-5 misi körül járhat.
khm itt vannak adatok. [link]
Szó nincs arról, hogy USben annyira hude menne a hybrid. Ahol megy ott jórészt mert a 7000$os adóvisszatérítés miatt ~uannyiba kerül mint a nem hibrid. Az évi 30.000 Camry hybrid meg főleg nem nagy szám egy 15milliós piacon, nem lehet rá aszondani, hogy mindenki avval jár.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
rbalint88
addikt
válasz #03969024 #89983 üzenetére
haha, ugyanez. most voltunk Ausztriában másfél hetet, az ottani (amúgy olcsóbb, nagyon szar eurónál azonos árú) gázolajjal elment az autóm 900km-t a szegénységjelző kivillanásáig, az itthonival maximum 750km-t bír. még a Romániában tankolt MOL-os vagy Rompetrolos üzemanyaggal is kevesebbet fogyaszt, mint az itthoni OMV-vel. annyi a különbség, hogy az osztrák naftával nem is fogyaszt és nem is füstöl, a románnal nem fogyaszt, de erősen füstöl, az itthonival meg fogyaszt és füstöl
-
rbalint88
addikt
nem próbáltam ki prémiumot. legközelebb majd nem OMV-n tankolok, megpróbálom a MOL-t, bár a régi tádé (1.9TDI AFN) meg attól füstölt, mint az istennyila. régebben shellre jártam, aztán átszoktam az OMV-re, abból is a Hengermalom-Budafoki sarkon lévőre. noname kutakon se szoktam tankolni, gázolajszűrő is cserélődik minden olajcserekor...
azt meg elég nevetségesnek tartom, hogy tankoljak a literenként 50Ft-tal drágábból, aminek csak az adalékolása más, hogy talán normális minőség gázolajat kapjak. miért van az, hogy az osztrákoknál normális minőségű a sima gázolaj is?[ Szerkesztve ]
-