-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
HI!
"Bar orulok, hogy nem mindenki gondolkodik igy, kulonben en sem tudnek autot venni." ehhez en is csalatkozi tudok;- )
udv
neduddki
mod: Robibaba: en meg az elentetes polus vagyok, a carina 3 evesen kerult hozzan, megse latott markaszervizt es ezt en pozitivumnak tudom ertekelni:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
sasa134
addikt
válasz Dany007 #89897 üzenetére
Persze, mindent ehhez kell nézni...Nem is akarok belemenni hosszabban, de ha pl azt veszed, hogy egy irodai (pl asszisztensi meló) kb 1300Eur netto (lehet 1000 meg 1600 is, cége válogatja - nem ebben dolgozom, csak ezt tudom példának felhozni), és a bérlet meg 200, azaz mondjuk a fizud hatoda, akkor az elég sok. Mondjuk otthon megkap ez az illető teszemazt 150ezret, és 25k lenne a bérlet.
Avanti Roma
-
-v-
addikt
válasz sasa134 #89902 üzenetére
Nem ez a lenyeg es nem igy kell szamolni... teljesen masok az aranyok, ezt igy kurvara nem lehet osszehasonlitani.
Innen abban tudsz gondolkodni amilyen aranyok itthon vannak.... es ha kint elmegy a fizud kurva nagyszazaleka lakhatasra akkor mi van? semmi ertelme szazalekokban szamolni, itthon ha megmarad az atlagfizu fele az mennyi, 70e? Hanyszor tankolsz abbol tele ... kint meg ha elmegy igen nagy szazaleka lakasra, biztositasra etc, de ha ami marad is tobb 100e, benzin ugyanannyi, hanyszor tankolsz tele abbol? Erzed ugye, szazalekokban se erdemes szamolni, ez igy nem osszehasonlithato .... -
Dany007
veterán
válasz sasa134 #89902 üzenetére
Ööö az előbb még 100 eurót írtál. Mármint városi bérletre.
200-at pedig a másik régióba járásra. Na most fogod azt a km-t és megnézed Mo.-on annyi km-re mennyiből jutsz el.Az 1300 euróhoz tényleg sok a 200-as bérlet. De itthon is a gyári melós megkeresi a havi 80 ezret nettóba - talán(!!!) - és a BKV bérlet árát meg kifizeti ami 10.500 forint és nem érvényes mindenre(!).
Egyébként a germánia.hu egy régebbi cikke szerint (most ezt találtam hirtelen) Németországban a nettó(!) átlagkereset 2.400 euró! Ami jelenlegi árfolyamon számolva 750.000 forint. Magyar nettó átlagkereset pedig 150.000 forint.
De tényleg kár belemenni. Ahogy a többiek is írták a vásárlóerő paritás a lényeg...
... ami megmutatja mennyire is élünk "jól". Na most Németországhoz képest a szakadék alján vagyunk...
Szóval ezek után én nem tudok sajnálkozni a 100-200 eurós bérletárakon odakint.[ Szerkesztve ]
-
sasa134
addikt
Persze, gyakorlatilag levezetted, miért élek itt és nem otthon..Teljesen igazad van. De a szolgáltatások arányaiban (a helyi fizetésekhez mérten, nem az otthoniakhoz viszonyitva ) is drágák , nemcsak én mondom, hanem akármelyik németet megkérdezed. Express levél (A4 méretű borítékban) haza: 50Euro. Ez akkor is qrvasok, ha 3000 Eurót keresel.
A termékek (élelmiszer, benzin, miegymás) kimondottan olcsónak tekinthetők.
Dany007
a 2400-as nettó átlagot nehezen hiszem el.Na, ON.
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
-v-
addikt
válasz sasa134 #89906 üzenetére
Persze, ahol jol elnek, ott a szolgaltatas draga ... pont ezert nem osszehasonlithato, mas osszeget keresel, masok az aranyok teljesen, mi mennyibe kerul, szazalekban tok mas aranyban koltod el a fizut, masmennyi marad, es ami marad is aranyaiban mas hogy mibol mennyire eleg stb. es a szazalekok is tok mas osszegre jonnek ki ... draga egy level, de nem kuldesz minden nap levelet haza. Es igen, kint is at kell gondolni mire koltesz mire nem ... csak kint mason gondolkozol el, mint itthon, hogy vehetsz nem vehetsz, belefer nem fer bele. Sporolni is tok maskepp meg mason tudsz.
De csak itthoni fejjel szamol igy az ember, kint atall az agy arra, ami ott van .... Osszessegeben sokkal jobban elsz, ennyi. Lehet itt szornyulkodni egy berlet aron, vagy egy biztositason, de ott nem 12 eves forddal jarnek. Amugy mint az abran is latszik, svajcba eri meg menni[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Új téma:
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
Dare2Live
nagyúr
válasz sasa134 #89902 üzenetére
anno ~2hónapot dolgoztam ausztriában mekiben tény északásban dehát nappal suli volt megvolt a havi 1300+eur netto!
200eur volt a koli, lakhatás kifizetése után maradt 1100eur = 350.000Ft zsebben. Miközben kaja ~uannyiból kijött, utazás detto, yaris nem kért többet.
Na most akinek MOon megvan a 350.000Ft netto az már nagyon szűk réteg, rendszeressen ketten se visznek ennyit haza. Na így persze nem nehéz új autót venni és nem az 5-10-15évesek között keresni amiben nincs csilliárd km, 2ből van összerakva, efelejtettek benne olajat cserélni....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
footy
addikt
válasz parandroid #89892 üzenetére
A mazda-t en is helyi markaszervizbe hordtam, az alkatreszarak kb ugynaazok mint magyarorszagon, csak az oradij mas. Az asszony autojat fuggetlen osztrak (forstinger) halozathoz hordom, ha sikerul akciokat (olajcsere, kopo alkatreszek) kifognom akkor az olcsobb alkatresszel kedvezobb aron kijovok mint a magyar markaszervizzel.
Ami draga pl, a festes vagy egyeb dolgok amik sok munkaorat igenyelnek. -
Viszont óradíjnál ismerik a törtszámok fogalmát, és nem 2 óra egy külső/belső levegőkeringetésállító műanyagcsappantyú cseréje. Szóval összesítésben én egyáltalán nem sokalltam, amit felszámoltak. Ráadásul a második látogatásnál már automatikusan tette rá a számla végösszegére a 10-20% törzsvásárlói kedvezményt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Dany007
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
Astra Cabrio teszt: Opel 10 millióért
#nincsbennetarcsi
-
http://totalcar.hu/tesztek/2014/08/06/lada_niva_usa/
"A külsejéről elsőre Groovehouse Judy jutott eszembe: a maga módján mutatós, de nagyobb mennyiségben kicsit nyomasztó."
Jesszusom, remélem hogy nem arra gondolt hogy a szerencsétlen Judy a sokadik plasztikán van túl a balesete után, mert ha igen akkor az ekkora paraszt ritka...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Anulu79
addikt
Egy 1,6-os TDCi motorról honnan lehet tudni, hogy van vagy hamarosan lesz valami nyűge? Vagy ez pusztán szerencse kérdése?
-
nagyúr
válasz Anulu79 #89942 üzenetére
Szerintem azt, hogy hamarosan lesz nyűgje, azt nem nagyon tudod megmondani, max megpróbálod felmérni, kikérdezni a tulajt, hogy hogyan használta, milyen olajat öntött bele, de ebben is azt hazudik amit akar. Megnézed az olajat, ha habos akkor szar azt könnyebb felmérni (gondolom) ha már szar a motor, de hogy mikor lesz baja, azt kb lehetetlen...
-
sasa134
addikt
válasz Anulu79 #89939 üzenetére
Megkéred, hogy mutassanak szervízkönyvet (számlákkal), hogy volt-e, és ha igen , mikor: EGR szelep csere, generátor csere, kettőstömegű csere, részecskeszűrő , vezérléscsere. Ezek problámája egyszer eljön, csak nem mindegy mikor, kinél.
Aztán olajcserék pontosan voltak-e végezve, kormol-e a motor stb.
Ha ezekről nincs megbízható dokumentum, akkor marad a #89940-as hsz-ban bemutatott varázsgömb[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
footy
addikt
válasz parandroid #89927 üzenetére
Igen, a forstingernel is igy van, sot amikor a Hondan csereltettem kuplungot akkor hiaba 6,5 oraig tartott nekik a dolog, 5,5-et szamlaztak ki, mert annyi volt megadva erre a munkafolyamatra. Viszont nem mindenhol ilyenek, a graci Robinson mazda szerviz szar munkat vegez, de legalabb dragan.
-
válasz runner 125 #89947 üzenetére
Pont most mondtam Izának hogy ha én lennék Judy pasija, az a minimum hogy elautóznék a szerkesztőségbe egy parasztlengőssel...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
nagyúr
Fájdalmas adatok derülnek ki az OECD tanulmányából: a légkörbe jutó szennyező anyagok mintegy 50 százalékáért a közúti közlekedés felelős. Ennek túlnyomó részét, 90 százalékát a takarékosságuk és nyomatékosságuk miatt kedvelt dízelüzemű járművek bocsátják ki.
A jelentés arra is felhívja a figyelmet, hogy az autógyártók által közölt kibocsátási adatokat teszt üzemmódban rögzítették, ami nagyban alatta marad a járművek valós használata során adódó kibocsátásának.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa