-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddki
nagyúr
válasz Tomi0703 #89198 üzenetére
HI!
annak az evenekenti revizooja, Nked a b4 kell nezned /b3 kvazi megszunt/ az a gyanum hogy ez meg acea04es, de aho ynezema a tobbike is, kapsz egy ojjan ajanlast ami mindjart kiveri a biztositekot:
udv
neduddki
p.s. termeszetesn kivlao valasztas a eneos is
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
gaborbol
őstag
Haver szolt, hogy kene neki kis segitseg a koltozesnel a szekrenysort meg a kanapet szallitani.
Van nekik egy 7 eves dodge caravan egyterujuk nincs benne tobb mint 60k km, elinditja es eg az olaj visszajalezo.
Mondom neki gond van, azt mondja csak a jelado tegnap hozta el masodik szervizbol ahol megint kicsereletek mert tevesen jelez. mondom olaj szintet nezted? Jaja rendben van.
mondom akkor okes.
Minden kanyarban meg minden lampanal vilagitott es egyre jobban kerepelt a motor 30 perc mulva mondom bassza meg alljunk mar felre, nem hallod?
Kihuzom a palcat semmi olaj rajta, mikor nezted a szintet?
2 hete mi baja lenne azota?
Atsetaltunk a benzinkuthoz es vegul 4,5 liter ment bele...
5 litert it a kezikonyv.
Most szepen jar, hang alapjan okes, az olaj jeladotol dol az olaj onnan folyt el, holnap alanezek.
erdemes meg ezzel meg foglalkozni vagy ennek mar vajon annyi?[ Szerkesztve ]
-
hdman
őstag
Ha nem dpf-es autóba dpf-es olaj kerül, az nagy gáz?
Sopron city :)
-
hdman
őstag
Köszi, akkor castrol edge 5w40 c3-at tolok bele. Legutóbb LM volt, azelőtt meg sima magnatec.
Sopron city :)
-
VegyesTamás
senior tag
Ez a az olajmizéria... azért ha te rendesen 10k km-ként lecseréled szűrőkkel együtt az olajat, és nem botondot teszel bele, azért ez nem akkora para. Volt nálunk is olyan autó...csaj rendesen büszke volt magára, hogy mindig jó olaj volt benne, mindig km-re cserélték. Leengedtük. Fekete kefír, kérdés hány éves ez az olaj...hát 3.5..ja mondom, akkor biztos számít, hogy prémium vagy átlagos olaj.
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
szőröscica
addikt
Van valakinek ilyen új 1.6-os dízele valami kompaktban? Akár Honda, Renault, VW, bármi.
110, tempomat mellett hogyan fogyasztanak?Csak kíváncsi vagyok, mert a mostani autóm eljár 4.5-5 liter között így, széliránytól és klímahasználattól függően.
-
Typhoon47
őstag
válasz szőröscica #89213 üzenetére
Jah hogy új dízel kell, akkor nem szóltam. Bocsika.
[ Szerkesztve ]
"Education is important but big biceps are importanter"
-
neduddki
nagyúr
válasz VegyesTamás #89212 üzenetére
HI!
asztan majd lesz meglepi ha nem a spec-ek szerinti oljat raks zbele...
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
hdman
őstag
válasz VegyesTamás #89212 üzenetére
Nincs itt semmi olajmizéria. Váltogatom az olajakat, ennyi az egész. 10 ezrenként ugyis ledobom, és mindig MANN szűrőket használok, amiket természetesen minden alkalommal cserélek. (most éppen 12 ezer ment bele)
Sopron city :)
-
giigz
veterán
Ha jól tudom pályán használod legtöbbet az autót, és szintetikus olajat használsz. Mi értelme a 10k-s periódusnak? Ha nem telt le az 1 év, akkor ez így nettó pénzpocsékolás. 15-20k km-t bőven elmegy egy olajjal, mindenféle károsodás nélkül, pláne így, hogy nem is városban rövidtávokon használod a legtöbbet.
-
Typhoon47
őstag
válasz VegyesTamás #89212 üzenetére
Én longlife-ozok a kezdetek óta. Mondeoban most van 193 és 30-al vettem és csak most kezdtem el látni, hogy kormol egy picit teljes gázadásra. Be is jelentettem hétfőre szervízbe, hogy szétszedjék és megnézzük, hogy miért csinálja. Kíváncsi vagyok az eredményre, majd beírom ide is, hogy mire jutottam.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
ReSeTer
senior tag
Az baj, ha évi 8k futásra 2 évenként van cserélve az olaj?
-
Kornel
veterán
válasz szőröscica #89223 üzenetére
igen, de nem mind1, hogy az évi 8k futás miből adódik össze.
esélyes, hogy van benne sok rövid táv is.
ilyen esetben én cserélném évente 8k km-enként.
nekem "csak" egy suzukim van, de a manual részletezi, hogy milyen felhasználási körülmények között mennyi az olajcsere és egyéb alkatrészek (gyertya, stb.) periódusa.
szerintem mindenki nézze meg az autója manual-ját, és utána sokan át fogják értékelni az olajcsere intervallumát, illetve egyéb időszakos karbantartásokat. -
giigz
veterán
válasz hobizoli #89220 üzenetére
Pont ezt írtam én is, városban hamarabb kell cserelni, hosszutavon később.
"....pláne így, hogy nem is városban rövidtávokon használod a legtöbbet."
Nem tudom mennyit pörög neki pályán, de mivel hosszútáv, és gondolom nem 4000-ren járatja, simán elég lenne 15-20k km-enként lecserélni neki.
[ Szerkesztve ]
-
hdman
őstag
Jól tudod
Most nem akarok megint 10k vs 30k olajcsere flémet. Én igy tartom jónak, (anyagilag hála égnek belefér), a kis fos c corsámban is lecserélem 10- nagyon maximum 15 ezrenként. De inkább 10.
A mostani pakk (5L Castrol Edge, pollen,levegő,gázolaj, olajszűrő (MANN az összes)), volt 25.480 ft, 4 ezerért belepattintják, aztán csí ujabb 10-12-15k km-ig.
Typhoon47: ez sokminden lehet, dzsedvás egr szelep, koszos szívósor, szar olaj (bár ezt nem hiszem), vagy szar befecsik.
ReSeTer: Én a helyedben évente cserélném. Az olaj is öregszik, nem beszélve arról, hogy a két év alatti 8k gondolom sok rövidtávú városozásból jön össze. Látom, ezeket már irták is
giigz: gondolom nem 4000-ren járatja,
140-nél forog kb 2600 körül, 200 nál 4000 körül. Az meg viszonylag ritkán vanElőzéskor, vagy ha sietek, gyakran forgatom 3000 fölé.
Jó látni, hogy a Suzukinál igy óvják a motort
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
giigz
veterán
A 10k még a 10W40 idején volt aktuális, szintetikus olaj esetén hosszútávú használathoz bőven túl korai akkor lecserélni. Persze le lehet, te dolgod, csak fölösleges. Az már urban legend, hogy szintetikus olajra valaki 10k-s periódust mond... Egy 5W30-as olaj hosszútávú használat esetén 20k km-t bőven elmegy úgy, hogy azzal semmi kárt nem okoz.
Aki elhiszi ezt a 10k-s hülyeséget, nem meri 20k-t használni, annak lehet aranyközépút egy 15k-s periódus.
De mint írtam, ha lecseréled 10k km-enként, ártani nem fog, mint egy 30k-s periódus sok várossal...
-
Kornel
veterán
hogy lehetne elmenni 20k-t, mikor pl. nálam max. 15 ezret enged meg a gyár?
azt is csak speciális esetben.
max. 15k / 1év, többet nem mennék semmilyen kocsival és semmilyen olajjal.hdman: ha belegondolsz, így korrekt. de szerintem ezzel még a márkaszervizek sincsenek képben
-
DeFranco
nagyúr
válasz szőröscica #89223 üzenetére
érzésből tudok nyilatkozni (meg abból a kevésből amit utánaolvastam) ezért írtam így, hogy "én így csinálnám"
én mondjuk évente cserélném, de jó szívvel 1,5 évet tudok mondani. mint magánvélemény
(és nem keverem össze a laikus magánvéleményemet az objektív tényekkel, mint egyesek itt)
-
Qru
MODERÁTOR
-
giigz
veterán
válasz Kornel #89233 üzenetére
1.6 Focus-unk 20k km-enként kapott új olajat, mert hamarabb fölösleges volt. 8 év és 150k km után nem akarták elhinni a szalonban, hogy milyen állapotban van az autó, és hogy jár a motor. Mondta az eladó, hogy az új Focus motorja nem fog ennél a 8 évesnél szebben járni
Viszont mi úgy használtuk, hogy hosszútávon, országúton, hidegen nem nyomtuk, sőt melegen sem volt tiporva. Így a 18-20k nekünk bevált, a motor pedig új állapotú, és aki megveszi, mintha újat venne meg. Nem tudom mennyi a gyári periódusa a Fókának, de nekünk ez így bevált. A sajátomon viszont a 10W40-et 10k km-enként cserélem, mert akkor válik szükségessé a csere. A Fóka 5W30-nál meg 20k-nál vált szükségessé.
-
Kornel
veterán
válasz DeFranco #89235 üzenetére
a gyártók egymásra licitálnak, egy mezei user / flottaüzemeltető megnézi az előre kalkulálható üzemeltetési költséget, és az is sokat nyom a latba, hogy mit választanak végül.
azt persze előtte jól kitesztelik, hogy a garanciát lehetőleg minden eseten kibírja, akár egy eltúlzott 30.000-es olajcsere intervallummal is, utána meg lesz**ják, hogy mi lesz a kocsival a második vagy harmadik tulajnál.
számomra sokkal szimpatikusabb az, hogy igenis leírják, hogy milyen üzemeltetési körülmények között milyen csereperiódusok szükségesek ahhoz, hogy az autó hosszú távon is hibamentesen üzemeltethető legyen.
egy jó példa erre, hogy 1000-2500 km között le kellene cserélni az olajat bejáratáskor, de szerintem egyik gyártó se vállalja már be ezt a plusz költséget, mert rögtön plusz egy olajcsere költségnyi hátrányból indulnának a flottaüzemeltetők kalkulátoraiban.(#89238) tomcsi23: mondjuk normál esetben 45.000 a csereperiódusa, de azt illik betartani, mivel elég silányra sikeredett a magyar suzukik váltója, hála a lengyel beszállítónak. viszont 7500-ból lecserélem a váltóolajat, az meg belefér 45.000-ként.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Kornel #89240 üzenetére
tudom, ismerős, Édesanyám corsáján is megpróbálták megemelni a gariidő alatt a 2 éves szervízperiódust 3-ra, mert hogy most már "szuperolajat" kezdtek el használni, persze ezt a tervet lelőttük hamar.
Éves szinten 4k-t fut az autó, de le van benne cserélve az olaj bő évente.
@Taat: az, hogy 200k-t keresel vagy 150-et havonta, az oszt-szoroz? Szerintem igen.
-
DeFranco
nagyúr
-
Kornel
veterán
válasz DeFranco #89243 üzenetére
+1
10-12k / 1 év
most is 11k van benne, jövő héten megcsinálom életem első olajcseréjét 32 évesen
kemény 10k huf lesz, 3 liter 5w30 premium hyper (van még fél liter maradékom 4 hónappal ezelőttről) / gyári olajszűrő / japanparts levegőszűrő.egyébként következő cserekor ki fogom próbálni a tesztgyőztes mannol-t, 6k huf/4 liter, nincs nagyon olcsóbb alternatíva jelenleg. egy próbát megér.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
senior tag
válasz Kornel #89244 üzenetére
6 hónapja voltam olajcserén( most kedden újra)...és 9800 km-t mentem ezzel az olajjal.
Meg volt egy vezérlécserém is, előzőben 80k km volt.
Szerintem ez a 10k km-es olajcsere teljesen jó, vagy ha nem megy az ember annyit egy évben, akkor legalább évente dobassa már le..[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
-
giigz
veterán
Még mindig nem ment el (), nyugodtan elmehetsz autókázni egyet, megnézed, mész vele egy kört, de akár el is hiheted nekem, hogy nem sok olyan állapotú autó van. Aki használta legtöbbször, mániákusan vigyázott rá. Enni nem lehetett az autóban, stb. Kátyúkat úgy kerülgette, hogy gyakorlatilag egyenes úton nem ment az autó... A motorra úgy vigyázott, hogy a fordulatot mindig kb. 2000-4000 között tartotta, gondosan ugyelt rá, hogy nehogy ezen tartományon kívülre essen, stb. stb. Meg amit mondtam, beállás előtt lemosta, ha saras vagy havas útról állt be, 2 hetente vitte külső-belső takarításra, na jó, nem is ragozom tovább...
A -100e km reális kb
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz DeFranco #89241 üzenetére
az, hogy 200k-t keresel vagy 150-et havonta, az oszt-szoroz? Szerintem igen.
De az évente 600e ft különbség. A 1.5 vagy 2 évente olajcsere meg (mondjuk 20e ft-os olajcserével számolva) évente 3-4e ft különbség. Évente 600e vs 3-4e az tényleg baromira pont ugyanaz, kiváló hasonlat
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- EA Sports WRC '23
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Apple notebookok
- Hálózati / IP kamera
- Motoros topic
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Epic Games
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000