-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Typhoon47 #89500 üzenetére
Persze. Úgy mondom nekem ezt autónál nem váltotta ki se a korábbi golf, 5008, ~akármelyik toyota/kia/hyundai, de új 3as BMWsem. Talán egy X3 volt aminél még érezhető lett volna de az nem az én kocsim. Szóval nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
ReSeTer
senior tag
TC-s cikk kommentelők között olvastam olyat, hogy valaki 98' mondeo 2.5-val nem finomkodva 8.6-9-et fogyasztott a nyaralása során kombiban. Reális ez? Mert elég komoly, hogy ennyit összelehet hozni simán egy 1.6-ossal is egy másik autónál....
-
giigz
veterán
válasz ReSeTer #89505 üzenetére
Igen, ez most megint a szokásos minden autó 1400 és 3000 ccm között ugyanannyit fogyaszt effektus.
Valaki beírja, hogy hosszútávon 8 litert fogyaszt a nagyköbcentis autó, aztán jön a megállapítás, hogy hát de egy 1.4-1.6 is ennyit fogyaszt városban, na akkor meg is dőlt minden, minden autó ugyanannyit fogyaszt, semmi értelme kis motort venni.
A lényeg az esetedben is ott van, hogy az a 8.6-9 liter a nyaralása során hosszútávú használatnál jött ki, tehát kevés város, és sok országút, de inkább autópálya lehet ilyen fogyasztásnál. És igaz, ennyit össze lehet hozni egy 1.6-tal, viszont az város, rövidtáv. Az 1.6 hosszútávon országúton 5,5-6 körül fogyaszt, pályán sem megy 7-7,5 fölé.
[ Szerkesztve ]
-
jozefgucci1
addikt
Pont ezért jó a topik kis közösség ,de értelmes emberekkel . Ha nem is megy mindig értelmes téma ,de azért szoktak reagálni a kérésekre kérdésekre , persze melette megy az oltogatás
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
ReSeTer
senior tag
"Hát,elég érdekesek ezek az adatok.ÉS esetleg lemérnék egyszer azt is-ha már családnak ajánlják ezeket az autókat-hogy fullra megpakolva mennyi lesz a fogyasztás?Az én saját autóm utolsó mért értéke (2014.06.30) Szeged-Balatonföldvár,város+főút,klasszikus vegyes fogyasztás.Autópálya nem,klíma nem ment (csak hazafelé) .Nos,a verda (1998.Ford Mondeo,2544 ccm,170le/220Nm 4250 ford/min) Klasszikus benzinfaló szívóbenzin.Utasok,gyerek (20 kg),asszony (100 kg) én (120 kg)+egyheti nyaralós cucc.Kaja,pia és minden más amire úgyse lesz szükség de visszük.Autó önsúly 1500 kg (egyszer leméretem már én is) Vezetési stílus dinamikus vegyítve anyázással amikor kis szutykokat kell kerülgetni.Városban 2-3 fokozat padlógázzal.Nos,itthon tele tank,érkezéskor újra.Eredmény 7.5 liter átlag.Hazafelé ismét,akkor 8.5 (ebben benne van az,hogy visszafelé klíma+m9-en némi padlógáz.A csekket majd várom...)A gyári adat vegyes fogyasztásra 9.0-9.5 liter,fedcomp 10.5-et számolt ki.A teljes üzemanyag mennyiségre vetítve (tank 61 literes) 680 km-t tudtam megtenni (nyaralás után javarészt helyben pöfögtem el az üzemanyagot) Így 8.9 liter jött ki átlagra.Vállalható?Naná.És lexarom a kisköbcentis vackokat."
Ez az a komment.
-
-v-
addikt
válasz jozefgucci1 #89508 üzenetére
Ja persze, a kozosseg jo meg minden, jopofa topic, csak valahogy nem erzem szakmailag annyira mervadonak, hogy egy totalcarnak rendszeresen innen kene taplalkoznia ....
-
8th
addikt
válasz Kornel #89485 üzenetére
Cikket elraktam a kedvencek közé délután ránézek. Viszont most eszembe jutott, hogy amikor le mertem írni, hogy a Volkswagen kétliteres hengerenként kétszelepes szívóbenzines őskövülete milyen jó kis motor körbe lettem röhögve hatszor, hogy csicska az a nyomaték meg, hogy az 1.6 ugyanazt tudja. Pff...
Kérdem én mit tud a konkurencia felmutatni a hangyafasz turbós csodabogár motorjaikkal a Mazda szívóbenzinesével szemben? A magasabb szervíz számlát leszámítva szerintem semmit.(#89490) footy: DSG témában két komment név nélkül:
"Ezeknél a váltóknál, az elektronikát a forró olajban helyezték el. Valószínűleg külön mérnököket alkalmaznak arra, hogy kitalálják, hogyan és miként romoljon el az autó a garancia lejárta után..."
"6-os DSG váltókkal el lehet menni 4-500e km-t. Szerintem az nem olyan rossz. A fiatalabb váltókkal van néha probléma, főleg a kis DQ200 váltóval az 1.6tdi-ben (kb 1.5 liter olaj az olajcsere mennyiség). Egyébkánt az újabbakban (7 seb) zörgő csapágyakat lehet cserélni, bár gyári jav technológia nincs rá..."
Nálam a DSG "ingyen se" kategória.
-
giigz
veterán
válasz ReSeTer #89509 üzenetére
Nekünk az 1.6 akkor evett 8,5-9 litert, amikor pályán, télen, havasesőben, tiszta víz úton, 120-140 km/h-val végig, 4 személlyel, telerakva a csomagtartó, + tetőbox telerakva. Alapból csak csomagokkal, nem végig esőben, box nélkül 7,5 körül szokott alakulni a 120-140 km/h-s fogyasztása az 1.6-nak. Viszont országúton 5,5-6 liter, várossal együtt 6,5-7.
Az enyém vegyesben 6-6,5 körül fogyaszt, 1.4-es. Igaz nem is megy annyira, de mindenféleképpen jóval kevesebbet fogyaszt, mint egy 2,5 V6 pl
-
DeFranco
nagyúr
Én még nem láttam olyan nyílt autós közösséget, ami szakmailag mérvadónak tekinthető lett volna (igaz nem is nagyon kerestem).
Nyílt fórum, és mint ilyen jól modellezi az általános állapotokat, egy mértéktartóra három kibic jut, meg kettő, aki közül az egyik a fillérrel él nemi életet és letagadja a csillagos eget is, a másik meg aki széttapossa és letagadja a csillagos eget is.
Azt mondjuk el tudom képzelni, hogy egyes csörtéket innen napi vicces körlevélben linkelnek, hogy némá' hülyéket azt hiszik a bab is hús. Mondjuk ez olyanoktól vicces, akiknél 50%-os lerúgottsági állapotnál és lehetőleg 1000+ km-es távolságból beszerezve indul az autó, amit utána lehet otthon a garázsban basztatni, kasztnit cserélni és társai, mer' menni úgy is mindig lesz mivel, amíg ad a mazda meg a dacia tesztautót.
Összességében messze vannak már a valóságtól nagyon, még ha sokszor villan is némi értelem a cikkekben, de azok is szerintem inkább innen-onnan összeszedve, mint így, hogy valahol kipattan egy szíbóturvó vita, és akkor nédahülyéket, írjunk egy tényfeltárót, addig is lesz mivel autózni a saját úgy is félig lebontva áll a garázsban.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz szőröscica #89493 üzenetére
A fogyasztással kapcsolatban hadd fűzzem hozzá minimális és laikus gyakorlati tapasztalatomat...
Mert amikor após Omegáját hajtottam jó egy hónapon át vegyesbe akkor az is megállt 6,5l-ben, persze csak a computer szerint. De a gyakorlat is azt mutatta, hogy jóval ritkábban kellett tankolnom, mint a 2 ezres benzines Omegát.
Pedig az egy 1998-as 2.5-ös TD kombi Omega 1,45 tonnás tömeggel. Mégis kijöttem vele pálya (140) + város 50-50%-os aránynál átlag 6,5 literből. Ebben volt több klímás út is. (de még ha fél litert csalna is a computer akkor is jó szvsz).Na most azóta eltelt vagy 15 év az autógyártásban és ott vagyunk, hogy a cikk alapján egy 1.0-s Focus durván 7 litert zabált, 1.2-es Peugeot meg 7,4-et... És súlyra egyik sincs az 1,45 tonnás Omega közelében...
Szóval na, lehet hogy valamit rosszul értelmezek vagy félreértek... meg az is biztos, hogy sokkal modernebbek és biztonságosabbak lettek azóta az autók, de most ami a konkrét fogyasztást illeti, szerintem nem egy akkora nagy szám mindez egy 1.0, 1.2 körüli autótól...
-
Dany007
veterán
De mért? Az 1.0-s Focus is dízel meg az 1.2-es is dízel volt ha jól tudom.
De amúgy a 2.0-s Mazda is "csak" 6,2-re jött ki, ami szerintem igen jó fogyasztás. De a 16 éves szintén dízel Omegáéhoz képest már annyira nem nagy előrelépés.De én elfogadom hogy rosszul értelmezem, csak még nem tudom mit és mért.
szerk.: bár nem is értem minek árulnak ilyen kis motorral autót ha többet fogyaszt, mint egy kétezrest (ugye Focus vs Mazdára gondolok).
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Dany007 #89518 üzenetére
Mondjuk azt pl. rosszul értelmezed, hogy a szóban forgó 1.0 ecoboost és az 1.2 szívó nem dízel, hanem benzin.
Egy 1.2 dízel kis súllyal annyit fogyaszt mint egy robogó (kis túlzással).
De igazad van, nem túl látványos, régen is képesek voltak az autók hasonló fogyasztásra hasonló motorokkal, ugyanakkor a fejlődés megvan, csak éppen nem olyan látványos, hogy 6,5 helyett 4,5-re csökkenjen a fogyasztás pár évnyi fejlesztés után.
Az én autóm 16 éves, fogyaszt 6-6,5-öt vegyesben... A mai új hűdetakarékos autók sem tűnnek sokkal jobbnak fogyasztásban, viszont mégis tudnak jobbak is lenni, és sokkal erősebbek, nehezebbek, stb.
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
"A mai új hűdetakarékos autók sem tűnnek sokkal jobbnak fogyasztásban"
Először fojtsuk bele a kocsid motorját Euro6-ba, aztán majd mérhetünk egy fogyasztást rajta.
Ezért nincs értelme összehasonlítani az enyhe (régi) és a szigorú (új) környezetvédelmi normák alá eső autók fogyasztásait.
Give them hell Ukraine!
-
-
Kornel
veterán
Hopp.
Nyer a Mazda 3
[link]Hisz a tesztelt golf csak 140 pacis.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #89524 üzenetére
Hiába nem barátom a csigás technika be kell vallanom, hogy rugalmasságban sehol nincs a szívó benyós a feltöltött motorokhoz képest amit a papír forma nem ad vissza mindig.
Az 1,8 TSI után átülve a 2,5i-be hiába erősebb a 2,5i 10 lóval és jobb a 0-100-as sprintje rugalmasságban sehol sincs a feltöltötthöz képest. Persze nyilván a szervízszámla végösszege is más lesz 10 évesen...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
a mazdát ti linkeltétek.
van a listába 120 lovas?150 ps a legkisebb ami ebbe az összehasonlító kalkulátorban van.
Ennek 8,7s a 0-100 a tesztelt g120-nak meg 8,9s.[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
A mazdahoz kepest nem biztos ... Dmf abban is van gondolom, meg kozvetlen befecskendezes, ami miatt osszebaszodnak a szelepszarak. Ugyanugy gond lesz ott is, sot a 3. generacios tsi mivel ujra sprickolgat a szivocsobe is, lehet jobb karbantartasilag, ki tudja, azt elvileg mar nem erinti a problema.
-
Typhoon47
őstag
válasz adalbert1 #89530 üzenetére
Pont, hogy az extrákkal nincsen semmi baj. Az assist elektronikák nagyon komoly TQM szabványokon mennek át gyártásban, mire autóba kerülnek. A komfort extrák pedig egyre jobban kiforrnak. Én nagyon jólesően veszem észre, hogy egy mostani Golfot pl. még általam (extrabuzinak) is elfogadható szintre lehet felpipázgatni.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Kornel
veterán
válasz joshua7 #89544 üzenetére
Ez a kérdés nem erre vonatkozott
(#89546) TaaT: én is, úgyhogy azt hittem, hogy ennek megfelelő mazda 3-at linkeltek be, de nem így lett
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
Mindenki a "szog egyszeru" szivomotorbol indul ki ... Csak azoknak a kora mar elmult, szivobol is mar mindegyik hipertudomanyos. Nekem is valtozo vezerles, vezerlesmodositot mar kellett cserelni ...valtozo szivocsohossz, annak az allitoja is ofkorz tipushiba hogy beszarik, az is csillio forint. Dfm? Van persze, beszart mar az is. Ami tenyleg szog egyszeru szivo, az valami oskovulet 8v amiben meg vvt sincs meg semmi, de az aztan tenyleg nem megy es fogyasztasban se vsersenykepes manapsag ...cserebe tenyleg megbizhato, mert egyszeru. Valamit valamiert ... Inkabb csak annyi a baj, hogy ma mar nincs valasztas, mert csak a bonyolult technika van. Majd meglatjuk az ubertudomanyos skyactivnak milyen nyugjei jonnek elo ...
Amugy a boxer se olyan occso azert, mennyi ott a vezerles csere, 200? Le kell bontani mindent gondolom...
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
"Majd meglatjuk az ubertudomanyos skyactivnak milyen nyugjei jonnek elo ..."
Ezt a múlthéten olvastam.
"a megbízhatóságról meg még kell kis idő, hogy kiderüljenek a dolgok, de eddigi hallottak alapján most is a benzines lesz talán a megbízhatóbb. A dízel hengerfejünk egy német szervizből szereztük ahol 3 dízel volt motorcserén, mert szétrepedtek a blokkjaik."
Give them hell Ukraine!
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- OLED TV topic
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Autós topik
- Ülésezik a hardveregylet
- Gumi és felni topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- HTPC (házimozi PC) topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- További aktív témák...