-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
válasz Döglött Róka #98753 üzenetére
Ugyan, ez nem erő harc.
Egyszerűen a gázolaj másképp ég/gyullad/robban (kinek hogy) mint a benzin. Főként ebből van a nyomatékkülönbség![ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz #76385920 #98757 üzenetére
Nem, de a dízel vs benzin közötti nyomaték különbség lényege durván ebből fakad!
A gázolaj nagyobb erővel robban, nagyobb erővel nyomja le a dugattyút. Ámde mindez lassabban történik.
A benzin (jó, oké benya - levegő keverék) viszont gyorsan ég. Ezért tud a benzines pörögni. Ellenben a dízel megáll 4.500-nál.[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
nem keres valaki egy jó veretős bmw-t 400k környékén?
vagy egy megbízható franciát?
esetleg egy tribológust?
használt négyévszakos gumit?
meleg hógolyót?
valaki?
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Akárki akármit mond, ha nem is megyek sokat, épp emiatt élvezni akarom az utat, és a kis szívó, 2-es parketta üzemmódban bántja a fülem Múltkor egy dögnagy Grandist, döglött kuplunggal terelgettem, és hú. Bejött, h izomból megy.
Urak, érdekelne, hogy: vízhőfokom nyáron is, és télen is olyan 85 fok max. Megyek vidékre, 100-al, akkor is. Ha rohadás meleg van nyáron, akkor néha (!) eléri a 90-et... Kuka a termosztátom?
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz tboy93 #98737 üzenetére
"most kérdem én hogy mire jó? Nekem 1.4 szívóm van, 0-100 kb ugyan annyi mint neked, 6-7L-t zabál, cserébe se kettőstömegű, se turbó
én is évi 10-15k között megyek"
Szántani!
A bódé mellett: Nagy!
A motor mellett: Nem kell forgatni, asszonyka nem fullad le, cserébe ugyanannyit eszik mint a Tied, a nyomatékot nagyon szeretjük (lehet, hogy csak egy-két tizeddel vagyok előrébb gyorsulásban, de passzíroz az ülésbe).
90-nél nem kell visszaváltani egy előzésnél, még akkor sem ha fullon meg vagyunk pakolva és 5-en ülünk benne)
Nem erölködik a motor. Hiába taposom, ugyanannyit eszik mint az 1.4, cserébe húz mint a vadállat!És a mosoly, az élvezet számomra feledteti a turbót, a kettőstömegűt, a kerregést, a téli hidegindítást stb.
Szerk: Jah most nézem, hogy 6-7L-t írtál. Akárhogy taposom neki, 6.3-fölé nem tudom vinni (vegyesbe), és nincs tojás a pedál alatt.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Morris #98765 üzenetére
Ezen filóztam múltkor, hogy mitől lehet az hogy turbós verdával gyorsabbnak érződik a sebesség... közben nem is az. Váltáskor vagy mikor veszik el a turbó előnye? Gondolok itt most pl a te autódra meg az enyémre vagy a galaxyra, ezek kb egy szinten vannak 0-100-ban.
Szerk.: múltkor mondjuk írtam, hogy számomra nem tetszett, hogy késik a turbó, nyomom nem megy, aztán egyszer csak tol mint a barom aztán semmi. Nekem épp az nem tetszett hogy nem egyenletes a teljesítmény (bár ez mondjuk egy vtec hondára is igaz!).
Nekem városban bekajolja a 7-et ebben a szutyok időben. (Dunaharaszti, illetve heti 3-4x BP)
[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
válasz tboy93 #98768 üzenetére
A turbolyuk miatt, amikor valtasz esik a toltonyomas es ujra meg kell forgatni a turbinat. Ilyenkor nincs akkora nyomatekod mint folyamatos gyorsulaskor. Ezert nem erdemes osszevetni allorajtban a ket technikat. Elozesben a turbodizel sokkal jobb mint a benzines.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
8th
addikt
El ne kezdjétek megint a dízel-benzines vitát mert tökön szúrom magam...
-
nagyúr
válasz Döglött Róka #98769 üzenetére
ühüm...
és egy azonos köbcentis turbóbenzin vs. turbódízel?
-
Morris
veterán
válasz tboy93 #98771 üzenetére
Autóvétel előtt kipróbáltam egy Golf IV 1.8T-t. 150LE
Az 1.9 PD-hez semmi nem volt. Lagymatag, megy megy megy azt semmi. Padlónál a dízel belenyomott az ülésbe és hangosan nevettem, pedig csak 130LE.
A nyomaték az ami mosolyt csalt az arcomra! És természetesen én is benzin párti voltam.Nehéz technikailag összehasonlítani a két oldalt, de érzetre nekem mindenképpen a dízel az etalon.
Mondom ezt úgy, hogy én is 1.4 szívóról váltottam.Jó múltkorában hazafuvaroztak egy 1.6 dízellel. Úgy ment mint az állat. Egyszerűen beletolt az ülésbe az is.
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz Döglött Róka #98769 üzenetére
Megoldas: kompresszor.
Mondjuk egy fasza merci.... V8 + compressor"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Land
veterán
Engem érdekelne 400k-ért megbízható 5 ajtós autó (ferde hátú). Klíma nem lenne rossz meg elektromos ablak. Suzuki Swift, Opel Astra F, Renault Megane. Nőnek lenne. Remélem lesz tuti tippetek akár használtauto.hu-ról.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Buster17
addikt
-
Morris
veterán
Persze, hogy van. Más ársáv, más évjárat, más konszern.
Nekem azok a dolgok voltak fontosak, amiket korábban felsoroltam. Abból a pénzből ez volt a számunkra legjobb választás.
Ha lehetőségem lenne rá, kipróbálnám az 1.4 TFSI-t is, mert dinamikában nagyon jókat írnak róla. Csak mint konstrukció....
Meg persze az nem egy 12 éves konstrukció, ergo drágább is.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
a nyomatek a ccm-bol jon, tobb ccm-be tobb levego fer be, es ahhoz tobb uzemanyagot lehet adni
az ECU a levego fizikai tulajdonsagait meri, hogy az egyetemes gaztorvennyel kiszamolja, hogy ahhoz aranyosan mennyi uzemanyagot adhat
kopogas hatarra beallitott gyujtassal lehet a legjobban kihasznalni a rendszerbe az uzemanyaggal betaplalt energia mennyiseget a leghasznosabban
altalaban ugy szamolhatsz, hogy egy liter az 85-90Nm-t general, atlagos kompresszioju szivomotornal (10:1)benzinturbos motor ccm-e szivora konvertalva: motorccm +(toltonyomas*motorccm)
itt ~70Nm/literrel lehet kalkulalni es sacc/kb kozelitoleg hozza is az valos gyari max nyomatekokat...
ezert is lehet ezeknel konnyen tunnerolni, mert innen feltolhato a nyomatek/liter 80-85Nm-re is akar, es maris rajabbul viszi a bodet a motortöbb drón kell ;P
-
Nkboy
senior tag
válasz zolikaDB #98764 üzenetére
Akkor jó a termosztát, ha mindig üzemi hőfokon van a motor. Ha rossz, akkor általában két lehetőség van:
Ha állandóan nyitva van, akkor nem, vagy nagyon lassan melegszik a víz, hosszútávon visszahűl.
Ha állandóan zárva van, akkor meg értelemszerűen forralja a vizet. Egyik sem jó dolog.A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
Új hozzászólás Aktív témák
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen