Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz lenko #137681 üzenetére

    De ez egy szívómotoros darab, Ö pedig turbósat nézett, nyilván egész más karakterisztika a kettö.
    H-nál azt érdemes megnézni, hogy a sima 2.0 GTC-kbe milyen váltót raktak, a H OPC/B Zafira OPC M32-es váltójáról elég sok rosszat lehet olvasni, szeret megmakkanni kenési elégtelenség miatt.

    Nem rossz a G OPC Turbóval, én is azt nyúzok fél éve, igaz én papásan Caravanban, csak nagyon meg kell nézni mit veszel ( mondjuk tudom, ez alapkövetelmény minden esetben :) ).
    Viszont a turbós G OPC-k már árban is magasabban mennek picit, max a lefingottak nem. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz haddent #137695 üzenetére

    Ugyanaz a Technika, mint a G OPC Turbó, ugyanúgy Z20LET Motor, ugyanaz az F23SRT váltóval.
    A kasztni pedig már ízlés dolga, kinek tetszik jobban a Coupe kasztni ( ami szerintem Sem néz ki rosszul ). A 3 ajtós OPC széria némiképp ritkább, turbósban méginkább.
    Amiket otthonra importálnak, azok is nagy részben X20XER-es, szívómotoros darabok.

    Nekem azért lett Caravan, mert utazgatunk sokat, amikor jól jön a puttony, sok bizbaszt, autóalkatrészt veszek apróhírdetéses oldalakon, akkor is jó a puttony. Plusz mert ritka, és tetszett is, valamint jó érzés, hogy egy különlegesebb ( ez is persze tudom, kinek mi az ) autóval közlekedek. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz haddent #137720 üzenetére

    Nyilván mindenkinek más a fontos egy autónál, az exkluzivitás magával hozza, hogy bizonyos alkatrészeket nehezebb / drágább beszerezni, mintha egy nagy szériás változatot választ az ember, ezt ki-ki maga döntse el.
    Illetve ugye ottvan a turbó kérdés, egy ennyi idös ( sportos ) turbós autónál - hacsak nem ismerös elsö tulajtól veszed, akiröl tudod, hogy vigyázott rá, de nyilván a többség úgysem ilyet vesz - úgyis az dönti el az állapotot, hogy a korábbi tulajok miként vigyáztak rá.

    Ezzel én is tisztában voltam, be is volt ütemezve egy turbólekapás/átnézés, hogy megelözzem az esetlegesen nagyobb problémát, nem is volt alaptalan a dolog, mert végül egy új turbót raktunk fel, a régi már gazdaságtalan lett volna rendberakatni, és nem is sok volt már hátra a karrierjéböl.

    Nekem a G OPC-nél egyedül a féltengely " problémás ", ez a külföldi fórumokon is visszatérö téma, ugyanis - különösen, ha ülteted az autót -, elég gyarkan megy tönkre, és Magyarországon is, illetve kint Németországban is ugyanazt a választ kaptam, hogy komplett gyári féltengely van megközelítöen 1100€-ért darabja, utángyári nincs, emiatt megy a matek folyamatosan mindenféle hibrid féltengellyel, a többség 2.2-es G Coupe, valamint a 2.0 literes dízel G-k féltengelyét rakatja be, mindhárom fajta F23-as váltóval szerelt.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Speeedfire #137732 üzenetére

    De ez mindenre igaz, ha karbantartod, akkor jó marad. :D

    A gond onnan fakad, hogy veszel egy 100-150-200 ezret futott autót, aminél ezek addigra 2-3-4 karbantartások elmaradtak, akkor az azalatt bekövetkezett állapotromlást már nem tudod elkerülni.
    Persze, fel lehet újíttatni mondjuk a váltót, és utána vigyázol rá, akkor sokáig jó lesz.

    Ráadásul a váltó talán a leginkább elhanyagolt alkatrész, a legtöbb használtautó-kisokosban Sem írják, hogy cserélj váltóolajat.
    Az Opel M32-jénél is annyi az egész, hogy idöben kell olajat cserélni/illetve rendszeresen akár, csak egy átlag user megveszi az autót vele, aki nem ért ennyire a témához, és csodálkozik, hogy szinkrongyürüt, satöbbit kell cseréljen egy szabad szemmel is jól látható összegért, és máris kész az " Egy szar autó, senki se vegyen ilyet " megállapítás. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz B-L-A-C-K #137808 üzenetére

    Ha elfogadsz egy véleményt - ha nem, akkor is leírom mostmár :) -, mindenképpen fenntartásokkal kell az ilyenhez állni, hogy " Jóember, meg két gyerekes családapa, satöbbi ", mert, mint esetedben is olvasni a kommentböl, már most félig megvett téged a modorával ( no offense ).
    Ezeket ugyanis ügyesen elö lehet adni. :)

    Csak, hogy idepöttyintsem a személyes tapasztalatom is... OPC Caravan vásárlás,- egekig magasztalt - német magántulaj, hírdetésben minden, mint az álomban leírva ( mindent azonnal cserélt a legkisebb nyisszanásra, Opel-nél dolgozik, autóimádó stb )

    Személyesen is gyakorlatilag ömlött belöle, hogy Ö mekkora Petrolhead, Opel gyárban dolgozik, azonnal mindent javított, rendberakott, patika az autó, a felniket a mühelyéböl hoztuk el, G Astra versenyautóval jár a Norsdschleifére, mellette D Kadett versenyautó, borzalmas pénzek odabent... Tehát ezek alapján tényleg egy tökéletes tulaj...

    Aztán kibújt a szög a zsákból...talpasok, toronycsapágy sose volt még cserélve, gyertyákat se tudja mikor cserélte, féltengely halott közeli, csak kinyomva 6 vödör zsírral, hogy ne legyen hangja, hátul Time Attack meg Nordschleife matrica, direk kérdeztem is, hogy akkor ezzel is verette már odakint? Neeem, dehogy, sosem...aztán késöbb a próbaút alatt sikeresen elszólta magát, a sportfutómüröl beszélve, hogy " a Nürburgringen is nagyot lehetett vele fordulni "...
    Tehát költött Ö az autóira, csak erre nem. :)

    Nyilván nem minden ember ilyen, de ilyen is van, ezzel nem a kedved akarom elvenni, félre ne érts, csak rávilágítani, hogy a külsöségekkel, viselkedéssel könnyen befolyásolhatja az embert a másik itélöképességét. :)

    De nyilván, ha az autó meggyözö, átnézésen Sem esik ki a csontváz a csomagtartóból, akkor hajrá.

    [ Szerkesztve ]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz B-L-A-C-K #137813 üzenetére

    Persze, nem is támadásként írtam, csak mint élményt, nekem is nagyon tanulságos Volt - nyilván, mert az én pénzem :D -, segítettem ismerösnek, családnak autót venni már, magamnak nem sokat kellett, eddig nem panaszkodom, sikerült a hullákat elkerülni, de mindig jók az ilyen tapasztalatok, hogy a késöbbiekben ezekböl is tud az ember tanulni.
    Jövöre lesz nekem is aktuális a dolog, de már most nézegetem a piacot, illetve a kiszemelt típusokat ( ez persze már az én betegségem, tudom ) :)
    Mindenesetre nagy kalappal hozzá. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz B-L-A-C-K #138021 üzenetére

    Meg kell nézni, hogy milyen váltóval szerelték, de a H szériában az M32-es váltóról ( 6 gang kézi ) elég sok panaszt lehet olvasni, most nézegettem meg, hogy dizelbe is szerelték, én eddig az OPC végett olvastam róla, és a fórumok alapján a gyári örökéletünek mondott váltóolaj miatt lép fel kenési elégtelenség. Ismerösöm B Zafira OPC-jében is most került sorra a váltófelújítás... Németországban több cég kínálatában is láttam már, hogy külön menüpontként szerepel az M32 Váltó "Wellness-program"...

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Kornel #138031 üzenetére

    Ahogy most gyorsan rákerestem, a Bravo-kat valóban M32-vel szerelték, a Giulietta viszont C635-ös váltóval volt ( ezt nem ismerem ), viszont a korai daraboknál azokkal is volt gond.

    [link]

    Igazából manapság szerintem szerencsére egész könnyen ráakadhat az ember ezekre az információkra, csupán egy kis idöt kell szentelni rá, illetve mondjuk egy angol nyelv ismerete megkönnyíti a dolgot, külföldi fórumokon rengeteg hasznos infó van, autónézéskor, mikor megvan a szóba jöhetö autók listája mindig beleásom magam, sok érdekességet lehet találni, ami alapján az ember le tudja szürni, hogy így is bevállalja-e a dolgot, vagy nem. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz hobizoli #138034 üzenetére

    Szerintem simán benyalja rengeteg ember.
    Nyilván megvan az a réteg, aki kicsit/kicsit jobban/alaposan ért az autókhoz, vagy megvan benne a kíváncsiság, hogy utánaolvas dolgoknak, de az átlag jóskák nagy részéröl - ahogy már itt is, illetve máshol is többször elökerült sztorik az évekig használt olajról például- simán elképzelem, hogy beül, és használja az autót, olajat, szüröket, gumit cseréltet, ha valami zörög akkor elviszi szervízbe maximum, és itt ki is merül neki a dolog.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz lenko #138170 üzenetére

    Azért egy /40-es guminál gondolom számítottál rá Te is, hogy romlani fog a komfort, jobban fog nyekleni a futómü a keskenyebb oldalfal révén.

    Én is kipróbáltam az OPC-re a 18"-os felnit 215/35-tel, és kint még lehet használni, de az otthoni utakra botrány ( nyilván nem ért meglepetésként a dolog ), illetve sérülékenyebb is a gumi, így most én is visszaálltam a 17"-ra, a mindennapos használatra gazdaságosabb/ a látvány meg max találkozókon fontos/eladáskor, így akkor majd visszakerülnek a malomkerekek.

    1.6-ra a 225 pedig nem csodálom, hogy megette a dinamikát, azért 100 Le körülhöz picit talán sok az a szélesség. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz lenko #138181 üzenetére

    Gondolom, hogy számít, föleg az újabb, állítható karakterisztikájú csoda dolgoknál, plusz a 235/40-nek is picit magasabb az oldalfala is, biztos nem lehet rossz.

    Nekem a KW V1 gewindével plusz a /35-tel eszelöseket lehetett kanyarodni még a kombival is, cserébe persze az úthibákat nem szeresse ez az összeállítás, de valamit valamiért. :)

    Még szerencse, hogy Németországban minden út babapopsi az ösi legendák szerint ugye ( nem :P )

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Kornel #138306 üzenetére

    Ekkora különbség lenne az ülések között?
    Nekem Volt szerencsém egy QV-be ülni, igaz statikus állapotban, valamint abban a - talán feláras, nem tudom - nagyon kagylósított kevlárhátlapos sportülés volt, de én a magam 190 centijével nem éreztem szükösnek, a váltó borzalmasan kézre esik, kellett állítgatni mindent, de a végén otthonos lett, nehezemre esett kiszállni belöle. :D
    A hangját pedig inkább hagyjuk, rendszeresen hallgathatom, mikor az irodaépület elött elgurguláznak velük, nem fáj a szívem, áááhhh... :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz rbalint88 #138488 üzenetére

    Mostanában gyakran nézegetem a mobile.de-t, ott is több olyan darabba futottam bele, hogy kívülröl teljesen széria e90, viszont belül M-es kagyló, M-es kormány, szóval el tudom képzelni, hogy lehetett külön is rendelni bizonyos dolgokat.

    Ha már E90, van valakinek a csoportból valós tapasztalata az E90-es szériával?

    Jelenleg egy G Astra Caravan OPC-t hajtok ( sportos Kombi, tudom, pfejj :D ), de valamiért engem a turbós karakter nem nyert meg annyira, tudom, ez a saját bajom, de vállalom, és visszahúz a szívem a szívómotorok világába.

    Konkrétan a E90/91 325i és 330i lenne a kinézett darab, kéziváltóval.

    Fórumokon sokat olvasgattam már utána, hátha van valakinek a csoportból, vagy ismeröse hajt / hajtott ilyet, minden infó érdekes lehet. :)

    Köszönöm elöre is.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #138501 üzenetére

    Van már egy kétajtósom, kettö már sok lenne :D
    Valóban szép az e92, de mivel napi mászkálós, utazós autó lesz, így fontos a funkcionalitása is, ezért szeretnék limuzint vagy kombit venni.

    Elég sokat bogarásztam fórumokat, cikkeket, és a kritériumaim ( 2006+, 200Le+, szívóbenzin+kéziváltó ) alapján, valamint amiatt, mivel van némi petrolhead beütésem, mindenképpen olyan autót szeretnék, amiben valami megfog, valami boogie, amit lehet szeretni ( nyilván ez utóbbiak mindenkinek más autót definiálnak ) eléggé szük az a keret, ami szóba jöhet...

    Amik fennakadtak a rostán az az Audi féle 3.2 A4/A6 kasztniban, az e90 325i/330i, Golf5 R32, illetve esetleg még egy C Vectra 3.2 V6.

    A VW/Audi 3.2-esek ereje kellemes, hangjuk szintén, viszont - föleg kisebb kasztnikban, mint A3/Golf - olvastam több fórumban is, hogy visszatérö probléma, hogy a kis motortérbe zsúfolt nagy motor höterhelése eléggé megviseli az egyéb elemeket, csöveket, vezetékeket, többen számoltak be Golf-nál hibáról, aminél kiderült, hogy egy hö miatt sérült vezeték Volt a ludas.
    Ezek miatt, illetve, mivel a 4 motiont sem nagyon használnám ki ( nem járok se síelni, túl sokat hóban sem megyek ), nálam csak a fogyit emelné, plusz hibaforrás mindamellett, ezért az Audi/R32 hátrébb van a rangsorban.

    A 3.2-es C Vectra semmi extra, 211 lóval közlekedni,utazni kellemes lehet, nyilván a beltér, anyagok szubjektív, kinek tetszik, kinek nem, viszont a futómüröl írnak rosszat, szeretnek a rugók eltörni, amit mondjuk valami Irmscher, vagy egyéb korrekt szettel lehet orvosolni.
    Viszont ebböl talán a boogie hiányozna, így jutottam végül az E90/91/92-höz, aminél több oldalon is írják, hogy ebböl a szériából a nagy szívók a legjobban sikerült, legmegbízhatóbb motorok, elég jó mindkét motor megítélése, már a 25i is fickósabb, mint a mostani OPC, a 30i pedig picit még annál is nyilván.

    Finom sor6 hang, hátulhajtós, szóval eléggé befutónak tünik. Plusz - lehet ezért kövezni - tetszik kívülröl is, a beltere is bejön, mindenképpen M Pakettel venném, az mind külsöleg, mind belsöleg még sportosabb. :)
    A végcél / álom pedig egy e90/92 M3 lenne egyszer, a jövöben, egy messzi-messzi galaxisban... :D

  • Szada85

    aktív tag

    válasz -v- #138610 üzenetére

    Igazad van, rosszul fogalmaztam, az Internet bugyrából túrt adatok alapján a legtöbb mért összehasonlításban ugyanúgy teljesít, vagy van, amiben jobb. 0-100(120,140,180,200 ), 80-120, 40-140-es adatokat találtam, azok alapján írtam. Természetesen ezek számok tudom én is, illetve a két motor karaktere nyilván teljesen más, ez is igaz, nem is volt célom méregetni egymáshoz öket.

    Alapvetöen nekem a közlekedéshez, pályázáshoz tökéletesen elegendö az OPC ereje is, tehát ha minimum ezt tudja a jövöbeni autó, azzal szintén elégedett leszek. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz atila4 #138778 üzenetére

    Szia.

    Egyre jobban terjed ez, a nagyobb városokban már most van " Umwelt " Zóna, ahová valóban csak a szélvédö, utasoldali alsó sarkában levö " zöld " matricával engedélyezett a behajtás, ezt a zónát táblákkal is jelzik.
    Természetesen ez nem fizikai akadály, behajthatsz ettöl nélküle is, de ha a benti kamerarendszer esetleg lefényképez nélküle, akkor megbírságolhatnak, igaz, én is bejártam pár hónapig a Magyar rendszámmal, és nem villant a vaku, de ez lehet csak szerencse kérdése Volt nálam.

    Ilyen zöld matricát pedig gyakorlatilag bármelyik szervízben / TÜV vizsgaállomáson kérhetsz, bemutatod a Magyar forgalmit, Ök azt forgatják kigúvadt szemmel, aztán bepötyögi a gépbe a motorkódot, ilyesmiket, és máris adnak egyet, barátnöm Magyar rendszámú autóján is van.
    7 - 10€ között szoktak kérni érte... Elvileg a szabályozott katalizátoros benzinesek kaphatnak zöld matricát, a dízeleknél nem tudom mi a szabály, illetve az osztályokat. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #140023 üzenetére

    Tanusíthatom tapasztalati alapon, tényleg nem rossz a kamerarendszerük, és valóban figyelik is többek között a követési távolságot. :)

    Én is most kaptam egy képeslapot tölük, pedig sosem voltam, és most Sem tartom magam agresszíven vezetönek, az írás egyébként részletes, leírják a rögzített idöpont, pályaszakasz, sebességed, illetve a távolságot, amennyi Volt az elözö autó mögött, illetve azt a távot is, amennyinek kellett volna lennie köztetek, és ez alapján megy a matek. :)
    Én nekem 12m-rel Volt kevesebb a táv, mint amennyinek kellett volna lennie.

    Érdekesség, hogy a levélen van fénykép is, a rendszám csak írva van, viszont csak a vezetö arcát fotózzák ( vagy legalábbis azt a képet csatolják a levélhez ), és ez alapján kell nyilatkozni, hogy valóban Te követted-e el, vagy ha nem, akkor minden adatot meg kell adni az " elkövetöröl ".

    Az egyetlen gyengeségét abban látom ennek, hogy ha Te pl haladsz a sávodban fix tempóval, és valaki a melletted haladó sávból ( a belsöböl menekül egyel odébb, vagy külsöböl kamiont, mást kezd elözni ) átsorol eléd ( aminél ugye nem nagyon szokta a másik figyelni, csak azt, hogy ne menjen neked, a távolságotokat nem ), és ekkor szaladsz át ezen a rendszeren, akkor azt Te fogod megszívni, holott semmi agresszivítási szándék nem Volt benned. :)
    Nyilván elenyészö szám lehet ez ahhoz képest amikor a ténylegesen agresszíven tolókat kapják így le, de a lehetöség benne van.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #140043 üzenetére

    Nem titok persze, mindenféle díjjal ( ügyintézés, egyebek ) együtt 105€-t szabtak ki.
    Sebességtúllépésnél, ha nem csalnak a kollegáktól kapott infók, akkor +20 vagy 25km/h-ig jár a pénzbírság ( egyszer Volt 60 helyett 71, az 20€-ba fájt, az azért nem vészes ), afölött pedig jönnek a pontok, majd a jogosítványbevonás X idöszakra.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz batai15 #142665 üzenetére

    Szerintem abból Indult ki, hogy elözöleg azt írtad, hogy " olyan darabot szeretnél, amivel utána jó ideig nem lesz gond... ". Ergó olyant szeretnél, amire nem kell rögtön az árának egy részét még rákölteni.

    Nem feltétlen a legdrágább a legjobb, csak az általad vágyott jellemzök alapján valóban érdemesebb a kínálat felsö szegmenséböl nézni darabokat. Ez a legtöbb típusra azért ráhúzható, az olcsók nem véletlenül olcsók, a drágák pedig nagyobb valószínüséggel okkal annyik, leszámítva a már említett túlértékelt darabokat, de azt még mindig nem nehéz kiszürni.

    Ne felejtsük, hogy ezek 16 év körüli autók, a hozzá tartozó futásteljesítménnyel, amit mire kifizetsz 19-20 lesz. Én csak egy 13 éves - sportos, tehát hajtott - Opelt vettem, a kínálat közepéböl, mégis egy év alatt ráment még egy szabad szemmel is jól látható összeg, a használt autó egy ilyen játé, többet-kevesebbet úgyis invesztálni kell.

    Ha leosztod a kívánt összeget a leírt 3 évre, az valóban csak mondjuk havi 20 ezer Ft törlesztés, de 3(!) éven át fogod azt fizetni. Azért az nem kevés idö, még ha fiatal is vagy. :)

    Nyilván nem vagyunk a személyi bankárjaid, de ilyesmi helyzetben én is inkább elrakosgatnék amennyit csak tudok, és inkább 1-1,5 év múlva ( vagy ha eladod a jelenlegi autódat, akkor kevesebb ) kp-ért beleülni egy - akár ilyen, akár közben más is megtetszik - autóba, mivel, ahogy írtad van mivel közlekedj, és utána megint a teljes félrerakható pénzed megmarad.

    De persze ez csak egy vélemény, ami mint tudjuk, olyan, mint a shaglyuk... :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Declare #143323 üzenetére

    Nekem is sokáig képben Volt egy A3 3.2, azonban azt olvastam róla külföldi fórumokon - tehát nem személyes tapasztalat -, hogy a kisebb helyre beépített esetekben ( Mint pl. az A3 ) elöfordulhat a komoly hötermelés miatt bekövetkezö probléma, volt aki kábelolvadást is írt a motortérben ( hogy mennyire függ össze a kettö, azt brit tudósok még nem bizonyították ), plusz hasonlók, min amit korábban a VR6-nál is írtak. Emellett azonban sok jót is olvastam róla, hogy nem rossz motor, egy A4 méretü kasztniban már lehet ez a hö tényezö is kevésbe okoz gondot.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Ádám16 #144731 üzenetére

    Megalapozatlanul megvádolni valakit szerintem sem túl elegáns, föleg, hogy csak feltételezésen alapul. Simán el tudom képzelni, amit feljebb is írtak, hogy "egy könnyebb esetre várt".

    Érdekességképpen íme egy kis élmény a "másik oldalról" ( természetesen nem védeni akarom eladónkat, csak tapasztalatként írom le).

    Autócserére szántam magam magánemberként, így meghírdettem a jelenlegi, ritkább szériás darabomat. A piaccal nagyjából képben voltam, lévén szoktam böngészni az apróhírdetéses oldalakat is. Az autóm a piacon a legjobban felszerelt, plusz a gyári dolgokon felül még van benne extra ( gewinde, 18"-os kerék, kipu, pár apróság ). 1-2 esztétikai hibája van az autónak, valamint a vizsgán jelezték, hogy az olajteknö-tömítés mellett olajpárás.

    Ezekhez mérten ( illetve, mivel eladni szeretném, nem árulni ), belöttem az árat 6200€ ( csak a viszonyítás miatt lesz fontos ) alkuképesre ( utána a következö darab 7, majd 8 Ezer ), leírva a pro-kontra dolgokat alaposan.

    Nem telt bele sok idö, jött Vevö1, aki természetes kíváncsiságtól vezérelve végigkérdezett minden extrát - ami egyébként le is van írva -, majd zsolozsmázott egy kört, hogy a 2003-mas autó gyári NaviCD-je mi az, hogy nincs meg?!, jajj-jajj. Kért képet fékbetétröl, kuplungpedál-fogáspontot, számlákat a korábbi szervízekröl, kulcsokról, féklámpaizzószál-vastagságot, amit el tudsz képzelni.

    Majd tett egy nagyvonalú, 4500€ max. ajánlatot, ha semmit nem talál az autón ( ez a kedvenc mondatom egyébként, ha akarok bakker a gyártósorrol legurult autón találok nekem nem tetszö dolgot, nem a forgalomban töltött 14 év után..:D ). Indokként azt hozta fel, hogy tavaly látott 2-3 ilyen típust annyiért elmenni, ezért annyit ér. Mondjuk utána telefonban sikeresen elszólta magát, hogy "jelenleg ennyit szánok autóra", de ez már csak hab volt a tortán. :D

    Tiszteletteljesen jeleztem felé, hogy annyiért nem kívánom eladni, legrosszabb esetben elarkom második hobbiautónak, ritkasága miatt nem feltétlen csökkenni fog az ára tecciktudni... :) Azóta 3-4 naponta ír, hogy " biztos nem gondoltam meg magam?", " 4500-ért már a hétvégén eljön megnézni "...

    Vevö2 is jelentkezett, lényegretöröen leírta, hogy " Tetszik az autó, mikor tudna jönni megnézni, mert Ö jönne is rögtön trélerrel. Várja az idöpont javaslatot üzenetben"... Küldtem választ SMS-ben, E-mailben, WhatsApp app-ban neki, azóta sem válaszolt semmit. :)

    Szóval eladóként sem feltétlen könnyü, hiába készül fel lélekkel, idegrendszerrel az ember, elképzelhetö, hogy hasonló eset állt fenn ott is. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz domojko #144886 üzenetére

    Csak sajnos ez a fajta mentalitás/ gondolkodásmód, mint a Tiéd, az, ami ritkább. A nagy többség olyan szemmel / szempontokkal néz meg egy használt autót is, mint egy újat, ami bizonyos kor felett már szerintem vakvágány.

    Nyilván senki nem önmaga ellensége, és nem egy lelakott, leharcolt autót szeretne, ezt nem vitatom, de az, hogy egy autó 10+ évesen mondjuk hajszálkarcos, vagy van rajta pár ajtórányítás ( ami ellen szerintem nem nagyon tudsz védekezni ), esetleg apró javítanivalók, akkor máris olyan kanosszajárást rendez a vevöjelölt, mintha egy triplaszaltót dobott autó állna ott javítás nélkül...

    Kicsit korábban írtam, hogy az általam hírdetettnél azon rugóznak most, hogy miért nincs meg az autóhoz az eredeti ( 2003-mas! ) CD a navihoz, mert így az akkor "nem müködik"... :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Studi #145583 üzenetére

    Az, hogy új szélvédöt kapott, azt nem azt jelenti, hogy tegnap rakta bele, lehet már egy éve benne van, attól még újként került bele.
    Csak a fogalmazás szerencsétlen szerintem. :)

  • Szada85

    aktív tag

    Szép estét,

    Ha megkérem a tisztelt egybegyűlteket, megköpködnétek egy kiszemeltet, mert én már több, mint egy hónapja bújom a hírdetéseket, és félek elvesztettem a realitásérzékemet, mert a linkelt darabot egészen élhetőnek gondolom.

    ( rövid háttéranyag, Astra G Caravan OPC-m volt, picit szűknek találtam a belteret, ezért eladtam, és márkán belül maradva a következő méretre, C Vectra nézegetésre adtam a fejem. Mindenképp benzin-kéziváltó kombó, és mivel az átlagnál súlyosabban csapott meg a benzingőz, ezért ahogy eddig is, valami különlegesebbet kerestem, így keveredtem a 3.2 világába )

    [link]

    Köszönöm előre is a véleményeket. :R

  • Szada85

    aktív tag

    Köszönöm a pro-kontra véleményeket, nagyjából ez Volt a célom, hogy egy kicsit objektívebb véleményeket gyüjtsek, legyen az akár pozitív, akár negatív. :R
    Megszavazok egy megnézést, aztán meglátjuk, amiket eddig megnéztem, azok közül is több a randin vérzett el, kisebb-nagyobb eltitkolt hiányosságok/hibák végett, szóval kiderül ez milyen lesz élöben.

    @focvis:
    A belseje tényleg nem egy iparmüvészeti gyöngyszem, ha azt nem is hírdetném mellszélességgel, hogy lenyügöz, de alapvetöen nem érzem magam rosszul benne ( nyilván ez az én ízlésficamom igazolása csak:) ), amit tervezek, az idövel FL-es apróságokkal való frissítés ( díszlécek, szellözök körüli dolgok, még nem jártam utána mi mennyire passzol, bízok benne, hogy megoldható ).

    Tippre én is azt gondolom, hogy rugalmasságban jobb lehet az OPC már csak a turbós karakterisztika miatt is, míg a V6-ot forgatni kell, hogy menjen.
    Nézegettem a [Zeperfs] nevü oldalon ilyen virtuális összehasonlítást - nem tudom, mennyire egzakt oldal -, ez alapján pedig annyival nem marad le, mondjuk nem is a tizedek hajszolása a célom most. Volt már sor4 szívó, sor4turbóm, gondoltam most kicsit belekóstolok a szívóV6 világba is. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz rbalint88 #147113 üzenetére

    Igen, nézegettem az OPC-ket is ( a "sima szériás " 2.8V6 turbótól már csak 1-2 Ezer €-nyi a különbség akkor már :) ), viszont a Z28NET-röl elég sok nyügöt olvastam, az elsö szériában Volt láncszakadásos visszahívás is, azonban a német OPC-s fórumokon is visszatérö jelenség, hogy az elvileg rendszeresen láncot cserélö - bizonyíték híján én is feltételesen kezelem ezeket a véleményeket, persze - tulajoknál is Volt csere után 20-30-40 Ezer Km-rel láncszakadás - ami azért nem vidám -, már az újabb szériásoknál is.

    Nyilván ezt okozhatja hanyag szerelö, bármi, tippelgetni nem szeretnék, de nekem a sok panasz elvette töle a kedvem.
    Plusz valóban, az OPC-k olyan 3x -os ár körül mennek ( kétszeresért is van, de az olyan is ) ahhoz képest, amennyiért ezt hírdetik. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz focvis #147117 üzenetére

    Köszönöm is a véleményeket is, általában elég sok idöt töltök egy-egy autóvásárlás elött háttéranyagok/fórumok, cikkek olvasásával, nyilván részben mert érdekel is, illetve szeretem tudni, mit nézek/veszek, és mindig jó mások tapasztalatát hallani/olvasni. :R

    Nekem eddig szerényebb a lista, Opeles vonalból a Kadett Gsi/Astra Gsi/G OPC Caravan vonal Volt, szerettem én is mindet, az Astra a mai napig megvan hétvégi reszelös/játszós autónak.

    A Caravannal is egyedül a helykínálattal volt bajom, nem vagyok egy karácsonyfadísz alkat, és a 190 centimhez nem tudtam kellöen letenni az ülést, a tetökárpit hajbirizgálása még elment, az jobban zavart, hogy a szemvonalamba nagyon belelógott a szélvédö felsö éle, plusz a középsö tükör is pont a látómezöben volt, emiatt is kezdtem a tágasabb vonal felé keresgélni. :)

    A dízlit egyrészt amiatt nem preferálnám, mivel a hétköznapi munkajárat egy útra 11-12 km ( bár nyilván tudom, ez egyik motornak sem a kedvence, de talán egy benzines kevésbé hisztizik miatta ), emellett van sok kirándulás is, autópályázás, hazaút, stb, ami alatt szépen át van járatva a Motor, ergo lehet a dízlivel se lenne semmi gond, én mégis inkább benzines vagyok. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz focvis #147125 üzenetére

    No, megvolt a megnézés, valóban a tetöablak miatt némiképp alacsonyabban van a tetö, de lehet a kasztni kialakítás miatt mégsem Volt zavaróan közel, de tény, és való, hogy enélkül még tágasabb lesz.
    Az OPC-vel is 9-9,5 körül Volt a vegyes átlagom, ez nehezebb kasztni, köbcentivel, tekintve, hogy az autók a hobbim, ezért rászánom azt a plusz kiadást. :)

    Deal nem lett a vége, több okból Sem:
    Elözetes levélváltás során rákérdeztem minden apróságra, hogy müködnek-e, van-e valamilyen hibája az elsö lökösön kívül, a válasz nemleges Volt, minden szép és jó, minden extra müködik.

    - Elsö lökös puffos ( képen is látszik ), parkszenzorok cserések, emiatt jelenleg a komplett rendszer halott.
    - Balos Xenon lilás, csereérett
    - Motor szépen járt, de emberünk lecserélte a müanyag szelepfeledet alura ( B Veci 2.6 V6 ), ami tömítés szempontjából jobb, viszont emiatt az olajbetöltö sapka a hátsó hengersoron van, valami olajcsö alatt közvetlen, így nem is lehet letekerni, az olajcserét a tulaj a nívópálca nyíláson keresztül oldja meg, ezzel bármilyen szervízböl elhajtanának, ergo vissza kellene alakítani gyárira.

    - Beltér szép, extrákra újfent rákérdeztem, minden jó-e, válasz " természetesen, minden ", aztán ezt gyorsan megcáfoltam, mert a bal hátsó ablak semmire nem reagált. :)
    Aztán szépen kiderült, hogy kb az összes ajtókapcsolót cserélni kell, mert hébe-hóba müködnek, tükörállítás is vagy megy, vagy nem, ablakok is elég rapszódikusan, a tükröt motorikusan behajtottuk, kihajtani már nem tudtuk. :DDD Plusz az elsö ülésfütések inkább nem, mint igen müködtek, a tulaj szerint persze ezek is okésak. ( szerintem meg nem )

    - Próbakör alatt minden váltás után a kuplung normál felengedésekor jött egy fémes csattanás+rántás kombó, ha nagyon óvatosan engedtem, akkor nem... :(
    Ez így elég sokminden lehet, elég lutri az egész így, illetve az eladó gyerek se lett szimpatikus, hogy a szerinte hibátlanul müködö extrák 80%-a mégsem müködik jól... :(((

    Szóval mondhatjuk, hogy kevés plusz és sok minusszal tarkított megnézés után, fájó szívvel, de eljöttem, pedig nagyon szerettem volna, hogy jó legyen, de a képek megint túlértékelték a valódi állapotot.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz lenko #147179 üzenetére

    Nem feltétlen lenne gond, csak akkor ne azt mondja kétszer is, hogy " igen, minden extra müködik ", mert utána úgyis kiderül, hogy nem, és az azért elég sokat ront az alkupozíción.
    Szemben azzal, ha leírja, hogy " igen, a kapcsolók néha kontakthibásak ", oké. Azért máris más a leányzó fekvése onnan, mert Te is úgy mész megnézni, hogy elötte mérlegelsz, hogy ezekkel is megéri-e neked az út.

    A legszomorúbb az egészben, hogy van mellette pár másik Opelje, egy F Sedan 1.4i ( 3.0V6 ), és egy Gsi ( C20LET ), amikre költött, ergo ez Volt a "melós" autó, amit csak csapatott, aztán most, hogy sok a nyüg, eladja..

  • Szada85

    aktív tag

    válasz focvis #147184 üzenetére

    Igen, az Volt az egyetlen racionális választás, több sebböl vérzett a dolog.

    Másnap megnéztem egy másik darabot, nyilván ez Sem tökéletes, magán viseli a tizenpár év nyomait karcok, apróságok formájában, viszont müszakilag rendben tartottnak tünik, extrák is rendben vannak, minden dokumentáció, szervízkönyv ( vezetve, kérdés persze mennyire valós ), összes kulcs, Pass kártya, minden megvolt hozzá, szóval ez már eleve szimpatikusabb volt, a bibiket pedig majd idövel eltüntetem. :)

    Nagy az öröm most, a V6 ( még ha nem is V8 ) hangja, és a agilitása már most megfogott. :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz xtevo #152897 üzenetére

    Szia,

    Pár hónapja vettem én is GTS-t, picit nagyobb (3.2) motorral. :)

    Én azt gondolom, hogy - a számok eredetíségének kérdését megkerülve -, a két autó közötti cirka 26 Ezer Km nem akkora differencia, cserébe jobban felszerelt a többet futott.

    Azt, hogy neked mely extrák fontosak neked kell tudni. szerintem a Xenon is hasznos, az ülésfütés is jól tud esni az ember hátsójának, valamint a parkradar is jó szolgálatot tud tenni attól függetlenül, hogy szerintem elég jól átlátható az autó.

    Emiatt nálam valószínü a jobban felszerelt élvezne elönyt.
    A plüss ülésszett pedig könnyen kicserélhetö/kicseréltethetö félbörre / börre, C Vectra/Signum csoportokban olyan 40-60 Ezer Ft között komplett belsöket szoktak hírdetni ajtóborítással, mindennel.

    Amit szerintem érdemes lehet megnézni ( igazából apróságok ugyan, de tudják bosszantani az embert ), az egyrészt a klímavezérlö középsö gombjának kontakthibája ( ezt megnyomva jutsz a klíma menübe - hova fújjon/automatikusan fújjon, illetve a klímakompresszor használatot ki-bekapcsolni ), elö szokott fordulni, hogy idövel nem reagál a nyomkodásra, nem drága javítani persze, de jó tudni, ha gondja van, illetve a CIM modul ( amolyan központi kommunikációs egység, a kormánykerék mögött van, ehhez csatlakozik az index/ablaktörlö kar ) szokott elöbb-utóbb rakoncátlankodni a Vectrákban, szerencsére ez is javítható, normális összegböl. :)

    Ennek gyanúja lehet, ha az ablaktörlö picit rapszodikusan müködik ( szakaszosban folyamatosan töröl, és nem áll meg, lefele nyomva a kart nem egyet töröl, hanem folyamatos módba vált, tempomatot magátol eldobja, hasonlók ).

    De ahogy írtam is, ezek tényleg csak bosszantó apróságok, és egészen olcsón javíthatók, a Fb-os Vectra csoportban nagyon jó közösség van, illetve hamar megtalálja az ember azokat akik ezek javításával foglalkoznak. Ezt leszámítva egy kellemesen tágas, kényelmes, megbízható autó szerintem.

  • Szada85

    aktív tag

    Hátha van, akit érdekel, részben kapcsolódik. ( igaz sajnos német nyelven, de attól még mondjuk a számokat lehet érteni ).

    Hétvégi német Grip autós magazin cirka fél órás riportja egy érdekes témáról, nevezetesen:

    - az USA-ban GTK-ra ( salvage ) vett fiatal, nagyobb értékü autók liciten olcsón megvétele után Európába szállítása, majd szakszerüen olcsón helyrerakva újra eladása "teljes" áron hibátlanként.

    [link]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz zolikaDB #162015 üzenetére

    A Signum nagyobb tengelytávjának egy része a hátsó lábtérben érezhetö, ezért hiába hosszabb, mint a Vectráé, a csomagtérre nincs hatással.

    Mivel az elején is írtad, hogy a sedan csomagtartójának pakolhatósága az egyik fö indok, ami miatt váltanál, ezért én is az gondolom, hogy ha Vectra vonal, akkor 5 ajtós, vagy Caravan.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Johnny_vT #162813 üzenetére

    Mi számít annak, hogy " legyen benne bugi, ha hétvégén kedve támad meghülyülni"?
    Egy tágas utazóautó kis eséllyel fog megfelelni a hétvégi állatkodásoknak is, mert nem arra való alapvetöen, legalábbis az 1-1.2 milliós ársávból nem könnyü ilyet találni szerintem.

    A C Vectráról tudok írni, nekem is az van.
    Az 5 ajtós (vagy ismert GTS néven is) változat nem rossz kompromisszum, a sedannál sportosabb formájú, bár a szépség relatív, sokan találják csúnyának a FL elöttit föleg szemböl, az utastere tágas, és a csomagtartó is tisztességes méretü, a felnyíló 5. ajtóval jól pakolható, jó kis utazóautó. Elég sok van, ezért normál összegböl fenntartható, javítható. Cserébe hétvégén nem fog vele nagyon meghülyülni. (bár ha egy A6 megfelelne neki erre a célra, akkor a Vectra is akár. :) )

    Az 1.8-as benzinmotor kedvelt, de 200 ezer Km fölött azért elöfordulhat olajfogyasztás, erre érdemes figyelni, de ezen kívül elég strapabíró motor, nem egy kúposztó, de a hétköznapi utazgatásra böven jó lehet, és az ársávba is beleférhet.
    A 2 literes turbós talán az egyik legritkább változat, nehéz eladót találni belöle, illetve az ársávból is a legtöbb kilóg.
    A 2.8 pedig csak a facelift-es verzióban volt, az szintén nagy eséllyel drágább a megadott keretnél, pedig nem rossz motor, bár igényli a figyelmes tulajt.
    A 3.2 V6 lehet még opció (bár ennél is vannak apróságok, amivel érdemes számolni, figyelni) otthon kevés eladó van, a német piacon több, de ott is meg kell nézni, a 3000€ körüli darabok (ami kb megáll 1.2 millióra mire magyar papírjai lesznek) között alapos átnézés után lehet jót is találni, de ott még van sok félhalott is, szóval óvatosan. Egy tényleg szépen rendben tartott, szervizelt darab inkább 4-5000€ körül van most belöle.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz #94529552 #163986 üzenetére

    Én azt gondolom, hogy - természetesen tudom, hogy nem érthet mindenki az autókhoz is, bár ennek kivédésére is megvannak a lehetöségek - akit ezekkel a szövegekkel meg lehet vezetni, az utána csak magát okolhatja.
    Évek óta harsogják mindenféle fórumokon az ilyenfajta hírdetési szövegek valótlanságát, viszont abból, hogy a mai napig ugyanúgy beleírják nekem az jön le, hogy még mindig müködik.. :)

    Másrészt egy érdekes gondolat erröl a mondatodról:
    "...külföldről hozott, nincs átírva, se honosítva, stb. Majd okosba ők megoldják, hogy biankó előre aláírt szerződéssel a külföldi eladótól...",
    Itt a nepper célja persze érthetö, mentesülni a mindenféle plusz költségektöl, illetve felelösségtöl - hiszen nem is töle vetted az autót -, pont.

    Ugyanakkor ha én pl. fogom magam, megveszek Németországban egy autót, hazaviszem, lepapíroztatom a nevemre, rendszám, minden, majd meghírdetem eladásra, az nagy eséllyel akkor sem azt a kapcsolót fogja megnyomni az emberek fejében, hogy " de jó, ez honosított, rendszámos, rendezett okmányos autó, amit magánszemély árul", hanem azt, hogy " nézd meg, most hozta be, máris eladja, ez is egy rom biztos, azért akarja rámelegíteni valakire"...

    Ergó az emberek nagy részének ez se jó, az se jó... :)

  • Szada85

    aktív tag

    válasz davver #169199 üzenetére

    A 3.2V6 benzines, és kimondottan kiforrott, komolyabb problémáktól mentes konstrukció, a dízel V6 3 literes volt, és annál valóban vannak medvecsapdák. :)

    OPC-böl sem mindegyik 2.8 atombunker, a korai, 255 lovas kiadásnál sajnos ugyanúgy volt vezérléssel probléma, akárcsak a nem OPC-k 2.8-as 230 és 250 lovasaival.
    A 280 lovas "fejlesztett" 2.8V6 viszont már jobban sikerült.

    [ Szerkesztve ]

  • Szada85

    aktív tag

    válasz kisza25 #172591 üzenetére

    Én annó - ~10 éve - a mai szemmel nyamvadtnak mondható 115 lovas Kadett Gsi-met vittem ki az Euroringre, és kis, kanyargós pályára böven elegendö volt az a power is ahhoz, hogy a fülön csorogjon ki az adrenalin.

    Valamelyiket ezek közül hazavinni, papírozni (kinti papírokba minden bejegyezve), és kész.:)

    Alkatrész van dögivel, egyszerü Technika, minden szerelö ért hozzá, ha mégis upgrade kell, akkor is halomban állnak a kész megoldások mindenre:
    [1.]
    [2.]
    [3.]

  • Szada85

    aktív tag

    Sziasztok!

    Ötletelés jelleggel vetném fel a kérdést, már annyit pörgettem a mobile-t, hogy jojózik a szemem, hátha bedobtok olyan alternatívát, ami felett elsiklottam.

    Mint korábban, most is olyan autót keresek, ami egyszerre tudja a tágas (normálisan élhetö) utas/csomagteret, és a dinamikus menetteljesítményeket, illetve ad valami "pluszt" a vezetés közben. ( Ez lehet a 4-nél több hengeres motorhang, akár az RWD nyújtotta "ficánkolás", hasonlók.)

    Keretnek max. 13-14.000€ körülre lövök, évjáratban pedig 2012-nél fiatalabbakat.

    Ami jelenleg érdekesnek tünik, az a B7 Passat 3.6 V6 Variant, 6 henger, DSG, 300 Le. Ehhez hasonló vonalon ötletek?

  • Szada85

    aktív tag

    válasz focvis #189155 üzenetére

    Nyilván egy Passatnál nem a vezetési élmény (kanyarvadászat) lenne a fókuszban, inkább a tempós utazás.
    Mondjuk az 5,7 mp-es 100-as sprint is kellemes, videókat néztem róla, hangra is finom a VR6 orgánuma gyári kipuval, alternatívaként más dobbal egészen temperamentumos lesz.

    Volvokat megnézem, köszi a tippet mindkettötöknek.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz diegho #193574 üzenetére

    Gratula!
    Sajnos a hátsó lámpa párásodás (néha az elsö is) típushiba, általában kompletten cserélik, meg lehet próbálni SEAT-tal kardozni, volt akinek állták a cserét (német piac tapasztalata).

  • Szada85

    aktív tag

    válasz akooos #193956 üzenetére

    Alapvetöen országszerte terveznek új szabályokat, de az egyes tartományok sokszor kapnak jogkört egyéb szabályok bevezetésére is.
    Ugyanígy pletyka szinten szóbakerült a határzár is, de konkrétumokat nem nagyon tudni.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Citroware #194667 üzenetére

    Nekem most törtfehér (szürkésfehér) színü autóm van, korábban volt fekete, és ezüst is, szerintem a feketén és a fehéren is elég látványos tud lenni a koszolódás, a por pedig a feketén egyértelmüen a legjobban "világít", az ezüst volt talán a "legtoleránsabb" ilyen szempontból.
    A világos színnél szerintem a szállórozsda még, ami igen "látványos" tud lenni, az utóbbi két világos színü kocsinál legalábbis ezt tapasztalom, különösen, ha az elözö tulajok nem ismerték ezt a dolgot, és nem kezelték.

    Cserébe nyáron a tüzö napos/höséges napokon elönyösebb lehet a világos szín.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz MPowerPH #200483 üzenetére

    Az új 3-as BMW müszerfalán (felül) is van ilyesmi szenzor.
    Annál "éberségfigyelö"-nek írják a neten.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz sagesz93 #204340 üzenetére

    Renault Twingo/Clio RS, C Corsa GSi esetleg talán még érdekes lehet.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz HUTCHDB #204437 üzenetére

    Részemröl is +1 a váltóprogramozásra, ha csak ennyi "bajod" van vele.
    Egyébként meg tudom érteni, "autós" emberként nekem is tikkel a szemem a Leonban, ahogy 1500 alatt nyekteti emelkedön is a motort, át szoktam húzni kézi módba, ha ilyen van (vagy parkolóház, nagyobb dugó pl.). A következö DSG-s autót már szerintem én is át fogom programoztatni.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz tboldi #204509 üzenetére

    Szerintem nem a manuális váltóval van baj(a sokunknak), hanem a mára "autózhatatlan", és élvezhetetlen közlekedéssel, forgalomszervezéssel, ami miatt a kézi váltó sem adja az igazi feelingjét.

    Minden otthonlét alatt Bp-en közlekedve én is azt érzem, hogy "ide sose kéne kézi", viszont ha a GSi-vel elmegyünk egy karikára Csobánka, vagy Nógrád irányba, igazi "B Roads" utakra, ott lehet vidámakat autózni úgy, hogy élvezed közben a váltogatást is.

  • Szada85

    aktív tag

    válasz Luck Dragon #204518 üzenetére

    Persze, szerintem abban fognak eltemetni. :DDD
    Jelenleg épp a bódét igyekszik karosszériás cimbi rendberakni, sajnos a flex alatt gyorsabban fogyott a bódé, mint a korong, így van vele meló, de a jelen állás szerint még éppen menthetö, apránként, de talpraáll, aztán mehetnek bele a müszaki csemegék.

    Amíg odajutunk, addig pedig "hiánycsillapítónak" hajtjuk az Ö, minden porcikájában komolyan átalakított C20XE-s GSi-jét. :)

Új hozzászólás Aktív témák