Új hozzászólás Aktív témák

  • Geresics

    addikt

    No, ma voltam a BMW alapszintű vezetéstechnikai tréningjén! Jó móka volt, nagyon élveztem! :K
    Kicsit más volt, és egy-két dologban másképp tanítottak dolgokat, mint a rendőrség-féle tréningeken, ahol eddig voltam 2x. Pl. ott azt mondták, hogy a kuplungot csak a lefulladás előtt húzzuk be, mert ezzel is meggátoljuk, hogy a hátsó kerék blokkoljon, és nyerünk vele - már ha nem fulladunk le; itt viszont azt mondták, hogy kuplungot rögtön húzzuk, mert adott esetben többet veszthetünk, mint nyerünk a másik módszerrel. (Én persze már reflexből úgy csináltam, de azért át tudtam szokni persze...)
    Természetesen a vészfékezés-oktatáskor szokásos játékot itt is eljátszották, (50km/óra sebességről):
    1. Csak hátsó fékkel megállni amilyen rövid úton csak lehet.
    2. Csak első fékkel megállni amilyen rövid úton csak lehet.
    3. Első és hátsó fékkel együtt megállni amilyen rövid úton csak lehet.
    4. Ugyan az, mint a 3., csak kikapcsolt ABS-el.
    Eredmények: 1. a leghosszabb fékút, 2. már rövidebb, 3. a legrövidebb, és akármilyen meglepő itt egyeseknek, de kikapcsolt ABS-el 50-ről 1 teljes motorhosszal később állt meg az oktató!
    Nem vitaindításnak szánom, csupán tényeket közöltem. A motor egy F800GS volt, és nem egy superbike, de hát nekem sem az van...

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

Új hozzászólás Aktív témák