-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Horvi
őstag
válasz z123456789 #97251 üzenetére
Ugyanebben a cipőben járok én is Nézelődök enduro/SM vonalon de nem akarom eladni a Z-t
(#97250) Gaboman Akkor ez az igazi seggrakéta
Hello darkness, my old friend...
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #97245 üzenetére
"De nekem túl alacsonyan van a lábtartója a mostani gépemnek, és ennek is pont oda tették."
Ez ennek a sport-túra vonalnak a hátulütője, mivel utcai gépek, így kompromisszumos a lábtartó pozíció, ellentétben egy sportgéppel, ahol olyan magasra rakják, amennyire a dönthetőség megköveteli, az utcai viszonylagos kényelmetlenség ott nem szempont.Ha a 100 lóerő környéke a cél, akkor régebbi gépek között kellene nézegetni, 5-10 évvel ezelőtti szupersport 600-asok tipikusan 115-125 lóerő között voltak. Ha nem új gépet veszel, de nem is egy lerúgottat akkor azért anyagilag sem annyira horror a történet.
[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz z123456789 #97254 üzenetére
Nem akarom eladni mert szeretem. Meg az asszony megtiltotta
De ez nem jelenti azt, hogy ne vehetnék mellé valami másik motort[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz CyberPunk666 #97245 üzenetére
Hornet miért nem jó?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Ferdzsoo
addikt
Ma olvastam egy érdekes dolgot a meghajtási veszteségekről.
Lánc 3%
Szíj 11%
Kardántengely kb 30%.Ez nem kevés azért.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ne hülyéskedjetek már!
Egy 80kW-os boxer BMW teljesítményéből 25kW-ot hogyan vezethetne el 2 deci olaj a hátsó hajtásban, meg 3 tenyérnyi sima (nem bordázott) alumínium ház, miközben egy 50 köbcis robogó variátorát ventilátorral kell hűteni?!
Gondolkodjunk, Béláim!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Laca1212
őstag
Erről véleményt írnátok?
Köszi!
-
emre
veterán
válasz Laca1212 #97264 üzenetére
Egy ráncfelvarrott FZR600-as, mondjuk az R6 is ebből született, de én inkább thunderace-t (ami meg egy ráncfelvarrott FZR1000 exup) vennék. Ez túl csajos motor.
Keress egy jófajta CBR-t
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Geresics
addikt
válasz Bogyó bá' #97262 üzenetére
1.) A szíjhajtás hatásfoka jó (90-98%), de a centrifugális erő lelazíthatja a szíjat, ezért általában csak kis és közepes fordulatszámon használható.
2.) Lánchajtás hatásfoka kb. 98%
3.) A kardántengely mechanikai hatásfoka a beállított hajlásszögek növekedésével csökken, kétcsuklós kardántengely esetében 95-99%*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Laca1212
őstag
Kösz a tippeket, de túl öreg motort nem szeretnék. Meg lehetőleg magyar származásúra mennék rá, szervizkönyv sem hátrány. Az sem baj ha viszonylag sok a km...csak legyen valós. Pedig jól néz ki az a Thunderace.
Erről vélemény? Tudom..szép peroooos. Mekkora szopófaktor van benne?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #97262 üzenetére
Ez tényleg irreálisan soknak tűnik. De az 100%, hogy tizen % volt. De lehet, a komplett hajtási veszteségre vonatkozott, nem csak magában a kardánra.
Az a baj, nem emlékszem már a forrásra és most szuperül nem is találom.(#97267) geresics: A baj, hogy motoron nem olyan kétcsuklós kardán van, amiről a forrásod ír. Erre is emlékszem, hogy a szöghajtás részen nagy a veszteség, ahol a forgó tengelyt elforgatják 90 fokkal. Ebből van kettő is motorokon. Lásd: [link] És mondjuk emellé a kétcsuklós veszteség is ajándékba, hogy rugózni is tudjon.
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz z123456789 #97256 üzenetére
Az a baj, felénk (a fényes nyugaton) folyton baszogatnak a rend őrei mindenért... BAZ megyében, meg más lakatlan, vagy orkok által lakott régióban kb leszarják ha a földútra kimész egy ilyennel...
Pedig de jó lenne nekem is egy kis enduró.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
canniball
nagyúr
Kedves kartársak!
Értem én hogy itt a tavasz és mindenki meg van indulva, de az összefoglaló még mindig azzal kezdődik, hogy itt nem hirdetünk... Tessék az ilyesmit priviben intézni!
Köszönöm!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
#25954560
törölt tag
válasz Laca1212 #97264 üzenetére
nagy altalanossagban tudok irni a viharmacskarol (yzf600r - thundercat).
a regi iskola szerint keszult, eleg nehez. az ulespozicioja valahol feluton van a mai sportos es turas kozott, elegge eloltamaszkodos. a nyereg szeles, hosszu tavon is viszonylag kenyelmes, eleg vastagon parnazott, bar az ido azert mar megvaltoztatta a szivacs szerkezetet. utasnak is hosszasan elviselheto.
nagyon kellemes a motor karakterisztikaja, mivel nincs kihegyezve alul is turhetoen eros, nem muszaj forgatni a haladashoz. szelvedelme atlagos, lehet rajta talalni kenyelmes poziciot. a fekek a mai megoldasokhoz kepest eleg viccesek, de ertelmes (puha) fekbetettel teljesen jol hasznalhato. fem fekcsovel (harisnyaval) egesz pontossa valik. van ertelmezheto hatsofek is, erezhetoen megdobja a lassulast, amikor szukseg van ra.
fogyasztasa tura kozben 5 ala is viheto, ha valaki ennek orul, 6 liter korul mar lehet ingazni vele, kicsi orszaguttal. varosba kicsit nehezkes es az eloredolt pozicio miatt megszokast igenyel.
rettento igenytelen, a szo jo ertelmeben. benya, olajcsere. a teloolaj lecsereleset ez is meghalalja, jo gumikkal meg lehet lepni az ujabb gepeket is. kezi szivatos, de atlagos allapotu karbikkal hidegben is siman indul (persze ha rendben van az akksi). a fenyszoro atlagos, 55/60-as izzoval szinte latni az utat.szeretheto motor.
nincs benne kulonosebben a bugi, de eleg sokat lehet vele tanulni, nem bosszulja meg a hibakat. atlagos motorossal messze vannak a hatarai, meg tud vigyorogtatni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki16 #97244 üzenetére
Ilyen yamahákon tanultunk.
Nem kérdeztem milyen típus ez, de vmi kutya közönséges naked, vmi gyenge szar az enyémhez képest btw, még leáttételezve sem nagyon tolt.
Nap végére már feljebb emelték a pálcákat ami elveszi a gyújtást (ekkor durván lehuppan, ezt igyekeztem kerülni, mert megfájdult tőle a csuklóm egy idő után.)
A sajátomon nem tudom még megcsinálni, teljesen másképp viselkedik a futómű, máshol van a súlypont, és sokkal agresszívebb teli gázra is, na meg a gyújtást se veszi el semmi, szóval azért csak finoman próbálom.
Na mindegy, amit mondani akarok, hogy ezek a motorok csak erre vannak használva és üzemszerűen lecsapják az elejét. Kérdeztük mi is ez mennyire gáz, oktató aszonta semennyire. Bírja. "Legalább tiszta lesz a villa." LOL. Ezt olyan ember mondta, aki ilyeneket művel gyerek kora óta.
[kép]
Az meg hogy hirtelen nagy erőhatás éri ahogy az idézett cikkben írva vagyon... Közúton 120-al belemegyek egy kátyúba akkor nem éri hirtelen nagy erőhatás? Egy kátyúhoz képest egy egykerék nem olyan hirtelen terhelés, még ha levágod akkor se. A kezemnek se ütött oda akkorákat, mint mikor benézek egy kátyút.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Teasüti #97277 üzenetére
Hát ez tök jó, nem is gondoltam, hogy vannak ilyen tréningek Angliában.
Biztos kicsit sarkított a cikk és gyanítom, hogy azért lett így ennyire megírva, hogy inkább lebeszélje az embereket a közúton való egykerekezésről. Valószínűleg egyfajta balesetmegelőzés szempontjából íródott. Ez a Totalcartol amúgy sem idegen dolog.Az a Kawasaki milyen durva már annyi hátsó féknyereggel
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki16 #97280 üzenetére
Gondolom folyamatosan fékez a trükkök alatt. Emelt alapjáraton jár a gép, tudnia kell haladni elengedett kormány mellett is. Hátsó fékkel egyensúlyoz szinte mindig.
Mint a slow walk közúton, gázt tartani, kuplunggal és fékkel szabályozni.
Szerintem nem kicsi hőterhelést kaphat. Az adagolhatóság valószínűleg inkább rosszabb, mintha egy munkahengert nyomna csak. Főleg hogy itt ha jól számolom 12 munkahengert nyom egy fékhenger.Viszont nagyon profin be tudják állítani a fékeket , a mi gépeinken is olyanok voltak, mintha egy deszkát taposnék. Kemény fogáspontok és nincsenek átmenetek. Intenzív fékezésnél az egyenes végén szinte csak elsővel lehetett fékezni, mert súly nélkül azonnal blokkolt a hátsó.
szerk:
Ohh, nem is olyan hatalmas kiadás. Azt hittem ezek egyedi gyártású konzolok.
Hozzá három db 4 dugattyús fék és megvan egy olcsóbb robi ára.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz z123456789 #97282 üzenetére
Annyira bátor nem vagyok.
Félek 0,2 másodperc alatt dobnám el a gépet zéró tapasztalat nélkül.
Itt legalább megtanultam milyen érzés. Most abban bízom ha egyszer az enyémnek feljön az eleje, akkor lesz olyan gyors reakcióidőm, hogy elengedjem a gázt.
Iszonyú gyorsan történik minden. Gyorsabban, mint ahogy tudatosan tudnék reagálni rá.
Megtartani a kereket is inkább egy begyakorolt séma, ahogy húzom a gázt, semmint tudatos feedback control.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz z123456789 #97284 üzenetére
Se kuplung, se fék.
Itt csak annyi volt, hogy teli gázra elindulsz alapjáratról (tehermentesíteni a villát), olyan 4-5 ezernél elcsukod, bebólint a villa, és ekkor visszarugózáskor teli gázra feljön (ha nem dőlsz előre). Onnan meg tartani amíg kifutja magát a motor. Ezt hívják power wheelie-nek, ha nem tévedek. Ez még nem az átbillenési ponton egyensúlyozós trükk, ezt csak addig tartja a motor, amíg gyorsulsz. Amint kifutja magát úgy szépen le is ereszkedik.Nem, nem akarok stunt trükköket tanulni.
Csak kicsit fejlesztgetni a normál motorozásom.
Kérdeztem stoppie-t tanítanak-e, azt mondták takarodjak.szerk: egy videó esetleg ha vkit érdekel. Sárga bólyák közt úgy 100 méter lehet kb.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #97277 üzenetére
Közben megtaláltam mik ezek, 600-as Fazer-eken tanultunk. Wiki szerint 95 ló és 61 Nm.
Hááát, kiábrándító. Enyém se látványosan erősebb papíron, de ezek harmat gyengék voltak ahhoz képest.
Ha viszont lefojtják, akkor minek leáttételezni?
Felsorolták milyen apró módosításokat csináltak a motorokon, a fojtás nem volt köztük.
Vmi nem stimmel.[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
válasz Teasüti #97277 üzenetére
ezzel azért nem teljesen értek egyet,és nem hiszem el a gyerekkora óta egykerekező gyereknek,hogy ártalmatlan ledobni a motort és azért kicsit más irányú erők lépnek fel mint egy kátyúnál,főleg,hogy ő nem ledobja hanem lerakja,anno gyakoroltam én is le is dobtam,nagyon nem tetszett a motornak,és készülj fel,hogy az ilyen rángatások amivel elmondásod szerint próbálod a motorod felvenni,abszolút kikészítik a láncot,meg úgy a szerkezetet,már ha szarul csinálod...én ha csináltam inkább ráfestek a kuplungra,de lejöttem róla,szarok az utak is erre,meg ez olyan,hogy csak az anyag fárad tőle és semmi értelme,mert veszélyes is.és el is keserítelek a cb1000r sem emelgeti gázból gyorsítva még az elejét,szóval fentebb kell menni az igazi powerwheelihez.
a fék szerintem a nagyon pontos adagolhatóság miatt annyi amennyi,másodlagos lehet a hőterhelés,szigorúan szerintem.
Mr.Brightside
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #97287 üzenetére
Szétszaladt a ménes. Ennyi.
Anno a régi Pegaso-kat néztem, meg az F650GS-eket. Mind 48 lovas. Ki is próbáltam vagy 8-10 példányt. Ráültem, mentek, ugrottak, de nem volt semmi tűzijáték, nem éreztem, hogy kihívás lenne kezelni majd. Mind olasz-importos volt, és csodák csodájára mind 45ekm körüli volt (1996-2003 közötti évjáratok).
Aztán elmentem kipróbálni a kollégám 2006-os Pegasoját, amit ő vett a boltban, valóban kevesebb, mint 10ekm volt benne, évente kapott olajat szervizben, stb-stb... Ráültem, és konkrétan megijedtem! Mintha 2,5-3x erősebb lett volna, mint a többi! Egyszerűen valós (kevés) km, és a gondos gazda eredménye, hogy mind a 48 ló ott van még a ménesben!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Pocee
senior tag
válasz Geresics #97290 üzenetére
Pegasoval nem mentem még de f650el igen,komám kapta a wallisnál cseremotorként,odaadta egy körre,és szerintem 200méter múlva direkt visszafordultam és odaadtam neki,hogy ettől unalmasabb taknyon még nem ültem és nem is akartam tesztelgetni,annyira jellegtelen fosnak tűnt,biztos kimegy a világból és társai motor,de egy kétnyomonjáró megfúrt szétszakadt simson is izgalmasabb
Mr.Brightside
-
Teasüti
nagyúr
Abszolút igazat adok. A láncot és a hajtást alaposan megrángatja. Főleg az én gépemen, amin a(z elcsuk-teligáz) terhelésváltás kb a légkalapács finomságával történik.
A veszélyességével is egyetértek, amikor érzem a kormányon, hogy elkönnyül, akkor jutnak eszembe a kormánycsapkodós sztorijaitok innen a fórumról.
Azért még is csak nagyobb felüdülés más gépével tanulgatni.(#97290) geresics
Jogos felvetés.
Hmm, mitől tud elmenni az erő úgy, hogy közben az üzemképesség megmarad?
Ha vmi szar, akkor az szerviz. De ha jó és mégse megy ahogy kéne neki?
Pl. ha a kompresszió mondjuk leesik a felére, akkor már kb be se indul.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Laca1212 #97288 üzenetére
Én voltam náluk tesztvezetni, meg is írtam a tapasztalataimat itt.
Röviden: nem voltam elájulva az ügyfelekkel való bánásmódjukkal.[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #97066 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- ZIDOO médialejátszók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...