-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #96700 üzenetére
Magadat minősíted ezzel a stílussal.
Nyugi, nem kértem moderálást, nem lesz miért rám fogni, ha nincs kedved írni megint egy fél évig ide.[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
A fordított teleszkóp tipikus vakítás(vmiért az összes komoly motor mégis fordított"
SV-n érzem, hogy nem merev, de ez zavar benne a legkevésbé"engem nagyon zavarna"
Anno a kis RS milyen futóművel jött ki?banánlengővillával? Pedig elég kicsi "kategória",es hány éve már...annyi hogy nem postásmotornak szánták és hajlandóak voltak pénzt nem sajnálni a kat. Legjobb motorjának címéért...csak van aki ezt hit miatt nem akarja elfogadni és erőlteti a saját "gondolatait"...Mr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
válasz CyberPunk666 #96697 üzenetére
Első villák
Két alapvető fajtájuk van, az egyik a hagyományos elrendezésű, amikor a villahídba a fényes, acél csúszószár van befogva és a fordított (Up Side Down – USD), ahol a csúszószár az első kerék tengelyéhez kapcsolódik, és a villa vastagabb, általában alumínium része van befogva a kormánykiflibe.
Általánosságban elmondható, hogy a fordított villák korszerűbbek, számos, főleg súlyelosztásukból és belső konstrukciójukból adódó előnyeik van, mint a finomabb reagálás, a nagyobb merevség, stb. A hagyományos villák olcsóbbak, egyszerűbbek és kevésbé karbantartás igényesek, szimmeringeik általában tovább tartanak.
A fordított (USD) villáknál megkülönböztetünk nyitott villát és zárt patronost (closed cartridge). A zárt villában két olajteret találunk egymástól elzárva. A belső olajtérben (csillapító patron) mozgó dugattyú csak a csillapítást végzi, így a külső olajtérben dolgozó rugótól nem jut ide be szennyeződés, kopadék. Ezek karbantartása, szétszerelése bonyolult. A nyitott rendszerűeknél, ahol egy olajtér van, egyszerűbb a helyzet. Itt egy olajban mozog a rugó, a csillapítódugattyúk és minden egyéb alkatrész, pálca, szelep. Ebben van a hátránya is: jobban koszolódik az olaj, jobban gázosodik, ezért csillapítása kevésbé állandó, mint zárt rendszerű testvérének.
A hagyományos, felső csúszószáras teleszkópvillák egyszerű felépítésűek, gyakran semmilyen állítási lehetőséggel nem rendelkeznek, a gyártó beállít egy bizonyos rugóelőfeszítést és csillapítást, ezzel kell élnünk. Nyilvánvalóan ezeket olyan motorokba szerelik, ahol az alacsony költség nagyon fontos szempont.
Az előnye az, hogy a kisebb átmérőjű, könnyebb csúszócső kerül alulra, tehát csökken a rugózatlan tömeg és fékezéskor kevésbé hajlik, tekeredik a villa. A hátránya az, hogy a fejreállított elrendezés miatt különleges tömítéseket igényel, illetve komoly technológiai kihívás a nagy keménységű, tükrösített csúszócső és a rugalmasabb, szívós tengelyágyazás és féknyeregtartó összeházasítása.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Fordított villa előnye:
Azért, mert a kisebb átmérőjű, könnyebb belső cső kerül alulra. Ez egyrészt csökkenti a rugózatlan tömeget: a könnyebb cső mozog, pontosabban követi a kerék az aszfaltot. Másrészt pedig fékezéskor merevebb a villa: nem a nagyobb átmérőjű, nehezebb cső tekeri a másikat, hanem fordítva. Így ugyanolyan fékerő mellett kevésbé deformálódik az első villa, ami jó dolog.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
Azt hiszem, itt kicsit pontatlanul fogalmaztam... Arra céloztam, hogy akad motor, amire ráteszik igénytelen belsővel, csak azért, hogy fordított legyen. Szóval önmagában, hogy fordított még nem garantálja, hogy jó is lesz.
A kis RS125 tényleg jó volt, ott nem spórolták le a dolgokat, pontos fék, könnyű, erős alu váz, a banán lengővilla, jó kis holmi is lett belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Na akkor a szittyasniper is nemsokara belekezd a faszsagba...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #96712 üzenetére
Mindjárt jön a kolléga és sarlatánság és hazugság lesz a vád,mert ez nem létezik mert egy 250esben ez elképzelhetetlen...
Mr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
válasz CyberPunk666 #96714 üzenetére
Nincs mit!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Gaboman #96706 üzenetére
Én nem érzem azt, hogy például a P10-es Pannóniánál kiaknázták volna a fordított villa technikai előnyeit - mégis az volt benne.
szerk: vagy akár a Jawa Mustangnál, Babettánál. A Simsonon "normál" teló volt, és az legalább rugózott - a Mustanggal ellentétben.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
válasz Gaboman #96706 üzenetére
Meg a legalapvetőbb előnye egy fordított villának, hogy a vastag cső arányaiban sokkal hosszabb, mint a hagyományos megoldások, ez által is növelve van a futómű merevség.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Gaboman
nagyúr
válasz runner 125 #96717 üzenetére
Persze, meg nem mindegy hogy a nehezebb vastag cső terheli a vékonyabb befogott részt vagy a vékonyabb alsó cső terheli a befogott vastagabb felsőt!
Ezért is merevebb, erősebb a fordított villa.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #96719 üzenetére
Értem én, természetesen.
Azt nem értem, hogy anno a szocialista érában amelyik gépen fordított teló volt (amiket írtam), az mind totál sz*r volt (köbcentitől függetlenül), miközben az MZ meg a Simson legalább rugózott, ha hajlott is....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
etnies
senior tag
Sütire a Maldív-szigeteken is van időm
[link]A villaolajat leszarom, ti rugóztok rajta
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
-
Tarill
őstag
karbinapok mikor lesznek? majd ott kérdeznék én is
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #96723 üzenetére
Kispórolták belőle a 2 db bronzperselyt? Őrület!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #96725 üzenetére
Igen.
Eleg sok villat vasaroltam, es ujitottam fel hozza, de 90% ragadt. Azaz nem mukodott rendesen. Most fektavon mar nem emlekszem (hal'istennek) hogy hogyan viselkedett, de allando problema volt a felkeszitessel. Termeszetesen ezek regi szarok voltak, de hibatlan kromos csovet szereztem, nem lotyogott semmi, biztosito drottal rogzitettem a villaszimmeringet, mert meg a biztositas is el volt sporolva gyarilag es az en paraszt stilusom mellett kilotte a szimeringet.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ath
senior tag
lehet megszívtam, nem kicsit. az olajleeresztő visszatekerésekor úgy éreztem nem húz a csavar, szerintem elkophatott a menet..
legutóbb ha jól emlékszem volt itt szó menetjavítókról, pl helicoil. ezek oldható kötést adnak? érdemes ezekkel foglalkozni, vagy hosszútávon úgy sem adnak jó megoldást, és inkább cseréljem a teknőt? -
-
Gaboman
nagyúr
A csavarnak a menetemelkedési szögét kell megnézni, ahhoz kell hozzávaló helicoilt választani.
Igen van betekerő és letörő szerszám is hozzá, a betekerőt meglehet oldani egy csavarból is, az egyik felét leköszörülni úgy hogy betekerésnél beleakadjon a helicoil füle, amikor betekerted és nincs hozzá szerszámod egy vékonyka fogóval le lehet törni a végét.
De csak óvatosan, nehogy a blokkba repüljön a letört fülecske.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Van ennek egy folyamata, mit hogyan kell csinálni.
Ez attól függ mennyire van kikopva a menet.
Ha a helicoilt beletudod csak úgy tekerni a menetbe akkor a helicoil plusz vastagsága végett vékonyabb csavar fog belemenni.
Ha a menet ki van kopva és a heliciolal is lötyög benne akkor új furatot kell készíteni, menetet fúrni, bele az helicoilt és úgy a csavar.
Mi újat csináltunk mindegyiknél.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #96736 üzenetére
hogyhogy? mi a magyarázat?
nem lötyög, hanem elforog amikor már húznia kéne. -
Gaboman
nagyúr
Ha van helicoilod akkor tekerd bele, meglátod hogy betekerés után lötyög e benne.
Ha túl laza lesz és tekered be a csavart akkor betekeri a helicoilt is.
Ilyenkor kell új menetet készíteni a heliciolnak.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #96739 üzenetére
Ja ertem mar.
En eddigi menetjavitasaimnal kifurtam a regi menetet, es a helicoillal ugyanaz a csavart raktam vissza.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #96740 üzenetére
fúrás nélkül érdemes megpróbálni? nincs hozzá szerszámom, környezetemben nincs is kitől kérni. ha úgy nem lehet megoldani, hogy 14-es lukba 14-es helicoil, abba 13-as csavar, akkor inkább veszek egy új teknőt
Ferdzsoo: ha ott leszel a szétszedéskor, lőhetnél egy képet. kíváncsi lennék.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Ferdzsoo #96741 üzenetére
Hát nem tudom, szerintem az enyémben a gyári 13 éves olaj van. De basszus működik a teló, nem folyik.... addig minek basztatni? Valaki egyszer azt mondta, hogy addig jó míg gyári, mert ha egyszer szétszedik , már soha nem lesz olyan.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz V.Stryker #96745 üzenetére
Igen ezt én is hallottam, szvsz ezt a tipikusan balfasz szerelőkhöz járók mondják.
Tervezem hogy ott megvárom a procedúrát."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #96746 üzenetére
Nem ereszet amúgy sehol az olaj? VFR owners-be nem tudom jelen vagy-e fb-n, nagyon sok 1.2-es tulaj rak fel olyan képet, amin látszik h a becsúszó száron csöpög végig..
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz runner 125 #96747 üzenetére
Nem eresz teljesen rendben van.
Nem vagyok jelen. De lehet megnézem.
Lehet mégse nyúljak hozzá?
Már késő, megrendeltem a rugókat."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel