Új hozzászólás Aktív témák

  • Rent

    senior tag

    Én 4 éve Honda Scoopy 50cc-vel "kezdtem".

    33 éves vagyok, természetesen 17 éves korom óta motorozgattam 50-80cc- motorokkal, robogókkal (honda mbx 80), de 4 éve vásároltam meg a napi munkába járáshoz a honda scoopyt.
    1 év után eldöntöttem, hogy "A" jogsi kell, mert vidékről bejárni 50cc robogóval az halál, főleg a 4-esen.
    Az első nagymotorom egy Suzuki Marauder 800cc volt, amit 2 évig hajtottam, ezalatt 16.000km-ert beleraktam és mindent megcsináltattam rajta.
    A mostani, amit idén vettem, az egy Suzuki VZR 1.800ccm.
    V2 125le, 160nm (3.200 fordulaton).
    Ebbe most 1,5 hét alatt 800km-ert raktam. kb. kezesbárány.
    Nem tudom milyenek a sor4-ek, mert a tanpályán kívül (fz6n) nem hajtottam őket (nagyon szívesen kipróbálnék egy 600-ast, vagy egy 1000-est), de ez az 1.800-as v2, amitől annyira tartottam, meg "úristen ez halál lesz", kb "semmi", pedig 0-100 az papír szerint 3,6sec.
    Persze nem írom le, de tényleg csatlakozva az előttem szólókhoz, minden fejben dől el. Napokig nem tudtam aludni mielőtt megvettem. Azon járt az agyam, hogy hogyan fogom tudni megülni. Mi lesz, ha vizes lesz az út, vagy hajnalban nyálkás. Hogy kb. csak ideális körülmények között fogom elővenni.
    Eljött a nagy nap és a vásárlás utáni első napon 3 kört mentem itt a szomszédos utcákban (kb összesen 1km).
    Azonnal éreztem, hogy a 800cc után az 1800 más vezetési stílust kíván, gyakorlatilag minimál gáz 1-esben és hamar felváltani 2-be, de ez szerintem jön magától épeszű embernél (ezért is vártam eddig a nagyjogsival).
    Gyakorlatilag a 4. tankolásnál járok (ami vicc :D ) és az első 2 tankolás (8.5l), lement 6,7l/100km köré. Gondolom rájöttem, hogy nyelezni, de még húzgálni sem kell, ahhoz, hogy menjen. Az első 150km-en kipróbáltam 4.-ben 120-ról 220-ra (m0-on) és azóta azt élvezem, hogy hamar elváltogatva finom gázra is megy, mint egy gőzmozdony.

    Azt mondom én is, hogy felesleges betartani a "fokozatosság" elvét és 5 lépcsőben vásárolni motort (pénz pazarlás). Elég szerintem, ha az ember a kismotor után vesz egy tanuló nagymotort, amit kevésbé sajnál, majd vált olyanra, amiről már szinte lehetetlen feljebb váltani, (viszont itt már fejben érettebb lesz).
    Saját tapasztalatból mondom, hogy el kell felejteni az ilyen dolgokat, hogy "nem fogom tudni megülni", meg kimegy alólam kategória (mondom csak v2-őm volt eddig), persze ésszel kell lenni és nem hülyegyerek módjára csavarni neki.

    Én azt mondom, nagyobbat vegyetek és ésszel, mint gyengébbet és állandóan nyelezni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák