-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz polimorf #65607 üzenetére
Teljesen egyetértek.
Sose szabad a többieket utánozni.Tegnap engem egy autós tolt, kétsávoson külsőből többször is előzött (limit +10 mph-nál), majd a kocsisoroknál meg lámpánál kényelmesen elmentem mellette minden alkalommal. Aztán ő beragadt a dugóba és nem láttam többet.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #65644 üzenetére
Attól ment szét a tag, mert kotyogott a szem? Érdekes.
Mitől megy szét? A terhelés iránya nem változik, nincs külpontos erő sem. Mitől feszül be?
A csapot ha üti, hát aztán... Amíg nem törik. Ezt meg nem tartom valószínűnek. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #65689 üzenetére
Áhhá, hogy keresztbe áll. Így világos.
Ez ilyen féloldalas aszimmetrikus lengőkaroknál fordul elő? -
Teasüti
nagyúr
Hát talán annyit hozzá lehet tenni, h a motorosokat nem 30 centivel előzgetik.
Aki ehhez nincs hozzászokva mint te vagy én, ijedtében baleset is lehet belőle.És akkor arról nem is beszélve, hogy a bringás kevésbé feltűnő, mint a motoros.
Nincs 100 decibeles gázfröccs, meg fényszóró se nappal.Fényszóróról mi a vélemény? Tudom, hogy kötelező, de vannak már ellenzői is. Szerintük a fényudvar és/vagy a szúrós pontszerű fény kitakarja a motort és így leredukálja a az ellenfelek térlátását egy egydimenziós pontra, aminek nem lehet rendesen felmérni a távolságát és sebességét.
Ugye a négykerekűeknél az agyunk a két fényszóró közti távolságból már meg tudja becsülni a távolságot. Egy fényszórónál nem.
Egy szó mint száz én újabban már inkább csak helyzetjelzővel (300 lumenes led - sajnos nem kapni erősebbet, 400-tól számít menetjelzőnek) megyek jó látási viszonyok között.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezért vettem a bringára 140 decibeles csengőt. Így kevésbé támadt ingerem gurulva leütni embereket, míg nyeregben toltam az ipart.
Engem felbasznak a birkák, meg a körülnézés nélkül eléd lelépő emberek. Főleg, ha még nekik áll feljebb. Ilyenkor felmegy a pumpa.
Jobb is, hogy már motorozok. Az elé senkinek nincs kedve kilépni.Arról ne is beszéljünk mi megy a bicikli utakon... Én oda csak nyugtatóval megyek. Vnelyik gyalognak nem tetszett, hogy le van zavarva a bringa útról, még meg is akartam verni, ha rossz hangnemet választ (ahol csak a bocsi, az én hibám lehet a helyes válasz).
Nem tudom mi van itt, én gyalogosként körülnézek, a járdán közlekedem, ha útban vagyok félre állok, stb.
Igazán nem nagy elvárás ugyanez mindenkitől.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #65893 üzenetére
Oszt' a robogósok beállnak-e a sorba?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #65894 üzenetére
És te amúgy mennyit tekertél le, hogy így lezavarnád őket a "kijelölt utakra"?
Ez így elég egyoldalú nézőpont.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #65899 üzenetére
Nem feltétlenül, csak talán nem puffogtatnál ilyen blőd érveket, ha nem csak külső szemlélőként látnád a dolgokat.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #65902 üzenetére
Úgy értem a bringa úton.
(Nem vagyok pesti, csak kérdeztem. Sok helyen tipikus, nem lepne meg ha itt is.) -
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #65906 üzenetére
Alapvető sztereotípia, hogy járművek szerint különböztetjük meg egymást. Az kéne látni, hogy az emberek ostobák jármű kategóriától függetlenül. Aki biciklin úgy viselkedik ahogy írod, az valószínűleg egyéb más módon sem lesz körültekintőbb/figyelmesebb/ügyesebb. Itt a civilizált együttéléssel vannak problémák alapvetően.
A többire meg az enyémnél frappánsabb válaszok is vannak emitt.Amúgy én csak 10 éve autózom. Csak 3 évet tekertem városban minden nap télen és nyáron. A motor meg viszonylag friss dolog.
Belelátok az összes helyzetbe, amik ma felmerültek. Mégis nagyon nehéz állást foglalni a témában. Pláne ha nagyobb léptékekben gondolkodunk, nem csak a magunk kicsinyes módján.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #65913 üzenetére
Attól függ milyen abs van rajta.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Kroni1 #65926 üzenetére
(Közlekedés)kultúrában úgy 50-100 éves lemaradása van ennek a balkáni népnek. Fejlettebb országokban már visszafelé fejlődnek onnan, ahova mi még el se jutottunk.
Az MKK sok jó példát mutatott már be, ahol komplett városokat szerveztek már át az emberbarátibb közlekedés jegyében - többnyire az autósok kárára. És meglepő módon javult az élet.
Nekem eddig csak a szigetországgal van tapasztalatom, itt keskenyek az utak és senki nem bunkózik vmi fura oknál fogva. Ha biciklis van az úton, akkor hússzal követi az egész sor pampogás nélkül. És vhogy mindenki tud vigyázni a másikra.
Nekem balkáni közlekedésben szocializálódva óriási szerencsétlenkedésnek tűnik ami itt megy, de be kell látnom jól van ez így. Olyan szitukban fékeznek le és engedik el egymást vagy állnak meg, ahol én a gázt nyomom. Senki nem vág ki eléd az alsóbb rendű útról, sőt ki se jönnek, míg nem tiszta minden irányból az út. Néha csikorgó fogakkal ülök a buszon és mormogok, hogy mennyé mááá' baszki... Én egy másodperc alatt felmérem a helyzetet egy kereszteződésben és lendületből megyek tovább, ők még meg se álltak körülnézni ez idő alatt.
És amúgy irigylem őket ezért a toleranciáért.Egyszerűen isteni dolog itt motorozni.
Mindenki figyel rád, elengednek, nem bunkóznak. Én meg gátlástalanul visszaélek ezzel az előnnyel. Tehát megyek lendületből ott, ahol csak lehet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #65934 üzenetére
Ilyen és hasonló sajátosságok gondolom minden nemzetnél előfordulnak. Itt meg mindenki a tilosban áll félre. Megállni tilos a főbb utakon végig és simán kirakja az elakadásjelzőt bárhol, hogy beugorjon a gyorsétterembe. Persze az nem érdekli, hogy emiatt kvázi megbénította a forgalmat. Ha én rendőr lennék...
-
Teasüti
nagyúr
válasz AndrewTdi #65942 üzenetére
Általában mindenféle csodaszert illik tesztelni a felületen, mielőtt lelkesen összekened. Pl burkolat belső felén senkit nem zavar, ha megkapja a fényezést egy apró folton.
Amúgy én körömlakklemosót használtam a matricák után, lehozta szépen a ragasztót. Csak módjával, ha sokáig dörzsölöd a fényezést is kikoptatja.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #66170 üzenetére
És ezek a tételek miért problémásak ha fizet a biztosító?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Something_ #66173 üzenetére
Na de mi az hogy nem fogják? A márkaszervizt gondolom a leginkább hivatalos útnak.
A 600k javítás még akár kevés is lehet a "nem anyagi károk" megtérítéséhez képest. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #66243 üzenetére
Úgy tudtam a lerakásnál ez a negyed év nem igazán számottevő. Korábban úgy írtad akkor kell ilyenekre figyelni, ha akár évekig áll a motor.
Tegnap megszabadultam a kis GPZ-től. Egy hete még tökéletesen működött, most meg alig indul, fullad, három hengerezett.
Az üzemanyag szint meg bezuhant vmiért.
Füstölt a gép rendesen (a színe csak a szokásos fehér köd).
Kérdezi a vevő milyen benzin van benne, mondom az őszi.
A füstöt már észrevettem indítás után, de gázadásra a fulladozás megint egyik napról a másikra jött elő. Mi a fasz? Áttoltam primer állásba a csapot, aztán intettem egy búcsút.
Vhol elillant volna a benzin? -
Teasüti
nagyúr
válasz Kolondrum #66245 üzenetére
1. Egy hete tökéletes volt. Én is meglepődtem, hogy baszakszik.
2. Ha én motort veszek, már a telefonban úgy kezdem, hogy hideg legyen és még a port se törölje le róla! :-)
Ha meleg motor fogad, azonnal ugrik minden bizalom nálam.3. Ez egy rendkívüli eset volt, ismerős vitte el. Neki meg mindegy volt, mert ahogy ismerem rá se fogok ismerni a gépre. Majd rendbe rakja, ha akarja. De már mielőtt ráült már vmi 750 gsxr blokkról mormogott.
Jah igen. Ő volna a kontár szerelő korábbról. Az ő tanácsára lett kukázva a kipuff.
Nos, még nem ismeri annyira a gépet, mint én. De majd a karma elintézi a többit.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #66248 üzenetére
Jah, úszószint, bocsi.
Tolómérővel mértem, az ellenőrzést kihagytam. Elég volt nekem, hogy eltűnt a gázra lefullad jelenség.
Tegnapig...Ez az etanol tartalom már globális és általános? Még nem tűnt fel, hogy ilyet tankolnék. Shell 95 többnyire, ebben is van?
Illetve tiszta a benzinszűrő, ami azon átmegy az meg már csak nem tömíti el a karbit! -
Teasüti
nagyúr
Őőő legális a highvis fényezés? Vagy matricázás, mint a rendőrautókon. Csak a motor burkolatának 100%-án.
Nekem szimpatikus volna az a kék matrica a sünök kocsijáról, szép fénye van sztem.
Neon zöldre talán nem fényezném a vasat, de vmi high reflective gyöngyház jöhetne vmi élénkebb színben. -
Teasüti
nagyúr
Ment már vki át fácánon vagy hasonló kistestű állaton?
Átmegy rajta a motor vagy pofára esés van belőle?A kutya már veszélyes, azt láttam.
De vajon egy tyúkeszű tollas ha kiszalad elém, akkor abból baj lesz vagy döccenek egyet és a fogaim közül piszkálom ki a tollakat a következő autómosóig?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #66822 üzenetére
Majd utána elkezdtem gondolkodni, hogy ha csattan a motoron, akkor én is csattanok vajon?
Vhogy mindig rossz döntéseket hozok. Mások defenzíven vezetnek, nekem vhogy sosem a fékezés az azonnali reakcióm.
Alárendeltnél is ha látom, hogy ki akar jönni vki elém, az elvárt reakció az volna, hogy intenzív fékezés. Na nekem vhogy ez nem akaródzik. Felfogom a helyzetet, de nem szólal meg a vészharang a fejemben, hanem csak figyelem az eseményeket tovább haladva és előbb kezdek el menekülő utat keresni, minthogy inkább fékeznék. Nem tudom hogy lehet erre tréningezni... Sztem hibásak a reakcióim.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #66823 üzenetére
Hát veled mi történt?
-
Teasüti
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #66827 üzenetére
Bókolj picit Ursulának! Egy kis kedvesség mindenki szívét meglágyítja.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #66832 üzenetére
De úgy vélem nem azon kéne filóznom, hogy most fékeznem kéne vagy sem, hanem fékeznem kéne miközben figyelem az eseményeket.
A bang is kevésbé szimpatikus változatlan sebességgel.Ez volna a defenzív stílus, nem igaz?
Előbb fékezni, aztán kérdezni.
Csak mikor helyzet van, nem gondolkodok csak reagálok. És nem tudom hogy lehetne ezeken a döntéseken javítani.
Pl. az elöttem keresztbe kihajtó kocsi is csak akkor lesz veszélyes, ha kiszámíthatatlanná válik. Pl beletapos a fékbe az út közepén és én mögötte találtam volna menekülő utat amennyiben elhalad előttem... És mire odaérek már ezerrel fékeznem kellene.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy tudtátok milyen kurva nehéz 10 évnél fiatalabb abs-es motort venni 1,2M környékén? Alig van pár darab...
Amúgy melyik évtől kötelező az abs?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #66952 üzenetére
Kinek kell Barátok közt, mikor fórumozni is lehet?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Archer #67007 üzenetére
Fényezés talán a legkisebb probléma. Miből áll lefújni vmi minőségi aftermarket cuccal pár idomot? A gyári fényezések (jármű iparban úgy általában) nem a kiemelkedő minőségről híresek amúgy se, hanem a költséghatékonyságról. Csak viszonyításképp a kocsinkat egy elem törése után az autófényező előző tulaj vmi extra minőségben fújta újra, de durva mekkora különbségek vannak. Pl egy komolyabb jégesőt a mienk nyom nélkül vészelt át, míg a szomszédban összeverte a kasztnit.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Kolondrum #67024 üzenetére
Amúgy taktikus, eladáskor könnyen behozhatja az árát a kínai szett.
Ugye mit nézel először? Ami leér a földre. Na most egy makulátlan idom sokat nyom a latban szerintem. Én bevettem volna.
Esetleg még gyáriszámmal gravírozott tükrök hozzá, új kormányvég/kar, lábtartó és ki mondja meg, hogy el volt fektetve?A kis GPZ-m 29 éves korában ilyen volt, mármint sérülésmentes, minden gyári és a korának megfelelő állapotban. Burkolat alatt is. Mondogattam is magamnak ilyen a mesében sincs, hogy majd három évtized alatt egyszer sem dobnak el egy motort.
Aztán eladtam, rá egy hétre a tulaj szarul támasztotta le és feldőlt a parkolóban.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz mrhero #67065 üzenetére
Féktől is függ. Egy négyujjas féket nem fogok tudni hatékonyan kezelni két ujjal. A két ujjas fékkaron meg nincs hely négy ujjnak.
Az állandó készenlét két ujjal marhaság szerintem. Úgy kapaszkodni se lehet rendesen, meg gázkart kezelni se.
Egy ujjal még talán, de ez nem bicikli és motoron még nem láttam egy ujjas féket.Nekem azt tanították, hogy négy ujjal fékezünk és nem pihentetjük rajta a kezünk, csak ha (dinomen) helyzet van.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs