Aktív témák

  • #40935168

    törölt tag

    válasz atok666 #35791 üzenetére

    Mert abban a kenon már kijött egy 2.8 IS patent-el, előbb utóbb kijön Nikon is, meglesz a nyomás.
    Tamron már kint van vele, le akarom tesztelni (ha látok valakinél)..

    Brutál jól rajzolnak ezek a nagy híres obik, mint a 24-70 2.8 vagy akár a nagy fényerejű fixek, de rájöttem, hogy többször lenne szükségem a környezetet, tájat megfogni, mint mozgást - és különösen a gépvázamon pixel szinten bújva sokkal több a bemoccanás okozta elmosódás (fotóim felénél), mint pl. a 24-120-nál, amiről még nem mondtam le, csak most pihentetem a gondolatát.. :U Ott a VR mellett is tartottam a reciprokszabályt, azaz 120 mm-t 1/120 körül lőttem, vagy max. 1/100-ra mentem le, és borotva minden.

    Amit ezzel mondani akarok: több perpill a bemoccanás okozta blur (továbbra is 100% nézetben, "pixel szinten"), mint az objektív "puhasága" és azt tapasztalom, hogy jobban hiányzik a VR sokszor, mint egy falat kenyér.

    Nyilván lehet jönni azzal, hogy hát pixel szinten úgysem érdemes nézni meg így meg úgy, kicsinyít az ember bla bla, de azt kell hogy mondjam, egy EGÉSZEN MÁS szemléletmódot jelent 36 megapixelen fotózni, mint 12-n. Ugyanis sokszor élek a felbontás adta lehetőséggel és crop-olok. Ami azt jelenti, hogy az átlagnál többször van igényem arra, hogy komolyabb "belezoom" féle crop esetén éles legyen a kép pixel szinten, vagy közelében (30-50% kicsinyítés) is. És könnyebb egy finom objektív-életlenséget utókompenzálni amúgy megfogott háttérnél (lásd 24-120), mint profi üveggel lőtt képet a hajadra kenni, ami karcol(na, ha megfogtad volna). :B

Aktív témák