Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kacsyx

    aktív tag

    válasz kacsyx #44153 üzenetére

    Sziasztok!

    Korábbi hozzászólásom:

    Hét hónapja használtam ezt a konfigot bármilyen hiba nélkül:
    Ryzen 7 2700
    ASRock B450M Pro4-F
    CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16 KIT BLS2K8G4D32AESBK
    FSP Raider II 450
    Windows 10
    Múlt hét hétfőn bekapcsolás után csak zúgott a gép, de nem töltött be a POST képernyő és értelemszerűen a Windows se.
    A memóriamodulokat cserélgetve az lett az eredmény, hogy ha az "A" modul benne van, tehetem bármely slotba, megy a gép, betölt a Win, lehet terhelni.
    Ha a "B" modult teszem bármely slotba, csak zúg és nem tölt be semmi.
    Ha "A" és "B" modul is benne van bármilyen variációban, továbbra is csak zúg és semmi sem tölt be.
    Ezzel a hibaleírással elküldtem az iPonba, ma jött vissza. A szerviz szerint náluk a hiba nem jelentkezett, 2,5 napot ment a memtest és végigfutott a Win telepítő is.
    Most próbáltam megint, a hiba ugyanúgy fennáll. Nem vonom kétségbe, hogy náluk ment, de ha így van, akkor hogyan szűkítsem tovább a kört? Gondolom lehet alaplap és akár proci is. BIOS reset nem segít, most megpróbálok egy BIOS frissítést (de kétlem, hogy segít, mert az elmúlt 7 hónapban semmi gond nem volt).

    Mivel azóta sem oldódott meg a probléma, ma ismét írtam iPonnak:

    Kedves iPon ügyfélszolgálat!
    Garanciális rendezés sorszám: ...
    Termék gyári száma: ...

    Szeptember 14-én elindítottam egy garanciális ügyintézést Önökkel. A problémám egy "Crucial Ballistix Sport LT 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz BLS2K8G4D32AESBK" típusú memória KIT-tel volt. 7 hónap hibamentes használat után a számítógép indítás során fekete képernyővel fogadott, nem töltött be a BIOS képernyő, a monitor készenléti állapotban maradt. A memória modulokat kivéve, egyiket visszarakva elindult a gép és minden rendesen működött, másikat behelyezve továbbra sem töltött be a BIOS, a monitor készenléti állapotban maradt. Mindkét modult behelyezve ugyanez a hiba fogadott. Természetesen megtörtént a CMOS reset, próbáltam XMP profillal és nélküle is, a hiba nem szűnt meg.
    Miután jeleztem Önöknek a hibát, garanciafutárral elküldtem a terméket, majd pár nappal később visszaküldték számomra, az alábbi üzenettel:"S: 65h memtest és 5h prime blend + windows telepítés OK fotók vannak"

    A kézhezvétel után ismét megpróbáltam működésre bírni mindkét modult a számítógépemben, de ugyanaz a hiba fogadott mint amivel a garanciális ügyintézést elindítottam. Hogy kizárjam az egyéb hardveres hibákat, az ismerősi körömben kerestem olyan konfigurációkat, amelyekben tudom tesztelni a modulokat. Kivétel nélkül mindegyik gépben ugyanezt a hibát produkálta a memória.Mivel szeretném használni mindkét modult és mivel garanciális a termék, szeretném ha meg tudnánk oldani a problémát.
    Miben tudok segíteni, hogy megoldódjon? Videózzam le lépésről-lépésre, bemutatva, hogy a hibás modullal nem működik a számítógép? Vagy kérjek egy független szerviztől bevizsgálást? Ez esetben, ha a jegyzőkönyv igazolja a hibát, Önök megtérítik számomra a bevizsgálás költségét?

    A válaszuk:

    Sajnáljuk, hogy probléma adódott a termékkel.A választott modult én nem látom a QVL (kompatibilitási) listában:https://www.asrock.com/mb/AMD/B450M%20Pro4-F/#MemoryRR
    https://www.asrock.com/mb/AMD/B450M%20Pro4-F/#MemoryPR

    A CPU gyártója szerint a memóriavezérlő 2993MHz-ig támogatja a RAMok sebességét.(egy és max 2 modul esetén!)https://www.amd.com/en/products/cpu/amd-ryzen-7-2700
    Ez felett minden egyes MHz csökkenti a stabilitást, valamint a CPU használhatóságát is csökkenti, mivel ez tuningnak minősül.Feltehetőleg kompatibilitással van gond. Erre pedig a garancia nem terjed ki, mert a kompatibilis környezetben hibátlanul működik.Az inkompatibilitásra is lehet magyarázat, hogy egy ideig miért működött megfelelően.De természetesen visszajuttathatja, akár az alaplappal és a CPUval együtt, hogy a kollégák saját környezetében tesztelhessék.


    Szerintetek most mit csináljak?

  • chopin42

    őstag

    válasz kacsyx #44153 üzenetére

    Iponék valószínű b@sztak rá, ahogy jó szokásuk megkívánta (mint oly sok itthoni "szolgáltató"/bolt/bármi, ami a vásárlóért van :W :W :W ). Teszteld még egyszer, videózd le (külső kamerával), mindnen kombinációban, dátumozva, beazonosíthatóan kommentálva. Illetve kérd, hogy bizonyítsák be, hogy letesztelték, mert bemondásra ők sem hisznek el semmit. Majd a videókkal dokumentált panaszod jelezd nekik, és ha utána megint "letesztelik" és semmi baja, szerintem mehet a fogyvéd. Amúgy másik gépben érdemes lenne kipóbánli a ramokat, természetesne azt is videózni.

Új hozzászólás Aktív témák