Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kreten67

    senior tag

    válasz bocsika #9412 üzenetére

    Én teflonos zsírral szoktam az ilyen zajos kopott noti ventiket kezelni.ami összerakás után valoban nehezen indul meg,ezért beszerelés előtt sűrített-levegővel pörgetem kb 1percig amitöl a teflon már a melegedéstől a fémre difundál (most szabad nevetni)és utána már könnyen indul és zajtalanul pörög akár egy évet is. Az akkupakkot ,ahogy az előttem kommentálok már írták jobb ha nem bolygatod ha nem szeretnél így járni. (/IMG)

  • ravail

    senior tag

    válasz bocsika #9408 üzenetére

    Mondd: Te elolvasod amit írok? Érted, amit leírtam? --> "de önmagában a WD40 túl híg a csapágy kenéséhez" <-- Úgy gondolom, ezzel nem csak kifejtettem, hogy önmagában túl híg, és ezért nem használható a WD40, de meg is magyaráztam annak a hibának és eredménytelen javítási kísérletednek az okát, amit csak most írtál le! :DD Természetesen tégy belátásod szerint! Mi csak segíteni próbáltunk! ...

  • Impressa

    őstag

    válasz bocsika #9404 üzenetére

    Hú, Ravail kolléga kimerítő választ írt neked :D
    Nagyobb kapacitású akkunál a töltési időd fog meghosszabbodni , de fel tudja tölteni.
    Nem véletlenül nem repair módon készítik őket, és igen roncsolás nélkül nem megoldható a javítása/cseréje.
    Az akkuban lévő chip is törölhető, azaz írható ( EEPROM ) de ez is macerás lenne. Szóval nem nagyon éri meg mókolni vele. Jahh és van még benne hővédelem is ( hőbizti), mert ugye a Li-ion hajlamos felrobbanni, és ezt hivatott megakadályozni

  • ravail

    senior tag

    válasz bocsika #9404 üzenetére

    Szia!
    Azért ha van valami hasonló igen sűrű, jó tapadású, ugyanakkor viszkózus olajod, egy-két cseppnyi, meg ugyanannyi Wins' vagy egy kupakba kinyomott WD40 amit összekeversz, egy próbát megér. Ugyanis a jól tapadó olaj a helyén tartja a tengelyt, mely a forgás közben a saját perdületénél fogva maga is oda igyekszik, ugyanakkor a kis ellenállású, jó siklási és kenési tulajdonságú adalék segíti a könnyű elfordulást. Így nem inog, nem kóvályog a tengely, és ha a gyártó kellően kiegyensúlyozottra gyártotta a ventilátort is, nem csak a kenést oldod meg, hanem mivel nem ér hozzá semmihez sem a tengely, sem a ventilátor műanyag lapátja, így a morgást is megszünteted. Persze egy új, az mindig új! Ez biztos.

  • ravail

    senior tag

    válasz bocsika #9402 üzenetére

    Szia!
    Már kora reggel (6 előtt) elgondolkodtam azon, hogy megírjam e neked a véleményemet. Akkor úgy döntöttem, nem, de a kibővített kérdéseid alapján leírom a tapasztalataimat, és a saját véleményemet. Aki nem ért vele egyet, nem kell hogy megkövezzen, elég, ha kifejti a saját véleményét!
    Ventilátor: Alapvetően 2 féle csapágyazással készülnek. Az újabb modernebbek golyós csapágyazásúak, míg a hagyományosak önkenő sikló csapágyazásúak. A golyós csapágyazásúakat fölösleges utólag kenni, annak nem használnak, mivel legtöbb esetben zárt kivitelűek, és a kenő anyag be sem jut a kenési helyre. De ezek nem is a kenés hiánya, hanem az esetleges rossz felületi hőkezelés miatt romlanak el. Ezek kenéssel, olajozással nem javíthatók. Más a helyzet viszont a hagyományos sikló csapágyazású ventilátorokkal. A sikló csapágy -az anyag összetételükről és a gyártási eljárásukról nem írnék- olyan kivitelűek -legalábbis olyannak kellene lenniük- amint úgynevezett önkenőnek hívnak. Elméletileg ezek a tervezett élettartamuk alatt képesek megfelelő önkenést biztosítani. Gyakorlati tapasztalatom szerint az ilyen sikló csapágyat bármilyen eszközben is van, ha egyszer alaposan átitatunk egyszerű, de jó minőségű kenőanyaggal, az élettartama a sokszorosára növelhető. De a még nem kritikusan kikopott, morgó csapágyak zaját is megszünteti, és egész hosszú ideig biztosítja a használhatóságát. Erre a célra kétféle kenőanyagot használok sok éve. Az egyik -ezt alacsony fordulatszám esetén használom, de mondhatni elég ritkán- a szilikon olaj. A másik -és most lehet nevetni!- az összecsurgatott 5W-30-as szintetikus motorolaj maradék és a Wins' kenésfokozó adalék 1:1-es keveréke. Tapasztalatom szerint, az ezzel megkent csapágyak ismételt meghibásodása nem szokott előfordulni. A tiszta olajok, és legtöbb kenőolaj önmagában, valamint a természetes (ásványi és/vagy növényi) olajok azért nem jó ilyen célra, mert "hidegen" fogják a tengelyt, és nehezen, vagy nem indul meg a forgás. Szerintem, ha mást nem, egy kis olaj és WD40 (Wins'-t tartalmaz) keveréke is megteszi, de önmagában a WD40 túl híg a csapágy kenéséhez.
    Akku felújítás: A cella csere önmagában -szerintem- csak a régi, komolyabb elektronika nélküli akkumulátorok esetén lehet eredményes. A mai akku kötegek elektronikája programozott, kommunikál a rendszerrel a rendszerbuszon keresztül. Hogy melyik gyártó milyen védelmet épített be, hogy az programmal átírható e, vagy az elektronika valamelyik alkatrészének cseréje megoldja e ezt a problémát nem tudom. De az elektronika a szabályzásokon és a töltésvezérlésen túl tárolja a töltési és kisütési ciklusokat és egyéb paramétereket is. Ha egyszer a "programozásuk" szerint nem használhatók tovább, akkor a cellák csereéje után sem lesz jó. Az ezzel foglalkozó akku "felújítók" gyártó specifikusan oldják föl ezeket a korlátokat. Arról már nem is beszélnék, illetve nem is fejteném ki, hogy egyes gyártók az elektronikára rejtett mikro-kapcsolóval, vagy más módon is védik az elektronikát. Ezt a védelmet nyilván nem lehet kikerülni a szétbontás során. Aztán hogy ez mit tesz, vagy hogyan akadályozza meg a további használatot, azt nem tudom. És itt az utolsó és az egyik legnagyobb gond: A köteg roncsolásmentes szétszedése, és eredeti állapotra való összerakása. Ez szinte lehetetlen. Erre a gyártó a sok ragasztó használatával, és az indokolatlan méretű ragasztott "fülek" és a szétszedés során törésre tervezett körmök a biztosítékok.
    Elnézés kérek a kicsit hosszú okfejtésért!

  • Impressa

    őstag

    válasz bocsika #9400 üzenetére

    Szia!

    Szerintem, itt az aprón fogsz találni hozzá bontottan ventit. De ha már az akku reinkarnációját választod, akkor a venti kenése is megoldást jelenthet számodra - a kenés után kiderül, hogy életképes-e a dolog -
    A cellák cseréje sem rossz megoldás, viszont árban ugyan ott lennél, mintha az utángyártott akkut vennéd. :)

Új hozzászólás Aktív témák