Új hozzászólás Aktív témák

  • gurabli

    senior tag

    Sziasztok!

    Gondolom én vagyok a sokadik, de szeretném igazán hozzáértő véleményét hallani vezérműlánc cserével kapcs.
    Astra G, Z14XEP, 2005-ös, elvileg 135e km (tavaly vettem 120ekm-vel, elvileg valós, szépen meg van vigyázva). Teljesen elégedett vagyok vele, igazán szépen működik, az olajgombán kívül nem is volt vele semmi gond (kopp-kopp). Olajcsere 10e km, gyári szűrő.

    Ez ugyebár láncos. Van egy jellegzetes dízeles hangja hidegindításkor, de ez szépen elhalkul, amikor feláll az olajnyomás (pár mp). Utána is van egy jellegzetes hangja, de amit hallottam másik 14XEP motorokat, azoknak is hasonló hangjuk volt.
    Van is róla két tavalyi videóm, itt hallani, hogy miről beszélek: Link1 és Link2

    Akkor még gm dexos2 5w30 olaj volt benne, most már Fuchs Titan 5W30, valamivel jobb lett a hangja.

    Persze tudom, legjobb lenne kicserélni és akkor nyugalom van. De hivatalosan mennyi a csereintervallum Z14XEP láncra, km és év?
    Most nem nagyon tudnám anyagilag megengedni a cserét, jövő tavaszra, nyárra tervezem. Az autót napi szinten hajtom. Mennyire vészes szerintetek a hanga, nagyon megérett már a cserére vagy nyugodtan mehetek még vele 10-20e km-t?
    Emígy ez normális hang 120e km után? Bár ahogy olvasom, sajnos igen.
    Azt is olvastam, hogy nem igazán jellemző a szakadás láncnál, és az sem, hogy átforduljon átugorjon. Akkor mit árthat egy ilyen dízelesen csattogó lánc?

    Köszönet!

    [ Szerkesztve ]

    "Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.

Új hozzászólás Aktív témák