-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Markizmark #31850 üzenetére
Ez a gyari periodus, amikor lefut a km, dobja a gep, hogy csere. Ezeken tobb szuro van. Apad biztos ifaval jart, mert a nyerges vontatokon mar 10 eve is 80-100 ezre periodusok voltak. Ezt ne bantasnak vedd, ez teny.
-
félisten
válasz Markizmark #31852 üzenetére
Es azon mennyi volt a csereperiodus?
Nem szukseges ez a stilus. Nem kell elhinni. Ki kell nyitni egy kezelesi konyvet. Semelyik nagyobb ceg nem foglalkozik az autoival, azt tartja be, amit elorirnak a gyartok es az autok problema nelkul futjak a kilometereket.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Markizmark #31854 üzenetére
Azert 20 ev alatt eleg sokat fejlodott a motor es az olaj gyartas, nem kevesbe a szurok gyartasa. Fel kene ebredni, mar nem a kilencvenes eveket irjuk, 2014 van es euro 6.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Markizmark #31856 üzenetére
Pedig elmennek, az euro 5-os konstrukciok ugyan ugy gond nelkul futjak a 800 ezer 1 millios futasteljesitmenyeket, az euro 6-rol ezt meg nem tudhatjuk, hiszen gyerekcipoben jar. Egyebkent ha igaz lenne amit irsz, az sem lenne baj, mert cserebe kapunk tisztabb levegot. Manapsag nem kell fulladoznod egy kamion utan, mint 20 eve.
-
Markizmark
addikt
Én kapok mögötte levegőt, neki meg a gatyája rámegy a kettős tömegűre, a common rail szivattyúra, az egr szelepre, meg a porlasztókra. Mert ezek cserébe mind kopóalkatrészek.
Sokáig folytathatnánk... Sok pro és kontra van még. Van ami miatt jók a mai gépek, van ami miatt nem.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
félisten
válasz Markizmark #31858 üzenetére
Ezek mind nem szamitanak, a legfontosabb az emberek egeszsege. Ha meg nem jottel erre ra, majd kesobb rajossz te is.
-
Markizmark
addikt
Persze, fontos a tiszta környezet, de a gyár mégse tudja mit kérjen ezekért. Mindennek horror ára van, pedig közel sem ér annyit valójában. Ha normális ára lenne ezeknek akkor persze, ki lehet bírni, hogy 150e-ként cserélni kell. Szóval őket kéne meggyőzni, hogy egy olyan alkatrészért ami az emisszió csökkentésben játszik szerepet, nem kéne vagyont kérni. És akkor talán nem dugóznák le az EGR-eket, meg nem vennének inkább megbízható szívó dízelt '90-ből.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
AMD Power
titán
Alapjárati motorból érdemes bontottat venni? Lehet ,hogy tudnék intézi egyet ilyen 2-3e áron.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
félisten
válasz Markizmark #31860 üzenetére
A gyarak eleg nagy bajban vannak igy is, amig mondjuk amerikaban le se szarjak a kipufogogazt, itt januartol csak euro 6-os besorolasu nyergesvontatokat helyezhetnek uzembe.Szoval orulj neki, hogy ezeknek a szigoru eloirasokkal egyaltalan megprobalnak megfelelni a motorgyartok, mert addig van mit enned, van mit innod es van mivel kitorolni a segged.
-
nagyúr
Látom belementetek komoly környezetvédelmi vitába. Egyébként az egészről annyit, hogy összehasonlították, hogy melyik autónak van kisebb "ökológiai lábnyoma" És ez a két autó egy Prius (2 generációs) volt és egy H2-es Hummer. Ami a vicc, hogy a Hummer-nek jóval kisebb.
Szóval ez a "cseréljük le az autóinkat mert környezet barátabb az új" a legnagyobb környezetszennyezés. Csak azt vedd alapul, hogy ha 3-5 évente lecseréled a vasadat, akkor 3-5 évente másfél tonna szemetet dobsz a kukába...
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Vettem OP-Com V2-est. Ha kell valakinek valamit okosítani a kocsiján, vagy törölni valami makacs hibakódot keressen meg nyugodtan. Természetesen ingyen és bérmentve!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
gzbotii
veterán
Tegnap beújítottam én is egy '96--os B Corsat 1.4 16V Si
Eddig elégedett vagyok vele, eléggé boyracer kategória, nagyon gyorsul ezzel a motorral (főleg, ahhoz az 1.2-es Corsahoz képest, amivel a volt cégemnél dolgoztam)Elég fullos (napfénytető, elektromos abalak- és tükör, ABS, 2 légzsák, centrálzár).
Kellene rá egy szett téli gumi majd, a mostaniak elég kopottak már. Kapcsolószekrényben tegnap lett olaj cserélve, tél beállta előtt meg kellene egy olajcsere a motornak. Valamit egy CD lejátszóra kellene cserélni a jelenlegi kazettás magnót (vagy bár olyanra, aminek van USB csatlakozója).
Nemrég volt újra fényezve, szóval most a külcsín is rendben van. Rozsdát, eddig, sehol nem látni rajta.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Declare
őstag
válasz KillHates #31863 üzenetére
Jaj, az ilyenektöl falramaszom....azert milyen brutal különbseg van mar egy mai környezetvedelmi elöirasokat betarto auto es egy nem tudom 20-30-40 evvel ezelötti fekete kormot okado sarkany között? Oriasi....persze nem kell tulzasokba esni semmibe, de ez a sz.r a napelem, meg sz.r a hibrid okoskodastol kivagyok....mindent fejleszteni kell, minden nehezen indul.
Mindenesetre azokat, akik ezeket a cikkeket irjak, odaköltöztetnek Kinaba egy szentüzelesü erömü melle es biciklivel jaratnam munkaba a 20 eves atlag evjaratu autok között...aztan amikor majd elfelejti, mi is az, hogy napsütes es az asztmatol meg a tüdöraktol fulldoklik, akkor megint megkerdeznem a velemenyet a priusrol meg a hummerröl.
De mondom megegyszer, persze a tulzasba semmivel kapcsolatban nem szabad esni
(#31864) KillHates: Vigyazz mert lerohannak a H astrasok a narancssarga kulcsos müszerfalon vilagito jeleikkel
[ Szerkesztve ]
-
morist
csendes tag
Helló!
Nemrég lettem tulajdonosa egy 2004-es C Vectrának. CD30MP3 van benne, de nekem hiányzik az előző benzines B Vectrámból megszokott bluetooth és SD-kártyás lejátszási lehetőség. Lehetne-e hasonlóra kicserélni a lejátszót? Esetleg a navigáció is érdekes lehet!
Tanácsokat, tapasztalatokat elfogadok a működtetéshez (1.9DT, Elegance)
Köszönöm! -
Declare
őstag
Szerintem azert nem, mert egy kamionnal mondjuk az esetek 90% ban ugyan azok az üzemeltetesi körülmenyek. Beszall a soför elinditja, megy nem tudom 7-8 orat egyhuzamban 90 el, aztan leall.
Egy szemelyautonal minden valtozik. Lehet, h valaki hasznalja napi 2x100km ingazasra palyan, ott tenyleg nem lehet nagy gond a 30 ezeres olajcsere. Viszont laikuskent belegondolva is total mas a helyzet egy varosban pöförgö, naponta 10x beinditom/leallitom autoval, ami egyhuzamban 2km nel többet nem megy.Az meg, hogy gyar meg szakember, meg tervezömernök az ok persze, de ök is emberek, ök is hibaznak. Ezen kivül öket nem erdekli, h 10 evesen mi van a kocsival. 3-5 eveig elmegy a motor kb ha nem cserelsz olajat akkor is . Plussz van ugye ez a tervezett elavulas dolog is. Nem vagyok nagy összeesküves sövö, de ha belegondolunk tenyleg senkinek nem erdeke örökeletü autokat tervezni...
Ha a neten utananezel, gyakorlatilag mindenhol egyetrtes van abban, h 15k olajcsere hatarozottan jot tesz mindennek. Nem okoskodas, de a tapasztalat ezt mutatja. Keves többlet raforditassal jo esetben nyersz par ev plusszt a turbonak vagy akarminek....mindenesetre en ebben latok fantaziat
-
glutamin
őstag
válasz gzbotii #31869 üzenetére
Az 1.4 SI az nem 8 szelepes volt még? Mert úgy emlékszem volt sima 16 szelepes 90 lóval, meg az 1.4 si az hengerenkénti befecskendezős volt 81 LE körül, de valahogy alul erősebb volt a 16 szelepeseknél. Mondjuk a B corsát mindkét motor repíti. Szüleimnek 1.2 16v van és azzal is tűrhetően megy.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
Findzs
addikt
hibátlan, remélem az enyém is így fog kinézni
nekem is ezüst színű a kocsi
(#31845) hdman:
nagyon modernek lettek már a rend urai(#31849) Lauda:
te magad mondtad, hogy hamarabb lecseréled mint a gyári előírás
egyébként abban igazad van, hogy a gyári előírást betartva nem kellene neki tönkremenni (elvileg)[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Markizmark
addikt
válasz Findzs #31877 üzenetére
gyári előírást betartva nem kellene neki tönkremenni
Soha? Olyan nekem is kéne.
A mellékelt ábra inkább azt mutatja, hogy az előírásokat betartva elmegy 10 évig, nagyjából hiba nélkül. Aztán venni kéne újat. Legalábbis a gyártónak azaz érdeke, hogy vegyenek tőle terméket. Ez a tervezet élettartam 'összeesküvés' nem csak az LCD tvket, nyomtatókat meg telefonokat érinti. Ebben biztos vagyok. Inkább cserélek olajat 2 évente vagy 15k km-ként. Amelyik előbb jár le. Így akár 20 évig is elketyeg a motor szinte kartergáz mentesen.
Egyébként nem rég lett cserélve az olaj egy c14nz-n. 12e után. Mégis dízel olajat meghazudtolóan fekete volt... És nem tesco olajról beszélünk. Ennyit számít az, hogyan van használva. Vagyis inkább hol, milyen távon. Szerintem a gyár a legnagyobb csereperiódust adja meg. Olyan ez mint a gyári fogyasztási értékek. Dombon lefelé hátszéllel, álló motorral jön csak ki annyi.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Findzs
addikt
válasz Markizmark #31878 üzenetére
én is a te véleményedet osztom írtam is zárójelben, hogy elvileg
én évente cserélem az olajat vagy 10 ezrenként, amelyik hamarabb van
kibírom évente azt a 8-10 ezer forintot szűrökkel együtt, és nem gagyi olaj megy bele hanem 5w 40 eneosén a motor hangján hallom, hogy jobb lett
mikor megvettem elég szépen szólt melegen a hidrotőke most egyre ritkábban hallom a hangját
1-2 olajcsere és hátha meg is szűnik mert kipucolódik a hidrotőke"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Markizmark
addikt
válasz Findzs #31879 üzenetére
Körülöttem lévők is mind úgy gondolják, hogy sok az amit a gyár megad. Tapasztalat.
Nálam is csörögnek a tőkék. Melegen elhalkulnak de hidegen kegyetlen. Jövő hónapban csere... Ezen már a tisztító adalék és a friss olaj sem segített.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Findzs
addikt
válasz Markizmark #31880 üzenetére
érdekes mert nálam meg fordítva van
hidegen nincs hangjuk melegen jön elő akkor se egyfolytában hanem csak néha
gondolom nekem csak az egyikkel van baj és van mikor kap rendesen olajat és csendben van
neked meg már több is hibás lehet és nem csak el vannak koszolódva hanem más bajuk vanzsebbenyúlós téma, mert ha már szétszedi az ember akkor cseréli mindet
azt is olvastam valahol, hogy himbával együtt kéne elvileg cserélni az meg úgy már tényleg horror"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
félisten
válasz Findzs #31877 üzenetére
Ha a km futast nezzuk akkor igen, mert 1 ev/30 ezer km van megadva, en pedig cserelem 2 evente kb 15-20 ezrenkent. Szoval attol fugg honnan nezzuk. Egyebkent szivesen olvasnek olyan tesztet, ahol ket azonos motort, azonos korulmenyek kozott hasznalva, az egyiknel a gyari eloirast kovetve, a masiknal pedig hamarabb cserelve olajat, milyen kulonbsegek jonnek ki. Gyanitom nincs ilyen. Innentol fogva ki es mi alapjan allitja, hogy a gyakoribb olajcsere hosszabb elettartamot eredmenyez?
[ Szerkesztve ]
-
Findzs
addikt
válasz Markizmark #31882 üzenetére
próbáltad a fékolajas tisztítást amit lomha 8v ajánlott? [link]
olyat is olvastam a neten, hogy volt aki kicseréltette és utána is volt hangja (keresek linket hátha megtalálom még)
az a durva, az ember költ rá egy vagyont és utána is rossz(#31886) Lauda:
szerintem arra gondolt, hogy vagy 30 ezrenként kell cserélni vagy 1 év múlva amelyik feltétel hamarabb eljön[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Markizmark
addikt
válasz Findzs #31885 üzenetére
Nem próbáltam. Mire hallottam róla már friss olaj volt benne. Vezérléssel együtt szépen ki lesz cserélve minden tőke meg himba. Remélem utána egy jódarabig csak menni kell vele.
Ha csere után is van hangja akkor valószínűleg el vannak tömődve a furatok. Azon nem tudom mi segíthetne.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Findzs
addikt
válasz Markizmark #31887 üzenetére
kíváncsi leszek rá, hogy mi lesz a vége mindenképpen számolj majd be róla
(#31888) Lauda.
az én értelmezésem szerint:
1 év vagy 30 ezer km
tehát ha 1 év alatt csak 5 ezer km -ert megyek akkor is lecserélem mert eltelt 1 év
ha 1 hónap alatt megyek 30 ezer km -ert akkor is lecserélem mert megvan a 30 ezer[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
félisten
válasz Findzs #31889 üzenetére
Ezt mar nem tudom kovetni. Kerdeztel, valaszoltam, olvass vissza.
te magad mondtad, hogy hamarabb lecseréled mint a gyári előírás
Ha a km futast nezzuk akkor igen, mert 1 ev/30 ezer km van megadva, en pedig cserelem 2 evente kb 15-20 ezrenkent. Szoval attol fugg honnan nezzuk.
Ezek utan amiket irtatok, azt nem ertem, hiszen itt mindent leirtam.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
Aki persze eladja a régebbi autóját ami lehet, hogy a zúzdába kerül. Igazság szerint elég összetett folyamat, lehetne analizálni a végtelenségig. Egy lényeg az egészben, hogy a pénz dominál a tánclépésekben! Fogyassz-szenvedj! : Ahogy a marketingmaszlagon nevelkedett bölcsek mondják.
[ Szerkesztve ]
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
diablo1984
veterán
válasz Markizmark #31896 üzenetére
ez melyik motor? mert hangra dízel, de van hangja nem csekély!
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #31897 üzenetére
Ez egy X14NZ. Benzin. Elvileg
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
diablo1984
veterán
válasz Markizmark #31898 üzenetére
és mi baja? olyan mint egy 1,6 szívó D kadett motor.....
-
Findzs
addikt
válasz Markizmark #31898 üzenetére
ha nem tudnám hogy szíjas azt mondanám, hogy még mintha egy kis lánc csörgés is hallatszana
bár telós vid ha jól látom azok meg becsapósak, mindenesetre csúnya hangja van"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest