Új hozzászólás Aktív témák

  • Findzs

    addikt

    válasz _seth_ #32411 üzenetére

    nem, de a láncfeszítővel igen, hiszen az olajnyomás segítségével feszít a láncot

    "A legismertebb kivitel a sebességfüggő szivárgásirés-csillapító irányított csillapítással. Ez magának a motornak az olaját használja a csillapításra. Kijáráskor az olaj egy visszacsapó szelepen keresztül az ún. nagynyomású térbe kerül. Amikor összenyomódik a feszítő, zár a szelep, és az olaj a dugattyú és a ház közötti keskeny résen, a szivárgó résen keresztül kinyomódik."
    [link]

    fiat motoroknál még ez is előfordulhat:

    "Akinek ilyen motorral szerelt autója van, a kocsi leparkolásakor mindenképpen a rögzítőféket használja. Ugyanis sokakkal előfordult már, hogy a még hibátlan autót este leállították, és szokás szerint sebességben hagyták, hogy ne guruljon el. Ilyenkor, ha az autó kicsit hátragurul, a főtengely forgásiránnyal ellentétes irányú mozgása simán át tudja ugrasztani az enyhén megnyúlt láncot. A reggeli indításnál pedig reccs...máris görbülnek a szelepek, törnek a himbák. És még valami: ha az én autómat ilyen motor hajtaná, 120 ezer kilométerenként biztosan vezérműlánc-szettet cserélnék..."
    [link]

    alig drágább az 5w 40 -es olaj nem éri meg reszkírozni

    mikor megvettem a mostani g astrámat nekem is elkezdett csörögni pár hónap múlva és mint kiderült a szervizkönyvéből 10w 40 -es olajat rakatott bele az előző tulaja, gondolom már el akarta adni és minnél olcsóbban akarta megúszni az olajcserét

    "Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

Új hozzászólás Aktív témák