Új hozzászólás Aktív témák

  • sitotomi

    tag

    válasz steve1021 #52974 üzenetére

    Ismerőstől vettem, tudtam mit veszek. 2002-es évjárat, Y22DTR motorkód. ~245k km van most benne. Ez tuti. Én vagyok a második tulaj, nem behozott autó.

    Mióta nálam van, havi 2500-3000km-t lemegyek, ez a minimum nagyságrendileg.
    Melóba 50-50km Dabas-Bp. Lechner Ödön fasor. Meg azért mászkálok Pesten is össze vissza.

    Fogyasztást úgy mérem, hogy mindig kattanásig tankolok, liter/km*100.
    Egy tank gázolajjal volt hogy 1100km-et elmentem nyáron.
    Fogyasztásom volt már nyáron 4,7L is (ezt többször nem hitték el :D de hát ez van...), igaz akkor nem volt nagyváros benne, kb. végig főút. Nyáron átlagban 5.2, télen felmegy 5,8-ra is. (Ennél több még sose volt, akárhogy nyomtam)
    Csak pályán használva, Dabas-Prága 5,4L-re jött ki pl., 140-150-el közlekedve, illetve itt kipróbáltam, hogy mennyi a vége 3 alkalommal... :) (Óra szerint 205, GPS szerint olyan 195... lejtőn megvan a 200 talán... :D )

    Olajat max. 15k km-ként cserélem, van hogy 12k km után. Erre elég háklis vagyok.

    Szerviznél, ami nem a kopó, szűrő stb. nem szokásos alkatrész volt:
    - Kellet cserélni a két kerékagyat, mindenestől, ez nem olcsó mulatság, de ha beülsz a kocsiba, az fix, hogy 100-120-nál rögtön hallod, hogy zörög-e. 50k/alkalom
    - Ami a motort érinti, ott feszítőgörgő, hosszbordásszíj, generátor ékszíjtárcsa volt cserélve. A feszítőgörgő árára nem emlékszem, másik kettő 9-10k/db volt ha jól emlékszem. Fentebb linkeltem a legnagyobb számlámat valahol.
    - Szélvédő csere 3x. :( Itt az 5-ösön rengetek nyerges vontató jár, már háromszor berepedt a kőfelverődéstől. 40k/db szereléssel együtt (ez elég szubjektív, mert van aki 80k-ért veszi magát az üveget :) )

    Hiba amiről beszéltél, szerintem az EGR szelepre gondolnak. Nekem is kipucolták egyszer. Ha jól emlékszem kb. 4-5 ezer forintot kért a szerelőm. Azóta semmi gond vele. Ha újat kell venni az 50k ha jól tudom. Vigyázni kell, mert lerakódik a korom rendesen, aztán nem tud nyitni-zárni az a szelep, és egyszer csak előzésnél azt veszed észre, hoppá nem megy az autó. Meg a szívósort is televeri retekkel.

    Még ami szerintem fontos. Van egy mazdánk Xenon lámpákkal. Össze se lehet hasonlítani a vectra projektoros halogén lámpáival. Én már csak Xenon-t vennék, nem vakoskodnék...
    A vectrának a lámpaburái amúgy is szar minőségűek, én 2 alkalommal políroztattam őket, meg a volt tulaj is 1x... Nagyon gáz látási viszonyokat produkál ez a projektoros lámpa, még egy megaultrablabla120 -as izzóval is, ha esőbe, ködbe, este (vagy ezek egyszerre) vezetsz.

    Ami a menetdinamikát illeti, szerintem napi használatra bőven jó, 92kw, 125le, jó nyomaték, 5 fővel is bátran lehet előzgetni. Ha egyedül vagyok, akkor meg oda férek be, ahova nem szégyellek. :DD Olyan 160-ig faszán megy. Persze ne egy d4-cat 177 lovas avensissel hasonlítsuk össze, meg ne is valami 3.0tdi-vel, azok megeszik. A 2.3-as benzines mazdánk is megeszi 90-100 felett, igaz az is 166 le.

    Hidegben (-10 fok) nekem pöccre indul, miután kialudt az izzító visszajelző kis ikon. Meg amúgy is, mindig pöccre indul :)

    Azt hiszem szerelmes vagyok a kocsiba :))

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák