-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #52300 üzenetére
Most valamit rosszul írtam és belekötöttél, vagy nemértem
-
haddent
addikt
Na csak megoldottam
-
davee_92
csendes tag
Opel Műhely - Minden ami Opel! - http://opelmuhely.com
-
AMD Power
titán
De jó kis cikk!!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #81556480 #52352 üzenetére
Most sem kötekszem,csak szeretném tudni,amit nem tudok,vagy nem egészen értek. (de csak akkor,ha nem titok)
Amit tudok:1.6vectra B igen ritka színű,lökösök,csomiajtó csere,műanyag burkolat a küszöbökre ,valszeg komplett hátsóhíd csere.
Szép,nagyon egyben van,igényes munka.Külsőleg kinézetre B2.(úgy dolgozol,mint az aranypók."ügyelve a részletekre.")
Amit nem egészen értek:
Korábban azt írtad:… én átalakítottam b2-essé.. azaz 1.6 8V motor ki, 1.6 16V be?
Csak azért kérdezem,mert a motorteret elnézve nekem úgy tünik,hogy alapból gyári B2-es.
Esetleg volt olyan,hogy kasztni külsőleg B1,motor,motortér meg B2?
Most akkor mi az igazság?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #52364 üzenetére
Az üzemanyagszivattyú tudom hol van, az ac pumpát nem.
Azért gondoltam hogy kötekedés van a dologban, mert szerintem az ac pumpa az benzinszivattyú. Vagy nem teljesen értem ezt a hozzászólást.
Az ami az üzemanyagot nyomja a tankból a szűrőn át a motorhoz, az szokott megfeküdni ha eldugul a szűrő és nem bírja átnyomni.
A vekin meg azokat cseréltem amiket leírtál (plusz lámpák) kivéve a hátsó hidat és motort. Hátsó híd tárcsafékes volt gyárilag. Nemtudom mi alapján tettek tárcsás vagy éppen dobfékes hidat alá, ugyanis mind a kettő van b1-ben és 2-ben is.
Motort sem cseréltem, x16xel a gyári motorja. Vectra B1 és B2 csak külsőleg és apróságokban különbözik. Belül lecseréltem a pohártartót ilyen üres pakolható cuccra. Még lehet hogy később kicserélem az üléseket mert hátul nem fejtámlás, plusz 4 elablak is jó lenne bele, mert most csak kettő van. Sokmindent olcsó pénzért össze lehet vadászni, amiket majd szépen lassan bepakolok.
ja és még egy kérdés: Hol látod a motorterem ?
-
#81556480
törölt tag
-
gzbotii
veterán
Amúgy, nem lesz túl sok lehetőségem kímélni a féktárcsát...pénteken megyek haza és két nagyobb hegyet is meg kell másznom (500->1250, 350->700), intenzív kanyarokkal, stb
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
TasiA
senior tag
Nem rosszból mondtam, pont ellenkezőleg!!
Kollégáim autói hasonló évjáratból speciel kényelmesebbek, halkabbak , összerakottabbak (C180 Kompressor, 3-as BMW-k), de milyen érdekes, valahogy mindig oda lukadunk ki, hogy "menjünk már tiéddel, enyém szarakodik, vagy cserélni kéne ezt azt, de majd fizu után, nem kaptam előleget" stb, stb.
Szóval, a semmibe nézett Opelbe valahogy mindig beülni kényszerülnek ezek a "preztízs tulalok".
Milyen érdekes, nem?
Szóval, amíg szépnek találom és a gyerek havi zsebpénzén fenntartható, addig szavam nem lehet...Szeretem az autómat na
-
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #52363 üzenetére
"...az új, egyhatos, dupla turbós, 160 lóerős dízelmotor megjelenése. "
Gratulálok az Opelnak! Ez kell, de nem értem miért csak kettőt raktak be miért nem négyet? Sőt inkább hatot? Baromság.... Ezek az opelok már nem azok mint régen... Sose voltam márkapárti, és hiába van opelom én mondjuk egy kalap szarnak tartom a márkát, a régebbi típusok előtt fejet hajtok, de 2003-tól egy tehénszar amit produkálnak. Nem csak ők, a többi is...
(#52367) LaciCRM
"Vectra B1 és B2 csak külsőleg és apróságokban különbözik".Ez egy általános tévhit, igazából nagyon sok mindenben különbözik, kb 2 A4-es oldalt tele lehetne irni a különbségekről, azonban amit szemmel látni az valóban csak optika. De jelentős különbségek vannak, zajvédelem, szigetelés, rozsdásodáselleni védelem, illetve új motor - váltó (dízelnél legalábbis). Én pont ezért bánom, hogy B1-et vettem, pedig B2-t akartam, de úgy voltam vele én is hogy csak kinézet. És nem, nagyon nem csak ennyi a különbség.
-
félisten
Sziasztok!
Szeretnem kipucolni a tankot es a tankszurot (nem tudom van-e benne ilyen) a diesel C Corsamon. Anelkul, hogy leszednem a tankot. Probaltam tegnap meglazitani azt a gyurut ami lefogja azt az uszos egyseget, de nem sikerult. Itt a gyerek gondolom megfeszegeti a fuleket felfele es ugy uti le azt a gyurut. Valaki szedett mar le ilyet? Ha igen hogy sikerult neki? Mennyire ferni hozza a tankhoz utana?
Koszonom!
-
Kickass
őstag
Mielőtt belefulladnátok itt az üzemanyag szűrő vitába...
Osram NightBreaker Unlimited most akciós a Metroban:
4ropiért nem rossz
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz F_Gergely #52377 üzenetére
Ne az Opelnak gratulálj, hanem úgy az egész világnak, minden márkának meg a sok nagyokos fejesnek aki kitalálta, hogy a jó autóban a turbóknak van egy kis varrógép motorjuk is, és nem fordítva (vagy legfőképp semmilyen turbó) Ezt is írtad te is végülis, csak hát na.
Egyéni "pozitív" vélemény: szerintem a biturbo nem való dízelre, felesleges. Alul úgyis meglöki a kasztnit magától, felül meg bejön a turbó. Úgyis bizonyos értelemben munkagép, nem versenygép, felesleges bonyolítani. Egy jól méretezett turbó kell egy jól méretezett hengerűrtartalmű motorra és örökéletű egy gondos gazda kezeiben, jó gép. Benzinre tudom elképzelni, hogy alapjáraton is már süvít egy kis turbó, ami aztán 10 ezer RPM -en nyilván már úgy süvítene, hogy megpusztulna, ezért kell egy nagy csiga is, versengyépekbe. Utcára... Csak versenygépekbe meg szerintem azért nem kell ilyen konfig, mert ott soha nincs alacsony fordulaton. Tehát ez a kis-nagy csigás konfig szvsz. hülyeség. A versenygépekben a biturbo általában amennyire én tudom inkább azt jelenti, hogy V6-V8 esetén a V 1-1 szárára külön turbó jut, és ott lehet, hogy van értelme, és nem úgy néz ki a dolog, hogy egy fűnyíró méretű kis dízel blokk lóg 2 turbón utcai gépben -
F_Gergely
őstag
válasz haddent #52380 üzenetére
Pontosan, arról nem is beszélve, hogy ezek a porbafingó kis fűnyírómotorok nem fognak elmenni 400-600 ezer km-t főleg nem két turbóval... De elég a benzineseket is nézni, a régiek elmentek nevetve 500 ezret, most egy 1.2-es benzines turbóval hol fog ennyit elmenni? Sehol! Széthullik az egész mint egy ipari hulladék mert az...
De ez is annak köszönhető hogy valamiért általános tévhit hogy kicsi motor keveset fogyaszt... Hagyjuk, netto baromság. De sajnos az emberek megveszik, és ha meglátja hogy turbós, akkor "az én autóm is turbós de fele akkora motorja van szóval fele annyit eszik majd" és maga alá élvez a gyönyörtől amit elképzel. De ez csak egy képzelet, aztán jön a valóság, mikor elkezd széthullani, meg 8-10 litert kezd enni, és marhára nem fog menni.
Gond van a fejekben nem is kicsi... -
haddent
addikt
válasz F_Gergely #52381 üzenetére
"Gond van a fejekben nem is kicsi..."
De még mekkora, és közel sem csak autók vagy technika terénÉn épp a minap gondolkodtam, hogy az enyém is már elég bonyolult egy motor, 16 szelep, változó szívócsőhossz, folyamatos változó szelepvezérlés.. Hát nem az a zsiguli. Valahogy ebben még bízom, főleg olyan karbantartás + használat mellett amit tőlem kap. De egy ilyen 1.0 turbó 3 henger, meg 1.2 biturbo...
Soha nem vennék ilyet. Az a baj, hogy egy ilyen dög, az pont úgy megy, mint ez, vagy jó legyen akkor mint egy 2.0 ebből a szívóból. Cserébe ugyanúgy kell mittomén 500 ezer környékén kicsit gyűrűzgetni a motort meg hát kicsit felfrissíteni, nem feltétlen generál, csak tényleg tömítések stb.. A turbó hasonló módon ugyanígy azért tervezhető, na most ebből van kettő. Ha ki is bírná a motor is, a turbók is, akkor is a tervezhető költség is elszállt, és itt nem cseréről van szó, csak gatyábarázás egy valag km után. És miért cserébe? Mert nem megy jobban, lehet, hogy rosszabbul, sokkal kényesebb és nem lehet csakúgy megtaposni néha hidegen büntetlenül, meg jajj 10 ezernél nem volt olajcsere, na majd 20 ezernél akkor is ásványi teszkót A fogyasztás lehet, hogy nem 8 liter lesz, hanem 7. Hú. Ja meg a szomszéd is lássa' hogy TFSI vagy épp biturbo. Amikor jön 1-1 insignia a bi-turbo felirattal és belegondolok, hogy lehet, hogy 1.4 benzin van egy akkora hodályban ami olyan nehéz, nem érdekel hány turbóval, hát a röhögőgörcs kap el.
De ugyanez a hibrid szennyek. Bele se menjünk.. az emberek meg elhiszik, hogy nekik is meg a környezetnek is ez a jó.. Lefogadom, hogy a környezetet is legalább úgy, ha nem jobban pusztítjuk, csak a gyárakban, nem sajátkezűleg az utakon. Csodás
Engem nem érdekel a rohanó világ meg a számok se már, a hasonlítás se, szerelmes lettem, vagyok. Szívó benzint ide amíg csak van. Nekem ez az érzés kell, a nyújtott, szép hosszú felépülés, az a hang, az az érzés. -
gzbotii
veterán
válasz haddent #52380 üzenetére
Az uniós környezetvédelmi normák öltek meg az autógyártás, amit pár bicikliző idióta talált ki, kb
Csak nálunk van ilyen elmebeteg hozzáállás. Aztán lehet 10 évente új kocsit venni.Mazda csinálja jól, 2L szívó benzinnel hozza azt a fogyasztást mint a Ford 1.5 turbóval, es kb 2x annyit fog bírni a motor.
999ccm EcoBoost motor gyári adat szerint 250.000km fog kibírni, úgy van tervezve, hogy láncot se kell cserélni rajta, mire le kellene cserélni akkora motornak is annyi.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
AMD Power
titán
válasz F_Gergely #52381 üzenetére
Ez tuti. De sajnos az emberek is buták az "új" autókhoz/technikához. Sokszor nem az autó vagy a motor sza* hanem a tulaja egy kretén. De félig-meddig egyetértek veled a downsizing hülyeség ellen.
TasiA Pontosan így van!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
gzbotii
veterán
válasz AMD Power #52384 üzenetére
Ez is igaz. Manapság vizhofok merő se kell, s bigurbos autóba. Olajhofok/nyomás mérőt meg én nem láttam meg működő autóban.
Meg senki sehol nem mondja el/80% nem tudja, hogy hidegen nem turbozunk, használat után visszahutjuk.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
F_Gergely
őstag
-
adorjant
senior tag
Ma reggel az Astrán kaptam egy P1540 hibát,nem megy a szellőzés sem,és ahogy látom,a hűtőventilátor sem.
Találkozott már esetleg valaki ezzel? Ahogy olvasom,a hűtő modul hibáját jelezheti,de szeretnék tájékozódni,mielőtt levesznek pár ezressel -
-
AMD Power
titán
válasz gzbotii #52389 üzenetére
Nagyjából igen! De azt ne feled ,hogy az emberek 90% akkor sem tudná rendeltetésszerűen használni az autóját ha ezek "benne" lennének. Ezek az értékek csak nekünk lennének fontosak.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
sunci_02
aktív tag
Megrendeltem az Insignia fúvókákat a G Astrámba, hétvégére jó időt jósolnak kicserélem.
-
#81556480
törölt tag
válasz F_Gergely #52377 üzenetére
Tudom én hogy van millió apró külömbség csak arra gondoltam hogy a fém kasztni nem változott nagyot, így bármit át lehet építeni egyikből a másikba, meg hogy motorban is van átjárás a kettő között. x16xel volt b1 és b2 is.
zajvédelem és szigetelés miben nyilvánul meg ?
-
F_Gergely
őstag
válasz #81556480 #52394 üzenetére
Más anyagok kerültek felhasználásra, pl a műszerfal párna is eltér a B1 és B2 között, méretre ugyan az csak más a minősége (B2 mattabb meg tapintásra is más) kevésbé zörögnek, csörögnek az elemek, jobb minőségű anyagokat választottak. Elektronikai vezetékezések is eltérőek a B1 és B2 között.
Ez már inkább gyártástechnológia, de röviden a fent leírtak. -
oliwire
őstag
Sziasztok!
Lenne pár apróság, amit megcsináltatnék a kocsin (Opel Astra G), de a munkába járáshoz elengedhetetlen a kocsi, meg hétvégén a hazautazáshoz és nem tudom, hogy mennyi idő lenne ezeket megcsinálni:
-központi zár (jelenleg a vezetőoldali ajtó és a csomagtartó működik együtt, a többit manuálisan kell)
- klímával nincs valami rendben, nem érzem, hogy tudna hűteni. Remélem csak töltetni kell. (Vagy mennyi idő múlva kellene hideget fújnia? Fél perc nem elég lenne, hogy érezhetően hűvösebb?)
- A rádió nekem az alsó rekeszben van, a felső van kialakítva tárolórekesznek, szeretném vissza ugyanúgy, mint ahogy gyárilag lenne.)
- Egy darab kulccsal lehessen indítani, nyitni (jelenleg van egy indítókulcs, és egy távirányítós nyitókulcs, amiben szerintem ha elemet is cserélnék, nem lenne jó, mert a forrasztás el van válva) és a csomagtartóhoz meg egyik kulcs sem jó. Lényeg, hogy menjen a központi zár, távirányítással is, és ezzel a kulccsal lehessen indítani, meg csomagtartót is nyitni.
- Az ablaktörlő lapát nem megy lassúba, csak közepes vagy gyorsba és a jobb ablakmosófolyadékspriccoló nem tud mosófolyadékot spriccolni. Meg a hátsó sem.Előre is köszönöm a segítségeket
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz oliwire #52397 üzenetére
szia,
ez önmagában nem nagy meló viszont körültekintés már időigényesebb.
1. Központi zár felépítése egy központi vezérlő doboz van az irányít mindent. Kérdés nálad hogy működik? Manuális zárás az mit takar? Te nyomod le a gombot vagy csak kulcsal működik? Ezt sajnos ki kell mérni időigényes, utána lehet menni tovább. Időben kb másfél 2 óra szereléssel méréssel együtt, ha kell vezérlőt cserélned.
2. Klíma 4 fok alatt nem kapcsol, télen elég nehéz kipróbálni. Hideget kell fújjon kb 1 perc után, ha nem fúj több oka lehet. Egy megbízható klímás kell (tudok ajánlani), én 4-5 klímásnál voltam mindenki lehúzott vagy elküldött, de egy se oldotta meg a klímám problémáját, majd kiderült a hűtőközeg volt kevés. Klímásnál kb 1 óra alatt kiderül mi a helyzet, gépre rákötik, nyomás próbázzák, ellenőrzik a rendszered majd feltöltik ha jó.
3. Rádiót átrakni kb 15-30 perc ha tudod hova kell nyúlni.
4. Ha van távirányítós kulcsod, abba rakd át az indítókulcsod immo chipjét és indulni fog azzal is. A távirányító elem érintkezője forrasztható, nem nagy művelet. Csomagtartó zárját lamelláztatnod kell, célszerű kivenni a zárat, elvinni egy zárashoz aki megcsinálja neked pár ezer forint meg kb fél óra.Remélem minden kérdésedre tudtam válaszolni.
Új hozzászólás Aktív témák
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen