-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
-
félisten
Sziasztok!
Kozben talaltam egy helyi szakit, aki profi a diagnosztikaban es kiderult masfel napi munkaval, hogy mi a hiba. A motorvezerlo egyik 5 voltos kitapja valoszinu doglodik es gazadaskor eldobja a feszultseget, igy nem megy aram a jeladokhoz es nem is tud jel erkezni, ettol kattant meg a vezerlo. Megoldotta ugy, hogy egy masik kitaprol kap az a szal is aramot, igy minden ertek tokeletes, megszuntek az emlitett hibak. Viszont van meg valami, a szaki is latta a diagnosztikan, hogy az egr szarakodik es a turbonyomas sem hozza az elvart erteket. Az auto hol poccre indul hidegen is mint regen, hol tekertetni kell. 1 ora mulva megint tekertetni, neha melegen leteszem es fel ora allas utan sem indul poccre. A turbo/egr valtaskor jatszva a gazpedallal gyakran "bedadog" es fustol mint az allat, ha menet kozben erzem ezt a bizonytalansagot es kinyomom a kuplungot beesik alapjarat ala a fordulat, majd beall a jora. A turbo is keson lep be, neha 1500-2000 kozott kisebb gazt nyomva, majdnem megtorpanast eszlelni. Van mikor padlon huzatom negyedikben es nincs az az ero mint kellene, maskor ugyanigy meg huz mint az allat, szoval a teljesitmeny sem egyforma. Ezt okozhatja szerintetek az egr szelep hibaja? A computerben nem volt erre vonatkozo hiba es most sincs soha hibajel. Ami engem zavar, hogy regebben is volt ez a turbo keses, viszont a bedadogas nem es az inditasi problemak sem. Ez a motor minusz 20-ban is poccre indult, most is indul mindig, csak neha hosszu masodpercekig tekertetni kell, ami engem nagyon zavar. Corsa C 1.7DTI (Y17DT).
Koszonom!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Amugy nem tudjatok ennel a tipusnal le lehet-e dugozni ezt a fost? Marmint hogy a euros normakat leszamitva mukodes szempontjabol van-e jelentosege? Ezen a tipuson nincs a szelepen elektromos csati, csak a vakuumatalakitobol jon vakuumcso. Itt is ketyereg csak szivocsovel: [link] Persze ezt csak viccbol linkeltem.
szerk: ezt csinalja nekem is, csak nincs hibajel kozben: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz szabonagyur #52037 üzenetére
Majdnem 1:1 ben valtjak azert erdemes ralesni arra a kocsira...en nem vagyok oldtimer fan, nem adnek erte 1000 HUF ot sem, mert nem kell, nem erdekel....de azert szep es van benne feeling, ha az ember szeret ilyeneket gyüjteni vicces azert az a 3literes motor azzal a 70 loerövel
(#52043) AMD Power kell is neha autopalyan, ha van lendület, ezek a tempok nem problemak 1.4 sem....ahogy irod is az elözes vagy ha emelkedö jön es nincs lendület...na ott all meg a kis loerövel az elet sajna. 1-1 hoszabb autopalyazas utan olyan különbsegeket veszek mar eszre, hogy el sem hinnem elsöre....a motor jarasa, hideg indulas, alapjarat...minden. Most hogy mar ismerem a kocsit, tenyleg szembetünö, ha ki van kormolva (diselnel ugye ez szo szerint ertendö )
-
AMD Power
titán
válasz Declare #52057 üzenetére
Pontosan! Dízelnél még inkább érezhető a "lustulás". És ott még nagyobb szerepe van az autópályának mint a benzines társaknál. Dízelnek amúgy is az a halála ,hogy sok rövid táv, városban hidegen stb...
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #52058 üzenetére
igazabol nekem is olyan a hasznalat, hogy nem jo se a dizel, se a benzin.
A napi hasznalatra egy benzin/gazos/elektromos auto kellene (monkaba jarni/bevasarolni, varosba, ide oda elmenni).
Hetvegi esetlges nagyobb tavokra (60-100) km, egy benzin/gaz teljesen jo lenne.
Hosszabb utakra 500km + arra meg dizel.Multkor egy brutal ködös/paras reggelen, megint ugy jartam, mint legutobb a fekkel, de most nem huzott a kocsi semerre, csak nem fogott....de most nem estem ketsegbe, par erösebb fekezes es rendbejött....szoval valszeg azoknak volt igaza, aki a parar tippelt multkor....de hogy igy eddig miert nem jartam meg soha
-
gban
Közösségépítő
válasz AMD Power #52060 üzenetére
Nem is neked kell hogy bejöjjön, hanem annak aki meg is tudja fizetni.
Abban a körben pedig már sokszor nem elég hogy "mid van", minél extravagánsabb, annál jobb.
Vagyis bizonyos szempontból a tervezőknek sincs szabad kezük.
Aztán hogy Opeléknél ez van, vagy csak simán ez jön be a tervezőnek, azt már nem tudom.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
félisten
válasz Petyyyyy #52056 üzenetére
Nemreg ertem haza, probaltam, megint igy indult. Viszont jarattam alapjaraton es hideg volt az atkoto cso, miutan elkezdtem "idegelni" ezzel a turbo valtassal, utana mar forro volt, szoval nekem ez teljesen zavaros, mivel ugy tudom, ennek alapjaraton is nyitva kell lennie, ha viszont nyitva van, a cso is forro.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz diablo1984 #52065 üzenetére
Nem csinálja, és akkor sem, ha motorfékkel gurul az autó.
-
félisten
Azon gondolkodom egyik delutan/hetvegen teszek egy zarolemezt az egr-t taplalo cso ele, klingeritbol is lehet vagni akar egy darabot, itt kapja a szuflat:
Egy darab lemezbol/klingeritbol ket lukkal siman megoldhato, talaltam ilyet keszen is: [link]
Igy ki lehetne szurni a szelep hibait, bar a computer nem tudom mennyire veszi eszre. Igy hiaba dolgozik rosszul a szelep, nem jut kipufogogaz a szivotorokba. Kivancsi lennek hogyan hat ez a motor uzemere, azert a kipufogogaz nyomassal erkezik oda, igaz amilyen kis keresztmetszeten kapja, elveszik a motor szivohatasa altal.
Erdekes a land roveren is igy zartak le: [link]
Ez is jo: [link]
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz diablo1984 #52069 üzenetére
És w333 és mindenkinek aki válaszolt,
Köszönöm a segítséget
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Sziasztok!
Ma mentem egy hosszabb túrát a gépemmel (F Astra 1.4 8v 60LE, 1994, sárga index), miután megint alig volt használva 6 hónapig (külföldön voltam, tesóm vitte el kb 2 hetente egy rövidebb körre a városban aztán ennyi) átnézem a dolgokat mielőtt jövőhéttől elkezdek vele napi 100km-t pályán menni és azt vettem észre, hogyha kicsit odanyomom neki mondjuk 3asban 40km/h körül, akkor kicsit megtorpan egy kövérebb gázadástól és csak 1-2 sec után kezd el szépen gyorsulni.
Ami eszembe jutott, hogy gyertyát már évek óta nem cseréltem benne, csak olajcsere, szűrők, vezérléscsere volt, de a gyertya nem mai gyerek, lehet ez okoz ilyen problémát?
Ha nem, gondolom akkor is érdemes kicserélni őket, viszont akkor lehet ismét el van lustulva és majd most a napi szintű pályázások után észhez tér? Lehet nekem is érdemes lenne valami injektortisztítót adalékot nyomnom most bele, vagy teletankolni OMV Maxxmotionnal?
Hozzáteszem ez az ellustulás probléma nekem volt már, mert egy 80 éves öregúrtól vettem át az autót 20.000km-el, aki csak városban használta, ráadásul évek óta csak állt az autó, baromira el volt lustulva, így kb fél éve, mielőtt külföldre mentem vettem bele valami adalékot és nyomattam neki 3asban 80-90km/h-val úgy 20-30km-en keresztül, majd visszahűtöttem 5ödikben, ahogy itt anno tanácsoltátok, stb, akkor tényleg érezhetően jobb volt. Lehet megint kéne egy ilyen?Köszi
-
lsebestyen
addikt
válasz dave93 #52074 üzenetére
Ugyan az enyémbe nincsen fordulatszámmérő, de ugyanaz mint a tied (lehet tiedben sincs), de ha hármasban nyomsz egy padlót, akkor simán lehet, h az alacsony fordulatszám miatt van ez (csak ugye nem tudom mennyi az annyi ). Rossz esetben haldoklik az üzemanyag szivattyú és nem tud elég benyát tolni. Nekem is szokott ilyen lenni, főleg akkor, ha előtte a skodát vezetem, az alacsony fordulaton is nyomatékosabb, aztán megszokom. Próbáld úgy, hogy kettesben nyomsz neki padlót 40km/-nál. Bár az óra szerint még mindig olyan 33-34km/h lehet csak. Oda szerintem a hármas + padló kombó kevés.
-
AMD Power
titán
válasz dave93 #52074 üzenetére
A gyertya ártani nem fog. Jó kis NGK kell bele.
Utána egy kis 100 oktános MaxxMotion , autópálya föl és 100km át 140-el végig. Elég is lenne hidd el.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
őstag
válasz AMD Power #52076 üzenetére
Köszi mindenkinek. Most félig van a tankom, hogyan lenne érdemes ezt a 100 oktános MaxxMotion-t belenyomni? Használjam el ami benne van és töltsem fel full tele a tankot csak azzal vagy menjen felesbe vagy ürítsem le a tankot de elég félig ez a cucc, mi a javaslat? A 100km az M0-n van, tehát max ilyen 110-120km/h-val tudok menni és 50km oda reggel és 50km vissza délután, szóval ezek alapján is menjen simán 5ödikbe a gép vagy kicsit hajtsam meg és mondjuk ha már üzemmeleg a motor menjen 10-20-30km-t 4edikbe 110km/h körül, mi a recept?
lsebestyen: Bizony, itt sincs szó semmiféle fordulatszámmérőről -
AMD Power
titán
válasz dave93 #52079 üzenetére
Várd meg szerintem amíg "elfogy" a mostani benzined. Tolj bele egy 10-15l ilyen MaxxMotiont. De szerintem az M0 5-ben a 110km/h átlag az kevés erre a célra. Ahhoz keveset fog pörögni , hogy rendesen kiégjen.
4-ben nem tudom mennyit pöröghet ilyen 110 környékén.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
válasz dave93 #52079 üzenetére
Nem azért a 2 forintért, de profitálna egyáltalán az a 60 lovas erőgép 100-as benyából? Nem kell túlgondolni a dolgot, 4.-ben hagyod 100-nál, meg egyszer kétszer leforgatod 2-3.-ban és ennyi. Ha utána nem tér észhez akkor más a baj.
AMD Power: 1.4 60 ló bőven 4 ezer felett van 110-nél 4.-ben.
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
Hmmm az kicsit sok ... pont ma este néztem (kicsit csodálkoztam is) 1-2 majd 3 és közzel 4000 -s fordulaton és már 110km/h körül jártam (gyorsan lassítottam is) azért a Szentendrei úton nem szeretnék száguldozni, de azért néha kiszoktam húzatni a hosszú váltó miatt (illetve ugye 2.0i) !
4 -ben 80km/h vagyok 1800 - 2000 -s fordulaton ha kicsivel lassabban megyek mondjuk 1500 -s fordulaton 60km/h -al már dadog is és kéri vissza a 3 -t
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
oliwire
őstag
válasz oliwire #52073 üzenetére
Fejlemény van a kattogás ügyben!
Most este munka után még elmentem egy jó minőségű útra, forgalom nem volt, így viszonylag jobb videót tudtam csinálni az előzőhöz képest. Amit rosszul mondtam eddig nektek és amúgy valójában így van, most tapasztaltam: Kattogás hallható, ha gázt adok (de csak akkor), akkor is ha üresben gurulok, akkor is ha kinyomott kuplunggal. Ha elég nagy gázt adok, akkor nem csak a motorhang hangereje nő meg, hanem az is egy idő múlva egyre halkabb lesz. Itt lenne a videó. Próbáltam kinyomott kuplunggal is, üresben is gurultam, így pörgettem is, gyorsultam is (amennyire engedte az út). Vélemények?
Itt lenne a videó is: [link]
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
A 8 szelepes? Én nem hiszem, szerintem az már üveghang lenne a 8 szelepesnek
Amikor "tisztítok" akkor én a régi 1.6 8V F Astránkat kettesben 50-60 -al húzatom, még nem üveghang de már nem szeretném kívülről hallani A H Astra Z16XER -t meg 2. -ben 80 -nal. De mindkettőt tűzforró motorral meg olajjal meg vízzel persze!
-
félisten
válasz oliwire #52086 üzenetére
Esetleg megprobalhatjatok ugy is, hogy az emelovel felemeled valamelyik elso kereket es ugy megjaratod a hajtaslancot a masik ember pedig jarja korbe az autot, hogy honnan johet a hang. Masik eset, ha van ismeros gumis az is jo, emeljetek meg az elejet es ugyan ez a szitu. En ugy vettem eszre, hogy motorfordulattol fuggetlen a hang. Mindig egyforma tempoval kattog barmit is csinalsz, csak hol kattog hol nem.
-----------------------------
EGR-el kapcsolatban. Erdekes, letezik gyariban is ilyen bizonyos tipushoz: Opel eredeti EGR szelep takarólemez
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Ez az én következő autóm. Ahogy elnézem a teszt is igazat ad nekem ebben.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
sunci_02
aktív tag
Astra G 5 ajtós, észrevettem, hogy a jobb hátsó ajtón ahogy a lehúzható ablak, és a fix oldalsó kisablak között vagy egy függőleges oszlop. Ebben csúszik felfelé az üveg. Lehet azon cserélni a szigetelést vagy csak az egész ajtóval lehet?
Mert ott 1 cm részt még leszakított az előző tulaj és nagy sebességnél susog.... gondoltam kicserélném...
-
haddent
addikt
-
AMD Power
titán
válasz haddent #52092 üzenetére
Nem azt mondtam ,hogy holnap veszek egyet. Hanem ez lesz a következő autóm. Az lehet mondjuk ,hogy 2-3 év múlva ha arra kerül a sor akkor lehet ,hogy már H lesz. De addig még ez lenne talán az elérhetőbb cél.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #52090 üzenetére
Mindenbe kilehet fogni jót és rosszat is... Én mondjuk hányok a G belsejétől, puritán is és kényelmetlen is számomra.
Azért nem szeretem ezeket a "teszteket" mert oké ő pont egy olyat vezetett ami jó. Te meg veszel mondjuk egy szart. Akkor most? Én sose olvastam ilyen tetszeket (nem csak autónál, semminél), megnézem a technikai részét milyen javítani stb. és megveszem ha úgy érzem kell.
Én is szidhatnám a vectrát mert hogy milyen, de szeretem, és az egyik legjobb autónak tartom (nem azért mert nekem ez van), könnyű szervizelni, olcsó fenntartani, és gyakorlatilag full extra.
Mondjuk a G is extrázható, de nekem nem jön be, se formára se sehogy. Az F szerintem külsőre ezerszer szebb, belsőre is jobb, talán a műszerfal ami már picit régies. -
beg
veterán
válasz F_Gergely #52094 üzenetére
Én ugyanígy érzek a H fröccsöntődíjas kopogó belsejében és hasonlóképp a külsejével. (szopott szappan)
Jó, hogy nem vagyunk egyformák, de mivel csúnya nő sincs, ezért megosztozunk a kínálaton.You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Kickass
őstag
válasz F_Gergely #52094 üzenetére
Kinek hogy, én 190 centi vagyok és 90+ kiló mégis csak az ülést tartom kényelmetlennek.
Lehet ki lesz cserélve a G Astra comb/deréktámaszos sport ülésére vagy B Vekiből a múltkor árultak egy pár ilyet 15-ért:
Még ha kárpitot áthuzatom az eredeti kárpitommal megegyezőre is megvan 35-40ből.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatott versenypályák
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen