Új hozzászólás Aktív témák

  • zolikaDB

    veterán

    válasz Szada85 #70746 üzenetére

    Tgabika Úr, Astra Coupé Club Fórum:

    "Akkor tessék, itt a részletes leírás hozzávalókkal, cikkszámokkal, költségekkel:

    Gyári xenon beépítése Opel Astra G-be:

    A hozzávalók:
    - 2 db xenonlámpa (nekem ugy. Depo van)
    - 2 db előtét Hella 5DV 008 290-00 (ez megy ugye a lámpa aljára)
    - 2 db gyújtótrafó Hella 5DD 008 319 10
    - 2 db lefogatógyűrű a projektorházhoz GM 12 18 146
    - 2 db halogén 16W-os index-izzó GM 20 98 013
    - 2 db 10 pólusú csatlakozóház a lámpához Saab 12788954
    - 1 db érzékelő a hátsó hídra GM 24417183
    - 1 db tartó a hátsó tengelyre GM 24417184
    - 2 db M8-as anya az érzékelőhöz GM 5 65 890
    - 2 db M8as csavar (26mm menethossz)
    - 1 db 8 pólusú csatlakozóház az érzékelőhöz VW 1J0 973 714
    - 1 db világításkapcsoló man. állító nélküli
    - 1 db sárga 3528 SMD led
    - 1 db SMD 1206 680Ohmos ellenállás
    - 1 db SMD 0805 1,5kOhm-os ellenállás

    Az érzékelő felrakásával kezdtem. Két M8-as csavar fogja, az összes alvázon rajta van a helye, majd felraktam a hídra a tartót, aminek szintén megvan a helye. A tartót és az érzékelőt egy kis rudacska köti össze két végén gömbcsuklóval. A kábelt előre elkészítettem, 7 szál megy bele a csatiba. Ilyen csatit és sarukat is tudok szerezni:) kb. 4,5m-es vezetékek kellenek, egyedül csak 1 szál kell hogy kicsit hoszabb legyen, kb. 6m-es. A hátsó ülés alatti gumidugón vittem ki a kábeleket, belül pedig a gyári vezetékek mellett a küszöbnél. Az érzékelő bekötése a következő:

    Pin 1 -> világításkapcsoló Pin 12-re 1mm2
    Pin 2 -> világításkapcsoló Pin 4-re 1mm2
    Pin 3 -> km-óra csati Pin 15-re 0,5mm2
    Pin 4 -> km-óra csati Pin 27-re 0,35mm2
    Pin 5 -> diag. csati Pin 7-re 0,5mm2
    Pin 6 -> világításkapcsoló Pin 13 1mm2
    Pin 7 -> világításkapcsoló Pin 8 0,75mm2

    Ez a leggázosabb része a dolognak, a huzalozás. Természetesen mindent forrasztottam, és dupla zsugorcsövezéssel szigeteltem. A 6m-es szál megy a diag. csatihoz a kézifék elé, én a műszerfalon keresztül vittem ezt is, ezért kell a hosszabb kábel. A lámpáknál tőbe elvágtam az összes csatit, kivéve az állítómotorokét (ez marad), lesaruztam őket és már csak be kellett dugni a 6 szálat a Saab csatiba, melynek a cikkszáma fennt olvasható. Sarukat és hozzó való gumikat (tömítéses a csati) is tudok szerezni.
    A km-órába be kell forrasztani két smd ellenállást és egy sárga színű smd ledet, a bal felső sarokban van a helye. Ez ugye a kontroll-led, ami gyújtás-ráaddáskor ég kb. 1s-ig, aztán ha minden oké, kialszik. Ha új az érzékelő )tehát ha még nem volt tanítva, akkor a led folyamatosan ég. Tech2-vel be kell kalibrálni a szenzort, és már működik is az autómata állítás.
    A lámpamosót bontottan vettem, B vectráé volt, a spricniket simán fel lehetett rakni úgy a lökősre hogy jól felfeküdjön. Csak egy tartályt kellett vennem, ami kb. dupla akkora mint a régi volt, kb. 4l-es. Időrelét tudok szerezni a hozzá való foglalattal és sarukkal együtt, igaz nem opel-es, hanem vw-es, de teljesen jó. Az ablakmosóval együtt működik, ha világít a tompított. Kb. 2s-ig mos, utána leáll. Én a motortérben található relésdobozban helyeztem el az időrelét, kell egy vezeték a régi szélvédőmosó motortól, a tompított fényszóró vezetékéről, kell neki még egy test és akku+ (30A-es biztin keresztül), és még egy vezeték ami az új motorra megy, meg persze a motornak is egy test.

    Ja igen, az árak. Az érzékelő 40.000 Ft, a tartó 7.000 Ft, az indexizzók darabja 3.200 Ft, a projektorhoz a gyűrű 3.000 Ft, a világításkapcsoló 15.000 Ft, a lámpák 30.000 Ft, a fényszórómosó tartály 6.000 Ft. A többit bonottan illetve használtan vettem (tehát a Hella előtéteket és gyújtókat, Osram D2s izzókat, valamint a fényszórómosó motort, a spricniket és a hozzá való csöveket)"

Új hozzászólás Aktív témák