-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Srácok!
Valakinek nem maradt felesleges 4 db kerékcsavar-kupakja? (cserélném csokira / sörre vagy adok helyette VW-re valót )
Fekete vagy sötétszürke színben keresek, ha nincs akkor rendelek 20-as szettet. Ilyesmit keresek.Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok,
a segítségeteket szeretném kérni egy Astra H 1.6 Z16XE1-el. Voltam szerelőnél a Check Engine-el kapcsolatban. Ismét a "Szegényes üzemanyag keverék" hibát olvasták ki a hibatárolóból. Az elhárítására nem csináltak semmit. Így biztos vissza fog jönni. Ha kigyullad a lámpa akkor üzemmelegen az autó elkezd kisebb gyorsításokkor rángatni, legfőkképp 1-2-3 sebességfokozatban. Nem folyamatosan, de időnként. De egy kövérebb gáz vagy elváltás megoldja. Tapasztalt valaki ilyesmit? Vagy van esetleg valami tanácsa/ötlete, hogy mitől lehet ez? Én még mindig az EGR csatornák elkoszolódására tudok gondolni. De a szerelő inkább a gyújtótrafóra gyanakszik. De kérdem én, akkor nem gyújtással kapcsolatos hibakódot kellene adnia? Teljesen tanácstalan vagyok Esetleg Győrben, a környéken ismer valaki valami Opel szakit? Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Doggy dog
senior tag
válasz Szada85 #71400 üzenetére
Hát gratula! Vége a nézelődésnek.Megvan a főnyeremény!!
Képek jöhetnek,szerintem mindenkit érdekel!Persze kérdeznék is!
1. Carpass kódot csak Opeltől tudom kikérni,vagy ki is lehet olvasni?
2. Ha van ABS/ESP akkor van ASR is az autóban?[ Szerkesztve ]
APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Opel astra j 1.6 diesel sports tourer.
Valaki meg tudná nekem mondani a felni csavarokat hány NM re kell meghúzni?Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Feenyx #71412 üzenetére
"..."Szegényes üzemanyag keverék" hibát olvasták ki a hibatárolóból..."
Az a baj,hogy semmi közelebbit nem tudtak kiszedni belőle,igy csak találgatni lehet.Többségében nem az üzemanyag kevés,hanem a levegő sok. Át kellene nézni,hogy a vezetékeknél nem tud e valahol fals levegőt beszívni,nincs e valahol elrepedve,elöregedve.
A nem megfelelő üzemanyag/levegő arányt többek között az alábbi "cuccok" is befolyásolhatják:Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő
Az ECU a beszívott levegő hőmérsékletének ismeretében tudja megfelelően vezérelni az előgyujtást,és a üzemanyag/levegő-arányt.
Lambdaszonda (Oxigénszenzor)
Adatot ad az ECU-nak,amelyből kiderül, hogy milyen a kipufogógáz oxigénszintje. Ha ez magas, akkor szegény üzemanyag/levegő keverék jutott a motor égésterébe
MAP szenzor
Az ECU ennek segítségével befolyásolja a gyújtás és a befecskendezés egyes paramétereit.A szívócsatorna-nyomást értékeli, és megfelelően beállítja a levegő/üzemanyag-arányt.
Ha hibás, a motor gyorsításkor, ill. motorfék üzemmódban rángathatjut eszembe:ha jól tudom,a H astrák már dobják a hibakódot,ha nyügjük van
Ha ez igaz,akkor minek ehhez szervíz?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
ufonauta
aktív tag
válasz mohabá 007 #71422 üzenetére
Bár nem az eredeti kérdéshez szólnék hozzá, de hasonló gondom nekem is van a G Astrámmal. Z14XE Óvatos gyorsításkor olyan 1500-2000 fordulatnál főleg felfelé váltáskor néha ránt egyet a motor. (mintha a pillanat törtrészére levenném a gyújtást, majd újra ráadnám), aztán megy mint a golyó tovább. Gyertya csere volt az autóban, de az nem oldotta meg a problémát. Engem már kezd nem zavarni a jelenség, mert nagyon ritkán és általában melegebb időben jelentkezik. De szeretném eladni az autót és ismerős venné meg, így nem szeretném megszívatni, hogy x@rul adom át neki. Gondoltam gyújtótrafó hibára is, de legutóbb, amikor az meghalt és cseréltük, akkor a rossz trafó háromhengerezett. De itt ilyenről szó sincs. A gép pöccröff indul és megy, mint a veszedelem, csak néha ránt egyet.:eek:
Ja és hibakód nincs semmi. Tényleg nagyon esetleges a jelenség.[ Szerkesztve ]
-
Feenyx
aktív tag
válasz mohabá 007 #71422 üzenetére
Fals levegőt elvileg nem szív. Szerelő megnézte járó motornál kicsit megfújkálva féktisztítóval és a vezetékeket átnézte, és nem talált erre utaló jelet. De holnap amennyire értek hozzá megpróbálom átnézni én is.
Lehet hülye kérdés lesz a következő. A középső kipufogódobom korrodált valamelyest. Megeshet hogy így a rendszer nincs tömítve rendesen, nem megfelelő az áramlás, és a lambda szonda rosszat mér? Úgy értem, hogy több oxigént mérhet a kipufogógázban?
Amúgy üzemmeleg állapotban enyhébb gyorsításkor jelentkezik a rángatás főleg 1-2-3-as fokozatban. Gondolom ez a szegényes keveréknek tudható be. Viszont mint említettem egy kövérebb gáztól abbahagyja (nem padló azért).
A szerviz azért kellene, hogy megcsinálják, mert én sajnos nem vagyok autószerelő
-
hódmaci
senior tag
válasz mohabá 007 #71420 üzenetére
Köszönöm.
Azért kérdeztem mert nem voltam biztos benne,de hál istennek mert 170NM re emlékeztem vlmiért.Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
7s26c
senior tag
Mikor bekapcsol a hűtőventillator, iszonyúan recsegő, berregő hangot hallok, mintha beleérne vmibe. De ha csak úgy forgatom, nem erzem, hogy akadna vmibe..mi lehet az ok? Köszönöm.
Az utolsó ember a Földön a szobájában ült. És akkor kopogtak az ajtón…
-
zolikaDB
veterán
A 0001-es sorszamu Lotus Omega elado: [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz ufonauta #71423 üzenetére
Nem tudom, ennél a motornál van egy gyertyakábel, de ha igen, nézd meg, nekem ennek cseréje vezetett eredményre. Ugyanezt csinálta, check engine sem volt, csak megtorpant egy pillanatra. Szemre egyébként semmi bajuk nem volt, tanácsra cseréltem le én is.
[ Szerkesztve ]
-
WP14
őstag
válasz AMD Power #71435 üzenetére
Jól bizony, Omega Lotus 0-300km/h
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
-
geleati
tag
Sziasztok!
Olvasgattam a hozzászólásokat, de rákeresve sem találtam információt, ezért kérdeznék.
Gyál környékén tudtok megbízható, nem elszállt árakkal dolgozó Opel szervizt? Konkrétan egy C Vectra-ról lenne szó.
Előre is köszönöm a segítséget!Soha ne dobj vízbe alkálifémet!
-
ufonauta
aktív tag
válasz Dr. Gonzο #71438 üzenetére
Igen pici gázadásnál majdnem mindig ugyanazon a fordulaton és ugyanannál az éppen csak lenyomott pedálállásnál jelentkezik.
Igazából eddig azért nem gondoltam EGR-re, mert itt általában azt olvasom, hogy akkor az alapjárat is ugrál össze-vissza, viszont nekem nincs gondom az alapjárattal. Olyan a motor, mint a Schaffhausen.
Viszont a te eseted szerint jó alapjárat mellett is lehet rossz az EGR. Vagy nálad az alapjárat is ingadozott?[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
Városi rövid távú (5-20km) fogyasztásom a jó idő, illetve a nyári gumi hatására már 7.2nél jár, ami szerintem egy ekkora kocsitól nem rossz, főleg hogy nagy gumik vannak rajta. Lassan beindulnak a pályás vidéki látogatások, kíváncsi vagyok ott majd hogy alakul.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ufonauta #71443 üzenetére
"...Igen pici gázadásnál majdnem mindig ugyanazon a fordulaton és ugyanannál az éppen csak lenyomott pedálállásnál jelentkezik..."
Ha már szerelőhöz viszed,nézesd meg vele ezt is,mert ettől is "bedadoghat"
"...Az ECU képes az üzemanyag-ellátást a fojtószelep szögének (azaz a vezető igénylésének) megfelelően meghatározni.A fojtószelep helyzetérzékelő (potméter) meghibásodása,(Pl:nincs megfelelő kontakt),vagy a fojtószelep tengelyén a fojtószelep kilazulása rendszertelen befecskendezést eredményezhet, mivel az ECU tévesen úgy érzékeli, hogy változik a fojtószelep helyzete.(ezért bedadoghat).."
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
ufonauta
aktív tag
válasz mohabá 007 #71444 üzenetére
Köszi!
Ezt is ellenőrizzük.
A fojtószelepnél egyébként elég taknyos. Lehet, hogy egy fojtószelep tisztítás is ráférne. -
WP14
őstag
válasz mohabá 007 #71448 üzenetére
Vagy, akinek nem a "szabadba" van elvezetve a kartercső.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
ufonauta
aktív tag
Teljesen jogos. Csak az ember várna némi rángatózást, alapjárati gondokat, stb. De semmi ilyen nincs, csak az az időnkénti 1-1 torpanás. De a tisztításokat elvégeztetem, oszt úgyis eladásra kerül a járgány. Igazándiból a dolog február eleje óta jelentkezik. Akkor voltam 120 km-re egy hétvégi buliban oda-vissza M6-on 130-140-el megküldve. Noh utána vettem észre először ezt a torpanást. Igaz akkor olyan történt, ami velem még sosem, hogy hazafelé imádkoztam, hogy Érdig kitartson a nafta. Már gondoltam rá, hogy pl. akkor valami koszt felkapott. De azóta 2-szer tankoltam, tehát annak már ki kellett volna ürülnie.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek