-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrx1212
tag
-
Petyyyyy
addikt
Ránézésre az a talp ugyanúgy néz ki, mint ami a G Astrán meg a két körlámpás Polo-n van.
If Vectra.antenna == Astra.antenna then
switch (gumi_alatet) {
case "eredeti":
Kosarba_tesz(gumi_alatet,1);
break;
case "VW_Polo_negylampas":
Kosarba_tesz(gumi_alatet,1);
break;
default: echo "Nem kompatibilis a gumitalp!";
} -
WP14
őstag
A mérnökök nem a suttyó, kontárok autóhasználatához viszonyítva adják meg az ajánlást olajokra, hanem a "normál" üzemben tartásra.
De igazad van a példáddal, bár azoknak nem adnék talicskát SE!
A nem megfelelő olaj használatával az élettartama rövidülhet az adott motornak, a GM a specifikációjuk által garantálják a maximális élettartamot - ez a titok csupán.
(#72075) mephi666 Közben néhány szabvány megszűnt, amiket újabbak váltottak fel és, mint kétszer már írtam, a régi motorokkal visszafelé kompatibilisek az újabb olajok.
-
WP14
őstag
Nem bukik, mert ez épp azért van, hogy ne bukjon, amit írtam: "az újabb olajok visszafelé kompatibilisek a régebbi motorokkal"
Szerkesztésedre: A mérnökök nem véletlen vannak az autógyárakban, minden paramétert, számítást tudnak minden motorról, az olajokról szintén, tehát TUDJÁK, hogy az adott olaj jó-e a régebbi motorokba, avagy nem.
-
WP14
őstag
"Mondjuk, én ezt is vitatnám, mert mikor fog a GM egy új fejlesztésű olajat letesztelni egy X16XEL-ben, például?"
Ha elolvasod az ajánlásokat, akkor látható bennük, hogy az újabb olajok visszafelé kompatibilisek a régebbi motorokkal - ilyen egyszerű ez. -
mohabá 007
aktív tag
Az X1.6XEL tipusbetegsége,hogy idővel jobban eszi az olajat.Ez azért van mert a dugattyúgyűrűk puhább anyagból vannak,ezért jobban kopnak,viszont cserébe kevésbé koptatják a hengerek falát,ez meg az előnye.A dugattyúgyűrűk cseréje sokat javít a helyzeten.
Aki viszont azt állította,(másik topik)hogy a hengerfej levételével ki lehet cseréli a dugattyúgyűrűket,az nem szerelő,de varázsló.("..Meg gyűrűzni a dugattyúkat, hogyha lent van a hengerfej. Semmi komoly dolog.")
Komplett hidrotőke csere,és megszünik a csattogás.Az is lehet,hogy a szelepek még jók,csak be kell csiszolni,és csak a szelepvezetőket,és a szelepszár szimmeringeket kell cserélni,és bízni benne,hogy a főtengellyel,hajtókar csapágyakkal nincs különösebb gond.Mivel hosszabb távra tervezel,ezeket mindenképp meg kell csináltatni.
-
tiboryan04
csendes tag
Köszönöm az építő jellegű válaszokat, a közeljövőben ránézek az agr-es témára. Jelentkezem a fejleményekkel amint lesz valami. Megpróbálom majd dokumentálni az eseményeket. Szerszám van, op com kábel van, szkóp van, szervízkönyv van. Meglátjuk mit tudok kifőzni belőle, ha semmit marad a szervíz és esetlegesen a motorbontás.
-
Petyyyyy
addikt
Ne is törődj vele ha leoltanak. Azért kell a faszántos gumma a 100 nyúlmókushoz is, hogy jól tudj manőverezni, tapadj a kanyarban és jó fékutad legyen. Aki azt hiszi köridőt megyünk dönteni a zöld pokolba, az rosszul hiszi.
Még nem végleges a dolog, úgyhogy ránézek köszi.
-
sNORh
addikt
Tudom, nem felróni akartam, csak jeleztem mi lett, mindegy amúgy 10 euro a Magnatec ami volt benne ez meg 14e, viszont prémium olaj. Biztos jobb fényévekkel, de nálam Most nem vált be. Volt egyébként már A6-omba az nagyon szerette. Csak ki fogom próbálni a Q8-at
diablo: Jaja, á dehogynem előtte is ugyanígy ette, de ma néztem épp a gyári könyvét 0,075l/100(majdnem deci/100) a megengedett, alapból sok. Ez egy ilyen konstrukció, beletörődtem. Majd ha lesz sok pénzem, veszek egy e39 525i-t, az csak a benzint fogja enni
Ja egyébként, és az sem fog fájni, mivel ennek 12l a vegyese, városi 14-5
De amúgy szeretem, csak mindegy lenne ha egy v6-ot tankolnék akkor már.
-
sNORh
addikt
Na megtörtént az olajcsere. Liqui MolyT4100
Sajna nem lett jobb, sőtt. Csere óta most kereken 2000km(1350 pálya), a maradék is sok pályát taretalmaz munkába menet. Nívópálca épp hogy a minimum felett egy mm-el olajos.
2000km=8-9dlKicsit mintha csattogósabb is lenne. 5-6000-nél csere másra.
-
Chiftain
aktív tag
Hát lehet hogy nem opeles, vagy nem úgy mint a régebbi típusok. De szerintem a K astra főleg a kombi, és ez az új insignia is igazán jól sikerültek. Lehet mondani hogy nyúltak elemeket más gyártóktól, de nem hinném hogy ez baj. Főleg hogy már mindent lerajzoltak amit le lehetett, úgyhogy nem az opel az egyetlen.
-
Declare
őstag
Kerdezz/nezz utanna a gumis topicban.
Arra figyelj, hogy xl legyen a terhelesi indexe vagy minek hivjak
, illetve van olyan, hogy "perem vedös", akkor van egy kis kidomborodo resz körbe a gumi külsejen a felni perem közeleben. Az padkazasnal is vedi a felnit, meg katyuban is.
Nokia es a Toyo is jo gumkat gyart amugyen a michelin primacy 3 at vettem kb 2 eve es szepen teszi a dolgat
-
M_o_g_y_i
őstag
EZT kattintsd meg, és látod milyen lenne az aláírásomban lévő felnivel.
Szumma-szummárum, a gumi 4mm-rel állna csak közelebb a peremhez, ez nemhogy ocsmány, hanem szebb.Itt nem centikről van sző, hogy beleérjen a kasztniba.
8mm-rel növekedne a nyomtáv (kanyarstabilitás), ezt a kerékcsapágyak bőven elviselik.
A 6,5" széles felni jobb lenne a guminak is, feszesebben áll rajta, kanyarban nem rogy be annyit.
Az autódnak az 1.7 CDTI motorral szerelt változatán a gyári gumik/felnik egyike a 195/55R16 6Jx16 ET40 páros, amiről beszélek felni és az általad megadott gumimérettel csont ugyanazok a kerék-külsőív méretek, tehát 100% nem fog beleérni semmibe.Belül meg főleg nem.
Ha lehetne hirdetni a topicban, mondanám csekkold az aláírásom, de így csak offban súgom. -
mohabá 007
aktív tag
Hát az nem derül ki,hogy eredeti GM lenne.
Ez viszont eredeti GM felni
Technikai infóra katt: Méret: 6x15 coll ET39
Szín: fekete
Kerékfelfogató csavarok száma: 4 db -
mohabá 007
aktív tag
Nem mindenki
kínálja az ET 49-et
Corsa D (2006-tól) / Adam (2013-tól) 74 kw-ig / Corsa E (2015-től)
6x15 KO:4x100 KF:56,6 ET:39
-
kmarci25
veterán
Kihangosító is a kis cucc, nemcsak a zene megy át rajta. Erről beszélek... A rádiót már nem forgalmazzák, nyár elején az utolsó darabok egyikét fogtam ki, 20 ezer környékén. Így megvolt az egész 30 ezer alatt (kellett még keretet, meg egy antenna átalakítót vennem). Persze ha szánsz rá több pénzt, akkor sokkal gusztusosabb cuccot is lehet betenni...
Ez a low budget megoldás.
-
kmarci25
veterán
Nem tudom, mi a répa ez, de már nagyon erősen nézem, hogyan lehetne kib@szni az egészet, és dobni a helyére valami 2 DIN-es BT fejegységet...
Én ezt úgy oldottam meg, hogy vettem egy viszonylag elfogadható minőségű és áru Sony fejegységet amin van usb és aux bemenet (CD slot nincs is benne, számomra felesleges is lenne). Ezek után pedig vettem egy ki izét
, amit jack kábellel tudok a fejegységre kötni aux-on, az izé pedig veszi a bluetooth jeleket. Ja és 2 DIN-es helyből átalakító műanyag idommal lehet 1 DIN-est csinálni.
-
trassher
addikt
Ehhez nem kell op-com.
Lejárt az év/km futásteljesítmény, szervizbe kell vinni. Inspection.
Törlése:
Benyomod a napi km számláló nullázógombját és úgy adod rá a gyújtást, majd még utána is nyomva tartod kb. 2 másodpercig (úgyis látni fogod mikor jó).
Ha jól sejtem ez g astra, b vectra, a zafira esetén is működik. -
spiky03
veterán
Akkor így az 1.6-os is kiesik, mert az 116 LE...
A Turbóstól meg kicsit félek a fentebb leírtak miatt.
1.6 T az már 180 LE.Kérdés, hogy ezekben a több mint 150 ezer kilométer az még elfogadható?
Gondolom ha rendesen szervizelve volt, meg karbantartva, akkor nem olyan vészes ugye? -
Szada85
aktív tag
Indításkor azért lehet hangja - feltételezhetően, kiindulva én barátosném Z10XE, szintén láncos motorjából -, mert a láncnál olajnyomásos láncfeszítő van, tehát emiatt mire feláll a nyomás, szép feszes lesz a lánc, és nem lesz hangja.
Igazából szerintem senkit nem kell győzködnöd / magadat sem szabad hagyni befolyásolni, ha a büdzséd megengedi, hogy a vásárlás utáni első nagyszervízbe belefér a lánc és annak feszítőjének cseréje vagy vízpumpa csere, akkor ártani biztos nem ártasz vele, ahogy Te is írtad, fő a biztonság.
A vízhőmérővel kapcsolatban pedig ha használsz fiatalabb autót, annál úgyis azt fogod észrevenni, hogy amelyikben van is vízhőfokmérő, az is kb digitálisan működik, egyszercsak beszalad 90 fokra, és akkor is ott áll, ha a Szahara közepén kerülsz többórás dugóba.
-
w333
félisten
Vezérműláncot nem kell cserélni ... csak akkor ha már hallod a hangját hogy csörög, de az legalább min. 300-400 ezer Km -t simán kibír !
Vízpumpát inkább vezérléscserével együtt (szíjas autóknál) szokták ahol a vízpumpa a feszítőgörgő szerepét játssza, nálam pl. külön van a vízpumpa így csak akkor cserélem ha tönkremegy, szóval én a helyedben nem piszkálnám csak akkor ha kell (nálad is külön van a vízpumpa a vezérléstől ?) !
Új hozzászólás Aktív témák
- BIOS topic
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- A kínai routerek mellőzését kéri az amerikai kongresszusi bizottság
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Projektor topic
- RAM topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Variálhat az apertúrával az S26 Ultra
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest