-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csaresz002
aktív tag
Hogy érted hogy nem simát? Dieselben csak izzítógyertya van....
7-8ért néztem 4db-ot a neten...az sztem nem olyan drága
"már elég xarok a gyertyák" .... nehezen indul?
(#13711) JanR: hibakód kiolvasáskor törlik is egyben.nem jár plusz költséggel. sőt... ki is nyomtatják ha kéred
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Jim Tonic
nagyúr
Ugyanaz jó benne, mint sima gyújtógyertyában. NGK az egyik legjobb. Sőt, a legjobb.
#13719: CE + a típusengedély száma rajta kell, hogy legyen. Esetleg műbizonylat, ha köcsög a vizsgabiztos. Más nem kell.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Szplöttyy
senior tag
Szerintem jó autó a Vectra B Caravan, dízelből, én az 1.7TD-t venném csak, az 2.0Di mind adagolóbajos. Benzinesből 1.8minimum, sőt inkább az 1.8az ajánlom, a 2.0 16V az jobb lenne, csak elég megbízhatatlan motorok. Szokásos opel helyeken tud ezis rozsdásodni, de nem vészes.
Smoke & Torque
-
Szplöttyy
senior tag
Szerintem van. Hát az 1.7D-hez képest nem lenne lomha az 1.6, de túl nagy dinamikát ne várj tőle. Viszont túl keveset nem fog enni, főleg kevesebbet nem mint az 1.8. Lehet keveset fogyasztani, egy barátom egy 2literes B vectrával(sedan) vidéken 5.5-6liter városban 7-8, télen 8-9. Ennél sokkal kevesebbet szerintem az 1.6sem fogyaszt, csak nem megy
Smoke & Torque
-
TasiA
senior tag
Az itteniek többségének és nekem is karcsú lenne az 1.6-os, de az eddigi autóidhoz képest, főleg az Astrához, egy álom autó lenne. Szóval gyengének gyenge, de ez nézőpont kérdése. Itt javarészt nagymotoros userek vannak, szal kissé elfogultak vagyunk. Racionálisan, szerintem neked tökéletese lenne az eddigiek után.
-
Szplöttyy
senior tag
Konkrét bajt nem tudom, vagyis az okot, de szinte az összes adagolóhibás, vagy az lesz, és nincs hozzá bontott, mert kint is szinte csak adagolóhibás van, eladó. Aranyárban megy hozzá az adagoló, itt felénk is nagyon keresett a 2.0dízelhez az adagoló, de nincs senkinek sem.
Smoke & Torque
-
-
-
Faterkam
addikt
Ez a hibajelzés a motornál bármit jelenthet, Tech2 vizsgálattal szokták kiolvasni az agyából, de az meg pénzbe kerül a szervizbe. Látatlanba nem könnyű megmondani, pontosan. De ha szerelőhöz mész, ott rögtön evvel fogják kezdeni!
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
-
bambano
titán
Vartát, Boscht nem vennék, eddig eredeti gm akksim volt (már amennyire az eredeti ), most exide van benne. Az exide sem rossz, de nekem egy kicsit hamar elfáradt, a gm tovább bírta.
Minek a 700 amperes csúcsáram? Még a dízelek se vesznek fel annyit, még 200 ampert se indításkor. A nagyobb kapacitás akkor jó, ha sokat áll az autó, de erre szervizesek azt mondták, az terheli a generátort meg a feszültségszabályzót. Én ugyan ezt nem értem, de ezt mondták.
Szóval én vennék bele olyat, mint amilyen újkorában volt benne. És ha már pénzt adsz ki akksira, nézesd meg a töltést is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
Exide 72Ah 2 évet bírt, Bosch 72Ah szintén kettőt, én mindkét márkát kerülöm ezután. Az exideban egy cella ment ki, a boschban volt áram csak éppen a savgőz után amit kiengedett adott egy kis munkát a motortérben...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
neduddki
nagyúr
HI!
a remy buli ota eltuntek a delco akkuk:- (
az akut amugy sem tugya feltotteni a generator, lasd: bof
juppi megvan az apra:- )udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
_seth_
veterán
Permium volt nekem is és 24e forintos akkunál én a két évet keveslem, jah és benzines autóról van szó. A töltés pedig kiválóan üzemel. Ráadásul pont az a cella ment ki amelyikben a kis plexi kukucskáló van így nagyon keresni sem kellett a hibát. Amikor tönkrement pont azokban a napokban járt le a garija, felhívtam a helyet ahonnan hoztam de sajnos nekik napra pontosan be kell tartani a gari időt így nem tudnak foglalkozni vele... Egyébként én is azért vettem exidet mert jókat olvastam róla.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Jim Tonic
nagyúr
A helyzet az, hogy ha növeled az akkumulátorod méretét, akkor másik generátor is szükséges ahhoz, hogy teljes kapacitására fel tudd tölteni. Ha egy akkut soha nem töltesz fel a maximumra, az csak káros hatással van rá. Ezen felül értelmetlen is, csak plusz súlyt viszel.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-
bambano
titán
A nagyobb kapacitás akkor focizik, ha sokat áll az autó és az ilyenolyan elektronikák szopogatják az áramot, pl. riasztók. Ha nap mint nap használod, akkor rakhatsz bele nagyobbat, sok értelme nincs, esetleg úgy jársz vele, hogy a nagyobban korszerűbb technológia van és azzal jól jársz.
Amikor nekem dízelem volt, olyan 70-80 amper között ment az izzítás, másik 70 amperrel önindítóztam. Most mindenféle hibalehetőségeket mellőzve egy gyors becslés: 72 Ah-s akksi 72 ampert egy órán át tud leadni. 150 Ampert saccra 28 percig. ehhez képest izzítózol vagy 15 másodpercig, indítózol 2 másodpercig. Vagyis kiveszel 120 As + 300 As-t, ez mondjuk kevesebb, mint 500 As. Ezt elosztod fejben 3600-zal, annyi amperóra töltést vettél ki az akksiból. Úgy kb. ki a bánatot érdekel egy indítózás szemszögéből nézve, hogy mekkora kapacitású az akksid?
A töltésről: 500 As-t 60%-os töltési hatásfokkal 833 As töltéssel lehet visszatenni bele. Tehát 1 amper töltőárammal 14 perc alatt töltöd vissza, 10 amperrel meg másfél perc alatt. És nem 10 amperrel tölti a generátor, hanem annyival, amennyit bele bír tuszkolni. Tehát ha minden indítózás után 2-3 percig megy a motor, nem teljesen alapjáraton, akkor kb. visszatöltötted az indítási töltést.
Én tudom, hogy a fenti eszmefuttatás a pontosságtól messze áll, viszont azt is tudom, hogy a körülbelüli nagyságrendek szemléltetésére alkalmas.
Egyéb: uriember 3-4 évenként, de max. 5 évenként akkor is kidobja az akksiját, ha nem tapasztal hibát, mert ennyi pénzért ezt a rizikót nem érdemes felvállalni. Szerintem értelmetlen minden olyan tett, gondolat, ami 5 évnél hosszabb működésre serkenti az akksit. Tegyük még hozzá, hogy a mai motorok (főleg az indító) nem arra vannak tervezve, hogy daráld az indítást. Ha néhány rövid kísérletre nem indul, akkor jobb utánajárni, hogy miért, nem erőltetni, mert beköpi a katalizátort, stb. stb. és peregnek a nullák a javítási számla végén.
"bár exideről eddig csak tőled halottam negatívumot.": meg tőlem. vagyis tőlem mérsékelt lelkesedést hallottál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
Aláírásomban van egy link, ajánlom figyelmedbe
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
két hónap miatt akár előbbre is hozhatod az olajcserét, ha nem tudod, hogy mivel kellene felönteni.
anno céges kocsiban shell helix volt, semmi égbekiáltó nagy durranás, de elég jó motorolaj. csak amikor megláttam az árát, akkor tizedmásodpercek alatt szoktam le róla.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest