-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz forintuser #71349 üzenetére
Félve kérdem, gyári?
Más.
X16XEL motoros Vectrámban egyre hangosabban csattognak a hidrotőkék, most már nem csak hidegen, hanem üzemi hőmérséklet alatt szinte mindig. Hosszabb távon tervezek az autóval, ezért elgondolkodtam a motor felújításán.Az olajat nem eszi jobban, mint mondjuk 10 éve ette, de azért nem kevés, 10 ezres csere periódusok mellett is beharapja a 4 litert a minőségi 5W40-ből 10 ezrenként. Elsősorban a tőkéket kellene cserélni, úgy gondolom, de ha már szét van kapva a motor, talán érdemes lenne mindent megcsináltatni. Mit szoktak ilyenkor cserélni ezekben a motorokban? Valaki csinált már ilyesmit, és ha igen, milyen költségekkel lehet számolni?
Megkérdeztem az Index vonatkozó fórumában is, ahol az egyik kolléga ezt válaszolta:
"Itt csak hengerfejet kellene felújítani, szelepeket tőkéket cserélni. Meg gyűrűzni a dugattyúkat, hogyha lent van a hengerfej. Semmi komoly dolog. A motor ilyenfokú megbontása mellett ezeket érdemes megcsinálni. Ez megállhat 140-150 ezer Ft-ból."
Azt szeretném tudni, hogy csináltatott már-e valaki ilyesmit ezen a motortípuson, és ha igen, akkor milyen tapasztalatokat szerzett? Például, megérte?
[ Szerkesztve ]
-
csabi0805
aktív tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
Van egy H Astrám az 1.6-os benzines 115 lóerős változat.
Olyat csinál az autó,hogy reggel hideg indításkor 2-3 másodpercre így elkezd kattogni valami aztán elhallgat. Ha megyek vele és megállok, és utána ha indítom akkor viszont nem csinálja egy bizonyos időn belül.
De ha hosszabb ideig állok vele akkor viszont megint előjön ez a kattogó vagy daráló hang.Mi lehet ez szerintetek?
Nem vettem észre semmit az autón megy rendesen működik normálisan ahogy kell neki.[ Szerkesztve ]
-
CsonkaImo
addikt
válasz csabi0805 #71352 üzenetére
Nekem is ez a problémám, ugyan ezzel a típussal. Én a szívó oldali szelepet ma kivettem, a szűrők teljesen tisztának tűntek, de azért levettem őket. Kifújattam és visszaraktam, de sajnos nem oldotta meg. 3 "gyűrű" szűrőt vettem csak le, viszont egy van a szelep végén is, amit nem bántottam. Lehet le kellett volna azt is, de ahol eddig utána néztem, ott csak a három "gyűrű" szűrőt írták.
-
7s26c
senior tag
Sziasztok! Kérdeznék egyet. Ma dugóban araszoltam (vectra b) és belecsúsztam az előttem állóba. Fényezés , elem senkinek sem sérült, neki szorul a hátsó ajtó(vw caddy), nekem kitört a fényszóró fele. Betétlap, stb, mentem mindenfelé és este rákukkantottam a motortérre.
A hűtő furán áll és a felfogató elemmel jobb oldalon nincs kapcsolata. Viszont ekkora koccanásnál ez megtörténhetett? Vagy már ilyen is volt egy ideje? Illetve , lehet így járni vele? Az eset óta belement 70 kilométer gond nélkül.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Az utolsó ember a Földön a szobájában ült. És akkor kopogtak az ajtón…
-
Petyyyyy
addikt
Hát urak, ez a meccs is eldőlt.
Sajna nem hidrotőke lesz az, hanem kettőstömegű. #brühühü
Sebaj, idén csere.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
trassher
addikt
Jöhetne mind a kettő. Mindennapokban hangulatos lehet ilyen autókkal közlekedni.
Mai házi javítás:
G astra tulajok biztos ismerik a váltókulissza kopását érintő problémát. Az az igazi híg fosban kavarás, nehezen kapcsolható 1-es és 2-es fokozat. Itt egy megoldás amit egy márkatárs ajánlott figyelmembe. Elsőre kókányolásnak gondoltam de az eredmény több mint meggyőző.
Fel kell pattintani a kézifék alatti borítást majd oldani a váltószoknya keretet rögzítő 2 darab T20-as csavart.Ezután a lenti kép fogad. A bekeretezett stift tartja helyén a váltókart. A stiften van egy rögzítőgyűrű amit bal oldalra nyomással lehet oldani. Ezután kijön a stift majd az egész váltókar.
A karon lévő gömb rész csatlakozik a golyósfészekbe, a gömb kopik és lötyögni kezd a váltó. Erre a gömb részre kell zsugorcsövet melegíteni egy vagy két rétegben, kinek mennyire kopott már. Én csak 70mm-es csövet kaptam ami kicsit nagy, nem is olyan szépen feküdt fel a gömb alsó és felső részénél de a célnak megfelelt. Rámelegítés után alaposan be kell kenni lítiumos zsírral és mehet vissza a helyére. Az összeszerelés fordított sorrendben megy. Nekem elég volt egy réteg is mivel elég vastag a zsugorcső.
Az eredmény nulla lötyögés, pontos váltás. Érzésre közelít egy új autóéhoz. 1400 forint volt egy méter cső, kisebb "kiszerelés" nincs de ennyit bőven megért. Remélem valakinek hasznára válik majd.
Az autó kapott ma mást is. Olajcsere összes szűrővel, kartertömítés csere, első toroncsapágyak és szilentek.Redmi Note 7
-
AMD Power
titán
válasz Petyyyyy #71326 üzenetére
Nekem brutál bejön az autó. Valószínűleg az is közbe játszik ,hogy az új Mazdák is nagyon bejönnek.... és azért van köztük hasonlóság, formát tekintve. A TC is jókat irtak róla. Pedig ők nem igazán Opel "barátok".
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
_seth_
veterán
válasz trassher #71364 üzenetére
Jó a zsugorcsöves megoldás, de annak az anyagát nem erre a folyamatos kopásra tervezték, nekem a kerékpárgumi belső vált be erre a célra B vekinél, tartós is és ráhúzni sem nehéz + általában mindenhol van 1-2 lyukas belső eldugva
Váltókulisszát is cseréltem kompletten, nem mondom, hogy szívesen nekiállnék bármikor, de annyira nem veszélyes mutatvány, és egy alig kopott kulissza + egy réteg vékony gumibelső eredményeként egész új autós lett a váltóm, az előző kulissza már nagyon ki volt kopva és 2 réteg vastag gumibelső volt rajta és azzal is kotyogott az utóbbi időben, el is tört természetesen...
----
Én ma hoztam el a felújított kuplunggal, egész másképp kell a pedált használni, sokkal jobban lehet gyorsítani is mint az előzővel. A tárcsában a rugók voltak eltörve, maga a tárcsa is meg volt kopva már alaposan.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
trassher
addikt
-
Gabika75
csendes tag
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni.
G astra kombira cserés a nyári gumi, vennék rá alufelnivel együtt és gondolkozom, hogy legyen 16-os. Kérdésem az lenne hogy a könyv szerint 16-osnál 205/50-es gumi kellene rá, de ez fehér holló méret, a 205/55-ösnél az eltérés kalkulátor szerint +17mm, ez még belefér kategória vagy inkább ne eröltessem a dolgot?[ Szerkesztve ]
MI vagyunk a lovagok akik azt mondják:NÍÍÍÍÍÍ !!!
-
trassher
addikt
válasz molnarpeter #71371 üzenetére
Zsírspray-vel kezdtem de lehetetlen feladat rendesen befújni. Hogy rendesen odaférjen az ember két első ülés ki, kardánbox ki.
LaciCRM: Még
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
_seth_
veterán
válasz #81556480 #71373 üzenetére
Meg se szólalj...
Kevesen vesznek 2017-ben újszerű állapotú B vekit
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
tutis
őstag
kézifék utánállításáról van valami leírás, videó? Túl felül fog, utána állítanék...
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
mohabá 007
aktív tag
-
Declare
őstag
válasz mohabá 007 #71385 üzenetére
(#71384) B-L-A-C-K ez csecse mondjuk most, hogy PSA lett az opelböl..... lassan oroszlanos jel lessz itt is + alap felszereltsegkent plussz pirosan vilagito ledek a müszerfalon
-
7s26c
senior tag
válasz mohabá 007 #71383 üzenetére
Köszönöm szépen
Az utolsó ember a Földön a szobájában ült. És akkor kopogtak az ajtón…
-
B-L-A-C-K
titán
-
-
beg
veterán
válasz B-L-A-C-K #71393 üzenetére
Pont néztem én is, 0.90 a 4 db, rákívántam, vettem én is Csak feketét.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
-
B-L-A-C-K
titán
Nem tudom a sima műanyag hány gramm, de ennek szinte semmi súlya, így kizárt hogy emiatt gond legyen ezzel.
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #71391 üzenetére
Hát vannak tervek, valami zenét kéne bele építeni.
A kormányon csak nagyon felületi karcok vannak, amit valamiféle bőrápolóval fel lehetne tölteni. de a terv majd az újrabőrőzés valami nagyon brutál minőségben.
-
tutis
őstag
válasz mohabá 007 #71385 üzenetére
hát attól függ melyik szoknyát nem néztem még, de ha ott kell akkor nekiállok. Csak eléggé egyben van a cucc, majd megnézek valami vidit hogy kell szétbontani
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Szada85
aktív tag
No, megvolt az ezüst Vectra megnézés is, öszinte autónak tünik, magán viseli a tizenpár év harcait karcok, apró rányitások nyomait, valamint jobb elöl van egy horzsolás a lökhárítón, picit a sárvédö élén, de lámpát nem ért szerencsére, ergo relatív könnyen megoldható.
Extrák mind müködnek - az elözö veci után szitne felüdülés Volt látni, hogy ebben tényleg a radaroktól kezdve a popóhevítésig minden jó -, Motor száraz, pamacsmentes, pedig belenyaltunk a 6 ezerbe is melegen, de semmi, kuplung, váltó, minden szimpi, a belsöre kell egy piszok alapos takarítás, mert, hat nem szalonautó nahh...Szervízkönyv, kezelési könyv, 2 kulcs, CarPass, minden anyámkínja van hozzá.Szóval, mit Volt mit tenni, lecsaptam erre az élhetö darabra, két napja körbeér a szám a fejemen.
Ugyanitt józan ész eladó, nem sokat használt, elsö tulajtól. Esetleg vontatható benzinkutat beszámolok.