Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez biztos nem igaz. Mégpedig azért, mert az Xbox One még nem tud PC-re írt UWP alkalmazást DX12-ben futtatni. Később tudni fog, de ma még hiányzik az SDK-ból a fícsőr.
(#89) FLATRONW: Nem úgy tűnik, hogy az NV-nek a DX11->DX12 lassulása hardveres jellegű. Egyre több jel mutat arra, hogy a meghajtó nem elég kiforrott. Azért tényleg vegyük számításba, hogy az AMD-nek van egy rendkívül stabil alapja a platformabsztrakciós réteggel, amit 2013 óta fejlesztenek. Abba bele van tolva legalább 5 év aktív humánerőforrás, ami az ilyen projekteknél kritikus. És az AMD innentől kezdve erre a rétegre húz fel minden kliensoldali implementációt az explicit API-kra. És, hogy gyorsak tudnak lenni? Hát persze, öt év munka van benne. Az lenne a rémisztő, ha ennyi idő után nem lenne gyors. Az NV teljesen másképp fejlesztett. Eleve 2015-ben indították a projekjüket, majd a jó részét 2017-ben kukázták. Utóbbira nincs magyarázat, de valszeg valahol félrefejlesztettek, és nem voltak elégedettek. Hogy nem működik elég jól? Egy év van benne ebben az új implementációban, mi is lenne az elvárásunk?
-
FLATRONW
őstag
És külön is árulják ezeket a kártyákat, vagy csak komplett asztali géppel lehet megvenni?
Csak arra akarok kilyukadni, hogy az Asus-nak és MSI-nek is megvannak ezek a piacok, de ezeken kívül ők még nagyban tolják a különálló kártyák piacát is.
Ez pedig hozzájárulhatott ahhoz, hogy igent mondtak az NV ajánlatára. -
Most nézem az "itt szóltam hozzá" listában ezt a topikot és az AREZ-t ÁRRÉS-nek olvastam. Hmmm...
-
mepet
addikt
AREZ RULEZ.
-
Duddi
aktív tag
Ott a pont a konzolokkal.
Habár PC portolás közben azért lehet figyelni kell hogy ne csak GCN-en fusson. De ezt nem tudom még nem portoltam konzol játékotÉrdekes amit említesz a frostbite engine 4 ről sok mindent nem találtam csak hogy talán ez fogja hajtani a BF5 öt de még az EA oldalán sem láttam konkrét utalást rá. Persze lehet csak benéztem.
A frostbite 3 motor meg 2013 márciusában jelent meg a DX12- őt 2014 márc 20 jelentették be és 2015 júli 29. rajtolt el. szóval azt nem erre építették max Mantle-re, amit az amd 2013 ban a DICE al együtt kezdett fejleszteni.A videót megnézem amint tudom.
Jól néz ki a 1180. bár amit ír róla a cikk az még kevés az FP32 13 TFOLPS nem néz ki rosszul a 1080 8,7 jéhez képest. Bár nem szabad elfelejteni hogy ez önmagában semmit sem jelent. A Vega 64 FP32 13,7 TFLOPS ot tud és mind tudjuk hogy nem lett csúcskártya. [link]
Tényleg érdekes lesz hogy mit fog tudni az életben és főként hogy mennyiért. -
leviske
veterán
Nem, nem vagyunk limitnél. Viszont nem annak köszönhetően, hogy annyira elképesztően előremutató a DX11 és OpenGL design, hanem azért, mert a fejlesztők erre rendezkedtek be évekkel ez előtt. A jelenlegi grafikai részletesség mellett szerintem a Doom messze a vége annak, amit ki lehet facsarni az explicit API-kból. Ráadásul a helyzeten az sem segít sokat, hogy 2 év alatt inkább csökkent az azonos áron beszerezhető grafikai teljesítmény, mintsem nőtt volna.
Még olyan "elitnek" számító közegben is, mint a Steam, a kártyák kb 10%-át adja GTX1060-nál erősebb hardver és maga a 1060 is 15%-ot tesz ki. Erre kiadni mondjuk egy olyan játékot, aminek a minimum követelménye a GTX1070 és a Vega56, szimpla gazdasági öngyilkosság volna.
A Vulkan értelmét nem a mostani játékok alapján kell megállapítani. Pont ahogy az elektromos autókat sem az alapján kell megítélni, hogy még mindig van az országban széntüzelésű erőmű (amire alapozva kijelenthető volna, hogy semmivel nem segítenek az üvegházhatású gázok kibocsájtásának csökkentésének ügyében).
-
Egon
nagyúr
Az nV piaci magatartásának megértéséhez nem árt az előzményeket is vizsgálni, mondjuk a DX6 óta.
Régebben megfigyelhető volt, hogy 1-1 DX verzió között relatíve kisebb technikai ugrás volt: bejött pár új fícsör, és kábé annyi. Nem forradalom volt a jellemző, hanem reformok sora. Az nV ennek megfelelően adagolta az új fejlesztéseket, és szerintem sok energiájuk elment arra is, hogy 1-1 félresikerült generáció után visszataláljanak a helyes útra.
A DX11 megjelenésével és foltozásával nyilvánvalóvá vált, hogy célszerű lenne új utakat keresni, bizonyos limitációk megszüntetésével. A korrekt, és az iparág szempontjából előremutató megoldás az lett volna, ha az új API-t együtt, az összes meghatározó szereplő konszenzusával dolgozzák ki, adnak időt a felkészülésre mindenkinek, és lehetett volna egy egészséges verseny a gyártók között a legjobb implementációra. Ehhez képest az történt, hogy az AMD, aki valami miatt felrúgta az évtizedes iparági gyakorlatot, kidolgozván a Mantle-t, el tudta érni az MS-nél azt (vagy az MS magától döntött így, nagy ívben lesz*rva minden más szempontot), hogy - kényelmi okokból - egy az egyben az AMD architektúrájára szabott API-ként implementálja a DX12-t. Ezek után az nV kényszerpályára került: vagy felvállalják az egyenlőtlen versenyt úgy, hogy több éves lemaradásban a konkurencia különutás fejlesztésének nyomába erednek, a saját achitektúrájuk gyökeres átdolgozásával, vagy lassítván az átállás amúgy sem zökkenőmentes folyamatát, a végletekig optimalizálnak DX11-re. Kézenfekvő volt a döntés. Ezért az nV-t hibáztatni meglehetősen vicces dolog - de hát a fanboyok eccerűek ugyebár (főleg ha egyes cikkírók adják alájuk a lovat). -
Továbbra is a a lényeget hagyod figyelmen kívül.Eltelt jó pár év.
A piaci többség ma már messze nem NV nél van. Ma már a fő fejlesztési irány nem PC hanem a konzolok, ami AMD / GCN , hála Microsoftnak aki mindenkitől GCN alapú hardvert kért/ követelt.
DE ma már más világ van.NV hogy tudná meghatároznia 2018 ban a játék piacot és visszafogni, mint pl a fent említett COD WW2, ami 19 millió példányban kelt el a két konzolra és 900 ezer ment el PC re. amiből mondjuk 700 ezer Nv gép, vagy IGP, APu vagy bármi.és ez folyamatosan ez a felállás szinte minden A kategóriás címnél.Egyébként reagálva egy későbbi hozzászólásodra.
Új Frostbite alapoktól megírt , nem toldozott Dx 12 játékcím,a z egyik legtőkeerősebb kiadóval a háta mögött.Alapoktól megírt Dx 12 re.
AZ tud mérvadó lenni, mennyi a különbség a két gyártó között a fejlettebb mindent támogató hardver és a visszafogó tényező NV között. Ennyi. [link]
legújabb meghajtóval is 5-8 % a különbség dx 12 alatt Vulkannal már combosabb, 15 % körüli Doom ban, az már számottevő tényező, de dx 12 nem igazán.Mondjuk mi lesz a mantra( ez nem neked szól) idén augusztustól, ha esetleg jön a Turing Volta vagy bármi ami már frankó Dx 12 lesz meg mindent támogat és esetleg ráver a konkurenciára mérföldeket ?Mert nagyon úgy néz ki, hogy közeledik és nem semmi lesz.[link]
Jensen
Érdemes felirattal megnézni.[link]
-
TTomax
félisten
Igen értem amit irsz,és azt is látom hogy feltételes módban írtad.De nekem nem ez a bajom,hanem az hogy valóban erre szükség van?Valóban limitnél vagyunk?Mert sajnos nem igazán látom ezt alátámasztva.Van egy rakás játék a mai napig ahol egy vagy két cpura terhel és ennyi,AAA játékok tehát a DX11 adta lehetőségek sincsenek kihasználva. Egyszerűen nem látom mi fogja a DX12öt eladni,még fejlesztői szemszögből csak-csak a könnyebb portolhatóság,de user oldaláról mi?Eddig minden DX-et valamilyen látványos techdemóval prezentáltak több-kevesebb sikerrel,ilyen-olyan ficsörökkel.Most valahogy ez nagyon elmaradt,és marketing nélkül ez nagyon nehezen fog menni.
-
leviske
veterán
Amit fel tud mutatni, az nem a felsoroltak, hanem a fejlesztői szabadság. A DX11 (+elődök) és OpenGL esetében nincs módod befolyásolni a funkciók működését. Variálási lehetőséged is annyi van, amennyit a Microsoft/Khronoss enged. A Vulkan és a DX12 igazából ebben ad szabadságot. Meg LEHET írni a kódot úgy, hogy a CPU ne legyen agyon terhelve és a GPU effektívebben ki legyen használva.
Nem is meglepő ebből kifolyólag, hogy eddig egyedül az iD tudta rendesen kihasználni és az sem véletlen, hogy Abu85 emlegette többször, hogy az indie fejlesztők nem fognak ráugrani. A Khronoss se véletlenül indított új nevet és tartja fenn az OpenGL fejlesztését is.
Szóval csak azok a fejlesztők profitálnak belőle, akik optimalizáltságban (a látványért vagy a közönségért) túl akarnak tenni a Khronoss és Microsoft munkásságán. Ennyi.
(#84) exedoc: Elnézést, nem figyeltem a mondat ismétlést. Mentségemre szóljon, hogy sokat ültem a hsz-en, mire megírtam.
-
Duddi
aktív tag
Állítom neked hogy nincs olyan játék motor ami DX12 vagy Vulkán szintű API elérés használatának szemelőt tartásával készült volna. Minden amivel ma írják a játékokat régebbi mint ezek az apik és plugin ként meg hozzásírásokkal foltozták bele a támogatást.
Lehet 2 -3 év múlva lesz olyan fejlesztői környezet amit ezekhez a low level apikoz írtak, lehet nem.. -
Duddi
aktív tag
Hiába next gen hogy ha a funkciói jó részét nem használja ki semmi.
Nem a gyártókat akarom szidni de a zöldek és pirosak két külön úton haladnak.
A pirosak gyengébb hardverrel technikai újításokkal akar előre haladni és teljesítményt kihozni.
A zöldek a régi architektúrát finomítgatják és abból hoznak ki mindent.
Ha nekik is le kéne tenni egy valódi asinc architektúrát lehet nem lenne olyan gyors mint a 1080Ti de ugye mindenkibe jól beleverték hogy a gyorsabb a jobb és szerintem ebből nem tudnak kitolatni.
Kíváncsi vagyok mit és mennyiért hoz a köv genjük a Tensor magokkal szerelt valódi újítás vajon lesz e 2K alatt.
Remélem érted hogy nem a koronát akarom elvenni tőlük csak érdekel hogy a jövőben ezt meddig csinálhatják még."De mit mond el ez az egész az AMD-ről, hogy még így sem képesek ellőzni?"
Azt hogy a piaci többség a zöldeknél van és nem fognak a cégek olyan programot fejleszteni ami nem fut a többség kártyáján. megint az asinc el jövök amit a piros hardveresen tud a zöld meg szoftveresen emulál. Ha olyan alkalmazást írunk ami ilyen szintű elérést követel meg az a többséget hozza hátrányba, míg ha kihagyjuk a többség számai maradnak a kissesség meg nem villog és fölös részek csak az áramot eszik benne de ettől még futnak rajta a dolgok ami fordítva lehet nem lenne igaz. -
TTomax
félisten
Másrészt,mit tud felmutatni a DX12 pc szemszögből?Jobb a grafika?Alacsonyabb a frame time?Vagy bármit de komolyan...Ki mondja meg,hogy ez a helyes irány?Az MS?A kiadók/játékfejlesztők?
-
Duddi
aktív tag
válasz
Kristof93 #88 üzenetére
Mert az asynchronous computing a zöldekén szoftveres a pirosakén hardveres megoldás.
És amennyire én tudom a kint lévő Dx12 programok túlzó többsége módosított DX11 háttérrel Dx12 támogatással vagy effektekkel bír. Lásd: The Thalos principle (Dx12, Vulkán csak hozzá lett foltozva)
Talán az AoTs az egyetlen ami rendesen építene ezekre de arra se lehet azt mondani hogy ténylegesen kihasznál mindent ami ezekben az apiban van.
[link]
Tudom hogy régi de valami... -
FLATRONW
őstag
válasz
Kristof93 #88 üzenetére
Az egésszel az a baj, hogy a Vega a Pascalhoz képest nextgen. Ha ezt nem is veszük figyelembe, akkor is ugyanott leszünk, mint most, mert az NV is leváltja a Pascalt.
A másik nagy baj pedig az, hogy az NV ugyanabban a játékban DX11 alatt méginkább gyorsabb, mint az AMD DX12 alatt.
Lehet azt mondani, hogy szar az NV, mert lassul DX12 alatt (a Pascalra ez már nem igaz).
De mit mond el ez az egész az AMD-ről, hogy még így sem képesek ellőzni? -
Hajdi
senior tag
Már van is szivárogtatás a pereskedésről.
Mellesleg, ha ezt megléphetik, akkor akár jöhetne a Navi "Anus Warez" néven is...
-
-
leviske
veterán
Az nVidia egy elég kellemetlen helyzetben van, amit muszáj marketing oldalról ellensúlyozni. Úgy tűnik, hogy a Sony nem igazán számol velük, egyelőre az Apple gépekbe se sikerült visszamászni, az Intel-RTG együttműködés is az Ő piaci részesedésüket fogja elsődlegesen érinteni. Ráadásul Linux-on is egy olyan harcot vívnak, amiből nehéz lesz nem egyenesen vesztesként kijönniük. A Gameworks sincs annyira látványosan tolva a fejlesztők felé, mint eddig.
Félreértés ne essék, nem arról beszélek, hogy összeomlás veszélyben lenne az nVidia. Szimplán az a helyzet, hogy annyi területen állnak sortűz alatt, hogy ezt marketing oldalról azért célszerű ellensúlyozni. A GPP messze nem annyira veszélyes az eddigi infók alapján, mint ahogy annak páran be akarják mutatni.
-
Manbal
senior tag
válasz
Kristof93 #77 üzenetére
és hozzá teszem rog strix o8g 1080-al, 103 fps, nem 90 mint a FE, az lehet hogy lassabb mint DX11-ben, de akkor AMDvel még cifrább a helyzet, ott ugyan is DX11-ben még kevesebb is az fps
úgy látom hogy a 2x nagyobb fogyasztású vega 64-et is állva hagyja még DX12-ben is...
a tények makacs dolgok! -
Carlos Padre
veterán
Pedig a #55-ben gyönyörűen le van írva. Amíg a Nvidia tökélyre polírozott egy lassan tíz éves, már nyolc éve sem korszerű technológiát, addig a mocskos, aljas szemét vetélytársak folyamatosan fejlesztették az újabbakat és most már az Nvidia puszta létét veszélyeztetik. Pedig szegény jófej Nvidia nagyon nem akarja ezt, az aljas szemét konkurencia kényszeríti őket, de belemennek, hogy mindent megtennének szeretett gémerjeikért
-
emeritusz
tag
W arez? Lol...
-
leviske
veterán
Mondjuk a gamer vonalon az ASUS-nak és Gigabyte-nak sok vesztenivalója szerintem nincs a Radeonok esetében. Népszerűségben az MSI az egyetlen, aki felér a Sapphire-hoz és az XFX-hez.
Viszont arra kíváncsi lennék, hogy esetleg ennek köszönhető-e, hogy az AMD beengedte az AsRock-ot, amivel pont ezeknek állított ellenfelet.
-
exedoc
senior tag
Nem igazán értem ezt az agresszív üzletpolitikát. Kb. úgy csinál az Nv mintha nem az övék lenne a piac jó része, és nem lennének tele lóvéval. Fenyegetőznek, erősködnek, lefizetnek... kész. Félreértés ne essék most is nv kártyám van, és volt sok AMD(ATi) is. Nekem a hardver az hardver, nem érdekel sem név, sem szín. Ezt az agressziót pedig elítélem a piacon. Aztán most itt lehet vitatkozni, hogy mi meríti ki a zsarolás fogalmát meg mi nem. Olyan helyzetbe kényszeríteni egy vevőt, hogy az én termékemet válassza mert különben ez meg az lesz, vagy épp nem lesz, enyhén szólva meredek.
-
haxiboy
veterán
Szerintem már szét volt választva márkanév szinten.
ASUS ROG STRIX AMD vs ASUS ROG STRIX NVIDIA
Érdekes hogy egy jól bejáratott brandet épp ez vagy az kapja meg...Ez a név változtatás csak a GPU piacra érvényes vagy az alaplapoknál is bevezetik? Mert joggal merül fel a kérdés hogy akkor az AMD chipsetes lapok AREZ nevet kapnak de az Intelé? Az már nem lehet ROG....
-
Duddi
aktív tag
Na látod ebben van igazság.
Csak ugye ha más homokozójában játszol nem építesz falat hogy: "mindenki másnak bejönni tilos" és nem kezded le begyűjteni a többiek játékát mert Einstand.
Lehet hogy az iparág szándékosan akarja kitúrni az nVidiát a piacról és ők foggal körömmel küzdenek a megmaradásért amit meg is lehet érteni.
De miért most ? miért nem 10 éve mikor az AMD nek voltak olyan GPU i amik kenterbe verték a zöldekét??
Nem gondolod hogy azért lehet mert habár a kártyáik a legerősebbek amik kint vannak de visszahúzzák az iparágat?
Minden licencük zárt és fizetős, minden megoldásuk külön zárt ökoszisztéma lásd G-sync vagy 3D vision Emlékszel még rá mikor még minden mobilgyártónak külön töltő adaptere volt még akár az azonos márka különböző típusai is külön tötővel jöttek. Az ilyen megoldások hátráltatják a piacot.Most jössz azzal hogy de az nVidia az fps király ami igaz is de mindezt csak azért mert a játékosok többsége zöldet használ így a játékoknak el kell tudnia futni azokon a kártyákon is. Ebből jön hogy ahogy te is mondtad a DX12 és Vulkán el sem rajtolt rendesen mivel a geforce karikat nem lehet velük úgy vezérelni mint a GCN kártyákat. Gondold el mi lenne ha a játékfejlesztők fejest ugranának a low level apiba és mindent úgy építenének fel hogy arra támaszkodjon beleértve az asynchronous computing amit az nvidia csak szoftveresen képes emulálni. Hol lenne akkor az fps? És ki venné meg ezeket a játékokat?
Azzal húzza vissza az iparágat hogy nem hajlandó új hardver architektúrát készíteni ami jó az új apikhoz így azok nincsenek kihasználva és haldoklanak. (talán a volta tensor magjai már tudni fogják ezeket potom 3000$ ért.)
-
Hát nem tudom. Amikor nemrég Nvidia VGA-kártyát akartam venni, hatalmas isteni fényben megjelent előttem Jézus, s azt mondta:
1. Boldogok az wunderdriverre várók, mert övék a mennyek országa.
2. Boldogok, akik Radeont vettek, mert majd megvigasztalják őket.
3. Boldogok, akik Radeont vennének, mert övék lesz az összes bányász-VGA.
4. Boldogok, akik éhezik és szomjazzák az FPS-eket, mert majd eltelnek a Navi-val.
5. Boldogok az integrált VGA tulajok, mert majd mindenkinek integráltja lesz.
6. Boldogok a delidelők, mert meglátják a forrasztást.
7. Boldogok az explicit API-kkal élők, mert a GPUOpen fiainak hívják majd őket.
8. Boldogok, akik üldözést szenvednek az AMD-ért, mert övék a mennyek országa. -
janeszgol
félisten
Ha a GPP annyit tartalmaz, hogy "lécci lécci lécci", akkor talán(!) nem aggályos. De ha esetleg még azt is, amit Abu írt (akkor nuku cucc, max másodvonalban, de akkor is, ha süt a nap, ja és nincs támogatás), nos az felvet némi kérdést.
No de majd dönteni fognak a ítészek. Kíváncsi vagyok ennek az ügynek a kimenetelére. -
K0vasz
aktív tag
nem értem, mi a para, AMD kártya úgyis csak a bányagépekbe jut, aki játszani akar, annak csak az nvidia "marad"
-
.LnB
titán
Te csak ne utalgassál rá, hogy én éltetem ezt.
Az AMD dolga fellépni ez ellen, nem nekem. Én csak röhögök itt miközben fikával eszem a homokot.
Ez a nagyok játéka. Persze nem szép dolog támogatni az NV-t mert ő a gonosz. Csak sajnos "AMD szimpátiával" nem lehet kihajtani a játékokat.
-
.LnB
titán
Ez a GPP annyira szépen mutatja a két cég közti hierarchiát. Még ha nem is teljesen legális. Az NV megmutatja, hogy ott t**sza az AMD-t ahol akarja.
-
Graphics
Jómunkásember
Hát mert az Ares-t már lefoglalta a Gigabyte a "tápjainak" ..
Ez az AREZ elég béna így elsőre.
-
az ares sorozat korlátozott példányszámú, kézzel válogatott, számozott termékekből állt.
amit linkeltél, az a 11. 295x2 az 500ból. nagyon finom kis cucc volt, az asus saját fc blokkot és backplatet maratott hozzájuk az ekwbtől, plusz egyslotos blendét. ezek még mindig 1400+ €-ért mennek az ebayen. -
Manbal
senior tag
válasz
Kristof93 #59 üzenetére
"Az nvidia dx12/vulkan meghajtoja pedig egy vicc"
nálam 1440p-ben, gsync 144Hz + 1080GTX kombóval meg sem reccen a legújabb wolfenstein (vulkan), a rise of tomb raider (DX12) pedig végig 70 fps felett van olyan mint a vízfolyás...
szeretem az ilyen vicceket! tudod nem nagyon kell bedőlni az AMDs oldal szarkavarásának, az az igazság hogy kullognak a konkurencia után, mind 2 fronton...
-
Redneck
nagyúr
Ez az AREZ név elég gagyin hangzik, a kazzi szinkronos "dikkaz" jut eszembe róla.
-Mi ez more?
-Há ez!
-Árez
-Jááj de lecsó tesvírem! -
Elobb a hw kell letezzen. Addig nem tudnak ra fejleszteni. Az nvidia dx12/vulkan meghajtoja pedig egy vicc, es 2 eve (ugye ennyi kell, hogy atirjak a motort) pedig nem is volt ertelme foglalkozni. A gameworks marhasagok helyett segithetnenek Vulkant implementalni. Csak ezzel hatranyba kerulne a Maxwell/Pascal, ugyhogy inkabb elgancsoljuk az egesz pc gaming-et. Nem a penz a problema hanem a szakertelem - a Crytek pl korrekt dx12/vulkan implementaciot tudott kesziteni a csod szelen is. Ott van az Oxide es a Rebellion is.
-
füles_
őstag
Értem mire próbálsz reflektálni, van is benne igazság, de véleményem szerint még mindig az Nvidia az, aki az átállás folyamatát fel tudná gyorsítani a piaci előnye miatt. De jelen pillanatban nekik nem érdekük, hogy az új API-kban domborítson az architektúrájuk, mivel nekik teljesen megfelel az a környezet, amit az évek során kialakítottak maguknak, amibe rengeteg dollárt beleöltek.
Nem kell az Nvidiának dollártízmilliókkal megszánni a fejlesztőket. Elég ha nagyobb fókuszt helyeznének a motor átírásának segítésében, mintsem a GW beépítésére költenének, és annak fejlesztésére, mert ebben a formában valljuk be több a hátránya, mint az előnye.
Erről nagyon sokat lehetne beszélni, de elkalandoztunk a topik témájától. -
válasz
Carlos Padre #56 üzenetére
Azta, de menő vagy.Na mesélj, mi nem tetszik, vagy csak benéztél bebüfögni mester.
Ez az én személyes véleményem erről a dologról,nem szentírás. Szívesen meghallgatlak, illetve elolvaslak, mint ahogy fulest is. -
" Még mindig egy 9(!) éves API-ra építgetik az architektúrájukat, drivereiket, mikor itt van a DX12 és a Vulkan."
Tovbbra sem értem ezeket a kijelentéseket.
Nem Nvidia építi erre architektúrát hanem a játékkészítők használnak a mai napig Dx 11 featuroket. Nvidia látta és tudta hogy nincs pénz a stúdióknál arra, hogy alapjaiból megírt dx 12 címeket alkossanak. Alig van jelenleg ( 1 ) Vulkan cím és Frostbite az egyetlen valóban népszerű dx 12 motor/ játék a piacon.
Nem értem nvidiának mi köze ehhez. Már évek óta konzolok a fő fejlesztési terület ahol NV nincs jelen. Csak hogy megértsd az az arányokat COD WW2 ből 17-19 milliót adtak el eddig a 2 konzolra, PC -re 900 ezret. Még is egy Dx 11 alapokon nyugvó motort használnak, mert nincs PÉNZ és erőforrás hogy egy gyökereitől új dx 12 grafikus motort alkossanak, ráadásul megszokott és ismert dx11 modellek és fejlesztőkittek vannak náluk = több pénz kevesebb munka és idő. Dx 12 egy implantátum benne."Persze feltételezhetjük, hogy a DX12 konstrukciója nem ér semmit, de ha ez így lenne, akkor a Microsoft sem fejlesztgetné tovább, és az AMD is 100%-ban a Vulkan-t nyomná."
AMD azt nyomja amit a konzolok és a megrendelők diktálnak, ha nincs Vulkanra igény akkor nincs, Microsoft az egyszerű portolhatóság miatt erőlteti Dx 12 őt,mert így egy egységesen elérhető átjárható felületet tud kialakítani Windows és Box között. Sokkal kevesebb munkával tudják átfordítania játékokat Win 10 re konzolokról, mint eddig.
Dx 12 lehetne sokkal több is , mint eddig, ha valóban működne a raszterizációs futószalag hatékonyan, satöbbi, de sok minden nem úgy van ahogy ez meg lett álmodva.Nem Nv miatt, neki nincs ebben már meghatározó szerepe, úgy , mint rég, hanem a pénz miatt."Oké, hogy brutális nagy munkával jár a low level API-k teljes ráhúzása a piacra, de akkor ne a lassan egy évtized ideje megjelent API-ra fókuszáljunk, hanem álljunk be a játékfejlesztők mellé és segítsünk nekik megoldani a nehézségeket, mert így soha nem fogunk továbblépni."
Nvidia nem tud nekik adni dollár tíz milliókat, hogy vegyenek maguknak szakembereket fejlesszenek grafikai motorokat.
Olyan összegekre rúg jelenleg egy "A" kategóriás játék fejlesztése, amiért sok film is tapsikolna.100millió dollárokról beszélünk.
Ez fordítva működik mint te gondolod,. Nvidia egy hardvergyártó, aki kiszolgálja az igényeket, nem teremti.Ahogy elterjed a Vulkan -Dx 12 ott lesznek a megfelelő NV hardverek, lásd Volta,de hogy őszinte legyek, még most is feleslegesnek látom annak a Dx 12 tudását, de itt lesz és jön, mire nagyjából kell.
AMD is a konzolok miatt teszi ezt. -
Televan74
nagyúr
válasz
cskamacska #52 üzenetére
Én kaptam a koca gamer gépembe RX580 -as kártyát, és más is tud venni ha most szeretne.120k körüli áron. Ja hogy nem 80k ,össze ne szakadjon már a játékosok pici szíve.Ilyenkor kell visszaemlékezni a 1060 3GB -os kártyák 130k -s árára.
-
füles_
őstag
Kiragadhattad volna még a bekezdés többi részét is, mert még az is hozzá tartozik, talán könnyebben leesett volna, hogy mire gondolok, no mindegy.
Kicsit furán hangzik, de most nem arról van szó, hogy átlag felhasználásban kinek van a leggyorsabb hardvere. Mindenki tudja, hogy a leggyorsabb GPU jelenleg az Nvidia tulajdonában van. Most tegyük félre egy kicsit a GP102-t és nézzük meg a "hardver élőhelyét". Még mindig egy 9(!) éves API-ra építgetik az architektúrájukat, drivereiket, mikor itt van a DX12 és a Vulkan. Persze feltételezhetjük, hogy a DX12 konstrukciója nem ér semmit, de ha ez így lenne, akkor a Microsoft sem fejlesztgetné tovább, és az AMD is 100%-ban a Vulkan-t nyomná. Oké, hogy brutális nagy munkával jár a low level API-k teljes ráhúzása a piacra, de akkor ne a lassan egy évtized ideje megjelent API-ra fókuszáljunk, hanem álljunk be a játékfejlesztők mellé és segítsünk nekik megoldani a nehézségeket, mert így soha nem fogunk továbblépni. Az AMD ezt nem fogja tudni egyedül megcsinálni, ha közben az iparági vezetője a DX11-gyel foglalkozik 2018-ban.
Nem értem miért mondott csődöt a low level konzolon, én nem ezt látom. Ezt fejtsd ki kérlek.
Igen, egy 2017-es hardverben feleslegesek a tranzisztorok, ha 2009-es technológiákon alapuló környezetben kell szerepelnie.
(#52) cskamacska
Bocsi, de tényleg nem értem mit kellene megmagyaráznom.Már késő van.
-
cskamacska
addikt
Igen kicsit elméleti a kérdés, mert mikor került játékos gépbe az utolsó AMD vidkártya? Naugye. Most csak annyi történik, hogy a bányászbékák kapnak saját márkákat a kedvenc bányagyártójuktól, játékosoknak meg maradnak nV mellett a gaming márkákkal.
Ettól független necces a dolog, pláne ha a Gaming X-hez hasonló szériák valami gyengébbre lesznek cserélve, vagy épp egyáltalán nem lesz elérhető csak a belépő kategória.
fules: )): nVidia, szegény, már 3dfx kimúlása óta a játékosok átverője, és Szebb Gémer Jövő megrontója. De nekem aztat súgjad meg kicsi bübül füleimbe, hogyan jutott az első gen GCN(pl jó drága HD7970 amit ráadásul még át is neveztek és tovább árultak egy generációval később) "DX12? áhh, hát arra írják" szintről "Feature Level 11.1, teljesen felejtős" szintre, és maga a DX12 oda, hogy tényleges, teljes, Shader Model 6.x-os, modernye alkalmazásához talán, talán(!) a madár, de főleg bányászbéka látta Vega már jó lesz, minden más kukszi, beleértve 5 évnyi GCN-t is.
-
válasz
janeszgol #41 üzenetére
GPP re azért van szükség amit leírtam abban a kommentben. Nvidia egyre kiszolgáltatottabb.Tudom erre most sok AMD fan legyint, hogy majd mindjárt megsajnálom, pedig ez nagyon így van.
Nem rendelkezik semmiféle Licenszel, se X86 se 64 , nincs jelen konzolokban,nincs IGP ben, csipegeti Intel és AMD piacát a laptopokban és megjelent az egybetokozott Kaby, ami egy 1050 szintű megoldás már. ez NV ellen irányul jelenleg.
Erős konkurencia harcot vív a Deep learning terén, Szerver piacon a partnerek átcseszik, merrt GTX kártyákkal árulják a HPC szervereket, satöbbi satöbbi. INtelnek nem tetszik, hogy Volta esetleg eléri az X86 CPU-k laptábláit,nem is engedi meg nekik... satöbbi satöbbi,Erős cég, de eljött az az idő, amikor mindenkinek útban van, mert minden piacon támadható.
Legfőbb bevételi forrása a zsugorodó gamer szegmens még mindig, próbálnak harcolni érte. -
Tidus
addikt
Na ezt figyi, meg a dátumot.
Fém koffer, limitált sorszámozott.
Nagyon komoly VGA volt, és igényes. -
KAMI911
senior tag
válasz
Carlos Padre #10 üzenetére
Radeon of Gamers rövidítés nyomán...
-
"és olyan dolgokkal álltak elő, amelyek tényleg előretolták az ipart, ilyen például a Unified Shader. De az utóbbi években mit láttunk tőlük?"
Most ezt komolyan írtad? mert kb leestem székről. Nvida évek óta olyan hardvereket rak le az asztalra ,ami után csak kapaszkodni lehet. AMD közelébe sincs .Brute force? és kit igazolt be a piac? Azt gondolod a Dx 12 áttörés Nvidia miatt esett csődbe vagy az miatt mert Nvidia látta, hogy nincsen grafikus motorokra, szakemberekre pénz évek óta,se szakértelem, se idő, se pénz. Még most is keresem az az állam, komolyan mondom.,
AZ egész DX 12 és low level api csődbe futott még konzolokon is, Vulkan az egyetlen értelmes alternatíva, Dx 12 senki más érdekeit nem szolgálta csak a stúdiókét,kiadókét és legfőképpen Microsoftét. Még a mai legmodernebb dx 12 grafikai motor alatt is NV adja a leggyorsabb megoldásokat. Kit igazol be az élet? Nvidiát vagy Radeont?
radeonok tele vannak felesleges tranyókkal, plusz fogyasztást produkálva, kiszolgálva nem létező igényeket, mert fejlesztők, grafikus motorok nincsenek ám erre, csak nagyon kevés. Hiába konzol, ahol millió szám mennek el a GCN re megálmodott játékok, így is bughalmaz fele, lassú, akad, 30 fps FHD. Jött Ps4 pro meg Xbox one x, " bruteforce" megoldja, a kamu 4K dolgot vagy a FHD 60 FPS-t. Kit igazolt akkor megint az élet? -
TTomax
félisten
Ahhoz hogy ezt megvalósuljon csak egy dologra van szükség,konkurenciára.Ha nincs minek?Így is elég vgat ad el .Ha nem adna,ne félj támogatná.Ezeket a cégeket csak egy dolog érdekli,a pénzed...Nem kellene az amdnek botladoznia,hanem konkurálnia kellene.De nem tud,mi meg vesszük amire pénzünk van.
-
#96302336
törölt tag
W-AREZ
-
Loha
veterán
Hány monitor is lett utólagosan, 10-20 soros firmware frissítés által FreeSync képes?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem az ajánlatokról szól. Te se tudsz ajánlani a játékosoknak 199 dolláros G-Sync monitort, míg FreeSync-ből van.
Az igazi kérdés az, hogy miért lenne rossz neked, ha mondjuk az NVIDIA a G-Sync mellett még támogatná az Adaptive-Sync és a HDMI VRR technológiát is? És akkor akinek csak arra a 199 dolláros monitorra van pénze, megvehetné, és használhatná GeForce mellett is. Mert kb. a userek többségének csak erre van pénze.(#40) Loha: Úgy 30-40 körül. De lehet, hogy több. A legtöbb gyártó nem beszélt arról, hogy csak a firmware-t frissítették. Az AMD kotyogta el anno, hogy a monitorok többségében csak ennyi volt a módosítás.
-
Televan74
nagyúr
válasz
Plasticbomb #25 üzenetére
MSI Gaming X el is tűnt AMD oldalon, helyette behozták az Armor MK2 ami azért nem ugyanaz.Ez lesz lassan az Asus -nál és a Gigabyte -nál is.Én úgy gondolom a három gyártónál romlani fognak az AMD kártyák hűtési megoldásai a következő generációknál.
Marad számomra a Sapphire és a Asrock. -
TTomax
félisten
Te meg azt értsd már meg,hogy nem igazán van más alternatíva. Ajánlj nekem egy 1080Ti+1440p 144Hz kombót az amdtöl ami olcsóbb de ugyanezt tudja... 2éve se volt a 980Ti ellen,most sincs...asztalt verni azt lehet,hogy drága csak nem azt kellene hanem konkurenciát állítani olcsóbban,és akkor nincs miről beszélni.Senki sem a saját pénze ellensége.
-
füles_
őstag
Leírtam, hogy mi a zsarolás, olvasd el mégegyszer.
Kézzelfogható bizonyítékot nem tudok mutatni, de mivel Kyle Benett információi a témával kapcsolatban eddig teljes mértékben igaznak bizonyultak, ezért biztos vagyok benne, hogy nem csak az égből kapta elő azt sem, hogy a nem GPP tagok kimaradnak a jóból, amit az Nvidia szolgáltat.A brandeket nem az Nvidia építette fel, hanem a brandek tulajdonosai. Egyébként teljesen érthető, hogy Nvidia GPU-k vanna túlnyomó részben a gamer notikban, mivel maga az architektúra mobil fókuszú, meg hát ugye az Nvidia uralja a GPU piacot.
Igen, sok mindent hozott az NV az iparágba, de abban már nem vagyok olyan biztos, hogy mindnek pozitív hatásai lettek volna. Még pár éve eléggé innovatívak voltak, és olyan dolgokkal álltak elő, amelyek tényleg előretolták az ipart, ilyen például a Unified Shader. De az utóbbi években mit láttunk tőlük? Az iparági problémák megoldása nem igazán érdekli őket, inkább brute force mennek előre a hardvereikkel, amíg el nem érik a fizika határait, miközben éldegélnek a saját, ha fogalmazhatok így, valamilyen mértékben az iparágra káros zárt rendszerükben, amibe példaképpen beletartozik a GameWorks és a G-Sync is.
Nem hinném, hogy jelen esetben még az Nvidiát kellene sajnálnom. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem értem, hogy ezek miben mondanak ellent. A HardOCP adatai. Ha nem igazak, akkor természetesen a HardOCP-nek ez kellemetlen. De ezzel nekünk nem kell foglalkoznunk, hiszen nem mi állítjuk, csak hivatkozunk valamire.
Nézd meg nyugodtan, hogy eléggé keveset foglalkoztunk a GPP témával. Összesen két hír. Egy nagyobb híroldal 5-7-nél jár. Szóval igazán minimumra van tekerve ez nálunk.
Ezzel le is írtad, hogy miért cseréltek hardvert. A szponzorálás nem találja meg a bugokat.
Van NV-vel szerelt konzol: Nintendo Switch. -
Samott
addikt
Ugy vitaztok ezen, mintha lenne barmi ertelme ATI vga-t venni mostanaban. Teljesen elmeleti a kerdes. Attol nem lesz rosszabb mar az a kartya, hogy nem ROG hanem AREZ van a dobozan. Ahogy lattam az Asus szerepel mindket verzion.
-
"zsarolás a HardOCP adatai szerint "( Abu)
vs
" HardOCP saját bevallása szerint retorziókra számít az NVIDIA részéről, hiszen igen súlyos váddal álltak elő, amit nem igazán tudnak semmivel sem alátámasztani. " ( Abu)
"Annyira leszorították a szivárogtatást, hogy gyakorlatilag senki sem mer információkat kiadni, mert 95% fölötti a lebukás esélye."
Értem de ezt azért meritek, mint ez a cikk.Az hogy lecserélték a gépparkot és , az hogy támogat játékokat, szponzorálnak, két különböző dolog.
Konzolok miatt kénytelenek voltak amúgy is. remélem nagyon nagyon remélem , hogy lesz Nvidiával szerelt asztali konzol még a piacon valaha. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A zsarolás a HardOCP adatai szerint annyi, hogy ha odaadod az NV-nek a márkanevet, akkor az NV továbbra is ellát téged a megfelelő mennyiségű GPU-val, illetve megkapod a szokásos visszatérítéseket, marketingtámogatást, stb. Ha nem fogadod el, akkor az NV nem fog semmi biztosítani számodra, és még másodlagos ügyféllé is válsz, vagyis csak akkor kapod meg a megrendelt GPU-t, ha a GPP ügyfeleknek azokra már nincs igénye. Leginkább ez az, ami jogi szempontból billeg.
Hát nem állnak annyira jól a játékok szempontjából. Már a Unity és az Epic is lecserélte Radeonra a teljes fejlesztési gépparkot. Általában egy VGA-piacot vezető cég nem csinál ilyen partnerprogramokat, amelyekről még csak nem is hajlandók nyilatkozni a HardOCP kérdéseire. Mert, ha olyan nagy lenne itt a transzparencia, akkor nem a háttérből irányított médiákon keresztül oltanák a tüzet, hanem direkten a HardOCP-nek adnának egy interjút. Szóval ők is látnak egy háttérfolyamatot, ami nagyon nem nekik kedvez, és ez ellen küzdenek, akár kérdéses eszközökkel is.
Az, hogy NV-s hír alig jelenik meg az oldalakon az ő hibájuk is. Annyira leszorították a szivárogtatást, hogy gyakorlatilag senki sem mer információkat kiadni, mert 95% fölötti a lebukás esélye. Sok Intel és AMD hír abból származik, hogy ezeknek a cégeknek azért jóval gyengébb a "szivárgásdetektoruk".
Én már bepereltem volna a HardOCP-t, ha ezek hazugságok lennének az érintett cikkekben. Persze ez a HardOCP részéről egy stratégia is, mivel ha az NV beperli őket, akkor kiderül az is, hogy igazat írtak-e, mivel a bíróság megnézi az érintett szerződéseket. De ha ezekben valami sunyiság van, akkor inkább nem perelnék.
-
továbbra sem értem mi a zsarolás abban, ha egy partnercégnek PÉNZT kínálok valamiért, ergo megvásárolom tőle a márkanevet.
Ráadásul ez egy nyílt partnerprogram. AKi belép pénzt kap. Lehet reklamálni Asusnak, mert 5 kártyából 4 Nv ,meg 10 gamerlaposból 9 Nvidia amit eladnak és még erre plusz pénzt is kapnak tőlük.
Erre majd szolgáltass bizonyítékot, Nvidia mit von meg a partnereitől ha nem lépnek bele a programba, de azért majd nézzünk rá arra is, hogy Asus és Giga hogy árulja Nvidia GTX kártyákkal a szervereit az NV tiltása ellenére elvonva tőle sok sok zöldhasút.Brand és Márkanév? Tudsz mutatni gamer laptopgyártó céget ahol nem Nvidia laptopok vannak döntő többségben? az az "évek óta felépített közös brand "az Nvida munkája, mert kb nem volt 1 évvel ezelőttig se értelmes CPU se értelmes GPU laposokba gamer vonalra a vörös oldalról.
Az igazság az, hogy Nvidia áll továbbra is ott a játékgyártók mellett, szponzorál, fizet, pénzt áldoz
az övék VGA szegmns döntő része. És kb ennyi.
AMD -é a konzolok,a licenszek, az IGP-k az Intellel puszi pajtások és kb most együtt ügyeskednek, hogy Nvdiát kigolyózzák, ahonnan lehet.Nvidia hír alig jelenik meg már az oldalakon a driverek megjelenése mellett ,míg AMD-Radeon-Intel folyamatosan napi szinten.
Lassan majd rájöttök, hogy itt félnivalója Nvidiának van és miért próbál teret nyerni. Nem látok ebben semmi kivetnivalót, hogy Asus ROG Mars Asus ROG Ares néven, vagy pedig Asus ROG és Asus Ares néven jelenjen meg egy egy gyártó terméke különböző partnereknél..Amúgy még ennyit :
" HardOCP saját bevallása szerint retorziókra számít az NVIDIA részéről, hiszen igen súlyos váddal álltak elő, amit nem igazán tudnak semmivel sem alátámasztani. "
szóval HardOCP fog majd remélem a bíróságon magyarázkodni. meg Abu -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha rájuk hivatkozok, akkor úgy kell fogalmaznom, ahogy ők, mivel nekik van ez az információjuk.
A versenyhatóságok a szerződést vizsgálják nem a nevet. Ezt egyébként írtam a korábbi hírben, hogy az NV-nek is van egy álláspontja. Nyilván ha az AMD és az Intel nem külön komponensként rakja a procijai mellé a GPU-t, akkor az marhára szar az NV-nek, de még szarabb lesz az ASUS-nak, az MSI-nek és a Gigabyte-nak, ugyanis amíg a Dell és a HP x teljesítményt kihoz x áron, addig a tajvani trió ugyanerre az x teljesítményre x+70% áron lesznek képesek. A Dell és a HP ott fog röhögni rajtuk a kasszák mellett.
-
Plasticbomb
addikt
Ahha. Szal a gyártók építették eddig a saját gaming brandjaiket, majd jön az nVidia, és azt mondja, mostantól a gaming brandekben csak nVidia kártya lehet.... És a gyártók meg szépen átadják mindazt, amibe annyi pénzt öltek, mindet az nVidiának, mert ők szépen kérik...
És nem azt mondta az nVidia, hogy mostantól az nVidia kártáykat adják külön gaming brandben, neeem, hanem a meglévő gaming brandekben csak nVidia lehet. Azt mondta volna, hogy az nVidia kártyáknak adjanak külön brandet, akkor nem hőbörögne senki...
Jut eszembe:
Alaplapokkal mi a helyzet, vagy PSUkkal? -
Az , hogy ők hogy fogalmaznak és te hogy fogalmazol illetve fogalmazhatnál,két különböző dolog. Ez elfogult fogalmazás, maximum akkor állná meg a helyét ha ismernéd a szerződéseket, tudnád konkrétan miről és mire szól. ( mint látod még itt is sokan a strix vonalat hozzák ide,) és bírósági ítélet születne arról, hogy ez nem állja meg a helyét. Az Ares név ezer éve az AMD -é Asusnál. Majd lehet megbüntetik őket, hogy Nvidia kártyát nem gyártanak Ares néven nem gondolod?
-
füles_
őstag
Nem érzem, hogy ez elfogultan lenne megfogalmazva. A külföldi újságírók így nyilatkoznak a témáról:
"zsarolással " =pénzt kínál egy saját gamer márkanévért.
Inkább pénzt, mindenféle promóciókat, támogatásokat, marketinget kínál egy közös márkanévért, amit magának tudhat az Nvidia, ha exkluzívvá teszik termékeikre. Ha azt mondja az NV az Asus-nak, hogy "hé csináljatok már nekünk egy saját brandet például Arez néven", akkor minden rendben van, nincs semmi probléma.
Kijavítlak:
zsarolás ebben az esetben = ha nem lépsz be a GPP-be, akkor nem kapod meg ugyanazt a marketinget, promóciókat (...), mint a konkurenseid, így jelentős hátrányba kerülsz"HP és a Dell ellenáll"= nvidia nem tud nekik eleget fizeti
Inkább csak ki szeretnének maradni egy újabb versenyjogi persorozatból."aminek köze lehet ahhoz, hogy a GPP valószínűleg illegális"=Igen a világ legnagyobb kártya gyártói elfogadták,( 3) a laptop gyártók nem,( 3) tehát Abu szerint valószínűleg illegális. ha AMD lenne akkor valószínűleg körbe lenne írva 25 mondattal miért kell ezt .
Nem biztos, hogy minden kontinensen, minden országban ugyanazok a törvények vannak érvényben. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A HardOCP-nél verd az asztalt, be is vannak linkelve, én csak azt írtam le, amit ők.
Azért a Dellt és a HP-t már meghágták egyszer az Inteles balhéért. Kb. a hátuk közepére hiányzik még egy ilyen ügy.
A HardOCP fogalmazott úgy, hogy valószínűleg illegális, méghozzá az egyik gyártó mondandóját idézték, aki látta a szerződést, én csak rájuk hivatkozok. Náluk verd az asztalt.
(#20) FLATRONW: Amit én hallottam erről a programról - és az messze kevesebb, mint amit a HardOCP összegyűjtött - az alapján nem igazán a grafikus kártyákra mennek. Inkább az előre összeszerelt gépeken akarják elérni azt, hogy a gaming brand legyen a GeForce-hoz kötve, mert nem igazán tudnak majd azzal mit kezdeni, amikor az AMD és az Intel a CPU tokozásán adja el a gyártóknak a pGPU-t. Ezt ugyanis a gyártóknak akkor is ki kell fizetni, ha inaktiválják. Ezért sem különösebben rajonghat az ötletért a HP és a Dell, mert orbitális versenyhátrány lesz számukra, ha úgy fognak majd a játékosoknak notebookokat eladni, hogy a CPU melletti letiltott pGPU-t is kifizetik, és felszámítják az árba, és még vesznek hozzá egy ugyanolyan gyors GeForce-ot, ami megint költség. A nyugati cégek rutinos öreg rókák, így pár hónapnál nagyobb időtávban is tudnak gondolkodni.
-
"Mint ismeretes az említett weboldal vezető szerkesztője leírta, hogy az NVIDIA zsarolással próbál piaci előnyt szerezni. Az így kialakult GPP, azaz GeForce Partner Program célja, hogy a játékosoknak szóló márkaneveket a GeForce-ok kisajátítsák, és az aktuális adatok szerint az ASUS, a Gigabyte és az MSI már része ennek a kezdeményezésnek. A HardOCP friss információi szerint azonban a HP és a Dell ellenáll, illetve a Lenovo sem adta még be a derekát, aminek köze lehet ahhoz, hogy a GPP valószínűleg illegális. "
Ez az utóbbi idők legelfogultabb és legnevetségesebb megfogalmazása tőled Abu. ezek után már kár is lenne hangoztatnod a pártatlanságodat.
"zsarolással " =pénzt kínál egy saját gamer márkanévért.
"HP és a Dell ellenáll"= nvidia nem tud nekik eleget fizeti , ők többet akarnak, Amúgy is tele a padlás HP és DELL és lenovo által gyártott AMD-s gamer laptopokkal. vagy még sem?"aminek köze lehet ahhoz, hogy a GPP valószínűleg illegális"=Igen a világ legnagyobb VGA kártya és laptop gyártói elfogadták,( 3) a pusztán laptop gyártók nem,( 3) tehát Abu szerint valószínűleg illegális. ha AMD lenne akkor valószínűleg körbe lenne írva 25 mondattal miért kell ezt , az afrikai éhezők megsegítésére.
pengwin : AREZ = ROG
Igen valószínűleg majd ezért mindenki ROG Nvidia laptoppal tér haza, aki AMD ROG laptopot akar venni, mert Asus AREZ lesz a neve. -
nonsen5e
veterán
Az Asus legalább megtartotta a Radeonok számára is ugyanazokat a minőségű kártyákat, mint amik eddig voltak.
Pár napja amikor az MSI oldalát néztem, az lekukázta az összes Gaming jelzésű AMD kártyát. Azokból csak az Armor széria maradt meg, de az meg az ellenségemnek se ajánlanám legalja minőségű. -
Pcbuild
csendes tag
Kíváncsi leszek a végeredményre.
-
pengwin
addikt
Szerintem meg teljesen egyértelmű a piaci előnnyel visszaélés.
Az Nvidia kisajátította a legjobb "brand recognition-nel" rendelkező márkaneveket, és határozottan versenyhátrányba hozta volna azokat a cégeket, amelyek nem hajlandóak ezeket NV exkluzívvá tenni.
A jelenlegi piaci környezetben én sem aggódnék a helyükben a versenyhivatalok miatt, max. az EU-ban kapnának kb.10 éves vizsgálódás után egy pénzbirságot, amit mellényzsebből kifizetnek.Egyébként én az AIB-k helyében fityiszt mutattam volna az NV-nek és az ő kártyáiknak csináltam volna egy új sorozatot.
(#5) Csapoati
Szerintem meg erősen túlbecsülitek a vásárlók tudatosságát.
Rengetegen néznek be úgy egy-egy videókártyás topikba, hogy MSI Gaming X-et vagy ROG Strixet akarnak venni, mert ezekben még nem csalódtak, vagy azt hallották akár évekkel ezelőtt, hogy ezek milyen jók.
Ezzel szemben ott lesznek az ismeretlen AMD-s márkanevek, amiket a többség nem tud majd elhelyezni és lusta lesz utána nézni. Így a többség végül meg fog maradni az ismert, biztos, bejáratott cimkénél, hiába mondják majd nekik, hogy de az AREZ az ugyanaz, mint a Strix... -
AAAgold
senior tag
ez nem túl szép dolog
-
Carlos Padre
veterán
Persze hogy ha pusztán formalitás és nem befolyásolja a piacot lehetne az nvidiáé az arez és maradhatna az AMD-nek a rog. Elvégre nincs a dologban semmi sumákság
-
MSI.Navi
tag
Ebből még biztosan balhé lesz.
-
FLATRONW
őstag
Nem tudom, hogy mi a helyzet.
Csak arra akartam kilyukadni, hogy elég erős feltételezés, az hogy illegális dologról van szó.
Figyelmen kívül van az is hagyva, hogy a Dell, HP, Lenovo hármas nem teljesen ugyanazt a piacot képviseli, mint a másik hármas. -
Csapoati
nagyúr
Vihar a biliben, sok user szerintem észre se vette volna a matrica megváltozását.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Így van. Ezért fél tőle a Dell és a HP.
Komolyra fordítva a szót. Valószínűleg vannak azért olyan pontjai ennek, ami értelmezés kérdése. A keleti vállalatoknál ez a fajta felfogás normálisnak számít, míg a nyugati vállalatok azért teljesen más jogi közegben mozognak, és főleg tudják az Intel miatt, hogy mi az amiért ezek a versenyhatóságok nagyot harapnak. A Dell és a HP főleg, elvégre átélték már ezt egyszer, tehát ők tapasztalatból is dönthetnek. -
FLATRONW
őstag
Mivel az Asus, az MSI és a Gigybyte beadta a derekát, valószínűsíthető, hogy minden teljesen legális.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- Apple asztali gépek
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 1 – rizseshús másképp
- Hardcore café
- Dell notebook topic
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Autós topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Apple iPhone Xs 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Wacom Bamboo One CTF-430 rajztábla
- Iphone 12 Mini 64GB // Számla + Garancia //
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest