Új hozzászólás Aktív témák
-
Magnum_
nagyúr
nagyon helyes, hogy jogi útra tereltétek!!!
(egyébként clio-val járok, de ha ezt velem megcsinálják-legyen twingo, splash, vagy TT, én is megtettem volna)
-
Jégkokó
veterán
Már az nagy hiba volt, hogy az autó francia, hát még az hogy hülyének néztek a kereskedésbe. Ezért és egyébb okok miatt nem ajánlatos francia autót venni, mert csak a baj van velük. Amugy az tényleg elég gáz, hogy ha már egyszer meg lett törve a kocsi és azt megcsinálták, de azt is szarul mert kispóroltak belőle egy két dolgot, arról már nem is beszélve, hogy uj autóként adták el.
-
biker
nagyúr
ja, így sajnos bíróságra megyünk, és így jártak...
-
biker
nagyúr
Update!
Ma a kereskedő nemhogy meggondolta magát, még be is szólt az amúgy jámbor lelkű főnökömnek, így sajnos nem tudom tartani magam eddig igéreteimhez.
Beszólások:
- hogy lehet, hogy csak egy hónap múlva találtuk meg a szilánkot, nem takarítottuk addig az autót?
- miért zavar minket, hogy nem egyenletes a festék? ez minden autón előfordul...
- és különben is mit akarunk.Tehát, aki nem akarja magát megszívatni, az NE VEGYEN AUTÓT a Vác, Rádi úti Tamás autó Renault szalonban,
-
biker
nagyúr
No, úgy áll, hogy szegények "elfelejtették" közölni, de higyjük el, nem akartak rosszat tenni.
Most készül az ajánlatuk, milyen új autót tudnak felajánlani nekünk.
De a jegyzőkönyv szerint nem súlyos, csak beletolattak az udvaron. tehát nem oszlopot fogott a kocsi, és az oszlopok nem sérültek, a küszöb is csak kicsit.
-
biker
nagyúr
És a szabályzat is előírja a vastagságmérőt, anyagfolytonosságmérőt, stb
-
biker
nagyúr
Azért nézik meg, mert ugye az ismert technika, lopunk egy autót, veszünk egy roncsot, és összehegesztjük a számot a vázzal, ennek elkerülésére.
Ha festve volt, vagy idomcsere, akkor azt dokumentálni kell, és igazolni.A motornál nem néznek festést, bakker. az egy kicsit más
Ott ilyet nem lehet csinálni, csak autónál.
http://www.carace.hu/eredetisegvizsgalat -
rebel56
tag
válasz
#64791808 #42 üzenetére
Nem kötekedésképp, csak mert eddig szentül meg voltam győződve arról, hogy az eredetiségvizsgálaton kizárólag a jármű egyedi azonosítóit (alvázszám, motorszám) és az abból következő dolgokat (pl. típusazonos-e a motor) ellenőrzik.
Mi írja elő, hogy mit kell még megnézni a vizsgálaton? Bizonyára van szabályozva, mert ez hatósági tevékenység. Ezzel nem árt pontosan tisztában lenni az ultimátum előtt, hatásosabb ha lehet kézben lobogtatni.Ha pedig tényleg nézik, felmerül a kérdés, vajon hogy nézték meg a vizsgálaton a rétegvastagságot, mikor egy idomok nélküli, üzemképtelen motorral állítottam be?
-
#64791808
törölt tag
-
biker
nagyúr
válasz
#64791808 #42 üzenetére
A másik: az eredetiségvizsgálathoz KELL a rétegvastagságmérés, nem is akármilyen. Innen kezdve okirathamisításért fel lehet jelenteni a céget.
igen, ez az, amivel "zsarolni" akarjuk őket, ha nehezen hajlanak.
csak ugye mi nem látjuk a jegyzőkönyvet, csak a törzskártyát, így nem tudjuk, hogy a jegyzőkönyvön mi szerepel,,, -
#64791808
törölt tag
Per, rejtett hiba, ha írásban nem tájékoztattak titeket az esetről. Eleve rosszhiszeműség feltételezhető, mert az üzletkötő tudott a hibáról, munkájánál fogva tudnia kellett arról, hogy ezt közölnie kell, és elhallgatta. Kapásból perelni, és mindenképpen elállni a szerződéstől, autócsere, mert a különbözettel rosszul jártok. A bíróság megítél 250 ezer forintot, és?
A másik: az eredetiségvizsgálathoz KELL a rétegvastagságmérés, nem is akármilyen. Innen kezdve okirathamisításért fel lehet jelenteni a céget.
Mindezek előtt félrevonni az szalon ügyvezető igazgatóját. Nem a kereskedőt, nem a lófaszjóskát, az ügyvezető igazgatót. Vállára tenni a kezedet, és ezeket elmondani, hogy két eset van: vagy pénz azonnal vissza, és leadjátok az autót, vagy még ma megteszitek a feljelentést, és megindítjátok a pert, ahol is egyértelműen bizonyítható az előre megfontolt szándék. Aztán hátha mérlegel és jól dönt.
Magánvélemény: az ilyen emberkéket falhoz, letérdelni és tarkólövés.
-
-
biker
nagyúr
válasz
Thunderzolee #36 üzenetére
Ugyanezt megteszik a lagermaxnál is, ahova az összes autó bejön, de ezzel nem is lenne gond, csak az ilyen durva töréssel, és ennek eltitkolásával.
Mert ha a szalonból így hozom el, és rohadni kezd, max rozsdagari életbe lép, de ilyenkor ilyen nem lehet...
-
Volt egy DJ barátom, aki vett egy Ford Escortot, még azt a régi szögletes típust anno, vagy 10 évvel ezelőtt. Az volt a baja, h másfél-kéthavonta cserélni kellett az egyik hátsó keréknél valami távtartó izét, mittudom én már mit, és a végén kiderült, h az autó egyik hátsó kereke előrébb van fél centivel.......
Bizony kiderült, h törött volt a kocsi, csak "megcsinálták".Amit leírtál, az úgy van, ez tény.
-
bambano
titán
válasz
Thunderzolee #36 üzenetére
Azt gondolom, hogy egy karcolás vagy kisebb gond így javítható. Ha gyári munkás véletlenül megcsikarta, az rendben.
Viszont, mivel a karosszéria teherviselő elem, sok-sok végeselem számítással tervezik olyanra, hogy megfelelő irányítással, megfelelő módon törjön, ha ez a struktúra megsérült, akkor nem az lesz a baj, hogy rozsdál, hanem az, hogy nem véd meg a balesetben. Másrészt ha kicsit kanyar van a kasztniban, akkor már megeszi a gumit, nem jól irányítható, stb. stb. amit lehet, csak az első komoly satunál veszel észre.
Úgyhogy (szigorúan imho) ha kozmetikai javítás van, az elmegy, de ha meghúzták a b oszlopot, akkor a kocsi vissza a feladónak, mert akkor már annyit ér, mint a saját súlya rozsdás vasként a méhben.
-
Hozzászólnék én is valamicskét.
Autógyárban dolgozok, nálunk is előfordulnak horpadások, karcok, lepattogzások, kráterek, egyéb sérülések a szerelés közben. Ha ilyet okoz egy dolgozó, vagy talál, jelzi a felettesének, aki regisztrálja a kocsi sorközi lapjára. Nincs eltussolva, max. megpróbálják kideríteni, hol keletkezhetett a sérülés, h lehetőleg többet ne forduljon elő.
Fiatokat is gyártunk, azokon is megesik.
Kollegáim voltak anno (mikor ezt a típusú Fiatot idehozták gyártani) továbbképzésen olaszoknál a Fiatnál, ott is ugyanezt tapasztalták.
Rokonom németországban dolgozik egy másik autómárkánál, Ő is ugyanezt mesélte.
Opelt is gyártunk. Akik ott voltak a kinti Opelnél, ott is tapasztalták ugyanezt. Mármint az előforduló sérüléseket minden autógyárban hasonlóan javítják meg:Nem, nem gitteléssel.
A horpadásokat kihúzzák (pl. szupererős ragasztókkal - ez nem vicc, én se hittem el, míg nem láttam), a dudorokat eltüntetik, lp-ket kisimítják, krátereket, karcokat lecsiszolják. Természetesen súlyos sérüléssel nem engedik az autót tovább, abból selejtezés lesz, vagy a gyár egyik belső autójává válik. Viszont alapszabály, és ezt be is tartják, h csak akkor javítható a sérülés, ha a az EDP réteg nem sérült meg. (Rozsdagátló bevonat a karosszérián.) Csak így tud a gyár átrozsdásodás elleni garanciát vállalni.
Ilyenkor a lakkot, festéket lemaratják, leégetik, sérülést kijavítják, csiszolás, festés, esetleg még csiszolás, még festés, amíg tökéletes nem lesz, majd lakkréteg a tetejére.
Namost ezek után elvileg az autót kijelenthetik, és előfordulhat, h valaki megveszi, és hasonlóan átellenőrizve eltérést talál a festékrétegben, pedig az autó még 0km-es (csak a belső gyári teszt van benne).
Úgy tudom, ez esetben van egy apróbetűs rész az autó előállítójának az autó műszaki állapotára vonatkozó nyilatkozatában.Ezt csak azért írtam le ide, hogy ne kerüljön kellemetlen helyzetbe, aki esetleg el akar adni szalonból vett kocsit, amiről kideríti egy vevőjelölt, h van egy 5 cm-es festékréteg elétérés a jobb első ajtó közepén.
Lehet, h ott gyárilag eltüntettek egy kis sérülést. Sajnos az ilyen megesik. Hangsúlyozom, h ilyen módon csak kisebb sérüléseket lehet helyrehozni, mély karcoknál alapból ajtócsere van.De a cikkben természetesen nem erről van szó, az elmondottak alapján az egy törött kocsi volt; és ahogy kivettem, nem is lett volna ezzel baj, csak illett volna elmondani a kereskedőnek, és e szerint beárazni.
-
-
rebel56
tag
Eredetiség-vizsgálaton mióta van festékvastagság-mérés?
-
biker
nagyúr
B oszlop dilemmára: egyelőre mi nem vizsgáljuk tovább, majd a szakértő, mikor odakerül a dolog, hogy hivatalosan fel kell méretni az autót. Ügyvéd dolgozik, hadd dolgozzon.
De mivel a hátsó ajtó és annak üvege a helyén maradt, és az csak kicsit festve lett, az oszlop nem valószínű.
Úgy nem törik az oszlop, hogy a rá csatlakozó ajtó üvege megmarad.
A küszöb meg az A és B oszlop között középen sérült, a két oszlopnál már 10-10cm körzetben jó a festék vastagság, nincs gitt sehol, csak középen. -
biker
nagyúr
Kódoljuk már ki, pls.
1: a 10.000km és mi baj lehet kérdést nem értem, ha megértem, megválaszolom.
2: az ülés jobb autókon (értsd: nem lada) olyan, hogy a szivacsos ülés kárpitja nem a semmibe vész, hanem egy designos müanyag burkolatba, elrejtve az állító mechanikákat. Na ezen müanyag és az ülés kárpitja közé símán be lehet nyúlni, lévén 10cm szivacsból áll.
-
Motion_Blur
félisten
Ezt mindenhol így csinálják (Mo-n belül), csak van, ahol még arra se adnak, hogy valamennyire stimmeljen a festékvastagság. Megkenik gittel, lefújják azt csá. Kereskedésekben kapható autók 60-70%-a törött - ezt egy olyan ember mondta nekem, aki 30 éve van a szakmában, és nagyon jó szakember, nagyon jó csapattal. Ő azt mondta, hogy nem is az a baj, ha egy autó megtörik. Azt is szépen rendbe lehet hozni. De ez egy kereskedőnek nem érdeke. Ő nem fog bele anyagot (pénzt) rakni. Az eladásig egybe legyen az autó, hogy utána mi történik... az már senkit sem érdekel...
-
iknight
senior tag
Nyilvánosság kell ide, ha ilyen van megkell mondani a kereskedő nevét, sé szerintem ha már 1-2 ilyen eset van a neve mellett, sokan inkáb autóznak 10-20 kmet a másik kereskedőig... Aztán majd megtanulnának korrekten üzletelni...
-
dragonfx
veterán
részvét sajnos az 1-3 éves eladó autó já áron nagyon gyanus....fényezésből szemre nem láttatok semmit??..vazz nincs alapozó..az az elem fényezésre szorul ujra mert le fog jönni....
u.i.:nekem is megfujták 20e/elema bömit...utánakérdezgettem többen megerősítették xar a lakk..azért mattult ki ennyi idő alkatt és pattogzik le..faxom..és pont a mocitető
-
Tomate
veterán
Miért is Dunaharaszti??
-
iknight
senior tag
Már nem azért ,de egy olyan autóval amiben 10 ezer km van mi baj lehet?
Ha egy lada nivát veszel annak sem lesz baja 10 ezer km ig... Az meg elég baj, hogy be elhet nyúlni a kárpit meg a műanyag közé
Mondjuk szerintem az alap dolog, hogya az ember olyan autót vesz amit nem magának rendel újat, hogy elviszi átvizsgáltatni, mert a tesztautók arra vannak hogy szanaszét barmolják őket...
-
Sipi16
őstag
Sajnos minden napra jut egy ilyen "átverős" írás. Egy barátom ugyan így járt. Vagyis csak félig. Mert tudták, hogy a kocsi bal eleje sérült volt. Megvették és megkötöttét a casco-t rá. Másnap csörög a telefon nincs casco, mert gazdasági totálkáros az autó. Visszamentek a kereskedőhöz, de mivel valami "nagybani neppertől" vették az csak annyit mondott: "Erről én sem tudtam." Az ügyvéd mondta, hogy necces elindítani a pert, mert csúnyán belebukhatnak...
Viszont abban nagyom bízom, hogy megszorongatják a kereskedő tökeit. Mert ez azért csak egy szalonból van...
-
Kasza08
őstag
Nagyon jó cikk és izgalmasan fogalmaztad meg a szilánk megtalálásától
Majdnem olyan volt mint Horáció
Én is Dunaharasztin lakom, rögtön megakadt a szemem az íráson. Remélem elbillen a ti javatokra az ügy, sok sikert -
AMD Power
titán
Ez nagyon durva. De szerintem ilyen is csak itt "nálunk" fordulat elő.
-
soertmo
csendes tag
Szép, jól lebuktak.
-
Pukkancs
aktív tag
Hát, remélem az autókereskedő megszívja veletek ezt a hazug bizniszt. Rendesen oda kell pörkölni annak, akinek már semmi se szent.
-
adm
őstag
érdemes azt a pár tízezer forintot rászánni. kellemetlen, ha útközben vagy balesetben derül ki, hogy mégis sérült az oszlop és csak szemre csinálták meg.
ráadásul ez nem átlagos céges autó felhasználás. hosszú távú utak több emberrel, megpakolva esetleg tetőbox-szal már rögtön máshogy alakulnak a dolgok, mint városban/környéken egy emberrel pár mappával.
-
biker
nagyúr
Fogom majd írni, hogy halad a történet.
Még csak most adtuk az ügyvéd kezébe az anyagot, tehát nem tudni semmit.
A hátsó ajtó érdekes, mert a törés közeli része 160micron, míg távoilabb már normál, 120micron, furcsa, félig fújni nem lehet, ugyebár.B oszlop legalábbis jól áll, ajtó jól záródik, semmi látható nyoma deformálódásnak, mondjuk a küszöbön se látszik semmi, csak mérhető.
lehet, hogy azt csak húzta a sérülés, nem nyomta meg, így elég volt festeni -
adm
őstag
régen vettünk új autót, de a szerződésnek tartalmaznia kellene pár dolgot. nem csak használt autóról, de bemutató/raktári (és új) autóról is illik nyilatkozni, hogy sérülésmentes, rejtett hibáról nem tudnak. ha ez megvan a szerződésben, akkor egyértelmű a dolog. ha ilyen nincs vagy megvan határozva, hogy bizonyos fokig az autó érték csökkent, akkor minél hamarabb igazságügyi szakértővel ellenőriztessétek az autót. rétegvastagságok, bizonyíthatóan kicserélt alkatrészek. minden elem hátulján/belsejében ott a gyártási idő. ha később gyártották az adott alkatrészt, mint az autó forgalomba helyezése az már egy "jó" jel.
a nagyobb baj, hogy két ajtó és a küszöb is érintet. érdemes lenne a b oszlopot és a környező belső elemeket is megnézni. sajnos kicsi az esélye, hogy egyszerre megsérül a két ajtó, a küszöb és a B oszlop sértetlen marad. ez utóbbi pedig már biztosan szerkezeti probléma és nem csak esztétikai kifogás.
-
KrAt
veterán
Ezigen
Remélem sikerül megoldani
-
tkazmer
addikt
nekünk a márkakereskedő fogalmazta meg úgy az autónk hirdetését, mikor eladtuk, hogy abból egyértelműen az derült ki, soha, semmi baja nem volt.
ezzel szemben egyszer egy vonóhorog befigyelt a hűtőbeés ők szervizelték utána. bár az igaz, hogy nem volt nagy erejű ütközés, a sérült alkatrészéket pedig jó márkaszervíz módjára rögtön dobálták a szemétbe, és újakat építettek be, de akkoris elolvastam, amikor elolvastam a hirdetést (bár más furcsa dolgokat is írtak bele, egy rakat olyan extrát, amiről nem is tudtunk
legfeljebb annyit, hogy ott a gomb, de hogy mire való...)
-
fekeandras
őstag
Szép.Szép nem mondom.És egy ismerőst csap be egy sérült autóval, ráadásul olyat aki visszatérő vevőnek számít.És sajnos ez nem egyedi eset.Már a médiában is foglalkoztak egy hasonló üggyel régebben (tv ügyvédje).Egy középkorú nő vett egy "0km-s" csilli villi Polo-t kereskedésből.Azt is "karcmentesen" adták el aztán később egy kisebb kőfelverősést akart kijavíttatni és akkor szólt a fényező, hogy a front rész a jobb eleje és a motorháztető is sérült lehetett, mert ott nem stimmelt az vastagság.Mindenhol máshol igen.Mikor visszament a kereskedőhöz elhajtották a fenébe azzal a magyarázattal, hogy biztos gyári fényezési hiba.Nem tudom mi lett az ügy vége nem követtem az eseményeket.Mindenesetre marhára hihető a magyarázat...
Az ilyen kereskedések nevét/címét a fogyasztóvédők honlapján nyílvánosságra kéne hozni!Ha egy kereskedő évente "csak" 4-5 ilyen autót ad el akkor az milyen fényt vet az adott márkára?Aki "szerencsésen" kimákol egy ilyen "hibátlan" autót biztosan soha többé nem fog XY autót venni.Esetleg lépjetek kapcsolatba a franciaországi Renault központal.Hátha az meggyorsítja a dolgokat...
-
biker
nagyúr
válasz
Mulderpapa #1 üzenetére
Persze, márkakereskedésből, az ő nevükön volt eddig, mint bemutató autó, úgy vettük meg.
Végülis fél év 10.000km, még hihető is.Ezért nem lett leinformálva előre
-
Prof01
veterán
Jó cikk, remélem megoldódik a dolog.
Reac^:
-
domi007
őstag
Jó sztori, ügyes munka volt!
DOMy
-
Reac^
őstag
Magyarország...
[OFF]Nekem csak 20éves aútóra volt pénzem, így amikor az eredetiség vizsgán mondták, hogy ez törött és 2 autóból rakták össze akkor csak nevettem
(és pont tegnap lett mag a saját donorom, így majd 3 autóból fog állni)
[/OFF]
-
Mulderpapa
aktív tag
Márkakereskedésben vettétek az autót? Biztosítónál nem lett leinformálva?
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Pro 12/512gb, Zöld, 13 hónap garanciával, eladó!
- iPhone 15 Pro Max 256 GB Natúr Titán karcmentes + AppleCare+ 2025.10.31-ig + sok extra
- HIBÁTLAN - 91% AKKUMULÁTOR iPhone 14 128GB MIDNIGHT
- ~ÚJ MSI GeForce RTX 5070 SHADOW 3X OC 12GB GDDR7 - Konzolvilag garancia 2028.09.13
- Eladó Nintendo Switch!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3431, 94% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Fatal1ty Z97 Killer alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Prémium! Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R 9 9950X / RX 9070XT 16GB / 64GB DDR5 / 1TB 990Pro
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3438, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest