Új hozzászólás Aktív témák
-
matt22
tag
válasz Maximum1 #5799 üzenetére
Az enyémen (Bosch 4 gen 85 nm nyomatékkal) gyárilag cn-hg53 volt, amibe 300 km után már beleesett a láncnyúlásmérő! Az első két alkalommal ugyanerre cseréltem gondolván gyárilag az van rajta biztos jó lesz. Persze ugyanúgy párszáz km-t bírtak.
A Runner által linkelt cn-e60 sorozat öbb ezer km-t kibír rendesen gondozva. Ugyanúgy bontható, patentszemezhető. Tapasztalatból mondom nagyon bevált. -
Maximum1
őstag
Mégis azt pakolják rájuk, de megnézheted a többi gyártó is alap lánccal adja a portékáját.....
Értem én a marketing dumát, kérdés van értelme kifizetnem?Erősített láncszemek a szakadás ellen, Csendesebb, tartósabb kivitel, Shimano Sil-Tec technológia, E-bike design
Gondolom az E-bike desing-ra szükségem lesz.....
Az meg hogy bevonja valami anyaggal régen sem ért túl sokat, ezt sem ma találták ki. -
Maximum1
őstag
válasz Runner_fxr #5795 üzenetére
Nem parasztvakítás az ebike lánc? kibír 2x annyi km-et?
Felébe van deore. -
Tannen
tag
válasz Runner_fxr #5795 üzenetére
Kösz, szuper, akkor veszek egy ilyet.
Patent szemmel az ebike láncok is szerelhetőek? -
Tannen
tag
Lánccserére megérett a bringám, 1x10 sebességes Deore váltó van rajta. A bringa egy KTM Macina Cross. Milyen specifikációjú láncot kell vennem ehhez, illetve linket is küldjetek légyszíves, ha tud valaki ebben segíteni. Runner mester?
Shimano-nak kapható ehhez Deore szintű lánca? -
-
galocza
aktív tag
üdv, kedves emberek!
(csak ha unatkozol: cégünk olyn ágazatban működik, ahol a forgalom ~70%-a 15 éve meghatározott - s akkor is csöppet elmaradt - hatósági áron történik. eddig is volt ok nyekegésre, de mivel béreket barbár módon növeltem, s fogom is még, mert muszáj, mert a kollegák nem halhatnak éhen, de a bevételek rohadtul elmaradnak a költségnövekedés mögött, keresek vmi pluszt, ami nekik is jó, s a cégnek is. egy pedelec jó lehet akár: én adhatok valami pluszt, occóbban, mint a bérköltségek, ők meg spórolhatnak vele. kecske+káposzta?)
tehát ilyesmire szeretnék példát:
-van állami támogatás (nyilván)
-hatótáv nem kell, h több legyen, mint 50km
-1 kivételével mind városon belül használná, jó minőségű kerékpárúton (s aki nem, az valszleg amúgy sem azzal járna munkába)
-inkább csöppet drágább, de masszív, strapabíró, amortizációs időt kibíró darab legyen.lenne ilyesmire tipp?
köszi,
g -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5781 üzenetére
Igen erre gondoltam én is. Nem fog manualozni, szűk helyen kanyarogni, igazi stabil kezdő, erdőben kiránduló, kényelmes ebike.
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #5780 üzenetére
Köszönöm!
Személyesen veszem meg, úgyhogy meg tudom majd nézni amit tanácsoltál. A korábbi generáció nem zavar, amire nekem kell arra tökéletes lesz és a rászánt keretbe is ez fér bele. E1-es verziót foglaltam be, az a kis felár már nem téma, tényleg jobban megéri. Köszönöm a sok tanácsot, segítséget, így végül csak sikerült rálelni egy megfelelő bringára és nem kell barkácsolnom.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kovacs65 #5782 üzenetére
Én személy szerint még nem szedtem szét olyan motort, de jókat hallok róla. Illetve mentem yamaha motoros bringákkal, nekem mindig tetszett a rendszer, az új giant féle yamaha motorok nagyon jól sikerültek, tudtommal a piacon a legkisebb fogyasztású motorok, még a Bosch-t is megelőzik egy kicsit. Kevés meghibásodásról hallani, de az biztos, hogy ha gond van vele, nehezebb hozzá szakit, alkatrészt találni mint egy Bosch-hoz vagy Brose-hoz.
Ettől függetlenül szerintem meg lehet venni, garanciával. A gen 2-es bosch speed motor gyengébb is volt mint a sima cx, nyilván amiatt, hogy mivel a speed motor gyakrabban meg csúcs nyomatéka körül, nem menjen szét hamarabb. A gen4-es bosch speed-nél már ugyan azt a nyomatékot alkalmazzák mint a sima cx-nél, ez egy jobban kitalált, masszívabb motor. Nem sérülékenyebb, mert a speed motorok programozása okosan van kitalálva. Úgy szabályozza a nyomatékot, hogy a nagyobb tempó se tegyen kárt a motorban. A speed motor működése nem egyenlő egy tuningolt cx motor működésével. Ha egy 25-ös motorból csak simán kiveszed a korlátozást, akkor a nyomatéka folyamatosan a padlón van, mert becsapod a rendszert. A speed program nem ilyen, fokozatosan veszi vissza a nyomatékot amint közelítesz a 45km/h felé, hogy ne lépd azt túl. Épp ezért reklamáltak is páran akik 45-ös bosch bringát vettek, mert nem tudták kitekerni 45-re. Igen, mert ahhoz már oda is kell tenni magad, míg egy tuningolt gépet könnyebben kitekersz 40-45-re. Az viszont ténylegesen tudja amortizálni a motort. A gyári speed motortól nem kell félni.Bafang, Tongsheng rendszereket nem ismerem, én ezekkel nem nagyon találkozom, csak a jól ismert Bosch, Yamaha, Brose, Shimano-hoz konyítok valamit.
Ettől függetlenül én soha nem voltam az átépítés ellen, mert van amikor észszerű megoldás
A Bafangról jókat hallani. Nincs ezzel baj, csak nem terepre való az utólagos átépítés.
A szervizek arra specializálódnak amiből sok van, amiből pénzt lehet csinálni, nálunk meg sok a fent említett 4 márkából van, de főleg a Bosch megy, így ehhez is értenek a legtöbben. Bár hozzáteszem, konkrétan ebike motorra specializálódott szerviz igen kevés van idehaza. -
Warzoz
senior tag
válasz Szilágyi84 #5786 üzenetére
Köszi!
Nem számolgatok én kalóriákat, de párom órája 2240 elégetett kalóriát ír. -
Warzoz
senior tag
Az új, nagyobb akkupakkal sikerült egy húzásra letekerni a balcsira a XV. kerületből, meg a déliből haza. 158 km lett a vége összesen, ebből tourban mentünk úgy 80 km-t, sportban meg kb 40 km-t. 2x álltunk meg enni, 7 és fél óra volt az út oda. Az akksiban maradt még valamennyi, de sajnos ezt nem tudom százalékra, pedig jó lenne.
-
LZs?!
aktív tag
válasz Gézengúz #5783 üzenetére
A Bafang tapasztalatokra én is kíváncsi lennék érintettként, ha van releváns.
Köszönöm előre is.
Más, ha már Bafang:
GMC Hummer EV All-Wheel-Drive e-Bike [link]
Igen, 'az' a Hummer.
42 kg, 2x 750W motor, AWD, 1kWh akksi
Everything is better in bigger.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Gézengúz
addikt
válasz Runner_fxr #5776 üzenetére
Esetleg Bafangról van hasonló tapasztalatod?
-
kovacs65
senior tag
válasz Runner_fxr #5776 üzenetére
Mint főszerelő!
A Giant Yamaha motorjairól van-e tapasztalatod-véleményed?
Mivel erősen a vásárláson gondolkodok, inkább a Bosch körül nézelődjek?
Bosch Performance Line Speed a nagyobb sebesség miatt mennyivel sérülékenyebb?
Az elektromosításról (Bafang, Tongsheng) a szerelők igyekeznek lebeszélni (vagy csak nem akarják szerelni)
Erre a vadkeleten szervíz sem nagyon létezik.
THX[ Szerkesztve ]
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5780 üzenetére
Az a 475-ös láncvilla jó hosszú, de az tény, hogy ez túrázásnál nem lesz probléma.
-
sebgutkopf
őstag
Egy infót megosztanéka Stance-ről, ami fontos lehet. Egyik súlyosabb rider esetében terhelésre a srácnak a hajtás (hajtókar) beleért az alsó támvillába (láncvilla). Valószínű, hogy nem jellemző, de érdemes megnézni mennyi hely van a kettő között.
Felszereltség tekintetében az előttem szóló E1-es felszereltségi fokkal értek egyet (főleg az akksi miatt).Ami még infó, hogy a Stance 2022-ben még nem került frissítésre még a 2. gen motor van benne, amiről a 70nm és a beépített motor formája és mérete. Ez a te felhasználási módodat nem valószínű, hogy zavarná, illetve a váz geo is pár éves (talán 2020?), ami szintén a célod szempontjából kevésbé releváns, cserében a keretedbe beférő új és garis gépről beszélünk.
-
Đusty
addikt
válasz Runner_fxr #5778 üzenetére
-
Đusty
addikt
Az akksit érdemes levenni a kerékpárról téli tárolásra vagy inkább rajta hagyni vagy tök mindegy ha ugyanabban a légtérben van?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #5744 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a mini remote csak a felső csövön lévő kijelzővel együtt működik, tehát csak az új bringákon.
Az élettartam egy összetett dolog, mert függ a felhasználás módjától is és a szerencsétől is. Én azt látom, hogy néha nincs magyarázat a rövid élettartamra, sajnos benne van a pakliban, hogy kifogsz egy gyengébb példányt. Ez lehet egy hamar bedöglő motor, akku, töltő, bármi. Az elméleti élettartam motorok esetében az 50 ezer km, de ehhez kell az is, hogy egyrészt szerencséd legyen és tényleg kifogj egy jól sikerült példányt, másrészt ne tuningold és figyelj arra is, hogy ne kapjon rengeteg sarat meg vizet. A legnagyobb ellensége a motoroknak a víz.
Most épp egy Gen2-es Levo-t javítok. 2000km után egyszer csak reccsent egyet a motor és megszűnt a rásegítés, szétszedtem és ez fogadott. [kép]
Ledarálta a motor a szíj fogakat. A probléma csak annyi, hogy ez a szaros szíj, meg egy fisz fasz tömítés 80 ezer ft a speedway-nél és akkor még a munkadíjról nem is beszéltünk. Legolcsóbban eddig 50 ezerért láttam ilyen szíj szettet. Szerelésessel együtt 70-80 ezer alatt nem igazán lehet megúszni. Én már csak ezért sem vennék brose-t, mert egy időzített bomba, ha a motor maga bírja is sokáig, a szíj egészen biztosan nem fogja 5, nagyon szerencsés esetben 10 ezer km után biztosan cserés.
Bosch-t azért szeretem, mert az egyik legjobban szerelhető motor és rengeteg hozzá az alkatrész, bontott motor stb. És elég megbízhatóak is. Shimano bár nem javítható, viszont elég megbízható és rendkívül jó a tömítettsége.
Yamaha motorokról sem hallani túl sok rosszat, megbízhatóak, de ott azért az alkatrész ellátottság, javíthatóság nem ugyan az mint egy jóval elterjedtebb Bosch esetében.Ami az akkut illeti, itt is előfordulnak megmagyarázhatatlan dolgok. Nem rég adtam el a 2020-ban vásárolt Merida eone-sixty bringám. A nálam lévő kb másfél év alatt, végig figyeltem az akku kezelésére. Nem hagytam lemerülve, közepes töltöttségen tároltam télen, szobahőmérsékleten. Ennek ellenére amit eladtam a bringát, az új tulaj jelezte, hogy döglődik az aksi. 30-40%-os töltöttségnél egyszer csak kikapcsolt a rendszer. Szerencsére garancia még volt rá, de ha nincs akkor 300 ezer ft a 630-as akku. Persze ez nem törvényszerű, mert vannak aksik amig meg akár kiszolgálnak egy motort és 50 ezer km futásig is működnek egész tűrhető kapacitással. Amit általánosságban le lehet szűrni az élettartam kapcsán, hogy az ebike hasonló a modern autóiparhoz, szépek, jók, nagy élmény amíg jól működik, de előfordulnak idő előtti meghibásodások amik zsebbe nyúlósak.
-
andrisbandi
őstag
"Lehet érdekelne ez a kerékpár, kaphatok a listaárnál jobb ajánlatot?"
- Valami ilyesmi email-re rögtön kaptam -10%-ot a Speed-way-nél pár éve. Érdemes rákérdezni finoman, hátha...░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Vesa
veterán
Mi a vélemény erről?
Giant Stance E+ 2. Ez kijönne 1,5M-ből új, üzletből.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #5757 üzenetére
Köszönöm a részletes választ! A linkelt bringa tényleg sokkal jobb, ez valamiért elkerülte a figyelmemet.
Egyébként jól látod, nálam ez elvi kérdés, nem akarok többet költeni az említett összegnél bringára akkor sem, ha egyébként nem okozna gondot. Nem vagyok versenyző, nem megyek olyan terepre ahol törhet a váz, nem is hajtom úgy mint a profik. Nekem csak arra kell, hogy kvázi egészségmegőrzési célból heti 3-4-5 alkalommal tekerjek 20-40km-t a közeli erdőben vagy a környékén, de mivel hegyen lakom, egy durva meredek emelkedő tetején, sajnos már szempont az is, hogy fel tudjak tekerni infarktus nélkül. Eleve emiatt kell az elektromos. Ehhez felesleges egy 2,5M-es bringa. Egy Specialized analóg MTB-m volt éveken át, csodásan kiszolgált, szóval nem érzem úgy, hogy 2 millió pluszt kéne kiadnom csak azért, hogy az emelkedőn legyen némi rásegítésem.
Aki tényleg komolyan tolja, annak valóban kell a profi cucc.
kovacs65
Ahh, köszönöm, ezt nem ismertem, nézegetem majd.A tudomány a valóság költészete!
-
Gézengúz
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz trialboj #5744 üzenetére
https://sport.appsolute.hu/kategoria/szerviz
Ők sokmindent javítanak a weboldaluk szerint.Szakiktól én is azt hallottam itt a fórumon (egy normál pedelecnél);
- motor 50e km-ig bírja szervízelés nélkül, normál használattal. Nonstop gyilkolászás+ állandó sár; kb fele.
- akku 6-8 év. 70%-os állapotban már javasolt a csere.Nekem a levo 4 éves lesz, 4e km, akku 90%. Műszakilag mint az új. Igaz több bicóm van.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
-
-
sebgutkopf
őstag
Trecking, túra, vagy közlekedési célú felhasználásnál látom létjogosultságát egy átalakító szettnek. MTB vonalon nem igazán tud igazi egységgé összeállni, ami terepen is megállja a helyét.
Egy bringa súly terhelhetősége rendszer tömeget jelent, amibe a te és a bringa súlya is beleszámít, tehát a + elektromos rendszer is bele számít. Míg egy elektromos gép esetében ez a terhelhetőség magasabb.
Jobb gépek esetében egyébént az analóg és az azonos célra szánt elektromos gépek ára között alig, vagy már semmi különbség sincsen. Olcsóbb gépeknél válik láthatóvá az egyébként nem elhanyagolható elektronika ára, ami mint rendszer több mint 2000€.Ha az anyagi hatérértéked valós és nem érzelmi (egy bringa nem ér többet 1,5 millánál), akkor kimondottan a használt piac felé érdemes nézelődnöd. 1,5 m-ért lehet jó és kevés km-es használt gépeket venni, akár garisokat, már olyan évjáratot, amelyben a vázban van az akku és rendszer nem csak ráaggatva egy félig analóg gépre a külső akku. Most érdemi nézelődés nélkül csak a saját magad által linkelt hirdetés alatt ilyenek szerepelnek: [link] A két bringa nagyon nem ugyanaz a kávéház, amit én linkeltem az egy aktuális modell.
A 4 éves az egy 1. generációs elekromos a gyártó kínálatában, jelenleg a giant a 3. generációnál tart motor és elektromos rendszer tekintetében, plusz a váz fejlesztések. -
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #5744 üzenetére
Neked akkor a Giant kijelző rendszere tetszene a legjobban, ami lényegében a felső vázcső tetején 2x 5db ledsor. Az egyik az akku töltöttségét mutatja, a másik meg a rásegítés módját (erősségét).
Az általad írt szempontokkal teljesen tudok azonosulni, szeirntem ez a kijelző mizéria mtb-n, ami terepen megy erősen túl van értékelve. Azon kívül, hogy letörik egy esésnél a kijelzőknek nincs sok haszna. Mit nézzek rajta, mennyivel megyek? Megnézném én azt a ridert, aki a fák között a sziklágon ugrálva, és veretve le tud nézni bármilyen kijelzőre, hogy vajon mennyivel megy. Persze fölfelé rá tudok nézni, de igazából az akksi töltöttsége az ami érdekel, a többi nem, azokat gyűjtheti az app, vagy egyéb rögzítő eszközbe.Rendszer élettartam: forrásban már nem vagyok biztos, talán Runner rá tud erősíteni, vagy cáfolni, de nekem ilyen 50e km körüli tervezett élettartam rémlik a középmotorokra. Biztos volt róla céges meeting, milyen legyen a termék élettartama, hogy ne legyen túl sok garis gondod vele.
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #5754 üzenetére
Köszönöm, akkor azt elvetettem!
Középmotoros átalakítószettből létezik nyomatékszenzoros ami ajánlható?
Egy analóg össztelós MTB-t -ami nekem megfelel- tudok venni olyan 700-900k között, akkor gondolom jobban megéri ehhez venni valami elektromos átalakítót és így kijövök 1,5M-ből.Esetleg használt? Találtam pl. egy ilyet, de lövésem nincs róla, hogy érdemes-e megvenni? Kb. 4 éves modell, nyomatékszenzoros, Yamaha motor, ennyit tudok róla. Persze fene tudja, mennyire lett széthajtva és milyen az akkuja, + az ilyen jófogásos dolgoknál tartok attól is, hogy esetleg lopott.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Üdv,
Normál bringás topikl küldtek ide. Bemásolom amit oda tettem, ha nem gond.
Kérdés: Milyen össztelós MTB E.bike-ot érdemes venni max. 1-1,5M-ig?
Nekem csak arra kellene, hogy hetente három-négyszer menjek vele kb. 20-40km távot, jellemzően terepen, de nem a járhatatlan sziklás részeken. Nem megy már úgy a tekerés mint régen, kell a rásegítés, főleg nagyobb emelkedőkön.
Ahogy a kínálatot nézem az újak kiesnek, mert eszement árak vannak ilyen 2-4 milliókért (ami vicc, mert 8-ért vettem egy Ioniq EV-t tavasszal, komolyan nem értem, mi kerül ezeken a bringákon ennyibe de mindegy, ez van), vagyis a kérdés az lenne, hogy érdemes-e használtat venni? Ha igen, abból is milyet (agymotoros, vagy vázba integrált), esetleg vegyek valami normálisabb Fully MTB-t, aztán kendácsoltassak rá valamiféle elektromos rendszert? Utóbbiról hallok mindenféle rosszat, de mivel nem találok épeszű áron új pedelecet, lehet, hogy nem marad más. 3-4 millióért biztos nem fogok bringát venni, szóval ha valakinek van ötlete vagy tanácsa, azt nagyon megköszönném!A tudomány a valóság költészete!
-
Đusty
addikt
válasz kovacs65 #5747 üzenetére
Ha folyamatosan tekersz akkor nincs különbség a pedálszenzoros is teszi a dolgát és ugyanúgy vissza is kell váltani különben az sem segít. Ha szaggatva tekeri az ember akkor valóban előjön a lökdösős érzés, hogy meg-meglöki a bicajt amikor beindul a rásegítés és ugyanez nagyon alacsony sebességnél ha az ember addig a féken állt majd elengedi, de teljesen vállalható szerintem én biztos nem adnám többszörösét a nyomatékszenzorosért. Ott meg még meg is hajtja az embert mert izmosan tekerni kell, hogy segítsen is de valóban ez a természetesebb kategória.
-
Gézengúz
addikt
válasz kovacs65 #5747 üzenetére
Nem tekertem még nyomatékszenzorost, de nekem ez tökre jónak tűnik.
Megfelelő kijelzővel akár 9 fokozatod is van. Finomra lehet venni a fokozatok közti különbséget. USB kábellel programozható, saját elvárásaidnak egész jól hangolható több féle téren.48V 20Ah az akksi. Táv nagyon függ a sebességtől, rásegítés mértékétől. 30 alatt közlekedve normális tempóban szerintem kijönne a 200km, annyit még nem mentem vele egyszerre, mikor megvettem, akkor volt egy 175km-es kanyarom, akkor 5% környékére futottam. 100km körüli több is. Nemrég egy Vác-Esztergom-Vác tán 104km volt. Tényleg 30 alatt mentem, 73% maradt
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #5742 üzenetére
nem, pont ez az, hogy sokszor impulzív, nem tudom hogy holnap, vagy két hét múlva (na jó talán hetente ráülök egyébként).
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
kovacs65
senior tag
-
kovacs65
senior tag
Helló!
Merida Crossway XT-m van (ez kb egy félmillás brina). Nem szeretném tönkretenni, de
szeretném elektromosítani.
Nem tudok dönteni a Bafang és a Tongsheng között.
Olvastam sokat mindkettőről.
Szeretek tekerni (kerékpáros érzéssel), erre a Tongshenget javasolják inkább, de ez gyengébb.
Arról eltérőket olvastam, hogy rásegítés nélkül melyiket könnyebb hajtani.
Tudnátok mindkettő mellett-ellen érveket felhozva segíteni a döntésben?
1000*TX[ Szerkesztve ]
Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
trialboj
őstag
Még véletlenül sem mondták hogy mely bringákon lesz elérhető az új bosch vezérlő. Sem azt hogy kompatibilis-e visszafele, lehet-e régebbi modellre rákötni csak a minimal kormányvezérlőt.
A közeli képeken még mindig úgy tűnik hogy a specit másolták, de sokkal gagyibb anyaghasználattal sikerült csak
A csávó viszont okosan gondolkodik, nem kell a bringára a kijelző, szerintem még az it mutatottnál is lehetne minimálisabb, pl hogy milyen módban vagyok annyira nem is érdekelne, csak az akku töltöttség ami fontos és mindenképp látható kell hogy legyen.Amúgy egy korrekt ebike mennyit kellene bírjon, mielőtt valós probléma lehet a motor v akku csere? 20,000 km? Én kb 100 alkalommal bringázom egy gyengébb évben, most ez elektromossal min 50km/túra, tehát alsó hangon is 5000km/év. A 2 év garancia akkor is él ha x km-t megtettél vele, vagy itt is van egy km limit is mint az autóknál?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
motown5l
senior tag
válasz nagylaci6417 #5727 üzenetére
Én minden nap használom. Hetente egyszer töltöm. Tourba használom általában. Egy bosch active line.marciusba volt kötelező szervizben.Diganoaztikai tesztet szöktek csinálni minden1500 km után. Eddig nem volt vele bajom. 7824'km,vanxmar az akku ba és a motorba. Épp valamelyik nap jelent meg a villás kuly hogy vinnem kel megint. Akku nem gyengült. Legalábbis nem érzem hogy tobbet kéne töltenem
-
Gézengúz
addikt
Nekem sem voltak jó helyen a kulacstartó furatai, pedig XL-es váz. De én nem a bicót fúrtam meg, a kulacstartónál egyébként is meg van vastagítva így az sokkal jobban tart. Hanem a tartót alakítottam át. Illetve a nyeregcső felől is van kulacstartóm ott egy szögben meghajlított profil lemez segítségével is rögzítve van az akkutartó hátsó bekötési pontja.
-
Gézengúz
addikt
Egy nagyobb akkut tölteni is ritkábban kell, így a töltési ciklusok száma is kevesebb lesz. Nekem ez miatt is lett 20-as pár hónapja. Megint ezt venném ha vennék. Persze 4.5kg, de amíg van szufla az akksiban nem számít. Múltkor mentem akku nélkül is, a motort szinte nem is érezni a bicón.
-
-
Warzoz
senior tag
Én most rendeltem meg a 20Ah-s akkupakkomat mert a 12.5Ah kevés volt az igényeimhez. A kisebb akksival kb 100 km-t tudtam megtenni, amibe a Pest-Gárdony út fér bele, de én szeretném egy töltéssel megtenni a Pest-Balatonakarattya utat is.
A heti 50 km-re bőven elég lehet a kisebb akkupakk is, viszont ha esetleg később meggondolod magad és messzebbre mennél, lehet oda már kevés lesz. Persze most így nekem is lesz egy akksim a rövidebb távokra, meg egy nagyobb a hosszabbakra.[ Szerkesztve ]
-
A-Bag
tag
Sziasztok ! Tervezek egy Bafang 750w kit-et rendelni.... A hozzá adott akkuk árában elég nagy a szórás. Van értelme egy 13AH akkuval használni ? (13ah és 20ah között majdnem 50 ezer Ft a különbség) Nem a világ végére szeretnék elmenni vele, heti 50km munkába járáshoz, erős szembe szélben kellene a segítség, illetve ne szakadjon rólam a víz mire beérek mert ilyenkor már könnyen megfázik az ember, ha vizes.
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #5733 üzenetére
Sakkozás a 60-ról 100-ra, figyelnem kell, el ne felejtsem előző este tovább tölteni, amikor menni akarok
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
sebgutkopf
őstag
Tanulhatna a többi gyártó a Giant-től akksi 60%-ra töltés funkcióval. Sakkozni grammra nem szoktam, annyit teszek meg, hogy úgy teszem fel tölteni, hogy a töltő előtt van egy időkapcsoló és mondjuk 1 óra 45 percet engedi tölteni. Ezzel valahol 50-80% között lesz attól függően mennyire volt lemerítve. Használat előtti este meg teletolom.
Persze, ha pár naponta megy a bringa akkor ez fölösleges, mehet mindig 100-ra. Nekem van analóg is, így nem feltétlen megy minden héten az ebike. -
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #5728 üzenetére
Hölgy az illető, jóbarát, túrázni voltunk, én analóggal, ő és a feleségem ebike-kal. Ezért sajnos, hogy nem tudom odaadni így máskor, mert jó volt amúgy a túra, de tényleg így túl sokba kerül a bringa fenntartása.
Aksi téma: én is felviszem a temperált garázsból mindig, és fel is töltöm 100-ra, nincs türelmem sakkozni a kevesebbre töltéssel, majd bringázás előtt teljes feltöltéssel.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
nagylaci6417
aktív tag
válasz sebgutkopf #5729 üzenetére
fütetlen ,annyi mint a külső hőmérséklet,akkor ki veszem mindig..köszi szépen
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #5724 üzenetére
Mivel ez évi akár 150-200 ezres tételt simán jelenthet egy minőségi ebike esetében
Bizony ez egy teljesen reális becslés. Annak idején szintén számoltam mennyi lehet az üzemeltetés és karbantartás éves költsége, ha használva is van a gép és ugyan egy drága analóg enduro gépet üzemeltetni se olcsó, de itt még pluszban jön a hajtás nagyobb igénybevétele és ja drágák a láncok, a mostani sorok az igazán zsebbenyúlós tételek.
Most, hogy erről írok jutott eszembe, hogy innentől idén már ebike szezon van és az analógot idén már nem nagyon fogom használni, ideje kikapni belőle a felfüggesztést és beadni nagyszervizre. Hátsó gumija már teljesen rotty, de csak tavasszal teszem fel az újat, télen a régibe száradjon bele a tej -
sebgutkopf
őstag
válasz nagylaci6417 #5727 üzenetére
Akksi: meríteni addig fogod, amíg haza nem érsz, ezzel nem tudsz mit tenni. Viszont amikor hazaértél töltsd fel 60%-ra és úgy érdemes tárolni a bringát. Van gyártó (Giant), akinek a töltőjén külön gomb és funkció van, ami a cél 60%-ra tölti fel az akksit tároláshoz.
Majd Runner megmondja időben mi megy el, de ha ilyen rendszeres a használat, és tudod, hogy 2 nap múlva újra ride akkor én simán azonnal feltöltöm 100%-ra, de biztosan nem hagyom 40% alatt egy éjszakát sem.Tárolás: a fűtetlen helyiség mit jelent, hány fok van ott? 10C alatti hőmérsékleten 1-2 napra se hagynám ott az akksit (főleg mivel ez rendszeres otthoni tárolás, nem egy egyszeri túra alkalmával csupán 1 éjszaka), akkor kivenném a bringából és szabahőmérsékletű helyre vinném.
-
sebgutkopf
őstag
Nyújtsd be neki a számlát a 100k-s fogsorról és a 13-25k-s láncról a használat után, hogy bocsi szóltam nem így kell, használni, ez viszont ennyibe kerül. Plusz ha elfarolja a drága gumit az is még lehet további 25-30k, meg megy az üzemóra a villába, tagba, amik rendszeres nagyszervizt igényelnek, további 30-40k szervizelési ktg az anyag (tömítések, olajok) + munkadíj és ez külön külön villa és tagra.
Ezekből a végén tényleg simán kijön, hogy ebike-ot még kevésbé lehet és szabad kölcsönadni, mert normális használat mellett is ahogy Runner írja jelentős a karbantartás igény és költség, nem elég tölteni a konnektorból, ehhez képest egy nem rendeltetés szerű használat ezen költségek felmerülését jelentősen gyorsítja.
-
nagylaci6417
aktív tag
Sziasztok pár napja vettem egy CUBE Reaction Hybrid Pro 625 29 (2022) bringát.Annyi kérdésem lenne hogy az akkumlátor hogy érdemes tölteni?a boltba azt mondták ne meritsem le teljesen,úgy tegyem a töltőre.A másik kérdésem, nem fűtött helyiségbe tárolom a biciklit érdemes e kivenni az aksit ha 2-3 naponta használom a biciklit?
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
Nekem van ismerősöm akinek sajnos többet nem adom kölcsön a bringát, mert nem is hajlandó könnyebb fokozatra váltani, tapossa őrületesen, és ha véletlenül vált, akkor közben is tapossa, és már szinte hallottam állandóan, hogy szakad a lánc.
Nem csak a váltás közbeni taposásról van szó, hanem egyszerűen nem kapcsolnak könnyebb fokozatra, mert a motor megoldja 10-12-ben is.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #5724 üzenetére
"Időnek kell még eltelnie, mire az átlag Józsi is rájön, hogyan kell használni és karbantartani egy prémium kerékpárt."
Most sértettnek érzem magam, vagy nem vagyok átlag Józsi. Igazság szerint a pedelec kerékpárok ugyan úgy működnek, mint egy átlagos váltós kerékpár. Azaz ha vált az ember, akkor értelem szerűen nem taposom ezerrel a pedált, mert akkor csak recseg-ropog a szerkezet. Kb ennyi a titka az egésznek. -
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #5696 üzenetére
Teljesen érthető amit mondasz. Én szerelőként az átlag felhasználó szemszögéből tudom nézni a dolgokat, mert főleg ezzel találkozom. A legtöbb e-bike felhasználónak köze nincs a kerékpározáshoz. Azt sem tudják mi az, hogy optimális pedál fordulat. Pillanatok alatt kinyírják az alsó fogakat, mert nagy rásegítés, lassú pedálfordulat mellett erőltetik a rendszert. Időnek kell még eltelnie, mire az átlag Józsi is rájön, hogyan kell használni és karbantartani egy prémium kerékpárt. Ennek sajnos az sem tesz jót, hogy a legtöbb kereskedő nem igazán akarja el ijeszteni a vásárlókat azzal, hogy részletesen kifejti mennyi mindenre kell figyelni és mik a pontos karbantartási periódusok. Mivel ez évi akár 150-200 ezres tételt simán jelenthet egy minőségi ebike esetében.
Ami a féket illeti, nekem az a bajom a Sram fékekkel, hogy már eleve a fékkar sem áll a kezemre. Persze ez nem jelent semmit, mert másnak meg lehet pont ez jön be, de valahogy a Shimano fékkarok annyira természetesek, hogy inkább ezt preferálom. A mellett meg nehéz elmenni, hogy 10 hibás fékből 8 Sram. Persze ha valaki nagyon alapos, rendszeresen cserél olajat, tisztítja, keni a dugattyúkat, nyilván a probléma elodázható, de ettől még a DOT az DOT, marja a tömítéseket, szívja magába a vizet, hamarabb okoz gondot mint az ásványi. Én azt javaslom, hogy ne várd meg az 1 évet, fél évente cseréld ki a fékolajat. Bajt nem okoz, de maximalizálja az élettartamot.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #5722 üzenetére
Az enyém is Shimano. Én nem voltam ilyen precíz. Kicsit eljátszottam vele, hogy érzésre jó legyen, oszt jóvan. Aztán kapott egy 630 -as akkut, úgyhogy már kevésbé kell spórolnom.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #5718 üzenetére
Neked is shimano rendszeres bringád van?
Amikor új volt a cucc és még szoktam az egészet, akkor két dolog volt furcsa, az egyik a boost túlzott vehemenciája, egyszerűen nem tudtam olyan óvatosan tekerni, hogy ne jőnön a pedálfordulat, a másik meg a felfelé technikás részeknél az erő adagolása. Analógról váltva az első pedál mozdulataim mindig túl erősek voltak az analóg megindítása miatt, ezért mindig elkapartam. Ezt úgy kompenzáltam, hogy a profilokban a motor reakció idejét a max 5-ös értékről levettem 4-esre, hogy a tekerésem erejét kicsit simítsa és némileg lassabba fusson fel a motor teljesítménye. Nekem ez érzetre is természetesebb volt.
A következő pedig az volt, hogy a boost mód rásegítés intenzitását levettem 10-ről 9-re, majd a trail rásegítésében a 6-os szint lett az amit jól tudok adagolni.
Közben második profil sorra beállítottam alternatív megoldásokat, amiket menet közben tudtam tesztelni, minidg csak 1 paraméter hatását figyelve.
Idővel ahogy tanultam kezelni a gépet a motor reakció időt visszatettem 5-ösre, de úgy vettem észre, hogy ez is némileg hatással van az akksi időre, így már a két profil sort célzottan állítottam be. Az 1-esben van az terepen preferált beállítás sorom, ahol a 3 rásegítési mód között az intenzitás különbséget 3 fokozatonként állítottam be, míg a 2-es profilba a lépésköz szintén 3, de ott megtartottam a reakció időben a 4-es szintet és a rásegítés minden módban talán 1 értékkel alacsonyabb mint a fő profilban. A nyomatékot minden módban a beállítható legnagyobbon tartom, ami eco-ban talán 70Nm, de ugye ne feledjük az igazi korlátokat a wattok és az adott módhoz hozzárendelt rágesítési mérték jelentik nem a nyomaték. -
sebgutkopf
őstag
válasz trialboj #5720 üzenetére
Ismerősödnek valami fordítva lehet bekötve a fejében.
Motor nélkül nézve: a magas fokozatban mászás esetében alacsony pedálfordulattal teker, tehát nem használja a teste kardio képességeit csak izom és nyomaték. Ez persze inspirálóan hatha arra, ha az a célja, hogy hamar savasodjon a combja (ezt egy konditeremben is megteheti egy combnyújtó gépen nagy súllyal terhelve), de nem lesz tőle se állóképessége, és legalább az ízületeit, térdét is jobban terheli és tönkre teheti.
Hozzáadva a képlethez a motort: a motor se sok wattot ad le alacsonyabb fordulaton, ellenben az is jó nagy nyomatékot küld a hajtásra, így az ember és gép együtt mindent megtesz a hajtás lehető legrövidebb élettartama érdekében. A lánc se szereti, hátul a kis fogaskerekek kisebb kerülete és kisebb fogszáma között oszlik el a terhelés, tehát hamarabb elkopik, mint a nagy fogszámú fokozatok.
Szóval azon kívül, hogy a lánc és kazettét hamar elhasználja (agyat kinyírni se semmi), sikeres lehet a saját térde és ízületeinek a tönkretételében is.Dehát kinek mi a vágya.
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #5689 üzenetére
Van egy ismerősöm aki szándékosan nehéz fokozatokban mászik, mert ő úgy szeret edzeni, most vettem egy top specit, full sram hajtás, és már vissza is kellett vigye, mert a hátsó agy nem bírta...
Mondtam neki, hogy ha szólt volna, én inkább shimanora való váltást javasoltam volna neki, mert hiába tesznek egy ugyanolyat, attól nem fog tovább tartani ha ő ugyan úgy hajlandó csak tekerni vele.A kérdés az hogy a shimi microspline kazetta része, vajon jobban bírja ezt a terhelést, vagy egy ilyen erős motorral ebikeon, teljesen mindegy mit rak fel, mert úgyis hamar tönktre fogja verni a hajtás ezen részét? Az xtr ben nincs sehol titán anyag?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #5716 üzenetére
Sztem az egyes fokozatok paraméterei szabadon tologathatók, de pont úgy állítottam be, ahogy írtad. Az ECO az akkukímélő fokozat. Kb. annyit segít rá, mintha egy normál utcai bringát tekernék, nem egy 22 kilós fully -t, plusszos gumikkal. A TRAIL az általános terepmód, a BOOST pedig a mindent bele. Az használhatatlan terepen, mert vagy elkapar, vagy hanyatt vág. Ráadásul, az enyémen minél nagyobb a rásegítés, annál hosszabb a lekapcsolási késés. BOOST -on lehet akár 1-2 másodperc is a tekerés abbahagyása után, ami mondjuk egy csúszós emelkedőn nem túl szerencsés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sebgutkopf
őstag
válasz Somatom #5701 üzenetére
Ja értem.
Igen azokat is állítottam és szűkebbre vettem a különbséget az egyes profilok között. Mindezek mellett a trail mód (az 1-es profil gyártói beállításából picit visszavettem) annyira jól működik, hogy nincs igazán ingerem mást használni, mert ha nagyon kell az erő egy egy meredek részen, akkor az is beletol annyit pluszba mint a boost, csak nekem is több erőt kell hozzá adnom.
Játszottam a módokkal egyi jó ideig. Boostnál a jelleg görbében azt érzem, hogy annak beállításától függően kisebb pedálerő kell a max rásegítés eléréséhez, utána pedig már csak én tudok pluszt beletenni. Trail-ben meg a saját erőmhöz viszonyítva egyenletesebben és később éri el a motor a határát, amikor én is többet dolgozom, de azzal se kell megszakadnom, hogy kiadja a maxot. Eddigi tapasztalatom alapján a boost akkor jó, amikor van egy meredek aszfalt mászás, amin minél hamarabb akarok túlesni és minél több erőt szeretnék megtakarítani a lejtőre, míg síkra érve nem vesz vissza a rásegítésből, mint a trail.
Eco meg tényleg hatótáv növelésre hasznos, cserébe viszont az igazi ebike sebesség elvész.
Rásegítés beállításokban egyébként kíváncsi vagyok neked, vagy bárkinek milyen tapasztalata van, mi vált be, milyen az ízlése! -
Runner_fxr
Ármester
válasz Maximum1 #5714 üzenetére
Nem is azért írtam, mert azt gondolom, hogy felhasználóként ezt tudnod kéne, csak segíteni próbáltam.
Az üzembe helyezésben a telószerviz sajnos nincs benne, de az elvárható lenne, hogy beállítsák rendesen, a telókat a súlyodhoz felfújják és elmondják a szükséges időszakos karbantartásokat. Dolgoztam olyan boltban ahol a 3 milliós, full fox kashimás montit úgy adták el, hogy semmit nem mondtak a szükséges karbantartásokról. Amikor ezt megkérdeztem az üzletvezetőtől, hogy nem kéne talán felhívni a figyelmet az ilyen bringáknál, hogy egy 500 ezer ft-os villát is karbantartani kell, az volt a válasz, hogy a mi vevőink ezt nem igénylik. Nem is dolgoztam ott sokáig. Szóval én abszolút átérzem a problémád. Sok trehány bolt van, normális fizetést nem adnak, aztán így normális szakemberek sem mennek dolgozni. Te meg megkapod a bringád úgy ahogy.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Runner_fxr #5713 üzenetére
"nem véletlen ajánlott a 0-ás szerviz"
Nem mondta az eladó, honnan kéne tudnom hogy amit veszek azt egyből szervizeljem is?
Azt gondolná az ember hogy az üzembe helyezésben ez is benne van, nem csak odab@sznak egy bringát amin meghúzgálták a csavarokat.Nem támadlak félre ne érts, csak kiírtam magamból a "tudatlanságomat".
Köszönöm az infókat.
Megnéztem pár yt videót, megcsinálom magamnak, lehet át is állítom 120mm-re.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Maximum1 #5711 üzenetére
6ml olaj van benne száranként, kenésnek, viszont gyárilag még ennyit sem raknak bele, nem véletlen ajánlott a 0-ás szerviz. Egy kis kenőanyagot kidolgozhat a szárra, főleg szerviz után vagy újonnan. Viszont jelentősebb olajfolyás akkor szokott lenni, ha pl a levegő tömítés átereszt, ezáltal levegő kerül a lábba, ami kinyomja a kenőolajat. Illetve a csillapításban van több olaj, 122ml. Ha itt megy tönkre a tömítés akkor meg a csillapító olaj kerül a lábba, amit szintén kidolgozhat.
-
Maximum1
őstag
2 becsúszó volt olajos, a baloldalin lecsurgott egy csíkban a tárcsafék adapterig, szerintem maradt benne, nem esett össze meg ilyenek.
2 csep olaj is tud ganét csinálni, látványra 4-6csepnek tippelném, nem tudom mennyi van egy ilyenbe.
50 km volt 700 méter szinttel, terepen, 1 órával élőbb végeztem mint a Gravel-lel, azt hittem többet tud, meghajtottam?[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
Sajna nem fotóztam le, most hívtam őket, azt mondta lehet túl volt töltve, töröljem le és ha megint kifolyik vigyem vissza.
Kedden műtöttek sérvvel, így elmarad a teszt, majd 1 hónap múlva....Somatom
Vettünk már több bringát tőlük 10+ év alatt, tudtam milyenek, mai világban ha kell valami és náluk van csak, akkor kénytelen vagy bevállalni a kellemetlenségeket. -
Maximum1
őstag
CSak következtettem, míg a Tiedet tudod kalibrálni, addig nekem szervizbe kell vinnem, nem támadás akart lenni, köszönöm az infót.
JoinR
Az a röhej hogy most vettem a gépet újonnan és nem állították be ezek szerint.
Nem is lepődök meg, nekem kellett szólni hogy a teleszkópot fújja már fel ha már 2 napot várni kellett az "üzembe helyezésre".
Valamit fújt bele de mire haza értem órán száján folyt az olaj, remélem nem lett baja, fújtam bele haver pumpájával.
Most egy jó pár hétig nem is tudom kipróbálni hogy engedi e az olajat még. -
Somatom
veterán
válasz sebgutkopf #5700 üzenetére
Ezt írtad:
"eco-t ünnepnapokon használom, boost fölöslegesen és adagolhatatlanul sok"
Ezért írtam, hogy tudsz rajta változtatni.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- 2x8GB 3600MHz Apacer NOX memóriakitek GARANCIÁVAL/SZÁMLÁVAL! ÁRON ALUL! Hűtőbordás, dobozos!
- Eladó! Kishibás Rtx2070 8GB!
- HP ZBook Fury 15 G8 Profi Tervező Vágó Laptop -50% i7-11850H 32/512 FHD IPS NVIDIA RTX A2000 4GB
- Új HP ZBook Firefly 16 G10 Profi Tervező Vágó Laptop -50% i7-1355U 16/1TB FHD+ RTX A500 4GB
- PlayStation 5 Pro + Vertical Stand
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest