Új hozzászólás Aktív témák
-
vtechun
veterán
Sziasztok!
Munkába járok október óta a kis akciós pedelec-emmel. Mivel nem aluvázas, így nem használ neki a csapadék. Nappal amíg dolgozom, akksi nélkül szabad ég alatt áll. Olykor megázik emiatt. Arra gondoltam, hogy valamilyen takaróponyvával takarnám, míg itt tanyázik. Tudtok ajánlani valami jó ár/érték arányút, amit nem fúj le róla a szél? Köszi!
/egyébként túl vagyunk a kb. 500 km-en, fékeket kellett állítgatni eddig, néhol rozsdapötty van, ahol nincs festés/
-
Gerasz
aktív tag
-
cettlee
őstag
én is a lidlist használom egy 25kg ebikehoz, atomkirály
-
big-J
őstag
válasz Mersant_le #4193 üzenetére
Hany kilot bir el ez az allvany, 25kg, 35kg, 45kg?
Erre pl 35ot irnak, de kivancsi vagyok, hogy a max erteknel kb osszedoles szintjen van-e, vagy meg van tartalek es tenyleg lehet annyira hasznalni.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Vasárnaptól lesz Lidl-ös bringa szerelőállvány, otthoni általános célra, ritka használatra ha jól láttam a netes vélemények alapján, akkor nagyon jó vétel (10eFt, és állítólag el is szokták kapkodni pár óra alatt).
Akinek van, az megerősíthetné/cáfolhatná, nincs sok kedvem korán kelni, de ha tényleg ennyire bestbuy akkor rávenném magam
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
SÚLY
25,5 KGM
Súlya pedálok nélkülA nem V2-es 500wh model, azt irja ha 625os-ra csereled az 700g val nehezebb.
Mibol vannak ezek, olombol
Pedallal az mar 26.6kg... az enyem a DH atalakitas 27.5kg, pedig mindenbol a legnehezebb es legerosebb van rajt, coil elol hatul, acel dt freehub, 900wh, bitang motor, szar kikonnyittetlen tomor pedalkarok...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Runner_fxr #4182 üzenetére
Amúgy nem a sajátjuk a váz, de nem is kínai, ők a beszállítójuk, illetve ha jól látom konkrétan ez a modell, kicsit eltérő felszereltséggel:
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Felszereltségét tekintve kiváló, ennyi pénzért Bosch gen4-el, 625Wh-s akkuval és RS telókkal sehol máshol nem adnak bringát! 1M-ért márkásabb bringákból merev vázast kapsz. Szóval ha így nézem, best buy. Azonban nem lehet elmenni szó nélkül amellett, hogy ez a váz már ránézésre is csapnivaló geometriával rendelkezik. Rákeresve egyéb fórumokon, igazolva látszik aggodalmam, rövid az eleje, de mellé veszettül hosszú láncvilla, alacsony a közepe. Ebből aztán minden sportosságot kiöltek, de úgy, hogy ír magja sem maradt. Szóval ha egy kényelmes trekkinget vagy túra bringát keresünk, nem is érdemes tovább keresni, mert ez ennyiért nagyon megéri. Viszont ha sportosabb MTB-ként szeretnénk használni, akkor meneküljünk ha meglátjuk.
-
addikt
Huh, Decathlont láttátok? Újra van Stilus, és levitték 1M alá, úgy, hogy kapott egy nagyobb akkut is . Mindeközben a 900-ason meg emeltek 10%-ot... A fene se érti ezt.
[ Szerkesztve ]
-
nyikszi
őstag
Soha nem késő, én pillanatok alatt lepontozom, úgyis feldobja a google, hogy itt jártál, meg ott jártál, véleményezd. A negatívot hamar megkapják az ilyenek
Másik, az ebike pályázat. Ameddig az utalványt nem adtam le semelyik boltba, addig elhasználhatom bármelyik regisztrált kereskedőnél és bármikor 180 napon belül. A kereskedő akinél foglaltuk a bringát, hétfő éjszaka küldött sms-t, hogy március végére ígérte a gyártó. Addig úgyse nagyon bringáznánk, így egyelőre várunk. Főleg, hogy máshol sincs a kinézett bringa.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
addikt
Nem írtam sehova véleményt sajnos, nagyon felidegesítettek, és igyekeztem mielőbb elfelejteni, most ugrott be újra a sztori, hogy meg lettek említve. Ez hiba volt amúgy, általában pontot teszek megfelelő módon az ilyen ügyek végére, de akkor volt elég bajom más miatt is, nem volt energiám vele foglalkozni.
-
big-J
őstag
Ha a tolto nem resze a szolgaltatasnak, akkor nem adtak volna hozza semmilyet. masoknak se. Szoval a mukodo tolto resze a szolgaltatasnak. Ha te tudtad volna hogy nincs hozza mukodo tolto, nem vetted volna kolcson vagy csak kevesebbert.
Tehat rossz toltot adni egyszeru (de nagy) hiba volt, a kifizetett penzbol nem visszateriteni pedig egyszeru csalas. Remelem google-re meg mindenhova leirtad ezt a velemenyt (minel tomorebb annal tobben olvassak el), talan rajonnek a bunkok hogy attol hogy valaki elore fizet, meg le kell szallitani a szolgaltatast.
Ha en velem csinaljak, es 1 hetre lett volna kolcson, es futarral sem szallitjak ki, es nem adnak semmit se vissza az arbol, ment volna a feljelentes.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sajnos nem mindenkivel kedvesek annyira. Én tavaly béreltem tőlük bringát, mert ki akartam próbálni egy e-bike-ot mielőtt bármit vásároltam volna.
2 napra béreltem, adtak hozzá egy Bosch töltőt, de Yamaha rendszeres volt a bringa, persze otthon derült ki. A gond csak az volt, hogy egész napos túrát szerettem volna csinálni, de az oda-vissza út a boltba kb. 3 óra nekem (meg persze a plusz üzemanyagköltség is bejátszik). Ez így elég fájdalmas ugye, hiszen az első napon szinte végig autóban ültem, a másodikat meg megint nem tudtam kitölteni, mert zárás előtt vissza is kell érnem a bringával. Nem volt mit tenni, végigcsináltam, és bár a bringa maga nagyon tetszett, de igen rossz szájízzel mentem be másnap nap végén. Gondoltam hogy szólás nélkül is elengednek egy napot, de ez sajnos fel se merült bennük, még egy bocsánatkérés sem hangzott el, pedig tudtak róla, hogy nem volt ez nekem egyszerű menet.
Mikor elmondtam újra az egész sztorit kedvesen (tényleg), és jeleztem, hogy számítottam valamiféle kompenzációra, akkor arrogáns hangnemben közölték, hogy ők aztán biztosan nem sztornózzák vissza a számlát mert az bonyolult (természetesen előre kellett fizetni, máshogy biztosan levontam volna még az benzint is, de erre így esély nem volt), meg amúgy is: le lehet vásárolni!Na hát köszi, nálatok aztán biztos nem vásárolok (le) semmit, sem akkor, sem soha máskor.
[ Szerkesztve ]
-
-
nyikszi
őstag
Sziasztok! Állami támogatással vennénk kerékpárt. Megkaptuk a nyilatkozatot, de a kedves kereskedő közben eladta azt a kerékpárt, amit telefonon leegyeztettünk. Persze e-mailre nem reagált, telefonon nehezen érhető el, pedig google értékelés nagyon jó és nem egy értékelésük van.
"Ezután a Támogatói Okirattal 180 nap áll rendelkezésünkre megvásárolni a pályázatban feltüntett kerékpár típust a pályázatban feltüntetett regisztrált kereskedőnél."
Kérdésem, hogy muszáj tőlük venni? Egyrészt a bizodalmam oda. Másrészt 40000-rel drágább lenne, ha lenne, ugyanaz a kerékpár. Az okiratban nem szerepel, hogy tőlük kellene venni, csak hogy a regisztrált kereskedőnél.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
Gömbike
senior tag
Nem leugrana, hanem újragondolnád.
Én a Neuzer zagon biciklin eddig amit kicseréltem:
A hitvány, selejt kategóriába való váltót, agyat, lànckereket.
Magura fékek kerültek fel, hogy ezt a szart lehessen városban is használni.
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
Joshi
titán
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4162 üzenetére
Tudom, már gyakorolgattam. A Harley nem igazán alkalmas az egykerekezésre, de anno az MZ -vel harmadikig felváltottam egykeréken, úgyhogy azt gondoltam, e-bringával síma ügy lesz. Hát nem. Pedállal a kirántás nem probléma, csak ami utána jön.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4160 üzenetére
A manual nem olyan könnyű, analóggal sem. Először is meg kell tanulnod egykerekezni, majd ha már az megy, utána jöhet a manual. Elektromossal valóban nehezebb megtanulni, de nem lehetetlen. Nyilván a nagyobb súly miatt nehezebb kirántani az elejét, de simán kivitelezhető, sokaknak megy. Sokat kell gyakorolni, meg kell találnod a megfelelő rásegítési és sebesség fokozatot hozzá, mármint az egykerekezéshez, ha az megy stabilan, utána a manual már hamarabb fog menni.
-
StLui
veterán
válasz Somatom #4160 üzenetére
Manual-ba felhúzni a bringát nem egyszerű. Sokan építenek manual gépet, gyakorolni, abba is a rendes bringát kell berakni, most láttam videót, ahol a stucni maguk felé fordították először, és az első kerék alá emelést raktak, hogy könnyebb legyen felhúzni [link] (pedig ők nagyon jó bringásokk az átlaghoz képest, nagyon komoly terepeken lemennek, szóval igen ebike-ot még nehezebb felhúzni amíg erőből próbálod pláne
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Somatom
veterán
A nagyon sziklásokat nem szeretem. Viszont az gyors lefelé nagyon bejönne.
Runner_fxr:
Volt az a közutas lefelé, ahol hátrarántással felhúzta az analógot egykerékre. Amikor Toobee -val gurultunk, ő is csinálta. Én is próbáltam, de teljesen esélytelen voltam. Szted én vagyok kevés, vagy a motor és az akku súlya a sok?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
StLui
veterán
Totalcar video, nekem nagyon tetszett.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Gömbike
senior tag
válasz Gömbike #4157 üzenetére
Nem is neked szántam, csak kifakadt belőlem az elkeseredés.
Valójában azért írtam, hogy elsőre én sem tudtam, mi kerül egy bicajon ennyibe.
Most már tudom, hogy az igények, a pénztárca és az észérvek nem mindig találkoznak.
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
Gömbike
senior tag
Sík terepen, alföldön, normál utcai használatra vettem biciklit.
A szalagról kikerült hulladék menetes agy rommá tört, ezért 7 sebességes agyváltó, + új kerék került a helyére.
Jelenleg a gyári fékrendszer szánalom, börtönbe kellene ülnie annak, aki bármilyen pedelechez engedélyezte a mostani alongha fékeket.
Ott tartok, hogy Magura Hs 33 fékek vannak felszerelve, hogy egyáltalán biztonságosan részt tudjak venni a normál közúti közlekedésben. Az Alföldön!!!!!
Mi a bűbánatos f....... nincs egy rohadt kontroll, hogy mit vesznek meg az emberek pedelec néven?
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
motifator
senior tag
Itt a második rész: "Cheeb"
Funky + Jazz
-
Somatom
veterán
Ilyen súllyal nem szabad alulméretezni a bringát. Egy 80 kilós átlaghoz képest 30 kiló plusz van a bringán. Sík aszfalton nincs akkora jelentősége, de egy ugratásnál, komoly fékezésnél ez hatalmas plusz terhelés a futóműnek, fékeknek. Ha némi adrenalinra is igényed van, akkor pedig a dropper kötelező, mert az ülés útban lesz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem sem érnek ezek amúgy ennyit, de ha valakinek ennyi a keret, akkor nem tudsz mit csinálni. Persze lehet a használtakat nézegetni, de azért ott van buktató bőven ha nem értesz hozzá. Feltételezem, hogy nem a trekkingekbe való rugós nyeregcsőre gondoltál hanem az útállítósra (dropper post). Jó dolog a dropper, de egy ilyen alap montin azért nem ez az első alkatrész amire fejleszteni kéne. Előbb mindenképpen a villa, ez magával hoz egy átütős első agy cserét vagy komplett kerékszett cserét, majd a fékszett. Ezek után már nagyjából alkalmas a bringa kicsit komolyabb terepre és majd itt jön képbe a dropper.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A villa lesz leginkább a szűk keresztmetszet, mert ezek nagyjából 70-90kg-os testsúlyra vannak beállítva. Neked elég puha lesz, illetve ezekben a villákban csillapítás szinte nincs és nagyon gyengék a perselyek, hamar kotyogósodik. Persze nyilván ez felhasználás függő, de túl sokat ne várj tőle. A váz bírni fogja, azzal nem lesz gond, de az összes többi alkatrész inkább trekking szintű, nem igazán MTB-ra lettek ezek kitalálva. Nyilván így fér bele ebbe az árba. Nagyjából az alap bringa, ha nem számítjuk az akkut és motort, kb egy 200 ezer ft-os szint. Úgy gondolom, hogy a kezdéshez jó lesz, de amint kicsit jobban ráérzel az ízére a bringázásnak, egyből el fogod érni a bringa határait. A méretre figyelj, jó legyen neked. Aztán hajrá, később meg fejleszted ha szükséges.
-
6120
tag
válasz Runner_fxr #4116 üzenetére
Nagyjából kezdő terepezésre kell; ~110kiló vagyok és puha. Önerőből most nem jutok fel itt a környékbeli hegyekre. Így nagyjából felfelé földút, lefelé ugyanez, max néha egyszerűbb trail pálya. Max félnapos túrák.
Látom, hogy miket használnak itt az emberek; annyit én nem áldoznék erre... -
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4149 üzenetére
"ott vásároljon mindenki ahol rendes szerviz háttér van."
Ezzel kezdtem én is: irány Ausztria. Ráadásul nekem semmi pluszt sem jelentett volna, mivel kéthetente amúgy is megyek/jövök.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4148 üzenetére
A Berguson nyilván nem kezelte ezt az ügyet kellően precízen. A Merida képviseletnek pedig semmi köze a Rock Shox telódhoz, tudom, hogy Te ezt másképp gondolod, de ez ettől még így van. A Dr.Bike feltehetően nem cserél rögtön full service kit-et, mert általában az alap kit is elég egy ilyen hiba orvoslásához, a Te esetedben nem volt elég, ez még tetézte a bajokat. Ettől még a Dr.Bike precíz és jó szerviz és rengeteg ilyen telót javítanak, minőségben. Nálunk heti szinten, szezonban, 5-10db tag van javításon, nyomkodó gépünk nincs, de konkrétan 1 azaz 1db tagot nem hoztak vissza tavaly. 1db villa volt ami visszajött, kinyomja a szimmeringet, hiába cseréltünk ki benne mindent, utána is ezt csinálja. Végül kiderült, hogy volt vele egy baleset, feltehetően akkor szenvedett olyan belső károsodást ami miatt már nem tudta tartani a levegőt, kapott akciósan új villát. A kollégám 20 éve szerel telókat, de nyomkodógéppel még nem találkozott amúgy. Elnézést kérnie itt a Bergusonnak kellett volna, az mondjuk valóban érdekes, hogy semmit nem ajánlottak fel kárpótlásul, amiért ennyit kellett várnod. Az biztos, hogy ezek az ügyek általában sokkal gyorsabban is tudnak menni, vagy lehet én dolgozom mindig "rossz" helyen, ahol nem tapasztalom ezt a sok negatívumot. Úgy gondolom, hogy a téma alaposan körbe lett járva, ehhez egyebet hozzátenni nem tudok. Esetleg annyit, bár már ezt is mondtam, hogy ott vásároljon mindenki ahol rendes szerviz háttér van.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4147 üzenetére
Először időpontra bevittem a bringát a Bergusonhoz, amivel két hétig nem történt semmi. Erre az volt a magyarázat, hogy csak a Dr. Bike javíthat, de ők meg szabin voltak.
Megj: akkor ez vajon azt jelenti, hogy szünetel a RockShox garanciális szervízelése?
Következő időpont, következő két hét, a bringát megjavítva kaptam vissza, de a teló ugyanolyan szar volt. Ekkor fordultam a képviselethez, akik a telefont sem emelték fel, hogy utánakérdezzenek, mindössze közölte a srác, hogy ő szabira megy és begőzölt, amikor megkérdeztem, hogy és akkor mi lesz.
Megj: nem a srácot kerestem fel, hanem a Merida képviseletet. Tán az is szünetel, mert egy ember szabira megy?
Következett a harmadik időpont és a harmadik két hét a Bergusonnál. Ennek a vége már az aug. 20. -ai hétvégére esett és a Berguson jelezte, hogy nem tudja, hogy készen lesz-e a bringám, mert a telót még nem kapták vissza a Dr. Bike -tól. Addigra én már megszereztem az elérhetőségüket. A szervíz telefonját nem vették fel, de a mobilszámon sikerült beszélnem a főnökkel, aki közölte, hogy épp szabin vannak.
-Már megint?
-Hogyhogy már megint? Idén először, a négy napos hétvégét toldották meg, de a telómat megjavították és elküldték a Bergusonnak.
Egyébként egy tök normális embernek tűnt, korrektül tájékoztatott. Ő mondta, hogy ők csak megjavítják a telókat, de nincs eszközük a tesztelésre.
A hosszú hétvége szombatján nyitva volt a Berguson, így tudtam végül átvenni a bringámat.
Ezek alapján írom azt, hogy az egész szolgáltatás egy legalja. A Berguson nyilvánvalóan hazudott, a képviselet szart az egészre, a hivatalos RockShox szervíznek meg nincs egy nyomkodógépe, amivel a saját munkáját leellenőrizhetné, mielőtt kiadná a kezéből. Így néz ki itthon a Merida márka garanciális szervízháttere. Próbálkoztam azzal is, hogy én kiveszem a négy csavart és személyesen viszem el a Dr. Bike -hoz, de a Berguson közölte, hogy akkor bukom a garanciát. Így nem volt más lehetőségem és júni elejétől, aug. végéig a bringa vagy szervízben volt, vagy naponta háromszor fújtam a telót. A végén pedig még elnézést sem kért egyik brigád sem.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4144 üzenetére
Nyilván nincs rendben, de az sincs rendben, hogy az egész magyar kerékpáros szakmát kutyaütőnek, meg legalja brigádnak degradálunk, csak azért, mert volt egy negatív tapasztalatod egy garanciális Rock Shox taggal és a Bergusonnal kapcsolatban. A Dr.Bike egy nagyon komoly tapasztalattal rendelkező szerviz, meg is csinálták azt a tagot ha jól értelmezem. Ez az állítás, hogy azt a telót nem tudják itthon normálisan javítani, nem igaz! Ugyan úgy az sem igaz, hogy a Merida hazai képviselete legalja brigád lenne. Egyébként a kerékpárnál is úgy működik mint egy autónál, beviszed a kereskedőhöz, és ő intéz mindent ami garanciális, neked valóban nem kell tudnod, hogy melyik alkatrész hova tartozik, függetlenül attól, hogy amúgy jogilag bizonyos alkatrészeknek megvan a saját maguk garanciális szervize. Sajnálatos módon nálad valami miatt elhúzódott az ügyintézés. De mint mondtam ez egy kereskedő a sok közül, ráadásul egy különösen leterhelt időszakban. Továbbra sem gondolom, hogy a Meridát kéne ezért fikázni, azt meg pláne nem gondolom, hogy mindenkinek Bécsbe kéne mennie bringát venni, mert itthon aztán csak kutyaütők vannak a szakmában. Elfogadom, hogy volt egy rossz tapasztalatod, de azért túlzásokba sem érdemes esni. És ezt úgy mondom, hogy nekem jelenleg semmi közöm a Meridához! Ismerem őket, dolgoztam is olyan kereskedőnél ahol árultunk Merida bringákat, de ennyi. Azon kívül, hogy nekem is Merida bringáim vannak, amiket amúgy vettem, nem kaptam ajándékba tőlük szponzorációként, semmi közöm a márkához. Tehát semmi érdekem nem fűződik ahhoz, hogy védjem őket akkor is ha tudom, hogy nem kéne. Az én tapasztalataim kifejezetten jók, ellenben tudok olyan márkákról ahol fél évet meg egy évet kellett várni a garis alkatrészre. Akár külföldről vásárolt bringa esetében is találkoztam már hasonlóval, szóval ott sem megy azért mindig minden úgy mint ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Nyilván egyetérteni nem fogunk, Te továbbra is ragaszkodsz ahhoz, hogy kutyaütők, legalja brigád stb. Mondhatok én akármit, szóval engedjük el a témát. Nincs értelme ezen rugózni.
StLui : A radwelt nyilván külön kategória, több ezer bringa készleten stb. Nem mondom, hogy feltétlenül rossz döntés oda menni, főleg mivel magyarok is dolgoznak ott, tehát még az esetleges nyelvi nehézségek sem jelentenek gondot. Viszont mint említetted, ha nem garis, jelentősen drágább. Ha meg garis, utazgathatsz. És azért külföldön sem minden bolt olyan mint a Radwelt, viszont ha bármihez hozzányúlnak a bringán, az legalább háromszoros szorzó árban. Autó nyilván más kategória, mivel "picit" több benne az alkatrész mint egy bringában, de akkor még egyszer mondom, nem kell külön rohangálni sehova, a kereskedő intéz neked mindent, az persze, hogy mennyi idő alatt és milyen igényességgel, ez már a kereskedőn is múlik. Mindenhol előfordulhatnak fennakadások, kelletlenségek, de egyből mindent és mindenkit lehúzni a szakmán belül, szerintem nem kéne. Ilyen erővel akkor autót se vegyél itthon, ismerősömnek simán összetörték az autóját márkaszervizben és el akarták sunnyogni.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #4139 üzenetére
képzeld el ha ezt autónál csinálnák, elektonikával menj a Bosch-hoz, vagy a Conti-hoz, telókkal akárkihez, stb
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #4118 üzenetére
Hát hogy őszinte legyek a tapasztalat azt mutatja egyelőre sokkal jobb pl Mattersburgba menni szervíz miatt, pláne ha gari, mert a nem garis ugye jóval drágább.
Itthon a garis telóra 1 hónapot mondtak, kint egy órát kellett várni, adtak addig tesztbringát bóklászni a környéken[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4143 üzenetére
Ha két és fél hónap, három időpont és három ki/be szerelés kell egy teló megjavításához, akkor a 15 éves tapasztalatod szerint az rendben van? Értem, amit mondasz, de én nem állok kapcsolatban a teló forgalmazójával. Nem is tudom, hogy milyen teló van benne és nem is érdekel. Ha a gariztatás során ezt meg kell tanulnom, az már régen rossz. A bringa garis és annak a papírjain nem az van, hogy RockShox, hanem az, hogy Merida. Ha bimbilimbi beszállító hibás alkatrésze miatt lerohad egy Mercedes, akkor nem az fog elterjedni, hogy fos a bimbilimbi, hanem az, hogy fos a Mercedes. Mégis, ki választott olyan telót, amit nem képesek itthon normálisan javítani? Hát a Merida. Én is leterhelt vagyok és a szezon közepén a kevés szabadidőmet szeretném bringázással és nem szervízbe járkálással tölteni. Ezért nem Tesco bringát vásároltam, hanem Meridát. Ehhez az árhoz nem ez a szolgáltatási színvonal jár.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4138 üzenetére
De, ez pontosan így működik. Veszek egy Meridát, a garit a Merida adja, lesz..om, hogy hogyan oldják meg. Oldják meg, vagy szart sem ér a Merida garanciája. Márpedig, a rendszer működését figyelembe véve, ami velem történt, az bárkivel ugyanígy megtörténhet. Ezen a Meridának kell változtatnia, vagy viselje a savat!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4139 üzenetére
Te most hol melózol? Azt tudom hogy régebben az Ebikeshopban dolgoztál.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4136 üzenetére
Volt nekem is Merida kapcsán garis ügyem, mármint én intéztem, mert tőlünk vásárolták a bringát. A Manitou villa elkezdett kotyogni, Meridának írtam egy mailt, közölte, hogy a Boneshaker a Manitou forgalmazója, menjek oda. Elvittem hozzájuk a telót, 2 nap múlva kész volt, villa lábat cseréltek. A tulaj kb 3 nap múlva vissza is kapta a bringát. Egy olyan tagot mint a tiéd, pillanatok alatt megcsináltuk volna ha pl a bringa tőlünk van. Van hozzá egy nagy doboznyi cuccunk. Pár nap max és bringázol.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4136 üzenetére
Ugyan ezt a telót választják még kb ezer másik bringába. Értem a gondolatmeneted, de ez sajnos nem így működik, hogy az adott kerékpármárka adja garit minden alkatrészre. Ez külföldön sem így működik. A kerékpár gyártó a vázra adja a garanciát, mert azt gyártja! Az összes többi alkatrészre az adott alkatrész gyártója adja a garit! A Te esetedben ez a Rock Shox volt és nem a Merida! Ez jogilag így van, ezen persze lehet zsörtölődni, de nem tudsz ezzel mit csinálni, a világ bármely pontjára mehetsz kerékpárt venni, egy teleszkópra neked semelyik kerékpár gyártó nem fog vállalni garanciát, csak az adott teló márkaszervize. Ezt meggyorsítani csak úgy lehet amit már többször leírtam, ha a kereskedő akitől vetted a bringát, tud telót javítani, ez esetben nem küldik sehova és megkapod azt a kényelmet és gyorsaságot amit amúgy joggal elvártál. Én nem mentegetni akarom a kereskedőt, aki miatt 2,5 hónapig húzódott a telójavítás, csak azt mondom, hogy ez nem a Merida sara.
Egyébként volt pár olyan bringa ahol a telóra is a kerékpár gyártó adta a garit, pl ilyen volt anno a Bionicon, és a Specializednek is volt régebben saját telója. Illetve van a specinek a mai napig részben saját telója, a Fox-al közös Brain. De a Meridának nincs saját telója, épp ezért ez ügyben nem ők az illetékesek.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Somatom #4133 üzenetére
A Meridát nem lehet kihagyni, mert ez egy Merida kerékpár, a Merida választotta bele ezt a telót és a Merida vállalt garanciát a bringára. Igazából nekem tudnom sem kéne, hogy hogyan működik a szervízelési folyamat. Odaviszem a bringát, megjavítják, elnézést kérnek, elhozom a bringát, ennyi. De, két és fél hónap semmiképpen sem reális egy ilyen javításra. Az meg pláne nem reális, hogy milla fölötti bringánál az vásárlóval teszteltetik, hogy sikefült-e megjavítani a telót. Nem a Te műhelyedről van szó, hanem a RockShock hivatalos szervízéről, tehát egy specializált telószervízről. Egy telót pedig nem olyan bonyolult ellenőrizni, hiszen csak nyomkodni kell. Erre elég egyszerű gépet csinálni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Ez mondjuk korrekt hozzáállás. Nekem az a véleményem, hogy bárki hibázhat, főleg nagyon leterhelt, stresszes időszakokban. Bármilyen sikeres vállalkozásnak, olyannak is akinek akár több száz pozitív visszajelzése van mondjuk a facebook-on, biztos lesz negatív értékelése is. Előfordul. Azt sem gondolnám, hogy külföldön aztán minden úgy működik mint a Schafhausen, ott senki sem hibázik, minden vevő elégedett mindig, persze, nyilván nem igaz ez ott sem. Én megértem Somatom felháborodottságát, hogy kétszer javították a telóját egymás után, kétszer két hétig és ez nem volt jó, de azért ebből nem vonnám le azt a következtetést, hogy az egész magyar kerékpáros szakma egy nagy szar és menjen mindenki külföldre vásárolni, szervizeltetni. Ha időbe is telt, de azért neki is megoldódott a problémája, mert csak elkészült az a teló.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4132 üzenetére
Én nem ismerem a Bergusont személyesen, csak látomásból, hallomásból, annyit tudok róluk, hogy iszonyat sok bringát eladnak, vevőtalálkozókon kb minden díjat ők kapnak. Olyan nagyon problémákat sem hallok felőlük. Ettől még nyilván neked ez nem volt jó tapasztalat, hogy kétszer 2 hetet ott volt a bringád, még az is előfordulhatott, hogy nem a tényleges okot mondták, hogy miért volt ott annyi időt a bringád, ezt már nem fogjuk megtudni, az is lehet, hogy a kommunikáció volt rossz, egyik elfelejtett szólni a másiknak. Annyit tudok neked mondani, hogy ami tavaly a kerékpáros szakmában történt a váratlan és brutális volt, iszonyú leterheltség mindenhol, fejetlenség nyilván előfordulhatott bárhol, szóval ez nem egy átlagos év volt és nem is csak ez alapján kell megítélni a hazai kerékpáros szakmát. Ami a Merida garanciális szervizhátterét illeti, Dr.Bike, hát nem tudom milyen nyomkodógépről beszélünk, de szerintem ilyet amúgy senki nem használ, legalább is én még nem láttam szervizben ilyet sehol. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem létezik, főleg tesztlaborokba, de az biztos, hogy a teleszkópszerviznek nem kelléke. A Dr.Bike-ban olyan arcok dolgoznak akik brutális több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek, főleg a hidraulika területén, de nyilván bárki hibázhat. Én mondjuk a Meridát ebből továbbra is kihagynám, mert itt a Rock Shox-al és annak a hazai garanciális hátteréről beszélünk. Akárhonnan is nézzük, a legjobb az, ha a kereskedő ahol veszed, ért mindenhez. Ilyen viszont valóban kevés van. Egyébként külföldön is sok esetben úgy működik a teló szerviz, hogy elpostázza a kereskedő a hivatalos szerviznek az alkatrészt. Persze ott is vannak boltok akik saját maguk megoldják mert értenek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4130 üzenetére
Miután kétszer két hetet töltött a bringám a Bergusonnál, magam kezdtem el utánajárni. Így derült ki, hogy a Berguson csak hazudta, hogy az első két hétben azért nem történt semmi, mert a dr.bike szabadság miatt zárva volt. Így tudtam meg azt is, hogy a RockShox hivatalos hazai szervízpartnerének nincs olyan eszköze, amivel ellenőrizni tudna egy általa javított telót (egy egyszerű nyomkodógépről beszélünk). Ez ma a Merida itthoni garanciális szervízháttere. Ez a szolgáltatási színvonal milliós bringákhoz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4130 üzenetére
"Ugyanakkor a Berguson a Merida legnagyobb kiskerpartnere itthon. Feltételezem, hogy amúgy valamit jól tudnak csinálni, különben nem adnának el annyi bringát. "
Lehet írtam már, de a Berguson nekem pozitív tapasztalat volt. Közvetlenül az üzlet előtt álltam meg az autóval. Naivan azt gondoltam az a hely ingyenes parkolás szempontjából. Amikor vittem ki a bringát hogy betegyem az autóba, látom a bünti cédulát. Visszamentem hogy rákérdezzek hogy fizetnem kellett volna parkolásért? Egyből felajánlották hogy kifizetik helyettem, amire én bizalmatlan lettem hogy mi van ha mégse fizetik be. Ragaszkodtak hozzá, majd a két ünnep között elpostázták nekem Győrbe a befizetett csekket.Hogy aztán a szervizelésük milyen, azt szerintem soha nem fogom megtudni, de ezek után nem hinném hogy gáz lenne. Somatom?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4129 üzenetére
Való igaz, hogy a forgalmazó dolga, hogy figyeljen a partnereire, legalább is akire sok a panasz, azokkal nem érdemes együtt dolgozni. Nyilván a Rock Shox esetében nem tud mit tenni egy hazai kerékpár forgalmazó, de azt megteheti, hogy azt mondja egy kereskedőnek, amennyiben nem kezeli jól az adott kerékpármárkához kapcsolódó garanciális ügyeket, elveszi a forgalmazás jogát. Ugyanakkor a Berguson a Merida legnagyobb kiskerpartnere itthon. Feltételezem, hogy amúgy valamit jól tudnak csinálni, különben nem adnának el annyi bringát. Persze én azt is megértem, hogy esetedben ez nem volt annyira gördülékeny és vevőbarát, de azért azt se felejtsük el, hogy a tavalyi szezonban elég brutális leterheltsége volt a kerékpáros szakmában dolgozóknak. Nyilván ez is közrejátszhatott abban, hogy hosszabb időbe telt annak a telónak a javítása. Én ismerem a Meridásokat, jó srácok, nem legalja brigád. Bár minden márkát így képviselnének idehaza!
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4128 üzenetére
A forgalmazó dolga, hogy a partnereire figyeljen. A Concept Store a telefont sem emelte fel, hogy utánanézzen a problémának.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Személyesen nem ismerem őket, de rosszat nem hallottam róluk. Egy normális kereskedő simán megjavítja amit tud, nem küldözget sehova semmit. Persze amit muszáj, pl akku, motor, repedt váz, azt nyilván. A Dr.Bike amúgy az elfogadott hivatalos telószerviz, rengeteg kereskedő náluk javíttat, csak ugye szezon közepén ők is leterheltek és nyilván elhúzódhat egy garis szerviz, de ha a boltnak megvan hozzá a tudása és felszereltsége, 1-2 nap alatt megoldja neked, nyilván amennyiben javítható.
Somatom: Emlékszem a kálváriádra azzal a taggal, akkor is elmondtam és most is csak azt tudom mondani, hogy neked a kereskedővel volt a problémád, nem a forgalmazóval. Hiába mentél a forgalmazóhoz, ő a vázzal kapcsolatban tud neked segíteni, egy Rock Shox tagot nem tud neked a polcról adni. Ehhez a Rock Shox hazai képviseletéhez kell fordulni. Ha veszel Bécsben egy bringát, akkor sem fog neked az ottani forgalmazó adni egy új telót a polcról, ott is a bolthoz kell fordulnod ahol vetted a bringát és Bécsben sem gondolnám, hogy egy amúgy filléres alkatrésszel javítható telót újra fognak cserélni. Csere akkor lehetséges ha javíthatatlan az alkatrész. Bécsben sem gondolnám, hogy minden boltban tudnak amúgy telókat szerelni. De aki tud, ott nyilván megoldják gyorsan, ugyan úgy mint ahogy nálunk is megoldja egy normális kereskedő.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
A teló esetében az a metódus, hogy a szervíz felküldi Pestre, a RockShox hazai képviseletének. Az átküldi a hivatalos szervízpartnerének (dr. bike). Ők megjavítják, de nincs eszközük a tesztelésre, úgy küldik vissza a képviselethez, majd az a boltba. Addig a bringád teló nélkül szépen várakozik. Ha nem sikerült a javítás, akkor isoraz. A RockShox hazai képviseletének direktívája, hogy két sikertelen javítás után cserél. Én a második javításig jutottam két és fél hónap alatt és csak városon belül kellett küldözgetni a telót.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4124 üzenetére
Voltam a problémával a Concept Store -ban is. Ők sem voltak különbek, mint a Berguson. Bécsben a vásárló elégedettsége érdekében a kereskedő elviszi a balhét. Kicseréli a telót (négy csavar), aztán majd leboxolja a szervízzel, a beszállítóval.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4121 üzenetére
Ez igaz, feltéve, hogy Bécsben elsőre tökéletesen megoldják, és a Bécs is 2 út, mert egy telószervizt nem fogsz tudni ott helyben megvárni. Ott is csak átveszik és egy későbbi időpontban mehetsz érte. Jobban megéri inkább elpostázni nekik a tagot és majd visszapostázzák ha kész, én tuti nem utazgatnék oda. Amúgy amit a Berguson csinált az esetedben az valóban gáz, de ettől még máshol simán mehet gördülékenyebben is egy ilyen ügy. Olyan kereskedőtől kell vásárolni aki tudja szerelni is az eladott portékát. Egyébként ilyen erővel bármilyen márkával be lehet szopni, ha a telót nem tudja megjavítani a kereskedő akitől vetted a bringát. Vagy legalább is elhúzódhat mint esetedben.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4120 üzenetére
A győri Peppe kerékpárnak jó híre van.
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4118 üzenetére
Több, mint két hónapig rohangáltam, mire méltóztatták megjavítani a telómat. Nem beszélve a telefonálgatásról, utánajárásról. Egy Bécs túra sokkal egyszerűbb lett volna. A Merida egész itthoni szolgáltatási lánca a képviselettől, a Bergusonon át, a szervízpartnerekig egy legalja brigád.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Szervizköltséget a gari ideje alatt is kell, vagy legalább is kellhet fizetni! Ugyanis a garancia nem a karbantartásra vonatkozik. Ha elkoptatod a hajtást garanciális időn belül, vagy elkoszolódik a bovdened a sártól, esetleg kap egy pofont a váltó és elgörbül a fül, akkor az mind saját zsebből fog menni. A telókat is évente illene szétszedni egy alap karbantartásra. A garancia elsősorban a vázat érinti, pl ha elreped, azt nyilván cserélik. Persze lehet a telókkal is néha probléma garanciális időn belül, mint pl Somatom-nak, hogy leeresztett a tag, az is nyilván garanciális probléma, mert 1 éven belül volt, de azért ezek igen ritka esetek. A garancia az egységes egy adott márkán belül, ebből a szempontból mindegy hol veszed. Ami viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen a szerviz háttere az adott kereskedőnek ahonnan a bringát vetted! Na ennek kell alaposan utána nézni. Sajnos sok kereskedő van, akik eladják a komoly bringát, de pl a telókhoz már nem értenek. Itt kezdődnek a bajok. Elektromos bringa esetén meg pláne fontos, hogy aki eladja annak legyen benne tapasztalata és megfelelő szerviz háttér is adott legyen, sajnos ez sok helyen nincs meg.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4118 üzenetére
Igazság szerint attól függ mennyi garit adnak a bringára. Én Budapesten a Bergusonnál vettem 2019 decemberébe a Merida Espresso-t, de Győrbe a Pepe kerékpárnál fogom szervizeltetni (Merida márkakereskedés). Idén lesz először szervizeltetve, igaz tavaly nem sokat használtam.
Szóval a lényeg, hogy minden a garitól függ, mert gari után mindenképpen kell szervizköltséget fizetni. -
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4116 üzenetére
Legalábbis addig szuper, amíg nincs a bringával garanciális probléma. Onnantól viszont rémálom.
Sztem ha vki kp. -ért komoly bringát akar venni, akkor irány Bécs.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Kezdő terepezésre jó lehet, de a villa lesz a gyenge pontja. Ha normálisan MTB üzemmódban szeretnéd használni, akkor a villa elég hamar cserés lesz. Második körben a fék és a kerekek lesznek kevesek. Illetve a 400-as akku ma már viszonylag kicsinek számít. Az egész azon múlik, hogy mire fogod használni, mik az elvárásaid a bringával kapcsolatban. Amúgy a Cube kifejezetten jó ár/érték arányú kerékpárokat ad, szóval bármelyiket is választod, a kategórián belül nagyon nem nyúlsz mellé. Csalódás akkor lehet ha az elvárásaid nagyobbak mint amire a kerékpárt szánták.
cettlee: Attól függ, hogy melyik felszereltségi szintet választod. Az alap Hybrid 160 HPC race-en csak a villa "lockolható" a tag nem. A Hybrid 160 HPC TM-től fölfelé már van rendes lock a tagban és a villában is. Amúgy ekkora 160/170mm körüli rugóutaknál már ne remélj teljes lockolást, egyik teló sem lesz merev, inkább csak felkeményednek, compressio-t tudsz rajta növelni, de ettől még tudnak azért mozogni csak nem annyira mint nyitott állapotban. Nekem az a tapasztalatom, hogy a Fox telók jobban tudnak lockolni mint pl a Rock Shox. A Cube-nál jobb ár/érték arányt nehéz lesz találni máshol, pláne ebben a helyzetben ami most van. Jó ár/értékben YT, Canyon, Commencal kínál még bringákat, de ezeket nagyon gyorsán kifosztják. Nekem személy szerint azért nem jött be a 160-as stereo (pedig nagyon szemeztem egy ilyennel: [link]) , mert a tesztek alapján a hátsó felfüggesztési rendszere túl aktív. Nagyon hamar elhasználja a teljes rugóútját, persze nem rossz bringa, de ha már a legjobbakhoz hasonlítod a vázat, akkor azért alul marad. Ettől függetlenül biztosan jópofa bringa, egész jó geometriával és kiváló motorral. Tudnám még ajánlani a Meridát is, mert amit ez a váz tud, gondolok itt az eone sixty-re, főleg a karbon verzió, az brutális. Viszont a Merida árazása magasabb, ugyan azért a pénzért a Cube jobb felszereltséget ad. Az viszont a Merida mellett szól, hogy nagyon szuper a hazai képviselete, van egy szuper bemutató terem és rengeteg bringát rendelnek, tehát van belőle választék.
[ Szerkesztve ]
-
cettlee
őstag
hali!
tavaly belekostoltam a témába, most vennék valami komolyabbat.
gen4 bosch motoros fully-t szeretnék. Ahogy néztem stereo hybrid 160
megfelelne. Ezeken lehet lockolni a teleszkopokat? Esetleg van valami hasonlo ami bestbuy? -
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4112 üzenetére
Csak terméket tudsz kölcsön adni, szolgáltatás az megint más. Lehet nálatok szolgáltatás volt bejegyezve.
ui.: az Audinál évtizedek óta működik ez a dolog (PC), de lehet hogy az se mind1 hogy konkrétan milyen termékről van szó. Nem akarok okoskodni a témában, a lényeg hogy gondosan nézzetek utána.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
"Papíron ettől még kölcsönadás, de ugye mindenki tudja hogy gyakorlatilag vásárlásról beszélünk." Pont ez a problémám ezzel, hogy ha létezik ez a jogi kiskapu, akkor minek az egész tiltás, hogy termékre nem szabad elfogadni? Na mindegy, én elhiszem, hogy így van, de kíváncsiságból megkérdezem a könyvelőt, hátha meg tudja erősíteni.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4110 üzenetére
A kölcsönadásnál az a lényeg, hogy a bolt 1:1 árat számoljon föl a termékért. Papíron ettől még kölcsönadás, de ugye mindenki tudja hogy gyakorlatilag vásárlásról beszélünk. Jogilag ez úgy működik, hogy a szerződésben ezt le kell írni. Gondolom "titeket" azért büntettek meg, mert jogilag nem volt pontos/helyes a szerződés.
Annyi még, hogy kölcsönadásnál a vásárló "kockáztat" ilyen esetben, mert az eladó bármikor visszakérheti a terméket. A szerződésben kölcsönadásról van szó. Persze egyik eladó sem fog ezzel a jogával élni, mivel ő megkapta a teljes vételárat. Örül hogy eladott egy terméket.
Ha egy Audi Hungária Motor Zrt meg tudja tenni, akkor nem hinném hogy ez illegális lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem az a nem fehér, hogy van tesztbringa, meg leértékelt darab, hanem, hogy a szép kártyát ilyen formán felhasználd, termékre. Nem állítom, hogy nekem van igazam, de az tény, hogy minket megbüntettek már a szép kártya miatt, mert termékre elfogadtuk. Most ezt így nem tudom, hogy így megcsavarva a történetet, hogy elviszed kamubérlésre, de közben csak egy sima adásvétel történik a szép kártya felhasználásával, hogy ez így megáll e vagy sem jogilag. Lehet, hogy igen, de azt is el tudom képzelni, hogy ha egy NAV-os megy be a boltba próbavásárlóként és neki szeretne valaki így eladni bringát, a szép kártya felhasználásval + kp-vel, nem vagyok benne biztos, hogy nem lesz belőle gond. Persze simán lehet, hogy nektek van igazatok, a lényegen nem változtat, nektek mint vásárlóknak ebből semmi bajotok nem lehet, akár legális akár nem, a bolt tartja majd a hátát az esetleges kellemetlenségekért. Szóval hajrá, ahol elfogadják, ki kell használni.
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #4106 üzenetére
A kölcsönadásos módszer teljesen legális. Az Audi Hungária Motor Zrt-nél a Vállalat Béren Kívüli juttatása (VBK) keretén belül, a számítógép használat is kölcsönadásos módszeren alapul. Alá kell írni egy szerződést, ami azt hiszem számítógép esetén 5-6 év után elévül, miután már hivatalosan is a "vásárló" tulajdona lesz.
De mondok mást. Amikor még üdülési csekk volt, azt is meg lehetett oldani ilyen szolgáltatás gyanánt. Én egy pápai horgászboltban vettem közel fél milla értékben horgászcuccot üdülési csekkből. Az is valami kölcsönadásos szerződés volt.
Mondok még egyet. Tavaly 2020 májusában a Playsport webáruházban Szépkártyára vettem Nike cipőt. Minden zsebet elfogadtak online. Sajnos év végére már megszüntették ezt a lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #4106 üzenetére
Biztos velem van a baj, mert nem ertem. Lattam sok boltban vannak leszallitott modellek, es soknal irjak hogy kiallito darab, proba darab stb. Es ezert le vannak arazva. Ez teljesen feher.
Aztan ha lehet kolcsonozni szep kartyaval, az is teljesen feher. Nem ertem hol szuletik a problema. Kolcsonzi, vissza hozza, leltarba kerul leszallitva. Ha gondolja masnap vissza jon erte, felre sem kell tenni neki mert kicsi az eselye hogy 1 nap alatt megvegyek, es kifizeti a tobbit rendesen. Ezt csinalja a tobbi bolt most is. -
Runner_fxr
Ármester
Mindaddig amíg nem fut bele egy ellenőrzésbe a bolt. Akkor már nem dumálod ki magad. Persze azóta változhatott a szép kártya elfogadás, őszintén szólva nem követem, 1-2 éve még úgy volt ahogy írtam, nem fogadhattad el csak szolgáltatásra. Trükközni is lehet, meg elfogadni, mindaddig amíg nem buksz le. Van bolt aki bevállalja, sokan meg nem. Szóval amit itt írsz az nem fehér, hanem okosba megoldás. Persze engem ez nem zavar, nem azért mondom. Vásárló csak jól járhat ezzel, a bolt meg úgy is megfizeti a büntit ha elkapják.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
válasz Runner_fxr #4104 üzenetére
Szerintem abszolut feheren lehet csinalni ahogy o leirta. Bereli (akar 2-3 honapra), berles miatt az ar leszamitva 30-40%-al, (atlag 15-25% ugy nezem) es tobbit siman megveszi.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4103 üzenetére
Persze lehet trükközni, amiket itt leírtál működhet abban az esetben ha a jó barátod a bolt tulajdonosa és pl odaadja neked “tartósbérletre” a bringát. Lehúzzák a szépkártyádról az összeget, bringa nálad, persze papíron a bolté, aztán majd lesz valami. Viszont azt te sem gondolhatod komolyan, hogy ez működhetne nagyobb tételben, bárkinek. Ezt épeszű kereskedő nem fogja bevállalni. Amikor el kell számolni a NAV felé az adásvételekkel, bevételekkel, akkor mi lesz? 1-2 éven belül hatalmas káosz lenne ebből. Kap a bolt egy nagyobb ellenőrzést és nagy bukta lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #4102 üzenetére
Hol itt a probléma? Amikor elhoztam kipróbálni a Meridát, akkor a teljes vételárát le kellett perkálnom kaucióként. Ezzel a kereskedő le van fedezve, a "kikölcsönzőnél" meg ott a bringa. X idővel későbbre datálva megírják a vételt igazoló papírt. De, kaució helyett lehet előleg is egy rendelt bringára, ami saaajnos nem érkezik meg. Ezért a kereskedő felajánlja olcsóbban a "használt" kölcsönbringát, amit a megrendelő elfogad. Az árengedmény pont a szép kártyával fizetett rész lesz. Navos vásárló nem tesz le százezreket. Addig meg nincs bukta, amíg nincs a kaució/előleg az asztalon.
Sztem nem a legalizálás a dolog buktatója, hanem a szándék hiánya. Miért kedvezzen így egy kereskedő, amikor azért a bringáért is sorbanállnak a kápés vevők, amit még le sem gyártottak?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4096 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű. És mégis akkor hogyan jön létre az adásvétel a vásárló és eladó között ha csak kölcsönzés van? A kerékpár amit "kikölcsönöz" a vásárló, az hogyan kerül a vásárló nevére? Az papíron akkor továbbra is a bolt árukészlete marad.
6120: Persze változhattak a szabályok szép kártya ügyben, saját tapasztalatom ezzel kapcsolatban kb 2 éve volt. A kerékpárüzletben ahol akkor dolgoztam, mi is elfogadtuk a szép kártya szabadidő zsebet kb mindenre. Ment is ez jó ideig, majd egyszer csak egy vásárló kicsapott egy NAV igazolványt és kérdőre vont minket. kaptunk egy 50 ezres büntetést és egy figyelmeztetést, hogy a következő alkalom 1 milliós bírsággal fog járni. Felhívták a figyelmünket, hogy csak szolgáltatásra fogadhatjuk el, mint pl kölcsönzés! Nálunk akkor télen sí kölcsönzés volt, így arra tudtuk elfogadni a későbbiekben.
[ Szerkesztve ]
-
6120
tag
válasz Runner_fxr #4100 üzenetére
Adózás szempontjából jobb talán a kártya. Illetve több olyan nagyobb cég is hirdeti a weboldalán a szépkártyás fizetest, akik hivatalos beszállítói az emobilitas-programnak. Na, majd holnap felhívok egyet és beszámolok...
Új hozzászólás Aktív témák
- 2x8GB 3600MHz Apacer NOX memóriakitek GARANCIÁVAL/SZÁMLÁVAL! ÁRON ALUL! Hűtőbordás, dobozos!
- Eladó! Kishibás Rtx2070 8GB!
- HP ZBook Fury 15 G8 Profi Tervező Vágó Laptop -50% i7-11850H 32/512 FHD IPS NVIDIA RTX A2000 4GB
- Új HP ZBook Firefly 16 G10 Profi Tervező Vágó Laptop -50% i7-1355U 16/1TB FHD+ RTX A500 4GB
- PlayStation 5 Pro + Vertical Stand
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest