Új hozzászólás Aktív témák
-
KKaresz45
senior tag
válasz
Parano1d #152 üzenetére
Szerintem nem játéktípus függő hogy milyen fps-sel játszható egy játék. Minden játszható alacsonyabb fps-sel is, de ha megnézel egy játékot 30 fps-sel meg 60-nal akkor látható lesz a különbség, és ha kiadsz egy videokártyára 100+ ezret meg veszel egy 4K kijelzőt, akkor valószínűleg nem az akadozást akarod nézni. Millió szemléltetés van erről a neten, csak egy példa:
Ennek ellenére én nem gondolom hogy minimum 60 fps kell a tökéletes játékhoz, szerintem jót lehet játszani az alatt is (például ha a minimum 40, atlag 45-50 megvan). Főleg hogy már vannak olyan technológiák amikkel javítani lehet az érzésen (g-sync, freesync). De azért a minimum ne essen már be 30 alá, az már olyan zavaró fps drop, hogy a szemed is észreveszi. Igazad van abban hogy a Metro meg a GTA V extrém példák voltak, de a tesztben szereplő összes játéknál 30 alatt volt a minimum 4K-ban, ezért írtam azt, hogy én biztosan nem használnám így, és másnak sem ajánlanám.
Az is igaz hogy a tesztben mindent maxra állítottak, nem tudom hogy mennyit lehet nyerni a beállítások variálásával. Nyilván nehéz olyan tesztet csinálni ami mindenkinek jó. Itt igazából a Full HD meg a 4K közötti felbontások lennének az érdekesek, és gondolom hogy az volt az alapötlet hogy lemérjük mind a kettőt és feltételezzük hogy a köztes felbontásokban arányosan skálázódik.
-
janos666
nagyúr
válasz
Parano1d #156 üzenetére
Ez volt a legelső felvetésem, hogy ha minden más állandó, csak a felbontást növeled, akkor megvalósul az "optikai SSAA", csak aztén elkanyarodtunk.
A "HD élmény" egyik része házimozi és TV-film/sorozat esetén is (akár TV-vel, akár projektorral), hogy minél jobban ki legyen töltve a perifériás látómeződ is. Ez ugyan úgy skálázódik tovább HD-ről UHD-re, ahogy annak idején SD-ről HD-re. Tudatos, megfontolt, tervezett elhatározás az, hogy egyre jobban ki legyen töltve a periféria, ezzel is javítva az összehatást. A nagyobb felbontás lehetővé teszi, hogy közelebb ülj és/vagy növeld a kép méretét, ezzel jobban kitöltsd a látómeződ, jobban a vetített világ részének érezhesd magad.
Erre egy másik példa az Eyefinity játékos felhasználásra, mikor csak azért tesztnek le egyesek még pluszban két ugyan olyan szélesvásznú monitort a mellé, amit ténylegesen néznek, hogy jobban kitöltse a látómezőjüket.
Bár személy szerint nekem nem tetszik ez a felállás, mert ilyen formában túl kompromisszumos a kávák miatt és abszolút nem költséghatékony amiatt, hogy gyakorlatilag háromszor annyit kell költened monitorra (de ha pl. IPS helyett TN panellel is beéred a két szélre, akkor is legalább kétszer annyi lesz a szumma) és durván háromszor annyit VGA-ra. De van olyan "hülye" (a lenti klasszifikálásod követve), akinek így is megéri.
Szerintem ettől jobb és olcsóbb közelebb ülni egy 4k-s kijelzőhöz 2k-s helyett.
De persze te tudod. Szerintem abszolút jogos az "optikai SSAA" jellegű 4k használat is, jobb mint a 4k->2k resample szoftveres SSAA. Ezt sohasem tagadtam. Ugyanakkor részben pazarlás, ha pl. MSAA-val egyszerre lehetne AA és még perifériakitöltés ("közelebb ülés") is.Lehet-e akkor érelme MSAA-nak 4k-ban?
Szerintem igen. Abszolút csak attól függ, hogy hogyan és mire használod a komplett rendszer. -
janos666
nagyúr
válasz
Parano1d #154 üzenetére
"Lehet közelről nézni egy 65"-os monitort is, csak nincs sok értelme véleményem szerint."
Ha így definiálsz egy fix képátlót (és feltesszük, hogy állandó a képarány is), akkor pontosan attól függ az, hogy mi számít ideális, távoli, vagy közeli nézési távolságnak, hogy pixelszámban mekkora a felbontása. Minél több rajta a pixel, annál közelebbről kell nézned, hogy ilyen szempontból ideális legyen (hogy tényleg érzékeld is azt az információt, amit az adott felbontás hordoz, ne vesszen el belőle számottevő mennyiség), illetve ménél kevesebb a pixel, annál távolabbról (hogy ne kezd el magukat a pixeleket látni rácsháló szerűen és vesszen el túl sok minden a periféria legszélén vagy szó szerint a látómezőn kívül).
Ez szerintem egy nagyon egyértelmű képlet. Három változód van, amikből mind viszonylag szűk tartományban jelennek meg (néhány extrém esetet kivéve az átlaghoz képest durván 0.5x és 2.0x skálán: 1000 és 4000 oszlopnyi pixel, 24-65 colos képátló, 1-4m nézési táv... az alapeset szerintem 2k-s ~40" ~2m-ről, ami egy kis-közepes méretű lakás nappalijában egy TV egy játékkonzollal, kis-közepes pénztárcájú és hobby-játékos vásárlót feltételezve, akiknek nem kellenek nagy tepsik a falra, csak ami befér a régi szekrénysorba...).
Amit most ezen túl és eredetileg írsz, az "csak mert én épp úgy csinálnám hasra ütésből, gondolkodás nélkül, mert izé..." nonszensz. Azzal nem lehet vitatkozni.
-
janos666
nagyúr
válasz
Parano1d #152 üzenetére
"Minek 4k-ban pl élsimítás? Teljessen ésszerűtlen dolog."
Ez pusztán attól függ, hogy milyen messziről nézed és mekkora a képernyő.
Ha X szélességű 2k-s képernyőtől Y lenne az ideális távolság (ahol épp se több, se kevesebb a látásod hatékony felbontóképessége), akkor ha X és Y körülbelül azonos marad, de 2k-ról 4k-ra lépsz, akkor lényegében "optikai SSAA lesz érvényben".
Ha X és Y viszonya átalakul úgy, hogy 4k-ra is az teljesül, mint az alapeset (tehát a felbontás növekedéssel arányosan közelebb ülsz és/vagy nagyobb képernyőd lesz), akkor pontosan ugyan annyi értelme lesz az élsimításnak 1k-n, 2k-n, 4k-n és 8k-n is (persze egy olyan tartományban, ami fizikailag és praktikusan lehetséges)."pl egy RTS-ben 30 fps még bőven játszható kategória."
Ezért szeretem én inkább, ha az "élvezhető" kifejezést használjuk. Van, aki bármilyen játékstílust képes élvezni 30fps-el, de van akit egy RTS-nél is idegesít, ha nincs >=45fps, de inkább fix 60.
De ez is függ a megjelenítési technológiától is:
- vannak kijelzők (pulzáló háttér-világítású LCD, PDP, pulzálóra belőtt OLED, stb), amik ideálisan fix 60fps-re, de rosszabbak 30-ra, mint egy klasszikus (folyamatosan világító háttér-fényű) 60Hz-es LCD
- vannak kijelzők, amik ideálisak 100-140 közti fps-re (folyamatos világítással, de sok valósi frissítéssel), de ugyan olyan rosszak 80-100 alatt (pl. ~60-al, vagy csak kicsit többel), mint a klasszikus 60Hz-es LCD-k (mert lényegében ilyenkor pont ugyan úgy működnek) -
KKaresz45
senior tag
válasz
Parano1d #142 üzenetére
A PH teszttel nem az a baj hogy a Mantle-t nézik hanem az hogy 4K eredmények alapján hasonlítanak össze olyan kártyákat amikkel jellemzően nem 4K-ban fognak játszani, mert 30 alatti minimum FPS-eket produkálnak. Nézd meg a 390/390X tesztet, nem ritkák az egészen extrém, 10 körüli (Metro) vagy az alatti(!) (pl. GTA V) értékek 4K-ban. Ezekkel senki nem fog így játszani, mégis ezek alapján összesítettek.
A mantle nekem nem szúrja a szememet, nyugodtan teszteljenek vele, hiszen ha gyorsabb mint a DX11, akkor azt fogják használni az emberek és azt kell tesztelni amit használni fognak, nem azt amit nem.
Egyébként ebben az esetben a mantle lassabb, mint a DX11. Nézd meg a Thief diagramot a tesztben, full HD-ban a 980 elveri a 390X-et, és 4K-ban is csak 1 fps előnye van a 390X-nek ami kevesebb, mint más DX11-es játékoknál.
-
daveoff
veterán
válasz
Parano1d #138 üzenetére
PH tesztet inkább hagyjuk, ahogy abban átlagolták az eredményeket, az kritikán aluli, enyhén szólva is megtévesztő az eredmény. ezzel nem a 980-at akarom védeni, félre értés ne essék, de szerintem sokaknak szúrja a szemét.
és igen, nincs nagy különbség, pont ezért én a 980 mellett tenném le a voksom, még akkor is, ha az lenne gyengébb egy leheletnyivel(de nem az). persze az ár sem utolsó szempont, ha 390X olcsóbb(de nem az), akkor az a logikusabb döntés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- CPU léghűtés kibeszélő
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Végleges a HDMI 2.2-es verziója
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- Samsung Galaxy S22 Ultra , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest