Új hozzászólás Aktív témák
-
Kisgépkezelő
senior tag
Tehát az előző két N handheld generáció eladásainak a kétharmada, az USA-ban és Japánban lett eladva, de azért a japánok még ebben is eléggé felülreprezentáltak lakosságarányosan, a népesség többi 93-94%-a pedig elosztogatta a maradékot. A többi N konzolnál is hasonló 2/3-3/4 arányban szívta fel ez a két piac a terméket. Ebből azért elég könnyen leszűrhető, hogy kik a fő piac és kik (mi) leszünk letojva. (Valami interjúban hallottam, hogy már a helyi képviseletet is leépítették nálunk.) Nem tudom, mi van odaát a levegőben ami miatt arrafelé jobban megy, és mi miatt nem megy itt. Talán felénk nagyobb a PC Masterrace aránya, nálunk szerencsétlenebb helyeken pedig nincs is meg az elegendő vásárlóerő.
-
válasz
Kisgépkezelő #121 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy ez nagyon sokszor elhangzik Nintendo-s cikkek alatt, de remélem sejted, hogy ebből gyakorlatilag semmi sem igaz. Nincs olyan multinacionális cég, akiknek elég, ha Japánban sikeresek, soha nem is volt, soha nem is lesz.
Nintendo fő piaca?
Wii eladások
Japán 12.75m
Amerika: 48.64m
Egyéb: 40.23mWiiU eladások
Japán: 3.3m
Amerika: 6.41m
Egyéb: 3.65mDS/3DS összesített
Japán: 55.13m
Amerika: 80.66m
Egyéb: 79.79mLáthatod, hogy a kézikonzol arányaiban jobban megy Japánban, mint máshol, de ettől függetlenül még mindig jóval többet adnak el máshol, mint Japánban.
Ezzel csak annyit szerettem volna mondani, hogy ha olyan konzolt tesznek le az asztalra, ami nem kelendő amerikában, akkor nagyon nagy lesz a baj...
-
válasz
Kisgépkezelő #121 üzenetére
True story.
-
Mister_X
nagyúr
Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de engem jobban izgat, hogy megmarad-e a régiózár.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Nem mi vagyunk a Nintendo fő piaca, ahol meg igazán tarolnak, ott fontosabb a hosszú akkus üzemidő, meg mindenféle nintendo socialnetwork szolgáltatások, mint az arcszaggató grafika. Én is meglepődtem amikor hallottam róla, milyen komoly selling point, hogy minden 3DS-nek van saját helyi hálózata, amin összekapcsolódik a többivel és saját avatarral művelhetsz közösen földet a szomszéd metrókocsiban ülő emberrel. Én élő embert nem láttam még akinek 3DS-e van, de állítólag Japánban sokan ingáznak napi 2-3 órákat és minden jármű tele van 3DS-t birizgáló emberekkel. Meg ott van még a hülye amibo támogatás, meg a rengeteg exkluzív JRPG, aamikhez nem kell komoly gép, mert 10 pixeles grafikájuk van, de arrafelé valamiért szeretik őket. Szinte mindig volt egy Nintendonál erősebb kézikonzol a piacon. Az N még olyat is bevállalt, hogy színes kijelzős konkurensek ellen fekete-fehéret hoztak ki, mégis talán a PSP volt az egyetlen sikeres készüléke a konkurenseknek, és még az is csúnyán lemaradt az eladások terén. Pedig ott aztán volt órajelpara, amikor a DS 33Mhz-es processzorára a Sony rátromfolt egy 333Mhz-essel. Nem látszott meg az eladásokon, hogy a DS-en így nézett ki az NFS, a PSP-n meg így.
-
Igen, sok mindennel egyetértek, amit írtál, ez miatt én is nehezteltem, neheztelek rájuk. Nem lehet ma már kényelemből megélni, kellenek játékok választék, szolgáltatások.
Talán most rájöttek, vagy reménykedek benne.Egyébként nálam is az utolsó esély, ha ebbe se tesznek bele energiát... akkor búcsút intek. -
A képeket azért csatoltam, hogy megpróbáljak rávilágítani, hogy nem a Mario és a Zelda miatt lett siker a Wii és nem azok miatt lett bukás a WiiU. Volt benne valami újdonság, ami miatt rákaptak az emberek. Ez koncepcionálisan semmi újdonságot nem tud felmutatni, csak a hibrid megoldást. Számomra semmi újdonságot nem jelent, hogy a WiiU kijelzős controllerét most kihozták feketében és le lehet szedni a széléről a gombokat
Szerintem elég lett volna a DS karikatúrába illő felbontását megnövelni egy kicsit, plusz pár új játékot kihozni, és tökéletes lenne.
Szerintem ilyen téren a Nintendo a leglustább a rajongóival szemben, mert elég ritkán jönnek új részek, vagy akár új címek is...
Szerintem az exkluzív játékok max. pár millió rajongónál számítanak, a többiek tudnak dönteni az aktuális játékválaszték és kiegészítő szolgáltatás alapján.
-
mcsabee
senior tag
Én sehol sem olvastam azt, hogy röhögve megesz minden PC-t a két új konzol. Szerintem nincs a gépekkel hosszútávon sem semmi baj. Játékok jelennek meg rájuk, sőt, most már elég jó áron is be lehet őket szerezni, mármint a konzolokat. Persze nem látok a jövőbe, de úgy gyanítom, még 3 év van bennük. Hat év pedig nem rossz egy konzoltól.
A Nintendós elméletedről még olvasnék azért. Én nem látom, hogy a Wii miképp is volt negatív. Eladtak belőle több mint 100 millió példányt, és nagyjából 50 játékból fogyott el rá legalább 1 millió példány. Ez nekem kifejezetten sikeresnek tűnik.
A kommented utolsó mondata alapján arra következtetek, hogy nálad a felbontás egyenes arányban áll a játékélménnyel. Gondolom ami 720p az egy szemét, ami pedig 4K az a GOTY?
-
A képet azért linkeltem, mert kifogásoltad miért szétszedhető., erre adtam magyarázatot.
A lényeg pedig még mindig nem jött át, mert folyamatosan asztali konzol példákat hozol,mikor ez egy elsősorban kézikonzol, ami képes asztali funkciókra.
az eladási adatok adatok alapján értékelsz egy konzolt, Én nem. ÉN egy konzolt a rá kijövő egyedi játékok miatt, amiért érdemes megvenni és ez alapján valljuk be , hogy se az Xbox se a PS nem érdemelné meg ezeket az eladási adatokat,se a teljesítményük, se a rá kiadott exkluzív játékok miatt, ami alig van és azok is a megjelenés után jó idővel jöttek.
A többi te személyes véleményed elfogadom, de azért ne próbálj meggyőzni senkit, mert esetleg veled ellentétben merőben máshogy látja a dolgokat és a jó oldalról közelíti meg az érkező masinát. Ha így állsz hozzá megjelenés előtt, akkor egyértelműen nem is fogsz benne látni semmi pozitív dolgot.Ha a most kijövő Switch helyett DS-t veszel kézi konzolnak akkor hajrá, de szerintem rossz döntés lesz.
Az mellé viszont jó -
Tévedsz, nem a játékokon fog múlni. Nincs már akkora hc bázisa a nintendonak, hogy pár játékkal kihúzzon egy generációt. Ez a dolog az élményről szól, ezért volt sikeres a Wii és ezért volt bukás a WiiU. Most a WiiU koncepciót masszírozták egy kicsit, pedig kár volt...
Megpróbálom én is képekkel ábrázolni, ami neked nem jött át
Hatalmas nagy különbség van a kettő között, az olcsó, kis teljesítményű gép eladható volt az új élmény miatt. WiiU már bukás volt.
Most így küzdenek majd gyenge grafikával, kicsi és komolytalan választékkal...
Vagy akár kimozdulhatsz bohóckodni is, de nem hiszem, hogy lesz olyan ember, aki oda akar majd görnyedni egy ilyen kicsi kijelzőhöz, hogy multit toljon.
Lehet, hogy előítéletes vagyok, de volt már SNES, DC, PS2, X360, PS4, DS konzolom, ami saját volt, de amúgy commodore plus4-től kezdve szinte játszottam mindenen, amin játék futtatható és úgy érzem, hogy el tudom dönteni, hogy nekem mi tetszik és mi nem. Ahogy emberek millió el szokták dönteni
Azonban nem mondtam, hogy ne vedd meg, pár milliót a WiiU-ból is sikerült eladni. Annyit mondtam, hogy szerintem ritka sz@r a koncepció, én inkább veszek újra egy DS-t, ha hordozható konzolt szeretnék...
-
-
Mister_X
nagyúr
-
válasz
Mister_X #112 üzenetére
Jelenleg N nyilatkozataiban megfordul rendszeresen ez a kifejezés :
"though Nvidia’s Tegra chipset should definitely be powerful enough for handling 4K streaming for the likes of Netflix and such, like on the the Xbox One S."
Nem kell hogy eljussunk addig, de ha alapvető mediafunciókat tudna, az szuper dolog lenne, főleg,, hogy a TV.re való kapcsolódás adott dolog lesz. Ha HDD-t is kezel, akkor csak hozzá állás kérdése lenne, főleg egy amerikai piacon..
(Jó lenne, ha asztali funkcióban mennének rajt külső HDD-ről a játékok.)
-
VirsLee:
Nem jött át az egész koncepció.
Nem kötelező szétszedni a gépet a kontrollertől. ez csak egy lehetőség. ez 2 dolog miatt szükséges.:1,Nem tudom pontosan hány deka a súlya, de így nem kell tartanod órákon át az egész gépet.leteszed az asztalra az ágyra magad elé és csak kijelzőként funkcionál, a joy a kezedben van.
A második pedig az asztali funkció, nem tudom ez kimaradt neked :
Ezek a kis leválasztott tagok az asztali üzemmódnál a TV-mn való játékhoz,ebből lesz a kontroller, ha nem veszel hozzá külön joyt.
Innentől felesleges súlynövelés lett volna egy alsó kihajtható rész , csak még nagyobb és nehezebb lett volna, valamit nem lett volna trendi sem.3, legfontosabb tényező, hogy jönnek rá VR cuccok, Switch támogatni fogja a VR funkciót, mint a Samsung. tervben van valami VR cucc hozzá, bár ekkora méretben érdekes megoldás lesz.
AKi a hibát keresi benne azt fogja látni. lehetne összecsukható, ha meg az lenne az lenne a gond. Nagy de ha kisebb lenne akkor az lenne kifogás.Mindenki azt várja el hogy pont úgy készítsék el , ahogy neki tetszik. Az egész nem ezen fog múlni, hanem azon milyen játékok jönnek rá. Ha jók akkor úgy is megveszi az ember., aki meg vérpisti, az meg csak a negatívumokat fogja keresni.
-
Komolyan érdekel?
Szerintem ejteni kellett volna a hibrid megoldást, és a DS-nek adni egy komolyabb frissítést.
Egy kézikonzolnak:
- kisebbnek kellene lennie
- felesleges szétszedhetőnek lenni, hisz kényelmetlenebb és sérülékenyebb tőle
- tökéletes koncepció volt a szétnyitható megoldás, ezt kellene továbbvinni, nem kell hozzá tok, nem kell képernyővédő, összecsukva nem karcolódik a kijelző, kevésbé porosodnak a gombok"Ennek az a lényege hogy eljuthat a zsebedbe a Nintendo zseniális játékvilága"
Pont ez a bajom, hogy szerintem nagyon nem fog elférni a zsebedben, kivétel, ha 3-4XL méretben tolod -
Hűha! Én már most parázok...
-
válasz
Mister_X #106 üzenetére
Tőlem várod ?
vagy az N-től mit hoz át , ha át hoz .
Én ezeket hoznám át így hirtelen amik eszembe jutnak. : Badland, Paper monsters, Rayman Adventures,Xenowerk,ClashRoyale,Hayday,GTA LCS,Zombiewood, Plants Vs Zombies,Vainglory, Modern Combat,NFS No limit,Assasin Creed identity,Starknight,Vector 2, és az új kedvencem Brothers: A tale of two sons, Ezt imádom Biztos van még több játék ami nem jut eszembe vagy én nem játszom - nem találkoztam velük.
-
-
Mister_X
nagyúr
Izé, ne húzzuk elő a kalpaból Nintendo Seal of Quality frázist ("ismerve a Nintendot csak a minőségi címeket engedik át"), mert az eShopban is van nem egy szemét, amiért pénzt kérnek el. Rövid az a lista, amit át lehetne lökni mobilról Switchre, de azoknak olyannak is kell majd lennie.
-
A lényeget nem látjátok . Nekik a kézi konzolokból van a fő bevételük jelenleg.Ez egy ilyen konzol, egy KÉZI ,ami tud asztali üzemmódban is működni. Nem pedig egy asztali konzol, ami tud kéziben. Fordítva látjátok a dolgokat.
A fogyasztás és órajel: Erről szól a cikk miért kell egy hordozható, akkumulátorral rendelkező nagyméretű kijelzővel ellátott, hangszórót ,irányítást is működtető kézi konzolnak alacsony fogyasztás? ehhez nem kell sok fantázia. Azért felesleges lehúzni valamit, mert a gyártó nem úgy készítette el a gépet, ahogy te azt szeretted volna.Szerintem pont úgy készítette el, ahogy én szerettem volna."asztalinál megszokott multiplatform címek, így viszonylag szűk lesz a választék... Nem tudsz exkluzívok alapján választani, hisz csak azok lesznek... Nem jönnek rá az új AAA játékok..."
Ezeket honnan veszed? Pár generációval ezelőtt csak így volt és az volt a jó világ, az ember az alapján döntötte el, hogy N64, vagy Ps1 vagy éppen Gamecube, hogy milyen játékokat kapott rá exkluzív címekben, nem pedig azért mert a Black ops 30 fps helyett 60 fps-.t tud. Nektek a PC game való és ezt várjátok el a konzoloktól is. Pont ezt írtam feljebb, hogy az lenne szerintetek a jó ,ha kiadna a Nintendo is egy PS4 konzolt, Mi értelme lenne annak? semmi.
Ennek az a lényege hogy eljuthat a zsebedbe a Nintendo zseniális játékvilága, multizhatsz és kapsz mellé "A" kategóriás PC játékátiratokat is. Pletyka szinten ugye itt a Bioshock. DS3, RE, Skyrim stb.Exkluzívokról pedig ne is beszéljünk.plusz Az új API-k miatt könnyen tudnak mobilos portokat készíteni, ami hatalmas játékmennyiséget jelent és ismerve a Nintendot csak a minőségi címeket engedik át. EZ sok fejlesztőnek mézesmadzag ám, mert szerintem nem is gondoljátok, hogy a 3DS mekkora felhasználóréteget takar és ennek egy jókora része potenciális Switch vásárló.
Egyértelműen nem a ti konzolotok. Asztali szinten ott van 4 hasonló erősségű gép( ps-xbox 2 variáns) multiplatform címekkel és Kb eddigi pályafutásuk alatt 5-6 darab olyan minőségű exkluzív játékkal, ami vásárlásra ösztönözhet és ez siralmas.
Ha szerintetek ez a jó út akkor elfogadom de szerintem ez a legrosszabb, ami történhetett a konzolos játékokkal és pont ez vezet a PC-s játékipar hanyatlásához is. A konzolok lényege és ereje az exkluzivitás . Én is csak 3 darab játék miatt gondolkodom egy PS4 beszerzésén és mind a 3 exkluzív. -
Mister_X
nagyúr
Igazából kézikonzolt pont az exkluzívoknak kell eladnia. 3DS-re is rengeteg exkluzív ériezett, míg Vitára nem (láttuk mi is lett a vége), továbbá ARM alapok és Vulcan API miatt érkezhetnek a mobilra fejlesztett játékok, mint HearthStone (khm... ebből natív port illene a Blizzardtól), World of Tanks: Blitz, Vainglory, stb.
De borítékolható, hogy lesz Monster Hunter, Zelda, Pokémon, Super Smash és Splatoon - ez sokaknak több, mint elég indok a vásárlásra.
-
Amúgy nem érted a lényeget: nem kézikonzolt küld asztali ellen, hanem egy (hibrid) kézikonzolt arra a piacra, ahol egyeduralkodó, de megspékelve a fenti extrával: lehet rá asztalin megszokott játékokat fejleszteni/játszani, továbbá Android/iOS-ről is elcsenheti a jó programokat.
-
Nem sok az elvárás. Ne kézikonzolt küldjön asztali ellen. Ne 3 vagy 10 watton induljon, hisz így nem fognak jönni rá az asztalinál megszokott multiplatform címek, így viszonylag szűk lesz a választék... Nem tudsz exkluzívok alapján választani, hisz csak azok lesznek... Nem jönnek rá az új AAA játékok...
-
Én nem várom azt, hogy túlszárnyalja a PS vagy az Xbox teljesítményét, de azt várnám, hogy asztali üzemmódban eléggé megközelítse. Ha ez sikerülne neki, akkor egy forradalmi hybrid konzollal tűnhetne ki Nintendo. Persze még akkor sem pártolnának át olyan nagyon sokan a 2 másik konzolról a játékok mennyisége miatt, de ha ezt elérné a Nintendo, akkor a jövőben akár csak asztali konzolt vásárlók(pl. én most) is elgondolkodnának a Switchen(főleg ha behozná a játékokbeli lemaradását).
Én egy ilyen konzolt várok: egy olyan hybridet, ami asztali módban teljesítményben felveszi a versenyt a vetélytársakkal.
És erre a kiszivárogtatott paraméterek alapján kevés esélyt látok.
-
Polllen
félisten
Szerintem is jó irány.
Van az a játék, amit szívesen tolnék a kanapén vagy ha úgy hozza kedvem, TV-n.
Ez persze most is megoldható nvidia karival vagy laptoppal, de nincs hozzá kényelmes irányító, nincs a játék felkészítve rá. Én várom, amin a Skyrim elfut, az már nekem elég erős.
-
Pár fórumban terjed a pletyka,lehet látni, plusz YT be van Switchre állítva és dobál ki ilyen találatokat.Alatta van sok link, oldalak, amik kompetensek a témában.Nagyon sok fejlesztő állt most az N mögé.
[link]Unrealt láttad hogy néz ki rajt? Nem SOH - ra gondoltam, az is ezzel készült .[link] ez a kézi órajel és grafika, nem az asztali.
Mindenképpen jó jel, hogy RE7 a kezdeti PS4 only címből multiplatform lett
Január 12, talán akkor okosabbak leszünk .
Eternal Darkness a legújabb pletyka, az is jön rá.
Nekem is First day vétel lesz.. -
philoxenia
MODERÁTOR
Személyeskedés és a hozzá vezető hozzászólások törölve. A továbbiakban ne folytassa senki!
-
Szerintem meg nagyon jó kis kézikonzol lesz,nem elbaszott konstrukció. ezen kapod meg Zeldát, Bayonettát. Mariot, és az mellet jön Skyrim stb az mellett meg ott egy fontos tényező,az asztali funkció.,ha akarod.
Vannak rajt dedikált gombok és a teljesítménye már tud annyit hogy elég legyen komolyabb játékok és játékosok igényeinek kielégítésesre is.
( értsd élévezhető minőségben tud futtatni egy Resident 7 játékot)Amúgy azt megkérdezném tőled, és komolyan érdekel, hogy ha szerinted ez fail konstrukció,, akkor mit kellett volna lépnie Nintendonak? Mert legtöbben itt azt várjátok, hogy miért nem egy 28 magos jaguár asztali konzolt hozott, amivel legalább 0.5 GFLOPS teljesítménnyel túlszárnyalja a Ps4 konzolt és akkor hurrá.beáll 3. résztvevőnek a sorba.Szerinted hányan vennék meg akkor a ps4 mellett? Hatalmas bukás lenne, mert- tedd a szívedre a kezed, -ha egyforma erős gép lenne a PS4 és a Switch , akkor is a PS4 mellett döntenél.
Nintendot a játékok és az innováció adták el régen is és ebben van Switch ereje is, mert arra a rétegre próbál rátalálni akik 3DS vagy egyéb kézi konzolon vagy pedig telefonon játszanak, mert nekik ez egy abszolút nem idegen játékforma lesz.
A dedikált gombok, a fejlett áruház, a jó játékcímek, amit Androidos vagy IOS áruházból nem tudsz letölteni,de elméletileg ez visszafele( Androidos címek) viszont működhet.
Várd ki a végét a dolognak, szerintem ez egy jó és piacképes döntés volt.
Nehogy 2 év múlva arról beszélgessünk, hogy a Sony vagy Micro milyen kézi konzolt fejleszt vagy akar kiadni, lásd kinect/ move a WII miatt. Ha lehet(ne) bele SIM kártyát is tenni,videóhíváshoz mobilnethez,stb,akkor tuti dolog lenne. -
Szerintem nem volt kérdés, hogy van-e jó árú tablet, itt arról volt szó, hogy az iPad Pro az bizony erősen rétegtermék. 224e a legolcsóbb, plusz ahhoz még 37e a toll. Egy iPad mini bőven elég szerintem rendesen megírt játékokra... A tabletnél a játékot a normális fogás és a gombok hiánya rontja nagyon el, különben már rég lealázták volna a komplett kézikonzol piacot. Azt gondolom, hogy ez a switch egy nagyon elb@szott konstrukció. Az embereknek nem erre van szüksége. Az lehet sikeres kézikonzol, ami egy kabát zsebében még elfér, nem kell hozzá kiegészítő és nem merül le 2-3 óra alatt... Nem lehet egy konzollal harcolni a kézi és asztali konzolpiacon, hisz az mindkét oldaltól túl sok kompromisszumot követel.
Egyébként meg onnan indultunk, hogy az iPad Pro réteg/luxustermék, mert jóval olcsóbban is vannak nagyon jó tabletek, ellenben egy PS4 Pro csak 400$, ennél jelentősen (40-50%) olcsóbbat nem fogsz találni. Kivétel mondjuk 10 évvel ezelőtti előző generációs modellek.
-
Cassi
őstag
A iPad Pro egy lehetséges alternatíva, de nem játékosoknak készült, és még a teljesítménye sem igazán kiemelkedő. Eleve nem jó választás Full HD-nál nagyobb felbontás mobil játékokhoz a mostani csipek mellett, mert az végleg megeszi a teljesítményt. iPad Pro 500 dollár, a Shield tablet meg 200, és hasonló értékeket hoznak pl. a Manhattan benchmarkban. Az elég jó grafikus teljesítményt nyújtó, de szintén nem olcsó Snapdragon 820/821-es csipekkel a piaci helyzet miatt még egyáltalán nem készült tablet (nyáron még voltak pletykák egy új Nexus 7-ről, de a jelek szerint lefújták). Tényleg szegényes a választék, ha valaki igényesebb mobil játszásra vágyik.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
Feruendios #85 üzenetére
A PS3 pont, hogy drágább volt.
-
nonsen5e
veterán
válasz
Feruendios #85 üzenetére
Azok sem indultak olcsóbban mint a XO, PS4. Pont, hogy az infláció, rossz forint, stb.. ellenére csoda, hogy nem lett kétszer akkora az árcimke, sőt.
-
Feruendios
tag
Érdekes a PS3 és az Xbox 360 a maga korában abszolult csúcs Hardvernek minösültek most meg ilyen lefojtott/butitott komponenseket dobálnak bele a konzolba az árcimke mégis 2x akkora lett.
-
Mister_X
nagyúr
Jé, akkor mégis csak van jó árú tablet? Milyen érdekes. De típus megnevezése nélkül nem ér semmit.
- felbontása?
- hardvere?
- üzemideje?
- anyaghasználat?
- van hozzá aktív toll, amivel lehet komolyabb grafikai munkát is végezni? (bár alacsony felbontáson nem ér semmit)iPadnél csak az árába lehet belekötni.
-
-
3Ds tavalyi felújított kiadását 2 nap alatt(!!!) 233.483 ember vette meg, ezzel minden idők legtöbbet/ leggyorsabban eladott konzolja lett.
Őőő, nem egészen....
-
Milyen többi konzollal szemben? Komolyan nem értem . Emberek ez egy KÉZI konzol, ami képes asztaliként is üzemelni., de a lényege a hordozhatóság. Ez miatt vették le az órajeleket ,mert meg kell találniuk azt az órajelet ami stabil és nem fogyaszt 10 wattot.Gondolom ha 2.2 Ghz-n járna akkor nem lenne több 1 óránál az üzemideje, elveszti az értelmét. Minden játék 2 felbontásban és grafikai minőségben fog futni, ezt már többször közölték. Kb olyan mint PC-n 1600 felbontás low grafika ( kézi)és mondjuk FHD High ( asztali) mód.
Másik topikban már leírtam az alábbiakat .3Ds tavalyi felújított kiadását 2 nap alatt(!!!) 233.483 ember vette meg, ezzel minden idők legtöbbet/ leggyorsabban eladott konzolja lett.
míg erre a Monster Hunter pár nap alatt 1.7 millió példányban fogyott el.
Nintendo messze nyereséges piacon próbál lépni ahol a másik 2 ellenfél nincs számottevően jelen, ugye Sony szépen elbukott a Vitával.
Ehhez nem is kell több, csak az hogy jöjjenek rá az N saját játékai, ( amiből már 20 be van jelentve 2017 re)
és ez mellé pár A kategóriás PC átirat lásd Skyrim, DS3, Resident 7 is és meg is vagyunk. -
Mister_X
nagyúr
Elég széles réteg terméke, ne a hazai tárcákhoz mérjük. De ahogy a 730$-os iPad Pro is luxuscikk, úgy az 500$-os PS4 Pro és a majdani 250-300$-os Switch is.
Egyébiránt nem kell olyan frázisokkal dobálózni, hogy "nincsenek rendes tabletek", majd amikor képbe kerül egy, akkor meg az már egyből "rétegtermék". A Switch vs. tablet témakör eleve konzol vs. PC kategóriával egyenértékű: tableten mást is lehet csinálni játékon kívül, de drágább egy rendes "vas".
-
Mister_X
nagyúr
Az ár azért is annyi, mert egy iPad Pro-t nem csak játékra lehet használni. Sőt, tabletet nem játékra kell venni, ugye. Egy iPad Pro-t már lehet használni grafikai munkára, a saját iPad Airemen gyakran készítek .ppt-ket és elsődlegesen tartalomfogyasztásra használom.
Egy tablet nem célplatform, nem lesz rá rendes Zelda, Pokémon, Super Smash, Fire Emblem és Monster Hunter, amik Switchre mindenképp lesznek.
Akkuidőt felhozni a teljesítmény rovására meg kicsit WTF, mert az Airem is túléli a napot masszív használattal.
-
tajner10
tag
-
Cassi
őstag
A Switchnek azért maradt még valami esélye, mert a konkurenciát jelentő Android/iPad tabletek színvonala időközben a béka segge alá esett. A visszaeső kereslet miatt a nagyobb cégek a nulla közelébe vágták a tabletes fejlesztési kereteket, ha egyáltalán hoznak ki új készüléket, az a tavalyi-tavalyelőtti telefonok belsejével felszerelt általános célú gép. A Shield K1 sok sebből vérzett szoftveresen, de legalább közepes szinten eleget tett egy játékos elvárásainak. Mostanra már ez sem maradt, szinte csak basic szintű hulladékok maradtak a piacon. Ilyen kínálat mellett a Switch a mélyen visszanyesett órajelei ellenére is megér egy próbát sokaknak.
-
K0vasz
aktív tag
lol, tehát nem tudják megoldani rendesen a rendszer hűtését, ezért hogy még véletlenül se legyen se throttling, se felforrósodó készülék, ezért teljesen lebutítják az órajeleket... hát ehhez csak gratulálni tudok. így lesz egy már alapból is gyenge hardverből még gyengébb... de végülis eddig is megélt a nintendo a marióból meg a zeldából, csak meglesznek ezután is valahogy
-
EyElEs?!
tag
Tényleg érdekes kérdés ez az egész.
Javítsatok ki ha tévedek, de jellemzően óriási selejtaránnyal dolgoznak ezek a gyártók, és az alapanyag költség "elhanyagolható" a költség oldalon.
Ha tényleg alacsonyabb órajelen elegendő működni, akkor simán lehet az amúgy selejtesnek számító termékeket eladni, amik a nagyobb teljesítményt még nem bírják.Viszont a nagyobb volumen és az alapanyag költségek alacsony aránya miatt ez az opciónak tényleg nem kellene jelentős költség csökkenést eredményeznie -
Cassi
őstag
Azért tegyük hozzá, hogy ez nem tartalmazza az online eladásokat. Ha céges bevétel szerint nézzük, a Nintendo csak a 15. a játékcégek listájában (2016-os adatok):
https://newzoo.com/insights/rankings/top-25-companies-game-revenues/
Szerintem a közeljövőben további lecsúszás várható a Wii U gyors kifutása és a multiplatform címek hiánya miatt. A Wii U-s sikercímekből rengeteget lehetne eladni más platformokra is. Nettó hülyeség, hogy ezt nem teszik meg.
-
lenox
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #44 üzenetére
Hat ertem, hogy ezt hallottad, hat pont ez az. Ezt a featuret hany szazaleka hasznalja ki a pc-s jatekoknak? Melyik nem fut jobban a leggagyibb gddr5-os dgpu-n?
-
Hát akkor egy év alatt sokat változott a trend:
Best-Selling Physical Games in US for December 2015]
Call of Duty: Black Ops III (Xbox One, PS4, 360, PS3, PC)
Star Wars Battlefront (Xbox One, PS4, PC)
Fallout 4 (PS4, Xbox One, PC)
Madden NFL 16 (PS4, Xbox One, 360, PS3)
NBA 2K16 (PS4, Xbox One, 360, PS3)
Grand Theft Auto V (PS4, Xbox One, 360, PS3, PC)
Rainbow Six Siege (Xbox One, PS4, PC)
Minecraft (360, Xbox One, PS4, PS3)
Minecraft: Story Mode (360, Xbox One, PS4, PS3)
FIFA 16 (PS4, Xbox One, 360, PS3)Best-Selling Physical Games in US for All of 2015:
Call of Duty: Black Ops III (Xbox One, PS4, 360, PS3, PC)
Madden NFL 16 (PS4, Xbox One, 360, PS3)
Fallout 4 (PS4, Xbox One, PC)
Star Wars: Battlefront (Xbox One, PS4, PC)
Grand Theft Auto V (PS4, Xbox One, 360, PS3, PC)
NBA 2K16 (PS4, Xbox One, 360, PS3)
Minecraft (360, Xbox One, PS3, PS4)
Mortal Kombat X (PS4, Xbox One)
FIFA 16 (PS4, Xbox One, 360, PS3)
Call of Duty: Advanced Warfare (Xbox One, PS4, 360, PS3, PC) -
Sinesol
veterán
válasz
Komplikato #53 üzenetére
Azert nem hiszem hogy pàr emberke kedvelné és azt sem, hogy a Mario es a Zelda kevés lenne. Ha jol emlekszem tavaly, vagy tàn tavalyelőtt a top 10 Usa-ban eladott jateknak a fele Nintendo jatek volt, köztük a fentebb emlitett cimekkel. Nem minden a graf, meg a buta hype tucatfps, úgy tűnik elég sokat szàmít, hogy Nintendo képes valódi értéket letenni az asztalra.
-
Komplikato
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #52 üzenetére
A kettes és hármas pont nekem azért fura, mert mindenhol hivatkoztak rá, hogy a két külön fix órajeles üzemmódra fejlesztenek egyszerre a stúdiók, magyarán dokkolva picit többet nyújt, mert ott ugye mehet ki a tévére. Pont ezért volt sokkoló pár megmaradt Nintendo kedvelő emberkének az órajel.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Komplikato #49 üzenetére
Gondold végig még egyszer lépésről lépésre a dolgot:
1 - Már hogy ne számítana bedokkolva a TDP? Azt valahogy le kell adni, ha dokkolva nagyobb TDP-t engedsz meg, akkor ahhoz nagyobb hűtés is kell, amit mobil üzemnél is cipelhetsz, esetleg az akksi elől venné el a helyet.
2 - Mire mennél bedokkolva az extra TDP-kerettel, ha az összes programot és játékot a mobil üzem követelte alacsonyabb TDP-re kell optimalizálnod? Ez nem PC, fix beállítások vannak.
3 - Kétféle TDP-állapothoz kétféle optimalizáció-profil kéne, dupla munka minden játékra, ráadásul az üzemek közti eltérő látványvilág nagyobb kényelmetlenséget okozna a felhasználóknak, mint ha eleve az alacsonyabbik szintet szokják meg.
4 - A Switch -tudtommal- azért áldozza be igen keményen a TDP-keretet, hogy ezzel üzemidőt nyerjen. Fix üzemidővel számolva a teljesítménnyel együtt hatványozottan nő a méret és a súly, mert nem csak az akkumulátor, de a már említett hűtés méretét is növelni kell. A nagyobb akkumulátorból kivett nagyobb teljesítmény nagyobb hőt jelent ott is.
+1 - A Nintendo évek óta nem versenyez a nagyokkal, nem is akarnak. Egészen más megközelítéssel állnak a dologhoz, ami igaz volt a Wii-re is és a Gameboy-okra is. Ezt el kell fogadni és nem a többi konzolhoz hasonlítani őket, hanem megpróbálni a felvázolt koncepció sikerességét elemezni helyette.
-
Polllen
félisten
válasz
Komplikato #49 üzenetére
Ha lesznek rá jó játékok, ez egy szűk réteget fog csak zavarni.
-
Komplikato
veterán
Én meg azt hittem az a probléma, hogy a Switch bedokkolva egy Shield teljesítményének majdnem harmadát tudja kétszer akkora áron, miközben ott pont nem számítana a TDP. Nem dokkolva pedig még rosszabb a helyzet. És ezen nem fog segíteni a Vulcan sem, egyéb Voodoo mágiáról nem szólva. Szóval ár-teljesítményben eddig talán létező legrosszabb konzol,már ha nevezhető annak.
-
jedis
senior tag
+1 !
Ez olyan, mikor Tóbiás Janika mondja:
-Okádok már Győzikétől ! Miért kell ilyen műsorokkal szennyezni a médiát ? A múltoki adásban is, mikor ..............................
Tán leláncolnak a karosszékbe, és kipeckelik a szemedet, és pisztolyt tartanak a fejedhez, hogy nézned kell ?
Nekem sincs egy kommentem sem , se a "Győzikesós", se az EzoTV-s topikban, mivel nem nézem, így véleményt sem nyilvánítok róla. Valahogy itt is ezt kéne tenni egyeseknek .
-
Nem, engem a tartalom erdekel. A szerzot csak akkor nezem meg, ha vmi nagy baromsag van az adott irasban. Azt viszont nem ertem, milyen tendenciakrol vakerolsz, mert a szerzok erdeklodesi kore alapvetoen befolyasolja, hogy mirol irnak - ezert nem egy szerzot foglalkoztatnak az online lapok, mint pl. a PH, a HWSW es meg lehetne sorolni.
Ellenben Abu minden irasa alatti "Abcug Abu!" mar rohadtul unalmas es semmi addicionalis tartalommal nem bir.
-
Polllen
félisten
A Wii hosszú távon konkrétan egyértelmű csőd volt a Nintendo-nak, mivel ugyan eladtak rengeteget belőle viszonylag rövid idő alatt, de a gyenge grafika miatt játékokat már alig vett hozzá valaki és a kezdeti hype után nullára beestek az eladások, olyan spirálba lökve a Nintendo-t, amiből négy éve próbál kikecmeregni és ha az generáció is bukta lesz, akkor gyakorlatilag megszűnik érdemi gyártóként.
Hogy mi?
VGchartzNézd meg a hw és sw eladásokat.
Csak software-re:
2006: megjelent a wii. Ekkor a 4. volt az éves eladási listán.
2007: a második. (DS volt az első)
2008: első
2009: első
2010: első
2011: harmadik (totálban megjelenés óta számolva még mindig az első, itt kezdtek el csökkeni a sotware eladások)
2012: harmadik (masszív visszaesés a sales-ben)
2013: negyedik és innen el is kezdtek meredeken lefelé menni. Jól érezték hogy 2012-ben kell az új gép.A Wii U-ra lehet mondani, hogy nem lett siker sztori, de ilyen marhaságokat, hogy a wii egyértelmű csőd... Csak óvatosan.
-
joysefke
veterán
Te mégis hogyan olvasol el egy cikket? Te nem azzal kezded egyáltalán az olvasást, hogy megnézed ki a szerző és hogy honnan van az anyag? Ha nem, akkor a sorok között értelmet keresést meghagyhatod nekünk "dörzsölt rókáknak" , ha pedig igen, akkor ennyi év PH karrier után már pontosan tudod te is, hogy hol a hiba.
És itt nem egy cikkről van szó, hanem sok éves tendenciáról, amibe ez az utolsó is nagyon szépen beleillik és egyáltalán nem kirívó eset...
Boldog békés karácsonyt kívánok mindenkinek!
-
lenox
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #38 üzenetére
De amugy nem, az amd-s konzolokban pc-n sosem latott savszelt adtak az apuknak, leginkabb ez az erossege az egesznek, nagyjabol a jatekok 99%-anal meg lehetett volna csinalni dgpuval is a jatekelmenyt, csak gondolnam, hogy bonyolultabb lap kene hozza, akkor meg minek, teljesen jo igy.
#41: Hat szerintem nem zorog a haraszt, ha a szel nem fujja, sok munka van ebben.
-
Nem lattam, hogy onerzeteskedett volna a szerzo. Ez az iras egy olyan temat feszeget, amit a kulfoldi sajto mar lebegtet es elkepzelheto, hogy egy szakportal olvasoi is kivancsiak lennenek a hatterre, fuggetlenul attol, hogy bulvar-e vagy sem.
A gond azonban nem a temavalasztas, hanem ahogy irtam, nehany troll/vallasi fanatikus mar meg sem nezi, mi a tema, csak a szerzot es maris bebofog valamit.
-
#92253184
törölt tag
válasz
Medocsabi #33 üzenetére
Játszottam és nem érdekel, engem így is bőven elvisz egy kellemes és élvezetes mesevilágba. Így van ezzel a vásárlók másik 70%.
A másik 28%-ot érdekli, de pénzt nem adna érte, hogy megvegye az erősebb vasat.
A 2%-ra pedig ott van a gammer piac, amíg van.
( Szerintem te se látod azt a nagy különbséget, de vallással nem vitatkozom.)
-
nonsen5e
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #38 üzenetére
Persze. X és Y dolgot akartak a konzolgyártók, ezt csak az AMD-től tudták megkapni. Amíg a többi gyártó ennyit sem tud felmutatni az asztalra, addig nem az AMD-t kell szidni.
-
TESCO-Zsömle
titán
Technológiailag nem volt alternatíva. Az APU-k a legszűkebb keresztmetszetet tágították fel, a CPU és a GPU közti kommunikációt. Sony-nak csak annyi volt a kényszerítő, hogy nem lehetett Cell alapú, x86 kellett mert a multiplatform címeknél elég gyakran alulmaradtak az x360-nal szemben, mivel arra azonos idő/befektetés árán jobban lehetett optimalizálni a PC-ken fejlesztett játékokat, mint a Cell-re.
-
nonsen5e
veterán
válasz
#20691712 #30 üzenetére
Valahogy az X360-nál is össze tudták vásárolni a Xenon + ATI alkatrészeket, ugyanúgy ahogy a PS3-ban is NV gpu ment a Cell mellett.
Ha feltétel volt az MS-nél, Sony-nál, hogy egy chip legyen, egy gyártótól legyen minden, akkor ők önszántukból láncolták saját magukat a "gyenge" alternatívát kínáló AMD-hez. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
#20691712 #32 üzenetére
Szövegértelmezés 1-es "jobarat". Olvasd el még egyszer és emberi hangon/nyelven beszélj, ha én megtisztellek vele!
Jó gazdaságilag, mert aki szebb/jobb játékot akar, az megveszi, több haszon, kevesebb újratervezése ugyanannak a HW-nek. És jót tesz a fejlődésnek (igen, így külön) is, mert nem kell a HW kifulladása után még 4-6 évig reszelgetni a játékokat és visszafogni a grafikát az új technikákra alkalmatlan fix HW miatt.
Hogy a régi konzolokkal mi lesz, az a konzolgyártókat hidegen hagyja. Nem az ő gondjuk. Nekik eladni kell. Erre pedig még mindig az a legjobb mód, ha időről időre új terméket adnak ki. A 3-4 éves periódus ideális HW-fejlesztés terén, aki számítógépen játszik, annak is ez az egészséges ciklus egy középkategóriás gépen. Nem évente és nem is 5-6 évente. Meg lehet csinálni mindkettőt, de az első anyagilag kompromisszumos, a második meg ugye meg azért, mert "otthagy" a játékipar és az utolsó években már vissza kell venni a grafikát, egyes funkciók nem lesznek elérhetőek.
Szó nem volt gazdasági fejlődésről vagy környezetvédelemről, azt te haluztad, nem én...
-
Medocsabi
addikt
Konzolnál soha nem voilt szempont az órajel.SOHA.Megfelelő optimalizálással ez is élhető lehetne.De pont itt vérzik el a projekt,és lesz akkor bukás mint a ház.Melyik stúdiónak éri majd meg erre optimalizálni?...
Ennyir erővel akkor azt is várhatjuk hogy hasonló tudású,de androidos eszközökre is megérné.De nem éri meg.
pont
(#31) Nilnarunion :Mihez is kevés a mostani konzolgen?
Játszottál bármelyikkel?witcher 3,doom?Ezek besz@arás milyen grafikával futnak stabilan.... -
#20691712
törölt tag
válasz
TESCO-Zsömle #26 üzenetére
Gazdasagi fejlodes?
Egyutt teptetek be az atv-sekkel jobarat?
Igen, papiron noveli a kereslet a gdp-t (mert nem szamoljak a szennyezesbol kovetkezo kart) csak ugyanaz a gdp-re raelvezo az oldal meg mar meroorat akar a seggunkre szereltetni a kornyezetszennyezes miatt.
Tudod mi lesz a regi konzolokkal?
A 60%-a a szemettelepen vegzi.
Az a keves ami meg visszakerul a sonyhoz, felkerul egy kontener hajora es ujrahaznositas cinmszoval leb@sszak afrikaban egy varos melle.
Ok, hogy unnepek vannak\lesznek, de azert nappal ilyen csunyan berugni nem kene... -
#20691712
törölt tag
-
#20691712
törölt tag
Es a grafikanak ugyan mi koze a cpu-hoz?
Plane egy konzolon, alacsony szintu api mellett?
Meg ha 1 gigat emeltek volna rajta, hogy jobban tudja etetni a gpu-t (bar az se dobott volna sokat a dolgon mivel az a cpu egy szar), de meg igy is nagyon lowcost.
A pc-s low szintet hozni meg nem egy tul nagy dolog egy jatekra kielezett masinabol, azt hiszem ez nem kerdes. -
Mister_X
nagyúr
N64 két évvel később jött ki a PS1-nél, az lett volna a vicces, ha nem lett volna erősebb. Ott is a cartridge tett be: nem a tárhely(hiány), hanem az ára miatt: egy cartridge lehetett 25$ is legyártani, míg egy CD-t kisajtoltak 25 centből - tessék vizualizálni, hogy mennyi profit veszhetett el félúton
Tárhelyet azért se írtam negatívumnak, mert lehetett látni, hogy csak programozni kell megtanulni, lásd Resident Evil 2: 64MB-os cartridge vs. 2CD és N64-en szebb is volt.
GameCube és PS2 esete romantikusabb: fejlesztői szempontból a Nintendo tárcájában van egy tízezres, a Sony-éban meg egy köteg húszezrs, csak az a tárca szögekkel van kibélelve. PS2-rebkínkeserves volt fejleszteni, de aki megtanult rá, az tudott mutatni egyet s mást, lásd God of War 2, Metal Gear Solid 3, Gran Turismo 4.
-
MaUser
addikt
Egyébként nekem személy szerint a tököm ki van már azzal, hogy mindenhol azt kell olvasni, hogy jaj, így túl gyenge XY konzol, úgy nincs benne erő...
Talán nem kéne erről olvasni, ha a Sony és az MS nem úgy reklámozta volna magát 1000 + 1 fanboy által megtámogatva fórumokon már az előző generációnál is, hogy végre itt a konzol Kánaán és röhögve fél kézzel megesz minden pc-t reggelire, meg megoldanak mindent. Mert ugye már a ps3-nál is arról ment a hittérítés, hogy azon stratégiák fognak futni, mert lesz hozzá normális egér/bill támogatás és hülye mindenki aki nem így gondolja (hwired és társai ugye...). Aztán meg amikor a mostani generációnál anno valaki meg merte említeni, hogy egy, már a megjelenésénél is alsó közepes vga-ból nem lesz itt semmilyen hw közeli api-vel sem csúcs grafika már a kezdetteknél sem, nem hogy hat éves távlatban, az szintén le lett hülyézve fanboy-ék által.
Szóval ha most valaki le meri írva, hogy igen, elcseszték és nagyon nem az azonnal haszonra kéne koncentrálni, ha nem valami olyasmit lerakni, ami évekig tényleg használható, akkor inkább fület-farkat be kéne húzni, vagy elfogadni, hogy akkor majd évente veheted az új ps/xbox/nintendó 2k/4k/8k/gamer/kutyafüle edition-öket, ha játszani akarsz az új játékokkal.
Fura mód, mikor 2006-ban megjelent a Wii, nem sokakat érdekelt, hogy csak 480p-s grafikára képes, amit már ugye a 2000-ben megjelent PS2 is tudott.
A Wii hosszú távon konkrétan egyértelmű csőd volt a Nintendo-nak, mivel ugyan eladtak rengeteget belőle viszonylag rövid idő alatt, de a gyenge grafika miatt játékokat már alig vett hozzá valaki és a kezdeti hype után nullára beestek az eladások, olyan spirálba lökve a Nintendo-t, amiből négy éve próbál kikecmeregni és ha az generáció is bukta lesz, akkor gyakorlatilag megszűnik érdemi gyártóként.
Én továbbra is annál maradok, hogy nincs rossz konzol (felbontás, grafika, fps szám, akármi...), csak rossz játék. És egy játék minősége teljesen tökéletesen függetlenül attól, hogy azt 720p-ben játszom low grafikával PC-n, vagy 4k-ban tolom PS4 Prón, esetleg akármilyen más felbontásban Switch-en a buszon, vonaton, repülőn utazva. A Diablo 2 a mai napig az egyik legjobb ARPG, pedig 800*600 a max felbontása. :-)
Sokak szerint pedig a T modell az igazi autó, csak mégsem járnák már azzal dolgozni...
-
J.C.G.
aktív tag
Régen ez nagyon nem így volt.
N64 erősebb hardvert kapott a PS1-nél, mégis utóbbit vették többen. Pedig sokkal szebb játékok voltak N64-re.(Németországban is sokan használtak másolt játékokat.)
Gamecube Vs. PS2 Itt se a PS2 volt az erősebb konzol mégis azt vette a tömeg. Miközben GC-ra olyan graffal jelentek meg játékok, hogy csak lestem. Aztán jött a WII ami számomra visszalépés volt grafikailag a GC-hoz képest és mégis vitték mint a cukrot. Nem is értem miért. Számomra csalódás volt az a gép. WII U-t már meg se vettem, jelenleg nincs semmilyen konzolom. -
mcsabee
senior tag
Egyrészt a Switch hibrid dizájnjából fakadóan nem lehet képes olyan teljesítményre, mint az Xbox One, vagy a PS4, másrészt ugye ott van az is, hogy a Nintendo játékok jellemezően nem operálnak Gears of War 4, Quantum Break, Forza Horizon 3, Driveclub, Uncharted 4, vagy épp The Order: 1886 szintű grafikával, csak hogy néhány példát mondjak.
Így logikus módon nincs is szükség akkora teljesítményre, mint a másik két konzol esetében.
Egyébként nekem személy szerint a tököm ki van már azzal, hogy mindenhol azt kell olvasni, hogy jaj, így túl gyenge XY konzol, úgy nincs benne erő... Ezzel a mostani konzolgenerációval előjött barlangjából egy olyan gamer generáció is (akinek nem inge...), akik mást se néznek, csak a teraflopot, a felbontást, meg számolják a pixeleket, és ha egy konzolon 10-zel kevesebb van, mint a másikon, akkor az gyenge gép, bukás, katasztrófa, kár volt kiadni.
Fura mód, mikor 2006-ban megjelent a Wii, nem sokakat érdekelt, hogy csak 480p-s grafikára képes, amit már ugye a 2000-ben megjelent PS2 is tudott. Ennek csak az az érdekessége, hogy PC-n már ekkor is nagyobb felbontásban játszottak az emberek. Most pedig attól kiakadnak, hogy 1080p helyett 900p valami, és elhordják mindennek a programozókat, a kiadót, a fejlesztőt, a konzolt, és azt is, aki azért az ipari hulladékért pénzt volt hajlandó fizetni.
Én továbbra is annál maradok, hogy nincs rossz konzol (felbontás, grafika, fps szám, akármi...), csak rossz játék. És egy játék minősége teljesen tökéletesen függetlenül attól, hogy azt 720p-ben játszom low grafikával PC-n, vagy 4k-ban tolom PS4 Prón, esetleg akármilyen más felbontásban Switch-en a buszon, vonaton, repülőn utazva. A Diablo 2 a mai napig az egyik legjobb ARPG, pedig 800*600 a max felbontása. :-)
-
jedis
senior tag
No azért egy ilyen kézi konzol tervezésénél elég sok mindent számításba kell venni, nem olyan mint egy asztali, aminek mindegy, hogy 1Kg, vagy 2Kg, az asztal úgy is elbírja . A 3Watt-os fogyasztási limit, gondolom főleg maga, a konzol miatt volt, mert a Nintendo, egy olyan kézikonzolt tervezett, amivel kényelmesen lehet játszani kézbe véve, akár óra hosszákon keresztül is. Persze lehetne egy 10 Wattot fogyasztó Tegra is benne, de annak már lehet aktív hűtés, vagy passzív, de de jó sok rézzel, aminek súlya van, a 15000mA-es aksiról meg már nem is beszélve.
Senki sem szeretne úgy játszani egy kézikonzollal, hogy közben egy féltéglát kell tartani neki folyamatosan. A Nintendo megadta az NV-nek, hogy 3Watt, és az NV meg kihozta belőle, amit csak lehetett. Majd a dokkolóban, ahol már nem számít az aksi idő, ott felnyomja a "póvert", hogy már TV-n is megfelelő fps-el fusson. Szerintem jó lesz ez a konstrukció, de majd a piac eldönti.
ui.: az FHD kijelző, szerintem (is) felesleges volt.
-
Sinesol
veterán
Too weak?
Mégis ki szerezte be a gépet tesztelésre? Pontosan mely jatekok alatt mutatott teljesítmenye volt problemas?Biztos a szokasos bullshit kamubalhé megy azokon a külföldi forumokon is, gondolom akkor Abu csak atvette a hülyeséget, mert nincs egyeb hir.
Btw belefaradtam mar a hasonlo hirekbe, nincs energiam, idöm minden hülyeségre rakeresni. Fanatikus dolgot meg nem tudom ertelmezni, fikarcnyit sem erdekelnek az adott cégek, sosem erdekeltek.
-
Nem érdekesek, hanem már baromi unalmasak. Mindig ugyanaz a néhány vallási fanatikus, ráadásul csak azt nézik, hogy ki írja a cikket, de hogy utánanézzen, miről szól a bejegyzés - na azt már nem. Én csak rákerestem: "nintendo switch too weak" és számolatlanul kaptam a weboldalakat, amelyek erről írnak.
-
battisti
tag
A kézikonzolok technikai paraméterei tényleg nem sokakat érdekelnek, de üssetek agyon, ez egy érdekes cikk volt, amihez a kommentárok is érdekesek. Szóval: már megérte... imho.
-
Nekem ez volt a kedvencem:
"A Nintendo Switch esetében persze egy kicsit nagyobb a különbség, mivel az ARM Cortex-A57-es magokra 1020 MHz-ről szólnak a hírek, miközben a Shieldben ugyanezek a magok 2 GHz-en üzemelnek."Szóval mára ott tartunk, hogy a kétszer akkora órajel "egy kicsit nagyobb".
Ha pedig valóban a garantált órajel a lényeges:
- miért nem üzemeltetik egyenesen 200 MHz-en? Elvégre úgysem a teljesítmény adja el a konzolt, nem? A fejlesztőknek nyilván mindegy, mert őket nem érdekli a teljesítmény, csak az hogy fix legyen (sarcasm)
- Ha a shield-ben megy a 2 ghz, akkor itt miért csak 1 ghz-et tudnak garantálni? Ha a fogyasztás miatt, akkor megint ott tartunk, hogy legyen akkor 200 vagy 500 MHz-es, aztán vissza a kvarcórák világába.Agyam eldobom ezektől az érvektől. Értem én hogy a számok nem számítanak a vásárlóknak, de a kapott minőség, látvány, stb azért csak tán. Különösen hogy itt nem csak kézi, hanem tv-re kiköthető konzolról van szó. 40-60"-os fullhd kijelzőn meg azért egy DS grafika nem olyan mint kicsiben.
-
Sinesol
veterán
Hât en sem hallottam erről az órajelparàról, pedig olvasok híreket, fórumokat. Na meg egyaltalaban, ki a vihar törődik a konzolvasarlok közül a technikai dolgokkal? Kb kutyat se erdekeli, gépet megveszi, jatszik, örül. Totàl nem életszerű ez az egész műbalhé. Utobbi időben mintha Abu paràzna folyamat valami fiktiv problémàn.
Habàr nem sok minden történik mostansàg, szóval lehet csak muszàj valamiről írni.. -
DithenS
senior tag
Konzol esetében nem nézem az órajelet.PS4 esetében is sokan paráztak de én a játékok grafikáját lestem és nem csalódtam.PRO esetén emelték 2,1Ghz re amitől szintén nem kell hanyatt esni de még is milyen szép grafikát ad.Majd meglátjuk.De egy konzol esetében ott az optimalizáció.
-
derive
senior tag
Nem lett volna egyszerubb egyszeruen leirni, hogy gyengek a Switch orajelei? Miert kell ket oldalt irni arrol, hogy ez tulajdonkeppen nem is az NV sara...
Ja szokasos NV bashing?Inkabb hasonlitsatok ossze egy Snapi 835el, mert a vegen meg a Zelda is lagolni fog. -
smkb
őstag
Ez a cikkcím édesisten... oszt mán milyen felhasználók általános vélekedéséről van szó? Most vagy tudatlan vagyok, vagy a cikk szerzőjének van időgépe, és olvasta a jövőben megjelenő hiteles közvéleménykutatás eredményeit, amit Nintendo Switch tulajokkal készítettek, vagy a szokásos kamu saját kútfőből gyártott urban legendjenek újabb szüleményéhez van szerencsénk. Sikeresen próbálja megmagyarázni az általa kreált negatív ál NV hírt, de a lényeg, hogy megágyazzon az NV "órajelparának"
A kézikonzol vásárlók tudottan a soc órajele alapján vásárolnak handheldet
Azt nézik meg először. Azt nem értem, hogy a Nintendo DS-ben lévő bitangalacsonyórajelen 67mhzen menő soc esetén, mi az ördögért vették a DS-t csilliószor annyian, mint a magasórajelű PSP-t. Lehet, hogy a "felhasználók" ban akkoriban nem volt még tudatos órajelpara? Vagy ma sincs, csak a szerző lázálmaiban?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért nincs köze az árnak az órajelekhez, mert ez egy konzol. A megrendelő lead egy igényt. Mennyiségre, fogyasztásra, illetve kér a beszállítótól olyan paramétereket, amelyekkel tudja hozni az igényét. Ezután kiválaszt egy órajel párosítást a megrendelő, így megszületik a specifikáció, amit le lehet adni a fejlesztőknek. Az NV-nek elsődlegesen azért nagyon mindegy, hogy milyen órajelet állítanak be, mert a megrendelőnek szánt lapkát senki sem használhatja fel. Ez a Nintendóé és kész. Emiatt pontosan annyit fognak gyártani, amennyit a Nintendo igényel. Jó némileg többet, mert a konzol egy biztonságos projekt, tehát a Nintendo azt megveheti egy év múlva is. Nem mellesleg azért a Nintendo igényei eléggé extrémek. 3 wattos maximum fogyasztást engednek meg, miközben például a speckó lapkához legközelebb álló Tegra X1 TDP-je megvan 10 watt is. Szóval nagyon jó lapkákat kell gyártani nekik, de ezt a TSMC megoldja, főleg ha maradnak 20 nm-en, ami egy kiforrott node.
Az NV-féle Tegrák háromszor többet fogyasztanak. Ez nagy különbség. De a Nintendónak nem jó a 10 wattos TDP. Nekik 3 watt maximum kell, ami ugye nem is TDP. Az NV persze így is beállítaná a DVFS miatt ezeket az órajeleket, csak visszaskálázná magát a termék használat közben. Ez szintén nem jó a Nintendónak, mert nekik kőbe vésett teljesítmény kell. Olyan, ami a melegedésre nem csökken a felére.
-
-
joysefke
veterán
Igen, így is körül lehet írni a lényeget. De attól függetlenül ez csak egy körülírása a lényegnek.
Körülírás, mert ahelyett, hogy a legkevesebb szóval egyenesen leírnád, azt ami szinte leugrik a monitorról, ahelyett nekiállsz körmondatokkal kéretlen ügyvédként védeni egy céget úgy hogy közben van olyan része a témának ahol egyértelmű következtetéseket nem vonsz le, míg másutt hosszasan magyarázol és vonsz le következtetéseket, teszel feltételezéseket.
Semmi köze nincs az órajelnek a fizetett árhoz. Ez egy olyan lapka, amit a Nintendo kap csak meg, és olyan órajelet állít be az NV, amit a Nintendo kér.
Már hogyne lenne köze a fizetett árnak az órajelekhez? Egészen biztos vagyok benne, hogy lenne az az ár, amiért az nV nekiállna válogatni és harvestelni a legjobb chipeket (legmagasabb órajel a megadott keretből) a Nintendo kedvéért, ahelyett, hogy a termés legalját, adnák a Nintendónak. Ez nyilván egy csomó pénzbe kerülne, mert egy csomó chipet eredményezne, ami nem fér bele a szűkebb specifikációba, és ezektől az nV-nek másik csatornán keresztül kéne megszabadulnia. Lehetőség lenne rá az biztos, max a pénz és az akarat hiányzik Nintendo oldalról.
olyan órajelet állít be az NV, amit a Nintendo kér. Se többet, se kevesebbet.
igen, így beszél egy kormányszóvivő...
A valóság pedig az, hogy olyan órajelet állít be az nV amit a Nintendoval közösen kialkudtak a gazdasági és technológiai meg gyártási korlátok figyelembevételével.
Hanem úgy, hogy van x fogyasztási keret, amibe mindig minden körülmények között bele kell férni, és ezekre adjanak nekik javaslatokat. Az NV adott párat, és a Nintendo abból kiválasztotta azt a kombinációt, amit jónak találtak.
Igen, így is lehet tálalni és ebbe nem is tudok belekötni. Viszont a Tegrák nV féle specifikációit látva azért elgondolkodik az ember, hogy ezek a chipek ennél többre is képesek. Tehát ha már okoskodunk meg feltételezgetünk, akkor nem lehet lesöpörni az asztalról azt a feltételezést sem, hogy a Nintendo a legeslegalacsonyabb árhoz tartozó specifikációkra bökött és ehhez a legalacsonyabb árhoz tartoznak ezek a "felezett" órajelek illetve az a fogyasztás ami tartozik. A számítás nyilván úgy jöhet ki, hogy ezen órajelek mellett alig van selejt, illetve ezeknek a chipeknek a nagy részére egyéb vevőt nem találtak volna...
Azt a lapkát, amit a Nintendo kért máshol nem adhatja el az NV.
Azt elhiszem...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért kell leírni, mert felmerülnek ilyen képtelenségek az emberek gondolatában, amit most leírtál.
Semmi köze nincs az órajelnek a fizetett árhoz. Ez egy olyan lapka, amit a Nintendo kap csak meg, és olyan órajelet állít be az NV, amit a Nintendo kér. Se többet, se kevesebbet. Nyilván a Nintendo ezt nem úgy kérte, hogy 1020 MHz és 307,2 MHz. Hanem úgy, hogy van x fogyasztási keret, amibe mindig minden körülmények között bele kell férni, és ezekre adjanak nekik javaslatokat. Az NV adott párat, és a Nintendo abból kiválasztotta azt a kombinációt, amit jónak találtak.
Azt a lapkát, amit a Nintendo kért máshol nem adhatja el az NV.
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehet hogy nem a teljesítmény adja el a konzolt, de annak hiánya sem épp egy keresett feature a vásárlóknál. A Nintendonak jó ötletei vannak, de hardverben mindig 5 évvel kullognak a másik kettő után, érthetetlen okból.
-
joysefke
veterán
Nem értem miért kell rendszeres jelleggel konzol meg integrált grafika témákban ebben a szerecsenmosdató stílusban írni hosszú bekezdéseket néha feltételezésekkel meg vágyálmokkal fűszerezve miközben egy egy oldalas cikkbe nem fér bele az a három sor ami kb a lényeget írná le egyenes nézőpontból, a legkevesebb feltételezéssel meg magyarázkodással. Magyarázkodni a teljesítmény miatt majd a gyártó dolga lesz...
Azért ennyi a chipek órajele, mert úgy tűnik a jelenlegi technikai és gazdasági korlátok alapján a Nintendo (és az Nvidia) úgy döntött, hogy annyi pénzért amennyit a Nintendo hajlandó egy chipre lebontva fizetni, ennyi teljesítmény jár. Pont.
(1)
Nyilván ott van egyrészt a technikai korlát, hogy milyen fogyasztás mellett mekkora órajel hozható ki a chipekből és ezért mekkora selejtarányt kell bevállalni. Nyilván van a technológiának egyfajta felső korlátja órajelben illetve teljesítmény/fogyasztásban illetve(2)
Ott van a gazdasági korlát, hogy a Nintendo láthatóan minél olcsóbban akarja megúszni a bulit és olyan keveset fizetni a chipekért amilyen keveset csak lehet. Ebben az esetben nyilván a chip-termésnek a legeslegalját kapja meg.Na most ha belegondolunk, hogy az Nvidia már megmutatta, hogy a chipjei értelmes kihozatal és fogyasztás mellett tudnak magasabb órajelet is, akkor nyilvánvaló, hogy a Nintendo itt gombokért fölvásárolja az ami egyébként selejt lenne, mert az adott chip órajele vagy fogyasztása már nem felelne meg az Nvidia prémiumabb termékspecifikációi szerint, de a Nintendonak (nyilván gombokért cserébe) ez is jó lesz.
Azzal kapcsolatban persze nincs kétségem, hogy a végén a Nintendo a kukázott chipekből összerakott gépért handheld mércével prémium árat fog kérni...
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3315, 90% Akkumulátor
- Bomba ár! Lenovo ThinkBook 15-IIL - i5-1035G7 I 16GB I 512GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Huawei P Smart 2019 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest